Druviete: Konfliktu par vēstures grāmatas publicēšanu jāatrisina miera ceļā (papild.)

123

Komentāri (123)

archoftriumph 18.05.2013. 06.45

ekonomiskaa policija ar gati gudermani prieksgalaa panjeema datoru? atdos peec 1-2 gadiem. muusu datori, kurus kaa lieciniekiem panjeema uz ekspertiizi, nu jau 1.5 gadus kaa marineejas ekonomiskajaa policijaa.

savukaart usakovu, kura saraxte ar krievijas specdienestiem atradaas uz musu serveriem, policija nepratina, jo, luuk, nevarot saakt lietu pamatojoties uz nelegaali ieguutu elektronisko saraxti. laikam vajadzeeja paluugt usakovam lai pats iedod…..

kauns muusu valstij ka nemaak atbalstiit progresiivus cilveekus. nelabi kljuust kad dzirdu textu no tiesnesu muteem “skatam lietu peec buutiibas”……..

+7
0
Atbildēt

4

    zane_linina > archoftriumph 18.05.2013. 12.32

    Jā, ir izplatīti, ka mantas kuras nonāk uz ekspertīzi tur arī pavada atlikušo dzīvi. Atceros pašam bij sakars ar to, reāli mazam uzņēmumam atņemtā manta (kā cietušajam) gadu pavadīja ekspertīzē, tas protams visu laiku nesa zaudējumus, jo nevarējam izmantot konkrētos mantu darbības veikšanai. Atceros partnerim piegriezās un viņš uzrakstīja attiecīgo stāstu medijiem, tie noreaģēja, policija kameras priekšā stostijās, mēģināja atrast vainīgos pie dotās situācijas, bet neveiksmīgi. Bet nu uzreiz pēc mēdiju iejaukšanās atguvām mantu nedēļas laikā.
    Vot kur tas viss pazūd? Kāpēc varas orgāniem ir tādas problēmas ar lietās konfiscētajiem datoriem utt?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > archoftriumph 18.05.2013. 12.57

    Tas tā ir visā pasaulē. Kāpēc nevar izveidot datu nesēju attēlus un tos noglabāt NAS, cik ilgi likums paredz, kamēr dzelžus, ja nepieciešams, apskata citi speciālisti? Tāpat jau tagad viņiem ir jārīkojas ar datu nesēju attēliem, nekas jau nemainās. Nekompetence? Necieņa pret cilvēkiem? Vēlme pamocīt aizdomās turamos? Tāpat fascinē visas datortehnikas un datu nesēju atņemšana pie katras izdevības pat ar IT nesaistītos gadījumos.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    archoftriumph > archoftriumph 18.05.2013. 18.09

    nu gluzji visaa pasaulee taa nav, ir valstis kur policija kopee datus uz sava neseeja un atstaaj datoru lietosanaa iipasniekam.

    cik saprotu tad policijai datoru iznjemsana ir “slepenais ierocis” kuru taa pielieto kaa un kad veelas. nesen dzirdeeju ka vienai palielai firmai panjeema visus datorus bet peec paaris nedeeljam, kad firmas sefs paluudzaas un jaadomaa ka motiveeja, datorus atdeva, un ne ciku ne grabu…. tikai gudermanis, EP sefs, laimiigi smaida…..

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > archoftriumph 18.05.2013. 19.06

    Kopē pēc idejas vienmēr, jo pierādījumu izmainīt nedrīkst, tādēļ visas darbības tiek veiktas ar disku attēliem, un atdod varbūt vienīgi Zviedrijā vai Norvēģijā, lai gan arī var uz labu laiku atņemt, manuprāt. Mani vairāk interesē, vai, teiksim, KNAB kratīšanā valsts iestādēs arī savāc visu tehniku?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

dro 18.05.2013. 00.43

varbūt ka tā atgādina Beļēviču:)

0
0
Atbildēt

0

zane_linina 17.05.2013. 23.30

Turpinot.. “Pēc jaunākās informācijas, ka ir atrasts izlīgums..”
Man sāk šķist, ka šī bij tāda politiska spēle no izdevēju puses, kuri grib lai valsts sakārto šo digitalizācijas pāreju (jo agri vai vēlu tas arī notiks pilnībā) laicīgi, un nebremzē šo digitalizācijas procesu no ministriju puses. (kur tas iestrēdzis, jo kāds politiķis negrib, lai sačākarē sava “drauga/sponsora” biznesu).
Tā kā analizējot normālu/civilizēto abu pušu saraksti twiterī, slieco uz to, ka tas viss bij labs teātris pat varbūt no abu puses. :)

+1
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > zane_linina 17.05.2013. 23.43

    ——Tretjakoff:”(..) Tā kā analizējot normālu/civilizēto abu pušu saraksti twiterī, slieco uz to, ka tas viss bij labs teātris pat varbūt no abu puses. :)” ============================================================================ Viss notiekošais LV kā teātris (švaks). Te vēl viens piemērs, jauns teātra iestudējums „Latvijas augstākās izglītības un augstskolu attīstības nacionālā koncepcija 2013.-2020.gadam” – un tā analīze:

    “Bet tagad par ilgi gaidīto nākotnes cerību – augstākās izglītības jauno dokumentu. Kā jau minēju, teksts ir pieejams AIP mājas lapā. Internetā tā apjoms ir 110 lapas. Uzzinot teksta apjomu un izlasot žanrisko apzīmējumu „koncepcija”, gribot negribot pārņem apjukums. Kāpēc 110 lp. garš teksts ir nosaukts par koncepciju? Jebkurš normāls zinātnieks un augstskolu darbinieks zina, ka cilvēces vēsturē koncepcijas ir lakoniski veidojumi, bet nevis simtiem lappušu gari naratīvi. Koncepcija ir pamatideja, pamatattieksme, pamatuzskats. Koncepcija tradicionāli tiek izteikta vienā vai dažos teikumos. AIP „koncepcijā” ir 30 267 vārdi.” http://blog.artursprieditis.lv/

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Gaisma; Enģelis 17.05.2013. 22.49

Nesaprotu kā citkārt labēji komentētāji, pēkšņi kļuvuši sociālanarhistiski;) Nu nevar doktorants (!!) būt tāds analfabēts autortiesību jautājumos!

+4
-3
Atbildēt

4

    ineta_rr > Gaisma; Enģelis 17.05.2013. 23.04

    Varbūt tāpēc, ka viņi nav sajukuši prātā un noticējuši iedomai, ka cipariņu virknējums ir līdzvērtīgs maizes klaipam. Tas, kā gūt peļņu pasaulē, kurā datus var būtībābez maksas un neierobežoti pavairot un izdalīt visiem, kuriem ir kaut mazākā interesē, tas vēl nav skaidri izprasts, bet mākslīgi ierobežojumi, piemēram, likumi un DRM (Digital Rights Management) pilnīgi noteikti nav pareizā atbilde. Cita starpā iespiedpresi, radio, televīziju, printerus tagad arī internetu mēģināja ierobežot, daļēji tas arī izdevās, piemēram, Jūsu printeris atstāj unikālu „parakstu“ uz jebkuras lapas, pēc kura to var atpazīt, un tā nav tehniska nepilnība, bet gan apzināta prasība no valdību puses. Arī brīvi raidīt ierobežotajā elektromagnētiskajā spektrā Jūs nevarat, tagad jau ASV populisti mēģina ierobežot 3D printerus. Īstenībā internets ir gandrīz vai izņēmums, kas vēsturisku iemeslu dēļ ir sanācis ļoti brīvs. Un tieši tas ir internets, ja to ierobežos un padarīs par kāda privātīpašumu, tajā dienā interneta vairs nebūs. Būs tikai kārtējais komunikāciju tīkls kā TV kabelis, PSRS apraides sistēma vai telefona līnijas.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    zane_linina > Gaisma; Enģelis 17.05.2013. 23.34

    Teātris!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Gaisma; Enģelis 17.05.2013. 23.37

    ———ex-diena-lasitaji:”(..)
    Būs tikai kārtējais komunikāciju tīkls kā TV kabelis, PSRS apraides sistēma vai telefona līnijas.” ============================================================================ IR,- jo tikai “klīniskais” auseklītis nespēj ieraudzīt notiekošos globālos procesus. Pat demokrātijas citadelē ASV sen to apjēguši, tāpēc par kārtējo “PSRS apraides sistēmas” škandālu lielu brēku neceļ:
    “WASHINGTON (AP) — The Justice Department secretly obtained two months of telephone records of reporters and editors for The Associated Press in what the news cooperative’s top executive called a “massive and unprecedented intrusion” into how news organizations gather the news.”

    http://washington.cbslocal.com/2013/05/14/white-house-we-had-no-knowledge-of-doj-attempts-to-seek-ap-phone-records/

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Gaisma; Enģelis 18.05.2013. 00.09

    :ex-diena-lasitaji
    Neputrojat apaļu ar karstu?

    Nē, nu skolotājs varētu publicēt PAŠA sarakstītu grāmatu, zem BRĪVAS licences. Kur ir šādi skolotāji???

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

piziks 17.05.2013. 20.39

Tas bēdigākais, ka nav zināms, kādēļ Zvaigzne ABC tikusi pie Valda Klišāna 6 gadu darba autortiesībām?

Vai par to nebūtu jāuztraucas vairāk, — par izdevniecibas attieksmi pret autoru un viņa Darbu?!

+4
-1
Atbildēt

2

    lailabidzane > piziks 17.05.2013. 21.09

    .
    Kāpēc tāda gaušanās, OT?
    Tas, ka autors nolemj pārdot izdevējam ne tikai izdošanas tiesības, bet arī autortiesības, nav nekas neparasts. Par to tiek slēgti līgumi, un no konta uz kontu pārvietotas naudiņas. Tur nav ne juridiskas, ne morālas problēmas.

    Juridiska, un arī morāla problēma ir sveša darba publiskošana bez saskaņošanas.
    Visticamāk autors būtu sadarbojies, ja vien skolotājam-doktorantam būtu ienācis prātā vispirms par to ar autoru un izdevēju runāt. Neienāca.
    Vēl vairāk, figurants neizpildīja arī autoram doto solījumu darbu no savas lapas izvākt.

    Par kura morāli tad te ir jārunā?

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > piziks 17.05.2013. 23.40

    autortiesību pārdošana ir juridisks vanckars – piemineklis veikalnieku alkatībai un nedemokrātiskai ietekmei uz likumdevēju

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

ligakalnina 17.05.2013. 19.43

Konflikts nevis starp pilsoni un likumu, bet, starp veselo saprātu un likumu, vai, starp sabiedrības intersēm un konkrēta biznesmeņa vēlmi gūt garantētu peļņu bez sevišķas konkurences un liekām pūlēm.
Un ar kreisumu, manuprāt, tam nav nekāda sakara, viss ir daudz sarežģītāk, diezin vai tās “pirātisās”‘ partijas ir stipri kreisas, un te būtu jāmeklē kompromiss, lai neciestu ne tie īpašnieki, ne izdevēji( kas vispār ir tikai starpnieki, kas nosmeļ krējumu, tāpat, kā visas akkas, utt., nekas vairāk), bet, neciestu arī sabiedrība, abas galējības ir slikti.
Tā ka cilvēki, kas šeit atbalsta to skolotāju, nav nekādi kreisie, vai lumpeņi, kas visu grib par brīvu, bet, vienkārši apveltīti ar veselo saprātu, un spēj nodalīt būtisko no nebūtiskā, vismaz, manuprāt.

+7
-3
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > ligakalnina 17.05.2013. 20.46

    ——
    Kas ir, pilsonīši, auseklīšu laika cīnītāji par rietumu demokrātiju un kapitālismu, – negaršo vairs?! Būs vien jāpierod, jāzin sava vieta šai sistēmā/iekārtā.

    http://www.youtube.com/watch?v=Mr-k2LzY96k

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > ligakalnina 17.05.2013. 21.13

    .
    Izskatās, dzeris49, ka tavs veselais saprāts ir cieši komunistisks – no katra pēc spējām, katram pēc vajadzības.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

Sanšains 17.05.2013. 19.11

Rezumējot to visu, ko izlasīju komentāros, jāsecina:

Izskatās, ka Arnim Kaktiņam ir taisnība – lai gan vairums Latvijas sabiedrības sevi uzskata par labējiem, īstenībā ir kreisi noskaņoti. Mazliet brīnos, ka tas tā ir PAT ŠEIT, “Ir” komentāru apcirkņos.

+4
-1
Atbildēt

0

lailabidzane 17.05.2013. 18.28

.
Formāts ļauj rakstus papildināt. Un tas ir labi. Ja vien saturs tiek papildināts, nevis aizstāts, būtiski mainot jēgu. Pēdējais uz šo rakstu gan neattiecas.
Pieņemu, ka papildinājumam ir jābūt ekstrēmi būtiskam, ja tā rezultātā maina virsrakstu. Šeit tā ir noticis.
Virsraksts, nepārprotami, saliek uzsvarus.
Konflikts. Vai konflikts tā klasiskajā izpratnē? Nē, konflkts patiesībā ir starp pilsoni un likumu. Un pilsonis jau to nemaz nenoliedz. Palasiet viņa vēstuli izdevējai.
Jā, tas nav vienīgais konflikts. Pastāv nesavietojamības starp drukātās un digitālās informācjas paralēlu izmantošanu. Taču lietu harmonizēšana šajā jomā neaizslēgs intelektuālo vērtību zādzības.
Tad vēl vajadzētu būt kādam iekšējam konfliktam. Citētās valstsdāmas iekšējam konfliktam. Varbūt dāma jau aizmirsusi, ka pati ir atradusies pie “lielajiem kloķiem” jau padsmit gadus. Padsmit gadus visai aktīvās (?) pozīcijās. Pēc šiem gadiem paziņot, ka kādu jautājumu, kurš nav ne šodienas, ne vakardienas un aizvakardienas arī nē, jārisina steidzami, nozīmē atzīties bezdarbībā. Pareizāk, darbības imitācijā.

+2
-3
Atbildēt

1

    Ieva Priedenfelde > lailabidzane 17.05.2013. 23.37

    Likumam ir jābūt taisnīgam un taisnībai likumīgai. Ir absurda situācija, ka intelektuālo īpašumu var nodot, pārdot citam, it īpaši uzņēmumam. Saņemt atlīdzību, jā, bet ne tirgot kā desu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ligiña Doniña 17.05.2013. 17.40

Skolnieku zināšanu papildināšana vēsturē, ir nodarijušas kaitējumu Zvaigznei ABC un Killbokai. Pretīga izdevniecība. Iešu ar līkumu!

+12
-1
Atbildēt

0

Andris 17.05.2013. 17.02

Nūjai, kā vienmēr, divi gali. Jā, likums ir pārkāpts. Izdevniecībai (ne autoram, Hari!!!) nodarīts potenciāls kaitējums. Neapelēšu pie acīmredzamā, ka „Zvaigznes” ABC ir neiedomājami, neadekvāti dārgas, – tas šoreiz nav būtiski. Tikai viens jautājums: cik būtisks šajā gadījumā varētu būt pedagoga Jura nodarītais kaitējums un galvenais – kaitējums kam? Tikai un vienīgi „Zvaigznei”, jo skolēniem, kuri dzīvo ne Gūtenberga laikā, bet 21. gs., – neapšaubāms ieguvums. Tāpēc pilnīgi piekrītu profesorei I. Druvietei: optimālais risinājums – skolotāja un Kilblokas k-dzes mierizlīgums ar valsts pienākumu turpmāk sirsnīgāk piedomāt pie mācību līdzekļu digitalizācijas.

+10
0
Atbildēt

1

    Sanšains > Andris 17.05.2013. 19.14

    LR1 ziņās plkst. 18:00 varēja dzirdēt gan Pāvila Jura, gan Kilblokas teikto. Kilbloka apgalvo, ka autors – tieši autors – jau pagājušajā gadā ir prasījis Juram, lai tas novāc viņa grāmatu.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

Inese Birzniece 17.05.2013. 16.45

Ja skolotāju ietupinātu uz gadiem 15 – vai ar to pietiktu, lai pārējiem pedagogiem atsistu apetīti meklēt veidus, kā ieinteresēt skolēnus? Varbūt publiski spīdzināt?
Turpmāk boikotēšu ZvaigzniABC un aicināšu arī citus vecākus to darīt.

+11
0
Atbildēt

1

    Ieva Priedenfelde > Inese Birzniece 17.05.2013. 21.48

    sirtaki, viņi vēl publicēja kaut kādu homoseksuālisma grāmatu skolām, par ko arī ir boikotējami

    0
    0
    Atbildēt

    0

dzintars_veics 17.05.2013. 14.27

> varbūt ka tā rakstīja:

”Cik atceros, demokrātija ir vairākuma gribas izpausme.” un vēl:

”komentāros dominē agresīvs lumpenproletariāta viedoklis”

Ne tikai komentāros, arī visā sabiedrībā dominē – tātad tā ir vairākuma gribas izpausme, patīk tas vai nē. :D :D :D

+4
-2
Atbildēt

0

ilmisimo 17.05.2013. 13.25

galu galā:

visi iesaistītie(Pāvels Jurs, Valdis Klišāns,izdevniecība “‘Zvaigzne”) piedzīvo savas 15 min. slavas.

Tik nabaga policisti grimst anonimitātes miglā….

—-publikai ar forši- IR par ko paklaigāt.

+5
-2
Atbildēt

1

ligakalnina 17.05.2013. 12.53

Muļķuzeme ir muļķuzeme, pie visām valdībām, pilnīgākais sviests, viss šinī valstī ir imitācija, ieskaitot cīņu pret noziedzību.
Labi vēl, ka nebija maski šov, kā Naglas gadījumā.

+8
-4
Atbildēt

8

    Kaspars Špūle > ligakalnina 17.05.2013. 13.06

    Džeris – muļķis muļķuzemē? :)
    Vai tomēr – muļķi pie varas?

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 17.05.2013. 13.35

    Filozofiska problēma – vainīgi tie, kas pie varas, vai tie, kas tos ievēl?
    Kas bija sākumā – vista vai ola?

    Kas valstij ir svarīgāks – lētāks apmācību process tūkstošiem, bez mācību grāmatu pirkšanas, vai kāda biznesmeņa iespēja gūt regulāru un garantētu peļņu bez kādiem riskiem?
    Valstij sen bija jāatrod kāds vidusceļš.

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > ligakalnina 17.05.2013. 14.06

    Bijušo izglītības ministru Ķīli gan neviens nekur neievēlēja.
    Zatlera partijas deputātus, kuri iedeva viņam rokā roratslēgu, ievēlēja 20% vēlētāju, bet lielākā daļa no viņiem jau ir sapratuši savu kļūdu un otrreiz par to sīkpartiju nebalsos.

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 17.05.2013. 14.19

    Un kāds Ķīlim sakars ar šo gadījumu?
    Un pēc reitingiem, izskatās, ka savu kļūdu sapratuši arī daudzi NA vēlētāji, un sapratīs arvien vairāk, analoģiski kā TB gadījumā, kamēr NA nesasniegs izcilo TB reitingu – 2%, un Lembergam būs atkal jācep augšā kādi kārtējie svaigie “nacionalisti – patrioti”, jo šie būs, kārtējo reizi, totāli apšmucējušies.
    Kaut, nē, visdrīzāk, atšķirībā no TB,kuri, tomēr, nebija poplisti, un kuru līmenis bija daudz augstāks, ja NA priekšgalā būs Dzintars, Parādnieks, utt., savus 5-7% tā vienmēr dabūs, jo šie ir absolūti primitīvi populisti, un tādiem zināma elektorāta daļa, kas tic vienkāršiem risinājumiem un saukļiem, vienmēr būs, tā gan būs jādala ar ZZS, bet, pietiks abiem.

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > ligakalnina 17.05.2013. 14.41

    Ķīlis ir piemērs tam, kā cilvēks var tikt pie varas bez jebkāda vēlētāju atbalsta. Un cik grūti pēc tam vēlētājiem ir tikt vaļā no tik gudra vīra…
    Savukārt NA tiešām būs krietni jāpacenšas, lai attaisnotu Džeŗa cerības :)

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 17.05.2013. 15.22

    Viņi ļoti cenšas, to var manīt, malači.
    Par to gudrību – ja kādam gudrības etalons ir Dzintars, Parādnieks, utt., Ķīlis, dabiski, tiem standartiem neatbilst.

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > ligakalnina 17.05.2013. 15.43

    Piekrītu, ka Dzintars un Parādnieks stipri atpaliek no gudrā Ķīļa.
    Neviens no viņiem nav izbijis ministrs.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 17.05.2013. 16.10

    Cerams, ka viņi nekad ministri arī nebūs, kaut, ja grib ko salaist grīstē, varētu jau viņus tur ielikt.
    Sakārtos visu apmēram tā, kā tika “sakārtotas” tieslietas Rasnača, Bērziņa, Bordāna laikā, te pat Ķīls nobāl.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

arnolds_kalva 17.05.2013. 12.51

Pāris jautājumi radās:
1. Vai tiešām 21.gs. skolā jāmācās tikai no grāmatām? Labi, darba burtnīcas, kurās ievingrināt roku, lai paliek. Bet mācību materiālus pēc vienošanās ar autoru mierīgi varētu izlikt internetā- krietni lētāk un vieglāk pieejams.
2. Vai nav mazliet dīvaini, ka izdevniecības bizness balstās uz grāmatu pārdošanas apjomiem, kaut arī izglītība skolā mums skaitās bez maksas? Ja bija valsts pasūtījums, tad izdevniecībai nebūtu par ko cepties- par visu jau samaksāts. Bet, ja viena skolotāja rīcība, padarot mācību grāmatu pieejamu bez maksas, rada izdevniecībai tādas problēmas, tad mums diendienā tiek melots. Kā tad īsti paliek- ir tā skolas izglītība bez maksas vai nav? Ja ir, tad laidiet to skolotāju vaļā un ceļakājai goda rakstu iedodiet par radošu pieeju.
Autortiesību aizstāvjiem gribētu atgādināt, ka izdevniecība nav grāmatas autors. Autors, iespējams, no izdevniecības kādus latiņus saņēma, bet stāvus bagāts noteikti nekļuva. Bet tas ir tas pats, kas ar mūzikas ierakstiem- pelna producenti, bet autori saņem mazliet, ja paveicas.

+19
-2
Atbildēt

1

    GirtsBite > arnolds_kalva 17.05.2013. 17.32

    Bet valsts pasūtījums uz mācību grāmatām nepastāv. Vienkārši. Nav tādas parādības. Izdevniecībām nav garantiju, nav paredzamo izpirkto kopiju, nav teikts, ka kaut viena skola izvēlēsies šo grāmatu un nav teikts, ka VISC šo grāmatu atzīs par skolām derīgu.
    Ir grāmatu saraksts, uz kurām skolas drīkst tērēt valsts budžeta līdzekļus. Ir skolas, kas izlemj, kuru grāmatu izmantot. Ir skolas, pašvaldības un valsts līdzekļi, kas ar dažādiem nosacījumiem tiek tērēti mācību līdzekļu iegādei pēc skolas izvēles.
    Bērni (un vecāki) ar savām tiesībām uz bezmaksas izglītību ienāk kadrā tikai tad, kad skolas, ministrijas un pašvaldības kopdarbs ir nonācis pie “Skolotāji prasa izmantot šo grāmatu, bet mēs nevaram to nopirkt. Vecāki, palīdziet!”

    Par 1. jautājumu piekrītu. Varētu izvietot materiālus. Tikai būtiskais šajā idejā ir vienošanās ar autoru. Te darbojas ierastais princips – jo kvalificētāks ir autors un lietderīgāks ir materiāls, ko autors spēj izstrādāt, jo lielāku atalgojumu par ieguldīto darbu pieprasīs. Ja vēl procesam pievieno koriģēšanu, satura rediģēšanu vai kādu vizuālo materiālu pievienošanu, tad izmaksas aug.

    Ja kāds piedāvās šādu risinājumu tā, lai satura pircējs maksā mazāk, bet saturs arvien ir kvalitatīvs, es būšu ar abām rokām par.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

Kristīne 17.05.2013. 12.39

Tieši tāpēc mācību grāmatas (saturu) derētu pasūtīt valstij un iepirkt no attiecīgo konkursu vinnējušiem autoriem arī tiesības saturu pēc tam publiskot, lai sīči var lietot, arī lūrot to i-netā. Zvaigzni pēc šī jociņa kādu 1/2 gadu boikotēšu.

+20
-2
Atbildēt

1

    Ansis > Kristīne 17.05.2013. 17.49

    Pilnīgi pievienojos – macību gramatu saturs ir japasūta IZM – un tad labakie autori to sastāda
    1) lai nav daudz dažādas gramatas vienlaicīgi
    2) tas reali samazinās mūsu ka sabiedrības izmaksas

    Un tad izdevniecības var piedalīties konkursā par papīra grāmatas iespiešanu un var pat iespiest vairākus variantus – tas jau vairs neko nemaina – bet lai saturs vienāds.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

Jānis Jukna 17.05.2013. 12.28

Ja publicēja cita autora grāmatu, tad autortiesības ir pārkāptas. Jautājums tikai par kriminālatbildības iestāšanos, jo Tur nepieciešams konstatēt “būtiska kaitējuma” esamību. Bet administratīvā atbildība tur varētu būt.

+3
-1
Atbildēt

0

anesteeziste 17.05.2013. 12.16

Viegli būt labdarim uz citu cilvēku rēķina – paņemt grāmatu, ko savu laiku tērējot un kapeikas par to saņemot uzrakstījis cits autors ( autoram pat nepajautājot!) un par saviem vai vaksts līdzekļiem izdevusi izdevniecība ( atkal atļjauju neprasot) un dāsni par velti piedāvāt citiem! Tas ir tāpat kā paņemt bez atļjaujas kāda cita cilvēka auto un dot to lietot par velti ikvienam,kas grib braukt ar auto. Ja autoram rūp bezmaksas pieeja zināšanām, kāpēc viņš pats savā brīvajā laikā neuzraksta labu mācību grāmatu un tad bez maksas piedāvā internetā. Lūk tā būtu cēla un apsveicama rīcība!

+6
-16
Atbildēt

2

AndrejsJodis 17.05.2013. 12.14

Žēl! Zvaigznes grāmatnīcās daža laba grāmata iegādāta, tagad nāksies meklēt citu grāmatnīcu, kaut Rapu vai Rozi. Jau pēc e-bibliotekas man likās šī izdevniecība tāda šaubīga, tagad pēc uzbrukuma skolotājam – man Zvaigznē nebūs patīkami ieiet, meklēšu citus veikalus un, iespēju robežās, izvairīšos no šīs izdevniecības grāmatu iegādes. Vēl jau par laimi ir bibliotekas :(

+18
0
Atbildēt

0

Janka, Janic 17.05.2013. 11.32

kautkaa neizskataas ka buutu kautko paarkaapis…http://www.likumi.lv/doc.php?id=5138 19. panta 2. punkts saka ja materiaals bez maksas tiek izmantots izgliitošanai , tad autortiesiibas nav paarkaaptas…

+6
-2
Atbildēt

1

    GirtsBite > Janka, Janic 17.05.2013. 16.55

    Tas, ko 19. panta 1.2 apakšpunkts un attiecīgi piesaistītie 21. pants un 18. panta 2. apakšpunkts nosaka, ir tas, ka izmantošana mācību nolūkos attiecas uz autordarbiem, kuru pamatfunkcija nav mācības.

    Citiem vārdiem, autordarbu drīkst izmantot kā mācību objektu, nevis kā mācības nodrošinošo līdzekli. Ja “Vēsture vidusskolai” izmantotu kā 21. gadsimta sākuma latviešu rakstu valodas paraugu, tad jā. Tad tas būtu 19. pantā paredzēts likumīgais lietojums.

    Pēc Tavas interpretācijas sanāk, ka Latvijā likums dod atļauju neatlīdzināt nevienam autoram par mācību satura izmantošanu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

janazakovica 17.05.2013. 11.29

pret policijas patvalu nav lidzeklu..un zvaigznes abc ipasnieces dels macijaa vesturniekos par islamu.. beidzas ar to ka pienema islamu un par mammas luteranes naudu braukaa “svetcelojumos” uz meku un citam islama valstim..ista veiksme mammai.

+7
-2
Atbildēt

1

    matissk > janazakovica 20.05.2013. 09.36

    o, šitas labais -ar ko ta braukā? Mamma braukā ar Tuareg.

    0
    0
    Atbildēt

    0

efeja60 17.05.2013. 11.15

Pastāstīšu gadījumu, kā man izgāja ar ZvaigzneABC veikalu pie Kronvalda parka. Skolā iedeva sarakstu ar grāmatām, aizgāju uz minēto grāmatnīcu. Ar visām grāmatām bija OK, bet ar angļu valodas grāmatu un darba burtnīcu nogāja greizi. Angļu valodas mācību grāmatas bija daudz un dažādas, bet visas vizuāli un pēc nosaukumiem līdzīgas. Lai nekļūdītos, jautāju palīdzību pārdevējai. Pārdevēja atrada īsto un iedeva man rokās. Samaksāju 10 latus un laimīgs devos mājās. Kad pienāca septembris, dēls pavēstīja, ka neesot nopirkta īstā. Devos atpakaļ uz ZvaigznaABC veikalu. Rindā stāvēja ap 10 māmiņas, vecmātes, skolnieki un interesenti, citu pārdevēju tuvumā nemanīju. Bez rindas piegāju pie kases un īsi izklāstīju lietas apstākļus. Biju cerējis, ka pasauks kādu personu, kas tiks galā ar manu problēmu. Tā vietā kasiere uzsāka ar mani dialogu, cenšoties ieskaidrot , ka viņi grāmatu nemainīs, jo es pats esot vainīgs. Rinda stāvēja un mēmi nolūkojās uz neveiklo dialogu. Mēģināju apelēt pie tā, ka veikala pārdevēja man šo grāmatu iedeva, bet nekas nepalīdzēja. Varēja manīt, ka pārdevējai šis dialogs ir nepatīkams, bet jāpilda vadības dotie norādījumi, viņa pat jutās vainīga par visu ZvaigzneABC. Biju neizsakāmi dusmīgs. Zvanīju PTAC, bet viņi apstiprināja, ja grāmata nav brāķis, tad veikalam grāmata nav jāmaina. Aizgāju uz citu veikalu un nopirku īsto grāmatu. Bet kopš šī gadījuma ZvaigzneABC veikalam metu līkumu.

+18
0
Atbildēt

0

Elīna Krivicka 17.05.2013. 10.30

Izglītība/Izglītības materiāli, vietējais “Naftas bizness”

+9
0
Atbildēt

0

Anita Priede - Pried 17.05.2013. 10.16

Spilgts piemērs, kas apliecina, ka t.s. “autortiesības” ir nepieciešamas tikai izdevēju monopola nostiprināšanai. Vairāk par to: http://odo.lv/Training/Copyrights
Kad beidzot valsts pieprasīs mācību līdzekļus izdot ar Radošās kopienas http://creativecommons.org/ vai līdzīgiem nosacījumiem?

+11
0
Atbildēt

0

Dina 17.05.2013. 10.15

Kurmītis
Situācija nav tik viennozīmīga.
Punkts 1. Skolotājs ir kretīns. It kā augstākā izglītība taču, nu tad paņem un izlasi LR Autortiesību likumu, ja lien iekšā autordarbu repogrāfijas jomā ….
2. kretīns arī tāpēc, ka visticamāk ir slikts vēstures skolotājs. Kurš tik vien māk, kā bērniem uzdot „izlasīt uz nākamo stundu no 10 lappuses līdz 25-jai”. Ja būtu kaut mazākā sajēga no temata, kuru māca un SAVS lekciju/stundu materiāls – nu tad publisko to, savējo ! Un tev neviens neteiks i ne pušplēsta vārda ! Un šajā gadījumā, publicējot SAVU grāmatu, tev ir tiesības noteikta procenta (neatceros precīzi cik tieši) apjomā CITĒT arī citu autoru darbus, to pašu Zvaigznes grāmatu. Tik nepārkāp likumā noteiktās CITĀTA apjoma robežas. Puisis vienkārši ir izrādījies sliņķis, kurš nevīžo nedaudz pastrādāt.
3. iespējams par pamatu šai konkrētajia EP akcijai tiešām ir Ķilblokas iesniegums. Taču patiesībā ar šo keisu Zvagzne tiek demonizēta. Ne viņa pieņem un sakārto Autortiesību likumdošanu mūsu valstī. Kā pieminēja jau Haris, par šo konkrēto grāmatu Zvaigzne ir konkrēti JAU samaksājusi autoram plus korektoram, redktoram, māksliniekam, izdevējam (tas šajā gadījumā – sev, bet papīrs un tipogrāfijas darbs arī kaut ko maksā), kopumā ieguldot kādus 5-8000 Ls, atkarībā no tirāžas. Un viņa protams, grib sevis investēto naudu atpelnīt. Kaut vai, lai samaksātu algas tipogrāfijas strādniekiem. „Skolotājs” šo biznesu grauj. Pasaciņas par to, ka viņš to darot bez maksas, ir smieklīga atruna situācijā, kad par visu – gan viņa izglītošanu, gan viņa darba vietas – skolas uzturēšanu, gan viņam pašam algu maksā valsts. Kurai naudu tam nodokļu izskatā savukārt nodrošinā tieši tādas privātfirmas kā Zvaigzne … izdodot un pārdodot mācību grāmatas …
4. lamāt un sunīt patiesībā vajadzētu AKKA/LAA. Jo tieši šī organizācija ir tā, kura ar sava lobija (tas tagad ir korupcijas aizvietotājs, jo tagad pie šprices ir jenoti un viņiem takj aīr vajag savu interesi kaut kur LIKUMĪGI „ielobēt” :)) palīdzību KM mums ir sarūpējusi tik cūcisku Autortiesību likumdošanu un pelna ar to tagad baismīgu naudu. Un atšķirībā no Zvaigznes – NEKO neinvestē un NAV nekad investējusi autortiesību produkta radīšanā. Tikai uzmetusies par starpnieku, staigā apkārt un iekasē sevis pašas izfantazētas autortiesību maksas ir kā šo autoru vārdā, lai pēc tam lielāko daļu no tā iebāztu kabatā.

+4
-20
Atbildēt

3

    dro > Dina 17.05.2013. 10.18

    Taipa. Punkts 1. Skolotājs ir kretīns.
    __________________
    Navaru spriest, jo skolotāju nepazīstu, bet gandrīz 100% varu apgalvot, ka viņš nav tāda sūdu muša kā kurmītis:):):)

    +22
    -2
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > Dina 17.05.2013. 15.20

    ar šo keisu Zvagzne tiek demonizēta=================================================
    Ar šo keisu Zvaigzni ar Kilboksi priekšgalā novest līdz maksātnespējai boikotējot visu produkciju. Žurnālistiem un KNAB uzrakt visu zem Kilbokas mācību grāmatu “biznesa” un ietupināt! Kilboka ir gadiem cieši saistīta ar IzM…vēl no Greiškalna laikiem, tur būtu ko pameklēt, Valsts pasūtijumu sakarā!!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Dina 17.05.2013. 18.12

    Kamēr Zvaigzne ABC nodarbojas ar galvenokārt vecākiem obligāto mācību grāmatu izdošanu, boikotēt to var tikai skolotājs, kas izvēlas grāmatu. Protams, vienmēr jau pastāv “varianti” un rīkojumi no augšas.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Edmunds Zālīte 17.05.2013. 10.14

skolotājiem būtu jāapvienojas un jāveido kāds Wiki ar mācību materiāliem, kuri būtu brīvi no tā sauktajām ‘autortiesībām’ un ar kuriem varētu aizstāt tās dārgās grāmatas un kosmiski dārgās ‘darba burtnīcas’.
tad tās ‘zvaigznes’ varētu iet iesālīties…

+16
0
Atbildēt

5

Kaspars Špūle 17.05.2013. 10.02

Tikmēr šeit ir, manuprāt, ļoti interesantas grāmatas par vēsturi, ko pilnīgi likumīgi varam lejupielādēt un lasīt bez maksas
http://demoshistoria.lv/portals/gramatas

+7
0
Atbildēt

0

dro 17.05.2013. 10.02

Gvalt! Kilbloka ir piesmieta un apzagta!:):):)

+14
-3
Atbildēt

0

Una Grinberga 17.05.2013. 10.01

Ja jums nepatīk kāds kaimiņš, uzrakstiet iesniegumu, ka viņš izmanto torentus… Ja ieliks cietumā, tad kādu laiku būs miers! Kārtējā reize, kad valsts iestādes darbojas pēc savas likumu interpretācijas un bez jebkādas izpratnes par samērīgu izmeklēšanu un pārkāpuma nozīmi!

+20
-2
Atbildēt

0

g_liene 17.05.2013. 09.43

Autortiesību likums. http://www.likumi.lv/doc.php?id=5138#p21

18.pants. Autora mantisko tiesību ierobežošanas principi
[..]
(2) Šajā nodaļā noteiktos autora mantisko tiesību ierobežojumus piemēro tādā veidā, lai tie nebūtu pretrunā ar autora darba normālas izmantošanas noteikumiem un nepamatoti neierobežotu autora likumīgās intereses.

19.pants. Autora darba izmantošana bez autora piekrišanas un atlīdzības
(1) Autortiesības nav uzskatāmas par pārkāptām, ja bez autora piekrišanas un bez atlīdzības šajā likumā noteiktajā kārtībā:
[..]
2) darbs tiek izmantots izglītības un pētniecības mērķiem, ievērojot šā likuma 21.panta noteikumus;

21.pants. Darba izmantošana izglītības un pētniecības mērķiem
(1) Obligāti norādot izmantotā darba nosaukumu un autora vārdu, kā arī ievērojot šā likuma 18.panta otrās daļas noteikumus, atļauts izziņotus vai publicētus darbus vai to fragmentus izmantot izglītības standartiem atbilstošās mācību grāmatās, radio un televīzijas raidījumos, audiovizuālos darbos, vizuālos uzskates līdzekļos un tamlīdzīgi, kas tiek speciāli radīti un izmantoti izglītības un pētniecības iestādēs nepastarpinātā mācību un pētniecības procesā to darbības mērķim atbilstošā apjomā nekomerciālos nolūkos.

+32
-2
Atbildēt

1

    lailabidzane > g_liene 17.05.2013. 10.34

    .
    Skaisti.
    Bet kādi ir secinājumi?
    Vai ir abu pušu saskaņots viedoklis, ka 18. panta (2) tiek ievērots?

    +2
    -14
    Atbildēt

    0

peerku 17.05.2013. 09.18

Greizo spoguļu karaļvalsts! Trūkst vārdu, cik ačgārni…

Paldies skolotājam, kas, nežēlojot laiku, vēlējies modernizēt vielas apguvi, tādejādi ieintersējot 21.gadsimta skolēnus.

+26
-2
Atbildēt

0

Sanšains 17.05.2013. 09.11

Man pašam ir bijusi situācija, kad “intelektuālu produktu”, kura tapšanā piedalījos arī es, daži izvēlējās lietot vienkārši tāpat, bez atlīdzības – protams, protams, cēlu un nekomerciālu mērķu dēļ.

Ļoti pūlējos sev iestāstīt, cik labs ir šāds robinhudisms. Devos meditēt pat uz mjūziklu “Kaupēn, mans mīļais!”. Nē, nekas nelīdz – esmu pārāk savtīgs, alkatīgs un grūtu galvu. Nepielec man, cik tas viss labi.

+5
-17
Atbildēt

37

    dro > Sanšains 17.05.2013. 09.15

    Haris. Vai tad pie policijas griezušies grāmatas autori?:)

    +15
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 17.05.2013. 09.17

    Man šķiet, grāmatu izdošana ir bizness, kurā izdevniecība iegulda gan naudu, gan cilvēkresursus – to cilvēku, kuri nodrošina ražošanu. Turklāt man šķiet, ka autoram honorāru samaksā pilnīgi neatkarīgi no nākotnē nozagamo/nokopējamo eksemplāru skaita.

    Teorētiski varētu būs situācija, ka honorāru samaksā, rēķinoties, piemēram, ar 2000 potenciāli pārdodamo eksemplāru skaitu, tomēr pirmās grāmatas pircējs to ieskenē vai nokopē, “altruistiski” pasviež publiskā telpā un beigu beigās tas paliek arī VIENĪGAIS NOPIRKTAIS EKSEMPLĀRS.:)

    Nevaru īsti saprast “Iras” nostāju, tomēr būtu interesanti pavērot, kāda būtu redakcijas reakcija, ja “Iras” elektroniskā versija internetā mētātos/būtu tikpat populāra kā jaunākie “The Economist” numuri – tik ļoti bezmaksas populāra, ka neviens to viņu drukāto izdevumu vairs NEPIRKTU.

    +2
    -17
    Atbildēt

    0

    dro > Sanšains 17.05.2013. 09.33

    Haris. lib.ru ir tūkstošiem grāmatu, neticu, ka portāla veidotāji maksā autoriem. Mācību grāmatu izdošana ir pasākums bez riska ar garantētu ienākumu, tādēļ varētu padalīties ar sabiedrību, ne tikai ar tiem, kuriem “pienākas” savs procents.

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 17.05.2013. 09.45

    lib.ru ir tūkstošiem grāmatu, neticu, ka portāla veidotāji maksā autoriem.
    ==========================
    Es arī neticu. Ziniet, es pat sāku šaubīties, ka autoriem maksā “thepiratebay”.:)

    Mācību grāmatu izdošana ir pasākums bez riska ar garantētu ienākumu
    ==========================
    Droši un cieti zināt? Es ne. Vai ir kāda konkrēta grāmata, kas būtu valsts noteiktā veidā OBLIGĀTI jānopērk – bez konkurentu piedāvātas alternatīvas?

    Un, pat ja tās pērk dūšīgi – varbūt tas tā ir tikai tāpēc, ka šīs grāmatas ir pa īstam VAJADZĪGAS, nevis tādas, ko dažkārt nopērk plauktam/”lasīšanai pensijā”.:)

    +3
    -12
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 17.05.2013. 09.53

    Tai pašā laikā, Haris, vai neesi sastapies ar situāciju, kad grāmatas izdevēji, vai pat sponsori, samaksājot simbolisku atalgojumu, piesavinās arī autortiesības? Zinu konkrētus gadījumus. Kā saproti, jaunie un pat – ne pārāk jaunie, mākslinieki vērtīgu pieredzi iegūst pēc pamatīgas apkrāpšanas. Normāli, nē?

    +25
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Sanšains 17.05.2013. 09.56

    @Haris
    Nav runa par to, vai tas ir pareizi vai nepareizi, bet par metodēm, kas tiek piekoptas! Patiesībā varēja iztikt ar viena policista ierašanos, vienkāršu nopratināšanu, grāmatas dzēšanu no mājas lapas un 50 Ls sodu. Pārkāpums ir jāsoda, bet soda mēram un metodēm ir jābūt samērojamām ar nodarīto kaitējumu.

    +28
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 17.05.2013. 09.56

    Betija –

    Tāda ir dzīve – nepilnīga.

    Vai mums būtu caur pirkstiem jāskatās uz visiem, arī visniecīgākajiem pārkāpumiem tāpēc, ka vēl nav novērstas visas pasaules netaisnības? Sākot ar jauno, naivo mākslinieku piešmaukšanu, beidzot ar Kargina un Šķēles neietupināšanu?

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 17.05.2013. 10.01

    Nasing spešal –

    Piekrītu. Tomēr neesmu pārliecināts, ka pati izdevniecība (vai Kilbloka) pieprasīja tieši šādu rīcības veidu. Turklāt pats nabaga “kratītais” atzīst, ka “Kratīšana noritēja mierīgā gaisotnē :)” https://twitter.com/PavelsJurs/status/335062942255034368

    Tātad varbūt tā brēka arī šoreiz ir daudz apjomīgāka par reālo vilnas kumšķi.
    Kā jau tas notiek “sociālo tīklu” laikmetā, kur vairums sazinās ar 140 zīmju gariem, histēriskiem uzsaukumiem.

    +2
    -15
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 17.05.2013. 10.03

    Klausies, bet, sakarā ar tupināšanu, tur jau izdevēji ir jāliek vienā kategorijā ar Šķēli un Karginu, ne mākslinieki.

    +15
    -3
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 17.05.2013. 10.04

    Tieši izdevniecība vērsās policijā. Iešu sameklēšu atsauci.
    P.S. “darbības notikušas, pamatojoties uz SIA “Apgāda Zvaigzne ABC” valdes priekšsēdētājas Vijas Kilblokas 5.februāra iesniegumu policijā par Jura izveidoto mājas lapu “www.pavelsjurs.lv”, kurā bija ieskenēta izdevniecības izdotā Valda Klišāna grāmata “Vēsture vidusskolai”

    +15
    -2
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > Sanšains 17.05.2013. 10.07

    @Haris

    Mācību grāmatu izdošana ir pasākums bez riska ar garantētu ienākumu
    ==========================
    Droši un cieti zināt? Es ne. Vai ir kāda konkrēta grāmata, kas būtu valsts noteiktā veidā OBLIGĀTI jānopērk – bez konkurentu piedāvātas alternatīvas?

    >>>>>>>>>>>>>>>>>

    Tev laikam jau labu laiku nav bijusi darīšana ar skolām… Vecākiem/skolēnam tiek izsniegts saraksts ar grāmatām, kas jāpērk. Tieši tās un ne citas – bet grāmatnīcās protams, ir vismaz 3 varianti – nedod dies’ nebūs nopērkama īstā – cita jau nederēs:)
    Summary – JĀ, BEZ ALTERNATĪVAS.

    +14
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 17.05.2013. 10.10

    Betija –

    Šeit ir norāde uz “cietušā” vēstuli, ko viņš vakar adresējis Kilblokai. https://twitter.com/PavelsJurs/status/335014753242071041/photo/1

    Neesmu jurists, bet, manuprāt, no viņa rakstītā neizriet, ka Kilbloka būtu pieprasījusi ārkārtīgi necilvēcisko “kratīšanu” un “datora paņemšanu”, utt.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 17.05.2013. 10.11

    Raitis Līcītis:
    Vecākiem/skolēnam tiek izsniegts saraksts ar grāmatām, kas jāpērk.
    =========================================
    OK. Un KURŠ veido un uzspiež šo sarakstu katrai konkrētajai skolai? Ļaunā Kilbloka vai labais Robčiks, piedošanu, labais Slava?

    +1
    -13
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > Sanšains 17.05.2013. 10.16

    @Haris

    OK. Un KURŠ veido un uzspiež skolām šo sarakstu? Ļaunā Kilbloka vai labais Ķīlis, piedošanu, labais Slava?

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Ne par to bija stāsts. Runa bija par to, ka tirāžas mācību grāmatām ir garantētas. Nu neesmu redzējis, ka vecāki sanāktu kopā, nopirktu vienu eksemplāru un tad dotos to kolektīvi kopēt uz tuvāko valsts iestādi, kur strādā kāds no vecākiem, lai pie viena arī pavairotu par velti:)

    Nenovirzieties no tēmas:)

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 17.05.2013. 10.20

    Raitis Līcītis:
    Runa bija par to, ka tirāžas mācību grāmatām ir garantētas.
    ================================
    Nesaprotu, kā tirāžas var būt garantētas, ja reiz nav zināms, cik daudzās skolās tiks nolemts attiecīgo grāmatu iekļaut tajā sarakstā? Jo, manuprāt, tieši skolām ir dotas iespējas iekšēji – skolas mērogā – vienoties un izlemt, kuru grāmatu noteikt kā nopērkamu.

    Varbūt tomēr tas ir zināms uzreiz valsts mērogā? Kur tas ir zināms, kuram tas ir zināms, kurš to izlemj?

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > Sanšains 17.05.2013. 10.22

    @Haris

    Nesaprotu, kā tirāžas var būt garantētas, ja reiz nav zināms, cik daudz skolās tiks nolemts attiecīgo grāmatu iekļaut tajā sarakstā?

    Varbūt ir zināms? Kur tas ir zināms, kuram tas ir zināms, kurš to izlemj – valsts mērogā?

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Un kā šo izlemšanu ietekmē tas, ka kāds internetā ir izvietojis (tikai ērtībai, kā jau noskaidrojām, jo nevienu skolēnu ar kopētu mācību grāmatu neesmu redzējis) mācību grāmatas elektronisku versiju?

    Atbildēšu Jūsu vietā: NEKĀDI NEIETEKMĒ.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 17.05.2013. 10.23

    .
    Vai tas ir pārsteigums, ka komentāros dominē agresīvs lumpenproletariāta viedoklis – gribu to, kas nav mans?
    Jā, lumpenproletariāta, neatkarīgi no tā, ka, ļoti iespējams, kādi šāda viedokļa paudēji sevi inteliģencē ierakstījuši.

    Jā, ir skolēni, kuru vecākiem nav iespēju nodrošināt pilnvērtīgu mācību materiālu. Tajā pašā laikā tam grūti noticēt, ja “par pilnu rubli” uztver tepat blakus publicēto infografiku par privātskolotājiem.
    Jā, represīvās darbības var veikt saudzīgākā režīmā. Bet, vai tad to būtu pamanījuši masu mediji? Un medijiem ir nepieciešami tieši šādi, pārspīlētu aktivitāšu, notikumi. Uz tiem reaģē. Lumpenproletariātiski ieprogrammētie aktīvi reaģē. Pat Jākobsonu pamanoties piesaukt…
    Ir tikai normāli, ka pret likuma pārkāpumu šajā gadījumā vēršas izdevējs (un nav nozīmes, ka arī man minētā kundzīte ir nesimpātiska), jo autors savu honorāru (tā gribas ticēt) ir jau saņēmis.
    Tikpat normāla ir prakse, ja autors izlasa līgumā, ko viņš pārdod izdevējam – izdošanas tiesības, autortiesības, vai ko citu.

    Paliek jautājums – vai skolotāja rīcība (ticu, ka cēlu mērķu motivēta) bija likumīga?
    Ja vienīgā atbilde ir – “grab nagrabļennoje!”, tad rezultāts ir labi zināms.

    +3
    -20
    Atbildēt

    0

    ﮎandijs Be1t1kﮎ > Sanšains 17.05.2013. 10.34

    varbūt ka tā… Lumpenproletariātiski ieprogrammētie aktīvi reaģē….vai skolotāja rīcība (ticu, ka cēlu mērķu motivēta) bija likumīga?
    ________________
    Protams, ka likums būs Zvaigznes pusē, kā tas ir arī daudzos citos gadījumos, piem. zemes īpašnieku zem daudzstāvu mājām pusē. Pie mums ir “demokrātija”, kura aizstāv karginus un zaharjinus. Tavi komentāri gan liek domāt, ka pats, pateicoties situācijai, esi ticis “iz grjazi v kņazi”, kas radījis pārliecību, ka esi ģeniāls:)

    +21
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > Sanšains 17.05.2013. 10.41

    Hari, viss jau būtu labi… arī gramatas autoru aizstāvēšana… Toties Kilbloka aizstāv vienig savu maku, jo gramatu autoriem maksā izcili skopi, un, ja būtu Zvaigznei ABC kaut cik laba konkurence, no KIlblokas autoriem vajadzētu bēgt tieši par cūcigi nekaunīgo attieksmi pret autoriem — it īpaši par honorāru minimizāciju.

    +21
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 17.05.2013. 10.53

    .
    Redzi, pirozkovs, ne visi, un ne vienmēr, likumdošanu dala sliktajā un labajā tikai tāpēc, ka tā ir vai nav izdevīga dalītājam.

    Cik atceros, demokrātija ir vairākuma gribas izpausme. Kur tad problēma to realizēt, ja Tavs viedoklis atbilst vairākuma viedoklim?

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Sanšains 17.05.2013. 10.54

    RAiti Līcīti, kad es pirku bērniem mācību grāmatas, nekādi 3 varianti nebija.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Sanšains 17.05.2013. 10.56

    Haris Raitis Līcītis:
    Vecākiem/skolēnam tiek izsniegts saraksts ar grāmatām, kas jāpērk.
    =========================================
    OK. Un KURŠ veido un uzspiež šo sarakstu katrai konkrētajai skolai? Ļaunā Kilbloka vai labais Robčiks, piedošanu, labais Slava?
    =========================
    SAvulaik man bija aizdomas, ka killblocka ir ieeļļojusi arī IZM. Pirms Robčika.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > Sanšains 17.05.2013. 11.05

    @Normunds >>>kad es pirku bērniem mācību grāmatas, nekādi 3 varianti nebija>>>

    Nu tad tagad ir. Es arī domāju, ka ir tikai 1., bet kad pagājušogad bija jāpērk laikam dabaszinības 3. klasei, izrādījās, ka esmu nopircis nepareizo… Otrreiz aizgājis uz grāmatnīcu, noskaidroju, ka ir TRĪS dažādi varianti… uz vietas gan bija tikai 2, par laimi, arī vajadzīgais.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 17.05.2013. 11.09

    Vai pārcilvēks varbūt ka tā nezina, ka LIKUMDOŠANA ir likumu veidošanas process – likuma rakstīšana, skatīšana komisijās, apspriešana Saeimā vairākos lasījumos, prezidenta paraksts, publicēšana? Bet reālajā dzīvē mēs varam vadīties no labākiem vai sliktākiem, gudrākiem vai mazāk gudriem LIKUMIEM, ne no LIKUMDOŠANAS.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Sanšains 17.05.2013. 11.21

    Haris
    “..beidzot ar Kargina un Šķēles neietupināšanu?”

    Bez sarainā čekas veģerana, Godmaņa, Slaktera un valdošās koalīcijas, Karginu vienu pašu nemaz nevarēja ietupināt. Parex, tas nebija variants, kā ar BB, “Olimpija”, banka “Daugava”, RKB, “Zemes banka” vai Latvijas krājbanka, kur notika apzināta izlaupīšana.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 17.05.2013. 11.27

    .
    Smalki, betij, ļoti smalki.

    Ja pareizi atceros, tad par šo jautājumu praktiķi un teorētiķi ir gana “grūstījušies”.
    Jā, akadēmiskā valodniecības izpratnē ‘likumdošana’ ir process.
    Bet praksē ar šo vārdu saprot likumu,to labojumu un papildinājumu, noteikumu, saistošo noteikumu, administratīvo aktu, utt., utjpr. kopumu. Tieši šādā izpratnē to turpina plaši un vispusīgi lietot.

    Bet tas, protams, nav tik smalki, kā gausties par “apkrāptajiem” autoriem…

    +1
    -12
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 17.05.2013. 11.31

    Praksē, varbūt ka tā, “runa iet”, “tiek pieņemti mēri” un “pasākumus izved”. Par to arī runā valodnieki:))
    P.S. Lai tu nesāktu man piedēvēt nepareizu valodas praksi un tās popularizēšanu, pateikšu, ka es personīgi sen nelietoju šos izteicienus. Un atšķiru likumdošanas procesu no likumu pielietošanas un ievērošanas.
    Un kašķējos par šiem valodas aspektiem tikai, ja kāds augstprātīgi pasludina sevi vienīgo par patiesību pēdējā instancē:))

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 17.05.2013. 11.43

    .
    Kāpēc tad Tu, betij, “augstprātīgi pasludini sevi vienīgo par patiesību pēdējā instancē”, ko???

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 17.05.2013. 11.49

    Nē, varbūt ka tā, es tikai atgādinu tev, ka arī tu nebūt neesi pilnība. Attiecībā uz sevi es nekad to neesmu apgalvojusi un apzinos savus daudzus trūkumus, pat pieļauju, ka ne visus. Viss manis teiktais tikai nozīmē, ka tev nav ne mazāko tiesību saukt citus komentētājus par lumpeniem.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 17.05.2013. 12.00

    Ja mani interesētu jauniešu izglītība , tad es Kilblokas vietā būtu sameklejusi Juri privati un palūgusi dzēst lapas saturu paskaidrojot iespējamas sankcijas. Šovs manuprāt bija pilnīgi lieks un prasta sava spēka demonstrēšana :(

    +16
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 17.05.2013. 12.02

    .
    Ļoti interesanta pozīcija, betij!
    Vai vari pateikt, kur kādu komentētāju esmu nosaucis par lumpenu?
    Jā, tā saucu komentētāju reakcijas, un, šīs reakcijas izraisījušās, iegūtās nostādnes vai uzstādījumus.

    Ja nu Tu par ‘ad hominem’, tad tavs “ja kāds augstprātīgi pasludina sevi vienīgo par patiesību pēdējā instancē” tam ir daudz tuvāks.

    P.S.
    Un kas Tev ļauj būt pārliecinātai, ka es savus trūkumus neapzinos?

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 17.05.2013. 12.08

    Lieliska ekvilibristika, varbūt ka tā. Var manīt profesionālas spējas. Bet man palika garlaicīgi turpināt.
    Ja vēlies, vari to uzskatīt par tava pārākuma apliecinājumu:))

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 17.05.2013. 12.12

    .
    Par spējām nesūdzos, betij.
    Un šī nav pirmā reize, kad Tu “sabraucot auzās”, atsaucies uz garlaicību.

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 17.05.2013. 12.41

    Es neuzskatu, ka iebraucu auzās, bet man ir garlaicīgi apspriest un meklēt jēdzieniskas atšķirības starp komentētāja saukšanu par lumpenu un viņa viedokļa apzīmēšanu par lumpenisko. Kam tad, ja ne lumpenam pieder lumpenisks viedoklis? Gara aristokrātam? :))

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 17.05.2013. 13.15

    .
    Redzi, betij, ja nu Tu tik kaismīgi bija gatava apspriest vārda ‘likumdošana’ lietojuma nianses, tad visai dīvaini uz tā fona izskan tavs apgalvojums par garlaicīgumu, runājot par personas, vai tās izpausmju vērtējuma, atšķirībām.
    Pilnīgi par baltu velti pateikšu Tev – apsaukāt personu nav pieklājīgi, bet apspriest, arī skarbi, personas izpausmes, ir pavisam pieņemami. Un ne es to izdomāju.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 17.05.2013. 13.35

    Kur tu rāvi, ka es to darīju kaismīgi? Elpoju mierīgi, pulss stabils, viegls smaids… Nepamatoti secinājumi:))
    Šo informāciju tev daru zināmu arī – absolūti par brīvu:))

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 17.05.2013. 13.48

    .
    Labi, betij, lai nu tā būtu – zināšu, ka esi vēsa un bezjūtīga. Ja jau Tu tā uzstāj!

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

garausiitis 17.05.2013. 08.40

Pievienojoties tradutrīcei gribu piebilst ka interesanti salīdzināt divas EP darbības Liepājā – LM lietai , lai nonāktu līdz kratīšanai vajadzēja 9 mēnešus ( glūži kā bērnam lai nāktu pasaulē :) ) un spēcīgu grūdienu valsts uzmetiena mēģinājuma formā . Savukārt “nabaga” skolotāja lietā aš veseli četri policisti notērēja savu dārgo laiku un vajadzēja vien 3 mēnešus no iesnieguma brīža. Izteikšu minējumu Ķilblokas iniciētās lietas sakarā – savulaik ,kad tvarstīja e-bibliotēku , tad neformāli tika mēļots ,ka lietas rit relatīvi ātri , jo Ķilbloka ir “ieeļļojusi” struktūru . Skatot patreizējo situāciju arī liekas dīvaina EP cītīgā rīcība – varētu padomāt ,ka skolotājs kaut kur taisījās slēpties, bēdzināt datoru vai kā tamlīdzīgi un viņu vajadzēja veseliem četriem policistiem sagaidīt pie mājas … Smieklīgi . Te manuprāt KNAB arī būtu nedaudz ko painteresēties kapēc tāda centība …

+40
-4
Atbildēt

5

    dro > garausiitis 17.05.2013. 09.11

    klusais. Derētu arī pieminēt Jābobsona lietu un 16. marta vakhanālijas Zivs pūst no galvas. Paies neliels laiciņs un ne tikai Repše varēs atgriezties, bet arī Šķēle un Šlesers, nemaz nerunājot par Ventspils caru:)

    +15
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > garausiitis 17.05.2013. 10.50

    KNAB nav laika, vēlēšanas tuvojas.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > garausiitis 17.05.2013. 11.09

    lno
    “ne tikai Repše varēs atgriezties, bet arī Šķēle un Šlesers..”

    Vai tas ir jēgā, katru reizi, kad piemin absolūto krievu, drausmīgāko briesmoni cilvēces vēsturē, Staļinu, uzreiz piesaukt arī Hitleru, Napoleonu vai Dalailamu? Repšes vārdu likt blakus augšminētiem “kungiem”?

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    modriss > garausiitis 17.05.2013. 14.18

    ->articulus100
    Ne tikai vārdu var likt blakus, bet derētu arī pašu Repši ievietot vienā kamerā ar tik bieži peltajiem citiem kungiem…

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > garausiitis 18.05.2013. 14.27

    Maxss
    Uz desmit minūtēm, varbūt derētu ar, lai pagūtu augšminētiem “kungiem” šnobeļa kaulus iedzīt smadzenēs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

silvija_vitina 17.05.2013. 08.17

Mana sašutumam nav robežu, cik kriminālā valstī mēs dzīvojam! Noziedznieks Neo, kas “piesedzās” ar zinātniskā pētnieka masku, tagad arī skolotājs. Galvenais, ir pilnīgi saprotams, cik neatsveramu kaitējumu abi ir nodarījuši valstij un sabiedrībai! Paldies dievam, mums vēl ir godīgi pilsoņi lembergi, zaharjini (saraksts nepilnīgs), kas kompensē šo noziedzīgo pasauli un ļauj “parastajam mirstīgajam” justies pasargātam.

+49
-4
Atbildēt

2

    Ainārs > silvija_vitina 17.05.2013. 12.17

    Pievienojos sašutumam, īpaši par nesamērību – 4 policisti un vēl pratināja? Nepietika ar 1 policistu un 30 min pratināšanu?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    archoftriumph > silvija_vitina 18.05.2013. 07.47

    un arii panjeema datoru uz nopratinaasanu vairaaku gadu garumaa. ar visiem skolotaja personigajiem materiaaliem. un aizveera lapu ciet, nevis paluudza uz laiku “izsleegt” striidiigo graamatu. lai sabiedriiba nevareetu paarliecinaaties ko tad iisti skolotaajs tur labu izdariijis.

    vai tiesam sajaa valstii nevienam nav varas paar muusu peerkamo ekonomisko policiju?!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

garausiitis 17.05.2013. 08.07

Atkal Kilbloka izcēlusies :) E-bibliotēku arī noraka pēc tam ,kad publiski bija pateikts ,ka arī mācību grāmatas tiks tur izvietotas …

+24
-3
Atbildēt

4

    Sanšains > garausiitis 17.05.2013. 09.15

    Domāju, ka visādas žoludes un grafomāni bankovski, protams, būtu gatavi pat piemaksāt, lai tik kāds baudītu viņu “mākslu”.

    Dažiem rakstīšana tomēr ir darbs, nevis tikai hobijs, ar ko padižoties paziņu lokā.:)

    +4
    -14
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > garausiitis 17.05.2013. 10.07

    Hari, vai tu, rakstot un izdodot mācību literatūru, ieguldi tirgus izpētē, mārketinga kampaņā, kalkulē riskus utt.? Droši vien, ka nē. Tu naudu nopelni, vinnējot valsts iepirkumu, kurā IZM, pagaidām nav ierakstījusi prasību izdevniecībai nodrošināt brīvu piekļuvi e-grāmatas formā.

    +14
    -6
    Atbildēt

    0

    GirtsBite > garausiitis 17.05.2013. 16.33

    Oi sapņu pasaule. Tad, kad IZM būs tāda lieta kā iepirkums, tad varēsi sprēgāt par ļaunajiem izdevējiem. Viss, ko IZM un, precīzāk, VISC dara ir dot atļauju skolām izmantot valsts līdzekļus konkrēto grāmatu iegādei. Ja ZABC būtu vinnējusi tādus iepirkumus, tad jau nebūtu mazākā iemesla ķert kopētājus – par grāmatu būtu jau saņemts viss, ko var sagaidīt.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 17.05.2013. 22.18

    Varbūt atmetot ambīcijas un manuprāt pārprasto tiesiskumu der iedziļināties šajā tekstā – “Kā skaidro skolotājs, mājaslapa «www.pavelsjurs.lv» ir pirmā Latvijā, kurā bērni par velti varēja apgūt dažādas vēstures tēmas. Tajā bija Jura sagatavota audiolekcija, prezentācijas un citi metodiskie materiāli. Mājaslapu skolotājs izveidojis, jo daudziem bērniem nav nepieciešamo līdzekļu, lai iegādātos mācību materiālus. Par mājaslapas izveidošanu skolotājs bija saņēmis pat atzinību no Izglītības un zinātnes ministrijas.”
    Man godīgi sakot ir kauns kā par Kilbloku, tā EP , tā arī Klišānu , jo kā izrādās viņš savulaik ir lūdzis izņemt atsevišķas nodaļas, kas esot izdarīts … Runājot par Klišānu kā autoru – teikšu godīgi, ja vēlētos lai manu darbu lasa jaunā paaudze, tad tikai priecātos par auditorijas pieaugumu , ja jautājums ir honorārā, tad tas ir tomēr nožēlojami :(

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam