CSDD: Latvijas autoparks ir kritiskā stāvoklī • IR.lv

CSDD: Latvijas autoparks ir kritiskā stāvoklī

16
Foto: iauto.lv

Saeimas komisijā spriež, vai varētu pagarināt tehniskās apskates termiņu jaunākiem auto

Latvijas autoparks ir otrs vecākais Eiropā, turklāt 50-80% automašīnu tehniskajās apskatēs tiek konstatēti būtiski bojājumi, šodien Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas sēdē sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Transportlīdzekļu tehniskās kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.

Kā vēsta aģentūra LETA, Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija šodien turpināja vērtēt iedzīvotāju iniciatīvu pagarināt transportlīdzekļu tehniskās apskates termiņu. Liepiņš norādīja, ka automašīnu vidējais vecums Latvijā ir 13,17 gadi. Vidēji vecākas automašīnas Eiropā ir Maltā – 13,8 gadi, bet kopumā vidējais automašīnu vecums Eiropā ir 8,3 gadi.

Liepiņš deputātus informēja, ka ar pirmo reizi tehnisko apskati nespēj iziet 45% no automašīnām, 18% tiek konstatēti būtiski defekti balstiekārtā. Dienā vidēji 13 automašīnām tehniskās apskates laikā tiek aizliegta turpmākā dalība satiksmē, 61,7% no šīm automašīnām apskates laikā iziet no ierindas bremžu sistēma.

“Lielākā daļa autovadītāju savu automašīnu defektus novērš tikai tieši pirms vai pēc tehniskās apskates. Tehniskās apskates naktīs, kad automašīnu var pārbaudīt par velti, 80% automašīnu tiek konstatēti būtiski defekti. Palielinot tehniskās apskates periodiskumu līdz reizei divos gados, vēl vairāk pieaugs tehniski bīstamu automašīnu skaits,” uzsvēra Liepiņš.

Deputāts Ainārs Latkovskis (”Vienotība”) norādīja, ka secinājumu izdarīšanai būtu nepieciešama sīkāka informācija par to, cik bieži tehniskas problēmas konstatētas automašīnām līdz 2 gadu vecumam, 2-5 gadus veciem auto un 5-10 gadus veciem auto. Liepiņš norādīja, ka šādu informāciju CSDD sagatavos nākamajai komisijas sēdei.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins norādīja, ka varētu diskutēt par tehniskās apskates biežuma samazināšanu automašīnām līdz noteiktam vecumam vai noteiktam noskrējienam, taču samazināt tehniskās apskates biežumu visam autoparkam būtu ļoti riskanti.

Kā ziņots, iniciatīva “Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados”, kuru parakstījuši 10 570 pilsoņi, Saeimā iesniegta šī gada augustā. Iniciatīva paredz mainīt termiņu, kādam patlaban CSDD izsniedz atļauju automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un transportlīdzekļu tehnisko apskati apmeklēt reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Saeimas Kārtības rullis iedzīvotājiem paredz iespēju parlamentā iesniegt vismaz 10 000 pilsoņu parakstītu iesniegumu. Kolektīvajā iesniegumā ietverams prasījums Saeimai, īss pamatojums, kā arī norādāms, kura fiziska persona ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus.

Komentāri (16)

traductrice 20.10.2016. 09.42

Manā ieskatā tehniskā apskate reizi 1 vai 2 gados ir pilnīgi neprincipiāla. Nu, cik tā maksā? Kādi padsmit eiro. Gadā. Tak ne jau par to tauta cepas. Tie padsmit eiro ir štrunts no kopējā cipara, ko samaksā par rēķinu, kurā “lielā sāpe” ir ekspluatācijas nodoklis. Par to ir jācepas un jābrēc! Tas ir netaisnīgs pašā saknē, jo vienādi attiecas uz visiem – braucējiem, nebraucējiem, svētdienas braucējiem, luksus vāģiem un grabažām. No iekasētāju viedokļa, protams, šādu nodokli ir ļoti viegli administrēt un, pats galvenais, viegli saskaitīt – cik naudiņas iebirs. Taču tas ir NETAISNĪGS. Un tas neveicina ne vides uzlabošanu, ne tr/l parka atjaunināšanu.

Tas, ka CSDD tagad imitē rosību par tehnisko apskati, ir vien dūmu aizsegs, lai novērstu uzmanību no galvenās problēmas – ekspluatācijas nodokļa! Un mēs, sabiedrība, nedrīkstam ļauties ilūzijai, it kā CSDD (un komisijas) ķipa risina un lemj par kkādām sabiedrības iniciatīvām! Galvenais jautājums ir ekspl.nodokļa piesaistīšana degvielas patēriņam, kā tas ir normālās civilizētās valstīs – un par to tad arī ir jācīnās.

+6
0
Atbildēt

3

    andrejs > traductrice 20.10.2016. 13.46

    Turklāt, nebiju vispār pamanījusi sabiedriskajā telpā, ka 2015. gadā par 2016.gada nodokļu plānošanu būtu izskanējusi kaut kāda diskusija par nodokļa palielinājumu 40% apmērā. Bija???

    —————-

    šī ir lieta, no kā visvairāk cieš tieši parastie latvieši un, tā ka šī tēma dažādas kameras, padomes un ārvalstu “investorus” īpaši neuztrauc, tad nav arī diskusiju (ja neskaita vārīšanos internetā – bet lai jau pašūmējas – tāpat referendumam vajadzīgās balsis savākt neizdosies).

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    jurisml_inbox_lv > traductrice 20.10.2016. 10.58

    joka peec izvilku peernaa gada apskates kviiti un šaa gada , saliidzinaajumam :

    1. jūnijs 2015.gads

    sniegtie pakalpojumi

    Atļauja piedaliities ceļu satiksmē -2.85

    Tehniskās apskates uzlīme 1.81

    summa 4.66

    pvn21% 0.38

    kopaa 5.04

    Teniskaa apskate v/a ar kompresijas aizdedzi ar pvn 22.69

    Ekspluataacijas nodoklis ar pvn 80.00

    kopaa apmaksai 107.73

    2016.gads

    tie paši pakalpojumi 6.24

    tehniskaa apskate 26.29

    ekspluataacijas nodoklis 120.94

    kopā apmaksai 153.47

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    traductrice > traductrice 20.10.2016. 11.22

    nu, lūk! ļoti uzskatāms piemērs. tehniskās apskates pieaugums – 4eur (droši vien, cerams, pielika darbiniekiem algu :), nodokļa pieaugums – 40eur! Turklāt, nebiju vispār pamanījusi sabiedriskajā telpā, ka 2015. gadā par 2016.gada nodokļu plānošanu būtu izskanējusi kaut kāda diskusija par nodokļa palielinājumu 40% apmērā. Bija???

    +4
    0
    Atbildēt

    0

DikembeSakamoto 19.10.2016. 23.08

Tieši tāpēc, ka auto īpašniekiem nākas tērēt naudu nepamatoti biežām apskatēm, ekspluatācijas nodokļiem un citiem debīlismiem, jaunām mašīnām naudas nepietiek. Tā kā CSDD nevis strādā, bet kuļ sviestu, aicinu šo liekēžu kantori likvidēt.

+4
0
Atbildēt

0

agrunte 19.10.2016. 21.05

Neticu šiem datiem. Bulgārijā ir daudz nabadzīgāka zeme par Latviju. Un tur ir sauss klimats, kurā mašīnas nerusē. Neticu ka Bulgārijā ir jaunāki auto.

+4
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu