Par pirmo rindkopu girbētu piebilst, ka ne jau vienmēr kapitālisms ir bijis negodīgs, bet gan tieši pēdējās desmitgadēs sākot no 80jiem gadiem, sagraujot tirgus normālo regulāciju un ļaujot spekulācijām visu vaļu. Būtībā 80to gadu Rietumu pasaules ekonomiskie lēmumi ir pamatā nesenajai, taču vēl spēkā esošajai krīzei.
Alkatība pazudina, diemžēl dažādu finanšu institūciju naudas spēlmanīši nav maksājuši par neseno krīzi, to ir darījuši vienkāršie cilvēki !
Latviešu strēlnieki
Viedokļi
Lielā mērā piekrītot, ka kapitālisms ne vienmēr ir bijis tik atsaldēts cik tagad un ka tā sākotnējajā, nosacīti tīrajā, ja tā var teikt, versijā bija arī kaut kas labs, gribu piebilst, ka tā kapitālisma krīze sākās jau 19/20.gs mijā un ka sociālisma nodibināšanās Krievijā paglāba kapitālismu no pilnīga kraha, jo no vienas puses atsaldēto elementu vairumu, kas maitā jebkuru sabiedrisko iekārtu, tai skaitā kapitālismu, varēja novirzīt cīņai pret sociālismu, tai pat laikā, lai sociālā iekārta neaprītu kapitālismu nācās to ievērojami socializēt no kā arī radās visas sociālkās garantijas utt. kapitālistiskajās valstīs. Kad kļuva pilnīgi skaidrs, ka Padomju iekārta tiks iznīcināta, tad arī sākās un pastiprinājās negatīvās pārmaiņas pašā kapitālismā un tās tagad redz visi un būs vēl sliktāk, vēl daudzkārt sliktāk, ja tos neliešus, idiotus un izvirtuļus kāds neapturēs. Eiropas strādniekiem atņem sociālās garantijas, jo nav vairs pamata tās nodrošināt, nav vairs Padomju sistēmas, kas uz to mudināja, attiecīgi nav vairs pamata strādniekam maksāt vairāk par pašu minimumu cik tam nepieciešams, bet pats minimums ir tik daudz, lai tas kkā vilktu dzīvību un pildītu savas funkcijas, nodrošinot kapitālistam ērtu un komfortablu dzīvi, vis pārējais ir atmetams kā nevajadzīgs, jeb kā neefektīvs, kā tagad moderni ir teikt.
Interesanti, man kas līdzīgs bija ienācis prātā !:) - es to par pirmajiem teikumiem ! Par kapitālismu XX gs. sākumā - cik ir dzirdēts, tad gados pirms I p.k. strādnieks Rīgas fabrikās pelnīja, mūsdienu naudā pārvēršot pasakainu summu, jo tā bija īsta nauda(zelta un sudraba), nevis vienu sadrukāti, bet citu stutēti papīri ! Ir maz rakstīts par vienkāršo cilvēku dzīvi Eiropā pirms I p.k., ir pamatotas aizdomas, ka tā bija samēra laba, protams ne visur, bet tomēr !
Nu Jūs te mazliet safanojāties:
Tu lakstīgala nedziedi,
pie mana loga sērīgi,
Man rītu agri jāceļas,
Un saules nav tais istabās,
Tur putekļi, tur lampas kūp,
Tur lēni mana dzīve drūp,
Tur lēni tā kā pulkstens sit,
Man paiet stundas sešpadsmit...
(Raiņa Fabrikas meitenes dziesma pēc atmiņas - iespējams, k kautkur kļūdījos)
Bet respektīvi - gadsimta sākumā Rīgā 12-16 stundu darbalaiks, 6dienas nedēļā, atvaļinājumi un pensijas strādniekiem nav. Atvaļinājumi un pensijas bija valsts ierēdņiem. Parastiem fabrikas strādniekiem nekāda dižā alga nudien nevarēja būt. Nu un dzīvošana - visa tā Maskačkas koka apbūve - ar 20-30kvadrātmetru dzīvoklīšiem ar ūdeni un tualeti koridorā ir tā laika modernās strādniekus kojas/dzīvokļi. Ne velti strādnieki tajā laikā steikoja vienā gabalā.
Savukārt - vidusslanis jau slikti nedzīvoja tad un slikti nedzīvo arī tagad.
Tur jau tā lieta, ka Kapitālisms kopš Kārļa Marksa laikiem ir krietni pamainījies - ieviesis ļoti daudzus sociālisma elementus - normēts darbalaiks, atvaļinājumi, pensijas, soc pabalsti utt.
Tu lakstīgala nedziedi,
pie mana loga sērīgi,
Man rītu agri jāceļas,
Un saules nav tais istabās,
Tur putekļi, tur lampas kūp,
Tur lēni mana dzīve drūp,
Tur lēni tā kā pulkstens sit,
Man paiet stundas sešpadsmit...
(Raiņa Fabrikas meitenes dziesma pēc atmiņas - iespējams, k kautkur kļūdījos)
Bet respektīvi - gadsimta sākumā Rīgā 12-16 stundu darbalaiks, 6dienas nedēļā, atvaļinājumi un pensijas strādniekiem nav. Atvaļinājumi un pensijas bija valsts ierēdņiem. Parastiem fabrikas strādniekiem nekāda dižā alga nudien nevarēja būt. Nu un dzīvošana - visa tā Maskačkas koka apbūve - ar 20-30kvadrātmetru dzīvoklīšiem ar ūdeni un tualeti koridorā ir tā laika modernās strādniekus kojas/dzīvokļi. Ne velti strādnieki tajā laikā steikoja vienā gabalā.
Savukārt - vidusslanis jau slikti nedzīvoja tad un slikti nedzīvo arī tagad.
Tur jau tā lieta, ka Kapitālisms kopš Kārļa Marksa laikiem ir krietni pamainījies - ieviesis ļoti daudzus sociālisma elementus - normēts darbalaiks, atvaļinājumi, pensijas, soc pabalsti utt.
-------
Viss plūst, viss mainās - arī sistēmas/iekārta 'kapitālisms'. Tas vidus-slānis jau pēc t.s. 'konsolidācijas' dikti plāns palicis - un turpina dilt:
'KUR TU ESI, LATVIJAS VIDUSŠĶIRA'
Oļģerts Krastiņš, Dr.habil.oec. Valsts emeritētais zinātnieks
''(..)Kopējais secinājums: bez parastas sabiedrības noslāņošanās Latvijā notiek koncentrēšanās nabadzībā un minimālās algas apgabalā, to līdzsvarojot polarizēšanās bagātībā. Abi šie procesi draudoši samazina vidusšķiru. Un tas, pēc daudzu uzskatiem, ir drauds sabiedrībai ļoti plašā izpratnē.'
www.lza.lv/index.php?...
Viss plūst, viss mainās - arī sistēmas/iekārta 'kapitālisms'. Tas vidus-slānis jau pēc t.s. 'konsolidācijas' dikti plāns palicis - un turpina dilt:
'KUR TU ESI, LATVIJAS VIDUSŠĶIRA'
Oļģerts Krastiņš, Dr.habil.oec. Valsts emeritētais zinātnieks
''(..)Kopējais secinājums: bez parastas sabiedrības noslāņošanās Latvijā notiek koncentrēšanās nabadzībā un minimālās algas apgabalā, to līdzsvarojot polarizēšanās bagātībā. Abi šie procesi draudoši samazina vidusšķiru. Un tas, pēc daudzu uzskatiem, ir drauds sabiedrībai ļoti plašā izpratnē.'
www.lza.lv/index.php?...
-------
p.s. Un visi tie 'budget-austerity' pasākumi Eiropā, ko nemitīgas demonstrācijas, protesti, piketi pavada - tie ar dramatiski deldē to vidus-slāni/vidusšķiru, uz kuras gan nacionālās valstis, gan ES turās.
Sistēma evolūcija neiepriecina:
''The gap between the rich and the poor has grown in most wealthy nations, according to a report by the Organisation for Economic Co-operation and Development.''
Gap between rich and poor increases
www.euronews.com/2008...
p.s. Un visi tie 'budget-austerity' pasākumi Eiropā, ko nemitīgas demonstrācijas, protesti, piketi pavada - tie ar dramatiski deldē to vidus-slāni/vidusšķiru, uz kuras gan nacionālās valstis, gan ES turās.
Sistēma evolūcija neiepriecina:
''The gap between the rich and the poor has grown in most wealthy nations, according to a report by the Organisation for Economic Co-operation and Development.''
Gap between rich and poor increases
www.euronews.com/2008...
priekšā garā brīvdienu nedēļa, paņēmu atrais.lv/ pirmais bez maksas :)
Kas tas par sviestu :) Pateicoties latviešu sarkanajiem strēlniekiem Krievijas impērija zaudēja daļu no savas teritorijas. Poļi, somi, latvieši, lietuvieši, igauņi atbrīvojās no " tautu cietuma"
Uztaisīt strēlniekus par idejiskiem " ļeņiniešiem" :), nu jā, to man skolā savlaik mēģināja iestāstīt. :)
Protams, bija visādi mums nagu maucēji - čekisti, bet tie bija izņēmums - Stučka un pārējie asinssuņi. Tā pat kā Urbis, Rubiks, Ādamsons un pārējie " SC latvieši" šodien ir izņēmums starp latviešiem :)
Latviešu strēlniekus radīja naids pret vāciešiem, bet nevis kaut kādi murgi par vienlīdzību utt, bet V.I. Ļeņins bija vienīgais, kurš tautām solīja pašnoteikšanos, kādēļ arī šis atbalsts boļševikiem.
Ja šis " raksts" ir provokācija, tad lēta, ja tiešām bija vēlēšanās rakstīt par vēsturi, tad, pirms rakstīt, vajag vispirms šo to palasīt :)
"Pateicoties latviešu sarkanajiem strēlniekiem Krievijas impērija zaudēja daļu no savas teritorijas."
Nevis pateicoties latviešu sarkanajiem strēlniekiem, bet gan cara vājumam, Krievijas aristokrātijas pagrimumam un anglosakšu slepeno struktūru darbībai. Latvieši nav vainojami Krievijas impērijas sagrāvē, viņiem šais notikumos bija sekundāra statistu loma kā vairumam Krievijas impērijas aktīvo iedzīvotāju. Bet Padomju Krievijas saglabāšanā un var pat teikt sabrukušās Krievijas atpakaļsalikšanā pa gabaliņiem, lai gan nepilnīgā komplektācijā, gan strēlniekiem bija izšķiroša loma.
"Latviešu strēlniekus radīja naids pret vāciešiem, bet nevis kaut kādi murgi par vienlīdzību "
Jā, mūsu anglosakšu "draugi" to mums gribētu iestāstīt. To ko strēlnieki paveica un to cik pašaizliedzīgi viņi to paveica nav izskaidrojams tikai ar naidu pret vāciešiem un viņu bija daudz un viņi bij pat ļoti pārliecināti "marksistisko murgu" piekritēji, un es gribētu pat teiukt ka viņi bija elementāra sociālā taisnīguma piekritēji, kas tā nepatīk jebkuram pārākā stāvoklī nonākušam cilvēciņam, kam ir problēmas ar morālo stāju. Un vēl es gribu teikt, ka šī sociālā taisnīguma izjūta ir neatņemama latviskās mentalitātes sastāvdaļa un zaudējot to tauta ir nolemta, jo tā pazaudē sevi, nonāk pretrunā ar sevi un mirst, iznīkst vai tiek iznīcināta. Un tas pagrimums ko mēs šodien novērojam ir likumsakarīgs rezultāts tam, ka latvieši ir atteikušies no savas būtības.
Bet iespējams, ka nemaz tik traki nav, jo kā rāda socialoģiskie pētījumi, tad joprojām vidējais latvietis ir sociālists, tikai viņš pats to neapzinās, un neapzinās viņš to tāpēc ka plašsaziņa viņam smadzenes ir aizpūderējusi. Bet nu gan jau, tas viss var arī radīt vienā mirklī pavisam citu efektu. Lūk info par to pētījumu: infoagentura.wordpres...
A Pēteris Stučka ir vēl viens cilvēks ar ko latvieši var lepoties, viņš lika pamatus Padomju Savienības juridiskajai sistēmai un šķiet vēl joprojām Maskavas jurfakos viņa darbus māca.
Nevis pateicoties latviešu sarkanajiem strēlniekiem, bet gan cara vājumam, Krievijas aristokrātijas pagrimumam un anglosakšu slepeno struktūru darbībai. Latvieši nav vainojami Krievijas impērijas sagrāvē, viņiem šais notikumos bija sekundāra statistu loma kā vairumam Krievijas impērijas aktīvo iedzīvotāju. Bet Padomju Krievijas saglabāšanā un var pat teikt sabrukušās Krievijas atpakaļsalikšanā pa gabaliņiem, lai gan nepilnīgā komplektācijā, gan strēlniekiem bija izšķiroša loma.
"Latviešu strēlniekus radīja naids pret vāciešiem, bet nevis kaut kādi murgi par vienlīdzību "
Jā, mūsu anglosakšu "draugi" to mums gribētu iestāstīt. To ko strēlnieki paveica un to cik pašaizliedzīgi viņi to paveica nav izskaidrojams tikai ar naidu pret vāciešiem un viņu bija daudz un viņi bij pat ļoti pārliecināti "marksistisko murgu" piekritēji, un es gribētu pat teiukt ka viņi bija elementāra sociālā taisnīguma piekritēji, kas tā nepatīk jebkuram pārākā stāvoklī nonākušam cilvēciņam, kam ir problēmas ar morālo stāju. Un vēl es gribu teikt, ka šī sociālā taisnīguma izjūta ir neatņemama latviskās mentalitātes sastāvdaļa un zaudējot to tauta ir nolemta, jo tā pazaudē sevi, nonāk pretrunā ar sevi un mirst, iznīkst vai tiek iznīcināta. Un tas pagrimums ko mēs šodien novērojam ir likumsakarīgs rezultāts tam, ka latvieši ir atteikušies no savas būtības.
Bet iespējams, ka nemaz tik traki nav, jo kā rāda socialoģiskie pētījumi, tad joprojām vidējais latvietis ir sociālists, tikai viņš pats to neapzinās, un neapzinās viņš to tāpēc ka plašsaziņa viņam smadzenes ir aizpūderējusi. Bet nu gan jau, tas viss var arī radīt vienā mirklī pavisam citu efektu. Lūk info par to pētījumu: infoagentura.wordpres...
A Pēteris Stučka ir vēl viens cilvēks ar ko latvieši var lepoties, viņš lika pamatus Padomju Savienības juridiskajai sistēmai un šķiet vēl joprojām Maskavas jurfakos viņa darbus māca.
Nu 1916-1918 gados laikam jau Latviešu strēlnieki vairāk atbalstīja boļševiku saukļus, ne buržuāziskos - tur šādas tādas vēlēšanas bija, gan vietējo padomju, gan zaldātu padomju - tur pārsvarā boļševiki vinnēja.
Bet kad cilvēki uz savas ādas piedzīvoja Pētera Stučkas valdības "labumus", tad vairums Latvijā dislocēto latviešu sarkano strēlnieku dezertēja un pārgāja Ulmaņa/Zemitāna pusē.
Pētera Stučkas PSRS juridiskā sistēma ... cik miljonus cilvēku noslepkavoja ar troiku un dvoiku tiesām ... nedod dievs tādu juridisko sistēmu kautkur atjaunot.
Bija jau šis tas pozitīvs arī Stučkas darbībā (LU esot dibinājis un vēl šo to), bet visa tā boļševiku diktatūra kopš paša sākuma līdz pat Staļina nāvei bija vājprātīgi asiņaina. Tikai pēc Staļina nāves sāka saudzīgāk rīkoties ar savu pilsoņu dzīvībām.
Bet kad cilvēki uz savas ādas piedzīvoja Pētera Stučkas valdības "labumus", tad vairums Latvijā dislocēto latviešu sarkano strēlnieku dezertēja un pārgāja Ulmaņa/Zemitāna pusē.
Pētera Stučkas PSRS juridiskā sistēma ... cik miljonus cilvēku noslepkavoja ar troiku un dvoiku tiesām ... nedod dievs tādu juridisko sistēmu kautkur atjaunot.
Bija jau šis tas pozitīvs arī Stučkas darbībā (LU esot dibinājis un vēl šo to), bet visa tā boļševiku diktatūra kopš paša sākuma līdz pat Staļina nāvei bija vājprātīgi asiņaina. Tikai pēc Staļina nāves sāka saudzīgāk rīkoties ar savu pilsoņu dzīvībām.
-------
Atceras - labi atceras, un, pieminēt neaizmirst. Pat Latvijas prezidenta Zatlera 2010.g. vizītes Krievijā laikā - Krievijas TV žurnālists Sergejs Briļovs/Сергей Брилев šitos izcilos darbus savā reportāžā pieminēja:
''Но кто готовил этих палачей? Опять же латыши. На этом фото Иоаким Вацетис - командир красных латышских стрелков, которые сохранили власть Ленина и в октябре 1917-го, и в дни левоэсеровского мятежа 1918 года. Это они были настолько многочисленны в ЧК, что ее заседания периодически велись не по-русски, а по-латышски. Именно красные латыши "доводили до ума" Россию и ГУЛАГ.''
Затлерс: отношения Латвии и России пережили свой темный день
www.vesti.ru/doc.html...
Atceras - labi atceras, un, pieminēt neaizmirst. Pat Latvijas prezidenta Zatlera 2010.g. vizītes Krievijā laikā - Krievijas TV žurnālists Sergejs Briļovs/Сергей Брилев šitos izcilos darbus savā reportāžā pieminēja:
''Но кто готовил этих палачей? Опять же латыши. На этом фото Иоаким Вацетис - командир красных латышских стрелков, которые сохранили власть Ленина и в октябре 1917-го, и в дни левоэсеровского мятежа 1918 года. Это они были настолько многочисленны в ЧК, что ее заседания периодически велись не по-русски, а по-латышски. Именно красные латыши "доводили до ума" Россию и ГУЛАГ.''
Затлерс: отношения Латвии и России пережили свой темный день
www.vesti.ru/doc.html...
"Tu pats esi noskatījies tos materiālus, kurus esi te salicis? :) Es vienu noskatījos - 46 Латышские стрелки. Tur stāsta, ka Bermonts - Avalovs ir atbrīvojis Rīgu no Stučaks " valdības" uc muļķības,vārdu sakot - šovinistu savārstījums "
Noskatījos un man patika tai ziņā ka no vienas puses tas ir oponentu viedoklis, un no otras puses, ka tur nebija visai plaši izplatītā parādība visu velt uz latviešiem, pat par cara ģimeni pateica ka nav tie latvieši, lai gan arī to daudzi latviešiem pieraksta
Noskatījos un man patika tai ziņā ka no vienas puses tas ir oponentu viedoklis, un no otras puses, ka tur nebija visai plaši izplatītā parādība visu velt uz latviešiem, pat par cara ģimeni pateica ka nav tie latvieši, lai gan arī to daudzi latviešiem pieraksta
rinķī apkārt ...Tur stāsta, ka Bermonts - Avalovs ir atbrīvojis Rīgu no Stučaks " valdības" ...
---------------------------------------------------------
Nu tas gan nebija Bermonts, bet gan fon Der Golcs, kura armija patrieca no Kurzemes sarkanos un atbrīvoja Rīgu un sarīkoja tur riktīgu asinspirti - ķēra masveidā šāva "boļševikus" - daudz Rīdziniekus apšāva. (jā - šajā armijā bija arī Kalpaka, vēlāk Baloža komandētās latviešu vienības - tie gan pie Rīgas atbrīvošanas netika pielaisti)
Un tikai vēlāk - kad Igauņi sakāva Golcu Cēsu kaujās un aiztrieca atpakaļ uz Kurzemi, tikai tad Ulmanis apvienojot Baloža un Zemitāna vienības spēja pateikt, Golcam šeit nekas nav meklējams.
Tikai pēc tam Golcs pieaicināja Bermontu, lai maskējoties zem krievu armijas nosaukuma, varētu atstāt Baltijā vācu karaspēku un iekarot Baltiju.
---------------------------------------------------------
Nu tas gan nebija Bermonts, bet gan fon Der Golcs, kura armija patrieca no Kurzemes sarkanos un atbrīvoja Rīgu un sarīkoja tur riktīgu asinspirti - ķēra masveidā šāva "boļševikus" - daudz Rīdziniekus apšāva. (jā - šajā armijā bija arī Kalpaka, vēlāk Baloža komandētās latviešu vienības - tie gan pie Rīgas atbrīvošanas netika pielaisti)
Un tikai vēlāk - kad Igauņi sakāva Golcu Cēsu kaujās un aiztrieca atpakaļ uz Kurzemi, tikai tad Ulmanis apvienojot Baloža un Zemitāna vienības spēja pateikt, Golcam šeit nekas nav meklējams.
Tikai pēc tam Golcs pieaicināja Bermontu, lai maskējoties zem krievu armijas nosaukuma, varētu atstāt Baltijā vācu karaspēku un iekarot Baltiju.
indulisri
Asiņaina, jā! Bet nevajag aizmirst, ka šīs asinspirtis organizēja un asinis dzēra šodienas demokrātijas pamats un fundaments - gan Krievijā, gan vēlāk Vācijā - PARTIJAS!
--------------------------------------------------------------------------
Nu tas, ka par partiju sauc gan komunistisko partiju, gan nacionālsociālistisko partiju, gan vienotibu, gan ....
Tas jau nekādi nenozīmē, ka visas partijas ir noziedzīgas pēc definīcijas
Bija partijas, kuru ideoloģija jau paredzēja cilvēku slepkavošanu (komunistiskā, nacionālsociālistiskā utml), un ir citas partijas, kas tikai demokrātiskā ceļā cīnas par savas šķiras vai savu čomu labklājību.
Asiņaina, jā! Bet nevajag aizmirst, ka šīs asinspirtis organizēja un asinis dzēra šodienas demokrātijas pamats un fundaments - gan Krievijā, gan vēlāk Vācijā - PARTIJAS!
--------------------------------------------------------------------------
Nu tas, ka par partiju sauc gan komunistisko partiju, gan nacionālsociālistisko partiju, gan vienotibu, gan ....
Tas jau nekādi nenozīmē, ka visas partijas ir noziedzīgas pēc definīcijas
Bija partijas, kuru ideoloģija jau paredzēja cilvēku slepkavošanu (komunistiskā, nacionālsociālistiskā utml), un ir citas partijas, kas tikai demokrātiskā ceļā cīnas par savas šķiras vai savu čomu labklājību.
"Bija partijas, kuru ideoloģija jau paredzēja cilvēku slepkavošanu (komunistiskā, nacionālsociālistiskā utml)"
Piemēram? Viena lieta ir ideoloģija, cita lieta cīņa par varu, lai to ideoloģiju realizētu un šai ziņā grēko visi jautājums tikai cik lielā mērā un kurš konkrētā brīdī ir uzvarētājs un attiecīgi var pārrakstīt vēsturi, mazinot savas neģēlības un parādot un pārspīlējot pretinieku. Tā pati komunistiskā ideoloģija paredz humānismu, sociālo taisnīgumu, rūpes par cilvēka garīgo attīstību (tā ir ideoloģija, cita lieta kā to izdodas iedzīvināt).
Piemēram? Viena lieta ir ideoloģija, cita lieta cīņa par varu, lai to ideoloģiju realizētu un šai ziņā grēko visi jautājums tikai cik lielā mērā un kurš konkrētā brīdī ir uzvarētājs un attiecīgi var pārrakstīt vēsturi, mazinot savas neģēlības un parādot un pārspīlējot pretinieku. Tā pati komunistiskā ideoloģija paredz humānismu, sociālo taisnīgumu, rūpes par cilvēka garīgo attīstību (tā ir ideoloģija, cita lieta kā to izdodas iedzīvināt).
Partijas definīcija -tā ir pēc neskaidriem principiem organizēts cilvēku bars, lai iegūtu varu.
Kamēr tādu baru (mafiju) ir daudz, risinās savstarpēji kari, nekas briesmīgs. Taču agrāk vai vēlāk atradīsies viena partijas made, kura ar spēku, viltu vai naudu pārkļūs pāri žogam un iegūs savas mafijas absolūtu noteikšanu. Tad "jaukā" partija - mafija atradīsies pavisam citos apstākļos.
Saņemot varu, tā nevar neizvirzīt savu ideju, nevar turpināt laist muļķi un piesegties ar caurpīdīgu plīvuru. Ideja, prasība tai ticēt un neticīgo pārliecināšana (asinis). Jā, arī vienlaicīgi sabiedrības pamošanās, organizēšanās, attīstība pretī noteiktam mērķim un uzdevumam.
Esošā indiferentā situācija "demokrātija" ir tikai īslaicīga sagatavošanās kustībai nākotnē. Demokrātija taču sevi ir izsmēlusi visos iespējamos veidos!
Prātīgākais, ko var darīt šodien, meklēt iespēju sabiedrībai uzsākt kustību ar iespējami mazāku asins piegaršu.
Kamēr tādu baru (mafiju) ir daudz, risinās savstarpēji kari, nekas briesmīgs. Taču agrāk vai vēlāk atradīsies viena partijas made, kura ar spēku, viltu vai naudu pārkļūs pāri žogam un iegūs savas mafijas absolūtu noteikšanu. Tad "jaukā" partija - mafija atradīsies pavisam citos apstākļos.
Saņemot varu, tā nevar neizvirzīt savu ideju, nevar turpināt laist muļķi un piesegties ar caurpīdīgu plīvuru. Ideja, prasība tai ticēt un neticīgo pārliecināšana (asinis). Jā, arī vienlaicīgi sabiedrības pamošanās, organizēšanās, attīstība pretī noteiktam mērķim un uzdevumam.
Esošā indiferentā situācija "demokrātija" ir tikai īslaicīga sagatavošanās kustībai nākotnē. Demokrātija taču sevi ir izsmēlusi visos iespējamos veidos!
Prātīgākais, ko var darīt šodien, meklēt iespēju sabiedrībai uzsākt kustību ar iespējami mazāku asins piegaršu.
--------
Palasīt latviešu literatūras klasiku - kultūras konona darbus nemaz nav tik viegli:
'Detalizētāk kultūras vērtību var iepazīt no bibliotēku tīkla.'
Čaks Aleksandrs Poēma 'Mūžības skartie'
www.letonika.lv/liter...
p.s.
ip2500 iesaku doties uz bibliotēku - un izlasīt Čaka poēmas vismaz vienu
nodaļu 'Sprediķis Piņķu baznīcā' - noderēs izpratnes padziļināšanai par strēlniekiem.
Palasīt latviešu literatūras klasiku - kultūras konona darbus nemaz nav tik viegli:
'Detalizētāk kultūras vērtību var iepazīt no bibliotēku tīkla.'
Čaks Aleksandrs Poēma 'Mūžības skartie'
www.letonika.lv/liter...
p.s.
ip2500 iesaku doties uz bibliotēku - un izlasīt Čaka poēmas vismaz vienu
nodaļu 'Sprediķis Piņķu baznīcā' - noderēs izpratnes padziļināšanai par strēlniekiem.
kolpants. man vienmēr ir jāpasmaida, ja sāk runāt par inteliģenci utt. :) Maniem vecākiem abiem ir augstākā izglītība, es neteiktu, ka viņi ir dumji, taču, manprāt, " vis inteliģentākais" no mūsu dzimtas, kuru man ir nācies iepazīt, bija mans vectēvs ar savām divām cara laika skolas klasēm :) Es esmu nonācis pie atziņas, ka tas, ko tik bieži mēdzam saukt par inteliģenci, ir iedzimts lielums, tā tad - vai nu tas ir, jeb tā nav, iemācīties to nevar, bet iespēja piedzimt ar, vai bez šī " lieluma" - šāda iespēja ir visiem ļaudīm vienāda, neatkarīgi no tautības.Latviešu - krievu savstarpējās attiecības " regulē" tāds jēdziens, kā - tautas vēsturiskā atmiņa utt, bet šitās lietas mēs te neizrunāsim
rinķī apkārt
šajā gadījumā es "inteliģence" izmantoju drīzāk kā sociālo šķiru, piemēram, ir strādnieki un laucinieki (labā nozīmē, ne nievājošā.)
Un ir inteliģence (ārsti, skolotāji, ierēdni, u.t.) Nosacīti-cilvēks ar augstāko izglītību (protams, pēdējos gados augstākās izglītības pienesums cilvēkā inteliģences līmenī ir stipri devalvēts).
un šajā ziņā Vesti ir vairāk strādnieku lasāmviela un IR inteliģences.
par attiecībām runājot-lielā mērā to nosaka politika un dažādas intereses, nevis efemerā vēsturiskā atmiņa.
šajā gadījumā es "inteliģence" izmantoju drīzāk kā sociālo šķiru, piemēram, ir strādnieki un laucinieki (labā nozīmē, ne nievājošā.)
Un ir inteliģence (ārsti, skolotāji, ierēdni, u.t.) Nosacīti-cilvēks ar augstāko izglītību (protams, pēdējos gados augstākās izglītības pienesums cilvēkā inteliģences līmenī ir stipri devalvēts).
un šajā ziņā Vesti ir vairāk strādnieku lasāmviela un IR inteliģences.
par attiecībām runājot-lielā mērā to nosaka politika un dažādas intereses, nevis efemerā vēsturiskā atmiņa.
kolpants. Atkārtošos, bet arī savu domu paturpināšu. Latviešu strēlniekus radīja naids pret vāciešiem. Šim naidam bija dziļas saknes, kuras es vislabāk izpratu, lasot Deglava " Rīgu."Trīsdesmitajos gados latvieši izjuta simpātijas pret PSRS, kas tolaik mums asociējās ar to pašu Krieviju. Ir pat kaut kur saglabājies dokuments, kur tā laika LR drošības dienesti izrāda bažas par Latvijas armijas virsnieku pārāk lojālo attieksmi pret Krieviju, kur pretī antipātijas pret baltvāciem līdz pat LR okupācijai Latvijā bija stipri jūtamas.
Visu to neatgriezeniski un ar " kājām gaisā" sagrieza Latvijas okupācija 1940.gadā, tai sekojošais Baigais gads, otrreizējā okupācija, kura iesākās 1945.gada 9. maijā ar visām staļinistu represijām, kolektivizāciju uc komunistu pērlēm. Es nezinu, kam jānotiek, lai latvieši to spētu aizmirst.
Krievi bieži savos rakstos, vai komentāros raksta par " vienkāršo tautu", slikto politiku un sliktajiem politiķiem, citām interesēm utt. :)) Jūs vai nu izliekaties, ka nesaprotat, jeb tiešām nesaprotat, ka ja runāsit ar mums no tā skata punkta, no kura jūs šobrīd skatāties uz pasauli, mums nekad nekāda kopīga saruna neiznāks. :) To taču pierādīja divas vēlēšanas pēc kārtas. SC krīzes apstākļos tā arī neizdevās " nopirkt" latviešus ar savu " vienkāršās tautas" vajadzību klinģeri :)
Vienīgi tad, kad jūs nevis formāli, bet ar "sirdi" atzīsit LR okupācijas faktu, sekas, kuras tika sastrādātas. Tad, kad 8. maijā mēs visi kopīgi, bez dziesmām, bet ar klusuma brīdi pieminēsim visus staļinistu - nacistu upurus,un šādi atzīmēsim 2. pasaules kara beigas, no tā brīža tad arī varēsim runāt par kaut kādu izlīguma sākumu. Ar šķiru cīņu un " vienkāršo tautu" šai situācijai nav nekāda sakara.
PS. Rakstot komentu, es pielaidu to pašu kļūdu, uz kuru es šad tad norādu cietiem :) Nedrīkst uztvert visus krievus, kuri šodien dzīvo LV, vienādi. Ir jārunā par SC elektorātu un demokrātiski domājošo Latvijas iedzīvotāju daļu.
„Latviešu strēlniekus radīja naids pret vāciešiem”
Kādēļ bija naids pret vāciešiem? Tai skaitā lielā mērā dēļ uzkrājušās sociālās netaisnības. Un tādēļ vairums arī lielā mērā kļuva par sociālistiem, atbalstīja sociālistus, izglāba revolūciju un piedalījās sociālisma celtniecībā.
„Es nezinu, kam jānotiek, lai latvieši to spētu aizmirst.”
Jānotiek totālam kapitālistiskās pseidonetakaīgās Latvijas bezpriģelam. Ja pat tas nepalīdzēs, latviešu vienkārši vairs nebūs.
Bet, ja par Staļinlaiku represētajiem runā, tad Latvijā kaut kāda brīnumainā kārtā pamanījās pārpildīt centra uzstādīto plānu, tai pat laikā kad Lietuva to ievērojami neizpildīja. Kāpēc? A tāpēc, ka tie, kurus patiešām vajadzēja represēt piedalījās sarakstu stādīšanā, sūdzības rakstīja, stučīja utt. Un kad varēja pa kluso ieriktējās siltās vietiņās, vārdos bija kvēlākie valdošās ideoloģijas aizstāvji, bet darbībā spļāva virsū sociālā taisnīguma principiem, nu gluži kā tagad. Lūk šie kadri tad arī lika pamatus tai nomenklatūras specsistēmai un šie kadri dēļ vēlmes „izkāpt no kastes” arī sagrāva sociālismu, sagrāba visas vērtības un dzīvo cepuri kuldami vispārējas sociālas katastrofas apstākļos. Bet nekas, drīz pienāks arī viņu laiks.
Kādēļ bija naids pret vāciešiem? Tai skaitā lielā mērā dēļ uzkrājušās sociālās netaisnības. Un tādēļ vairums arī lielā mērā kļuva par sociālistiem, atbalstīja sociālistus, izglāba revolūciju un piedalījās sociālisma celtniecībā.
„Es nezinu, kam jānotiek, lai latvieši to spētu aizmirst.”
Jānotiek totālam kapitālistiskās pseidonetakaīgās Latvijas bezpriģelam. Ja pat tas nepalīdzēs, latviešu vienkārši vairs nebūs.
Bet, ja par Staļinlaiku represētajiem runā, tad Latvijā kaut kāda brīnumainā kārtā pamanījās pārpildīt centra uzstādīto plānu, tai pat laikā kad Lietuva to ievērojami neizpildīja. Kāpēc? A tāpēc, ka tie, kurus patiešām vajadzēja represēt piedalījās sarakstu stādīšanā, sūdzības rakstīja, stučīja utt. Un kad varēja pa kluso ieriktējās siltās vietiņās, vārdos bija kvēlākie valdošās ideoloģijas aizstāvji, bet darbībā spļāva virsū sociālā taisnīguma principiem, nu gluži kā tagad. Lūk šie kadri tad arī lika pamatus tai nomenklatūras specsistēmai un šie kadri dēļ vēlmes „izkāpt no kastes” arī sagrāva sociālismu, sagrāba visas vērtības un dzīvo cepuri kuldami vispārējas sociālas katastrofas apstākļos. Bet nekas, drīz pienāks arī viņu laiks.
----IP2500
(..)
Bet, ja par Staļinlaiku represētajiem runā,....
=============================================================================
Par Staļinlaika represētajiem parasti atsaucās t.s. dziesmotās revolūcijas, atmodas un barikāžu veterāni, jo, iespējams, 20 gadus pēc revolūcijas nevēlas par savu lomu kapitālisma, rietumu demokrātijas ieviešanas un olicgarhus/kampēju šlakas radīšanā pastāstīt.
Latvieši būs arī pēc 100 gadiem - tikai tie nebūs tādi kā šodienas, tāpat kā šodienas latvieši (vairākums), nav tādi kā 1912.gadā dzīvojušie (nākamie strēlnieki).
Vēsture tagad virzās pa ieplānoto taciņu/virzienu:
' Daudzi latvieši netic, ka „ar mums ir tik traki", taču pēc 80 gadiem latviešu Latvijā vairs būs tikai 10-20%, ja turpināsies līdzšinējā demogrāfiskā attīstība, saka demogrāfs Ilmārs Mežs....
Demogrāfs: pēc 80 gadiem latviešu būs 10-20%
www.ir.lv/2011/12/14/...
(..)
Bet, ja par Staļinlaiku represētajiem runā,....
=============================================================================
Par Staļinlaika represētajiem parasti atsaucās t.s. dziesmotās revolūcijas, atmodas un barikāžu veterāni, jo, iespējams, 20 gadus pēc revolūcijas nevēlas par savu lomu kapitālisma, rietumu demokrātijas ieviešanas un olicgarhus/kampēju šlakas radīšanā pastāstīt.
Latvieši būs arī pēc 100 gadiem - tikai tie nebūs tādi kā šodienas, tāpat kā šodienas latvieši (vairākums), nav tādi kā 1912.gadā dzīvojušie (nākamie strēlnieki).
Vēsture tagad virzās pa ieplānoto taciņu/virzienu:
' Daudzi latvieši netic, ka „ar mums ir tik traki", taču pēc 80 gadiem latviešu Latvijā vairs būs tikai 10-20%, ja turpināsies līdzšinējā demogrāfiskā attīstība, saka demogrāfs Ilmārs Mežs....
Demogrāfs: pēc 80 gadiem latviešu būs 10-20%
www.ir.lv/2011/12/14/...
Vienīgi tad, kad jūs nevis formāli, bet ar "sirdi" atzīsit LR okupācijas faktu, sekas, kuras tika sastrādātas.
======
redziet, ja ar tādu atzīšanu viss arī beigtos, nebūtu nekādu problēmu. Bet nez kāpēc tikai, TIKAI 2009. gadā Zatlers piedāvāja beidzot pārstāt lietot "okupants, kolonists. Un ja arī 2011. gadā V un ZPR tomēr piekrita ne ideālajam, toties risinājumam "okupācija bijusi, okupantu nav", NA bija kategoriski pret.
Protams, personīgi Jūs varat teikt, ka nesaucāt krievus par okupantiem, vai vēl kāds cits. Bet informatīvajā telpā tas visu laiku tiek uzturēts. Protams, pēdējo 2-3 gadu laikā tas mazinājās, bet ne tik strauju, lai tagad vienā brīdī pateikt- nu viss. Un ja jūs nevarat aizmirts 50 gadu vecus notikumus, tad vairāki krievi nevar aizmirst to ārprātu 90-tājos gados. Protams, to nevar salīdzināt pēc vienādas ietekmes, bet tāpat vairākiem ir dziļš aizvainojums, ka viņiem vismaz 10-15 gadus stāstīja, ka viņi ir sveši, arī naturalizācijas logi, arī eksāmenu nosacījumi, kurus paskatoties, daži latvieši klusiņām teica, ka nenokārtotu.
Naivi cerēt, ka tagad dažu gadu laikā tas viss aizies pagātnē. Jāatzīmē, ka pēc 2009.gada bija vērojama ļoti laba pozitīva tendence: gan politikā mazinājās okupantu faktora izmantošana, gan sabiedrībā. Bet nu tad gāja parakstu vākšana pret krievu skolām, kas faktiski atmeta situāciju uz 90.gadiem.
Un tie skaidrojumi, ka Lindermanis būtu tāpat vācis, ir tikai un vienīgi atrunas. Drīzāk VL! toreiz izvērtēja, kāds efektīvs un lēts līdzeklis ir parakstu vākšana, ņemot vērā Ukrainas un D.Osētijas pieredzi.
Un tagad ierosinājums slēgt krievu bērnudārzus, nepiestādot konkrētus izstrādātus priekšlikumus – tas ir tikai apzināts situācijas spieguma kāpinājums, ar kuru speciāli pēc būtības apspriežamo risinājumu padara par neiespējamo, iedzenot katru pusi principiālās pretējās pozīcijās. Pie tam tagad katra puse kompromisu uzskata par vājuma pazīmi.
Mani bērni arī iet latviešu bērnudārzā un skolā jau dažus gadus. Jo es cerēju 208.gadā, ka viss nomierināsies un pēc dažiem gadiem būs miers. Ja man tagad būtu jāizdara tā izvēle, pēc IR vairāku komentētāju lasīšanas, es nevestu uz latviešu skolu, jo vairākumam nemaz nav vajadzīgi lojālie krievi, saliedēta sabiedrība utml. Un es redzu kā augs NA popularitāte, un kā V arī spiesta spēlēt šo nacionālo kārti un pilnā nopietnībā apspriež tieši latviskās koalīcijas izveidi RD. Droši vien pēc tam atkal krievus uzskatīs par idiotiem un skaidros, ka tas nemaz nav etniski balstīts priekšlikums.
To pierāda arī skaidrojums www.sargivalodu.lv (starp citu, tagad nestrādā, bet var atrast google atmiņā), ka tā NA iniciatīva nemaz nenozīmēja kopējās skolas, tikai krievu skolu pārlikšanu 100% (izņemot dzimtu valodu) uz latviešu valodu.
======
redziet, ja ar tādu atzīšanu viss arī beigtos, nebūtu nekādu problēmu. Bet nez kāpēc tikai, TIKAI 2009. gadā Zatlers piedāvāja beidzot pārstāt lietot "okupants, kolonists. Un ja arī 2011. gadā V un ZPR tomēr piekrita ne ideālajam, toties risinājumam "okupācija bijusi, okupantu nav", NA bija kategoriski pret.
Protams, personīgi Jūs varat teikt, ka nesaucāt krievus par okupantiem, vai vēl kāds cits. Bet informatīvajā telpā tas visu laiku tiek uzturēts. Protams, pēdējo 2-3 gadu laikā tas mazinājās, bet ne tik strauju, lai tagad vienā brīdī pateikt- nu viss. Un ja jūs nevarat aizmirts 50 gadu vecus notikumus, tad vairāki krievi nevar aizmirst to ārprātu 90-tājos gados. Protams, to nevar salīdzināt pēc vienādas ietekmes, bet tāpat vairākiem ir dziļš aizvainojums, ka viņiem vismaz 10-15 gadus stāstīja, ka viņi ir sveši, arī naturalizācijas logi, arī eksāmenu nosacījumi, kurus paskatoties, daži latvieši klusiņām teica, ka nenokārtotu.
Naivi cerēt, ka tagad dažu gadu laikā tas viss aizies pagātnē. Jāatzīmē, ka pēc 2009.gada bija vērojama ļoti laba pozitīva tendence: gan politikā mazinājās okupantu faktora izmantošana, gan sabiedrībā. Bet nu tad gāja parakstu vākšana pret krievu skolām, kas faktiski atmeta situāciju uz 90.gadiem.
Un tie skaidrojumi, ka Lindermanis būtu tāpat vācis, ir tikai un vienīgi atrunas. Drīzāk VL! toreiz izvērtēja, kāds efektīvs un lēts līdzeklis ir parakstu vākšana, ņemot vērā Ukrainas un D.Osētijas pieredzi.
Un tagad ierosinājums slēgt krievu bērnudārzus, nepiestādot konkrētus izstrādātus priekšlikumus – tas ir tikai apzināts situācijas spieguma kāpinājums, ar kuru speciāli pēc būtības apspriežamo risinājumu padara par neiespējamo, iedzenot katru pusi principiālās pretējās pozīcijās. Pie tam tagad katra puse kompromisu uzskata par vājuma pazīmi.
Mani bērni arī iet latviešu bērnudārzā un skolā jau dažus gadus. Jo es cerēju 208.gadā, ka viss nomierināsies un pēc dažiem gadiem būs miers. Ja man tagad būtu jāizdara tā izvēle, pēc IR vairāku komentētāju lasīšanas, es nevestu uz latviešu skolu, jo vairākumam nemaz nav vajadzīgi lojālie krievi, saliedēta sabiedrība utml. Un es redzu kā augs NA popularitāte, un kā V arī spiesta spēlēt šo nacionālo kārti un pilnā nopietnībā apspriež tieši latviskās koalīcijas izveidi RD. Droši vien pēc tam atkal krievus uzskatīs par idiotiem un skaidros, ka tas nemaz nav etniski balstīts priekšlikums.
To pierāda arī skaidrojums www.sargivalodu.lv (starp citu, tagad nestrādā, bet var atrast google atmiņā), ka tā NA iniciatīva nemaz nenozīmēja kopējās skolas, tikai krievu skolu pārlikšanu 100% (izņemot dzimtu valodu) uz latviešu valodu.
Un kad varēja pa kluso ieriktējās siltās vietiņās, vārdos bija kvēlākie valdošās ideoloģijas aizstāvji, bet darbībā spļāva virsū sociālā taisnīguma principiem, nu gluži kā tagad.
=====
ja, tas arī daudz ko nozīmē. Kad es redzu, ka cilvēks, kas brīvprātīgi demonstrācijās no tribīnes kliedza Слава КПСС )(domāts Tabūna k-gs), pēc tam sācis par neželīgo okupāciju un okupantiem stāstīt un latvieši to uzņem ar sajūsmu, nu bet atvainojiet. Ak jā, viņš tā laicīgi vienkārši mainīja domas.
Vai Inese Vaidere, kas bija tika apzinīga KPSS biedrene, ka tika par fakultātes sekretāri.
un kad es lasu "neaiztieciet tādus, paši tiksim galā ar viņiem", atļaušos nenoticēt, jo 20 gadus jau tiek.
=====
ja, tas arī daudz ko nozīmē. Kad es redzu, ka cilvēks, kas brīvprātīgi demonstrācijās no tribīnes kliedza Слава КПСС )(domāts Tabūna k-gs), pēc tam sācis par neželīgo okupāciju un okupantiem stāstīt un latvieši to uzņem ar sajūsmu, nu bet atvainojiet. Ak jā, viņš tā laicīgi vienkārši mainīja domas.
Vai Inese Vaidere, kas bija tika apzinīga KPSS biedrene, ka tika par fakultātes sekretāri.
un kad es lasu "neaiztieciet tādus, paši tiksim galā ar viņiem", atļaušos nenoticēt, jo 20 gadus jau tiek.
Taisnība kolpant, pseidonacionāļus, kas sevi dēvē par nacionāļiem (NA un pārējie bļāvēji) neinteresē lojāli krievi. Un ļoti daudz kas citus viņus neinteresē, tai skaitā patiesi nacionālas parādības. Tas, kas interesē kāpināt antikrieviskuma izpausmes latviešos un kāpināt starpetnisko spriedzi vispār. Pseidonacionāļus tas interesē viņu merkantīlisma un bezgallielā stulbuma dēļ, bet patiesie ieinteresētie ir anglosakši, kas tādējādi reāli pārvalda šo pseidovalstiņu, risina savus stratēģiskos un taktiskos uzdevumus cīņai pret Krieviju un, kas izmantos šo apstākli, lai iznīcinātu šos pašus stulbos pseidonacionāļus, kad tas būs nepieciešams un laiks tam būs pienācis. Un tas mirklis tuvojas, Lindermans ir tikai tāds priekšvēstnesītis, pietiekami daudz kas liecina, ka anglosakši jau pietiekami lielā mērā atbalsta otru pusi, bet par cik pseidonacionāļi ir stulbi, viņi to nemana, darbojas pēc ierastajiem šabloniem un rok kapu gan sev, gan iespējams pietiekami lielai tautas daļai.
ip2500
par viņu stulbumu es ganb nepiekrītu. Džeki redz, kur var dabūt lielu popularitāti un veiksmīgi uz tā spēlē.
Faktiski NA-Lindermaņa partija (nav šaubu, tāda būs) ir vecā pārīša TB-PCTVL reinkarnācija.
Savukārt SC un V vieno tas, ka cīņā par vēlētāju tām jākļūst tuvākajām saviem "kolēģiem": V jācenšas spēlēt patriotus, lai vēlētājs neaizietu pie NA, SC - lai vēlētājs neaizietu pie Lindermaņa.
un šajā situācijā SC pozīcijas ir daudz neapskaužamākas, jo paliekot striktākiem, zaudē cerības uz latviešu balsīm, paliekot "mīkstākiem", zaudē vairāku krievu balsis, kuriem apnika SC kompromisu politika, kas tāpat nenes rezultātus, lai ko tie mēģinātu atzīt
par viņu stulbumu es ganb nepiekrītu. Džeki redz, kur var dabūt lielu popularitāti un veiksmīgi uz tā spēlē.
Faktiski NA-Lindermaņa partija (nav šaubu, tāda būs) ir vecā pārīša TB-PCTVL reinkarnācija.
Savukārt SC un V vieno tas, ka cīņā par vēlētāju tām jākļūst tuvākajām saviem "kolēģiem": V jācenšas spēlēt patriotus, lai vēlētājs neaizietu pie NA, SC - lai vēlētājs neaizietu pie Lindermaņa.
un šajā situācijā SC pozīcijas ir daudz neapskaužamākas, jo paliekot striktākiem, zaudē cerības uz latviešu balsīm, paliekot "mīkstākiem", zaudē vairāku krievu balsis, kuriem apnika SC kompromisu politika, kas tāpat nenes rezultātus, lai ko tie mēģinātu atzīt
kolpants. Bet nez kāpēc tikai, TIKAI 2009. gadā Zatlers piedāvāja beidzot pārstāt lietot "okupants, kolonists...+++ nevienam nekas nav jāpiedāvā. Sava izvēle ir jāizdara katram personīgi pašam. Atmetīsim uz brīdi šo " virtuves diplomātiju" - okupants - fašists robežās. Paskatīsimies caur šīs dienas politikas prizmu, kā mēs katrs redzam Latvijas nākotni - attieksme pret ES, NATO utt. Šie visi ir jautājumi,kuri ir cieši saistīti ar LR drošību. SC, tā elektorāta attieksme pret NATO, ASV, ES un tam pretī pārējo valdošo politisko spēku un to atbalstītāju attieksme pret mūsu valsts ārpolitisko kursu. Abi šie redzējumi ir diametrāli pretēji, balsojums Saeimā paredzams, noskaņojums abās LR sabiedrības daļās arī.
Kaut vai tāds sīks piemērs " no dzīves" . IR ziņās lasām, ka Vācijas prezidents Timošenko dēļ noraida ielūgumu apmeklēt Ukrainu. Un zem tā komentāri. Ieraugu Tavējo un, to pat nelasot, zinu aptuveni, ko Tu par šo situāciju domā, un, protams, nekļūdijos, jo Tu, atbildot Dzerim, tur raksti:
"kolpants... un Jums, protams, nav ne mazāko šaubu, ka ļaunais Janukovičs ir pret balto un pūkaino Timošenko un viņas teiktajam ir 100% taisnība?:)"
Šis ir sīks piemērs, bet raksturīgs piemērs :)))
rinķī apkārt
Pirmkārt, nevar atdalīt „virtuvi” no politikas, jo politiķi ļoti jūtīgi reaģē uz to, kas tiek runāts virtuvēs. Un šeit oficiālā Latvija, latviešu politiķi faktiski uzdāvināja krievvalodīgos Krievijai. Pieeja bija- nu labi, nekur izvest mēs jūs nevaram, neviens to neļaus darīt. Par savējiem arī neuzskatām, tāpēc sēdiet mierīgi un netraucējiet mums būvēt savu valsti. Bet ir viens „bet”. Tas viss būtu viegli, ja krievu (pat ne krievvalodīgo) šeit būtu kādi 2-5%. Bet to ir ap 27% un tik lielu daudzumu nevar vienkārši noignorēt. Tas ir vienai partijai ērts elektorāts ar saukli „krievi nāk”, otrai - labs iegansts baidīt savējos ar „latvieti nepadodies”.
Otrkārt, tas ir slikti, ka es akli neticu uzreiz vienai pusei tikai tāpēc, ka tā ir „mūsu” (rietumu) puse? Vai bija par maz ar Gruzijas piemēru, ka Latvija uzreiz un viennozīmīgi uzskatīja, ka Krievija iebruka un kritizēja kur varēja TIKAI Krieviju, bet pēc EK atzinuma izrādās, ka provokācijas īstenojas ABAS puses, bet tieši kara darbību, Chinvali apšaudi pirmā uzsākusi Gruzija? Un mūsu ministru brauciens šīs informācijas gaismā jau izskatās pavisam dīvains – bez jebkādas vēsām pārdomām un analīzes mēs akli pieņemam vienas puses viedokli.
Tas pats ar Kosovu-uzreiz atbalstām neatkarību, bet D.Osētijai – nē, jo redz, Kosovai ir „unikālā situācija”. Kas tur unikāls? Sabrauca daudz albāņu un pieprasīja neatkarību un neviens viņiem nav pateicis-kungi, blakus ir jūsu dzimtene, nepatīk šeit, brauciet savās mājās un dzīvojiet.
Par ASV-bet nu mums jau ES politiķi aizraidījuši, ka mēs tā atbalstam ASV, ka aizmirstam, ka neesam ASV štats, bet esam ES dalībvalsts.
Tā kā kopumā rezumējot - jā mēs bijām vismaz 15 gadus iedalīti „nepareizajos, nelojālajos”, tad kāpēc mums par tādiem uzreiz jākļūst?
Un kāpēc man obligāti jāpieņem latviskums kā nosacījums mierīgai šeit dzīvošanai? Un tas jau nav tā, ka kāds to prasa, uz to balstās valsts politika.
P.s. bet tā pieeja „mūsu pretinieka ienaidnieks ir mūsu draugs” ir smieklīga, bet ar Timošenko tas tā arī ir. Kad viņa bija draugos ar Gazprom un iemantoja iesauku „gāzes princese”, mēs viņu nezinājām. Pēc tam kaut ko nesadalīja, aizgāja pie Juščenko un uzreiz palika labiņa. Nākamgad Janukovičs sastrīdēsies ar Krieviju un uzreiz būs ES draugs:)
Pirmkārt, nevar atdalīt „virtuvi” no politikas, jo politiķi ļoti jūtīgi reaģē uz to, kas tiek runāts virtuvēs. Un šeit oficiālā Latvija, latviešu politiķi faktiski uzdāvināja krievvalodīgos Krievijai. Pieeja bija- nu labi, nekur izvest mēs jūs nevaram, neviens to neļaus darīt. Par savējiem arī neuzskatām, tāpēc sēdiet mierīgi un netraucējiet mums būvēt savu valsti. Bet ir viens „bet”. Tas viss būtu viegli, ja krievu (pat ne krievvalodīgo) šeit būtu kādi 2-5%. Bet to ir ap 27% un tik lielu daudzumu nevar vienkārši noignorēt. Tas ir vienai partijai ērts elektorāts ar saukli „krievi nāk”, otrai - labs iegansts baidīt savējos ar „latvieti nepadodies”.
Otrkārt, tas ir slikti, ka es akli neticu uzreiz vienai pusei tikai tāpēc, ka tā ir „mūsu” (rietumu) puse? Vai bija par maz ar Gruzijas piemēru, ka Latvija uzreiz un viennozīmīgi uzskatīja, ka Krievija iebruka un kritizēja kur varēja TIKAI Krieviju, bet pēc EK atzinuma izrādās, ka provokācijas īstenojas ABAS puses, bet tieši kara darbību, Chinvali apšaudi pirmā uzsākusi Gruzija? Un mūsu ministru brauciens šīs informācijas gaismā jau izskatās pavisam dīvains – bez jebkādas vēsām pārdomām un analīzes mēs akli pieņemam vienas puses viedokli.
Tas pats ar Kosovu-uzreiz atbalstām neatkarību, bet D.Osētijai – nē, jo redz, Kosovai ir „unikālā situācija”. Kas tur unikāls? Sabrauca daudz albāņu un pieprasīja neatkarību un neviens viņiem nav pateicis-kungi, blakus ir jūsu dzimtene, nepatīk šeit, brauciet savās mājās un dzīvojiet.
Par ASV-bet nu mums jau ES politiķi aizraidījuši, ka mēs tā atbalstam ASV, ka aizmirstam, ka neesam ASV štats, bet esam ES dalībvalsts.
Tā kā kopumā rezumējot - jā mēs bijām vismaz 15 gadus iedalīti „nepareizajos, nelojālajos”, tad kāpēc mums par tādiem uzreiz jākļūst?
Un kāpēc man obligāti jāpieņem latviskums kā nosacījums mierīgai šeit dzīvošanai? Un tas jau nav tā, ka kāds to prasa, uz to balstās valsts politika.
P.s. bet tā pieeja „mūsu pretinieka ienaidnieks ir mūsu draugs” ir smieklīga, bet ar Timošenko tas tā arī ir. Kad viņa bija draugos ar Gazprom un iemantoja iesauku „gāzes princese”, mēs viņu nezinājām. Pēc tam kaut ko nesadalīja, aizgāja pie Juščenko un uzreiz palika labiņa. Nākamgad Janukovičs sastrīdēsies ar Krieviju un uzreiz būs ES draugs:)
kolpants. Katrā Tavā komentārā var sajust apsūdzību par pārnodarījumu Tev un Tev līdzīgi domājošiem, bet, vai Tu neesi iedomājies, ka Tu prasi par daudz?Tu ietiepīgi paliksi pie sevis, ne soli nepakāpsies atpakaļ, un gaidi, ka es Tev nākšu pretī, norīšu savu aizvainojumu par Tavu nesmalkjūtību, sniegšu roku un turpmāk mēs dzīvosim draudzīgi, balstoties uz Tevis noteiktajām vērtībām. Vai tas tomēr nav par traku, par daudz prasīts no manis? :) Man šķiet, ka Tu pat pilnībā neapzinies, ko Tu prasi.
riņķī apkārt, velti centies cilvēkam ko paskaidrot. Kolpanta uzdevums ir atkal un atkal stāstīt par nepatiesi aizvainotiem, pazemotiem un saknaibītiem šodienas okupantu un kolonistu pēctechiem. Ik pa pāris nedēļām viņš uzsāk šo diskusiju, itkā pirmo reizi dzirdētu tevis un citu komentatoru rakstītus argumentus. Viņš spītīgi cenšas izdomātu aizvainojumu par neuzdāvināto visiem pilsonību, skarbiem un taisnīgiem vārdiem, ar kādiem kāds ir noraksturojis zināmu sabiedrības daļu, pielīdzināt visiem Staļiniskā režīma noziegumiem. Doma apmēram tā - esam nolīdzinājušies. Mani senchi, noslepkavoja un mocīja tavus senchus, aizmirsti par to. Toties tu mani nemīli un tas ir aizvainojoši, pazemojoši un necilvēcīgi. Tāpēc tagad varam sākt no baltas lapas. Esam vienādi vainīgi vai nevainīgi, kā tev labāk patīk.
Es domāju - tāds viņam darbs vai uzdevums. Nu arī viņam sarunu biedrs, ar ko padiskutēt ir uzradies, kas biedē mūs ar šausmām no anglosakšiem. Es tomēr labāk izvēlos sausmas no anglosakšiem nekā mīlestību no krieviem. Baigi asiņaina tā krievu mīlestība, negribu.
Es domāju - tāds viņam darbs vai uzdevums. Nu arī viņam sarunu biedrs, ar ko padiskutēt ir uzradies, kas biedē mūs ar šausmām no anglosakšiem. Es tomēr labāk izvēlos sausmas no anglosakšiem nekā mīlestību no krieviem. Baigi asiņaina tā krievu mīlestība, negribu.
"Es tomēr labāk izvēlos sausmas no anglosakšiem nekā mīlestību no krieviem. Baigi asiņaina tā krievu mīlestība, negribu"
Ja vairums latviešu izvēlēsies tāpat, Betija, tad latviešu vairs nebūs. Pilnīga anglosakšu mīlestība ilgst jau vairāk kā divdesmit gadus, bet tās atsevišķas izpausmes izbaudījām jau iepriekš, tai skaitā Staļinlaikā. Redzi, Betija, anglosakši ir gudri un netīro darbu viņi maksimāli cenšas paši neveikt, lai rokas nesmērētu un reputāciju nebojātu un tas viņiem maktenlabi izdodas, tāpēc arī visa pasaule runā angliski un tāpēc viņiem ir izdevies izplatīt savu kārtību. Tā ka, kad pienāks laiks, tā anglosakšu pastiprinātā mīlestība izpaudīsies caur krieviem, krievi būs ierocis anglosakšu rokās, kas tiks vērsts pret latviešiem (tā sakarība protams darbojas arī otrādi). Šādas taktikas ģenialitāte ir apstāklī, ka upuris var pat līdz pēdējam mīlēt un slavēt savu patieso bendi un viņa bērni pat var tam uzticīgi kalpot.
Ja vairums latviešu izvēlēsies tāpat, Betija, tad latviešu vairs nebūs. Pilnīga anglosakšu mīlestība ilgst jau vairāk kā divdesmit gadus, bet tās atsevišķas izpausmes izbaudījām jau iepriekš, tai skaitā Staļinlaikā. Redzi, Betija, anglosakši ir gudri un netīro darbu viņi maksimāli cenšas paši neveikt, lai rokas nesmērētu un reputāciju nebojātu un tas viņiem maktenlabi izdodas, tāpēc arī visa pasaule runā angliski un tāpēc viņiem ir izdevies izplatīt savu kārtību. Tā ka, kad pienāks laiks, tā anglosakšu pastiprinātā mīlestība izpaudīsies caur krieviem, krievi būs ierocis anglosakšu rokās, kas tiks vērsts pret latviešiem (tā sakarība protams darbojas arī otrādi). Šādas taktikas ģenialitāte ir apstāklī, ka upuris var pat līdz pēdējam mīlēt un slavēt savu patieso bendi un viņa bērni pat var tam uzticīgi kalpot.
Es neesmu latviete, tas pirmais.
Un attaisnot un novelt krievu zvērības uz anglosakšiem... Vari jau mēģināt. Noteikti liela daļa krievvalodīgo priecāsies par šo versiju. "Mēs - nē, mēs nemūžam neesam spējīgi neko sliktu izdarīt. Mūs sakūdīja, izmantoja, var sacīt. Mēs esam balti un tīri." Un tā tas turpinās, sākot jau ar Kateņku Maslovu, beidzot ar Svetlichnajas tēloto varoni "Briļjanta rokā: "Не виноватая я!!!"
Un attaisnot un novelt krievu zvērības uz anglosakšiem... Vari jau mēģināt. Noteikti liela daļa krievvalodīgo priecāsies par šo versiju. "Mēs - nē, mēs nemūžam neesam spējīgi neko sliktu izdarīt. Mūs sakūdīja, izmantoja, var sacīt. Mēs esam balti un tīri." Un tā tas turpinās, sākot jau ar Kateņku Maslovu, beidzot ar Svetlichnajas tēloto varoni "Briļjanta rokā: "Не виноватая я!!!"
------ip2500 Tas nemaina lietas būtību, jo apmēram šāds ieskats diemžēl ir plaši izplatīts latviešu vidū.
=============================================================================
Maniet ''lietas būtību'' (sabiedrības vairākuma viedokli) sev vēlamajā virzienā! Te viens piemērs saistībā ar strēlnieku tēmu iz Rīgas Laiks 1999.g.novembra nr.: Kas lācītim iekšā?
Ninuce Leimane, Ivars Poikāns, Ilmārs Šlāpins
www.rigaslaiks.lv/Rea...
p.s.
'С большими словами надо обращаться осмотрительно. Трудности их превращения в большие дела громадны.'Владимир Ильич Ленин (1905)
=============================================================================
Maniet ''lietas būtību'' (sabiedrības vairākuma viedokli) sev vēlamajā virzienā! Te viens piemērs saistībā ar strēlnieku tēmu iz Rīgas Laiks 1999.g.novembra nr.: Kas lācītim iekšā?
Ninuce Leimane, Ivars Poikāns, Ilmārs Šlāpins
www.rigaslaiks.lv/Rea...
p.s.
'С большими словами надо обращаться осмотрительно. Трудности их превращения в большие дела громадны.'Владимир Ильич Ленин (1905)
ip2500 ... anglosakši ir gudri un netīro darbu viņi maksimāli cenšas paši neveikt, lai rokas nesmērētu...++++ Tu neesi diezko oriģināls. Ar līdzīgu sazvērestības teoriju nesen uzstājās Adamsons, kurš paziņoja, ka Rietumi izprovocēja valodas referendumu :) Bet, kā parādīja SC izprovocētā valodas referenduma rezultāti, tādi kā jūs abi ar Adamsonu - starp latviešiem jūs pat neesat absolūts mazākums. Jūs esat vienpatņi :)
"Un attaisnot un novelt krievu zvērības uz anglosakšiem... Vari jau mēģināt. Noteikti liela daļa krievvalodīgo priecāsies par šo versiju. "Mēs - nē, mēs nemūžam neesam spējīgi neko sliktu izdarīt."
Primitizējam ja. Vai nesaprotam ko nozīmē izmantot citu kā ieroci, izmantot viņam pašam nezinot, izmantot un veicināt cita muļķību? Būtu jau labi, ja arī noteiktas krievu aprindas to paklausītu.
Tas ko saku nav izpildītāju attaisnošana, bet gan pilnīgākas kopainas ieskicējums esoša gaužām primitīvā un lielā mērā nepatiesā skatījuma vietā ar mērķi, lai veicinātu līdzīgā kārtā izraisītu vēl lielāka mēroga negatīvo procesu mazināšanos un lai mazinātu līdzīgu procu atkārtošanās varbūtību nākotnē.
Primitizējam ja. Vai nesaprotam ko nozīmē izmantot citu kā ieroci, izmantot viņam pašam nezinot, izmantot un veicināt cita muļķību? Būtu jau labi, ja arī noteiktas krievu aprindas to paklausītu.
Tas ko saku nav izpildītāju attaisnošana, bet gan pilnīgākas kopainas ieskicējums esoša gaužām primitīvā un lielā mērā nepatiesā skatījuma vietā ar mērķi, lai veicinātu līdzīgā kārtā izraisītu vēl lielāka mēroga negatīvo procesu mazināšanos un lai mazinātu līdzīgu procu atkārtošanās varbūtību nākotnē.
"Rietumi izprovocēja valodas referendumu"
Pa lielam tā arī ir. Un provocēs vēl. Un darīs to caur krieviem un nešaubos ka pat pēdas vedīs uz Krieviju un attiecīgi protams vels uz krieviem. Un no otras puses ar tādu daunīšu kā NA rokām provocēs un pastiprinās antilatviskus noskaņojumus krievu vidē. Tā ir un tā tas turpināsies līdz mēs nāksim pie prāta vai arī līdz šī teritorija savu būs atkalpojusi un vairs nebūs nepieciešama.
Pa lielam tā arī ir. Un provocēs vēl. Un darīs to caur krieviem un nešaubos ka pat pēdas vedīs uz Krieviju un attiecīgi protams vels uz krieviem. Un no otras puses ar tādu daunīšu kā NA rokām provocēs un pastiprinās antilatviskus noskaņojumus krievu vidē. Tā ir un tā tas turpināsies līdz mēs nāksim pie prāta vai arī līdz šī teritorija savu būs atkalpojusi un vairs nebūs nepieciešama.
------betijacelmale Es neatceros,....
=============================================================================
Vēl jau kāds ATCERAS, domā un rīkojas:
''(..)Mūsu vēstule Jums iespējams liksies pārāk emocionāla, bet tā tiek rakstīta situācijā, kad Latvijas valsts un tauta ir pakļauta ārkārtīgi straujai un teju neizbēgamai fiziskai un garīgai iznīcībai. Iedzīvotāju skaits 21 neatkarības gada laikā pēc visoptimistiskākajiem aprēķiniem (2011.gada tautas skaitīšana dati) ir samazinājies vairāk kā par 600 000. Ir notikušas nozīmīgas sociālās pārmaiņas, apzināti veidojot krasu sabiedrības noslāņošanos. Pastāvot ideoloģiskajam vakuumam un trūkstot skaidriem valstiskiem mērķiem, iedzīvotāji ir pievērsušies patērnieciskumam, un Latvijā ir izveidojusies spēcīga patērētājsabiedrība. Ir nepārprotami skaidrs, ka tautai un valstij šāds attīstības ceļš nozīmē iznīcību tuvāko desmitgažu laikā (neskatoties uz to, ka atsevišķi ekonomiskie rādītāji varētu arī uzlaboties). Turklāt šis nav vienīgi Latvijas valsts un latviešu tautas nelāgais liktenis - neko krasi nemainot savā pasaules uzskatā un vērtību sistēmā, bojāeja tiek paredzēta visai Eiropai un Rietumu civilizācijai. ''
Baltijas Saules fonds, Ditta Rietuma,Tautas Palīdzības Fonds, Velta Cimdiņa, LB Aizsardzības fonds, Ligita Kondeļčuka,
Latvijas Lauksaimniecības kamera, Artūrs Malta,Rīgas Vācbaltu apvienība, Jānis Danoss,Ilmāra Druļļa sporta biedrība, Ilmārs Drullis,
.....
Nevalstiskās organizācijas: Nacionālās ideoloģijas iedzīvināšanu un nostiprināšanu – par sabiedrisko mediju galveno uzdevumu!
www.delfi.lv/news/com...
=============================================================================
Vēl jau kāds ATCERAS, domā un rīkojas:
''(..)Mūsu vēstule Jums iespējams liksies pārāk emocionāla, bet tā tiek rakstīta situācijā, kad Latvijas valsts un tauta ir pakļauta ārkārtīgi straujai un teju neizbēgamai fiziskai un garīgai iznīcībai. Iedzīvotāju skaits 21 neatkarības gada laikā pēc visoptimistiskākajiem aprēķiniem (2011.gada tautas skaitīšana dati) ir samazinājies vairāk kā par 600 000. Ir notikušas nozīmīgas sociālās pārmaiņas, apzināti veidojot krasu sabiedrības noslāņošanos. Pastāvot ideoloģiskajam vakuumam un trūkstot skaidriem valstiskiem mērķiem, iedzīvotāji ir pievērsušies patērnieciskumam, un Latvijā ir izveidojusies spēcīga patērētājsabiedrība. Ir nepārprotami skaidrs, ka tautai un valstij šāds attīstības ceļš nozīmē iznīcību tuvāko desmitgažu laikā (neskatoties uz to, ka atsevišķi ekonomiskie rādītāji varētu arī uzlaboties). Turklāt šis nav vienīgi Latvijas valsts un latviešu tautas nelāgais liktenis - neko krasi nemainot savā pasaules uzskatā un vērtību sistēmā, bojāeja tiek paredzēta visai Eiropai un Rietumu civilizācijai. ''
Baltijas Saules fonds, Ditta Rietuma,Tautas Palīdzības Fonds, Velta Cimdiņa, LB Aizsardzības fonds, Ligita Kondeļčuka,
Latvijas Lauksaimniecības kamera, Artūrs Malta,Rīgas Vācbaltu apvienība, Jānis Danoss,Ilmāra Druļļa sporta biedrība, Ilmārs Drullis,
.....
Nevalstiskās organizācijas: Nacionālās ideoloģijas iedzīvināšanu un nostiprināšanu – par sabiedrisko mediju galveno uzdevumu!
www.delfi.lv/news/com...
Lama, kāpēc tu liec antikvāras bildes, kuras sen jau smiltīm sētas?
Ir taču aktuālākas tēmas!
Šodiena: wifi-syndicate.tv/wif...
Ir taču aktuālākas tēmas!
Šodiena: wifi-syndicate.tv/wif...
Paskatīsimies,ko Ādolfs Šilde raksta grāmatā "Valstsvīri un Demokrāti"
"1917.gadā visas nacionāli apzinīgās Krievijas tautas prasīja sev neatkarību un patstāvību vai vismaz autonomiju . To prasīja somi, poļi, ukraiņi, gruzīni, armēņi un pat Sibīrijas dažādās tautas .
Bet lielākā daļa sociāldemokrātu , ar Pēteri Stučku priekšgalā Joprojām uzskatīja nacionālismu un līdz ar to arī katru nacionālo autonomiju par "cauru zeķi" par kuru runā tad , kad nav nekā cita par ko runāt. Vidzemes Zemes Padomē izcēlās ass konflikts , kas spieda visus pilsoņus no Padomes aiziet .Pie tam socdemu pārstāvis un Vidzemes Zemes Padomes priekšsēdis Oto Kārkliņš teica šādus vēsturiskus vārdus: "...mēs negribam nekādas nacionālās autonomijas , bet tikai teritoriālu autonomiju. Nedomājiet , ka mēs aizstāvēsim latviešus . Mēs aizstāvēsim tikai savas šķiras intereses , lai te dzīvotu latvieši, krievi, ebreji vai samojedi."
-----
Nu ko te vēl teikt ? Stučka laikam nomira dabīgā nāvē , Oto Kārkliņu un vēl daudzus citus latviešu komunistus Krievijā nošāva 1937.gadā ,bet "stučkisms " vēl dzīvo.
Tādi nebija visi latviešu strēlnieki bet ,par nožēlošanu jāsaka,ka tādi"stučkisti"bija pietiekami daudz ,kas Staļinam palīdzēja kāpt Krievijas imperijas tronī.
"1917.gadā visas nacionāli apzinīgās Krievijas tautas prasīja sev neatkarību un patstāvību vai vismaz autonomiju . To prasīja somi, poļi, ukraiņi, gruzīni, armēņi un pat Sibīrijas dažādās tautas .
Bet lielākā daļa sociāldemokrātu , ar Pēteri Stučku priekšgalā Joprojām uzskatīja nacionālismu un līdz ar to arī katru nacionālo autonomiju par "cauru zeķi" par kuru runā tad , kad nav nekā cita par ko runāt. Vidzemes Zemes Padomē izcēlās ass konflikts , kas spieda visus pilsoņus no Padomes aiziet .Pie tam socdemu pārstāvis un Vidzemes Zemes Padomes priekšsēdis Oto Kārkliņš teica šādus vēsturiskus vārdus: "...mēs negribam nekādas nacionālās autonomijas , bet tikai teritoriālu autonomiju. Nedomājiet , ka mēs aizstāvēsim latviešus . Mēs aizstāvēsim tikai savas šķiras intereses , lai te dzīvotu latvieši, krievi, ebreji vai samojedi."
-----
Nu ko te vēl teikt ? Stučka laikam nomira dabīgā nāvē , Oto Kārkliņu un vēl daudzus citus latviešu komunistus Krievijā nošāva 1937.gadā ,bet "stučkisms " vēl dzīvo.
Tādi nebija visi latviešu strēlnieki bet ,par nožēlošanu jāsaka,ka tādi"stučkisti"bija pietiekami daudz ,kas Staļinam palīdzēja kāpt Krievijas imperijas tronī.
------ip2500
(..)Ļoti lielā mērā pateicoties strēlniekiem tika gan nosargāta revolūcija,..
=============================================================================
''1915.gada pavasarī vācu karaspēks ielauzās Kurzemē. Krievu armija steigā atkāpās, atkāpšanās ceļā visu iespējamo nopostot un padzenot no mājām vietējos iedzīvotājus. Ap 400 000 kurzemnieku devās bēgļu gaitās, daudzi no viņiem nekad vairs neatgriezās dzimtenē. No Rīgas un sākās rūpniecības uzņēmumu un strādnieku evakuācija. Posts un iznīcība draudēja visai Latvijai.
Pēkšņi, situācijā, kad krievu karaspēku bija pārņēmusi panika, 1915.g.2.un 3.maijā (19.un 20.aprīlī pēc v.st.) divi Daugavgrīvas cietokšņa zemessargu bataljoni, kuros lielākā daļa bija latviešu, atsita vairākkārt pārākā ienaidnieka uzbrukumu Jelgavai. Šis notikums daļā latviešu sabiedrības nostiprināja domu par nepieciešamību dibināt pašiem savas karaspēka vienības Latvijas aizstāvēšanai. Sevišķi aktīvi par to iestājās latviešu studenti Rīgā un vairāki ievērojami sabiedriskie darbinieki ar advokātu G.Ķempeli priekšgalā. 1915.g. jūnijā latviešu zemnieku pārstāvis Krievijas valsts domē J.Goldmanis griezās ar lūgumu pie krievu armijas virspavēlnieka atļaut dibināt Krievijas armijas sastāvā latviešu kaujas vienības.
Šo nodomu noraidīja Baltijas vācieši, arī cara valdībai vēl atmiņā bija 1905.g. notikumi Latvijā. Tomēr bēdīgais stāvoklis frontē lika virspavēlniekam izšķirties par labu latviešiem. 1915.g. 1.augustā (19.jūlijā pēc v.st.) Ziemeļrietumu frontes virspavēlnieks izdeva pavēli par latviešu karaspēka vienību bataljonu (vēlāk pulki) formēšanu....'
('Pirms 75 gadiem'.Latviešu Strēlnieks. Latviešu strēlnieku piemiņas dienas izdevums 1990.g. augustā).
p.s.
- Vai būs kādi strēlnieku atceres pasākumi Latvijā 2015.g. augustā?
Kas zin' - varbūt piemineklis pie bij. Strēlnieku muzeja, tagad paredzētās Okupācijas muzeja grandiozās paplašināšanas laikā tiks pārvietots?
(..)Ļoti lielā mērā pateicoties strēlniekiem tika gan nosargāta revolūcija,..
=============================================================================
''1915.gada pavasarī vācu karaspēks ielauzās Kurzemē. Krievu armija steigā atkāpās, atkāpšanās ceļā visu iespējamo nopostot un padzenot no mājām vietējos iedzīvotājus. Ap 400 000 kurzemnieku devās bēgļu gaitās, daudzi no viņiem nekad vairs neatgriezās dzimtenē. No Rīgas un sākās rūpniecības uzņēmumu un strādnieku evakuācija. Posts un iznīcība draudēja visai Latvijai.
Pēkšņi, situācijā, kad krievu karaspēku bija pārņēmusi panika, 1915.g.2.un 3.maijā (19.un 20.aprīlī pēc v.st.) divi Daugavgrīvas cietokšņa zemessargu bataljoni, kuros lielākā daļa bija latviešu, atsita vairākkārt pārākā ienaidnieka uzbrukumu Jelgavai. Šis notikums daļā latviešu sabiedrības nostiprināja domu par nepieciešamību dibināt pašiem savas karaspēka vienības Latvijas aizstāvēšanai. Sevišķi aktīvi par to iestājās latviešu studenti Rīgā un vairāki ievērojami sabiedriskie darbinieki ar advokātu G.Ķempeli priekšgalā. 1915.g. jūnijā latviešu zemnieku pārstāvis Krievijas valsts domē J.Goldmanis griezās ar lūgumu pie krievu armijas virspavēlnieka atļaut dibināt Krievijas armijas sastāvā latviešu kaujas vienības.
Šo nodomu noraidīja Baltijas vācieši, arī cara valdībai vēl atmiņā bija 1905.g. notikumi Latvijā. Tomēr bēdīgais stāvoklis frontē lika virspavēlniekam izšķirties par labu latviešiem. 1915.g. 1.augustā (19.jūlijā pēc v.st.) Ziemeļrietumu frontes virspavēlnieks izdeva pavēli par latviešu karaspēka vienību bataljonu (vēlāk pulki) formēšanu....'
('Pirms 75 gadiem'.Latviešu Strēlnieks. Latviešu strēlnieku piemiņas dienas izdevums 1990.g. augustā).
p.s.
- Vai būs kādi strēlnieku atceres pasākumi Latvijā 2015.g. augustā?
Kas zin' - varbūt piemineklis pie bij. Strēlnieku muzeja, tagad paredzētās Okupācijas muzeja grandiozās paplašināšanas laikā tiks pārvietots?
priekšā garā brīvdienu nedēļa, paņēmu atrais.lv/ pirmais bez maksas :)
Pilnīgs sviests. Kārtējā jēdzienu nozīmju aizvietošana ar citām nozīmēm. Izmantojot strēlnieku neviennozīmīgo lomu vēstures rezultātu veidošanā, atklāta gēbelstipa faktu intepretācija ar domu ievilkt spēlē uz paša sastādītiem noteikumiem. Vispār primitīvi, bet diemžēl vēl arvien gana iedarbīgi diezgan plašam ietekmējamo lokam.
Lielās, vēsturiskās rūpēs par "Latvju strēlniekiem", kā āža kāja izlien saita defaultā sākuma lapa krievu valodā...
Lielās, vēsturiskās rūpēs par "Latvju strēlniekiem", kā āža kāja izlien saita defaultā sākuma lapa krievu valodā...
-------
''Jo zini, / kā esi caur gadsimtiem nākts , / nevis vakardienai
no ratu pakaļas izkritis'' Ojārs Vācietis, 1980.gadā.
=============================================================================
Nav - un nav paredzētas tai vietnē 'latvjustrelnieki.lv' kādas ''vēsturiskās rūpes'':
''Redaktora sleja. (..)Mūsu saits nav politiska arēna. Galvenā loma šeit veltīta Strēlniekiem. Es, kā redaktors, centīšos izvairīties no tā laika vērtēšanas. Saita materiāli ir ņemti internetā. Visu, ko ir iespējams izvietot – tiks izvietots'' latvjustrelnieki.lv/lv/
- 2015.g. 1. augustā apritēs 100 gadi kopš latviešu karaspēka vienību - Latviešu strēlnieku bataljonu (pulku) formēšanas, - kas to atcerēsies? Krievu nacionālistiem jau šodien var pateikties par internetā pieejamo materiālu apkopošanas darbu - par ATGĀDINĀJUMU 'gļēvlatviešiem' (E.Levits) jeb 'homo trepidus' (U.Ģērmanis)par viņu vecvectēvu paveikto laika posmā no 1915. - 1920-ajam gadam
Te IRšos bija S.Uplejas raksts par vienu ''bīstamu'' parādību - krievu nacionālismu, nu, ko - ignorēsim MaksimaV. un vietnes 'latvjustrelnieks' sponsoru aktivitātes - aizmirsīsim savus varoņus, lai nav pašu paveiktais pēdējo 22-u gadu laikā jāizvērtē?
''Jo zini, / kā esi caur gadsimtiem nākts , / nevis vakardienai
no ratu pakaļas izkritis'' Ojārs Vācietis, 1980.gadā.
=============================================================================
Nav - un nav paredzētas tai vietnē 'latvjustrelnieki.lv' kādas ''vēsturiskās rūpes'':
''Redaktora sleja. (..)Mūsu saits nav politiska arēna. Galvenā loma šeit veltīta Strēlniekiem. Es, kā redaktors, centīšos izvairīties no tā laika vērtēšanas. Saita materiāli ir ņemti internetā. Visu, ko ir iespējams izvietot – tiks izvietots'' latvjustrelnieki.lv/lv/
- 2015.g. 1. augustā apritēs 100 gadi kopš latviešu karaspēka vienību - Latviešu strēlnieku bataljonu (pulku) formēšanas, - kas to atcerēsies? Krievu nacionālistiem jau šodien var pateikties par internetā pieejamo materiālu apkopošanas darbu - par ATGĀDINĀJUMU 'gļēvlatviešiem' (E.Levits) jeb 'homo trepidus' (U.Ģērmanis)par viņu vecvectēvu paveikto laika posmā no 1915. - 1920-ajam gadam
Te IRšos bija S.Uplejas raksts par vienu ''bīstamu'' parādību - krievu nacionālismu, nu, ko - ignorēsim MaksimaV. un vietnes 'latvjustrelnieks' sponsoru aktivitātes - aizmirsīsim savus varoņus, lai nav pašu paveiktais pēdējo 22-u gadu laikā jāizvērtē?
----mūsu alus ''(..)Lielās, vēsturiskās rūpēs par "Latvju strēlniekiem", kā āža kāja izlien saita defaultā sākuma lapa krievu valodā...
=============================================================================
Tādu birku - 'āža kāju' var piekārt arī U.Ģērmaņa disertācijai par latviešu strēlniekiem un pulkvedi Vācieti: 'Oberst Vācietis und die lettischen Schutzen im Weltkrieg und in der Oktoberrevolution' (1974).
Izlasiet, kādas vēsturiskās rūpes/atziņas sniedz U.Ģērmanis:
'' Mūsu Brīvības cīņu karavīrus neviens nekad nav iedrošinājies ne zaimot, ne vajāt. Sakautie un pārsteigtie ienaidnieki – lielinieki, krievu monarhisti, vācu aneksionisti un baltvācu muižnieki (tā sakot, „Rotfront und Reaktion”) – gan attīstīja jaunajai latvju valstij naidīgu propagandu, bet tā nespēja kavēt Latvijas attīstību.
Gluži citādi rezultāti un sekas ir bijušas tām cīņām, kad latvieši (piespiesti vai brīvprātīgi) kāvušies zem svešiem karogiem (krievu, lielinieku un vācu):
* Visos gadījumos – ļoti smagi zaudējumi;
* Divos gadījumos (zem lielinieku un vācu karogiem) mūsu karavīri turklāt piedzīvojuši daudz pārmetumu, zaimu un vajāšanu.
Mūsu izmantotāji gan vienmēr cildinājuši latviešu cīnītājus kā „labu un derīgu materiālu” , kā dūšīgus un drosmīgus kaujiniekus. Mēs varam par to tikai rūgti pasmaidīt. 1967.g. to atļāvās darīt Māris Čaklais (tad vēl viņš nebija kļuvis „braucošais”) par sarkanajiem strēlniekiem savā poēmā „Piemiņas diena”:
Gājāt, un jums likās
Puse pasaules pieder.
Vērmeles uz jūsu kapiem –
Tie ir tie īstie ziedi.
Tie, kas palika mājās,
Ar jūsu meitenēm dzīvo.
Jums jau par to nekas,
Ka tik tie karogi plīvo.
Latvieši nu reiz ir vairumā aktīvi un darbīgi ļaudis. Viņiem arī patīk lepoties ar savām darba spējām, drosmi un cīņas sparu. Dod tik šurp, un mēs parādīsim kā jāstrādā! Un sveši kungi uzsit uz pleca: „Malacis!” „Tüchtiger Kerl!” „Labs materiāls!” Bet kas tad no šīs strādības, censības un dūšības tiek latviešu tautai? – Lieli zaudējumi un dažkārt vēl negaidīta neslava un pārmetumi par šo dūšīgo strādāšanu (kalpošanu) un varonīgo cīnīšanos. Un pēc tam grūti aizbildināties, ka „mēs citādi nevarējām” u.tml.
Gan krievi, gan vācieši, kā jau imperiālisti, centušies mūs brutāli un nesaudzīgi izmantot saviem bieži vien nešķīstajiem pasākumiem. Pilnīgi izvairīties no šīs ekspluatācijas mums nav bijis iespējams, bet saprātīgāk rīkojoties un pasīvāk izturoties, mēs būtu varējuši mazināt zaudējumus un postīgākās sekas. Ikvienam der atcerēties Hamleta resp. Šekspīra allaž aktuālo aprādījumu: „Lieks darbīgums ir dažkārt visai bīstams!”
U.Ģērmanis: ‘18.novembra pārdomas’
www.tautasforums.lv/?...
=============================================================================
Tādu birku - 'āža kāju' var piekārt arī U.Ģērmaņa disertācijai par latviešu strēlniekiem un pulkvedi Vācieti: 'Oberst Vācietis und die lettischen Schutzen im Weltkrieg und in der Oktoberrevolution' (1974).
Izlasiet, kādas vēsturiskās rūpes/atziņas sniedz U.Ģērmanis:
'' Mūsu Brīvības cīņu karavīrus neviens nekad nav iedrošinājies ne zaimot, ne vajāt. Sakautie un pārsteigtie ienaidnieki – lielinieki, krievu monarhisti, vācu aneksionisti un baltvācu muižnieki (tā sakot, „Rotfront und Reaktion”) – gan attīstīja jaunajai latvju valstij naidīgu propagandu, bet tā nespēja kavēt Latvijas attīstību.
Gluži citādi rezultāti un sekas ir bijušas tām cīņām, kad latvieši (piespiesti vai brīvprātīgi) kāvušies zem svešiem karogiem (krievu, lielinieku un vācu):
* Visos gadījumos – ļoti smagi zaudējumi;
* Divos gadījumos (zem lielinieku un vācu karogiem) mūsu karavīri turklāt piedzīvojuši daudz pārmetumu, zaimu un vajāšanu.
Mūsu izmantotāji gan vienmēr cildinājuši latviešu cīnītājus kā „labu un derīgu materiālu” , kā dūšīgus un drosmīgus kaujiniekus. Mēs varam par to tikai rūgti pasmaidīt. 1967.g. to atļāvās darīt Māris Čaklais (tad vēl viņš nebija kļuvis „braucošais”) par sarkanajiem strēlniekiem savā poēmā „Piemiņas diena”:
Gājāt, un jums likās
Puse pasaules pieder.
Vērmeles uz jūsu kapiem –
Tie ir tie īstie ziedi.
Tie, kas palika mājās,
Ar jūsu meitenēm dzīvo.
Jums jau par to nekas,
Ka tik tie karogi plīvo.
Latvieši nu reiz ir vairumā aktīvi un darbīgi ļaudis. Viņiem arī patīk lepoties ar savām darba spējām, drosmi un cīņas sparu. Dod tik šurp, un mēs parādīsim kā jāstrādā! Un sveši kungi uzsit uz pleca: „Malacis!” „Tüchtiger Kerl!” „Labs materiāls!” Bet kas tad no šīs strādības, censības un dūšības tiek latviešu tautai? – Lieli zaudējumi un dažkārt vēl negaidīta neslava un pārmetumi par šo dūšīgo strādāšanu (kalpošanu) un varonīgo cīnīšanos. Un pēc tam grūti aizbildināties, ka „mēs citādi nevarējām” u.tml.
Gan krievi, gan vācieši, kā jau imperiālisti, centušies mūs brutāli un nesaudzīgi izmantot saviem bieži vien nešķīstajiem pasākumiem. Pilnīgi izvairīties no šīs ekspluatācijas mums nav bijis iespējams, bet saprātīgāk rīkojoties un pasīvāk izturoties, mēs būtu varējuši mazināt zaudējumus un postīgākās sekas. Ikvienam der atcerēties Hamleta resp. Šekspīra allaž aktuālo aprādījumu: „Lieks darbīgums ir dažkārt visai bīstams!”
U.Ģērmanis: ‘18.novembra pārdomas’
www.tautasforums.lv/?...
bet bez latviešu strēlnieku atbalsta V.Ļeņins nebūtu kļuvis par boļševiku līderi (viņa vietā revolūciju vadītu proamerikānis Ļevs Trockis). Bez latviešu strēlnieku atbalsta boļševikiem nebūtu izdevies noturēties pie varas un Padomju Krievija būtu sadalījusies sīkās sastāvdaļās un tajās tiktu ieviests kapitālisms.
---------
"Proamerikānis Levs Trockis"-tā ir tāda tukša ļurināšana Staļina sagrozītās vēstures garā.NEPu ieviesa Ļēņina vadībā un līdz ar to var teikt ka Ļēņins bija lielāks "proamerikānis"kā Trockis.Staļinam izdevās savā pusē pārvilināt dažus Ļēņina līdzgaitniekus un pārņemt varu partijā ,bet Ļēņins jau slims būdams tika ierobežots un tādejādi viņam vēl vairāk pastiprinājās slimība un viņš bija bezspēcīgs pretoties partijā valdošajai Staļina izveidotajai "troikai".Vajag palasīt Vladlenu Sirotkinu ko viņš raksta par to kāpēc Trockis zaudēja Staļinam.
Ir rietumu vēsturnieki kas uzskata ka Staļins pēc Ļēņina nāves veica kontrevolucionāru apvērsumu,un ka NEPs ir īstā Ļēņina politika nevis sociālisma celtniecības "lielais lēciens"
Kamēr Lēņinam bija teikšana Trockim ar latviešu strēlniekiem bija labas atiecības.Pēc Ļēņina nāves Staļinam izdevās pakāpeniski nomainīt partijas vadību un padzīt Trocki,un tā arī ievērojamiem latviešiem arī pienāca viņu kārta stāties Staļina tiesas priekšā.
Jukums Vācietis nekad nav bijis komunistiskās(boļševiku) partijas biedrs,bet tika noslepkavots .
Par Voldemāru Ozolu man nav zināms vai viņš bija komunists ,visticamāk ka ne ,daži te Latvijā viņu dēvē par 11.novembra arhitektu .Viņs tika nobīdīts noLatvijas armijas un var domāt ka viņš tikai Spānijā stājās sakaros PSRS izlūkdienestu un nav zināms ka viņs ar to būtu iemantojis Staļiniešu uzticību.
---------
"Proamerikānis Levs Trockis"-tā ir tāda tukša ļurināšana Staļina sagrozītās vēstures garā.NEPu ieviesa Ļēņina vadībā un līdz ar to var teikt ka Ļēņins bija lielāks "proamerikānis"kā Trockis.Staļinam izdevās savā pusē pārvilināt dažus Ļēņina līdzgaitniekus un pārņemt varu partijā ,bet Ļēņins jau slims būdams tika ierobežots un tādejādi viņam vēl vairāk pastiprinājās slimība un viņš bija bezspēcīgs pretoties partijā valdošajai Staļina izveidotajai "troikai".Vajag palasīt Vladlenu Sirotkinu ko viņš raksta par to kāpēc Trockis zaudēja Staļinam.
Ir rietumu vēsturnieki kas uzskata ka Staļins pēc Ļēņina nāves veica kontrevolucionāru apvērsumu,un ka NEPs ir īstā Ļēņina politika nevis sociālisma celtniecības "lielais lēciens"
Kamēr Lēņinam bija teikšana Trockim ar latviešu strēlniekiem bija labas atiecības.Pēc Ļēņina nāves Staļinam izdevās pakāpeniski nomainīt partijas vadību un padzīt Trocki,un tā arī ievērojamiem latviešiem arī pienāca viņu kārta stāties Staļina tiesas priekšā.
Jukums Vācietis nekad nav bijis komunistiskās(boļševiku) partijas biedrs,bet tika noslepkavots .
Par Voldemāru Ozolu man nav zināms vai viņš bija komunists ,visticamāk ka ne ,daži te Latvijā viņu dēvē par 11.novembra arhitektu .Viņs tika nobīdīts noLatvijas armijas un var domāt ka viņš tikai Spānijā stājās sakaros PSRS izlūkdienestu un nav zināms ka viņs ar to būtu iemantojis Staļiniešu uzticību.
Staļins izglāba Krieviju.
Latviešu trimdas vēsturnieks Uldis Ģermānis savā grāmatā "ZINĀŠANAI" raksta:
"1930.gads. PSKP 16.kongresa rezolūcija, kur teikts:
Galvenās briesmas pašreizējā posmā ir lielvalstiskais novirziens ,kas cenšas revidēt ļeņiniskās nacionālās politikas pamatus un maskēdamies ar internacionālismu ,slēpj agrāk valdījušās lielkrievu nācijas iznīkstošo šķiru tieksmes atgūt zaudētās privilēģijas. Reizē ar to aktivizējas novirziens uz vietējo nacionālismu, kas vājina PSRS tautu vienību un nāk par labu intervencijai."
Tālāk Ģermānis raksta: "Piezīmēsim ,ka sava mūža pēdējos gados Ļeņins brīdināja partiju no lielkrievu šovinisma tendencēm un izpausmēm ,ka viņš bija visai pesimistiski noskaņots par nacionālā jautājuma turpmāko attīstību Padomju Savienībā.
Līdz trīsdesmito gadu sākumam PSKP oficiāli (savu kongresu rezolūcijās) par lielākajām briesmām nacionālo attieksmju jomā apzīmēja lielkrievu jeb lielvalstisko šovinismu.
Taču jau trīsdesmito gadu vidū lielkrievu šovinisms bija uzvarējis plašā frontē. Šo attīstību veicināja pieaugoša centralizācija ,varas koncentrācija, birokratizācija un militarizācija, kā ari agresīvu nacionālistisku ideoloģiju uzvara Itālijā un Vācijā. Vajāšanas pret nekrievu tautām un nacionālajām grupām PSRS kulminēja Staļina lielā terora gados,
1936-1938, kad cita starpā likvidēja latviešu kompartiju un līdz pamatiem noārdīja visus padlatvju kultūras pasākumus.
Lielā Tēvijas kara un pirmajos pēckara gados norisinājās jaunas masveida izrēķināšanās ar nekrievu tautām ,kuras apvainoja padpatriotisma resp. krievmīlas trūkumā.
Latviešu trimdas vēsturnieks Uldis Ģermānis savā grāmatā "ZINĀŠANAI" raksta:
"1930.gads. PSKP 16.kongresa rezolūcija, kur teikts:
Galvenās briesmas pašreizējā posmā ir lielvalstiskais novirziens ,kas cenšas revidēt ļeņiniskās nacionālās politikas pamatus un maskēdamies ar internacionālismu ,slēpj agrāk valdījušās lielkrievu nācijas iznīkstošo šķiru tieksmes atgūt zaudētās privilēģijas. Reizē ar to aktivizējas novirziens uz vietējo nacionālismu, kas vājina PSRS tautu vienību un nāk par labu intervencijai."
Tālāk Ģermānis raksta: "Piezīmēsim ,ka sava mūža pēdējos gados Ļeņins brīdināja partiju no lielkrievu šovinisma tendencēm un izpausmēm ,ka viņš bija visai pesimistiski noskaņots par nacionālā jautājuma turpmāko attīstību Padomju Savienībā.
Līdz trīsdesmito gadu sākumam PSKP oficiāli (savu kongresu rezolūcijās) par lielākajām briesmām nacionālo attieksmju jomā apzīmēja lielkrievu jeb lielvalstisko šovinismu.
Taču jau trīsdesmito gadu vidū lielkrievu šovinisms bija uzvarējis plašā frontē. Šo attīstību veicināja pieaugoša centralizācija ,varas koncentrācija, birokratizācija un militarizācija, kā ari agresīvu nacionālistisku ideoloģiju uzvara Itālijā un Vācijā. Vajāšanas pret nekrievu tautām un nacionālajām grupām PSRS kulminēja Staļina lielā terora gados,
1936-1938, kad cita starpā likvidēja latviešu kompartiju un līdz pamatiem noārdīja visus padlatvju kultūras pasākumus.
Lielā Tēvijas kara un pirmajos pēckara gados norisinājās jaunas masveida izrēķināšanās ar nekrievu tautām ,kuras apvainoja padpatriotisma resp. krievmīlas trūkumā.
Lai pievienotu viedokli ⎯
vai


