Latvijā aiz kokiem pazudis mežs

23

Komentāri (23)

ligakrastina 13.02.2011. 18.32

Apsveicams eksperta raksts. Vairums mūsu meža īpašnieki nesaprot, ka viņi noplicina savu īpašumu ar šīm kailcirtēm, un gadu desmitiem viņi vairs nesaņems nekādu atdevi no meža. Būtu jāizcērt pārdomātāk un selektīvāk, t.i.izlases cirtes. Kopumā sižetā labi bija parādita aina no gaisa, kur mežs ieguvis neglītu šaha lauciņa rakstu.

0
0
Atbildēt

0

mikelangelo 09.02.2011. 16.23

Nevienam patiesība neineresē. To nevar veiksmīgi pārdot.

Piemērs: Apgalvojums, ka Ābeļu dabas liegumā ir veikta kailcirte, ir nepatiess, jo Ābeļu dabas liegumā nav plānota un nav veikta kailcirte, bet veikta sanitārā cirte 2010.gada vējlauzes postījumu savākšanai (tikai mežaudzēs ar lielu vējlauzto egļu īpatsvaru, kas rada egļu astoņzobu mizgrauža savairošanās risku). Ciršana veikta saskaņā ar valsts Meža dienesta izsniegto ciršanas apliecinājumu un sanitāro atzinumu, Reģionālās vides pārvaldes saskaņojumu. Bojāto audžu apsekošanā piedalījās arī Dabas aizsardzības pārvaldes eksperti.

+7
-1
Atbildēt

2

    krii1988 > mikelangelo 10.02.2011. 12.32

    Taisnība gan. Mūsu sabiedrība tāpat neticēs. Laba ziņa ir slikta ziņa. Skat. filmu par Džeimsu Bondu “Tomorrow Never Dies” (Mediju magnāts grib izraisīt karu, jo trūkst sliktas ziņas.)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > mikelangelo 10.02.2011. 22.53

    > Ezis! Mūsu sabiedrība vispirms labai ziņai negribēs ticēt, jo pārāk liela daļa sabiedrības ir agresīva: kā zināms, jo agresīvāka reakcija, jo mazāk izglītots reaģētājs. Un šiem reaģētājiem ziņas patiesums vispār nav svarīgs.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Dina Repša 09.02.2011. 13.18

Manuprāt aiz terminoloģijas džungļiem un neko neizsakošiem teikumiem pazūd problēmas jēga: Ko un kā dara LVM…

+3
0
Atbildēt

0

Jānis Blumbergs 09.02.2011. 12.43

Saprotams, nav jau tā, ka kokus nocērt, un to vairs nav. Baļķi nonāk Anglijā, no tiem taisa dēļus un mājas, kuras savādāk taisītu no naftas (plastikas dēļi, ilgāk turās) ;) Saki provinciāls viedoklis? Bet runā jau ka kāds dabas draugs no LV ir piespēlējis šo sižetu arābiem, taču salīdzinot ar viņu tuksnesi mums te ir galīgie džungļi, un ok kādi putni kļūst mazāk, bet ne jau nu ka izzūd…

+1
-2
Atbildēt

1

    jirgensone_ieva > Jānis Blumbergs 10.02.2011. 11.05

    baļķi jau sen vairs nenonāk anglijā vai kur citur (ar ļoti retiem un mazskaitlīgiem izņēmumiem), tur nonāk dēļi, bet piekrītu, ka Latvijā joprojām nepieciešams celt kokrūpniecībā saražotās produkcijas pievienoto vērtību…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Jānis Blumbergs 09.02.2011. 10.54

Vār jau būt, ka jāsāk uzmanīties, bet nu mezu mums joprojām ir ļoti daudz, un ir jāizcērt cik var, jo vasarā atkal būs ugunsgrēki, ir jābūt izcirtumiem, un AlJazerra, pieņemu, kaut kādā mērā pārstāv naftiniekus, kam kocinieki un atjaunojamās enerģijas darboņi iedomājams kaitē…

+1
-3
Atbildēt

0

zanejurjane7 08.02.2011. 23.39

Oooo, čau Jāni (Pinča ar ir OK) :))))
Jelgavā kojās kopā kodām. Es gan ne nemācijos kukaiņus ķert, bet študiren engineer :))) Ich študiren – du študirst :)))

Kas tur īsti ir ar to FSC ? Strīpnieks mētajā pirkstus un žēlojās, ka tas papīrelis tāpat ne1 nav vajadzīgs un tie kabineta klauni atņēmuši sertifikātu neiedziļinoties būtībā. Mums piem esot daudz labāk nekā krieviem, bet krieviem fsc ir a mums atņēmuši lai izpakaļotu… nu kkā tā
Man zināmie kokrūpnieki gan raudāja, kad to fsc noņēma. Tāpat tie importa klienti grib tomēr sertificēto koksni.
Nezinu. It kā man tīri pro līmenī tuva nozare, bet nav viedokļa, jo ir pilnīgi pretrunīga infa. Tieši infa, IRsiešu emociju putas neskaitās :)

+2
-2
Atbildēt

2

    jirgensone_ieva > zanejurjane7 10.02.2011. 11.03

    Piekrītu, meža nozares PR Latvijas sabiedrībā ir vājais posms…. Manuprāt gan valstij, gan privātajam nozares sektoram, būtu krietni vairāk jaskaidro sabiedrībai ko nozīmē mežs Latvijai gan no ekonomiskā viedokļa, gan protams arī ekoloģijas un vides viedokļa. Jau skolā būtu jāmāca, kas tas mežs vispār tāds ir un ka tā ir Latvijas lielākā un praktiski nozīmīgākā bagātība no dabas resursu viedokļa.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    krii1988 > zanejurjane7 10.02.2011. 12.42

    Kam ticēs sabiedrība? Zaļajam, kas emocionāli stāsta par izciršanu vai meža nozares pārstāvim, kas ar skaitļiem cenšas pierādīt pretējo? Vīnzinim taisnība. Patiesība nevienu neinteresē, to nevar labi pārdot.
    Tāda nu ir mūsu sabiedrība. Prese ir tikai tās spogulis.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

janazakovica 08.02.2011. 21.51

ar nosaukumu latvijas valsts mezi-butu pareizi dazu zagligu oligarhu mezi-jo tur visi rikojas sliktak pat ka ar savu.uznemums nekad no ko nav nopelnijis-ka te raksta-tas vienkarsi nekaunigi izcert mums visiem piederosu mezu un iekaseto naudu panem sev un izdala draugiem-tagat jau ventspili.

+4
-1
Atbildēt

2

    esmeralda_se > janazakovica 08.02.2011. 22.48

    Man gan arī daudzviet nepatīk LVM metodes attiecībās ar partneriem un sabiedrību, tomēr pirms TIK KATEGORISKU apgalvojumu kā tavējie izteikšanas ieteiktu tomēr nedaudz iepazīties ar tematu.
    Ik gadus LVM maksā valstij miljonus – fiksēto maksājumu par valsts īpašuma izmantošanu. Tas ir mainīgs, un tiek noteikts ar MK lēmumiem.
    Nemaz nerunājot par to, ka līdz 2000. gadam, kad izveidoja LVM, valsts mežu apsaimniekoja Valsts Meža dienests, un šī saimniekošana bija NERENTABLA. Valsts par to tad vēl PIEMAKSĀJA – atšķirībā no šī brīža situācijas.

    Latvijā ir divas nozares, kur katrs muļķis ir speciālists – meži un enerģētika.

    Turklāt – jāsaprot, ka šis tracis jau nesit tikai pa LVM. Cietējos tagad un ilgākā laika periodā var būt visi daudzie desmiti tūkstošu meža un saistītajās nozarēs strādājošo, kā arī privātie meža īpašnieki – kas bieži vien nav nekādi biezie, bet parasti ierindas cilvēki, kas ar ienākumiem no meža “lāpa” konsolidācijas izrautos robus ģimenes budžetā vai izmisīgi cenšas savilkt galus hipokredītam.

    P.s. LVM nestrādāju, tur nestrādā arī mans bračka, sieva, bērni utml. Ziedojumu saņēmēju sarakstos neesmu.

    P.P.s. LVM ziedošanas politika ar simtiem tūkstošu latu politikāņu dēliņu sporta aktivitāšu atbalstam gan ir atbaidoša lai neteiktu vairāk. Bet tur nu LVM nav vainīgs – lemj padome, kur sēž attiecīgā brīža politiķi.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    jirgensone_ieva > janazakovica 10.02.2011. 10.51

    Problēma jāmeklē politiskajā ietekmē, ja LVM no tādas būtu brīvs, neviens te nečalotu šādā kontekstā, diemžēl kā jebkurā peļņu nesošā valsts uzņēmumā, arī šajā gadījumā pie stūres ir nevis nozares speciālisti, bet gan politiskās ambīcijas un ietekme.

    0
    0
    Atbildēt

    0

janazakovica 08.02.2011. 19.50

nevajag aizstavet latvijas valsts meza darbonus..kuri apzog valsti jo polltiki radijusi tadu sistemu un uznemumu ar nosaukumu.kur nesoditi pelna miljonus.sev.

+3
-3
Atbildēt

3

    esmeralda_se > janazakovica 08.02.2011. 21.10

    radijusi tadu sistemu un uznemumu ar nosaukumu.
    ———————————————–

    Ir arī uzņēmumi bez nosaukumiem? :D

    0
    0
    Atbildēt

    0

    emils > janazakovica 09.02.2011. 09.33

    Krustēv parausti labāk savu pinci- varbūt labāk [paliks :D

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    jirgensone_ieva > janazakovica 10.02.2011. 10.47

    Problēma, jau nav uzņēmumā, bet gan kā pie mums ierasts politiskajā jumtā….

    +1
    0
    Atbildēt

    0

lebronj2356 08.02.2011. 18.50

Diezin kur šādi raksti bija Ulmaņlaikos, kad bija 20% mežu pretēji vismaz uz papīra esošajiem 50% + dažādām aizaugušām vietām. Mūsu mazajā zemītē ir, vismaz bija 7 dažādu līmeņu rezervāti un dabas parki, ir vēl arī liegumi. Fauna dzīvo uz urrā, kaut vai milzīgais vilku skaits ! Cilvēki gan paliek arvien mazāk – varbūt rezervātu arī latviešiem ierīkosim ?!

LVM ir zāģējuši visu laiku, un daudz. Zemas cenas laikos par to neviens neiedomājās, tagad, kad ir treknāki pīrāgi….vai tik viņpus Dzintarjūrai kādam nav noskaudis ?

+5
-8
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam