Pirmā jaunā "CS300" sērijas lidmašīna "airBaltic" tiks piegādāta oktobra beigās • IR.lv

Pirmā jaunā “CS300” sērijas lidmašīna “airBaltic” tiks piegādāta oktobra beigās

26
"Bombardier". Foto: Reuters/LETA

Pirmajos reisos jaunā lidmašīna tiks norīkota novembrī

Kanādas ražotājs “Bombardier” pirmo “CS300” sērijas lidmašīnu “airBaltic” piegādās kā plānots oktobra beigās, trešdien preses konferencē apstiprināja “Bombardier” viceprezidents Robs Devārs.

Pirmajos reisos 145 vietu ietilpīgā jaunā lidmašīna tiks norīkota novembrī un to būs iespējams izmantot kā tālākos, tā tuvākos maršrutos, ziņo LETA.

Kopumā šogad “airBaltic” plānots piegādāt četras jaunas lidmašīnas, bet līdz 2018.gada beigām – 20. “airBaltic” piloti jau tagad Kanādā apgūst jauno lidmašīnu vadīšanas iemaņas.

Iepriekš bija plānots, ka pirmās lidmašīnas tiks saņemtas 2015.gada beigās, vēlāk šo termiņu pārceļot uz 2016.gada otro pusi saistībā ar lidmašīnu izstrādes termiņu kavēšanos.

“airBaltic” būs pirmā lidsabiedrība pasaulē, kura saņems un sāks lidojumus ar “Bombardier CS300 Series” lidmašīnām.

Sākotnējais desmit “CS300” lidmašīnu pasūtījums ar iespēju iegādāties vēl desmit tika noslēgts 2012.gada decembrī. 2014.gada februārī tika publiskots nākamais darījums par vēl trīs lidmašīnu iegādi. Jaunās “CS300” lidmašīnas papildinās aviokompānijas flotē patlaban izmantotos 12 “Bombardier” “Q400” lidaparātus.

Aprīlī lidsabiedrība paziņoja, ka “airBaltic” pasūtījusi vēl septiņas “Bombardier” “CS300” sērijas lidmašīnas, tādejādi palielinot kopējo pasūtījumu līdz 20 lidmašīnām. “Bombardier” informēja, ka līguma par septiņu “CS300” lidmašīnu iegādi vērtība pēc kataloga cenām ir aptuveni 506 miljoni ASV dolāru (443 miljoni eiro).

“Bombardier” jūlija sākumā paziņoja, ka Kanādas valdība sertificējusi kompānijas pasažieru lidmašīnu “CS300”. “CS300” ir lielākais “Bombardier” “CSeries” modelis, un tajā ir vietas 130 līdz 160 pasažieriem. Šai lidmašīnai būs jākonkurē ar Eiropas lidmašīnu ražotāja “Airbus” un ASV kompānijas “Boeing” līdzīga izmēra modeļiem. “Bombardier” uzsver, ka tās lidmašīnas ir šajā klasē klusākās. Kompānija arī norāda, ka “CS300” patērē par 20% mazāk degvielas nekā citas šīs klases lidmašīnas, kā arī par 10% mazāk nekā uzlabotās “Airbus” un “Boeing” lidmašīnas.

“CS100” lidmašīnu modelis, kas ir mazāka lidmašīna, jau ir saņēmis zaļo gaismu no aviācijas iestādēm Kanādā, ASV un Eiropas Savienībā (ES). “CS100” jūlija vidū sāka izmantot Šveices nacionālā lidsabiedrība “Swiss International Airlines”.

“CSeries” atpaliek no grafika par divarpus gadiem, un tā izmaksas ir 5,4 miljardi ASV dolāru (4,9 miljardi eiro), kas divas reizes pārsniedz sākotnējās aplēses.

Visā pasaulē ir pasūtītas 370 “CSeries” lidmašīnas. Pasūtītāju vidū ir arī tādas aviokompānijas kā “Air Canada”, “Delta” un “Korean Airlines”.

“airBaltic” savieno Baltijas reģionu ar 60 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS. Tā galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80,05% akciju, bet Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam ar viņam pilnībā piederošo SIA “Aircraft Leasing 1” pieder aptuveni 20%. “airBaltic” flotē ir 24 lidmašīnas: 12 “Boeing 737” un 12 “Bombardier Q400 NextGen”.

 

Komentāri (26)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu