Straujuma neizpratnē par sarežģīto pedagogu algas veidošanas sistēmu

62

Komentāri (62)

Bet 26.11.2014. 10.56

Vai tiešām jātur tukšas lauku skolas ar tikpat skolēniem cik skolotāji, vai arī jādomā, ka sir finansiāli labāk: vai laukos kā piemēram, Vabolē ir jābūt vidusskolai, ja tajā nav skolēnu. vai arī labāk vest skolēnus uz tuvējo pilsētu uz tajā esošo vidusskolu vai ģimnāziju!

Viss taču pasaulē mainās un laukos arī citās valstīs dzīvo mazāk cilvēku nekā pilsētās, kur vairāk darba un labāka infrastruktūra.

Vai tāpēc, lai skolotājio varētu strādāt viņu izpratnē slodzi(20 kontaktstundas) nodokļi bvūtu jāpalielina ik vienam Latvija siedzīvotājam, ja skolotājs grib saņemt Eiropas algas atškirīnbā no pārējiem Latvija strādājošiem.

Manuprāt, skolotāju nekaunība sit augstu vilni. Vai Latvijas IKP pieaug par 10%, jo tieši tik skolotāji vēlas sev algu pielikumu: pie tam visiem?

Ka sto maksās? Vai mazie mikrouzņēmēji, kuri strādā bez atvaļinājumiem un nodrošina sev un savai ģimenei darbu un ienākumus arī tajos pašos laukos!

Piemērs Straupes iedzīvotāji, kuri cep tortes un maizi audzē vistas utt, un vienmēr rīko Straupes labumu tirdziņu, lai realizētu saražoto.

Skolotāji tikai gaida no valsts , pie tam neredz savus labumus: vasarā atcaļinājumu 48 darba dienu garumā un jaungada brīvdiena sun rudens un pavasara veselu nedēlu brīvdienas un 20 stundu it kā slodzi! nekauņas, kas mani vienmēr sadusmo!

+7
-4
Atbildēt

4

    DD1 > Bet 26.11.2014. 13.02

    > Bet

    “Manuprāt, skolotāju nekaunība sit augstu vilni. Vai Latvijas IKP pieaug par 10%, jo tieši tik skolotāji vēlas sev algu pielikumu: pie tam visiem?”

    Jā, tur tas suns aprakts.

    Skolotāju ir daudz (par daudz) un viņi ņem ar masu, pie kam neviens, kam bērns skolēns, neuzdrošinās viņiem oponēt.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Bet > Bet 26.11.2014. 13.50

    Piekrītu, bet daudzi arī nedomā, ka pašiem būs par to jāmaksā ar lielākiem nodokļiem. Viņi domā, ka valsts vienkārši naudu nedod, bet sēž uz naudas maisa.

    Interesanti, ka pat krīzes gados 2010. gadā budžetniekus samazināja atškirībā no skolotājiem, kuri bija ar mieru samzināt algas tikai ne to skaitu!

    iznāk tā, ka skolnieku skaits samzinās, bet skolotāju skaits pat palielinās!

    te vienkārši ir jākera sklāt un ta sjāpasaka! Jājautā, lai pasaka, kur ņemt naudu un no kā?

    Vai tiešām no mazajiem uzņēmējiem, ka slaukos nodrošina sevi ar iztiku , pie tam šaubos vai viņiem ir brīvdienas un atvaļinājumi pat sestdienās un svētdienās, jo pērku olas no Straupes iedzīvotājiem veikalā- tātad vistas grib ēst katru dienu!

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Bet 26.11.2014. 14.40

    ropas Savienības Kopējā lauksaimniecības politika (KLP) ir lielisks instruments, bet Latvijā to izmanto pretējiem mērķiem, kā vecajās dalībvalstīs. Itālijā, Vācijā, jo īpaši Francijā KLP nodrošina pamatnācijai komfortablu dzīvi laukos, bet pilsētās par lēto darba spēku kalpo imigranti. Latvijā latvieši spiesti pamest laukus, lai dotos strādāt pilsētās vai par kalpiem vecajā Eiropā.

    Nekur Eiropā neesmu redzējis tik daudz jaunas lieljaudas lauksaimniecības tehnikas un pēdējos gados ar ES KLP, līdzfinansējumu saceltas piena fermas, kā pie mums. Pārsvarā gadījumu investīcijas veiktas, ņemot kredītu bankā, zemniekiem ieķīlājot visu savu mantu un zemi. Nauda ir jāatpelna. Graudi un piens aiziet eksportā – nauda atgriežas bankā. Komforta nekāda. Turklāt, jo vairāk investīciju modernos dzelžos, jo mazāk nepieciešams cilvēku laukos.

    Tieši laikā, kad Laimdota Straujuma bija Zemkopības ministre, Lauku Attīstības plānā 2014. – 2020. tika noteikta viena prioritāte – piena lopkopība. Viss gāja jauki, līdz brīdim, kad Krievija ieviesa sankcijas. Tagad tērējam miljonus, lai glābtu piena nozari un zemnieki neizkautu lopus. Bet tā nav izeja.

    Jau iegūstot neatkarību, mūsu trimdas gaišākie prāti brīdināja nekādā gadījumā nenodarboties Latvijā ar industriālo graudkopību un piena lopkopību, jo šajās nozarēs mēs nekad nevarēsim Pasaules tirgū konkurēt.

    http://www.ir.lv/blogi/politika/kadas-gramatas-bedigais-gals

    0
    0
    Atbildēt

    0

    lno > Bet 27.11.2014. 14.25

    DD1 > Bet. Es Jums piekristu, ja apmaksas sistēmas sakārtošana nebūtu valdības, bet skolotāju pienākums. Cik gadu vēl jāgaida, lai beidzot noteiktu kritērijus IzM? Gan skolotāju par daudz, gan izglītības kvalitāte varētu būt labāka, bet kādēļ gan jācieš arī tiem skolotājiem, kuriem gan atbilstoša kavlifikācija, gan pašaizliedzīga attieksme pret darbu? Valdība fleitē, skolotāji dumpojas, ministri mainās, bet problēmas netiek risinātas…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

beta 26.11.2014. 10.05

Domāju, jāskatās krietni plašāk, jāizstrādā valsts politika, jāsaprot, uz ko virzāmies.

Ja gribam nepazaudēt laukus, tad laukos jānotur cilvēki, tas nozīmē ne vien infrastruktūru, bet arī labas izglītības iegūšanas iespējas. Tātad jābūt laukos labiem(!) skolotājiem, un viņiem nav jāstrādā tikai plika entuziasma vadītiem vai jāpiestrādā grābjot lapas vai slaucot govis…

Līdz ar to ir jābūt politiski motivētam lēmumam, ka, piemēram, lauku skolotāja apmaksas sistēma atšķiras no pilsētas skolotāja apmaksas sistēmas, faktiski lauku skolotāji jādotē.

Vienlaicīgi jāizvirza pārbaudāmi sasniedzamie rezultāti, tie varētu būt noteikts atzīmju līmenis centralizētajos eksāmenos; sasniegumi olimpiādēs; skolas absolventu, piemēram, pēc 7 gadiem sasniegumi dzīvē, kaut vai elementāri apgādājot sevi utt.

Jāsaprot, ka laukos nekad nebūs tik daudz skolēnu kā pilsētās, bet bez labiem skolotājiem laukos, Latvijai, domāju, nav nākotnes. Vēlreiz, tas ir politiskās izvēles jautājums. Ja politiskā izvēle izdarīta, nākošais solis veidot mehānismus kā šo politiku realizēt. Un tad strīdēties par to, ko un kā maksāt.

+9
-3
Atbildēt

3

    StopPutinRegime > beta 26.11.2014. 10.13

    Skolotājs matemātikā pasniedz mācību vielu nevis nodrošina darba vietu pēc 7 gadiem. Un cik nav dzirdēts par zubrilām ar izcilām atzīmēm kas dzīvē neko nesasniedza – tā dzīves skola jāmācas pašam un tur var palīdzēt ģimenes piemērs.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > beta 26.11.2014. 10.22

    Skola nenoturēs Latvijas laukus. Nav bērnu, un skaits krīt ar katru gadu, nav skolas!

    Un tad arī vajag godīgi atzīt, ka finansējums izglītībai ir slēpts lauku atbalsta finansējums, lai nodrošinātu-dotētu darba vietas-un tam sakara nav ar izglītības kvalitāti.

    un tad nevajag melīgi apgalvot, ka ieguldam bērnu izglītībā, jo patiesībā valsts vienkārši dotē pagastus.Tad šim finansējumam mērķis ir reģionālais atbalsts, bet ne izglītības kvalitāte.

    Un tad nevajag arī brīnīties un gaidīt no izglītības sistēmas to, kas netiek finansēts.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    zanE. > beta 26.11.2014. 12.44

    …Jautājums_4…-“Un tad arī vajag godīgi atzīt, ka finansējums izglītībai ir slēpts lauku atbalsta finansējums, lai nodrošinātu-dotētu darba vietas-un tam sakara nav ar izglītības kvalitāti.

    un tad nevajag melīgi apgalvot, ka ieguldam bērnu izglītībā, jo patiesībā valsts vienkārši dotē pagastus.Tad šim finansējumam mērķis ir reģionālais atbalsts, bet ne izglītības kvalitāte.

    Un tad nevajag arī brīnīties un gaidīt no izglītības sistēmas to, kas netiek finansēts.””

    ——————————-

    …ļoti precīzi raksturota situācija…un par to ir jārunā skaļi, jo šī problēma tie noklusēta vai arī – visi solidāri izliekas to nemanām…

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

DD1 26.11.2014. 10.03

> StopPutinRegime

“mācīties augstskolā lai strādātu par skolotāju”

Retais iet mācīties augstskolā lai strādātu par skolotāju, pārsvarā vēlas iegūt diplomu ar minimālu piepūli. Būt par skolotāju daudziem ir tikai plāns B, jo filozofija līdzīgi kā Kūtrim, kuŗš teica,- ja nedabūšu labāku darbu, iešu politikā.

+5
-1
Atbildēt

1

    StopPutinRegime > DD1 26.11.2014. 10.09

    Jūs tā arī neatbildējāt uz jautājumu. Vai tas motivētu piesaistīt izcilus pedagogus – īstenus profesionāļus?

    Un vai jums tam apgalvojumam par vairākumu ir kādi dati / aptauja – vai Jūsu fantāzijas?

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

StopPutinRegime 26.11.2014. 09.23

Dabaszinības skolotājs – govjkopējs, direktors – grāmatvedis, fizikas skolotājs – elektriķis, sporta skolotājs – apsardze, latviešu valodas skolotājs – apkopēja… Utt.

tāda sajūta ka valdība jūk prātā

+5
-5
Atbildēt

29

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 09.47

    Un? Kāpēc nevar skolotājs piestrādāt arī kā apkopējs? Zem goda?

    Jo skolotāja izpratnē, katrs godīgs darbs nav cienījams?

    Un kā tad lai uztur tās skolas ar 20-30-50 bērniem?

    Un cikos skolotāji tur beidz darbu? Ap plkst.12!

    Un plkst 14.tajās skolās sen vairs neviena nav! Bet nodokļu maksātāji lai maksā par 40 stundu darba nedēļu?

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    Ēriks > StopPutinRegime 26.11.2014. 09.52

    Un kāpēc ministri nevar piestrādāt par apkopējiem?

    Jo ministra izpratnē, katrs godīgs darbs nav cienījams?

    Un kā tad lai uztur to Saeimu un ministrus ar 2 miljonu iedzīvotājiem?

    Un cikos ministri tur beidz darbu? Ap plkst.12!

    Un plkst 14.tajās ministrijās sen vairs neviena nav! Bet nodokļu maksātāji lai maksā par 40 stundu darba nedēļu?

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > StopPutinRegime 26.11.2014. 09.59

    Tu ej mācīties augstskolā lai strādātu par skolotāju bet saņem spaini ar slotu? Tam vajadzētu motivēt jaunos studēt un kļūt par pedagogiem?

    Vispār Jūsu attieksme un piedāvājums skolotājus padarīt par apkopējiem ir tik nepareizs tik daudzos dažādos veidos ka nav vērts tālāk iedziļināties.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 10.09

    Bet strādāt līdz 12, bet saņemt par 40 stundu darba nedēļu jums nav aizvainojoši?

    Nu tad ir variants. Beidzot nākt pie prāta un optimizēt skolu tīklu!

    Kā rezultātā, pedagogu skaits samazināsies par 50%, bet skolotājiem tiks maksātas pienācīgas algas jau esošā finansējuma ietvaros.

    Turklāt vēl izglītības kvalitātes līmenis tiks pacelts, jo tiks koncentrēti resursi.

    Un mana attieksme pret to kas notiek izglītības sistēmā ir vēl daudz, daudz kritiskāka!

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > StopPutinRegime 26.11.2014. 10.16

    Es uzdotu nevis apkopēju darbu, bet gatavot kontroldarbu uzdevumus, mācību materiālus priekš pārslogotās Rīgas. Pie tam tā būtu arī dubultā kontrole no abām pusēm. Respektīvi outsoursēt darbus ko pārslogotās skolas netiek galā. Tas taču intelektuāls darbs ko var darīt attālināti.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 10.33

    Ziniet, bet Rīga nav pārslogota, tā ir optimāli noslogota.

    Tur skolotāji paši ļoti labi tiek galā. Un , spriežot pēc pārbaudes darbu vidējiem rāditājiem, labāk par ļoti atslogotajiem laukiem, kur principā būtu jābūt nodrošinātai individuālajai apmācībai, bet…Rezultāti nu galīgi nav iespaidīgi.

    Es tikai šaubos, ka lielo skolu skolotāji būs mierā, ka algas par darbu lielā klasē un tādā, kur 2/3/5 bērni būs vienādas.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > StopPutinRegime 26.11.2014. 10.47

    Objektīvi – Rīgas skolas vairāk noslogotas par lauku skolām. Es piedāvāju izlīdzināt cik vien iespējams intelektuālā darba noslodzi starp laukiem un pilsētām. Iespējams mājasdarbs varētu labot ja pienāks diena kad tos elektroniski varēs nodot. Doma sekojoša – vienādot noslodzi laukiem attālināti strādājot priekš pilsētām un visiem vienādojot noslodzi – vienādot algas un tās celt.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 11.10

    Doma sekojoša – vienādot noslodzi laukiem attālināti strādājot priekš pilsētām un visiem vienādojot noslodzi – vienādot algas un tās celt.

    ———————————————————-

    Jūs to nopietni? Varbūt lai Jums bērnus no Rīgas pieved klāt?

    Un cik ilgi tad vienādosiet? Jo Jūsu skolā tomēr drīz bērnu nebūs…Vispār.

    Un varbūt, ka Rīgas skolotāji neko vienādot negrib?

    Nu bet rezumējot,…Straujumai ir taisnība.Kamēr nav skaidrības, cik, kam un par ko-naudu dot ir bezjēdzīgi.

    lai aprobē pilotprojektus, kur Jūs tos Rīgas kontroldarbus labosiet,jo fizisks darbs Jums ir pazemojošs,tad valdībai arī būs pamats lemt par papildus finansējuma piešķiršanu.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > StopPutinRegime 26.11.2014. 11.24

    Mācību viela ir standartizēta. Kāpēc lauki nevarētu gatavot kontroldarbus, olimpiāžu darbus, u.c skolām pilsētās? Nedz tehniski, nedz kādi citi ierobežojumi nepastāv. Jūsuprāt iedot slotu skolotājam būtu inovatīvāk un produktīvāk?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    lno > StopPutinRegime 26.11.2014. 11.26

    jautājums_4. Nevajag jau no vienas galējības mesties otrā. Pēc Taviem uzskatiem latviešiem nav jādzīvo Jūrmalā, jo zemi var pārdot TUA pircējiem, lauku skolas jālikvidē. Tagad vēl paaugstina mikrouzņēmumu nodokli. lai vietējiem provincē atņemtu pēdējo vēlēšanos palikt Latvijā. Vai tad nepietiek ar ražošanas likvidēšanas rūgto pieredzi? Vai mēs savās rūpnīcās nevarējām ražot celtniecībai vajadzīgās sagataves, apavus u.t.t un t.j.p. kā to dara poļi, izkonkurējot somus? Nedrīkst sākt kārtējo bezdomu likvidāciju, ar kabinetos no pirksta izzīsto ciparu.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 11.34

    Nedz tehniski, nedz kādi citi ierobežojumi nepastāv.

    ——————————————————-

    Ja? Tas nozīmē, ka skolēniem visi kontroldarbi ir jāpilda elektroniski, visos priekšmetos. Skolas mums ir līdz tādai pakāpei datorizētas? Vai tas no sērijas par Ķīļa planšetniekiem? Vai Jūs tos kontroldarbus labošanai papīrā pa valsti vadāsiet? Turp un atpakaļ?

    Un kā teicu, kad nu Jūs ar Rīgas skolotājiem būsiet vienojušies, kurš kura kontroldarbus labos…Tad valdība arī lai naudu dod.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 11.40

    >Ino

    Tu zini skaitļus? Nē. Tu zini problēmas? Nē.

    Bet Tev ir viedoklis. Kā vienmēr.

    Klausies, paliec nu pie Cukura varonības un ‘Džeinas tikumības.

    Tu mums tur eksperts…

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > StopPutinRegime 26.11.2014. 11.47

    Kādas problēmas laukos sagatavot kontroldarbus izmantojot MS Word, MS Excel un šos failus ievietot web sistēmā, kuru izmanto skolotāji citur lai pie sevis izdrukātu un izdalītu skolēniem? Citi skolotāji varētu vērtēt satura kvalitāti un tā ar reitingiem arī ietekmēt atalgojumu.

    Vēlāk nonāksim arī pie pilnīgas elektronizācijas.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    lno > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.00

    jautājums_4. Protams, ka nezinu skaitļus, bet no savas pieredzes zinu, kā tos gatavo IzM birokrāti. Es Agropromā kādreiz pāris dienās uzražoju gaziifikācijas plānu, lai gan sistēmā biju nostrādājis tikai pāris nedēļas, un uz šo manu ražojumu kā svētajiem rakstiem balstījās ne tikai šī iestāde, bet arī LPSR Ministru padome:) Ja jau ministrijā tik gudri ierēdņi, tad kādēļ 25 gadu laikā problēmas samilzt ar katru dienu arvien vairāk. Vai kādreiz ministrija nebaidīja sabiedrību, ka nav jaunu skolotāju un skolās nebūs kam mācīt, jo vecie aizies pensijā? Tagad skolotāju par daudz:)

    Saki Cukurs pārāk sīka vienība, lai tiesātu, nav jau Gērings, Cukuru var nožmiegt tāpat?:)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.23

    >lno

    Bet Tu neskaties uz IZM birokrātiem! Attaisi Statistikas mājas lapu un paskaties dzimstības rādītājus pa gadiem, izglītotais tu mūsu. Un tad vēl paturi galvā emigrācijas rādītājus.

    Ja, protams, tas Tev nav par sarežģītu

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.29

    Bet ja nu Rīgas skolotājiem Jūsu kontroldarbi bez vajadzības? ja skolotājs ir praktizējošs, tad viņam savu izstrādāto kontroldarbu pietiek.

    Un tagad par šito darba dalīšanu pārlieciniet Rīgas skolotājus.

    Ja viņi ar mieru šitai algu un slodžu vienādošanai, kā arī pienākumu, darbu un atbildības sadalei…Jo kurš tomēr par klases CE rezultātiem būs atbildīgs?

    Tad karogs rokā un uz priekšu valdībai naudu prasīt!

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    lno > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.31

    jautajums_4. Tu neskaties uz IZM birokrātiem!

    ________________

    Negribi gan?:) Tie tāpat kā Tu prot gari un tukši runāt. Demogrāfijas problēmas vajag risināt, nevis dzīvot vienai dienai. Es no Tevis arī neko gudru neesmu dzirdējis – prezentē sevi kā teātra mākslas ekspertu, bet neatzīsti Hermani, balso gan par TP, gan izsaki domu balsot par ZZS:) Ne visiem izglītība “kaitē”:)

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    lno > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.37

    jautājums_4. Protams, ka nav jēgas slimai sistēmai dot papildus finasējumu, bet Tu te tukši nepļāpā, bet kā IzM ministrijas ierēdnis dod atbilstošu risinājumu, lai pēc gada atkal nebūtu jāvaimanā, ka iznācis kārtējais čiks kā kādreiz svētais “nauda seko skolēnam”:)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.40

    >lno

    Ko tad Tu porno par velti skaties…Ej un risini demogrāfijas problēmas!

    Ja vari..

    p.s.un ko, Statistikas pārskati par grūtu?

    un es sevi daudz kur prezentēju-gan skaitļos, gan teātrī. Varu atļauties savu viedokli pat attiecībā par Hermani, un ne tikai par viņu…

    Laba klasiskā izglītība.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.40

    Man izskatās, ka Jūs izmisīgi meklējiet iemeslys, kāpēc nedarīt nevis kā to darīt. Te runa par attieksmi.

    Iet runa par finansējuma palielināšanu skolu sistēmā pie izlīdzinātas slodzes. Tātad skolotājiem Rīgā algu nesamazina bet noslodzi gan – kāpēc lai tam pretotos? Savukārt skolotājiem laukos slodze pieaugtu un arī alga.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.41

    >bet kā IzM ministrijas ierēdnis dod atbilstošu risinājumu

    —————————————————-

    Kļūda. Es neesmu IZM ierēdnis.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    lno > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.44

    jautajums_4. Laba klasiskā izglītība.

    _____________

    Tad nu gan, ja ar to jālielas:):):)

    IzM gan šī izglītība nekādu pienesumu nav devusi tāpat kā Taviem komentāriem – tālāk par porno netieci:)

    Manā specialitētē statistika bija priekšmets 3 semestrus, kā Tev?:):):)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.48

    palielināšanu skolu sistēmā pie izlīdzinātas slodzes

    ———————————————————-

    precīzi! Es patiešām gribu saprast kā tieši Jūs to slodzi izlīdzināsiet.

    Kad tas būs skaidrs, ko tieši Jūs darīsiet-kontroldarbus taisīsiet, saturu labosiet, vēl kaut ko darīsiet, bet tieši ko un cik, lai nostrādātu 40 stundu darba nedēļu.

    Un kādus tieši darbus no pilsētu skolotājiem Jūs pārņemsiet, lai tās slodzes būtu vienādas pie atšķirīga bērnu skaita, ja algas ir vienādas.

    Kad tas būs skaidrs, tad domāju, ka arī Straujumai nebūs argumentu pret papildus finansējumu izglītības sistēmai.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.53

    >lno

    Man vismaz 4 semestrus, bet varbūt arī vairāk. Neatceros vairs, jo tur daudz saistītu priekšmetu

    p.s. nu labi…apsolos vairs nepieminēt.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > StopPutinRegime 26.11.2014. 12.55

    Jums jau devu piemērus un Jūs jau tos minējāt. Tātad mums šai jautājumā nav domstarpību. Iet runa par šo darbu pozīcijām un apjomu. Šo vajadzētu izvērtēt, izmērīt IzM. Man par to nemaksā. Cik sapratu ka IzM ministre skaitās progresīva – nu tad lai uzsāk šo procesu.

    Doma ir pareiza – skolotājiem ir intelektuāls darbs ārpus kontaktstundām, šo darbu vajag pilsētām nodot ārpakalpojumā lauku skolām.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > StopPutinRegime 26.11.2014. 13.00

    nu tad lai uzsāk šo procesu

    ———————————-

    Pareizi. Lai uzsāk!

    un kad būs pabeigusi, lai iet valdībai naudu prasīt.

    Nevis otrādi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > StopPutinRegime 26.11.2014. 13.01

    Tam es piekrītu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    DD1 > StopPutinRegime 26.11.2014. 13.07

    > StopPutinRegime

    “… vajadzētu izvērtēt, izmērīt … IzM ministre skaitās progresīva – nu tad lai uzsāk šo procesu.”

    Tāpēc jau Straujuma dara pareizi,- vispirms lai jaunā ministre nāk ar piedāvājumu kā mainīt sistēmu, lai aprobē pilotprojektus pāris piedāvājumiem un tad prasa valsts finansējuma palielinājumu, jo var izrādīties, ka pietiek ar esošo naudu. Tikai tādā secībā nevis otrādi.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > StopPutinRegime 26.11.2014. 13.09

    Nu ar pašreizējo finansējumu pat teorētiski nav iespējams realizēt manis piedāvāto variantu. Taču izpētei ir jābūt pirms piešķir papildus finansējumu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

DD1 26.11.2014. 09.21

Straujumai tomēr ir aknas,- tas labi valstij, ka nepadodas populismam. Skolotāju atalgojuma sistēmai jābūt vienkāršai un caurskatāmai, pirms algu paaugstināšanas jānotiek skolotāju skaita samazināšanai.

Būtiskākais algu paaugstināšanas priekšnoteikums,- vai nu pagarināt mācību gadu vai 2 no 3 vasaras atvaļinājuma mēnešiem skolotājiem jānodarbojas ar saviem skolēniem kaut arī ne klasēs, lai bērni nepaliek nepieskatīti. Skolotājiem joprojām būtu 1 mēnesis atvaļinājuma (vienmēr vasarā) + 3 brīvlaiki.

+7
-3
Atbildēt

5

    StopPutinRegime > DD1 26.11.2014. 09.27

    skolotājiem nekad nav bijuši 3 mēneši vasarā brīvi. Vasaras atvaļinājums sākas jūnija beigās un breidzas augusta vidū/sākumā. Nav arī tādu rudens, ziemas, pavasara brīvlaiku tad jābūt skolā un jāsniedz konsultācijas vai jābūt mācību semināros vai jāgatavo mācību materiāli.

    Jūs dzīvojiet kaut kādās fantāzijās par to kāds ir skolotāju darbs.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    DD1 > DD1 26.11.2014. 09.30

    > StopPutinRegime

    “Jūs dzīvojiet kaut kādās fantāzijās par to kāds ir skolotāju darbs.”

    Tikai nevajag,- zinu to gan no iekšpuses (strādājot pasniedzēja darbu), gan no saviem bērniem utt.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > DD1 26.11.2014. 09.35

    Vajag gan, jo es arī runāju no savas ģimenes pieredzes. Acīmredzot Jūs runājat par skolu ar švaku direktoru, kas šo visu neprasa no skolotājiem. Tās visas ir darba dienas kad skolēniem brīvdiena rudenī, ziemā, pavasarī – tās dienas netiek formēts kā atvaļinājums – tā ir direktora atbildība pārliecināties ka visi darbinieki ir darbā un strādā.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    zanE. > DD1 26.11.2014. 12.19

    …skolotājiem atvaļinājums vasarā – 48 darba dienas…augustā, tāpat brīvlaikos – neviens skolotājs skolā nav uzturējies 8 stundas – no 9:00 rītā līdz 17:00 pēcpusdienā….

    ….šodienas skolotāji kļuvuši par ņerkstekļiem un aizmirsuši 45 min. mācību stundas, klases ar 36 skolēniem, darbu divās maiņās un darbu arī sestdienās, pagarinātās dienas grupas, fakultatīvās nodarbības, pulciņus un tik piesauktos kontroldarbus un burtnīcu labošanas….

    ….visi vēlas “cilvēka cienīgas” algas, bet skolotājiem – pirms atkal ar svilpi mutē, doties protestēt – vajadzētu rēķināties, ka var pienākt brīdis līdz skolēni no klases tāpat izsvilps skolotājus…negatīvs piemērs ir lipīgs un to skolotājiem vajadzētu apzināties….

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    StopPutinRegime > DD1 26.11.2014. 17.04

    zanE, piekritīsit, ka tas ir no skolas direktora atkarīgs kā tas kontrolē savus darbiniekus, lai tie būtu darbā?

    0
    0
    Atbildēt

    0

Absints 26.11.2014. 09.12

Totālas muļķības.

1) Taisnība, valdība nav solījusi, tāpēc, ka valdības nesola, sola partijas. Un Vienotība pirms vēlēšanām solīja, ka izglītība būs prioritāte. To nu nekādi noliegt nevar.

2) Varētu padomāt, ka Straujuma ir iepazinusies ar veselības darbinieku atalgojumu aprēķināšanas kārtību, un tā ir izrādījusies vienkāršāka. Nav! “80 darbības” tiek lietota tikai kā atruna. Skolotājiem viss tiek atvasināts no stundas likmes, kur nu vēl vienkāršāk…

3) Veselības aizsardzība ir viskorumpētākā Latvijas nozare, Izglītības sistēmā korupcijas nav. Papildu nauda, kas atšķirībā no Izglītības sistēmas, TIKA piešķirta Veselības aizsardzībai tikai stimulēs šo korupciju un nekādi neuzlabos bardaku ar medicīniskiem pakalpojumiem. Mums no tā labāk nepaliks!

4) Veselības aizsardzības ministrs Beļēvičs apgalvo, ka skolotāju kompensācija ir Eiropas līmenī. Tad nu vai nu viņš ir tik aprobežots, un pats tā domā, vai arī nodarbojas ar tīru demagoģiju, lai morāli pamatotu veselības aizsardzības budžeta papildinājumu..

5) Nauda no neparedzētiem līdzekļiem nav veids kā plāno budžetu. Tai tak vajadzētu būt aksiomai pieredzējušiem politiķiem. Ieplāno naudu neparedzētiem gadījumiem, bet nevis ieplāno, ka neparedzētiem gadījumiem plānotā nauda aizies tam un tam. Tas ir diletantisms finanšu plānošanā…Man bija cerība, ka pēc Vilka paliks kāds profesionālis. Tā ir izkūpējusi..Normāli būtu ja valdība naudu no 1. septembra iebudžetētu tagad. Citādi, piemēram, sabruks nacionālā bibliotēka vai cita jauna būve, un būs.. tutū

Tāpēc, lai nu kā Straujuma mūs mēģina apmuļķot, lai kā Šadurskis pat tagad saka, ka izglītība ir prioritāte, lietas ir jāsauc īstajos vārdos-

Vienotība melo, nepilda priekšvēlēšanu solījumus, Straujuma melo, jo naudas budžetā izglītībai nav un nebūs, Šadurskis tautu uzskata par muļķiem, kuru var barot ar pasakām..

Tajā paša laikā piekrītu visām idejā par reorganizācijām, par vienkāršotu apmaksas modeli, par skolu konsolidāciju, utt., taču tas nav jāliek kā priekšnosacījums… tad jau arī valdībai algu varētu maksāt tikai tad, kad “paliks labāk”- lai ko arī tas nenozīmētu.

+8
-5
Atbildēt

2

    DD1 > 26.11.2014. 09.27

    > Ķīps

    “Veselības aizsardzība ir viskorumpētākā Latvijas nozare, Izglītības sistēmā korupcijas nav. Papildu nauda, kas atšķirībā no Izglītības sistēmas, TIKA piešķirta Veselības aizsardzībai tikai stimulēs šo korupciju un nekādi neuzlabos bardaku ar medicīniskiem pakalpojumiem.”

    Izglītības sistēma arī brēc pēc reformām,- pārāk liels skolotāju skaits, pārāk liels augstskolu skaits, nepietiekama izglītības kvalitāte. Ir labi, ka Straujuma negrūž naudu bez reformām tur iekšā.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    Normunds > 26.11.2014. 13.02

    Tas izteiciens, ka bez reformām skolotāji nedrīkst normāli paēst skolas ēdnīcā, ir tikai kārtējais aizbildinājums , lai nemaksātu neko, jo reformas taču nebūs. Pietiek muldēt vienreiz par reformām, skolotāji grib ēst tulīt un viņu bērniem zeķubikses vajag rīt.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

jautajums_4 26.11.2014. 08.56

Ļoti pareiza un apsveicama premjeres pozīcija. Visu cieņu Straujumai!

Pedagogu samaksas sistēmu var pilnībā raksturot ar diviem vārdiem…

Haoss un bardaks!

Vienreiz ir jāievieš kaut kāda loģika tajā absurda teātrī- cik, kam, par ko un kāpēc. Tā lai saprot visi-gan paši skolotāji, gan sabiedrība.

+7
-5
Atbildēt

1

    DD1 > jautajums_4 26.11.2014. 09.51

    > jautajums_4

    “Pedagogu samaksas sistēmu var pilnībā raksturot ar diviem vārdiem…

    Haoss un bardaks!

    Vienreiz ir jāievieš kaut kāda loģika tajā absurda teātrī- cik, kam, par ko un kāpēc. Tā lai saprot visi-gan paši skolotāji, gan sabiedrība.”

    Jums ir pilnīga taisnība, tādēļ paldies par objektīvu viedokli. Gandrīz katram ir kāds radinieks skolotājs, tāpēc Jūsu viedoklis nav populārs.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

aivarsk 26.11.2014. 08.44

Valdības vadītāja aicina meklēt netradicionālus risinājumus

______________________________

Tas radīs izpratni?

+3
-4
Atbildēt

0

v_rostins 25.11.2014. 23.25

Tāds iespaids, ka ZRP(v) kremļjaģas taisās visu norakstīt uz Straujumas demenci. Nekrietni pret omi.

+6
-8
Atbildēt

0

lno 25.11.2014. 22.25

Cik gadus jau V vada valdību? Ja negrib, tad arī nevar jebkurā jomā. Lūk, lielajām algām gan varēja atcelt sociālo nodokli, netraucēja pat paceltais lozungs par nevienlīdzības mazināšanu…

+9
-10
Atbildēt

0

DikembeSakamoto 25.11.2014. 21.21

Viņa vēl nezin kā aprēķina pensijas, vispār šokā nokristu.

+5
-8
Atbildēt

0

jupis 25.11.2014. 20.54

Tieši tā šis sāpīgais jautājums jārisina – racionāli un bez liekām emocijām. Varbūt velns nav tik melns, kā mālē. Lai izdodas!

+11
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam