IR

Ceļu būvniekam A.C.B. pārmet valsts apkrāpšanu

Viedokļi

Raitis Nav jau brīnums, kāpēc pie mums ceļi ir dranķīgā stāvoklī.
Materiāli dabā neatbiltoši, droši, ka tehnoloģija arī netiek ievēroti uc.

Te ir jautājums par konkursa rīkotājiem. Ja jau piedāvatā cena bija zem pašizmaksas, tad tas jau liek aizdomāties, kas kautkas nav tīrs. Būs ekonomija.
Kas veica būvuzraudzību? Ka tik ne paši būvetāji!

Rezultātā loģiski būtu- darbi netiek pieņemti, kamēr netiek novērsti trūkumi. Par termiņu nokavēšanu būvnieks maksā līgumsodu.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 11:20
Ciniķis Un, protams, ceļu būves firma, kas krāpusies, IR no par labu Latviju kompānijas vai pietuvināta tai? Un tā vai citādi IR saistīta ar šleseru? Un Latvijas valsts ceļu vadībā, kas nenodrošināja pienācīgu ceļa būves kvalitātes uzraudzīšanu, protams, IR šlesera ielikteņi?
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 11 ATBILDES  ATBILDĒT  26.augusts 2010 12:04
Sanita Jemberga Kā tviterī norādīja kolēģe no Latvijas radio, A.C.B prezidents ir parakstījis PLL manifestu. Es, jāatzīstas, to biju palaidusi garām. Taču šajā gadījumā man tas pat būtu vienalga: ir jātiek skaidrībā, kas uz tā ceļa ir noticis, vienalga, vai to ir būvējusi PLL atbalstītājam vai Romas pāvestam piederoša firma. Un jātiek skaidrībā pēc būtības, nevis mēģinot atrast attaisnojumus katrā posmā: pasūtītāja, būvuzrauga, būvnieka.
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 13:55
Ciniķis Pilnīgi piekrītu, ka noteikti jātiek skaidrībā par šiem jautājumiem - krāpšanos, kas faktiski ir noziegums, neatkarīgi no partiju piederības un sakariem! PLL pieminēju tādēļ, ka viņi jau tradicionāli ir tie, kas savu labklājību būvē uz valsts un tautas rēķina. Un, re, neesmu kļūdījies! Un piederība PLL šajā konkrētajā gadījumā ir lieliska "reklāma" abiem šakāļiem.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 14:27
Vaards > Un jātiek skaidrībā pēc būtības

Mēģinot tikt skaidrībā pēc būtības, būtu nepieciešams ar žurnālistiku nodarboties arī pēc būtības: Konstatēt aktuālu sāpi, nointervēt vienu konflikta pusi, tad otru pusi. Tad pasūtītāju, tad arī neitrālos garāmgājējus, kas nedaudz izprot tēmu. Piemēram, man uzprasīt.

Pielietojamam bitumenam līgumā ir noteikti konkrēti tehniskie parametri kādiem tam jāatbilst. Precīzāk sakot līgums tiek slēgts atsaucoties uz autoceļu specifikācijām (nozares dokuments, kur apkopoti pielietojamie standarti, prasības u.c.). Šajā konkrētajā gadījumā visērtāk objekta būvniecībā būtu bijis pielietot polimēru modificēto bitumenu, ko var nopirkt ārzemēs. Tas ir arī visdārgākais variants un visvienkāršākais. Šlokenbeka, kā jau vācu interešu pārstāvis, visdrīzāk konkursā startēja ar šadu te klasisko un visdārgāko varantu.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 17:03
Vaards Ninase ir citā - ir jānodrošina atbilstošas īpašības par lētāko cenu. Tāds ir tas konkurss, lai kā mums tas nepatīk (tas nepatīk visiem būvniekiem, jo uzvarot konkursā, mums, nabaga darbiniekiem tas nozīmē nenormālu čakarēšanos ar visādiem lētākiem risinājumiem, līdz ir rezultāts).

Jā, zinot ka ACB ir pieredzējuši asfalta projektētāji, domāju, ka asfalts ir uzprojektēts atbilstoši. Tam ir akreditētas laoboratorijas testēšanas pārskati, tā recepte ir saskaņota ar pasūtītāju, asfalta ražošanas procesā ir paņemti paraugi, kas testēti neatkarīgā laboratorijā un rezultāti ir atbilstoši, ieklāšanas procesā ir paņemti paraugi, testēti un tie ir atbisltoši. Pēc ieklāšanas ir izurbti paraugi, notestēti to biezumi sablīvējumi un tie ir atbisltoši. Jā, visu šo veic katru dienu, skatās vesela kaudze ar inženieriem un tālāk nekas nekust, kamēr nav atbilstoši. Darbi vispār sākas tikai tad, kad šis etaps ir izdevies atbilstošā līmenī uz izmēģinājuma posma.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 17:06
Vaards Savukārt, Šlokenbekas bezkaunīgā akcija ar valsts īpašuma bojāšanu un nesancionētu urbšanu (man, piemēram, liekas, ka jaunajai bibliotēkai sienas ir pārāk plānas, braukšu izurbšu, pārliecināšos - esmu tautas modrā acs) ir vispār unikāls gadījums. Lai urbtu paraugu un izdarītu secinājumus, vispirms ir jāzin par kādu risinājumu ir vienojušies pasūtītājs, būvētājs, būvuzraugs un autoruzraugs. Ja šie speciālisti netiek iesaistīti, kāda ir ticamība Šlokenbekas veiktajiem testiem? Varbūt tie ir safabricēti? Varbut tendenciozi? varbūt nekorekti paņemti. Daudz variantu.
 -8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 17:07
San4 Kā bezkaunīga šī akcija varētu šķist tieši ACB un LVC.
Ja jau urba, tātad - zināja, ka ir šmugulis. Tik dārgas ekspertīzes neviens netaisītu aiz neko darīt.
Un ceļu būves gadījumā ir vienkārši - paņemu publiski pieejamu nolikumu un redzu, ka ceļā jābūt tam un tam. Nav. Tad jāskatās, vai pasūtītājs ir atļāvis ko citu. Ja nav atļāvis vai atļauja pat nav prasīta - uz redzēšanos, tā ir krāpšana.
Šlokenbeka jau nav muļķi, ka bez visu minēto faktu pārbaudes skaļi runās par šādu lietu. Domāju, ACB un LVC attiecīgajiem ļaudīm ir lielas ziepes.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 17:24
San4 Varbūt k-ko nesaprotu, bet ja nolikums prasa to speciālo bitumenu, tad kā ACB var 'uzlikt tam niku' un neņemt to vērā. Neiestrādājot vispā neko ?
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 17:26
Sanita Jemberga Izskaidrojums ir vaicāts visām pusēm: cik atbilstošā līmenī tas tiek sniegts nav atkarīgs no manis. Paldies par piedāvājumu piedalīties ar garāmgājēja ekspertīzi: ja jūs man varētu atsūtīt epastu uz sanita.jemberga@gmail..., es to varētu izmantot nepieciešamības gadījumā.

Vai visas jūsu minētās paraugu ieklāšanas un pārbaudes ir veiktas: ne tikai testa posma, bet visā autoceļa posmā katru dienu - ceru, ka uz to varētu atbildēt LVC audits, kam kā pasūtītājam ir jābūt visiem doc un ir iespēja veikt arī laboratoriskas pārbaudes.

Jums ir taisnība, ka polimērmodificēto bitumenu, ko LV vispār neražo un visiem būtu jāiepērk no divām zināmajām rūpnīcām, drīkstēja aizstāt ar "cita veida modifikatoriem, ar nosacījumu, ka tie nodrošina tādas pašas masas īpašības kā modificētais bitumens". Taču analīžu rezultātos ir teikts, ka saistkārtas bitumens VISPĀR nebija modificēts. Kā to var izskaidrot? Pasūtītājs gribēja modificētu bitumenu no visiem konkursantiem, bet pēc tam, kad viens uzvarēja, tam teica - labi, pārdomāju, pietiks ar parasto? Tad tas nebūtu godīgi pret pārējiem 7.
 +15  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 17:44
dainisxc :) Vai tad "savējais" uzraugs urbs nepareizā/nejaušā vietā????
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 18:37
Vaards > Taču analīžu rezultātos ir teikts, ka saistkārtas bitumens VISPĀR nebija modificēts. Kā to var izskaidrot?

To gan droši vien tā arī var izskaidrot, ka būvētājs būs vēlējies samazināt zaudējumus (nevis nopelnīt) un piegājis šim jautājumam īpaši rupji. Lai arī nezinu kas tur konkrētajos konkursa noteikumos un līgumā rakstīts, bet esmu pārliecināts, ka nekur nav minēts kas tad tas par tieši tādu polimēru bitumenu ir bijis jāliek, kā to identificēt un atpazīt. Attiecīgi būvnieks ir iztēlojies to polimēru bitumenu pēc saviem ieskatiem un sirdsapziņas.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 23:56
ceļinieks Ieteiktu paprasīt Paideram publicēt tā saucamo ekspertu slēdzienu.Kā no četru kaut kur paņemtu paraugu pārbaudes var secināt ir vai nav modificēts.Šie apgalvojumi ir tirgus tantiņu līmenī.Palasot šo slēdzienu pat neprofesionļiem taps skaidrs ka visa ši ažiotāža ir fikcija.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.septembris 2010 22:06
Dexters diemžēl The Shield ir vēl reālāks. Ja patika wire, tad Shield būs krietni patīkamāks.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 12:10
karlens Ir dzirdēts, ka ceļu būves firmas veic savus iepirkumus caur Igauniju (vai citu valsti), kā rezultātā valstij neaiziet viss PVN, kas ir paredzēts kontraktos. Tas arī ir iemesls kāpēc firmas piesakās pa pašizmaksu, jo daļu peļņs dabū caur PVN shēmām. Kur VID skatās?
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 12:15
Plus_opiniongeneralis48 Latvijas autoceļu tīkla pārvaldīšanas, projektēšanas,būvniecības un uzturēšanas sistēmu pēdējos desmit gados "astoņkāji" ir tā saāķējuši,ka tikai zināt gribošiem un strādāt varošiem prokuroriem un politiķiem būs pa spēkam pārcirst šīs saites, un nostatīt sistēmu uz kājām, pie nosacījuma,ka
nākotnē Latvijas valsts ceļi netiks nodoti privatizācijai....
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 13:51
ReinisRZ Katram savi argumenti, bet Paideram to ir stipri stipri vairāk un ticamāki.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.augusts 2010 23:13
Mikus Grende Re, re tie paši varoņi: www.ir.lv/2010/7/29/n...

Vēl nesenā pagātnē visiem, kas pārvietojās Bauskas virzienā, bija iespēja uz savas "ādas" izbaudīt citu ABC varoņdarbu. Tā jau ir kvaukšķi rej, bet limuzīns brauc tālāk.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  26.augusts 2010 23:31
Vaards Latvija ir maza valsts, kulītes (ceļi) mainās, bet vēži tie paši. :)

Pārlasot citēto rakstu, rodas pārdomsa - kā tads gudrinieks kā Matthai un Štrabag, tas ir Šlokenbeka, zaudēja konkursā? Tādas prastas un acīmredzamas kļūdas nepieļauj pat iesācēji šajā nozarē. Kā tas iespējams, ka profesionāļi pieļāvuši?

www.financenet.lv/noz...

Ja jau Šlokenbeka iepriekšējo gadu dzīvoja vācu maizē un nekādi nestartēja par cenām zem pašizmaksas, tad kā tad tā - šogad uzreiz startē ar divreiz lētāku ciparu par pašizmaksu? Varbūt kļūdas ielaida speciāli, lai tikai paņirgātos par viet'jiem uzņēmumiem, kamēr tie cīnās par izdzīvošanu, turpinot kultivēt dārdzības mītu?
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.augusts 2010 00:08
Vaards Jo tīnūži-koknese ir paredzēts būvēt ar polimērbitumenu pēc pilnas programmas un biezā slānī, ar skaidrām un nepārprotamām prasībām. Kā tad šie būtu vel lētāk uzbūvējuši par tādu ACB, kas vairs tik lēti negrib dzīve neko būvēt?

Un jā - es neesmu ACB darbinieks. Šlokenbekas nozares kolēģus pazīstu pat stipri labāk kā ACB cilvēkus.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.augusts 2010 00:12
klusais Cien. Vaards !
Paceļot jautājumus par ceļiem stipri ne pirmo reizi nav izdevies saprast, kapēc neviens nespēj paskaidrot kā tas sanāk ,ka Latvijā ceļu izbūves izmaksas ir ievērojami dārgākas kā kaimiņos, kaut gan apstākļi līdzīgi.
Otrkārt par nekaunīgo akciju ceļu urbšanā - vai Jums ir padomā kāda cita metode kā bija iespējams piespiest legāli izdarīt šo paraugu paņemšanu ?
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.augusts 2010 08:07
rinķī apkārt ...taču vienlaikus izteikšot brīdinājumu par paraugu patvaļīgu noņemšanu. «Tāda prakse nav pieļaujama,» viņa uzsvēra...+++ gluži otrādi :) Būtu jāievieš prakse, kad konkurentam pēc zaudēšanas konkursā atuomātiski pienākas tiesības veiksmīgāko sāncensi kontrolēt, kā tas ir noticis šinī gadījumā "nesankcionēti". Arī es esmu redzējis, kā ši sistēma darbojas. Piemēram, būvobjektos profesionālas krāsas tiek aizstātas ar amatieru krāsām :)
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.augusts 2010 00:51
andrejsg Man, teiksim, ne mirkli nebija ilūzijas, ka Latvijas ceļos tiek ieguldīts tas, par ko maksā Latvijas nodokļu maksātāji. Man kaut kā visu laiku izlikās, ka puse, vai varbūt mazliet mazāk, ceļu remontos itkā tērētās naudiņas nonāk ar šiem remontiem saistītu politisko partiju bosu kabatās. Tagad "Šlokenbeka" manas klusās aizdomas sāk apstiprināt ar reāliem pierādījumiem. Paldies viņiem par to!
Uzjautrina frāze "LVC lūgšot ''Šlokenbeku'' informēt arī par pārējiem tai zināmajiem gadījumiem, taču vienlaikus izteikšot brīdinājumu par paraugu patvaļīgu noņemšanu. «Tāda prakse nav pieļaujama,» viņa uzsvēra." Jautājums- vai cienījamā amatpersona pati aizbrauks izurbināt paraugus (turklāt- pieprasītāja klātbūtnē un attiecīgi noformējot parauga ņemšanas vietu, apstākļus, u.t.t.), ja to palūgs savulaik konkursus zaudējusi firma? Jeb tikai atrakstīsies, ka paraugu ņemšana nav iespējama, jo attiecīgajā trasē ir ļoti intensīva satiksme?
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.augusts 2010 02:28
marispriednieks Beidzot!!! Beidzot kāds rīkojas!!! Man liels prieks un es esmu par abām rokām par!!!
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.augusts 2010 10:49
ceļinieks (profiņa komentārs)Nianse ir faktā, ka Šlokenbekas personīgā nepatika pret konkrēto būvētāju nebūt nenozīmē, ka iebūvēti neatbilstoši materiāli. "Polimēru modificēts bitumens" ir iegūstams vairākos veidos un tam ir konkrētas īpašības. Vienkāršākā un labākā pieeja būtu pirkt ārzemēs jau gatavu bitumenu un vest to šurp.

Bet ideja ta kāda - tam bitumenam ir jāiztur konkrēti testi. Un ja ir pietiekami gudrs un pieredzējis asfalta projektētājs, tad pastāv iespēja atrast risinājumu kā tos nepieciešamos testus izturēt arī ar lētākiem risinājumiem, nekā naivā Šlokenbeka bija iedomājusies, attiecīgi zaudējot konkursā par lētāko cenu, jo savas nezināšanas dēļ bija paredzējuši pielietot visdārgāko risinājumu.


PAIDER PĒC KAUTIŅA KULAKUS NEVICINA-paskaties savā ''aizmugurē; vai tur vis tur tīrs?
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.septembris 2010 21:55
ceļinieks Protams, pielietojot dārgāko variantu arī rezultāts būtu labāks! Bet šeit nevajadzētu aizmirst, ka latvijas cēlu dārgās izmaksas parasti rodas dēļ tā, ka LVC šaudās ar lielgabalu pa zvirbuļiem. Paskaidrošu - apvedceļa būvniecībā tika nomainītas tikai asfalta virsējās kārtas. Cik atceros, tad apvedceļš bija visai iesēdies, ar risēm, plaisām un bedrēm. Pēc visa spriežot tam ir neatbilstošs pamats, kurš tāds arī paliek. Tādejādi nav nozīmes kādu asfaltu uzklājuši šim īslaicīgajam risinājumam -ceļš turpinās sēsties, radīsies plaisas, ziemā caursals ūdens, cilās asfaltu, tas plaisās, vēl vairāk ūdens. Nav nozīmes bitumenam, ja pamats netika uzlabots vietā, kur acīmredzami tas netur mūsdienu lielo satiksmes slodzi, daudzās fūres un citas problēmas.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.septembris 2010 21:56

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai