Pasaules Banka Latviju atzīst par augstu ienākumu valsti

56

Komentāri (56)

intars_busulis 05.07.2013. 13.01

Ej tak prom, kapēc ir jārāksta meli? Urugvajā nekādi augsti ienākumu nav esmu tur bijis un zinu kā cilvēki dzīvo, tur ir liels nabadzīgums un puse ir aizmukuse uz Argentīnu un Brazīliju meklējot labāk apmaksātu darbu. Dienvi amērikā tāpat kā Es cilvēki klejo. Un Latvija vispār ir unikuma unikums melošanā, Latvijas Iq ir liels jo puse jau ir valsti pametuse. Pasaules banka nav objektīva jo vadās tikai no sausiem cipariem, tai informācijai nedrīkst uzticēties!

+2
-3
Atbildēt

4

    dzerkaleliva > intars_busulis 05.07.2013. 14.16

    Atļaušos atkārtot komentu.
    ————————————
    andrejs_gr rakstīja – Labāk ir skatīties pirkstpējas paritāti, jo tā objektīvāk atspoguļo reālo dzīves līmeni.
    ————————————
    GDP ir valsts saražotais kopprodukts. PPP pec capita, vai ne PPP tam tiešā veidā maz sakara ar iedzīvotāju ienākumiem, bet ar dzīves līmeni nekāds sakars.
    1) jāskatās IKP struktūra, kādu daļu no tā sastāda iedzīvotāju ienākumi un tēriņi;
    2) teorētiski var būt valsts ar pasaulē augstāko PPP GDP pec capita, bet nabadzīgākajiem iedzīvotājiem, jā tā ir naftas valsts, kas pārdod naftu, bet iegūto naudu iztērē ieroču iegādei, bet iedzīvotājiem nemaksā neko.
    ——————————————-
    Par iedzīvotāju dzīves līmeni liecina to labklājība, nevis GDP.
    Dzīves līmenis un labklājība tas ir:
    1) ienākumi;
    2) cenas;
    3) sociālā atbalsta sistēma;
    4) izglītības sistēma;
    5) veselības sistēma;
    6) infrastruktūra;
    7) vides stāvoklis;
    8) demogrāfiskā situācija;
    9) ienākumu vienlīdzība;
    10) noziedzības līmenis un citi rādītāji.
    ———————-
    Ir valstis, kas tiecas pēc augsta IKP, ir valstis, kas tiecas pēc augsta dzīves līmeņa, Latvija noteikti nav pēdējo skaitā.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    intars_busulis > intars_busulis 05.07.2013. 16.10

    Latvija neražo naftu un ieročus ne tik. Latvija vispār ir kaut kāds dīvains veidojums, jo neatīsta ne savu labklājību, ne arī iedzīvotāju labklājību.
    Vienīgai ko Latvijā dara ir sastāties visādos klubiņos. Taisīt mākslīgu prestižu un staigāt ar FIP kartiņu pa dažādiem klubiņiem un saietiem kā pāvam jau nav liela māka. Vai valsts kam pie kājas ir sabiedrības labklājība vispār var ilgi pastāvēt? Šveices variants Latvijai nespīd, jo Latvija visas savas bankas nolaida pa trubu vai pārdeva. Latvija pat savu naudu tagad vēlas iznīcināt. Tauta jau daļēji aizmukuse, tie kas palika nīkuļo. Politiski mazdūšīga ir Latvija. Žēl skatīties kā potenciāli bagāta zeme tiek ar pašu rokām iznīcināta :/

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    lindapastare > intars_busulis 05.07.2013. 16.25

    Thomas, potenciāli bagāta ar naftu un ieročiem? :))

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    intars_busulis > intars_busulis 06.07.2013. 01.57

    Vispirms izlasi kārtīgi manis rakstītam pirmo teikumu un tad uzdod izbrīnītu jautājumu!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

enjoy 05.07.2013. 10.09

Cilvēkam, kurš kaut nedaudz ir apmeklējis skolu, jāsaprot, ka visa pasaule nedzīvo kā REiropa. Patiesībā mēs pārstāvam nelielu pasaules daļu, kura ir turīga. Jā, mēs neesam visbagātāko valstu skaitā. Piekrītu arī tam, ka nevienlīdzīgie ienākumi izkropļo patieso ainu, bet galīgi neredzu iemeslu vaimanāt un bērt pelnus uz galvas.

Un cilvēkam ir jābūt pilnīgam nespējīgam domāt kontekstā, ja viņš nespēj salīdzināt realitāti pirms 20 gadiem un tagad. Padomijā mums pat sapņos nerādījās tās materiālās iespējas, kas ir tagad. Vai kādam ir jāatgādina komunālo dzīvokļu romantika, masveida hobijs stāvēt rindās pēc iepuvušiem kartupeļiem un dabiskā nāvē mirušām vistām? Par visas valsts iedzīvotāju iesaistīšanos shēmošanā, lai titktu pie elementārām sadzīves lietām es pat neizteikšos. Iegūto prasmju “apiet likumu ar līkumu” sekas ir mūsdienu dzīves lāsts.

+11
-1
Atbildēt

25

    dro > enjoy 05.07.2013. 10.12

    saule_laime…galīgi neredzu iemeslu vaimanāt un bērt pelnus uz galvas.
    ________________
    Tad Tu piederi pie dziedātāju, ne vaimanātāju tautas:)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > enjoy 05.07.2013. 10.17

    Kurš tad te ilgojas pēc padomijas, mums kaut vai Igauniju, par Somiju vai Zviedriju nerunājot, vai, kaut vai vektoru uz to pusi – ar kompetentu un atbildīgu valdību un att. sociālo politiku un uzņēmējdarbības vidi.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    putekliic > enjoy 05.07.2013. 10.29

    Nu, ir vēl ne mazums cilvēku 50+, kas grib trādāt kā padomijā, bet saņemt kā Zviedrijā. Ir arī daudz tādu, kuri grib algas un sociālos labumus kā Zviedrijā, bet nodokļus kā ofšoros. Vai vēl labāk – kā padomijā, kad skaitījās, ka iedzīvotāji vispār nekādus nodokļus nemaksāja un daudz kas bija “par brīvu”. To cik tādu ir daudz, rāda Ušakova panākumi.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > enjoy 05.07.2013. 10.29

    Dzīve gājusi uz priekšu,viss palicis modernāks un tā,bet principiālu atšķirību dzīves līmenī vairākumam neredzu.

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    enjoy > enjoy 05.07.2013. 10.31

    Džeri, piekrītu, ka Igauniju vajadzētu panākt, jo mēs atpaliekam par veselu tūkstoti uz galviņu, par daudz gudrāku sistēmu pat nerunājot.
    Man jau arī gribētos dzīvot kā pasaules turīgākās un sociāli atbildīgākās valstis Somija un Zviedrija, bet baidos, ka tur mums vēl ilgi savas galvas ir jākārto, lai saprastu kas ir balts, kas melns, kāda ir cēloņu-seku loģika, ko mēs gribam un vēl stingri par to iestātos. Kad paši to pa īstam sapratīsim , tad ātrāk kustēsimies uz priekšu. Nelaime vien tā, ka arī zviedri un somi uz vietas nestāv. :)
    _____________________________________

    Vai vēl labāk – kā padomijā, kad skaitījās, ka iedzīvotāji vispār nekādus nodokļus nemaksāja.
    —————-
    Kā tad, nemaksāja nodokļus. Pat arodbiedrībās biedru nauda bija iekļauts kā obligāts nodoklis. Un tagad savoki saka, ka padomija viņus par velti uz Sočiem vizinājusi. :)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > enjoy 05.07.2013. 10.38

    Andrejsgr,Latvijā tika uzceltas modernas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas ar tādiem agregātiem,kuri pat attīstītajā Dānijā vēl nebija redzēti,personālu atlasīja un apmācīja veselu gadu,arī speciālisti no Dānijas,vadītāju aizsūtīja stažēties uz Dāniju.Rezultāts = vadītājam alga -180 LS,operatoriem 175 LS.Tev taisnība,viņi grib strādāt kā padomijā,pamuļķi!

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    lindapastare > enjoy 05.07.2013. 10.42

    Ērik, laikam tomēr jāsaka, ka tas tavs slavenais attīrīšanas iekārtu eksperts pats ir vienkārši pamuļķis, ja samierinās ar to visu un neko nemaina.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > enjoy 05.07.2013. 10.54

    Yopcix,kādi ierosinājumi?vai tu zini,cik attīrīšanas ierīču mēdz būt vienā pilsētā?Viena vienība!Dabiskais monopols.Uz kaimiņu iestādi nepāriesi.Un ko var prasīt no iestādes,kura ,prasmīgu roku vadīta,arī pagājušo gadu noslēgusi ar 200 000 latu zaudējumu?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > enjoy 05.07.2013. 11.11

    Ēriks – varu Tev teikt lno vārdiem , tikai apgrieztā veidā – “Tad Tu piederi pie vaimanātāju, ne dziedātāju tautas:) “

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > enjoy 05.07.2013. 11.16

    yopcik, tu neesi tēmā, tāpat, kā klusais.
    Praktiski, daudzas attīrīšanas iekārtas strādā ar zaudējumiem, jo pašvaldības politisku iemeslu dēļ neļauj pacelt samaksu par ūdens attīrīšanu, tāpēc Ērika aprakstītā situācija ir daudz kur, nepatīk – ej projām, jo zina, ka mazpilsētās darbu nedabūsi, un, ja cilvēks gados, tad nekur nedabūsi.
    Un tas, ka mums sabūvētas, bieži vien, supermodernas att. iekārtas, jo būvētas par ES naudu, kuras ir ļoti dārgas ekspluotācijā, un Latvijas apstākļos strādāt bez zaudējumiem nevar, vismaz, ar esošajiem tarifiem, tas ir fakts.
    Tā ka vaina, bieži vien, nav sliktā konkrētu att. iekārtu vai KU (komnunālo uzņēmumu), pie kurām, parasti, pieder iekārtas, vadībā, bet, politiskajos lēmumos un tarifos, ko nosaka pašvaldība.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    lindapastare > enjoy 05.07.2013. 11.19

    Pēc darba apraksta spriežot, cilvēkam tādā amatā ir jābūt ar relatīvi gudru galvu. Un tā kā viņu veselu gadu apmācīja, tad arī pirmspensijas vecumā nevajadzētu vēl būt. Tad kāda velna pēc strādā bezmaz par minimālo? Vai tiešām tuvāko 100 km rādiusā ir pliks tuksnesis? Ja reiz konkrētajā sfērā nav aršanas, tad jāmaina sfēra. Ja pašvaldība tomēr attapsies, ka bez viņa nevar iztikt, tad algu palielinās. Ja var iztikt – tad lai tam uzņēmumam veicas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > enjoy 05.07.2013. 11.21

    klusais,es nevaimanāju,laimīgs ir tas,kam pietiek,nevis tas,kuram ir daudz.Bet tas man netraucē apzināt un aprakstīt reālo stāvokli,lai kāda statistika nevarētu mums aizmālēt acis.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    lindapastare > enjoy 05.07.2013. 11.25

    dzeri, ja reiz tās iekārtas ir tik dārgas, vai nav tā, ka algas uz kopējo izmaksu fona sastāda niecīgu daļu? Pie tam – ja vesels gads ir jāpavada darbinieku apmācībā, tad acīmredzot piemērotu kadru nemaz nav tik daudz – ja viens iet prom, tad aizvietotāju nemaz nevarēs atrast. Kā Ēriks rakstīja – gadā zaudējumi 200K – tos taču pašvaldība tik un tā sedz, vai ne?
    Neredzu problēmu prasīt lielāku algu, jo prom diez vai laidīs.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > enjoy 05.07.2013. 11.25

    ——
    Tagad jau daudzi pie rakstīšanas ķērušies – sak’, padomju sistēmā bija slikti, tagad vēl…..:

    “Diemžēl lauki – mūsu pamats – ir iznīcināts.”
    Lidija Lasmane-Doroņina

    https://gulags.wordpress.com/2013/06/16/lidija-lasmane-doronina-mums-jaatgriezas-pie-pamatvertibam-un-vienmer-jabut-nomoda/

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > enjoy 05.07.2013. 11.28

    yopcix,uzņēmums pārāk neinteresējas par savām attīrīšanas ierīcēm,tur daudz kas jau ir uz izjukšanas robežas,atliek tik vēl kādam agregātam iziet no ierindas un drīz varēsiet vērot,kā renguļi peld pa upi uz leju:)Tā kā darbiniekiem ir daudz brīvā laika,viņi var darīt arī ko citu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > enjoy 05.07.2013. 11.35

    Nu tam negribētos piekrist, jo tur regulāri brauc att. kontrolējošie orgāni, ņem ūdens paraugus pirms un pēc attīrīšanas, arī nostādinātājos, un to kontrolē – baktēriju daudzumu, smago metālu daudzumu,utt., ja pašvaldība nolaiž NAI līdz kliņķim, viņi var dabūt maksāt milzīgus sodus.
    Cita lieta, ka tur, bieži vien, kaut kas saiet grīstē, un remonts izmaksā ļoti dārgi.
    Ka darbinikus jāapmāca gadu, gan neesmu dzirdējis, vadītājam gan jābūt vismaz ar tehnikuma izglītību ( agrāk Kazdanga gatavoja), un parasti vēl jābūt atslēdzniekam un operatoram, ko var apmācīt arī uz vietas, bet, nakts operatori modernajās NAI bieži vispār nav, jo viss ir automatizēts, un, ja kāda avārija, tev pienāk isziņa mājās uz mobilo.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > enjoy 05.07.2013. 11.41

    Es arī nesaku,ka jau ir sabrukušas,bet daudz netrūkst.Vismaz daudzas lietas,kas sākumā uzbūvētas un iekārtotas,vairs nedarbojas un netiek atjaunotas,kur kādreiz bija rezerves agregāti,darbojas vairs tikai viens,pēdējais agregāts,un,ja tas juks …

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > enjoy 05.07.2013. 11.43

    Dzeris – vecu vecā dziesma – pašvaldība izmantoja ES piķi , bet naudas nav apkalpošanai … jeb kā nesen tēlaini dzirdēju – džeks pārdeva vectēva mežu , nopirka Hammeru , bet benzīnam naudas nepietiek …
    Taču yopcix pareizi minēja , ka atceramies par gada apmācību … Izdaram secinājumus , ka varbūt pie vainas arī nedaudz sevis nenovērtēšana , bet varbūt kūtrums vai kautrība. Normāls kekss vienkārši to bodīti pasūtītu trīs mājas tālāk un atrastu labāku darbu , ja protams viņš ir tā vērts ….

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > enjoy 05.07.2013. 11.49

    Tā jau tas ir, tas pats medicīnā, pašvaldības sapirkušās miljonu vētus diagnostikas ierīces, kompjūtertomogrāfus, utt., un tie stāv, praktiski, neizmantoti, jo izmeklēšana dārga, un valsts dotē ierobežoti.
    Parastais Latvijas bardaks un centralizētas plānošanas trūkums.
    Par tā labākā darba atrašanu – zināmā vecumā un, ja tu kādu iemeslu dēļ nevēlies atstāt savas mājas un visu pārējo, tas nemaz nav tik vienkārši.
    Darbu atrast var, bet, bieži vien, tas ir fizisks darbs.
    Un, ja tu kādā nelielā pašvaldībā sāksi “kačāt pravas” un konfliktēt, tu nekur vispār darbu nedabūsi, viegli jau spriest tā abstrakti.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > enjoy 05.07.2013. 11.51

    Kā jau teicu,šim darbam ir arī labās puses – daudz brīva laika,analīzes vairs nav jātaisa,jo mēraparāti sen sabojājušies,reaģentus iestāde vairs neiegādājas,darbus uz priekšu vairs neplāno -kad avārija,tad labo…un,ja cilvēkam brīvajā laikā ir ko darīt …

    0
    0
    Atbildēt

    0

    lindapastare > enjoy 05.07.2013. 11.55

    Nu re, Ērik – šis ir tas objektīvais iemesls, kas ļauj ar situāciju samierināties. Faktiski sanāk tīri labs papildu darbs. “Brīvajā laikā” var pelnīt naudu :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > enjoy 05.07.2013. 12.04

    dzeris – nuuu.. medicīnas diagnostikas aparatūra ir īpašs stāsts :) Veselas anekdotas pat par tām izmeklēšanām klejo :)
    Ēriks – tad jau džekam ja daudz brīvā laika nevajadzētu īpaši bēdāties , jo naudu saņem par praktiski nekā nedarīšanu :)
    P.S. Domāju ,ka ir darba vietas, kur var piemaksāt par to ,ka ļauj strādāt :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > enjoy 05.07.2013. 12.32

    Vispār, lai tur kā, daudz kas atkarīgs arī no NAI, tāpat, kā no jebkuras iestādes vai struktūrvienības vadītāja.
    Ja viņš gaida, kad viņam visu pienesīs un iedos, neko neprasa, un laimīgs, ka var neko nedarīt, tad pats arī nav bez vainas, ka viss iet grīstē.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > enjoy 05.07.2013. 18.15

    Tur jābūt trakam,lai padotie NAI priekšniecībai neprasītu nopirkt vajadzīgos mehānismus,jo:
    1)dažu mehānismu darbu nāktos veikt pašam darbiniekam ar savām rociņām
    2)sliktu attīrīšanas rezultātu gadījumā sākas visādu inspektoru apciemojumi,kas rada stresu.
    Secinājums – NAI darbinieki prasa priekšniecībai gādāt vajadzīgo aprīkojumu,bet ir taču lielais Dombrovska taupības režīms,turklāt priekšniecībai vajadzīgas lielas algas.Talsu jaunievēlētie pašvaldības deputāti pirmajā sēdē palielināja savu algu līdz maksimāli atļautai robežai un palielināja ūdenssaimniecības uzņēmuma valdi no viena līdz trīs valdes locekļiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > enjoy 05.07.2013. 18.28

    Ja iet runa par nekā nedarīšanu,tad kā operatoram viņam darba ir pietiekami,sevišķi pirms Jāņiem,kad gaļas kombināts un pienotava taisa savus Jāņu gārdumus un piegāž NAI ar taukiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

lebronj2356 05.07.2013. 09.54

No malas izskatās skaisti, bet ja paskatās tuvāk – šādos datos nav iekļauta mežonīgā nevienlīdzība, kas valda LV, neuzrādās neoficiālās/legālās naudas, neuzrādās arī tas, ka cenas lielākoties ir ar = zīmi ES cenām, vai pat vietām sit pāri tās ! Augsta prikspēja būtu, pie 7-8 gadus vecām cenām, nenoliedzami…

+5
-2
Atbildēt

2

    lindapastare > lebronj2356 05.07.2013. 10.37

    Vai tev nešķiet, ka, uzrādot arī neoficiālos ienākumus, Latvija būtu vēl augstākā vietā? Arī Džini koeficients būtu zemāks.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > lebronj2356 05.07.2013. 10.58

    Krix No malas izskatās skaisti, bet ja paskatās tuvāk – …..
    ============================================================================
    Uzmanīgāk vajadzēja skatīties vajadzēja un klausīties “dziesmotā jampadrača” 1988.- 1991.gg., kad maz tikām brīdināti par reālo dzīvi Ŗietumvalstīs un kapitālisma “paradīzes” blaknēm (depopulāciju, emigrāciju, bezdarbu, nabadzību, korupciju, parādiem).

    http://www.youtube.com/watch?v=6DFluKXQfiw

    +1
    0
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 05.07.2013. 09.52

Nu re, “veiksmes stāsts” sāk nest augļus. Žēl, ka tos var pamanīt tikai reitingu veidotāji, bet iedzīvotāju lielākā daļa kaut kā nemana.

+3
-4
Atbildēt

1

lismanis 05.07.2013. 09.38

ak tad tāda izskatās augstu ienākumu valsts? nu skaidrs. drīz mūs uzņems arī OECD, pievienosimies eiro. kur vēl augstāk tiekties?

+3
-3
Atbildēt

2

    Kristīne > lismanis 05.07.2013. 09.47

    Joka pēc ārēju panākumu vietā varētu mēģināt šādus tādus iekšējus. Mēs tomēr esam ļoti nedraudzīga sabiedrība…

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 05.07.2013. 09.49

    kristaps_freimanis: “nedraudzīga”? kādā ziņā?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

putekliic 05.07.2013. 09.29

Labāk ir skatīties pirkstpējas paritāti, jo tā objektīvāk atspoguļo reālo dzīves līmeni. Pēc tiem datiem mēs izskatāmies pat vēl labāk – 20 000$ per capita. Pēdējo 10 gadu laikā šo rādītāju esam dubultojuši. Tuvākā “vecā” ES valsts – Portugāle nav tālu – 25 000$, turklāt pēdējos 10 gadus viņiem šis rādītājs ir praktiski palicis nemainīgs. Protams, tīri objektīvu apstākļu dēļ nebūtu pamatoti cerēt, ka nākamajos gados vēlreiz dubultosimies, tomēr ir gandrīz droši, ka to pašu Portugāli panāksim. Viela pārdomām vaimanologiem un čīkstētājiem.

+6
-2
Atbildēt

10

    Kristīne > putekliic 05.07.2013. 09.38

    Taisnība, tomēr, ja saglabājas pārlieku liela šķirba starp tiem, kam ir un tiem kam nav, tad pārāk daudziem tomēr būs pietiekams un pamatots iemesls vaimanāt vai vismaz nodarboties ar latviešu nacionālo izklaidi – skumjām…

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > putekliic 05.07.2013. 09.58

    Pašvaldības uzņēmums pilsētas notekūdeņu attīrīšanas iekārtu vadītājam algā maksā 180 Ls,operators saņem 175 Ls par 7 maiņu darbu.Priecājies,tauta,mēs esam labi apmaksāti.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > putekliic 05.07.2013. 10.07

    Ēriks. Pašvaldības uzņēmums neievēro likumu un nemaksā minimālo algu?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > putekliic 05.07.2013. 10.12

    Lai nenosprāgtu badā,iekārtu vadītājs piestrādā arī par operatoru un vadītāja alga skaitās kā piemaksa,kuru pie tam apgrieza krīzes laikā.175 lati operatoram ir uz rokas.Par nakts darbu papildus nekas netiek maksāts.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > putekliic 05.07.2013. 10.22

    Tādi piemēri ir atliku likām.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    lindapastare > putekliic 05.07.2013. 10.32

    Ērik, uz cik darba sludinājumiem pēdējā pusgada laikā viņš ir atsaucies un sūtījis savu CV? Vai viņš pašreizējam darbam ir pielaulāts? Vai varbūt tomēr ir kāds objektīvs iemesls status quo saglabāšanai no paša darbinieka puses?

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > putekliic 05.07.2013. 11.08

    Bieži vien cilvēkam att. teritorijā ir ģimene, māja, utt., un viņš nevar vtā vienkārši ņemt un aizbraukt, vai arī att. vecumā viņam grūti cerēt uz citu darbu, un to visu izmanto att. priekšniecība, nevajag skatīties uz visu Latvijā notiekošo tik rožaini, ne vienmēr paši cilvēki vainīgi, ka nokļūst tādā situācijā.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > putekliic 05.07.2013. 11.14

    yopcix,Protams,ka viņš netaisās atstāt savu dzimto pilsētu,sava tēva būvēto māju ar tēva stādītajām ābelēm,paša stādītās vīnogas un ceriņus,savus bišu stropus,savus kaimiņus,kurus pazīst no bērnības un kopā skolā gājis,viņš nav nekāds klejotājs,gan viņš izdzīvos,neļaus izraut savas saknes.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > putekliic 05.07.2013. 13.46

    andrejs_gr rakstīja – Labāk ir skatīties pirkstpējas paritāti, jo tā objektīvāk atspoguļo reālo dzīves līmeni.
    ————————————
    GDP ir valsts saražotais kopprodukts. PPP pec capita, vai ne PPP tam tiešā veidā maz sakara ar iedzīvotāju ienākumiem, bet ar dzīves līmeni nekāds sakars.
    1) jāskatās IKP struktūra, kādu daļu no tā sastāda iedzīvotāju ienākumi un tēriņi;
    2) teorētiski var būt valsts ar pasaulē augstāko PPP GDP pec capita, bet nabadzīgākajiem iedzīvotājiem, jā tā ir naftas valsts, kas pārdod naftu, bet iegūto naudu iztērē ieroču iegādei, bet iedzīvotājiem nemaksā neko.
    ——————————————-
    Par iedzīvotāju dzīves līmeni liecina to labklājība, nevis GDP.
    Dzīves līmenis un labklājība tas ir:
    1) ienākumi;
    2) cenas;
    3) sociālā atbalsta sistēma;
    4) izglītības sistēma;
    5) veselības sistēma;
    6) infrastruktūra;
    7) vides stāvoklis;
    8) demogrāfiskā situācija;
    9) ienākumu vienlīdzība;
    10) noziedzības līmenis un citi rādītāji.
    ———————-
    Ir valstis, kas tiecas pēc augsta IKP, ir valstis, kas tiecas pēc augsta dzīves līmeņa, Latvija noteikti nav pēdējo skaitā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > putekliic 06.07.2013. 17.23

    tad pārāk daudziem tomēr būs pietiekams un pamatots iemesls vaimanāt vai vismaz nodarboties ar latviešu nacionālo izklaidi – skumjām…
    =========
    Pamatots iemesls skumjām vai aizbraukšanai, ja netiek mainīta attieksme pret parasto darbu darītāju un pirmkārt jāmaina nodokļu sistēma.

    0
    0
    Atbildēt

    0

ligakalnina 05.07.2013. 09.04

Dabiski, tie “vidējie ienākumi” neko reāli neizsaka, vai, labākajā gad., izsaka ko pavisam abstraktu, sevišķi jau tādā valstī kā Latvija, ar tik nevienlīdzīgu ienākumu sadali.

+4
-1
Atbildēt

1

Kristīne 05.07.2013. 08.56

Vispārīgi dati ir tikai dati. Senais piemērs par Vpili šādos tādos aizlaikos, kad VN u. daži citi vadoņi (varbūt pelnīti) saņēma +/- 0.5 megadolārus gadā – vidējie rādītāji augsti (pietiek ar pavisam dažiem veiksminiekiem), bet reālie, ja nomet nost kaut 1% no ekstremāļiem, pavisam citi. Mediānas ir jārēķina, nevis vidējie…
==
Šis gan visvairāk kontekstā ar ēstiem, kas it kā atpaliekot… kontekstā ar lielāko daļu pārējās pasaules ir ļoti ok un jau laiku.

+3
0
Atbildēt

2

    Ieva Priedenfelde > Kristīne 06.07.2013. 17.19

    Tas nozīmē, ka tuvu klāt ir pienācis laiks progresīvajiem nodokļiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Kristīne 06.07.2013. 17.35

    Katrs darba ņēmējs var labi ieraudzīt Latvijas Republikas valdības un koalīvcijas attieksmi pret atņemt un pārdalīt, pretnostatot dažus skaitļus, kā piemēram nodokļa apmēru no IKP, kas sastāda ap 29% un ar ko lepojas mūsu liberastu valdība, un savus samaksātos nodokļus – 35% sociālās iemaksas, 24% IIN, 22% PVN, NĪN , akcīze uz degvielu, kafiju utt. Kur rodas šī nenormālā starpība? Vienīgais izskaidrojums – Latvijā tiek pelnīta milzu nauda, kas ir likumīgi atbrīvota no nodokļiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam