Uzticīgā Latgale

31

Komentāri (31)

locus 11.12.2014. 16.33

Mangan ne visai patīk Uplejas pusplakātiskie raksti – tāda deklaratīvi vienvirziena rakstīšana. Taču tiesa – Latgale ir katoliska un nemaz i netaisās paklanīties nevienam kreivu bogatiram. Pat ja pie sienas reprodukcija “3 bogatiri”: tas tā – uzmanības novēršanai. :)

+1
0
Atbildēt

0

Absints 11.12.2014. 13.10

Es neesmu latgalietis, taču vienmēr esmu atbalstījis latgaliešu tiesības uz valodu, un zināmu savrupību. Tas gan drusku tika sašķobīts, pateicoties Jureiša demaršam. Deputāts Viļums, kā Latgales pārstāvis, atļāvās uzspļaut Latvijas Saeimai, un nodemonstrēja klaju šovinistisku piegājienu. Droši vien jau labu gribēja, taču atļāvās pārkāpt Latvijas Satversmes pantu par deputāta zvēresta nodošanu latviešu valodā. Protams, var diskutēt par to, vai tas nebūtu jāmaina, atļaujot zvērestu nodot jebkurā Latvijas dialektā, taču nevaram tak prasīt, lai visi varianti būtu zināmi Saeimas priekšsēdētājai, kura taču zvēresta korektumu pārbauda. Jureiša demaršs mana skatījumā ir mēģinājums veikt Latvijas latgalizāciju, un līdz ar to Latgale un latgalieši man vairs nešķiet tik simpātiski, kā līdz tam . Galu galā ir tā sauktā literālā valoda, ir visu dialektu vienošanas par oficiālo valodu, un man nav skaidrs kāpēc kāda diaspora to nevēlas izpildīt. Arī latgaliešu valoda nav viendabīga, tā sadalās vairākos apakšdialektos utt, tāpēc Jureiša izgājiens šķiet tāds deputāta necienīgs un Jureits ir ierindojams vienā kategorijā ar citiem Saeimas puišeļiem.

Savukārt. par Latgali – vai drusku “nepārliecam kociņu”? Piemēram Vidzeme Eiropas piešķirto Eiropas fondu daudzumā ir apmēram tajā pašā līmenī. Vai neesam pārspīlējuši tās “vājinieka slimību”? Pabraukājot pa Latgali, nemaz neliekas, ka tas ir tāds depresīvais rajons. Piekrītu autorei par to, ka Latgale ir būtiska Latvijas daļa, un, ka separātisma tendences ir pārspīlētas, tajā pašā laikā man nav skaidra NEPLP politika to informatīvi izolēt (pamēģiniet pierobežā, ko uztvert…). Tā kā pie zināmām separātisma izpausmēm nav vainīgi latgalieši, vainīga ir valsts, kas viņus atstumj…

Nesen mani pārsteidza kādas aptaujas rezultāti, neatceros gan vai tur Latgale bija izdalīta. Par Latvijas patriotiem sevi uzskata 75% Latvijas iedzīvotāju.. Palasot vaimanas, ķengas un žultsgāšanas komentārus, tā neliekas. Vismaz man nelikās. Tāpēc biju patīkami pārsteigts…

+7
0
Atbildēt

2

    vvilums > 12.12.2014. 13.59

    “Jureiša demaršs” ir sauciens sabiedrībai pievērsties “latgaliešu jautājuma sakārtošanai”, kamēr nav par vēlu. Piekritīsiet, ka būtu jocīgi ,ja tieši Latvijas brīvvalsts laikā izzustu latgaliešu valoda , un nevis vācu,poļu vai krievu impērijas aizlieguma laikos.

    Savādāk latgaliskie latgalieši, bieži vien gan sabiedrības nesaprasti , ir Latvijas valsts patrioti “līdz kaulam”, kādu nav daudz. 50% no iedzīvotajiem latgales pierobežā ar Krieviju DNR (Daugavpilskaja narodnaja respublika) izveidošanās līdz neseniem notikumiem Ukrainā likās tikai laika jautājums. Vēl 30% samierinātos ar jebkuru pasaules kārtību, ja tā tiktu uzspiesta.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Absints > 15.12.2014. 13.09

    Viss ir pareizi, bet vai tā ir īstā vieta un laiks, lai to demonstrētu. Satversmē ir ierakstīts, kādā valodā ir jānodod zvērests. Tad jau tikpat labi to varētu nodot lībiešu valodā, kas tak ir Latvijas valoda, pat ne dialekts. Tā nebija ne īstā vieta, ne laiks, lai radītu šādu precedentu. Var aizstāvēt latgaliešu valodu gudrāk, un Jureitim varu teikt – vēl lielāka rezonanse būs, ja ar Latgales vārdu mutē uzrāpsieties vanšu tiltā. Un tas būs tikpat muļķīgi…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

fzss 11.12.2014. 11.55

autore varētu paprasīt Vienotības politiķiem, kāpēc šie labprātīgi atdod varu Latgales pašvaldībās prokrieviskiem un postpadomiskiem spēkiem, un tad nu brīnās ??? nu ja- viss jau Latgalē izzagts, nav vairāk ko zagt kungiem:P

+4
0
Atbildēt

0

edge_indran 10.12.2014. 18.27

——–Sanita Upleja:”Svarīgi ir redzēt esošo, nevis iedomāto.”

===============================================================================

Tad nu skatās uplejisti-kuplejisti, lai varētu vēl niknāk ar padomju režīma sekām cīnīties:

“Rugāju novada domes priekšsēdētāja uzskata, ka, likvidējot vidusskolu, vidusskolēnu vecākiem automātiski tiks uzlikts papildu finanšu slogs. «Ko mēs teiksim vecākiem? Kā lai vecāki no attālākajiem pagastiem ikdienā nodrošina un cik tas viņiem izmaksās, sava bērna nokļūšana līdz gandrīz 50 vai 80 kilometrus attālajām tuvākajām vidējām mācību iestādēm attiecīgi Balvos vai Rēzeknē un atpakaļ?» ir neizpratnē Kapteine.

Rugāju vidusskolas slēgšana pēc pašvaldības vadītājas domām novadam, protams, būtu smags trieciens.”

http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/539133-sledzot_rugaju_vidusskolu_tuvaka_macibu_iestade_ir_50_km_talu

+2
-4
Atbildēt

3

    kristaps_freimanis > edge_indran 10.12.2014. 19.17

    Par to, ka skolu likvidēšana laukos ir prasta stulbuma izpausme, piekrītu. Tuvredzība, gan nav nekas īpaši rets.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 11.12.2014. 12.22

    ——-

    “Tobrīd, 1990.gada 4.maijā, deviņi no desmit latviešiem cerēja, ka neatkarība pati par sevi atrisinās visas problēmas.” http://www.lvportals.lv/visi/viedokli/262637-4maija-brivibas-un-neatkaribas-sajusma-kur-ta-pazaudeta/

    ===============================================================================

    Nav cilvēku – nav vajadzīgas skolas. Muļķības cena ir augsta – naivās cerības, ka kāda “atmoda”,”neatkarība”,”brīvība”,”demokrātija”,”totāla atklātība”,”kapitālisms” u.c. auseklīšu iecienītie saukļi automātiski palīdzēs atrisināt sabiedrības problēmas, vēl nav izgaisušas. Nav vēl apjēgas par notikušo – nav vēlmes uzzināt patiesību – lielkulīgas runas turpinās:

    “Pašlaik ļoti pietrūkst vēsturisku pētījumu par Latvijas Tautas frontes (LTF) un Atmodas laiku, intervijā Latvijas Radio atzīst bijusī Latvijas Tautas frontes priekšsēdētāja vietniece un tagadējā eiroparlamentāriete Sandra Kalniete.” http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/kalniete-pietrukst-vesturisku-petiijumu-par-ltf-laiku.a66874/

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    venta555 > edge_indran 13.12.2014. 08.13

    Nevar zināt kurš tanī rakstā ir pārspīlējis tos attālumus,bet viennozīmīgi tiek domāts ne par skolēniem ,bet gan par skolotājiem un t.t.t.

    Nekas ārkārtējs nenotiktu,ja to Rugāju skolu slēgtu .Balvi nav 50 km attālumā,skola ir Bērzpilī un Lazdukalnā,Balvos ir vai 5.skolas , pagastam ir autobusi —uz priekšu ,vieglāk jau ir dzīvot un ne par ko nedomāt pagastos,jo paliela nauda–IIN-jau noteikti nāk no Rīgas arī kur cilvēki strādā,bet deklarēti Rugāju apkaimē.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > lno 10.12.2014. 17.31

    Tālredzīgāks un ar labāku stāvokļa izpratni ir, piemēram, Saeimas deputāts Jānis Dombrava gadskārtējās Saeimas ārpolītikas debatēs 2013.g. 24.janvārī:

    Diemžēl šādos Latvijai nelabvēlīgos starptautiskajos apstākļos tā jau ilgāku laiku cenšas īstenot grūti savienojamu ārpolitiku – no vienas puses, iekļaušanos Eiropas Savienībā un NATO, bet, no otras puses, tuvināšanos Krievijai, pakārtojot valsts tiesiskās pēctecības doktrīnu īstermiņa ekonomiskajām interesēm un atsevišķu politisko grupu mērķiem. Šāda pieeja nav ilgtspējīga, un šādos starptautiskajos apstākļos Latvija nevar būt tilts starp Austrumiem un Rietumiem. Latvija ir robežvalsts. ..

    Diemžēl tās Ārlietu ministrijas ziņojuma daļas, kur tiek minētas attiecības ar Krieviju, man ir grūti nosaukt citā vārdā kā rusofilas. .. Tā vietā, lai Ārlietu ministrija parādītu mugurkaulu, tiek runāts par neesošām draudzīgām attiecībām ar Krieviju, kuras būtu jānostiprina.

    Šīgada 23.janvārī, kad notiek nākamās ārpolītikas debates, Ukraina jau divi mēneši vārās, Janukoviča režīms jau sācis nogalināt savus pilsoņus, Rinkēvičs bijis Ukrainā, bet, lūk, kā raksturo starptautisko stāvokli (viņa paša minētā secībā):

    •2013.gadā turpinājās līdzsvara maiņa starp pasaules valstīm. Virkne bijušo attīstības valstu ir transformējušās par dinamiskām vadošajām ekonomikām ar augošu politisko ietekmi;

    •2013.gadā globālajā ekonomikā iezīmējās sabalansētības pazīmes. To pozitīvi ietekmēja ASV ekonomikas atgūšanās;

    •drošības situāciju pasaulē arvien vairāk ietekmē klimata pārmaiņas;

    •2013.gadā konflikti Tuvo Austrumu un Ziemeļāfrikas reģionā turpināja ietekmēt Eiropas un starptautisko drošību;

    •jārēķinās arī ar asimetriskiem izaicinājumiem, kurus rada terorisms, organizētā noziedzība un kiberdrošības apdraudējumu ietekme uz valsts drošību. Šīs problēmas rada netiešus draudus arī Latvijai;

    •šajā kontekstā ir svarīgi, lai Eiropas Savienība būtu spēcīga un vienota;

    •2013.gadā situācija Latvijai tuvākajā — Baltijas jūras reģionā — saglabājās relatīvi stabila un kopumā droša. To veicināja visu šī reģiona valstu iesaiste ekonomiskajā un politiskajā sadarbībā.

    ///////////////////////////////////////

    laikā, kad uzstājās Dombrava, V un ZRP ģeputāti garlaikojās un smīnēja…

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    lama > lno 11.12.2014. 08.08

    +2
    0
    Atbildēt

    0

markoni 10.12.2014. 16.37

Par ko gan citu šie cilvēki cīnījās un krita, ja ne par savu Latvijas valsti un tās brīvību.

=======

Īsts latvietis par to nekad nav šaubījies un nešaubās. Principā īsti latgalieši ir vēl stingrāki savā stājā cīņā pret ienaidnieku nekā leiši!

+13
-1
Atbildēt

9

    edge_indran > markoni 10.12.2014. 16.45

    ——–

    Pat no Zviedrijas izrakstītais neatkarīgais vēsturnieks K.Kangeris to apliecinās:

    – Vai policijas bataljonos bija tikai latvieši?

    K.Kangeris: – Nē. Bija, piemēram, arī septiņi Latgales bataljoni, kas sastāvēja no Latgales krieviem. Pārējos bataljonos lielākoties bija latvieši, bet arī tur drīkstēja uzņemt krievus.

    Vēsturnieks Kārlis Kangeris: Mums jāatklāj arī nepatīkama patiesība

    http://nra.lv/latvija/68151-vesturnieks-karlis-kangeris-mums-jaatklaj-ari-nepatikama-patiesiba.htm

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    markoni > markoni 10.12.2014. 16.51

    Tev putra galvā…:)

    Policijas bataljoni Brīvibas cīņās nepiedalījās.

    (nebija tādu formējumu)

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > markoni 10.12.2014. 17.01

    ——-

    Formētājs, ha, ha,ha. Čekisti jau uz šitā formējumu āķa daudzus bijušos Waffen SS un Jagerband cīnītājus, kas pēkšņi 1945.g. kļuva par nacionālajiem partizāņiem un Rietumnieku nometnē pārmetās – noķēra. Te pat nesen vienu filmiņu par īstenajiem latviešiem LCP un viņu izķeršanu uztaisīja:

    “Jā, Zande bija spiegs, Zviedrijā savervēts, ar angļu slepenā dienesta gādību nosūtīts uz Latviju, lai vāktu ziņas un organizētu pretošanos padomju varai. Viņam 58. pants bija kā uz pieres uzrakstīts, simtprocentīgi atbilstošs.”

    Cik tev uzvārdu? Saruna ar “angļu spiega” dēlu Pēteri Krilovu

    http://www.la.lv/cik-tev-uzvardu-saruna-ar-anglu-spiega-delu-peteri-krilovu/4/

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    markoni > markoni 10.12.2014. 17.10

    Čekisti jau uz šitā formējumu āķa daudzus bijušos Waffen SS un Jagerband cīnītājus, kas pēkšņi 1945.g. kļuva par nacionālajiem partizāņiem un Rietumnieku nometnē pārmetās – noķēra.

    =======

    Ja es būtu dienējis Waffen SS, tad arī būtu partizānis. A kā būtu bijis ar Tevi? Ta viņi (čekisti) noķēra pateicoties stukačiem! Tagad tie saucās troļļi vai kaut kā tā. P-Burgā esot nodibināts veslels troļļu bataljons. Neesi par to neko dzirdējis? :)

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > markoni 10.12.2014. 18.34

    ——-

    “…Pieliec, vāciet, zemei ausi: / Velti ārdīji un lauzi, / Sliedes tīras, nav ne skrambas, / Atkal rūcot ripo tramvajs.” A.Čaks, 1944.

    ===============================================================================

    Darba frontē pēc 1945.g.9.maija daudziem bijušajiem bija kopā jācīnās,lai sagrauto Latviju atjaunotu – daudzi ilūzijas neloloja par drīzu 3.Pasaules karu un Rietumnieku armijas ierašanos.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/lv/thumb/9/9c/Edgars_Kaulins.jpg/225px-Edgars_Kaulins.jpg

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    sirtaki > markoni 11.12.2014. 00.20

    markoni nav īsti gudrītis, ja iesaistās diskusijā ar pagātnes atliekām/putinozaura organisma pārtikas pārstrādes izmešiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Raicha > markoni 11.12.2014. 00.59

    edge pat nav trollis, k-kāda rakstāmmašīna:) Pat tieši uzrunāts, neatbild, tik maļ savu maļamo.

    Nez, kur tad Brīvības statuja ar pigu šodien?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    lama > markoni 11.12.2014. 08.09

    markoni Tev putra galvā…:)

    _______________ Eu!

    Vai “t samovahram i galva???

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > markoni 11.12.2014. 11.49

    ——-

    Liberastiem patiesība acīs kož…

    https://www.youtube.com/watch?v=_UwqyfXZYiM

    Latvju zeme vaļā stāv / Tā kā dzīsla pušu rauta,

    Iztek asins, iztek spēks, / Latvju zeme vaļā stāv.

    Latvju zeme vaļā stāv, / Vēji staigā iekšā, arā,

    Izplēš sēklu, izrauj saknes, / Latvju zeme vaļā stāv.

    Krusta ceļiem pienaglota, / Krusta vējiem caurvējota.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

kristaps_freimanis 10.12.2014. 16.01

“Protams, ka daudz kas ir mainījies Latgalē kopš tā laika, un tas noticis ar padomju varas iestāžu apzinātas politikas īstenošanu”

===

Ne tikai, šāda tāda politika ir mūsu pašu…

http://www.rigaslaiks.lv/Raksts.aspx?year=2014&month=12&article=5

+2
-2
Atbildēt

2

    edge_indran > kristaps_freimanis 10.12.2014. 16.36

    ———

    Tās ir padomju okupācijas sekas, kas nepāriet – to ikviens “neatkarīgais” liberasts atkārtos 4.maija režīma 25. jubilejas gadadienas gaidās – un liel-auseklis apstiprinās:

    “No 1990. līdz 1998. gadam iedzīvotāju skaits Latgalē samazinājās par 6,7 procentiem. No 2000. gada līdz 2011. gadam iedzīvotāju skaits Latgalē samazinājās par 21,1 procentu. Ne dabas stihijas, ne mēris šo Latvijas zvaigzni nav piemeklējuši. Tikai politika.”

    Cilvēki domā, kā izdzīvot, vara – kā izdzīvot cilvēkus

    http://nra.lv/viedokli/viktors-avotins/64894-cilveki-doma-ka-izdzivot-vara-ka-izdzivot-cilvekus.htm?cnr=11

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    Kurmītis > kristaps_freimanis 11.12.2014. 12.07

    Latgalē nekas nav mainījies. Bet šis rakstiņš ir kārtējās špidrilkas pafilosofēšana par tēmu. Patīk man šīs pilsētnieces, kuras iedomājas, ka var pamācīt laucinieku, kā viņam būs cūkas barot. Paprasījusi būtu kādam latgalietim – pilna Rīga ar tiem – tie viņai pateiktu, kā ir īstenībā. I neavajadzētu savu galviņu piepūlēt.

    Atšķirībā no Sanitiņas mani senči, vismaz viens atzars IR cēlušies kā reize no pašas „dziļās” Latgales, pierobežas ar Krieviju. Tāpēc atļaušos oponēt.

    1. latgalieši IR un bija par Latvijas neatkarību trīs galveno iemeslu dēļ – lingvistiskā, vēsturiskā kopība un reliģija. Un, ja pirmajos divos viņi tīri labi ir sadzīvojuši gadsimtiem ilgi arī ar krieviem, tad katoļticības kareivīgums un dogmatisms tīri vēsturiski vienmēr ir bijis pietiekami liels šķērslis, lai turētos vairāk kopā ar savējiem.

    2. tajā pašā laikā latgaliešiem nav raksturīga fanātiskā visu un visa Rietumnieciskā dievināšana, kas tik dikti savukārt patīk kurzemniekiem. Otrs manas ģimenes atzars. Attiecīgi – viņi uz lietām skatās pragmatiskāk un bez šīs salkanās pielūgsmes katram sūdam, ko „uzdāvina” Rietumi. Viņi daudz vairāk vērtē cilvēcīgumu un morāli cilvēku un ne tikai cilvēku attiecībās pretstatā visādu grabulīšu un spīgulīšu mīlētājiem.

    3. Tieši tāpēc fakts, ka mūsu Rīgas kungi pakalpīgi liec savas muguriņas Eiropas priekšā, bet jeņķiem vispār ir gatavi pakaļas laizīt, latgalietim nav pieņemams daudz lielākā mērā nekā vidusmēra latvietim. Attiecīgi – kad mūsu valdība sāk izturēties pret savu tautu īsteni „rietumnieciski” – augstprātīgi, vīsdegunīgi, melot tai, uzmest, laupīt un krāpt, dzīt svešumā un nabadzībā, latgalietis atceras, ka šajā valstī viņš tomēr mīt pie pamātes nevis īstās mātes. Un, ja jau pamāte šeit un pamāte tur – otrpus robežas, tad ir vērts laiku pa laikam izvērtēt, kura tad no pamātēm tomēr ir sliktāka. Jo sliktas viņas ir ABAS.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam