Pierīgas meži ar suņiem un bruņotu cilvēku

112

Komentāri (112)

Ivars 30.03.2015. 13.00

Mani pieci centi diskusijai, daloties ar bērnības pieredzi no septiņdesmito gadu beigām Saulkrastu pludmalē. Spilgto iespaidu tādēļ tā nosaka manu attieksmi pret suņiem un pret lielu daļu suņu turētāju.

Ar mammu bijām aizgājuši nopeldēties un noskatīties saulrietu. Pie jūras mums uzbruka pēc izskata vācu aitu šķirnes suns. Mamma mani piesedza. Kad suns iekodās mammā, viņa kliedza, lai glābjos. Izdevās gandrīz nokļūt pie citiem cilvēkiem, līdz suns mani panāca. Aizsedzos ar pludmales piederumu somu – palīdzēja, kaut vairs kā soma nebija lietojama. Paldies cilvēkiem, kas piesteidzās palīgā. Suns novērsās un turpināja uzbrukt citiem pludmales apmeklētājiem. Ieradās milicijas patruļa, kas bija izsaukta labu laiku iepriekš. Pirms mums bija citi cietušie. Dzirdēju šāvienu un skaļu kaucienu. Kad gājām mājās, suņa līķis gulēja aiz Pēterupes tiltiņa metrus simts no jūras.

Otrā dienā, kad bijām pludmalē, pie mums pienāca kāda sieviete. Viņa esot mūs redzējusi tajā vakarā, un lūdza mūs vērsties ar liecību pret milici par suņa nošaušanu. Kad mamma sašutumā iesaucās, ka tas suns mums uzbruka, sieviete žēlojās, ka suns esot ļoti labs – saimniekam savulaik izglābis dzīvību, kurš tagad ļoti pārdzīvo.

Daži pieredzē balstīti secinājumi un ieteikumi.

Pilnībā atbalstu ieroču lietošanu pret uzbrūkošiem suņiem – mēs varējām atgriezties mājas, tikai pateicoties precīzam šāvienam. Suņiem ir sīksta dzīvība, sašautu suni, iespējams, vēl varēs arī sadakterēt.

Lai ko arī neteiktu ieroču lietošanas likmi, ja ierocis jālieto sabiedriskā vietā – tikai mērķēts šāviens korpusā, kur lode, cerams, arī paliek. Brīdināšana neattaisno nomaldījušās lodes risku. Nosodu Sigordu Stradiņu nevis par ieroča lietošanas faktu, bet veidu.

Suņu mīļiem (dzīvnieku mēdz dēvēt par “sunīti”) ir deformēta realitātes uztvere. Viņi paši bara hierarhijā atrodas zem suņa, un maldina sevi, ka nav pakļauti bīstamam plēsējam. Lai ierobežotu šo cilvēku radītās sekas, stingri jāregulē suņu turēšana, to pakļaujot stingram ciltsdarbam un turēšanas tiesību licencēšanai. Kamēr tas nav paveikts, suņi bez izņēmuma būtu jāiekļauj bīstamo dzīvnieku kategorijā (pastaigas ar uzpurni), no kuras varētu izņemt tikai ar kinonologa atzinumu, ka suns ne mazākajā mērā nereaģē uz pilsētvidei raksturīgiem kairinājumiem, un pilnībā pakļaujas saimniekam. Vismaz tad vaļā palaista suņa uzvedības kļūdai būs konkrēts vārds, uzvārds un personas kods.

+4
-1
Atbildēt

12

    klusais > Ivars 30.03.2015. 14.49

    Ivar – tu tak neņemtu līdzi pistoli ejot pastaigā pat tad , ja būtu ieroča nēsāšanas atļauja … par mērķētu šāvienu korpusā – http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/rucavas-novada-mediibas-mednieks-noshauj-kolegji.a102285/

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Ivars > Ivars 30.03.2015. 16.30

    Ja draudi, kuru atvairīšanai jānēsā šaujamierocis, ir suņa uzbrukums, pistoli noteikti neņemtu. Tiklīdz upurēta viena roka, kā gan ievirzīt patronu stobrā? Šādā situācijā daudz priekšrocību ir nelielam revolverim.

    Ne mazāks risks par suņiem, ir t.s. saimnieki, kuri nevalda pār saviem dzīvniekiem. Ja suns brīvsolī nolūko savus upurus, tad faktiski viņš ir bara vadonis, bet “saimnieks” ir tik vien kā apkalpojošais personāls. Cilvēki, kuri jūt, ka īsti nav noteicēji pār dzīvnieku un, iespējams, pat baidās no tā, saskarsmē drīzāk būs vēl agresīvāki par saviem suņiem.

    Mana dzīves filozofija ir izvairīties no piedzīvojumiem, kuros jau iepriekš zināms, ka būs nepieciešami ārkārtēji risinājumi. Ja mežā vai rajonā skraida draudīgi saimnieku nepieskatīti suņi, tad tur pat kaut kur ir arī bīstami cilvēki, un šo rajonu labāk pastaigām/sportam neizvēlēties. Attiecīgi arī, ieroča nēsāšana nav nepieciešama.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Ivars > Ivars 30.03.2015. 16.37

    Klusais, medību karabīnes ir cita opera. Medībās šad tad mirst gan no lodēm, gan sastopot aizšautu mežacūku. Tas viss pieder pie lietas. Pat lietojot labāko optiku un medījot ar pieredzējušiem biedriem, medības nav pastaiga ar ģimeni parkā.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > Ivars 30.03.2015. 17.33

    Ivars – ja par medībām – tad vispārinot jautājumu jebkura ieroča pielietošana ir bīstama un konkrētais gadījums medībās bija atgādinājums tam .

    Ja par suņiem , tad jau rakstīju , ka ir citas metodes kā aizbaidīt suņus . Ja par konkrēto “asinssuni” tad man nav komentāru , tikpat labi asinssuņa lomā varētu būt retrīvers vai labradors.

    P.S. Pilnīgi piekrītu par dzīves filosofiju pašam neuzprasīties uz piedzīvojumiem .

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Ivars > Ivars 30.03.2015. 18.09

    Es pilnīgi pievienojos tavam komentāram par atbildību, nēsājot šaujamieroci un treniņiem, lai to korekti spētu pielietot. Eiropa ir pretstats ASV likumu normām un kultūrai, kur ikviens no mazotnes respektē faktu, ka otram var būt šaujamierocis, un salīdzinoši zems prasību slieksnis, lai to pielietotu. Tomēr tieši tādēļ ASV visticamāk šis geto-geimeris zvanītu 911 un gaidītu ierodamies policiju, nevis mestos dauzīt ģīmi un plātīties ar asiņainajām bildēm feisītī. Ieroču izplatībai, protams, ir arī ēnas puse, tomēr Latvijā statistiski daudz lielākas problēmas rada sevis šaujamieroču izplatība, bet gan suņu saimnieku un kaušļu bezpreģels. Apinis te raksta nevis par Latvijai aktuālu problēmu, bet cenšas atmazgāt baltu prastu ielu huligānu.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Optiskais Tēmeklis > Ivars 30.03.2015. 18.22

    Ivars?

    Lielākā daļa spriedumu loģiska, bet, … no kurienes Jums tik precīza informācija, kā īsti šava Sigords Stradiņš, lai Stradiņu nosodītu? (No abu pušu TV skatītajiem un portālos lasītajiem viedokļiem RElbakjana stāstītais sava PR uzlabošanas ietvaros nav ticēšanai iesakāms ne par 1 gramu. Citu nevienu ticamu izteikumu, kā un kādā virzienā šāvis Stradiņš neesmu manījis.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > Ivars 30.03.2015. 18.23

    Ivars – nelaime ir tā ,ka mēs ne tuvu nebijām notikuma vietai … tu raksti par prastu ielu huligānu , es pieļauju iespēju ka Stradiņš pārspēlējās ar šaudīšanos … tu raksti ,ka normāli būtu zvanīt 112 ( Latvijas versijā ) , es uzskatu , ka normāli būtu nevazāties ar ieroci pa publisku mežu …

    Katram sava versija un sava taisnība .

    Te par nevainīgu šaušanu gaisā , varbūt arī suni centās aizbaidīt – http://nra.lv/pasaule/101802-mistiska-lode-smagi-ievaino-galva-mazu-zenu.htm

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Ivars > Ivars 30.03.2015. 21.14

    Citāta sākums. Stradiņš aģentūrai LETA pastāstīja, ka Biķernieku mežā regulāri nodarbojas ar skriešanu un viņam jau daudzus gadus ir ieroča nēsāšanas atļauja, jo nereti piedzīvojis situācijas, kad šajā mežā skraida saimnieku nepieskatīti suņi bez pavadas un uzpurņa, kuri mēģinājuši uzklupt virsū, lai gan bez nopietnām sekām. Tāpēc arī notikuma dienā, izvēloties skriet pa mežu, izvēlējies ņemt līdzi ieroci, lai arī pašam no klaiņojošajiem suņiem nav nācies atšaudīties. Šoreiz skrējiena laikā viņam virsū skrējis vidēja lieluma suns, lai gan tuvumā saimnieks un citi cilvēki nav bijuši redzami. Lai suni nobaidītu, Stradiņš, pārliecinoties par drošību, vienu reizi gaisā raidījis brīdinājuma šāvienu. Suns apstājies, taču turpinājis kustību, tāpēc Stradiņš raidījis vēl vienu šāvienu gaisā. Citāta beigas.

    Vēlreiz atkārtošu savu viedokli. Šaut, precīzi nezinot, kur nokļūst lodes, drīkstētu tikai ierobežotā militārajā poligonā. Lai arī likums to, acīm redzot, neaizliedz, ieroča izmantošana pret uzbrūkošu dzīvnieku, manuprāt, būtu pieļaujama tikai galējas nepieciešamības situācijā, par ko šajā situācijā liecinātu trāpījums no tuvas distances.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Ivars > Ivars 30.03.2015. 21.26

    Klusais, pilnīgi pieļauju, ka šaušana bija nevietā, ja reiz rezultātā nav trāpījums no tuvas distances, kura sekas tad varētu arī analizēt – kas par suni uzbruka, kam pieder, kādu apdraudējumu radīja utt. Suni, kurš aprej, bet nemetas virsū, var paņemt uz izturību un nesaasināt konfliktu. Vai nepieciešamas nēsāt ieroci mežā? Ja šajā situācijā tomēr nebija galējas nepieciešamības, lai lietotu ieroci, tas nekādā ziņā nav arguments pret nēsāšanu.

    Par konfliktā iesaistīto otru pusi. Personiski nepazīstu, bet katrs veido savu publisko tēlu, kā uzskata par vajadzīgu. Varbūt tikai bizness, bet ja reiz publiskajā telpā stāsta, ka no skolām vairākkārt izmests uzvedības problēmu dēļ, liek feisītī bildes ar asiņainu, sasistu seju, nedzēš draugu atbalstošos komentārus, cik labi atskaldīts tas tips (precīzu formulējumu citēt nevaru, jo ziņa Feisbukā noņemta, vai noņemtas publiskas skatīšanas tiesības), tad man radās šāds vērtējums.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > Ivars 30.03.2015. 22.47

    Ivars – katram ir sava uts . Te tas strīds drīzāk par to kas bija pirmais – vista vai ola :)

    Mans subjektīvais viedoklis , ka pistoļvīram jāpajautā par pārliecību , par sevi pārliecināts cilvēks neņemtu līdzi uz trenniņu kaujas ieroci . Par kausli – es pārmestu tikai to ,ka publicēja fočenes . Ja būtu riktīgi sitis , tad būtu kā minimums salauzis degunu , cik saprotu , ka tas nav lauzts un pilnīgi iespējams , ka pārsists krītot zemē.

    P.S. Un kā tā nācās , ka daudzreiz suņi klupuši virsū bet šaudīties sanācis pirmoreiz saistībā ar Bernes ganu suņi…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Ivars 31.03.2015. 01.49

    Ja jau bija paredzēts aizsargāties pret suņiem,kur palika iespēja nopirkt gāzes baloniņu ar piparu gāzi?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > Ivars 31.03.2015. 08.25

    Ēriks – pārāk smags, traucē skriet :)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Optiskais Tēmeklis 29.03.2015. 21.27

Vēl jau savāda izskatās IR komandas izpausme, — publisko Pēiera Apiņa subjektīvā populista pasakas, bet — nav otra, kaut cik profesionāla, viedokļa. Ne jurista, ne kinologa.

+7
-1
Atbildēt

0

koals 28.03.2015. 23.46

Labvakar!Divas epizodes,kuras pats esmu piedzīvojis.Pirmā-sēņoju pierīgas mežā,nejauši ieraugu jaunu meiteni,kura stāv sastingusi metra attalumā milzigs kaukāzietis rej un neļauj nabadzītei pakustēties.Aizdzenu suni(kurš,starpcitu,kā izrādijās vēlāk,piedereja”krosinja”skrējejai-ari jaunai būtnei).Kad prasu-cik ilgi stāveji,atbild,ka kādu pusstundu.Stress-tuvu šoka stāvoklim.Otra epizode.Eju ar savu gimeni lidz jūras malai,lai aplūkotu saulrietu.Pa prieksu man iet jauns pāritis,kuriem lidzi skrien klepja sunitis(žurkas izmēra).Pēksņi parādās”krosiņskrejējs”(20-25 gadigs puisis),sunits uzrej instikta pēc.Un nevis suns skrien virsū,bet sis jauneklis ar lidzpaņemtu nazi,brēkdams”tūlit nolaidisu asinis”u.t.t.Šeit stress ne tikai klepjsunitim,jaunajam pārītim,bet arī manai ģimenei.Vardu sakot,situācijas mēdz būt pilnīgi dažādas un tamdēļ būt ārkārtīgi kategoriskam nezinot visus sīkumus nevienam neiesaku:).p.s.traductice!Sveika:),zini arī es bieži njemu lidz uz mežu maisiņu,lai savāktu aiz kāda “homo sapiens”-Jūs neesat viena!:)

+5
0
Atbildēt

5

    klusais > koals 29.03.2015. 00.21

    koals – mani ir kaukāzietis savulaik nopietni sakodis, bet tas nenozīmē,ka tapēc es ietu staigāt vai skriet ar pistoli …

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    koals > koals 29.03.2015. 01.07

    Piekritu,ja esi viens,vai ari pieaugušo kompānijā.Bet,ja kopā ar mazu bernu?Es jau tik to ari gribēju pateikt,ka situacijas mēdz būt atsķirīgas.Man ,piemēram,ir taksītis,kad vedu mežā staigāt arī neesmu drosš-jo no vienas puses tam var uzklupt kads “cīņas sugas suns”,no otras puses kads”neadekvats homo sapiens”,kā to aprakstīju iepriekš.Nepareizi ir ,ja lielo sugu un kaujas sugu suņi ir”bez uzpurņa”,un tikpat neadekvati ir” pieaugušam vecim skraidīt pa mežu ar kaujas ieroci”.Ir taču asaru gāze,elektošoks,traumatiskā pistole,gumijas steks u.t.t.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    klusais > koals 29.03.2015. 09.18

    koals – es laikam dzīvoju citā pasaulē … es arī asaru gāzi un steku neņemtu līdz ejot pastaigā pa mežu …

    Par suņiem – piekrītu , ka situācijas ir dažādas . Reizēm arī mazie vaukšķīši var ieķert biksēs . Par kaujas suņiem bez uzpurņa un pavadas vispār bez jautājumiem. Te varētu turpināt , ka suņi ir jāmāca u.t.t. , bet es šo situāciju skatos pirmkārt no cita skatu punkta . Manuprāt suns bija tikai situācijas katalizātors …

    +1
    -10
    Atbildēt

    0

    koals > koals 29.03.2015. 15.16

    Es ari neturu kabatā asaru gāzi,tomer jaunai meitenei braucot pēdejā diennakts vilcienā tā par sliktu nenāktu.Un ne jau”mazo vaukšķu deļ”:).

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    koals > koals 29.03.2015. 15.52

    Ir tāds teiciens-“abi labi”.Domāju sis ir tiesi tas gadījums.Un nekad man nebūs lielu simpātiju pret cilvēkiem,kuri neieredz suņus.Bet tā saucamos”kaujas suņus”,jau selekcionejis cilveks ir nevis dēļ milestības pret suņiem,bet sava “ego”labad. Īsti arī nesaprotu tos,kuri izvēlas tieši šīs sugas.Un te taisniba tiem,kuri norāda uz saimnieka atbildību gan suņa izvēlē,gan audzināšanā.Un tomēr-tik daudz”s..du” cik “savāra” cilvēks(it īpasi”kunga prātā”),nevar paveikt visi faunas pārstāvji kopā!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

mūsu alus 28.03.2015. 17.20

Visus izdzīt no meža, lai nebojā zemsedzi!

+1
0
Atbildēt

0

Valdis Eiserts 28.03.2015. 12.11

Uz Biķernieku mežu neattiecas Latvijas likumi Par iroču nēsāšanu un Likums par ieroču lietošanu?

P.S. Ja kāds raidīs lodi uz attēlā redzamo sunīti, Tas manā personā izraisīs ienaidnieku pilsoņu kara frontes pretējā pusē.

0
-9
Atbildēt

1

dzeris49 28.03.2015. 11.53

Ja jau kāds jāšauj, tad, ne jau suns, bet, suņa saimnieks, kas par suni atbildīgs, tos, kas pamet šos uzticīgos un gudros dzīvniekus, vai dara tiem pāri, reizēm, būtu ar mieru nošaut pats savām rokām.

Ja suns uzvedas nepareizi, pie tā vainīgs saimnieks, nevis suns.

+12
-2
Atbildēt

2

    kristaps_freimanis > dzeris49 28.03.2015. 13.56

    “Ja jau kāds jāšauj, tad, ne jau suns, bet, suņa saimnieks”

    ===

    Runa jau tomēr ir par pašaizsardzību, nevis vainu un sodu. Saimnieki gan, kā redzams no šā gadījuma, arī varētu būt jāpabaida ar šāvienu gaisā.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    v_rostins > dzeris49 29.03.2015. 09.39

    dzeris49

    Diemžēl, suns reizēm ir jānošauj, bet par suņa izdarībām, protams, ir atbildīgs saimnieks.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

v_rostins 28.03.2015. 10.53

Normāliem cilvēkiem bez ļauniem nodomiem, ja vien tās nav histēriskas tantiņas, no suņiem, kas nesargā savu teritoriju, nav jābaidās. Parasti suņi rej uz cilvēkiem aiz bailēm, pietiek vien tiem parādīt atklātas plaukstas un dot tās paostīt un nesaskaņas novērstas. Kas attiecas uz suņiem, kuri kādam bez iemesla patiešām uzbrukuši, vai klaiņojošiem, kas veido bandas, tie ir jāatšauj. Ar šāvienu gaisā suni parasti nevar aizbiedēt, tāpēc stroķis jāvelk laukā, tikai, lai to nošautu, brīdināt ar pistoli ir jēga tikai cilvēku.

Reiz mans paziņa divus iedzērušus miličus, kas plātījās ar ieročiem, iekaustīja un atņēma tiem šaujamos. Tiem nācās savu pāri darītāju meklēt caur bandītiem, bet tā kā džeks pats nekādās bandās nepiedalījās, pārrunas par ieroču atgriešanu nenācās viegli. Miliči bija spiesti uzklāt pamatīgu galdu un nosolīties, ka ar ierošiem vairs nekad neplātīsies.

+2
-15
Atbildēt

0

Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 08.34

Pēteris Apinis centīgi raksta, bet pavirši lasa avotus, tādēļ uz Pētra Apiņa rakstījumiem uzraujas vienīgi tikpat pavirši lasītāji vai, otrs variants, lasītāji, kam patīk meksikāņu TV seriāli un citas modernās pasakas, arī Pētera Apiņa stāsti par 1000 noskrietiem km mēnesī vai Raimonda Elbakjana, kam baskets savulaik beidzies ar pieķeršanu narkotiku lietošanā, stāsti — nūsdienu folklora, ko izplata LTV1 Panorāmas Madara Līcīte u.c. bezatbildīgas pilsētas folkloras izplatītājas. Par šaušanu suņa virzienā vienīgais folkloras teicējs ir Raimonds Elbakjans, par neadekvātam cilvēkam raksturīgu Sigorda Stradiņa klaigāšanu stāstījis ir vienīgi Raimonds Elbakjans, par Stradiņa sejas asiņainību bez sišanas, toties ar fotosēriju facebook-ā, no 2 Elbakjaniem viens Raimonds.

Tomēr ziņas daļā, ko skāris policijas profesionāļu atstāsts, bija arī minēts, ka (pēc brīdinājuma šāviena) Elbakjana varonīgi piekautais un likumu pārkāpjoši atbruņotais Stradiņš… “izlādējis pistoli” un skrējis tālāk. Izlādējis! Ko nozīmē “izlādēt”, nav sapratuši ne tvnet RElbakjana pasakā, ticošie, ne IR Pētera Apiņa pasakas nekritiski lasošie. Būtu jātic Madaru Līcīti no LTV ziņu dienesta apstulbinājušajām Raimonda Elbakjana pasakām par Stradiņa neadekvātu, ko mačo Raimonds tā neitralizēhus, ka arī vēlāk facebook-ā PR nolūkos jāpublisko savu bērnu fotogrāfijas, lai kolekcionētu un palielinātu Raimonda Elbakjana apstāstīto pūļus?

Nez, kādēļ normāli ir tēlot mačo un piekaut cilvēku, kura rīcībai nav seku ne suņa, ne tā saimnieka miesā. normāli nevest suni pavadā — visiem nav obligāti zināt Bernes ganu suņa šķirnes CV — normāli izrādīt savu asiņaino upuri un jau pirmajās 2 dienās savas publiskās liecības mainīt vairākkārt.

Varat būt nekritiski pret sevi, bet pret Pētera Apiņa rakstījumiem un Raimonda Elbakjana stāstiem vismaz loģiskiem derētu būt. Tāpat kā pret Panorāmas Madaru Līcīti kā Raimonda Elbakjana publisko pasaku visiedarbīgāko izplatītāju. Derētu neaizmirsts, ka LTV sabiedriskais medijs vēl pietiekami stiprs — Ingai Spriņģei Artusu Kaimiņu Saeimā iestumt izdevās, tomēr atļaušos cerēt, ka Madarai Līcītei nebūs izdevies par Elbakjana pasaku “patiesumu” pārliecināt klausītāju lielāko daļu.

Paldies iekšlietu ministrijas informācijas daļas ilggadējam darbam, kas spējis tomēr daļu auditorijas pieradināt arī pie termina “izlādēt ieroci” tāpat kā pie dažiem citiem precīziem terminiem.

+22
-2
Atbildēt

13

    J.Biotops > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 09.26

    Vai nu pirmā reize, kad visu nevainojami zinošā un izprotošā „sabiedriskā doma” negrozāmi atšķir labos zēnus no sliktajiem. Kad tas noticis, atsevišķiem atkritējiem vairs nekas nav panākams.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 09.50

    cik esmu informēts par ieroča lietošanu, tad kategoriski aizliegts lietot ieroci pret bēgošu cilvēku. Pat, ja viņš tevi pirms tam ir apzadzis vai piekāvis. Ieroci drīkst izmantot tikai, lai atvairītu uzbrukumu, vispirms brīdinot, tad šaujot gaisā un tikai tad ir atļauts veikt tēmētu šāvienu, turklāt tā, lai nodarītu pēc iespējas mazāku kaitējumu uzbrucēja veselībai.

    Elbakjans rīkojās pretēji -kad Sigords bija izšāvis gaisā, atbaidījis suni un skrēja prom no notikuma vietas un vairs nekādus draudus neradīja ne Elbakjanam, ne mīļajam sunītim, ne kādam citam. Viņš uzbruka bēgošam cilvēkam.

    Tas, ka Elbakjans pēc pakaļdzīšanās un uzbrukuma Sigordam nav sašauts, liecina par Sigorda spēju adekvāti novērtēt situāciju un var teikt, ka elbakjanam ir baigi paveicies. Tā ka runāt, ka Stradiņam ir kau kas kopīgs ar šo Zikovu ir vismaz nekrietni.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 10.06

    Izstrādājot MK 2006.gada 4.aprīļa noteikumus Nr.266 „Labturības prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai, pārvadāšanai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, kā arī suņa apmācībai” tika nolemts, ka uzpurnis kā obligāts lietojams tikai suņiem, kas atzīti par bīstamiem (tātad ir jau reiz uzbrukuši cilvēkam vai dzīvniekam un par to ir ziņots attiecīgai komisijai, kura pieņem lēmumu par suņa atzīšanu par bīstamu). Tas ir noteikts minēto MK noteikumu 12.2.punktā – „sunim ir uzlikts uzpurnis, ja suns ir atzīts par bīstamu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kritērijiem un kārtību, kādā suni atzīst par bīstamu un nosaka turpmāko rīcību ar to, kā arī par prasībām bīstama suņa turēšanai’’.

    Vēl viens gadījums, kad sunim jābūt uzliktam uzpurnim, ir to pārvadājot sabiedriskā transportā.

    Pārējā laikā suns var būt ar vai bez pavadas, bet bez uzlikta uzpurņa.

    http://info.dzivniekupolicija.lv/lv/info-raksti/uzpurna-lietosana-sunim

    +1
    -11
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 10.08

    Tā ir viena no lietām,kuru vajadzētu mācīt jau bērnudārzā -kā apieties ar suņiem.

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 10.22

    Nav ko likt mīnusus,arī suņiem,tāpat kā cilvēkiem, ir psiholoģiska noturība vai nenoturība,kuru var pārbaudīt un izvērtēt.Atbildīgs suņa īpašnieks pārzina sava suņa rakstura īpašības,vērīgs,zinošs cilvēks spēj noteikt pretimnākoša suņa raksturu un iespējamo rīcību.

    +4
    -12
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 10.40

    Edgars Avotiņš te rakstīja,ka bioloģijas mācīšana ir dārgs un nevajadzīgs prieks,tieši šādos gadījumos varam redzēt,ka tas ir muļķīgs,īsredzīgs viedoklis.

    Piemērs – visiem patīk vērot ūdensputnu rosīšanos pilsētas ūdenskrātuvēs,bet,ja pilsētas varā ir cilvēki,kas nekā no dabas nesajēdz,tad dod rīkojumu izpļaut ezerā visas piekrastes niedres,lai būtu smuki un putniņiem vairāk vietas,kur peldēt,nesaprotot,ka izposta visas piemērotās šo pašu putniņu ligzdošanas vietas un gulbji no šī ezera aizvāksies prom.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    andrejs > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 11.26

    Tā ir viena no lietām,kuru vajadzētu mācīt jau bērnudārzā -kā apieties ar suņiem.

    ——————————

    kā to saprast? Mācīties kā piespiesties pie sienas, uz kuru pusi skatīties un cik ātri drīkst iet?

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 11.49

    Elementārs piemērs -suņiem nepatīk,ka viņam kāds piebāž seju cieši pie purna un skatās acīs,suņu pasaulē tas neliecina par labiem nodomiem… un ja vēl mēģina pūst dvašu degunā…Ja bērniem to neviens nav pateicis,nav brīnums,ka tik daudz bērnu ir sakosti sejā.

    +3
    -14
    Atbildēt

    0

    “Tā ir viena no lietām,kuru vajadzētu mācīt jau bērnudārzā -kā apieties ar suņiem. ”

    ===

    Bieži palīdz pieliekšanās, izliekoties, ka paņem akmeni…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    “suņiem nepatīk”

    ==

    Kāda atšķirība, kas šiem “nepatīk”?

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 14.07

    Tu uzskati,ka sunim nav nekādu tiesību,tas ir radījums,kuram ir jāpakļaujas jebkurām pret sevi vērstām izrīcībām?

    +1
    -13
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Optiskais Tēmeklis 28.03.2015. 14.19

    Protams,kā radības kronis un visuma valdnieki mēs varam ignorēt un pārtaisīt visus suņa dabiskos instinktus un izveidot paklausīgu suni-vergu,bet man personīgi tāds suns nav vajadzīgs.

    +1
    -12
    Atbildēt

    0

    Ilze Pētersone > Optiskais Tēmeklis 30.03.2015. 15.24

    tieši tā – bērniem ir jāmāca kā izturēties pret suņiem ! Nedrīkst likt seju klāt pie suņa purna, raut aiz astes, pēkšņi pamodināt, līst pie tā barības trauka. Saprātīgi vecāki, kam mājās ir suns to iemāca, tāpat arī to,kā izturēties pret svešu suni

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

J.Biotops 27.03.2015. 20.52

Sunītim vienmēr ir taisnība. Vēl lielāka un komplektā ar absolūtu bezatbildību ir tikai viņa saimniekam.

Visādiem nejēgām, kas skraida apkārt tur, kur sunīšiem pastaiga, pašiem jāuzmin, ka šis mīļais sunītis nekož. Tas attiecas arī uz bērniem, kam vispār nav ko vazāties apkārt vai uz skolu.

Pirms dažiem gadiem viena diža suņoloģe pa radio jau ieviesa skaidrību par to, kāpēc mīļš sunītis liftā sakodis nejauku bērnu – puisītis pats bijis vainīgs, jo baidījies no suņa, kurš to jūt, sanervozējas un spiests kost. Vēlāk tā pati mācīja, ka cilvēkam, ieraugot suni, jānostājas pie sienas un jāgaida, ko mīļais kustonītis darīs.

Vienā ziņā gan Latvijas suņi un saimnieki tiek nepatiesi apvainoti, pat diskriminēti. Londonā par suņa atstātu zīmīti uz ielas saimniekam jāsamaksā 500 viņējās naudiņas – vai tad latvju suns un viņa sūds mazāk vērtīgi? Tāda necieņa dziļi aizskar manu patriotismu.

+29
-3
Atbildēt

6

    traductrice > J.Biotops 27.03.2015. 23.25

    dzīvoju pie Juglas ezera un katru dienu eju pastaigā ar savu suni. Ņemu līdzi Rimi lieluma maisu, un kamēr mans latvju suns izošņā krūmus un noliek arī kādu čupu, es pielasu pilnu maisu ar tukšajām pudelēm, maisiņiem un čipšu pakām, ko atstāj homo sapiens. Zini, piemēslotie meži un ezermalas manu patriotismu aizskar daudz vairāk nekā suņa atstāts sūds.

    +7
    -19
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > J.Biotops 28.03.2015. 06.49

    traductrice – pašam suņa nav, bet paziņa, kam ir, tieši tāpat savāc savu suņu atstāto un ne tikai bailēs no soda.

    Bet lasītpratējiem vajadzētu uztvert, ka manu „patriotismu” un vienkārši veselo saprātu aizskar nevis suņa sūds, bet gan Latvijas likumu un sabiedrības iecietība pret suņu saimnieku suniskām cūcībām. Neredzu pamatu tam, ka citur apkārtnes piemēslotāji, vienalga, paši vai ar suņa palīdzību, ir sodāmi, bet Latvijā nav.

    +18
    -1
    Atbildēt

    0

    traductrice > J.Biotops 28.03.2015. 08.45

    ekh… vienā ziņā raisītā diskusija ir kliedējusi manas konspirācijas teorijas par to, ka Stradiņš ir ierosinājis masveidīgu kampaņu savai aizstāvībai :) suņu nīdēju virtuālajā vidē tik tiešām ir nospiedošais vairākums (“draugi” laikam dzīvojas pa mežiem).

    Varu piekrist, ka intensīvi izmantotās publiskās vietās suņu staidzinātāju, aliņu dzērāju, skrējēju un pastaigu cienītāju skaits nenovēršami var sasniegt kritisko masu, kas rada konfliktu. Šā iemesla dēļ es arī neeju uz “publisko” mežu, kas atrodas vien 5min attālumā no mājas, bet brienu pa brikšņiem, kur man ir maza iespēja sadurties ar kādu pretīmnācēju. Es dzīvoju tādā vietā, kur man ir šāda iespēja. Ja man šādas iespējas nebūtu, man nebūtu arī suņa.

    Un tomēr, sākotnējās diskusijas tēma bija “īpatnis”, kas intensīvi apmeklētā publiskā vietā apgrozās līdz zobiem apbruņots un kas “apdraudējumu sev” izvērtē pēc sev vien zināmiem kritērijiem un psiholoģiskās (ne)stabilitātes. Es negribētu, lai liktenis mani noliktu uz vienas takas ar šādu personu. Tāpēc, lai nebūtu jāpaļaujas uz likteņa nejaušību, gribētu, lai būtu tomēr mehānisms, kas paranoiķiem, kam visur rēgojas apdraudējums, nebūtu brīvi pieejams kaujas ierocis. Suņi šeit “ņipričom”.

    +3
    -18
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > J.Biotops 28.03.2015. 09.18

    Par sazvērestību (nevis „konspirācijas”) teorijām man pieredzes mazāk, kā par kaujas ieročiem un suņiem.

    Pistolei un sunim ir viena būtiska kopīga pazīme – abi uzliek nopietnus apgrūtinājumus turētājiem un turētāja bezatbildība var izrādīties bīstama apkārtējiem arī bez ļauna nolūka. Nepieskatīts suns zinām ko var izdarīt, bez vajadzības dumji nēsāta pistole taisni pati prasās atņemta nonākt citās rokās un tad… Pirms gadiem kāds nopietnā lietā iesaistīts prokurors zaudēja amatu, jo nebija sapratis, ka uz krogu ejot, tieši viņš šaujamo līdzi ņemt drīkst vēl mazāk, kā, piemēram, es, jo mani izprovocēt uz muļķību nevienam nevajag. Ko nozīmē suns kaimiņiem daudzdzīvokļu mājā un ko – uz ceļa riteņbraucējam, arī mazliet zinu.

    Negadījumos kopīgais – saimnieka stulbums, ne kustoņa vai ieroča klātbūtne. Par to laikam mums domstarpību nav?

    +16
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > J.Biotops 28.03.2015. 10.03

    Izstrādājot MK 2006.gada 4.aprīļa noteikumus Nr.266 „Labturības prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai, pārvadāšanai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, kā arī suņa apmācībai” tika nolemts, ka uzpurnis kā obligāts lietojams tikai suņiem, kas atzīti par bīstamiem (tātad ir jau reiz uzbrukuši cilvēkam vai dzīvniekam un par to ir ziņots attiecīgai komisijai, kura pieņem lēmumu par suņa atzīšanu par bīstamu). Tas ir noteikts minēto MK noteikumu 12.2.punktā – „sunim ir uzlikts uzpurnis, ja suns ir atzīts par bīstamu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kritērijiem un kārtību, kādā suni atzīst par bīstamu un nosaka turpmāko rīcību ar to, kā arī par prasībām bīstama suņa turēšanai’’.

    Vēl viens gadījums, kad sunim jābūt uzliktam uzpurnim, ir to pārvadājot sabiedriskā transportā.

    Pārējā laikā suns var būt ar vai bez pavadas, bet bez uzlikta uzpurņa.

    +3
    -14
    Atbildēt

    0

    Optiskais Tēmeklis > J.Biotops 28.03.2015. 13.31

    Biotop, kādreizējais prokurors Armands Stumbergs bija sazvaigžņojies tieši tāpat kā pēdējā laikā TV bieži rādītais Raimonds Elbakjans. Par izlaisto vecā Elbakjana puišeli aizdomas par rakstura dīvainību izpausmēm jau bija diezgan ilgu laiku pirms šī negadījuma. Džeks “moderns”, pompozu un dekoratīvu agresivitāti uzskata par atdarināšanas un publiskas spēlēšanas vērtu.

    Žēl vecā Elbakjana, — viņa viedoklis un attieksme īsti nav skaidri, tomēr Vecā adekvāta nejaukšanās senajam autosporta amatniekam godu nedara: puika izaudzis un nav novaldāms, tātad — tēvam vairs nav autoritātes. Žēl arī sakarīgāko Raimonda Elbakjana kolēģu Ghetto geimeru organizācijā, — loģiski domājošie turpmāk no šī mačo pārstāvēto firmu aktivitātēm uzmanīsies un pareizi darīs.

    +14
    0
    Atbildēt

    0

fzss 27.03.2015. 20.10

piem. uz mani ir zobs suņiem, kuri jūt. ka negribu būt agresīvs. bieži nākas aizstāvēt gan sevi, gan savus suņus,gan radiniekus, no agresīviem suņiem . dažus esu arī nomušījis. lai paglābtu savējos no uzbrukuma. visu cieņu, ka šāva gaisā ! TĀDS Ka es, kuram suņa zobus negribas vairs just savās ciskās, būtu aizstāvējies tiešā tēmējumā…

+9
0
Atbildēt

0

ozolnieki 27.03.2015. 18.30

Sociālos tīklos bija tabula no kā mirst cilvēki .

Bija pa 1 -2 haizivs upuriem , dažiem lauvu , nīlzirgi ….. un jau tūkstošiem suņu upuri .

Latvijā pat , cik gadā sakož . Oficiāli ap 1000 , ne jau visi aiziet uz slimnīcu arī es negāju . Pamatā bērnus sakož pašu suņi . Kur kož bērnam … bieži sejā .

+13
0
Atbildēt

0

ozolnieki 27.03.2015. 18.26

Arī man pērn viens suns viegli ieķēra , .Uzreiz atrāva saimnieks jo jau turēja siksnā . Tikai es biju jau viņa kontā kāds 10 ais . Vismaz viens gadījums samgs . Un saimnieks pēcāk pilnā nopietnībā analizē situāciju . Es esot nedroši kustējies , un vēl 10 tikpat debīlus argumentus .

Iesākumam cerams veiksmīgi ieviesīs čipošanu , proti nečipotos utilizēs vai ados kādām sab org , kuri visu

. Viņš jau nekož , mīl bērnus ..šitie teksti .

Gribi suni tad arī uzņemies atbildību

+11
0
Atbildēt

5

    andrejs > ozolnieki 27.03.2015. 20.58

    man bija līdzīgi. Vēlā vakarā atgriežoties mājās no veikala, ejot pa ietvi bija jāpagriežas pa labi, lai dotos uz daudzstāvenes pagalmu. Pēkšņi sadzirdēju nagu švīkstoņu pret asfaltu un ieraudzīju, ka no dzīvžoga aizsega man metas virsū dobermanis bez uzpurņa. Par laimi suns bija pie pavadas un saimnieks, jauns spēcīgs vīrietis, ar grūtībām savu mīlulīti tomēr noturēja.

    Suņu saimnieku nekaunībai nav robežu.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > ozolnieki 28.03.2015. 10.11

    Nevis visu suņu saimnieku,bet gan dažu suņu saimnieku,turklāt tad indivīda nekaunība izpaužas arī pilnīgi visās citās dzīves sfērās.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > ozolnieki 28.03.2015. 10.29

    protams, ka ne visi.

    Bet man tomēr liekas, ka uzpurnis ir jānēsā.Turklāt suņa izmēram ne vienmēr ir nozīme. Ir viena tāda putnu terjeru šķirne, precīzi nepateikšu kāda. Neliels,suņa augstums skaustā ir kādi 25…30 cm, tas ir ļoti agresīvs, ar ārkārtīgi spēcīgu sakodienu. Reiz kad vēl biju sīks, vienam zēnam no mūsu pagalma tāds iekoda ikrā pie potītes. Uz suņa saimnieka komandām suns nereaģēja, lai atbrīvotu sakodienu nācās iebāzt sunim mutē paprāvu koka sprunguli un atlauzt zobus ar spēku. Arī pēc tam suns mēģināja izrauties un vēlreiz uzbrukt. Labi atceros, ka tas puika suni nekādi nekaitināja un neprovocēja.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > ozolnieki 28.03.2015. 10.47

    Civilizētās zemēs notiek suņu mērķtiecīga selekcija un agresīvus suņus likvidē vai neļauj tiem vairoties,pie mums -jo agresīvāks suns,jo lielāka piekrišana – būšot labs sargs,ja rāda baltus zobus.Tur jau tā nelaime,kāda sabiedrība,tādi suņi.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > ozolnieki 28.03.2015. 13.26

    -jo agresīvāks suns,jo lielāka piekrišana – būšot labs sargs,ja rāda baltus zobus.

    —————————

    katram sunim sava funkcija, ja tā var izteikties. Ja noliktavas teritoriju palīdz apsargāt nikns suns, tad tas ir pat ideāli. Ja tāds pat teļš bez uzpurņa bizo pa ietvi, tad gan nav labi…

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

ozolnieki 27.03.2015. 18.10

robertsbalodis

Nenopietns cilvēks tas Apinis. Tiešām ir bijuši mēneši, kad noskriets vairāk, kā 1000km jeb vismaz 32 km dienā, ja mēnesī ir 31 diena?

,,,,,,,,,,,,,

Pareizi ievēroji . Bet es kā Apiņa necienītājs nemaz nebrīnos par tik brutāliem meliem , tie vienkārši kārtējie

+8
0
Atbildēt

1

    robertsbalodis > ozolnieki 27.03.2015. 18.25

    Viņa savdabīgo viedokli biju dzirdējis arī iepriekš, bet nu šis gan izskatās pēc nopietna “visu zinu, visu protu, visu varu” gadījuma. Puse no raksta par saviem skriešanas varoņdarbiem, taču ne vārda, ka Latvijā no suņiem cieš krietni vairāk nevainīgi cilvēki, kā no šaušanas, ko ārstam tomēr vajadzētu vismaz zināt, ja ne redzēt regulāri.

    +17
    0
    Atbildēt

    0

DD1 27.03.2015. 16.37

> Ķīps

“muncipālai policijai te būtu plašs darba lauks, sodīt tos suņu īpašniekus, kas pārkāpj noteikumus”

Liela pašvaldības nauda vienkārši zemē mētājas, vajadzētu tikai iekasēt: par katru suņa kaku uz trotuāra vai zālājā, kur bērns vairs nedrīkst droši kāpt, par katru suni, kas nav saitē.

Cik gan nicinājuma nav dzirdēts no suņu saimniekiem, ja tu izrādi mazdūšību un, nedod Dievs, viņiem ko iebilsti. Suns arī ir ierocis, dakterim to nu vajadzētu zināt. Man vairāk bail no reāliem suņiem un agresīviem suņu saimniekiem kā no hipotētiskiem šāvējiem.

+14
-1
Atbildēt

0

ierados 27.03.2015. 14.47

Katrā ķezā vainīgas ir abas puses. Notiesā to, kuras advokāts nespēja pierādīt, īstenībā, mazāko vainu. Konkrētā šaize atspoguļo sviestu, kas sakults cilvēku galvās. Viņu vaina, ka pieļāva sev smadzeņu nomaiņu ar sviestu nepamanot. Abu!

+4
-17
Atbildēt

6

    kristaps_freimanis > ierados 27.03.2015. 16.14

    ” Katrā ķezā vainīgas ir abas puses. ”

    ===

    Lieliski – tiesas varam klapēt ciet, likumus anulēt, policistus pārkvalificēt.

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    ierados > ierados 27.03.2015. 18.50

    freimani, pa gabalu izskaties pēc tāda, ko varētu ierindot starp prātīgajiem. Taču nē!

    No izteikuma: ” Katrā ķezā vainīgas ir abas puses. ” nekādi neizriet spriedums: “tiesas varam klapēt ciet, likumus anulēt, policistus pārkvalificēt”. Manas vecās, slimās ķēves galva pat uz to nav gatava. Zini, freimani, visie tiem, kuri cenšas savu šļuru iesmērēt citiem, dodu goda titulu. Esi godam nopelnījis, pridurok!

    0
    -14
    Atbildēt

    0

    kristaps_freimanis > ierados 28.03.2015. 00.57

    ” nekādi neizriet spriedums: “tiesas varam klapēt ciet, likumus anulēt, policistus pārkvalificēt””

    ===

    Bet ko tiesām darīt? Viens apzagts,otrs zaglis. Abi vainīgi. Cietušo nav.

    =

    Visādi citādi – vainīgs ir tas, kurš ir pārkāpis likumu un kura pārkāpumu ir apstiprinājusi tiesa. “Abi vainīgi” izklausās pēc durikiem, kas izvarošanas attaisno ar meiteņu īsajiem svārkiem…

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    ierados > ierados 28.03.2015. 08.09

    ” Viens apzagts,otrs zaglis. Abi vainīgi. Cietušo nav”.

    Kāpēc tev neienāca prātā, ka abi nevainīgi? Ja jau cietušo nav. Pridurok, ar galvu tev, acīmredzot, ir problēmas. Nav ko teikt. Jo tālāk, jo trakāk. Freimani, tev steidzīgi jāārstējas. Un noteikti paņem līdz savus partijas biedrus. Partija “Lielie Maisi Gaismas Nešanai”.

    0
    -11
    Atbildēt

    0

    kristaps_freimanis > ierados 28.03.2015. 11.02

    “Kāpēc tev neienāca prātā, ka abi nevainīgi?”

    ===

    Būtību nemaina.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    ierados > ierados 28.03.2015. 20.19

    Tātad atzīsti, ka ” abi vainīgi” un “abi nevainīgi” nesatur būtisku atšķirību? Vai neatzīsti? Principā man vienalga. Esi izrādījies pietiekoši labi, lai es ar nožēlu atzītos, ka man nav pienācīga titula priekš tevis. Paliec kā iepriekš, priduroks. Tikai varbūt ekstra klases. Premium, vot!

    0
    -4
    Atbildēt

    0

angry 27.03.2015. 13.56

un kā izrādījās, bīstami ir nevis suņi vai ieroči, bet nelīdzsvaroti cilvēki ar bandītiskām tieksmēm, kas cilvēkus piekauj vienkārši par to, ka to uzvedībā kas nav paticis.

+29
-4
Atbildēt

3

    jupis > angry 27.03.2015. 16.24

    Pārfrāzējot teicienu: “nogalina nevis ieroči, bet cilvēki. Taisnība, bet ieroči palīdz”

    Viena no labākajām Latvijas (un Eiropas) iezīmēm ir ieroču kulta un kovboju mentalitātes trūkums. Esmu pārsteigts par salīdzinoši lielo šāvēja atbalstu komentāros, un ceru, ka bruņoti skrējēji un kino gājēji Latvijā nekļūs par normu.

    +5
    -18
    Atbildēt

    0

    angry > angry 27.03.2015. 16.34

    ko tad jūs iesakāt – aizliegt tādiem kā Elbakjans nēsāt dūres?

    +18
    -2
    Atbildēt

    0

    v_rostins > angry 28.03.2015. 07.41

    angry

    ko tad jūs iesakāt – aizliegt tādiem kā Elbakjans nēsāt dūres?

    ____________

    Nēsāt ieroci, lai vajadzības gadījumā apstādinātu slimu mērgli.

    +1
    -10
    Atbildēt

    0

robertsbalodis 27.03.2015. 13.28

Nenopietns cilvēks tas Apinis. Tiešām ir bijuši mēneši, kad noskriets vairāk, kā 1000km jeb vismaz 32 km dienā, ja mēnesī ir 31 diena?

+23
-3
Atbildēt

4

    Edgars Avotiņš > robertsbalodis 27.03.2015. 14.31

    1000km gan izklausās baigi daudz – 32km parasti ikdienā netrennējas.

    Bet tā – kādā atsevišķā dienā pievinnēt 100km nav nekas neticams – piemēram 24 stundu rogaininga sacikstēs. Man gan laikam lielākais bijuši kādi 80 km Smiltenes mežos.

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    robertsbalodis > robertsbalodis 27.03.2015. 14.56

    Vēl raksts liek noprast, ka tāds nav bijis tikai 1 mēnesis vien. Jājautā, vai Apinis tiešām domā, ka var rakstīt jebko, ka tikai labi izskatās?!

    +19
    -2
    Atbildēt

    0

    lno > robertsbalodis 27.03.2015. 16.20

    Esmu redzējis, kādā tempā Apinis skrien Jūrmalā…Ja tādā ātrumā jānoskrien 32 km, tad diena būs par īsu:):):)

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > robertsbalodis 27.03.2015. 17.02

    Ino – vēl pirms nedaudziem gadiem Apinis tīri braši skraidīja.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

traductrice 27.03.2015. 13.25

Šoreiz pilnīgi pievienojos Apinim. Jā, mežos skrien un pastaigājas ne tikai cilvēki. Mežs ir vieta, kur izskraidīties arī sunim, taču ir jābūt paranoiķim, lai katrā sunī, kas bez pārspīlējuma ir cilvēka uzticamākais DRAUGS, saskatītu tikai atņirgtus zobus un uzbrukuma draudus. Tā ir paranoja, un šādu cilvēku psiholoģiskais stāvoklis ir rūpīgi jāuzmana. Arī ar Germanwings lidoja paranoiķis, kuram vienkārši kādā brīdī notika īssavienojums. Šādi latenti slepkavas sabiedrībai ir daudz bīstamāki par jebkuru suni, kas skraida bez pavadas, bez uzpurņa un pat bez saimnieka.

Tomēr daudz vairāk nekā šis plikais fakts mani pārsteidza “lētā gala” komentāri tvnetā un dienā. masveidīgi, žultaini un agresīvi pret … Elbakjanu, kurš savaldīja psihiski nelīdzssvarotu paranoiķi. Visi vai vienā balsī bļāva, ka meži ir pilni ar agresīviem un trakiem suņiem un ka bez pisķika Biķernieku mežā labāk nemaz nerādīties! (Kas to būtu domājis, ka komentos sēdētāji ir tik aktīvi pastaigu baudītāji) Man tas lika aizdomāties, ka attiecīgais paranoiķis-politiķis-amatpersona ir piesaistījis lielus troļļu resursus savas rīcības attaisnošanai un Elbakjana rīcības nomelnošanai. NETĪRI un ZEMISKI.

+11
-27
Atbildēt

25

    kristaps_freimanis > traductrice 27.03.2015. 13.29

    “attiecīgais paranoiķis-politiķis-amatpersona ir piesaistījis lielus troļļu resursus savas rīcības attaisnošanai”

    ===

    Paranoja pikčerz predstavļajet?

    +17
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_freimanis > traductrice 27.03.2015. 13.33

    ” Elbakjanu, kurš savaldīja psihiski nelīdzssvarotu paranoiķi. ”

    ===

    Ja džeks tiešām būtu psihiski nelīdzsvarots, droši vien no kājas būtu nolaists gan suns, gan Elbakjans, gan šamējā palīgsitējs.

    +25
    -5
    Atbildēt

    0

    robertsbalodis > traductrice 27.03.2015. 13.38

    Kas būtu likumīgi, jo drīkst šaut, ja mēğina atņemt ieroci.

    +22
    -3
    Atbildēt

    0

    traductrice > traductrice 27.03.2015. 13.42

    @kristapam… Ja džeks tiešām būtu psihiski nelīdzsvarots, droši vien no kājas būtu nolaists gan suns, gan Elbakjans, gan šamējā palīgsitējs

    Lubitz arī nolidojis 630 stundas, līdz iedomājās, ka tieši tajā brīdī ir X stunda.

    Kinoteātra šāvējam liktenīgs izrādījās Melnais gulbis…

    Kas zina, kurā brīdī Stradiņam var iestāties x stunda? Skaidrs, ka viņš tai ir gatavs vienmēr – ar 2 aptverēm.

    +11
    -25
    Atbildēt

    0

    traductrice > traductrice 27.03.2015. 13.45

    es gan ar savu komentu neattaisnoju Elbakjanu. Arī viņa rīcība nebija gluži adekvāta. Taču krosiņš pilnā kaujas ekipējumā man liekas absolūta paranoja (sorry, ar nolūku lietoju tieši šo vārdu jau kuro reizi).

    +10
    -22
    Atbildēt

    0

    kristaps_freimanis > traductrice 27.03.2015. 14.04

    ” krosiņš pilnā kaujas ekipējumā man liekas absolūta paranoja”

    ===

    Piekrītu, ka tas ir pamatīgs pārspīlējums, bet izskatās, ka tas ir likumīgi.

    +22
    -3
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 27.03.2015. 16.13

    Par likumību runājot kinoteātra šāvējs ( Zikovs laikam uzvārdā ) ar tiesā uzskatīja , ka pretojās ieroča atņemšanai un tapēc likumīgi izšāva …

    Bet nu lai ietu uz skriešanas trenniņu ar ieroci, tur manuprāt džekam nav pilns rubulis …

    +12
    -15
    Atbildēt

    0

    lno > traductrice 27.03.2015. 16.17

    klusais. Zēns trenējās X stundai – izšaut un laisties lapās:)

    +10
    -15
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 27.03.2015. 16.22

    lno – manuprāt ir interesanta proporcija starp tiem kuri atbalsta šāvēju un kuri sitēju … es tik nesaprotu kapēc pēc tam sabiedrība piemēram cepas par to , ka autobusā neviens neiestājas par meiteni , kurai piesienas narkomāns …

    +11
    -13
    Atbildēt

    0

    lno > traductrice 27.03.2015. 16.27

    klusais. умом не понять:)

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    DikembeSakamoto > traductrice 27.03.2015. 20.26

    Zini, ir slimnieki, kas dabū orgasmu, kad viņu suns kādu nobiedē.

    +17
    -2
    Atbildēt

    0

    DikembeSakamoto > traductrice 27.03.2015. 20.31

    Vnk tie suņi visiem ir piegriezušies. Vecmīlgrāvī pa mežu kādreiz skraidīja viens bandīts ar armatūru rokās, un suņumīļi savus lopiņus ļoti akurāti pieskatīja.

    +20
    0
    Atbildēt

    0

    v_rostins > traductrice 28.03.2015. 07.37

    kristaps_freimanis

    Ja džeks tiešām būtu psihiski nelīdzsvarots, droši vien no kājas būtu nolaists gan suns, gan Elbakjans, gan šamējā palīgsitējs.

    _____________

    Ja tas kroplis nesāka mērķtiecīgi apšaut visus apkārtējos, vēl negarantē, ka viņš ir psihiski vesels. Sigorda Stradiņa dalība Pederastu parķijā vien liecina, ka viņš ir vai nu nelietis vai idiots un tādi nedrīkstētu nēsāt ieroci.

    +2
    -14
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 28.03.2015. 21.54

    Izskatās , ka sabiedrība ir sabijusies no suņiem … man nez kapēc vairāk uztrauc sportisti ,kas skraida ar kaujas ieročiem …

    +5
    -13
    Atbildēt

    0

    lno > traductrice 28.03.2015. 22.09

    klusais. Publika:)

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 28.03.2015. 22.21

    lno – mani patiešām pārsteidz publikas reakcija un patiesībā pat vairāk IRā nekā pārējā interneta vidē …

    Ja man būtu jādodas kādā pārgājienā , tad es daudz labāk un pārliecinošāk justos ar Elbakjanu nekā ar to ākstu ar pistoli. Starp citu manuprāt , ja būtu reālas briesmas , tad pistoļvecis ka tik pirmais nebūtu krūmos ar visu stroķi .

    +5
    -13
    Atbildēt

    0

    zanE. > traductrice 29.03.2015. 09.28

    …Klusais….jā, kāpēc – ne?…Elbakjans krutais vecis un atrašanaās viņa kompānijā, uzreiz piešķir tādu pat krutā džeka slavu…un Tev krutā džeka slava – oi, kā patīk!…. :)

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    v_rostins > traductrice 29.03.2015. 09.34

    zanE …

    Kruts džeks, apvaldīt bruņotu idiotu! Es, tāpat kā praktiski ikviens, būtu nomīzis.

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 29.03.2015. 09.44

    zane – manuprāt Tev bišķi nepielec par ko ir runa :) stāsts ir par realitāti nevis krutajiem džekiem. Pamēģini ielūkoties tā pistoļskrējēja psioloģiskajā portretā … un tagad padomā kādām iekšām ir jābūt , lai apbruņotam cilvim censtos atņemt ieroci. Ar kuru no viņiem Tu dotos teiksim pārgājienā ? Spriežot pēc publikas reakcijas visticamāk , ka ar pistoļu vīriņu … tik nez kapēc visi vēlāk brīnās , ka notiek tādi gadījumi kā nesen autobusā Imantā , kad praktiski neviens nereaģēja tad , kad uzmācās mazgadīgai meitenei …

    Gluži kā TOP Secret 2:15 – 2:23 :)

    https://www.youtube.com/watch?v=75xK5CD8N1M

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    zanE > traductrice 29.03.2015. 11.42

    …Klusais….saprotu, saprotu – ko vispār sievietes jēdz, ja krutie džeki runā un šiem savs nemaldīgais pasaules uzskats – gāzt pa zobiem…

    …Tu raksti: – “Pamēģini ielūkoties tā pistoļskrējēja psioloģiskajā portretā…”

    ….esi sastādījis psiholoģisko portretu?…pamatojoties uz ko?…kāda ir Tev pieejamā informācija, lai Tev būtu gatavs psiholoģiskais portrets par pistoļskrējēju, bet tāds Tavā uztverē nav nepieciešams krutajam džekam, jo – tur tak viss ir skaidrs – krutais džeks un…vissss!….

    …ja jau mēs runājam par psiholoģisko noturību, nosvērtību, reakciju – tad krutais džeks ir rīkojies neadekvāti no sākta gala un turpina neadekvātas darbības joprojām….mēs varam spriest tikai no tā, kurš pirmais no incidentā iesaistītajām personām – skaļāk bļaus…un kādu leģendu izplatīs publiskajā telpā….un krutais džeks ar saviem kārtējiem “leģendas” uzlabojumiem – izskatās pagalam nesakarīgs, tikpat nesakarīgs, cik viņa uzvedība incidenta laikā un lielīšanās par savu “varoņdarbu” publiskajā telpā….

    …lai neizsauktu smīnu par Tavu vēlmi atrasties šāda krutā džeka kompānijā un, lai Tevi nepielīdzinātu tikpat neadekvāti krutajam džekam – vajadzēju vispirms domāt – vai rakstīt nievājošus komentārus….

    P.S. ….nekā personīga!… :)

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    angry > traductrice 29.03.2015. 12.05

    klusais, tāpat kā Latvijas televīzija, ir nekritiski paņēmis Elbakjana pirmo stāstu, ar kuru viņš aizskrēja uz Panorāmu, kad saprata, ka būs ziepes.

    Pēc tam jau stāsts ir vairākas reizes mainīts – un ir apmēram tāds – abi ar tēvu panāca no skrējēju no aizmugures, atņēma ieroci, kuru izvilka no maksts, un bija pārsteigti, ka tas ir ĪSTS. Elbakjans pats teica, ka būtu zinājis, ka ierocis īsts, visdrīzāk nemaz nebūtu mēginājis kādu aizturēt.

    citāts:

    “Kad atbraukuši policisti, arī viņi bijuši šokā, ka skrējējam bijis kaujas ierocis. Policisti jautājuši, kā Elbakjans uzdrošinājies cīnīties ar cilvēku, kam bija kaujas ierocis. Viņš uzsver, ka nav zinājis, ka tas ir kaujas ierocis. Viņš domājis, ka tā ir gāzes pistole, jo nav tik liels speciālists ieročos. Tikai pēc neitralizēšanas Raimonds līdz galam sapratis, ka pretinieks bijis bruņots ar kaujas ieroci.”

    http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/553243-elbakjans_skrejejs_blava_ka_mus_visus_nosaus

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    lno > traductrice 29.03.2015. 14.49

    Visu cieņu Elkabjanam – es nebūtu uzdrošinājies. Kritizētājiem manuprāt nepietiek drosmes atzīties:)

    +1
    -12
    Atbildēt

    0

    andrejs > traductrice 29.03.2015. 21.35

    to lno

    iepazīsties ar likumu par Ieroču apriti. Stradiņš rīkojās precīzi atbilstoši likumam.

    Kāpēc kādam būtu jārīkojas kā Elbakjanam?

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 29.03.2015. 22.50

    zane – neko darīt , ka runājam dažādās valodās … viens satraucas ja kaija uzpļūtī uz mēteļa, cits par to pasmejas un saka , ka tas nozīmē laimi … tādas nu ir tās uztveres :)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 29.03.2015. 23.10

    angry – šodien ar kādreizējo kolēģi ( viņš starp citu arī ir skrējējs un gatavojas maratonam :) ) atcerējāmies kapēc savulaik nepaņēmām ieroču nēsāšanas atļaujas … pirmkārt tā ir milzīga atbildība , otrkārt , ja tevi gribēs nogalināt , tad ierocis diez vai palīdzēs, treškārt lai neapjuktu stresa situācijās ir nepieciešami ilgi trenniņi . Un atcerēsimies veco parunu , ka ja izrādē pie sienas ir bise, kāds ar to noteikti izšaus Ja par suņu atbaidīšanu , tad ir daudz efektīgākas un lētākas lietas , cik stāstīja Latvenergo vīri , kam jāiet pa privātmājām, tad tie ir ultrkaņas baloniņi .

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

Absints 27.03.2015. 13.24

Paskatieties, kas notiek pavasarī – visi celiņi, visi zālāji, nokūstot sniegam ir pilni ar suņu sūdiem. Suņus ved staidzināt pa apstādījumiem, tie tipiski skraidelē bez uzpurņiem. “Manējais jau nekož”. Pareizi, līdz šim nav kodis. Bet tie, kas suņa ceļā gadījušies ,jau to nezin…

Savukārt, cilvēks ar ieroci- nu nešaus jau. Nav šāvis līdz šim. Pareizi, Germanwings pilots jau arī nebija lidmašīnu ietriecis kalnos līdz šim…

Un vēl pa suņiem. Laukos mednieki oficiāli drīkst (sk medību likumu) nošaut, suni, ja tas tas ir 201 metru vai vairāk no viensētas. Drīkst! Bet saimnieks nedrīkst aiztikt mežacūku, kas 30 metrus no mājas izrakņā kartupeļu lauku. Nedrīkst!

A te skrējējam pretī metas suns bez uzpurņa. Es nobītos. Stradiņš ar nobijās.

Tik reaģēja ,šaujot, tāpēc, ka viņam bija ierocis. Kuru drīkst nēsāt. Drīkst! Un, ja man pretī skrietu cilvēks ar ieroci, es nobītos. Elbakjans ar nobijās.

Tāpēc man liktos, ka ne suņi var būt ārpus dzīvokļa bez uzpurņa, ne cilvēks var būt ar ieroci ārpus darba.

Un muncipālai policijai te būtu plašs darba lauks, sodīt tos suņu īpašniekus, kas pārkāpj noteikumus, vai izķert tos, ka pa mežu skraidelē ar ieroci.

Bet viņiem jau tam nav laika, jāliek tak soda kvītis uz auto, kas ne tā pie mājas novietoti..

+15
-5
Atbildēt

1

    sirtaki > 27.03.2015. 16.47

    Ķīps. “Manējais jau nekož” – gribētu redzēt tādu kropli (suni, kaķi, cilvēku) kurš nekož.

    Suņu turētāju idiotisks apgalvojums.

    Kad ar savējiem (sievu, bērniem) eju pastaigāties, tad katram pretimnācējam cenšos iestāstīt, ka šamie nekož, tik izrāda interesi.

    +14
    -3
    Atbildēt

    0

kristaps_freimanis 27.03.2015. 13.23

“Pašlaik publiskajā telpā un likumsargājošajās institūcijās par vainīgo personu nesenajā Biķernieku meža konfliktā, kur skrējējs raidīja šāvienus suņa virzienā, tiek padarīts “Ghetto Games” organizators Raimonds Elbakjans, kurš, apzinoties situācijas nopietnību, aizturēja neprātīgo skrējēju. Es teiktu – nedod Dievs, ka mūsu mežos parādās „skrējēji” ar pistolēm.”

===

1. Par šāvieniem mēs laikam zinām vien to, ka tie ir bijuši, nevis kurā virzienā raidīti.

2. Elbakjana pilsoniskā drosme un/vai veselīgas piesardzības trūkums varētu būt apsveicama lieta, ja netiktu piedāvāts komplektā ar demonstratīvu sadismu un nespēju uzņemties atbildību, pēc tam, kad pats ir savārījis ziepes.

3. Šaujamo nēsāšana līdzi mūsu salīdzinoši mierīgajā valstī, protams, izskatās pēc pārspīlējuma (overkill), citi ļautiņi (skrējēji) izlīdzas ar piparu želejas baloniņiem, bet šajā gadījumā izskatās, ka ļautiņš ir vien izmantojis savas tiesības. Tas, ka suns nav pat ievainots, visdrīzāk apstiprina Stradiņa versiju par šaušanu gaisā.

+23
-5
Atbildēt

4

    Edgars Avotiņš > kristaps_freimanis 27.03.2015. 14.22

    Šaušana gaisā tikai izklausās nevainīgs pasākums – bet tās lodes kaut kur krīt zemē – un ar lielu ātrumu. Ja apkārt ir pilsēta, tad šaušana gaisā galīgi nav gudrākā lieta ko darīt. (lodes lido pat pāris kilometrus, ja nekam netrāpa)

    Pareizi jau policija dara, ka ierosināja krimināllietas par visiem trim – gan suns ir jātur pie pieklājīgas uzvedības, gan šaudīties bez reāla apdraudējuma nav pieļaujams, gan arī sasist seju aizturētajam nav pareizi.

    +7
    -15
    Atbildēt

    0

    “Šaušana gaisā tikai izklausās nevainīgs pasākums – bet tās lodes kaut kur krīt zemē – un ar lielu ātrumu.”

    ===

    Taisnība, tomēr tāda ir šobrīd noteiktā kārtība.

    ==

    Notable incidents

    Middle East

    April 6, 2014: A 20-year old pregnant mother of two, Wadia Baidawi, was struck in the head and killed by a stray bullet from her neighbor’s wedding in Sidon, Lebanon.[14]

    November 21, 2012: Following a cease-fire ending fighting with Israel, celebratory gunfire in the Gaza Strip killed a man and wounded three others.[15]

    October 30, 2012: Twenty-three people were electrocuted after celebratory gunfire brought down a power cable during a wedding party in eastern Saudi Arabia.[16]

    August 2012: A Kuwaiti bridegroom was killed when a friend of his accidentally shot him as he charged his gun to fire into the air in celebration.[17]

    August 2010: 2 people were killed and 13 were injured in Jordan, as part of the yearly celebration of the announcement of the result of Tawjihi.[18]

    July 29, 2007: At least four people were reported killed and 17 others wounded by celebratory gunfire in the capital city of Baghdad, Iraq, following the victory of the national football team in the AFC Asian Cup.[19][20] Celebratory gunfire occurred despite warnings issued by Iraqi security forces and the country’s leading Shiite cleric, Grand Ayatollah Ali al-Sistani, who forbade the gunfire with a religious fatwā.[21]

    July 22, 2003: More than 20 people were reported killed in Iraq from celebratory gunfire following the deaths of Saddam Hussein’s sons Uday and Qusay in 2003.[13]

    United States

    January 1, 2015: A 43-year old man, Javier Suarez Rivera, was struck in his head and killed while watching fireworks with his family in SE Houston.[22][23]

    July 4, 2013: A 7-year old boy, Brendon Mackey, was struck in the top of his head and killed while walking with his father shortly before 9 p.m. amid a large crowd prior to the fireworks display over the Swift Creek Reservoir.[24]

    July 4, 2012: A 34-year woman, Michelle Packard, was struck in the head and killed while watching the fireworks with her family. The police believe the shot could have come from a mile away.[25]

    January 1, 2010: A four-year-old boy, Marquel Peters, was struck by a bullet and killed inside his church The Church of God of Prophecy in Decatur, GA. It is presumed the bullet may have penetrated the roof of the church around 12:20AM.[26]

    December 28, 2005: A 23-year-old U.S. Army private on leave after basic training fired a 9mm pistol into the air in celebration with friends, according to police, and one of the bullets came through a fifth-floor apartment window in the New York City borough of Queens, striking a 28-year-old mother of two in the eye. Her husband found her lifeless body moments later. The shooter had been drinking the night before and turned himself in to police the next morning when he heard the news. He was charged with second-degree manslaughter and weapons-related crimes,[27][28] and was later found guilty and sentenced to four to 12 years in prison.[29]

    June 14, 1999: Arizona, A fourteen year-old girl, Shannon Smith, was struck on the top of her head by a bullet and killed while in the backyard of her home.[30] This incident resulted in Arizona enacting “Shannon’s Law” in 2000, that made the discharge of a firearm into the air illegal[31]

    December 31, 1994: Amy Silberman, a tourist from Boston, was killed by a falling bullet from celebratory firing while walking on the Riverwalk in the French Quarter of New Orleans, Louisiana. The Police Department there has been striving to educate the public on the danger since then, frequently making arrests for firing into the air.[32]

    South Asia

    February 25, 2007: Five people were killed by stray bullets fired at a kite festival in Lahore, Pakistan, including a six-year-old schoolboy who was struck in the head near his home in the city’s Mazang area.[33]

    December 1859: An autopsy showed that a native servant in India, who suddenly fell dead for no apparent reason, was mortally wounded from a bullet fired from a distance too far for the shot to be heard. The falling bullet had sufficient energy to pass through the victim’s shoulder, a rib, a lung, his heart and his diaphragm.[34]

    June 6, 2013: a 42 year old Pakistani woman was killed by a stray bullet from celebratory gunfire. The gunfire was allegedly in celebration for the election of Pakistan’s prime minister Newaz Sharif. Her 19 year old niece was also hit, and rushed to hospital in critical condition.[35]

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > kristaps_freimanis 27.03.2015. 17.00

    Man mācīja nedaudz savādāk. Jāņem vērā konkrētā situācijā: kas drošāk – vai šaut gaisā, vai zemē. Būtiskākais – maksimāli samazināt risku.

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    DikembeSakamoto > kristaps_freimanis 27.03.2015. 20.22

    Nav obligāti šaut gaisā, var arī šaut zemē.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam