Vīķe-Freiberga tautas vēlētam prezidentam saskata divus nopietnus mīnusus

30

Komentāri (30)

jáni.s 12.11.2014. 11.55

guvernante -diversante ,tavs gadsimts ir miris …

0
-1
Atbildēt

0

Valdis Eiserts 12.11.2014. 10.05

…un ideālā mēs sasniegtu tādu pilnību, kad kaimiņš ir Latvija un Latvija ir kaimiņš.

+5
0
Atbildēt

0

dullaisdauka 12.11.2014. 09.44

Otrajam bažu punktam piekrītu, bet, attiecībā uz pirmo, domāju ka tik traki nemaz nav; tauta nav vairs tik stulbi apmāta kā agrāk, par ko liecina teju kā notikušās Saeimas vēlēsanas; Sudrabas “No sirds Latvijai” neizgāja tik spoži kā varēja gaidīt, lai arī finansējums tās reklāmai bija visai neskaidras izcelsmes un visai milzīgs. Domāju ka mūsu tautas garīgā veselība ir stipri uzlabojusies, kam stimulu devis, protams, Ukrainas notikumu piemērs. Lai cik naudas Kremlis neiegrūztu savu mērķu realizācijai, vairākumu tautas būs grūti uzpirkt!

0
-2
Atbildēt

3

    Raicha > dullaisdauka 12.11.2014. 09.59

    >>>>vairākumu tautas būs grūti uzpirkt!>>>>

    Tas nebūs vajadzīgs. Austras koks te kādu nedēļu atpakaļ ļoti korekti uzmodelēja siutāciju, kādā gandrīz neizbēgami nonāk prezidenta vēlēšanas, atkārtošu īsi un pēc atmiņas:

    Kandidē, piņemsim

    Ušakovs

    Lembergs

    Raim. Pauls

    Sudraba

    Āboltiņa

    Zīle

    kandidāts x

    kandidāts y

    1.kārtā nevienam nav 51% – loģiski, vai ne?

    Visvairāk saņem Ušaks (28%) un Lembe (22%).

    Seko 2 kārta.

    2.kārtā vairums latviešu tomēr negribot pieļaut SC kandidāta uzvaru balsos gandrīz par jebko, lai Ušaks neuzvarētu…

    Rezultātā prezidents ir Lembe. Un nedo’ Dies’ ja vēl ar paplašinātām pilnvarām (pret šodienas situāciju).

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    traductrice > dullaisdauka 12.11.2014. 10.06

    par to Sudrabu nesaki, nesaki. Vnk. man šķiet, ka sudrabas finansētāji daļēji pārklājās ar gribules finansētājiem (piem., Mežeckis, Jūlis) un kampaņas rokraksts bija identisks. Abas kampaņas notika ar ļoti mazu atstarpi. UN tas bija tas cēlonis, kāpēc sudrabas prodžekts neaizgāja uz urrā. => Jāpateicas gribulei, kas izdarīja visu, kas bija jāizdara, lai nolumpeņotais elektorāts (bet abos gadījumos elektorāts ir viens) justos vismaz kaut kādā ziņā piečakarēts. Kā zināms, atmiņa ir īsa, bet šajā gadījumā atmiņas zudumam atvēlētais laiks bija vēl īsāks.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    v_rostins > dullaisdauka 12.11.2014. 11.29

    traductrice

    Vnk. man šķiet, ka sudrabas finansētāji daļēji pārklājās ar gribules finansētājiem (piem., Mežeckis, Jūlis)

    _________________

    Un domā, ka Sudrabas finansētājiem Rinkēvičs, Kozlovskis un Matīss nebūtu pietiekami labi? Domāju, pats Putins labākus neizvēlētos.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

janisviksne 12.11.2014. 09.20

Drošāks veids, kā uzlabot prezidentu kvalitāti, būtu atklāts balsojums Saeimā.

Nezinu, vai tas ir sekmīgi izdarāms, bet varbūt sabiedrības prātus varētu atvēsināt kāds kārtīgs socioloģisks pētījums, kurš izpētītu, kādi tad būtu reālākie tautas ievēlētie prezidenti atbilstoši iespējamajai vēlēšanu kārtībai (kas varētu kandidēt, kas tiktu līdz pēdējai kārtai un ko tad drīzāk izvēlētos). Pieļauju, ka liela daļa cilvēku, apspriežot politiku šaurā domubiedru lokā, nesaprot, cik dažāda ir Latvijas sabiedrībā un cik maza ir iespēja, ka tieši viņu izpratnē vēlamākais kandidāts varētu kļūt par prezidentu. Būtu gan grūti paredzēt populisma un finansējuma faktoru ietekmi.

+11
0
Atbildēt

2

    locus > janisviksne 12.11.2014. 12.27

    Tas, ka tieši Sudraba, acis izbolījusi, iestājas par tautas vēlētu prezidentu, jau vien visu pasaka. Nē!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    noyescancel > janisviksne 12.11.2014. 15.06

    Parasti šādās aptaujās izvirzās Lembergs-Ušakovs, bet jā – arī Sudraba daudz neatpaliktu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Normunds 12.11.2014. 09.00

tvnet: Vīķe-Freiberga: Tautas vēlēts prezidents pārstāvētu tautu tiešākā veidā, nekā tas notiek pašlaik

ir.lv: Vīķe-Freiberga tautas vēlētam prezidentam saskata divus nopietnus mīnusus

0
-4
Atbildēt

0

yopcix 12.11.2014. 08.57

Es arī tautas vēlētam prezidentam saskatu divus mīnusus:

1) Lembergs

2) Ušakovs

Būsim reāli – otrajā kārtā (kur paliek 2 populārākie), tiktu tieši šie divi kretīni. Īpaši, ja būtu vēl diezgan daudz citu normālu kandidātu, uz kuriem pārējās balsis “izkliedētos”.

+9
-1
Atbildēt

7

    Normunds > yopcix 12.11.2014. 09.08

    Jāparedz variants “pret visiem”.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    v_rostins > yopcix 12.11.2014. 11.24

    yopcix

    Es arī tautas vēlētam prezidentam saskatu divus mīnusus:

    1) Lembergs

    2) Ušakovs

    ______________________

    Un tad? Vai Ušakovs atteiktos braukt uz Maskavu 9. maijā kopā ar pederastu virsaiti un citiem nolādētiem fašistu izdzimteņiem svinēt Staļina uzvaru, kas atnesa visdrausmīgās ciešanas vairākiem miljardiem planētas iedzīvotāju un mūsu tautu nolēma 50 gadu verdzībai? Lembergs droši vien tik zemu nekristu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    yopcix > yopcix 12.11.2014. 11.40

    Lembergam jau tāpat zemāk vairs īpaši nav kur krist.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    v_rostins > yopcix 12.11.2014. 12.12

    yopcix

    Tā ir robeža, kurai pārkāpjot piedošanas vairs nav, Lembergs vēl var laboties.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    yopcix > yopcix 12.11.2014. 12.15

    Ok, 15-20 gadi cietumā un būs atkal tīrs. Citu variantu nav.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    v_rostins > yopcix 12.11.2014. 12.27

    yopcix

    Ok, 15-20 gadi cietumā un būs atkal tīrs. Citu variantu nav.

    ________________

    Piekrītu, tomēr tas nav noziegums pret cilvēci, kā līdzdalība desmitiem miljonu eiropiešu zvēriskās slepkavībās.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > yopcix 12.11.2014. 12.55

    Es arī tautas vēlētam prezidentam saskatu divus mīnusus:

    1) Lembergs

    2) Ušakovs

    ———————————-

    otrā kārta ar šiem kandidātiem varētu būt pilnīgi reāla.

    Nomales šādā gadījumā balsotu par Ušakovu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Jānis Kasakovskis 12.11.2014. 08.40

Tad jau Grigule būtu prezidente

+8
-2
Atbildēt

1

traductrice 12.11.2014. 08.38

Ja sabiedrība nespēj ievēlēt 100 priekšstāvjus, kuri tad būtu spējīgi ievēlēt amatam atbilstīgu valsts augstāko amatpersonu, tad cik liela ir garantija, ka tā pati sabiedrība, kas nespēj “uzminēt” 100 lauciņus, būs spējīga uzlikt uz vienīgo pareizo balto zirgu? Laikam – tuvu ei.

+18
-2
Atbildēt

1

    Normunds > traductrice 12.11.2014. 09.07

    Saeimā uz lokomotīvju rēķina iebrauc pelēkais planktons – podziņu spaidītājs bez smadzenēm un sava viedokļa.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 12.11.2014. 08.26

Kādam no deputātu tribīnes Saeimā būtu skaidri un gaiši jāpasaka, ka tautas vēlēts prezidents, kurš pieņemtu viedos lēmumus tautas vēlēto deputātu vietā un šādi vadītu nāciju pa vispareizākajām dzīves takām pretī neaprakstāmai laimei, tas ir gaišs mērķis Latvijas nākotnei, pēc šāda mērķa vajag tiekties, bet šāds mērķis nav sasniedzams situācijā, kad 25% LR balstiesīgo pilsoņu balso pret atjaunotās LR pastāvēšanas ideju un aptuveni 13% – 15% LR balstiesīgo balso par nezināmiem vadoņiem uz balta zirga.

Tas ir dīvaini, ka Kaimiņš, Sudraba tik aizrautīgi grib darboties šajā virzienā, lai gan pašiem, tā pat kā visiem pārējiem nav nemazākās nojausmas par to, kādām ir jābūt šāda tautas vēlēta virsaiša pilnvarām un kā mainīsies valsts struktūra, politiskais klimats šādu pilnvaru kontekstā.

Var jau pielabot Satversmi, laikam ejot, cilvēka domāšanai mainoties – tas ir neizbēgami, bet pašos pamatos mainīt valsts uzbūvi…

Vakar visu vakaru skatījos 11. novembra programmas LTV. Tur bija stāsti par maziem puikām, kuri gāja cīnīties par savu valsti, par varonīgiem vīriem, un es iedomājos par to, ka šodienas LR pilsonim patiesībā nav nekādas tiesības justies kā LR īpašniekam. Šodienas LR pilsonis ir tikai rentnieks, kurš lieto iepriekšējo paaudžu izcīnītu valsti, un nekas vairāk. Un nejau nu rentnieki būs tie, kuri sāks pārbūvēt valsts pamatus, kuru ielikšanai nav ne pirkstiņa paši pakustinājuši.

+14
-1
Atbildēt

2

    Normunds > rinķī apkārt 12.11.2014. 09.05

    kurš pieņemtu viedos lēmumus tautas vēlēto deputātu vietā

    ==================

    Kur Tu šo nomurgoji? Kur tad liksim deputātus? Tautas vēlēts prezidents nebūt nenozīmē lielākas varas piešķiršanu prezidentam, vnk prezidentam jānokrata atkarība no saeimas deputātiem. Saeimas koalīcijai ir pārāk liela vara, ja saeimā būtu viens deputāts, viņš būtu monarhs.

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 12.11.2014. 09.23

    Valdošajai koalīcijai nevar būt pārāk liela vara, jo valdošo koalīciju neapšaubāmi ir ievēlējis LR pilsoņu vairākums, pārsvarā triju partiju elektorāts, kuru vieno sabalansējama izpratne par problēmām un padarāmajām lietām. Saeimas valdošā koalīcija ir loģisks tautas ievēlētas varas spogulis. Līdzšinējā prezidenta vēlēšanau kārtība ir loģisks Saeimas vēlēšanu turpinājums.

    Savkārt, kas ir ” tautas vēlēts prezidents” ? Amatpersona, kuru vienlaikus lielā vienprātībā ievēl gan SC, gan Kaimiņa, gan NA un Vienotības elektorāts? :) Pats saproti, ka tas ir sviests :)

    +8
    0
    Atbildēt

    0

Māris Ulnicāns 12.11.2014. 08.17

Lai arī esmu pret tautas vēlētu prezidentu, tomēr nevaru īsti piekrist VVF pirmajam argumentam, jo, manuprāt, arī pašreizējais – parlamenta ievēlētais – prezidents nav kvalificēts [un joprojām kvalificējies] šim amatam.

+8
-1
Atbildēt

1

    Fikseris > Māris Ulnicāns 12.11.2014. 09.27

    Tauta ieveleja zzs, sc un pll. Tatad tauta ieveleja berzjokinu par prezidentu.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam