IR

Mades ķērājiem nebija iemidzināšanas ieroča, valstī tāds ir

Viedokļi

Kusunoki Masashige 楠木 正成 Pie visas tās melošanas par lāča agresivitāti, apdraudējumu cilvēkam un, ka nebija citas izejas, interesants vakts no vikipēdijas - Eiropā pēdējo 100 gadu laikā ir datēti trīs (tikai trīs !!!!!!!!!!!!!!!) gadījumi, kad lāča uzbrukums cilvēkam beidzies nāvējoši.

100 GADU LAIKĀ TRĪS GADĪJUMI EIROPĀ !!!!!!!!!!

Cik mūsu amatpersonas var melot un kad viņas kāds sauks pie atbildības? Miljons reižu bīstamāk cilvēkam mežā ir sastapt citu cilvēku. Tātad pēc Latvijas amatpersonu viedokļa jebkurš mežā sastaptais cilvēks jāšauj nost, ne? Tā taču iznāk? Nav citas izejas, apdraudējums ir reāls?
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 14 ATBILDES  ATBILDĒT  27.aprīlis 2012 22:36
Edgars Avotiņš Par to, ka mežā bīstamāki ir cilvēki, nekā lāči - piekristīšu.


Bet par Madi atļaušos nedaudz nepiekrist:
1) Made nebija savvaļas dzīvnieks, bet gan pieradināts. Normāls savvaļas dzīvnieks baidās no cilvēka un līdz ar to laicīgi aizbēg. Made no cilvēkiem nebaidās, tāpēc risks ir lielāks nekā ar savvaļas lāci.
2) Latvijā cilvēki nav pieradināti pie savvaļas lāčiem - tāpēc cilvēku rīcība sastopot lāci varētu būt neadekvāta, tāpēc risks ir lielāks.

Atstāt to lāci savā vaļā nebija droši. Tā ka, ja nemācēja to lāci dzīvu aizvest vietā, tad nogalināšana bija likumsakarīga.

Pareizais jautājums ir nevis - kāpēc nogalināja? bet gan kāpēc pēc pagājušā gada nebija plāns, kā aizmidzināt?
(Nu un protams, ka par pašu izbēgšanu arī - kā varēja pieļaut, ka lācis izbēga tieši tādā pat veidā, kā pagājušajā gadā )
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 10:54
varbūt ka tā .
Patiesībā pareizais jautājums ir - kā aprīkot lāču (vai jebkuru citu dzīvnieku) valjerus tā, lai tas būtu droši pašiem dzīvniekiem un arī cilvēkiem?

Bet te, mēģinot saprast, kāpēc nav uzdots ne šāds, un pat ne "kāpēc pēc pagājušā gada nebija plāns, kā aizmidzināt?", jautājumi, tiek rīkota histērija, kurā, kā zivis dziļā ūdenī, pamanās peldēt pat lapsas.

Runas un runiņas par risinājumiem un atbildībām iesprūst plaknē populāri - nepopulāri.
Ierēdņi nav populāri, tātad - atbildīgi un sodāmi.
Privātā zoodārza īpašnieki ne īsti tādi, ne šādi, tāpēc - miers ar viņiem.
Velga - populāra bez gala un malas, tāpēc - teicama un godājama, par viņas atbildību pat skaļi klusēt nav vēlams!

Jā, vai tad visa Latvija, un vēl puse pasaules, nezina, ka ar lāčiem var un vajag bučoties, ka aizklīdušos mīļzvēriņus var pasaukt (Velga, protams), un šie teciņus metīsies atpakaļ būrī? Kādi gan tur drošības plāni? Ko jūs!

Privātā zoo īpašniekiem mārketinga kampaņa par brīvu, bet drošai valjeru aprīkošanai tomēr par īsu. No otras puses, kāpēc iespringt? Velga taču zina, kā vajag! Un tauta tam tic! Jo vērojamie klipiņi aizkustinoši, runas un raksti medū iemērkti un pāri malām tek! Tēcēja...
Jā, tie ierēdņi. Tiesa, viņiem būtu vajadzējis no tiem īpašniekiem prasīt. Gan jau ka arī paprasīja, tik cik pavisam noteikti nepaprasīt nevar. Bet ne vairāk! Jo kā tu tā nepopulārais populārajam aizrādīsi... kaut kā stulbi, vai ne?
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:14
RudolfsPiepe priekšā garā brīvdienu nedēļa, paņēmu atrais.lv/ pirmais bez maksas :)
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:37
betijacelmale varbūt ka tā. Atvaino, bet ir jāraksta "voljēras". Tas tā, par gramatiku. Otrkārt, es neesmu pārliecināta, ka tas zoodārzs ir privāts, bet pieņemsim, ka tev ir taisnība. Bet, tu tak nekādā gadījumā negribi teikt, GNP administrācija, vietējās pašvaldības vadītājs un ierēdņi, Dabas aizsardzības pārvaldes darbinieki ir kādas privātas bodītes īpašnieki un personāls?
Un vēl, un tas nu pavisam "nav smuki". Velga jau daudzus gadus nav lāchu kopēja. Tas, ka tieši viņai pagājušajā gadā ir izdevies aizvest Madi atpakaļ uz voljēru, neuzliek viņai atbildību par to, kas noticis šogad. Derētu sākumā noskaidrot faktus un tad brukt cilvēkam virsū tikai dēļ tā, ka viņš ir populārs.
Neprofesionāli.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 13:03
varbūt ka tā .
Paldies, betij, par gramatiku. Tev taisnība!

Par Velgu. Pavēro plašsaziņas līdzekļus.

Tavā replikā par to, ko gribu vai negribu teikt, manuprāt ir kaut kas pazudis...


P.S.
Paldies, ka savu tekstu izlaboji!

Vai par kārtību un drošību RIMI, MAXIMā, IKI utt. pirmkārt ir jāuzņemas Ministru Kabinetam? Vai Rīgas domei? Vai, varbūt, Rīgas pašvaldības policijai? Ak, varbūt PVD???

Atbilde - arī. Bet vispirms atbildīgiem IR JĀBŪT pārdevējiem, nodaļu vadītājiem, veikalu direktoriem un firmu īpašniekiem, vai ne?
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 13:07
betijacelmale Es tiešām izlaboju vienu garumzīmi un pierakstīju vārdu "īpašnieki". Kurš labojums pēc tavām domām ir izšķirošs? Ā, nē. Vēl punkta vietā jautājuma zīmi ieliku. Laikam tas.
:))
Kāpēc cilvēku taisnīgu sašutumu par absolūti neefektīvu komunikāciju starp dažādām institūcijām un to darbinieku, maigi sakot, trulumu, vienaldzību un neiejūtību, tu sauci par histēriju?
Es gribētu, ja tev nav grūti, no tevis sagaidīt skaidru un gaišu atbildi - kā tu vērtē notikumus un iesaistīto personu darbošanos?
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 13:30
Edgars Avotiņš varbūt ka tā
Par to "voljerasasu" tur jau redz vismaz var atrunāties - līdzekļu nebija.

Bet pēc pagājušā gada sagatavot plānu, kā rīkoties, ja lācis vēlreiz aizbēg - tas naudu nemaksā - to būtu varējuši sagatavot, ja nebūtu slinki.

p.s. Lai tie, kas šos importa terminus saviesuši paši arī mokas ar gramatiku.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 13:52
varbūt ka tā .
betij!
Situācija nesākās tajā dienā, kad Made izlauzās no voljēra OTRO reizi. Arī ne tajā, kad PIRMO.
Situācija sākās tajā brīdī, kad sajūsminātajai publikai spiedzot un plašsaziņas līdzekļiem to spēgšanu līdz biksiņās slapināšanai pastiprinot, domas un darbi, kuriem būtu bijis jārezultējas dzīvnieku un cilvēku drošībā, tika aizstāti ar stāstiem, bildēm, klipiem un visādām citādām plašsaziņas akcijām, kuras veidoja izpratni par to, ka ar lāci, ja viņu labi sabučo, var gulēt vienā gultā. Publikai tas patika. Fani aizelsušies spiedza.
Vai apzinoties, ka tā tiešām bija, tagad tas "taisnīgais sašutums par absolūti neefektīvu komunikāciju starp dažādām institūcijām un to darbinieku, maigi sakot, trulumu, vienaldzību un neiejūtību" izklausās smuki?
Jā, ir sava atbildība arī ierēdņiem un funkcionāriem!
Jā, ierēdņi un funkcionāri rīkojās kā "bremzes"!

Bet tas nekādā veidā neattaisno to bučošanās un vienā gultā gulēšanas masīvo propogandu. Ne propogandu, ne tās iedvesmotājus un varoņus, ne tos, kas to savtīgi izmantoja. Un arī spiedzēji un biksēs slapinātāji labāk būtu šobrīd pieklājīgi paklusējuši.

Tāpēc esmu pārliecināts, ka šis nav stāsts par ierēdņiem un funkcionāriem, bet gan par aplamu motivāciju. Kropli greizu motivāciju. Pirmkārt jau cilvēku. Un arī tam zvēram bija palicis visai maz dabiskā...
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 13:54
betijacelmale Nu jau tu, no "sazvērestības teoriju" sērijas te argumentus piemeklē, varbūt ka tā. Tas, ka pagājušajā gadā bija pilni žurnāli ar laimīgā (toreiz) stāsta atreferējumu, es domāju ir normāli. Mūsu dzīvē ir maz necerētu happy end story, tāpēc arī visur par to rakstīja. Cilvēki, arī žurnālisti ir noilgojušies pēc tādiem sižetiem. Vai no tām varēja izdarīt secinājumus, "ka ar lāci, ja viņu labi sabučo, var gulēt vienā gultā"? Es - nē. Tu tā to saprati? Vai tu domā, ka auditorija to tā saprata? Jocīgi, patiešām. Bet štrunts par stulbo (pēc tavām domām) auditoriju. Kā tad ar profesionāļiem, ierēdņiem? Tie arī žurnālu, avīžu, portālu rakstu dēļ pazaudēja pēdējās prāta un zināšanu paliekas? Tas noņem no tiem atbildību par bezatbildību, neizdarību, vienaldzību? Kāda nozīme, ko domā vai nedomā mietpilsonis? Tam nav iespaida uz atbildīgu vai bezatbildīgu profesionāļu rīcību.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 14:20
varbūt ka tā .
Vai Tu, betij, tiešām tici tam, ko uzrakstīji savā komentārā? Tiešām???
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 14:31
betijacelmale Teikšu "jā", es tā domāju. Un kas par to?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 14:36
varbūt ka tā .
Man prieks par Tevi!
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 14:47
betijacelmale Man prieks, ka tev prieks.
:))
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 15:06
Plus_opinionjaanisj Nu, nav gluži taisnība: `voljērs` ir vīriešu dzimtes vārds. Tiesa gan, atradu vienīgi `Preses lasītāja svešvārdu vārdnīcā 2004`...
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  29.septembris 2012 19:19
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Citos kontinentos, kur lāči ir daudz agresīvāki un kur katru gadu kāds iet bojā no lāča uzbrukumiem, nez kāpēc lāčus nost nešauj?
puaro.lv/lv/puaro/ka-...

Hei, Latvijas vadoņi beidzat melot par šo lietu, sargāt savas pakaļas un ķeraties pie vainīgo sodīšanas, varonīgo un drosmīgo mednieku ieskaitot (pavēle šaut, neatbrīvo no atbildības, īpaši ja ir iespēja izvairīties)! Bet sākat ar organizētājiem!
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  27.aprīlis 2012 22:51
RudolfsPiepe priekšā garā brīvdienu nedēļa, paņēmu atrais.lv/ pirmais bez maksas :)
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:30
Zoja trakums... tūlīt vajadzētu nākt Grostniņam ar pieprasījumu atkāpties nu jau Dombrovskim, Obamam, putinam, čalim no kaimiņu firmas un... Nu izdomās, kam vel.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  27.aprīlis 2012 23:20
frukc nevajag pārspīlēt, bet visa tiešā vadība, kas vainīga pie Medes nošaušanas - jāatlaiž gan!
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 00:35
lama .. nākt Grostniņam ar pieprasījumu atkāpties nu jau Dombrovskim, Obamam,..
_________________________-
atlaist seimu(Polijas)!!!

sasaukt Vislatvijas tautas hurālu!!!!
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 10:58
Luix "[..]uzzinājis no medijiem, taču valsts iestāžu komunikācija nenotiek caur medijiem, tai esot citāda procedūra."
__________________
Nu ja...
Ierakstītas vēstules, kas nedēļas laikā jāizskata, un, ja var atrast kādu neprecizitāti formulējumos, noraidīt, sūtot atpakaļ (atkal nedēļu), utt.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 04:23
krizo_sensi Kur nu nedēļas laikā... Tas pats iesniegumu likums ļauj vismaz mēnesi apdomāties. Ja vēl atsūtīs vienkāršu e-pastu, bez droša elektroniska paraksta, tad var arī vispār neatbildēt.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 07:38
dzeris49 Šo te lasīdams, sāku domāt - vai nu es esmu sajucis, vai mūsu ierēdņi un birokrāt dažādās un daudzās birokrātiskās struktūrās galīgi zaudējuši sajēgu, dzīvo katrs savā atsevišķā valstī un savos birokrātijas džungļos, un tiem absolūrti neintersē, kas notiek blakus džungļos.
Nolaisties no saviem "augstumiem" un vienkārši piedāvāt vai paprasīt palīdzību pat tik akūtos gadījumos jau nevar, redz, jākominicē tikai kādā īpaši birokrātiskā veidā, kas vienkāršajiem mirstīgajiem nav pieejams.
Valsts radīta birokrātijas, nevis pārējo ērtībām, veselo saprātu aizstāj birokrātiskas procedūras, un īstais nosaukums tai patiešām ir "muļķuzeme", 20 gadu laikā radīts īsts monstrs.
Trakākais, ka šiem cilvēkiem, izskatās, jau iestājusies neatgriezeniska personības deformācija un domāšanas izmaiņās, viņi pat nesaprot, cik neadekvāti tās sarunas par kādām ierakstītām vēstulē, utt. izskatās šinī konkrētā gadījumā, normāli domāt šie vairs nespēj.
Tādai valstij, kur veselo saprātu aizstāj amatpersonu un ierēdņu absolūta vienaldzība pret visu un vēlme tikai pildīt pašu radītas instrukcijas, nevis, kalpot sabiedrībai, vai kaut vai elementāri palīdzēt kaut akūtos gadījumos, nekas labs gaidīt nevar, arī tādas attieksmes dēļ cilvēki no šejienes mūk.
 +21  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 06:42
Plus_opinionotra puse Piekrītu.
Tikai tu piesauc valsti. Es piesauktu sabiedrību.
Kamēr Latvijā dominēs šādi mārči ulmaņi, mums neizdosies izrauties no stagnācijas.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 07:41
dzeris49 Sabiedrības vairākums, manuprāt, jau būtu noreaģijis pilnīgi adekvāti, tādi ulmaņi jau ir tādas "valsts valstī" - birokrātiskas klases pārstāvji.
Un viņš jau rīkojies pēc mūsu birokrātijas filozofijas - pēc iespējas izvairīties no jebkādas lēmumu pieņemšanas, rīcības, un atbildības.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 07:55
Edgars Avotiņš Es vairāk piekrītu Džerim - šī ir Rīgas birokrātiem specifiska "saziņa".
(Madonā pat ar ierēdņiem ir iespējams parunāt pēc būtības)

Kautgan - sabiedrība Rīgā arī sasniedz aizvien jaunas vienaldzības pakāpes - pirms pāris gadiem tūkstošu cilvēku acu priekšā pie Operas kanālā noslīka sieviete - kamēr atbrauca glābēji, sieviete bija pagalam.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 11:05
Plus_opinionjaanisj otrai pusei.
Valsti gan! Valsts ir atbildīga par sabiedrību un visādiem ulmaņiem. Jo tieši valstij kā sistēmiskai struktūrai ir gan likumu došanas, gan likumu pildītājas funkcijas un visi attiecīgie instrumenti. Pārējais ir pašdarbība.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  29.septembris 2012 19:27
krizo_sensi Šo visu birokrātisko īpašību kopumu, manuprāt, ir radījuši ne tik daudz paši ierindas ierēdnīši, cik augstākstāvošie vadītāji un kontrolējošās, pārraugošās iestādes. Tās nereti, lai attaisnotu savu eksistenci, pārkāpumu konstatēšanu pamatā skata tikai formālu noteikumu, procedūru izvērtēšanā. Ja atrod kāda punkta desmitās pakāpes apakšpunkta neievērošanu, tad ar milzīgu pārākuma sajūtu uzbļauj kontrolējamajiem. Tā tas arī noved pie tā, ka vadītāji prasa no padotajiem ne darbu pēc būtības, bet formālisma ietvaros paveiktu darbu, par ko nedraudētu piekasīšanās ne pašam ierēdnim, ne viņa priekšniekiem.
Tā visa rezultātā gandrīz neviens ierēdnis nav spējīgs vai neuzdrošinās izrādīt kaut kādu iniciatīvu, darboties ne gluži saskaņā ar instrukcijām, vai darboties lauciņā, kur nav šādu instrukciju. Protams, gadās atsevišķi nonkonformisti un disidenti, bet vairumā gadījumu tiem ātri tiek ierādīta īstā vieta.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 07:44
varbūt ka tā .
Varu saprast to bezgalīgo sāpi pret ierēdņiem. Tas nav nekas jauns vai rets.
Bet kāds tam sakars ar šo gadījumu?
Vai tomēr nav tā, ka tajās reālajās reizēs un gadījumos, kad ierēdņi tiešām uzvedas cūciski (lai man piedod tie mājlopiņi), kādam/kādai, kurš tagad pulciņā mauro kā neslaukta govs (lai slava savlaicīgiem slaucējiem), pakaļiņa dreb, un sakāmais noslīkst paša siekalās...
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:27
dzeris49 Es piekrītu,vainīgas abas puses.
Šokē jau Ulmaņa skaidrojumi, kāpēc viņa iestāde neesot neko darījusi.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 13:12
krizo_sensi varbūt ka tā_
Dabiski, ka daudziem dreb arī. Viena ierēdņa lēmums var aizkavēt visu vai pat neatgriezeniski apturēt. Kamēr sūdzēsies, tikmēr pats sirms un vecs kļūsi...
Šajā konkrētajā gadījumā runa ir par pašiniciatīvas trūkumu, piedāvājot to iemidzināšanas ierīci. Kā tad ierēdnis piedāvās, ja šim nekāda pamata tiesiska nav, skaidri redzama - ne pieprasījuma, ne kādas normas, kur skaidri pateikts: "Lācis izmucis, tad svani un piedāvā". Vēl pašu kārs pie lielā zvana vēlāk par tādu patvaļīgu attieksmi pret valsts mantu. Tur tā problēme.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 13:52
varbūt ka tā .
Es taču nesaku, ka ierēdņi nav bremzes, bet arī "šī gadījuma" maurojošā publika izskatās gana amizanta, lai neteiktu... labāk neteikšu.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 14:25
zanE ...varbūt ka tā.... "...lai neteiktu... labāk neteikšu."

...nesaki gan!...

...vai pie Kurmīša stažēties biji?....viņam arī mīļākā tēma bija par nesaturēšanu....
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 16:03
alias Trīs rupjākie lamu vārdi Latvijā - deputāts, valsts ierēdnis, valsts amatpersona.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 08:39
Plus_opinionAndrew " ...valsts iestāžu komunikācija nenotiek caur medijiem, tai esot citāda procedūra" .. Bāc ..kā ir noriebušies šitie rozā šlipsītēs, pārgudri runājošie purni, kas nekad nevar neko pēc būtības atrisināt ..toties prot piesaukt visādu neskaitāmu MK noteikumu pantus, rīkot seminārus , rakstīt atbildes uz trīs lapām par uzdotiem jautājumiem, uz kuriem var atbildēt ar vienu teikumu, pat ar " jā " vai " nē ", pļūtīt par dajebko..tikai, kad jādara kaut kas reāls,tad aptaisa pakaļkājas..nu nekādi nevar internetā atrast tel.nr.,paņemt savu valsts apmaksāto telefonu un vnk piezvanīt..jeibogu enkuru pakaļā šitādiem mārčiem un pāri bortam, lai baro vismaz zivis... parazīti saēd valsti no iekšienes..
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 09:02
varbūt ka tā .
...histērija turpinās...
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 09:43
Edgars Avotiņš Šoreiz 100% piekrītu Lato Lapsam:

Pirms gada Līgatnē izbēga lācis - nu labi - nestandarta situācija, kuru kautkā izdevās atrisināt. To vēl varētu nosaukt par neparedzētu situāciju, kuru neviens nespēja iedomāties (kautgan dīvaini, ka nespēja)
Šogad Līgatnē izbēga lācis un nav nekāda rīcības plāna un nav pat izpētījuši, kur dabūs nepieciešamo aprīkojumu ... - tas vairs nav negadījums, tā jau ir klaja nolaidība.

Un šeit nekādā gadījumā neiet runa par milzu līdzekļu trūkumu - lai sagatavotu rīcības plānu nevajag papildus līdzekļus, bet gan atbildīgajām amatpersonām savā darba laikā nedaudz pastrādāt.

Lai pēc gada situācija neatkārtotos, tad risinājums varētu būt tāds, ka jāieraksta likumā, ka tādam plānam ir jābūt katram, kam ir īpašumā bīstams savvaļas dzīvnieks. Nu un vēl varētu nozīmēt vienu valsts iestādi, kas zin, kur Latvijā pieejams aprīkojums - un pienākumu šādai iestādei - krīzes situācijā sniegt palīdzību proaktīvi un bez ierakstītām vēstulēm.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 10:40
dzeris49 Tas, ko tu teici, ir pilnīgi pareizi, bet, vai tiešām ar likumu būtu jānosaka pat pašsaprotamas lietas?
Tā jau mēs drīz aiziesim līdz tam, ka, lai ievērotu pastāvošus likumus, arī būs vajadzīgs speciāls likums, savādāk katrs varēs pateikt - nekāda likuma, ka man jāievēro likumi, taču nav?
Vismaz, patreiz esam tam visai tuvu, šis gadījums ir tikai epizode, bet, mūsu ierēdniecība, sevišķi augstākā, un arī mūsu tiesas, reizēm traktē to "atļauts viss, kas nav aizliegts", apmēram tā, aizmirstot, ka pilnīgi visu paredzēt nevar, normālās valstīs pastāv augstu amatpersonu un ierēdņu vainas, nevis nevainīguma prezumpcija, un paredzēts sods arī par noziedzīgu bezdarbību, ne tikai par kādu instrukciju neievērošanu.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:05
Plus_opiniontraductrice fiziski velk uz vemšanu no šāda nihilisma. Izrādās, papildus visām pasaciņām par Mades nekontrolējamo agresivitāti un vienīgā iespējamā risinājuma - nošaušana - piemērošanu, nu klāt nāk pavisam triviāla patiesība...

Izrādās, šaujamierocis no Tallinas zoo nav bijis jāprasa, tāds ir pieejams tepat blakus. Taču mūsu valsts iestāžu galvenais uzdevums ir "korekti veikt iepirkuma procedūru". Visticamāk, tas ir izdarīts afigenna korekti. Ko ar nopirkto mantu darīt un galvenais, kas ar to mantu pratīs profesionāli rīkoties - nevienam galva nesāp. Domāju, šaujamais stāv drošā vietā neizpakotā veidā un tā lietošanas instrukcijas vēl nav izstrādātas.

Cik pa visām valsts iestādēm varēs saskaitīt tamlīdzīgi korektās valsts iepirkuma procedūrās iepirktas noderīgas mantas, kuru galvenais mērķis ir pati pirkšanas procedūra? Un kāda ir to summārā vērtība? Varbūt Sudraba spēs atbildēt? Lai gan jautājums jau ir drīzāk retorisks.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 11:43
varbūt ka tā .
Lai jauki izdodas! Tā fiziskā vemšana! Tad arī apetīte uzlabosies. Lāča ķepas esot delikatese...
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:38
zirnekliene Šeloba varbūt ka tā
Žēl, ka tevi no sevis paša truluma "fiziski nevelk uz vemšanu". Tiešām žēl...
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:43
varbūt ka tā .
Tikai neatdod galus, zirneklien! Žēlabās...
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:47
RudolfsPiepe priekšā garā brīvdienu nedēļa, paņēmu atrais.lv/ pirmais bez maksas :)
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:30
inghem65 1. A bet kā lai Mades ķērāji zin, ka ir tāda valsts Latvija, kurai ir ierocis?
2. A kā lai valsts irēdņi zin, ka Made ir izbēgusi lācene, kuru vajag iemidzināt un ka valstij ir ierocis?
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:31
RudolfsPiepe priekšā garā brīvdienu nedēļa, paņēmu atrais.lv/ pirmais bez maksas :)
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:38
zirnekliene Šeloba "Par to, kāpēc PVD darbinieki paši nesazinājās ar Līgatnes dabas taku pārraugiem, Ulmanis sacīja - par izbēgušo lāci uzzinājis no medijiem, taču valsts iestāžu komunikācija nenotiek caur medijiem, tai esot citāda procedūra."
Nezinu, kāda ir "procedūra", bet vai Ulmanim liedza paziņot šo faktu mēdijiem uzreiz pēc Mades izbēgšanas kādi MK vai iekšējās kārtības noteikumi? Vai arī "procedūra" lika gaidīt Mades nošaušanu?
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 12:49
varbūt ka tā .
zirneklien!
Kādām ir jābūt procedūrām privātā uzņēmumā, kur visi darbinieki līdz pēdējam sirds stūrītim ir gatavi sevi atdot dzīvniekiem, un daži to ir gatavi darīt pat trīs reizes dienā, lai pēc vienas nestandarta situācijas, skaidri apzinoties, ka vajadzīgajā un pirmkārt nepieciešamājā veidā, tas ir, nostiprinot valjeru, nekas nav darīts, painteresētos par otrā (uzsveru - otrā!) līmeņa drošības pasākuma nodrošināšanas iespējām?

Vai visi (arī tie, kas trīs reizes) līdz pat stilbu kaulu smadzenēm bija pašiedvesmojušies, ka pietiks ar bučošanos uz uzsvilpšanu?
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 13:00
lno Lasot komentārus, nāk prātā: saule vēl nebija uzlēkusi, bet muļķu zemē jau valdīja rosība: ) Izlasiet Līdakas rakstu, tad varbūt neliksies tik traģiska un valstij nozīmīga Mades nāve. Varbūt kāds atcerēsies, ka atkritumu konteineros bieži tiek atrasti zīdaiņu līķi, un tas no visiem aspektiem ir daudz traģiskāk.
Vai pie lopu kautuvēm drīzumā nesāksies IR lasītāju histēriskas demonstrācijas?:)
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 20:26
krizo_sensi Jau Merķelis rakstīja: "Arī bezjūtībai ir tās pašas saknes. Latvietis, bieži pat žāvādamies, mierīgi noskatās, kā cieš un mirst viņa bērni un tuvākie radi. Viņš ir pārāk pieradis neatrast līdzcietību pret sevi, lai varētu to kādreiz just pret citiem, un asinsradniecības saites, salīdzinot ar dzelžainā trūkuma spiedienu, ir tikai zirnekļa tīkls. Var novērot bezjūtības izpaudumus, kas katrā svešiniekā izraisa ārkārtīgu sašutumu."
Taču daba ir latvieša neatņemama daļa. Latvietis izsaka, izpauž sevi nereti, izmantojot dabas tēlus. Slavenie "Straumēni" īpaši attēlo dabas un latvieša ideāla - kārtīgas zemnieku sētas - mijiedarbību. Tomēr daba ir tā, kas ārpus mājām. Mājlopi utt. nav daba, tas ir gluži tas pats, kas saimniecības rīks.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.aprīlis 2012 23:05
lno krizo sensi. Interesanti, ko tu rakst'tu, ja Made būtu saplosījusi kādu cilvēku? Nu ja tev nav līdzcietības pret mājlopiem, tad varbūt tīri no racionālā viedokļa spēsi pārdzīvot par nonāvētajiem zīdaiņiem?:) Merķelis man nav autoritāte.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  29.aprīlis 2012 10:18
zirnekliene Šeloba Stāsts ir mazāk par Madi, bet gan par to, ka mūsu valstī arī pret cilvēkiem izturas tieši tāpat. Kamēr lāči noder publikas pievilināšanai GNP, tikmēr OK. Kad sākas ķibeles - nav lāča, nav problēmas. Par PVD vispār neizteikšos, bet arī GNP administrācijai pēc pirmās Mades bēgšanas bija vai nu jāatsakās no lāču turēšanas vai nopietni jādomā par drošības pasākumiem (kaut vai jāapzin iespējas operatīvi dabūt efektīvus iemidzināšanas rīkus) - ne viens, ne otrs netika darīts. Kad otrajā reizē ar cepumiem Made atpakaļ nebija dabūjama, vnk ņēma un nošāva.
Manuprāt, ir paralēles starp šo gadījumu un n-tajām reizēm, kad, piemēram, darba devēji, lai izvairītos no liekiem izdevumiem un atbildības nodarbina cilvēkus bez līgumiem un darba drošības noteikumu ievērošanas un ja kas notiek - sorry, iegūtā invaliditāte ir darbinieka problēma. Utilitāra attieksme kā princips - max ieguvums ar minimāliem līdzekļiem. Tas nekas, ka uz lāča vai cilvēka dzīvības vai veselības rēķina.
Tā ka krizo_sensi citāts no Merķeļa ir īsti vietā - negribu lamāt valsti, jo valsti veido sabiedrība, kuras īpatnības Merķelis itin labi uzķēris.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.maijs 2012 10:41
krizo_sensi Ja būtu saplosījusi, tad arī būtu saplosījusi. Tā vonnegūtiski: "Shit happens, and it's awful, but it's also okay. We deal with it because we have to." Vismaz tad varētu attaisnoties ļaudis, minot to kā pamatu nošaušanai.
Mājdzīvniekus tomēr neviens normālā gadījumā neizlaiž laukā, nedzenā pāris dienas un tad mēģina nonāvēt. Vai arī nemēģina šos nobalstīt ar kādu pavisam nepiemērotu rīku.
Merķelis autoritāte nav. Tomēr viņa novērojusi ir visnotaļ precīzi. Ja atmet to vispārinājuma un hipertrofētā apraksta manieres piedevu.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  29.aprīlis 2012 15:30

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai