Vējonis: Nepieciešams rūpīgi diskutēt par piederības latviešu nācijai noteikšanas pamatiem

59

Komentāri (59)

kimsk 30.09.2016. 12.37

Es nesaprotu, par ko dāmas un kungi tik emocionāli diskutē. Mans funktieris ir šāds: dokumentāli pierādīt “tīrasiņu latvietību” ir pilnīgi un galīgi neiespējami, jo tie gadījumi, kad muižnieki izmantoja pirmās nakts tiesības, netika fiksēti dokumentos un nekādas DNS analīzes arī dzimtbūšanas laikos netika veiktas. Tas pirmkārt.

Otrkārt, tas, ka es esmu latvietis un cilvēks, ir izskaidrojams TIKAI UN VIENĪGI ar to, ka mani vecāki bija latvieši un cilvēki, nevis, teiksim, kobras Zimbabvē vai mērkaķi Indonēzijā. Mana nopelna tur nav nekāda …

Treškārt, es nesaprotu, kāds valstiskuma pamatam sakars ar ierakstu pasē? Un kādā veidā ieraksts pasē ir saistāms ar simboliku, ja to simbolu praktiski neviens neredz, izņemot oficiālus gadījumus, kad pases uzrādīšana ir nepieciešama? Tad jau patiesi pareizāk būtu nēsāt pieres apsēju ar uzrakstu “Es esmu latvietis”…

+2
-1
Atbildēt

1

    Ēriks > kimsk 30.09.2016. 14.34

    Nacionālajai identitātei ir ļoti daudz līdzības ar patriotismu, proti, nacionālā identitāte, tāpat kā patriotisms, neiedzimst, bet gan veidojas laika gaitā. Pozitīvā nacionālās identitātes izpausmes forma ir patriotisms, bet negatīvā tās izpausmes forma ir šovinisms. Šovinisms ir ideoloģija, kuras pamatā valda uzskats, ka konkrētā nācija ir pārāka par pārējām un ka šai nācijai ir tiesības pakļaut arī citas nācijas, nerespektējot to identitāti, vērtības, tiesības. Nacionālā identitāte, tāpat kā patriotisms, veidojas laika gaitā, taču tam ir jānotiek dabiski un pakāpeniski, nevis mākslīgi un uzspiesti. Proti, indivīdam ir jāpieņem un ikdienā jāpielieto nācijai raksturīgās tradīcijas, kas ir tā saucamās kultūras ikonas, kas veidojas etnosa un nācijas vēsturiskās attīstības rezultātā, laika gaitā mainoties un transformējoties. Indivīda saistības līmenis ar šīm kultūras ikonām nosaka, vai indivīds jūtas vai nejūtas piederīgs konkrētajam etnosam vai nācijai.

    http://nacionala-identitate.lv/kas-ir-nacionala-identitate/

    0
    -1
    Atbildēt

    0

ierados 30.09.2016. 11.23

” Latvijas sabiedrības saliedētību un Latvijas valstiskuma pamatus, būtu rūpīgi jāvērtē, meklējot korektus risinājumus”.

Kaut kā neveikli sanāk; stāvot uz pamatiem, jāremontē pamati. Es saprotu, ka vērtēšanas vajadzību izsaukusi kāda nebūšanas sajūta. Vai nesapratne par to, ka nebūšana ir vai nav klātesoša. Tā kā kad braucošu autiņu sāk vilkt uz grāvi. Ir redzēti šofermeistari, kuri atver kabīnes durvis un neapstājoties izvērtē riteņu stāvokli. Pie tam ne tikai savā kreisajā pusē, bet arī, noliecoties ar galvu par vienu centimetru no asfalta, pa mašīnas apakšu izvērtē labās puses riteņus. Vajadzības gadījumā ritenis tiek nomainīts, tāpat neapstājoties, ar līdzbraucēju palīdzību. Virtuozu līdzbraucēju mums ir vairāk kā pietiekoši. Bet sākumā, laikam, jāierauj!

+1
0
Atbildēt

0

gustaps 29.09.2016. 18.25

Bladāc. Tomēr. Biju pret Prezidentu noskaņots neitrāli pozitīvi. Vienkāršs, cilvēcīgs. Zina, kad jāierauj. Bet izskatās, ka Prezidenta kurpes tomēr par lielu.

:(((. Njā, Karma ģenētiskiem latviešiem…

+10
-2
Atbildēt

1

    Baiba. > gustaps 29.09.2016. 19.13

    >gustaps

    Varbūt tās ir smagās slimības sekas. Tik dīvaina rīcība, ar kādu Vējonis izceļas pēdējā laikā, pirms tam nebija novērota. Aug buciņš, aug radziņi.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

lno 29.09.2016. 17.13

zanE . Amizanti, kad sieviete, kurai tuvu 60. uzvedās kā 16 gadīga tele:)

+2
-12
Atbildēt

3

    Baiba. > lno 29.09.2016. 19.09

    >lno

    No Jūsu komentāriem secinu, Jūs esat jau zīdaiņa vecumā, ar visām no tā izrietošām blaknēm. Vismaz vīrietis Jūs vairs noteikti neesat.

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    andrejs > lno 29.09.2016. 19.34

    zanes jaunākā māsiņa atlīda…

    +2
    -9
    Atbildēt

    0

    Baiba. > lno 29.09.2016. 20.39

    >andrejs

    Iespējams Jūs uz vēdera lienat, lai kādam izpatiktu. Es portālā autorizējos, lai rakstītu neatkarīgi no tā, vai tas kādam patīk vai nepatīk.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

jurisml_inbox_lv 29.09.2016. 12.57

apmeeram taada pašaa stilaa kaa Hugo Diegs savaa anketaa uz jautaajumu- Sociālā izcelšanaas , irakstiija atbildi – No meērkaķa

te vērtējumam liela noziime buus valsts galvenajam arbiitram , smagajos noziegumos apsuudzeetajam

+14
-3
Atbildēt

4

    andrejs > 29.09.2016. 14.22

    Paranoja ir garīgi traucējumi, kuros personas domāšanu izteikti ietekmē raizes un bailes, bieži izraisot domāšanas iracionalitāti un murgus. Paranoiskai domāšanai ir raksturīga vajāšanas mānija — nerimsotoša pārliecība par nopietnu, gandrīz visur esošu apdraudējumu.

    +6
    -13
    Atbildēt

    0

    zanE. > 29.09.2016. 17.07

    …andrej…malacis!…precīzi Nacionālo apvienību un viņas fanu pulciņu noraksturoji…šķiet, Tu kļūsti drosmīgs…

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 29.09.2016. 17.55

    Vai Krievija gadījumā nav drusku lielāka un spēcīgāka par Lembergu?

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    andrejs > 30.09.2016. 13.15

    to zane

    ————

    Ja jau ir kā Tu saki, kāpēc tad JŪS liekat mīnusus? :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Valdis Eiserts 29.09.2016. 12.45

Vējoņa kungam vajadzētu pačukstēt, ka jautājumu rūpīgi jāizdiskutē latviešiem, pirms to nodod izlemšanai Saeimā.

+5
-8
Atbildēt

1

    Valdis Eiserts > Valdis Eiserts 30.09.2016. 08.24

    Spriežot pēc analfabētu savilktajām strīpiņām, turpmāk švoņģeri un šarikovi izlems, kas ir latviskums. Prezidents tam dod uzmudinājumu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 29.09.2016. 12.19

Prieks par Vējoni. Salīdzinot ar Zatleru un Bērziņu, viņš nereizi vēl man nav licis saķert galvu un nokaunēties prezidenta vietā :)

Kas attiecas uz atsevišķu politiķu tieksmi reformēt visas pamatvērtības uz kurām balstoties ir izveidojusies latviešu tauta, ir tikusi nodibināta un pagaidām vēl pastāv Latvijas valsts, tad lielu prātu šādām spēlēm nevajag. Lai uzsāktu tādu “renovāciju”, par kuru nav nekādas pārliecības, kāds būs gala rezultāts, ir nepieciešams tikai deputāta mandāts, diplomus nevienam neprasa :). Tikai tā ir tāda spēlēšanās ar uguni, ar to atšķirību, ka ļaunprātīgus dedzinātājus soda, bet likumu rakstītājiem šāds liktenis nedraud :)

+5
-14
Atbildēt

20

    dzeris49 > rinķī apkārt 29.09.2016. 14.05

    Un kādas tad ir tās “pamatvērtības”?

    Atgrrešanās Staļina un Hitlera laikos, pie, šķiet, 5. punkta biogrāfijā, kad etniskā izcelsme un tautība nozīmēja ļoti daudz?

    Pat Krievijā tas vairs nepastāv ( interesanti, Vācijā kaut kas tāds ir?), un Latvijai, tātad, jāatgriežas pie “rases tīrības” un līdzīgām teorijām?

    Un kāda tev nozīme, vai cilvēks sevi uzskata par krievu, latvieti, vai gruzīnu, vai vienalga par ko, tu pēc tā uzreiz vari kaut ko spriest par šo konkrēto cilvēku?

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    andrejs > rinķī apkārt 29.09.2016. 14.20

    Atgrrešanās Staļina un Hitlera laikos, pie, šķiet, 5. punkta biogrāfijā, kad etniskā izcelsme un tautība nozīmēja ļoti daudz?

    ————-

    izrādās, ka arī Čigānei tas ir svarīgi. Vai tiešām nevari būt sirdī latvietis, bez ieraksta akmenī

    +3
    -10
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 29.09.2016. 14.21

    dzeris49 Tikai pateicoties tam, ka latviešiem izdevās izveidot savu nāciju Tu šobrīd dzīvo demokrātiskā valstī. Latvijas Republikā, kura šobrīd ir NATO un ES dalībvalstis. Ja šī vēlme latviešiem izpaliktu – dzīvot savā, nacionālā valstī, kur valsts valoda ir latviešu valoda, kur latviešu garīgās kultūrvērtības ir dzīves pamats, Tu šobrīd dzīvotu Krievijā, kuras robeža robežotos ar Baltijas jūru.

    +6
    -11
    Atbildēt

    0

    andrejs > rinķī apkārt 29.09.2016. 14.23

    Ja šī vēlme latviešiem izpaliktu – dzīvot savā, nacionālā valstī, kur valsts valoda ir latviešu valoda, kur latviešu garīgās kultūrvērtības ir dzīves pamats, Tu šobrīd dzīvotu Krievijā, kuras robeža robežotos ar Baltijas jūru.

    ———–

    tieši tā – es to vienmēr esmu klārējis saviem krievu darbabiedriem.

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 29.09.2016. 14.32

    R.A. – un kur tu dzīvo?

    Cik zinu, ar visu ģimeni Vācijā?

    Tu man atgādini tos krievu “patriotus”, kas no krievijas aizmukuši, bet, no no Amerikas, Vācijas, utt., māca patriotismu un stāsta, cik ļoti viņi mīl Putinu.

    Un kā tai Vācijā, tur arī ir tas, ko tu te atbalsti, tautības ieraksts pasē, un pirms tam ar dokumentiem utt. vēl tas jāpierāda, vai pietiek ar pilsonību?

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 29.09.2016. 14.36

    dzeris49 Ja latvieši nebūtu izkarojuši sev savu valsti, es šobrīd dzīvotu Krievijā, nevis Vācijā un būtu krievs.

    Kas attiecas uz ierakstu pasē par tautību, tā Latvijā ir brīvprātīga lieta. Nesen nomainīju pasi, un lūdzu, lai norāda tur manu tautību, bet tā ir tikai mana izvēle, Tu to vari arī nedarīt

    Kas attiecas uz nacionālismu, tad ir milzu atšķirību starp tautu, kuru, lai saskaitītu, ir nepieciešami daudzi desmiti miljonu liels cipars un tautu, kuru ir skaitāma nepilnos divos miljonos. Tauta, kuru, lai saskaitītu, pietiek ar nepilnu divu miljonu lielu ciparu, nevar atļauties uz dzīvi raudzīties tā, kā to dara ķīnieši, angliski runājošie, vācieši, jeb krievi. Ja mēs gribam sevi saglabāt.

    Bet par to, ka es šobrīd dzīvoju Vācijā un kur es dzīvošu pēc kāda laika – tā nu ir tikai mana izvēle un darīšana. piedod :).

    +5
    -11
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 29.09.2016. 14.59

    Nu protams, tas brīvprātīgais ieraksts pasē, pirms tam to vēl pierādot dokumentāli, mums ļaus sevi saglabāt.

    NEko citu mums nevajag, ne medicīnu ( jo cilvēki, ieskaitot “tīrasiņu latviešus”, mirst, kā mušas, nespēdami saņemt vajadzīgo palīdzību), ne normālu izglītību, ne palīdzību ģimenēm, ne korupcijas apkarošanu, ne tiesiskumu, lai tie paši latvieši nemūk uz ārzemēm, bet, paliek šeit, jo viss tas saistīts ar ekonomiku un darbavietām, it neko,jo kaut kā neredzu, ka tu un pārējie NA fani par to īpaši uztrauktos.

    Mums vajadzīgi auseklīši – karodzīņi un ieraksts pasē, un tad jau mēs dzīvosim!

    Tā ir tā NA elektorāta infantīlā domāšana, kad kādi simboli ir svarīgāki par realitāti, un uz to NA un SC kopīgi jūs ķer, kā mušas uz mušpapīra, atvaino, protams, ja aizvainoju, bet, tā tas diemžēl ir, un es jau teicu, ka turpmāk izteikšos bez pārspīlēta politkorektuma.

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    edge_indran > rinķī apkārt 29.09.2016. 15.13

    ———-dzeris49:”…Tā ir tā NA elektorāta infantīlā domāšana…..”

    ========================================================================================

    “Cilvēka bērna” (J.Streičs) līmeņa domāšana – par to nav jāsmejas, par to nav jādusmojas. Visi (90%) tādi bijām 1991.gadā, tagad stabili 10%. Tas ir “normas” robežās….

    http://www.kasjauns.lv/lv/bildes/Latvija/00.2011/28.11.2011/cilveka_berns.jpg

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 29.09.2016. 15.19

    Simboli ir lietas, kurām pieder dziļš saturs. Simboliem nozīmīgos notikumos vienmēr ir bijusi liela nozīme. Izmantojot simbolu es īsi un kodolīgi pozicionēju savu attieksmi pret noteiktām lietām un norisēm.

    Tu te nepārtraukti zākājies par “NA elektorātu”, šādi apzīmējot jebkuru, kuram nacionālā pašapziņa ir svarīga lieta, tad palasi, piemēram, ko par simboliem ir rakstījis profesors Jānis Stradiņš. Sarkanbaltajam karogam ar kuru helsinkieši izgāja pie Brīvības pieminekļa bija nenovērtējama nozīme. Bez karoga šī akcija nebūtu nekas.

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    zanE. > rinķī apkārt 29.09.2016. 16.44

    …Riņķī apkārt…beidz, nu, muldēt!…goda vārds, Tu spēj aizkaitināt!…Tavuprāt tikai tiem, kuri ir NA elektorāts ir tā nacionālā pašapziņa?…kā var rakstīt tādas muļķības!…tie, kas nebalso par populistiem no NA, tiem tās nacionālās pašapziņas nav?…šķiet, tiem ir daudz vairāk, jo tie kritiski spēj novērtēt pliku populismu un neuzķeras uz saukļiem, kas ir vienīgais arguments nacionālisma prihvatizētājiem…

    +12
    -5
    Atbildēt

    0

    lno > rinķī apkārt 29.09.2016. 16.56

    zanE. Radio studijā pirms Krievijas režīmu kritizējošiem raidījumiem pazūd elektrība http://www.delfi.lv/aculiecinieks/news/riga/radio-studija-pirms-krievijas-rezimu-kritizejosiem-raidijumiem-pazud-elektriba.d?id=47962249

    Interesanti, kuras partijas vadība Ie ministrijā? Droši vien ar lielu nacionālo pašapziņu, ko jau nodemostrēja 16. martā un ļaujot izdemolēt fotoizstādi pie MK:)

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    zanE. > rinķī apkārt 29.09.2016. 16.57

    …he, he…Riņķī apkārt nupat nodeva savas partijas virzīto kandidātu Levitu, tāpat kā NA, jo…Levits ir izteicies par šo jautājumu un viņa argumenti bija ļoti spēcīgi, balstīti Satversmē, ko tik ļoti Riņķī apkārt mēdz piesaukt, ja tas viņam izdevīgi…un Levitam ar Vējoni ir diametrāli pretējs redzējums par tīrasiņu latviešu meklējumiem…

    ….it īpaši smieklīgi kļūst Vējoņa pirms neilga laika izteiktie pārmetumi par likumu izkropļošanu 3.lasījumā, kā tas ir noticis šoreiz…izrādās – Vējonis tik tāds tukšmuldētājs vien bijis, jo pietrūka dūšas atgriezt likumu otrreizējai caurlūkošanai…phe!…

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 29.09.2016. 16.57

    zanE ..Dzerim es atbildēju, rakstot – Tu te nepārtraukti zākājies par “NA elektorātu”, šādi apzīmējot jebkuru, kuram nacionālā pašapziņa ir svarīga lieta…, ar to domājot, ka mūsu Dzerim jebkurš, kuram šķiet svarīgs Satversmes preambulā rakstītais, ir NA elektorāta pārstāvis. Es domāju, ka Dzeris kļūdās, bet, ja par populismu, tas likumprojekts, kurš paredzēja tautības maiņu, ir vistīrākais populisma piemērs, jo, ir jau mums šādi izdabājoši likumi, saukļi utt, kuri ir rakstīti integrācijas problēmas kontekstā, un kā zinām – neviens no tiem nestrādā. Latvijā integrācijas programma, tā pat kā visā Eiropā ir izgāzusies. Tas taču nav nekāds jaunums?

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 29.09.2016. 17.00

    zanE ……Riņķī apkārt nupat nodeva savas partijas virzīto kandidātu Levitu +++ vienosimies vienreiz par visām reizēm. Es atbildu par saviem vārdiem un vienmēr esmu teicis, ka man nav savas partijas un nav man šodien politisku autoritāšu. Man ir sava galva uz pleciem :)

    +3
    -10
    Atbildēt

    0

    zanE. > rinķī apkārt 29.09.2016. 17.05

    …paga, paga…nu jau Tu kļūsti par divkosi….Tev esot svarīga Satversme un Preambula, bet…kad pats Preambulas Tēvs par tautības maiņu izsakās diametrāli pretēji Tavai “pārliecībai” – Tu pat atsakies lasīt Levita rakstīto…esi iebraucis galīgās auzās…

    +11
    -5
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > rinķī apkārt 29.09.2016. 17.21

    dzeris49 raksta: “Neko citu mums nevajag, ne medicīnu, … ne normālu izglītību, ne palīdzību ģimenēm, ne korupcijas apkaŗošanu, ne tiesiskumu”

    Bet par ko tāds uztraukums?

    Eirokomjaunieši vispār negribēja, lai pasē būtu iespēja ierakstīt tautību. Izvelēts vislabākais risinājums: kas grib, lai raksta; kas negrib, lai neraksta. Visi ir apmierināti.

    Un te pēkšņi eirokomjauniešiem atkal kaut kas nepatīk. Agrāk viņiem to ierakstu nemaz nevajadzēja, bet tagad savajadzējās. :)))

    Nevajag eirokomjauniešiem “ne medicīnu, … ne normālu izglītību, ne palīdzību ģimenēm, ne korupcijas apkaŗošanu, ne tiesiskumu”, bet lūk, vajag iespēju izvelēties tautību, ko viņi agrāk nemaz negribēja redzēt.

    Vai nav smieklīgi?

    Vēlreiz jautāju: vai nav smieklīgi?

    Nekur neesmu pamanījis, ka tu būtu izteicies, ka uzskati sevi par latvieti. Tad jau tevi tas vispār neskaŗ!

    Piemēram, es sevi uzskatu par latvieti, kaut arī mani senči nav latvieši. Ja būtu iespēja mainīt tautību, es to būtu izmantojis. Bet mani apmierina arī esošie noteikumi. Ja tautību varēs izvēlēties jebkuŗš, piemēram, Ušakovs, tad tas degradēs šo jēdzienu. Labāk tad jau palikt pie vecās kārtības.

    Aptaujas rāda, ka vairākums franču arī gribētu, lai Francijā būtu etniskā statistika. Lai būtu skaidrība, kas īsti Francijā dzīvo un ko viņi īsti dara.

    Citādi tagad sanāk, ka vairākums teroristu ir … “franči”.

    Man ļoti patīk franči, bet īstie franči, nevis papīra “franči”.

    +7
    -11
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 29.09.2016. 17.30

    zanE Tas, ka Levits uzrakstīja preambulu, kura pēc tam tika papildināta, slīpēta utt, vēl nenozīmē, ka viss, ko godājamais Levita kungs saka, man ir jāuztver kā aksioma.

    Mums Zane ir atšķirīga “metodika” caur kuru mēs sekojam līdz politikai.:)

    Šinī gadījumā, ja Levitam ar Vējoni ir diametrāli pretēji viedokļi konkrētajā jautājumā, tad varu teikt, ka man saprotamāks ir Vējoņa teiktais un tāpēc nebūt nejūtos tā, ka būtu kādu nodevis.:))

    Kas attiecas par “tīrasiņa latvieša”meklējumiem, tad ir maldinoši tā rakstīt. Nevien nerunā par “tīrasiņa latviešiem”. Runa ir par to, ka par latvieti var uzskatīt cilvēku, kurš kopš dzimšanas ir izaudzis vidē, kuru veido latviešu sabiedrības paaudzēs radītais garīgās darbības kultūras slānis, bet ne cilvēku, kurš Latvijā nodzīvojis 15 gadus un augstākajā līmenī ir apguvis latviešu valodu. Piemēra pēc, cilvēks, kurš 45 gadus ir bijis dānis, savā sešdesmitajā dzimšanas dienā nebūs kļuvis par latvieti, lai arī viņš 15 gadus dzīvo Latvijā un šajos 15 gados būs apguvis latviešu valodu. Savos sešdesmit gados viņš būs tā pat kā vienmēr ir bijis – dānis. Mūsu vecā emigrācija šai situācijai ir piemērs. Jāpainteresējas kā tas ir Vācijā, neesmu dzirdējis, ka kāds turks pēkšņi būtu kļuvis par vācieti :)

    Aldim labs komentārs šajā sakarā. Un, kā izrādās, Aldis tieši iederas tajā cilvēku kopā par kuru mēs šeit abi teoretizējam :))

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    andrejs > rinķī apkārt 29.09.2016. 17.40

    RA: Kas attiecas uz nacionālismu, tad ir milzu atšķirību starp tautu, kuru, lai saskaitītu, ir nepieciešami daudzi desmiti miljonu liels cipars un tautu, kuru ir skaitāma nepilnos divos miljonos.

    ————

    kad runa par Izraēlu, dzeris regulāri uzsver, ka tā ir “specifiska valsts” – visapkārt ienaidnieki [pati tauta arī izredzēta – Andrejs], bet latvieši dzīvo vienā mierā un laimē blakus miermīlīgajam krievu lācim…

    Varbūt dzeris var paskaidrot ar ko Izraēla ir tik īpaša?

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 29.09.2016. 19.49

    Aldis –

    Tur jau tā atšķirība starp tavu un manu domāšanu – tev ir svarīgi uzsvērt, ka tu esi latvietis, es uzskatu, ka manai tautībai vispār nav nekāda nozīme.

    Tu uzsver, ka tu esi arī francūzis, diemžēl, tad tu piederi pie fraņču mazākuma.

    R.A. – tavi argumenti ir vistīrākā demagoģija, bet, tā ka tu tai Vācijā esi kļuvis par apsēstu latviešu “nacionalistu”, nav nekāda jēga ar tevi strīdēties, manuprāt, jebkuram nacionalistam smadzenes ir izmežģītas, sevišķi, tādiem liekuļiem, kas aizmūk no savas Dzimtenes, labi iekārtojas kādā bagātākā valstī, un no turienes sāk mūs mācīt, kas ir patriotisms un kā mums jāmīl Dzimtene.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 29.09.2016. 20.57

    Kārtīgs Vienotības klients,tādu būtu vairāk,šie varētu zagt un korumpēties kaut vai mūžību.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

dzeris49 29.09.2016. 11.46

Par tādu primitīvu Lemberga stipendiātu, ko mūsu nopirktie politiķi ielikuši par prezidentu, tiešām jākaunas.

Tiešām, kā teica lielais Ļenins, valsti var pārvaldīt katra cūkkope, taisni tā ir Latvijā.

+16
-5
Atbildēt

19

    andrejs > dzeris49 29.09.2016. 12.22

    Tavējie vienmēr kooperējas ar tiem, ar kuriem izdevīgāk.

    +3
    -14
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 29.09.2016. 13.50

    Jā, “manējie” no V, balsojot par Vējoni, mani toreiz galīgi satrieca, tur tev taisnība, par iemesliem var tikai zīlēt.

    Kaut, no otras puses, tas tikai pierādīja to, par ko es te visu laiku rakstu – šī valsts ir totāli korumpēta, un politiķi ir absolūtās niecības.

    Kaut, politķi, protams, izgudros daudz ko, lai attaisnotu savu rīcību, ieskaitot arī V politiķus, un īstos iemeslus mēs diezin vai uzzināsim, korporatīvā solidaritāte.

    It kā jau visas tās partijas cīnās savā starpā, bet, īstenībā, tās cīnās tikai par lielāku kumosu un par to, lai tai pussprāgušai valsts govij nevienu citu klāt nelaistu, un to atlikušo pienu sadalīt savā un savu sponsoru starpā.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > dzeris49 29.09.2016. 15.08

    ————

    Paši radījām “totālo valsti” – pašiem tajā jādzīvo

    “…. Iekārta, ko mēs visi kopā radījām, nav vairs sociālisms, un tajā dzīvo pēc citiem – sacensības – principiem.”

    Maija Kūle: Latvija – kas mūs var izglābt?

    http://www.ifttv.com/wp-content/uploads/2015/06/capitalism-a-love-story-directed.jpg

    http://www.delfi.lv/news/comment/comment/maija-kule-latvija-kas-mus-var-izglabt.d?id=40869429

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    zanE. > dzeris49 29.09.2016. 16.59

    ….andrej…nespļauj, nu, kāpostos = Levits tādu likumu nebūtu izsludinājis…ko tad Tu ar saviem nacionālajiem saskaņiešiem darītu?…

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > dzeris49 29.09.2016. 17.03

    dzeris49 raksta: “Par tādu primitīvu Lemberga stipendiātu, ko mūsu nopirktie politiķi ielikuši par prezidentu”

    (1) Ar ko Sorosa stipendiāti ir labāki par Lemberga stipendiātiem?..

    Viens ir “smagos noziegumos apsūdzēts”, otrs ir “smagos noziegumos notiesāts”. Starp citu.

    (2) Agrāk biju domājis, ka Latvijas politiķi ir visstulbākie politiķi [civīlizētajā] pasaulē. Tomēr, paklausoties franču politiķus, latviešu politiķi man vairs nemaz neliekas zemē metami :)))

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    lno > dzeris49 29.09.2016. 17.09

    andrejs. Vienotības spožās zvaigznes tagad 10 X dienā NA pārmet sadarbību ar SC, kaut paši ar putām uz lūpām aizstāvēja V vēlemo koalīciju ar SC. Pūlas vaiga sviedros lai noturētu elektorātu, kurā jau tagad vairs tikai paši aprobežotākie eksemplāri. Man nav tuva neviena partija, bet no esošajām koalīcijas partijām V būtu pēdējā, par kuru balsot:)

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > dzeris49 29.09.2016. 17.27

    lno raksta: “Man nav tuva neviena partija, bet no esošajām koalicijas partijām V būtu pēdējā, par kuŗu balsot :) ”

    Viena ebŗu izcelsmes Francijas žurnāliste, kas jaunībā bija aktīva kreiso partiju atbalstītāja, tagad savus politiskos uzskatus definē: “Tikai ne kreisie”.

    Kaut kas līdzīgs ir Latvijā. Cilvēki, kas kādreiz balsoja par “tiesiskumu un godīgumu”, tagad saka, ka tikai ne par Vienotību.

    Vienotība paliks vēsturē blakus Zatlera partijai. Partijas, kas izvarojušas savu vēlētāju uzticību.

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

    andrejs > dzeris49 29.09.2016. 17.34

    uz zane

    Ko darītu Levits mēs nezinām… tas pirmkārt.

    otrkārt – ielikšu vēlreiz savu viedokli pie cita raksta:

    Kāpēc par šo “latvietību” tā peras tieši Čigāne. Palasiet Čigānes rakstu pirms 4 gadiem, kur viņa ņirgājas par tiem latviešiem, kas vēlējās panākt, lai LR pasē tiktu atjaunots ieraksts “tautība”.

    /////

    OK, izpildām Čigānes prasību par to, ka pasēs nav jānorāda tautība un viss ir tā kā čigānes vēlas. Rodas otrs jautājums – kur lai pašpasludinātais jaunlatvietis liek šo nomainīto ierakstu?

    Varbūt var ietetovēt sev uz pieres, kā tolaik (2012.gadā) mums ieteica aktīvākie “liberāļu” pārstāvji?

    Kas viņam, šim jaunajam latvietim, liedz justies kā latvietim arī bez oficiālas atzīšanas un ieraksta…. jā – tikai kur lai ieraksta?

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    zanE. > dzeris49 29.09.2016. 17.45

    …ko teicis Levits – vari izlasīt šeit…

    http://www.juristavards.lv/eseja.php?id=269260

    …par tetovējumu uz pieres – tas vajadzīgs tīrasiņu latviešiem, jo…bez ieraksta pasē tie noteikti nezinātu, ka ir latvieši un tikai sameklējot savu pasi, ieskatoties tajā – viņi pārliecinātos – paldies, Dievam, esmu latvietis!…un tetovējums uz pieres tiem vajadzīgs, lai nesajauktu ar nepareizajiem latviešiem…lūk, nāktu pa ielu ln0, kurš padomju laikos iemānījies par latvieti – uzreiz visiem skaidrs = īstens letiņš!…ieraugot Rībenu, abi varētu iebļauties “Cīņai, sveiks!”…nu, redz, cik skaisti laiki sāktos…pastalas un tetovējums…un kaklā iekārta LV pase, kas atvērta ar pareizo lapu…

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > dzeris49 29.09.2016. 17.53

    jo…bez ieraksta pasē tie noteikti nezinātu, ka ir latvieši un tikai sameklējot savu pasi, ieskatoties tajā – viņi pārliecinātos – paldies, Dievam, esmu latvietis!.

    —————

    Un kam tad šī oficiālā tautības maiņa vajadzīga jaunizceptajiem latviešiem? :)

    Vai pati nesajēdz, ka esi nonākusi absolūtās pretrunās?

    p.s. atkārtošos vēlreiz – ja tautības maiņa notiek iesaistot sabiedrības locekļus, tad es uzskatu, ka tautību var mainīt, bet ja to darīs aldermaņu, muižnieknilu vai citu šlesera draugu uzraudzībā, tad esmu kategoriski pret.

    Mums jau ir jaunpilsoņi krievu okupanta pēctecis Ušakovs, kuram prezidents ir Pukjins un lielākā laime – iestāšanās PSRS, un Kravcovs, kurš ir īsts sibīrietis.

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 29.09.2016. 18.08

    zanEi bažas par nacionālo drošību un latvietības saglabāšanu liekas kā paranoja,bet pat izņirgātā lielmocekļa Lemberga avīze ielikusi rakstu par Latvijai nelojālo cilvēku daudzumu un izvietojumu:

    Atbilstoši nacionālajam sastāvam

    Kaut vai tikai atbalsts jautājumam: «Vai krievvalodīgo iedzīvotāju tiesības un intereses Latvijā tiek pārkāptas tādā mērā, lai Krievijas iejaukšanās būtu nepieciešama un pamatota?» Atbildes Jā vai Daļēji izvēlējušies 50,5% respondentu – daugavpiliešu. Šis skaitlis, domājams, ir vēl lielāks, ja rezultātu skatītos pēc ģimenē lietotās valodas. Tomēr šāda tabula publiski pieejama vien attiecībā uz pētījuma rezultātiem pa visu valsti. Tas pats attiecībā uz piederības izjūtu Krievijai vai Latvijai.

    http://nra.lv/latvija/185733-nelojalo-geografija-bistama-nacionalajai-drosibai.htm

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    zanE. > dzeris49 29.09.2016. 18.46

    ….andrej…kādas pretrunas!?!…kurš te ir nonācis pretrunās???…vai tad tie nebija īstlatvieši, kas cīnījās, cīnījās un vēlreiz cīnījās:

    – “Nacionālā apvienība turpina cīņu par tautības ierakstu pasē

    Tautība: latvietis

    Nacionālā apvienība “Visu Latvija!”-“Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK ir atkārtoti iesniegusi grozījumus Personu apliecinošu dokumentu likumā par tautības ierakstu pasē. NA deputātu priekšlikums paredz, ka pēc pilsoņa vai nepilsoņa brīvas gribas viņa pasē ieraksta viņa tautību un, ka personām, kuras pēc 2012.gada 1.aprīļa ir saņēmušas jaunas pases, ir tiesības prasīt tautības ierakstu pasē, nemaksājot par to valsts nodevu.

    Nacionālā apvienība uzskata, ka grozījumi ir nepieciešami, lai atjaunotu līdz 2012. gada 1. aprīlim spēkā esošo likuma normu, kas noteica to, ka pēc pilsoņa vai nepilsoņa pases turētāja vēlēšanās papildus likumā minētajām ziņām pilsoņa vai nepilsoņa pasē ierakstāmas arī ziņas par šā dokumenta turētāja tautību.”

    …latvietis – nepilsonis???…

    …un Tava atsauce: – “p.s. atkārtošos vēlreiz – ja tautības maiņa notiek iesaistot sabiedrības locekļus, tad es uzskatu, ka tautību var mainīt[…]”

    …ar kaimiņu atļauju?…ar darba biedru atļauju?…veiksi aptauju bērnudārza grupiņas vecāku vidū?…veikala kasieres apjautāsi?…bibliotekārus?…sētnieku arī?…

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 29.09.2016. 19.48

    Vai tad visi ārzemju latvieši jau kļuvuši par pilsoņiem?Kosmopolītiem,kuriem vienalga,kas pasē rakstīts,nevajag interesēties par šo jautājumu vispār,kur nu vēl sniegt kādu likumprojektu par tautības rakstīšanu.Kurš tad vislabāk jūt,vai indivīds ir vai nav latvietis,ja ne tie,kas ar cilvēku cieši kontaktējas ikdienā?Neviena komisija to izdarīt nevar,tā ir smalka padarīšana.Un nevis atļaut,bet novērtēt.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    andrejs > dzeris49 29.09.2016. 20.00

    to zane

    tātad izdarām secinājumu – tautības IERAKSTS pasē ir nevajadzīgs (ja nu vienīgi kādam ar viduslaiku domāšanu), bet tiesības mainīt IERAKSTU ir vitāli svarīgs jautājums?

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    andrejs > dzeris49 29.09.2016. 20.02

    …ar kaimiņu atļauju?…ar darba biedru atļauju?

    ——————–

    labāk nekā ar Aldermanes vai Ušaka atļauju

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    zanE. > dzeris49 29.09.2016. 20.32

    ….andrej…Tu domā, ka Aldermane un Ušakovs nevienam nav ne kaimiņš, ne darba biedrs?…šķirosi nākošos, kuri der par atļaujas devējiem, kuri neder?…kādi būs kritēriji?…kvalitātes zīme būs NA partijas biedra karte?…vai padlaikos arī nevajadzēja rekomendācijas no kompartijas vecbiedriem par uzņemšanu partijā?…

    …redz, cik daudz problēmu var radīt viens populistisks lēmums par tautības ieraksta atjaunošanu pasē…

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    zanE. > dzeris49 29.09.2016. 20.36

    …Ērik…vai tad ārzemju latviešu kļuvuši par nepilsoņiem???…ārzemju latvietis, lai kļūtu par nepilsoni???…Tu kādreiz arī domā pirms raksti?…

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 29.09.2016. 20.40

    Pareizi,priekš kam mums liekas problēmas,arī Staļins teica:nav cilvēka,nav problēmu.Latvietības uzturēšana neatmaksājas un mums ir par dārgu,un ir taču tik labas,ērtas izvēles – kļūt par kosmopolītu vai par krievu.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 29.09.2016. 20.51

    Nu,varbūt kāds Krievijas latvietis,kurš nemāk latviski un pārcēlies uz dzīvi Latvijā,bet negrib iegūt pilsonību,kāds Alksņis,visādi gadās.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam