Zatlers: Jādomā, ko darīt ar bēgļiem, nevis, vai tos uzņemt • IR.lv

Zatlers: Jādomā, ko darīt ar bēgļiem, nevis, vai tos uzņemt

75
Valdis Zatlers. Foto: Ieva Lūka, LETA

Jāsaprot, kas jāmaina likumos, lai bēgļiem būtu skaidri noteikumi

Bēgļi ir realitāte, tādēļ ir jādomā, ko ar viņiem darīt, nevis par to, vai bēgļus uzņemt, uzskata kādreizējais Valsts prezidents Valdis Zatlers.

Viņaprāt, jāabstrahējas no visa, ko saka politiķi. “Džins ir izlaists no pudeles. Bēgļu transportēšana ir kļuvusi par ienesīgu noziedzīgu biznesu Vidusjūrā. Bēgļi nāk, nezinot, kas viņus sagaida,” teica Zatlers.

Kad viņi būs pāri mūsu robežai, ir jābūt plānam ko darīt. Tas ir galvenais, par ko tagad būtu jādomā, uzskata Zatlers. Ir jāsaprot, kas jāmaina likumos, lai bēgļiem būtu skaidri noteikumi, ziņo LETA.

Eksprezidents norādīja, ka esot naivi cerēt uz kādu jaunu politisko spēku, kas šo problēmu atrisinās. Tas jādara esošajiem politiķiem. Turklāt viņiem ir jāsaprot, ka problēma nav tajā – uzņemsim bēgļus vai nē, bet gan tas, ko darīsim, kad viņi nāks pāri mūsu robežai.

Viņam pašreizējā ZZS nostāja atgādina notikumus pirms vairākiem gadiem, kad sākās ekonomiskā krīze un bija politiķi, kuri nebija gatavi uzņemties atbildību. Toreiz, kad bija jāglābj valsts, ZZS no visa turējās pēc iespējas tālāk, pat nevēlējās tikties ar starptautiskajiem aizdevējiem, norādīja Zatlers.

Pašlaik politiķi šo jautājumu svaida kā karstu kartupeli, bet kādam tas ir jāpaņem un jāapēd, sacīja eksprezidents.

Zatlers uzskata, ka Zaļo un zemnieku savienība, kas iestājas pret papildus bēgļu uzņemšanu, nekad nav risinājusi problēmas un uzņēmusies atbildību, bet gan visu laiku maskējusies aiz vēlmes aizstāvēt cilvēku intereses.

Savukārt Nacionālajai apvienībai esot jādomā par to, kāda būs nacionālā pozīcija, kā tiks aizstāvētas nacionālās intereses, kad bēgļi būs šeit.

Zatlers piebilda, ka šobrīd, kad politiķi nevar vienoties, būtiski pieaug Valsts prezidenta loma.

Kā ziņots, Valsts prezidents Raimonds Vējonis otrdien turpinās vakar sāktās sarunas ar Saeimā pārstāvētajām partijām par aktuālo bēgļu jautājumu.

Prezidents iepriekš norādījis, ka bēgļu problēma ir Eiropas Savienības (ES) kopējs jautājums, kuru var atrisināt tikai kopīgiem spēkiem. Latvijas dalība šīs problēmas risināšanā esot apliecinājums, ka mums rūp Eiropas drošība un nākotne. Tāpat prezidents atgādina, ka Latvija ir pilnvērtīga ES dalībvalsts un šis ir viens no brīžiem, kad to jāapliecina darbos. “Mēs esam valsts, kas spēj risināt problēmas. Jāatceras, ka ES ir vērtībās balstīta valstu savienība, kur īpaši nozīmīga ir tieši iespēja kopīgi uzņemties atbildību un risināt dažādos izaicinājumus,” uzsvēra prezidents.

 

Komentāri (75)

ierados 15.09.2015. 09.39

“Zaļo un zemnieku savienība. .. nekad nav risinājusi problēmas un uzņēmusies atbildību, bet gan visu laiku maskējusies aiz vēlmes aizstāvēt cilvēku intereses”.
Tā ir rūdīto komuņagu taktika, ko prasmīgi piekopj vecā lapsa brigmens un ir pamatu pamats puzes lāčplēšu stiprai pilij. Nav svarīgi, kurš to pateica, bet tas ir trāpīts.

+15
-4
Atbildēt

1

    Ēriks > ierados 15.09.2015. 13.30

    A kurš te neizliekas un aizstāv intereses?

    0
    -5
    Atbildēt

    0

kristaps_freimanis 15.09.2015. 14.20

“I have been accused before and certainly will be accused again of subservience to Europe. It is not true. Why? Because I am European. Why would I be subservient to myself? And it is high time for all those who are making such accusations to finally leave the Estonian SSR and join the Republic of Estonia.”

==

http://www.riigikogu.ee/en/press-releases/others/speech-by-the-president-of-the-riigikogu-eiki-nestor-at-the-opening-sitting-of-the-autumn-session-of-the-riigikogu/

+7
0
Atbildēt

0

Edgars Avotiņš 15.09.2015. 09.52

Virsrakstam es piekrītu, bet kāda velna pēc Zatlers šajā jautājumā uzbrūk ZZS un NA? Problēma jau ir Vienotības lauciņā.

Tad, kad sākumā noteica tos 250 divu gadu laikā,

tad tas bija pamatots ar to, ka Latvijas IeM patvēruma meklētāju uzņemšanas centrs Muceniekos vairāk uzņemt nespēj.

Tagad – kad Junkers pasvilpa, tad Vienotība bļauj, ka vienkārši jāpiekrīt … kam jāpiekrīt, uz kādiem noteikumiem, kur tad liks tos, kas Muceniekos neietilpst, kā nodrošinās šīm personām noteikto dzimtbūšanas režīmu utt

Kā gan iespējams piekrist uz šādiem noteikumiem?

Vienlaikus – skaidrs, ka tāda bēgļu uzņemšana būs un pastāv liela varbūtība, ka turpmāk to var būt vēl vairāk – tai skaitā var saasināties karš Ukrainā … varbūt Krievija pēkšņi atradīs fašistus Baltkrievijā utml

Līdz ar to pašiem jāgatavojas:

1) robeža

2) patvēruma meklētāju centrs jāpaplašina

3) jāatļauj viņus nodarbināt nevis pēc gada, bet iespējami drīz (tak lai viņi viens otram par tulkiem strādā, nevis valstij jāapmaksā superdārgi Vjetnamiešu tulki.)

4) obligāta latviešu valodas apguve

utt – jāsakārto likumdošana ar tādu domu, lai mēs zinātu ko darīt, ja šeit pēkšņi pār robežu pārvelsies miljons bēgļu

Otra lieta – Latvijai paralēli jāuzstāj uz cēloņu risināšanu:

1) mēģināt ietekmēt valstis, no kurām bēgļi bēg (palīdzēt sakārtot Lībiju, nu nezinu ko tur Sīrijā darīt utml)

2) palīdzēt bēgļu centriem Āfrikā un Tuvajos Austrumos

3) uzstāt, lai ES valstis samazina pabalstus nestrādājošiem dienderiem, lai tādi pabalstu kārotāji nebrauc

4) patvērumu meklētājus par noziegumiem un nepakļaušanos policijai izraidīt

5) tos, kas no savas valsts aizbēg caur vairākām valstīm un tad ar kuģi pār jūru – tie pēc definīcijas ir noziedzinieki – automātiski izraidīt

6) pastiprināt robežu drošību,

utt

+14
-9
Atbildēt

8

    Ēriks > Edgars Avotiņš 15.09.2015. 11.17

    Vēl jau Rumānijā varētu iebrukt marsieši,tāpēc visa Latvija būtu jāpārbūvē par lielu bēgļu nometni.

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    aivarsk > Edgars Avotiņš 15.09.2015. 10.01

    Austras koks, piekrītu pilnībā!

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    lno > Edgars Avotiņš 15.09.2015. 10.26

    beta. Drīzāk muslimi pieņems kristietību kā minētie personāži bēgļu ģimenes:):):)

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    lno > Edgars Avotiņš 15.09.2015. 10.29

    Edgars Avotiņš. Latvijas bēgļus uz Gotlandi vadāja patrioti, ne kontrabandisti. Nevaru iedomāties lielāku cinismu kā pārmest bēgļus valstīm, kuras rietumi nodeva Staļinam un piedevām arī cilvēkus,kuri jau bija ieguvuši rietumvalstu pilsonību.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    beta > Edgars Avotiņš 15.09.2015. 10.23

    Man ir vēl viens priekšlikums, kur izvietot bēgļus, kas nesatilps Muceniekos.

    Zatlers, Āboltiņa, Rinkēvičš un visa Vienotības spice paņem pie sevis pa bēgļu ģimenei.

    Tauta to novērtēs, ka nav tikai tukšas runas, bet beidzot arī konkrētas darbības…

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    Austras koks > Edgars Avotiņš 15.09.2015. 09.58

    5) tos, kas no savas valsts aizbēg caur vairākām valstīm un tad ar kuģi pār jūru – tie pēc definīcijas ir noziedzinieki – automātiski izraidīt

    _______________________

    Bet tādi viņi ir pilnīgi VISI. tādēļ arī uzskatu, ka izraidāmi atpakaļ uz Lībiju, Turciju u.tml. ir pilnībā VISI.

    +12
    -9
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Edgars Avotiņš 15.09.2015. 10.41

    Mans viedoklis, ka vispār Latvijai ir jāiesaistas šīs bēgļu krīzes risināšanā, un izmantojos ES naudu jāsagatavo bēgļu uzņemšanas centri. Un galvenais – jāsakārto gan Latvijas likumdošana, gan ES sadarbība.

    Jo – mēs dzīvojam blakus Krievijai.

    Gan pašā Krievijā laiku pa laikam mēdz notikt bardaks, gan Krievija mēdz karot kaimiņvalstīs.

    Ja nu Krievija iebruktu Baltkrievijā vai arī pašā Krievijā sāktos karš … tad pastāv iespēja, ka Latvijā ienāks miljons krievvalodīgu bēgļu.

    Šādā situācijā mums tiešām būs svarīgi, lai pašiem ir skaidrs, ko darīt.

    Un svarīgi būs daļu šo bēgļu nodot citām ES valstīm.

    Jo šāda miljona krievvalodīgo begļu ierašanās būs daudz lielāks drauds latviešu valodai un kultūrai nekā tie daži simti (vai pat tūkstoši) Sīriešu

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Edgars Avotiņš 15.09.2015. 10.14

    Nu ir tādi Sīrieši, kas atrodas Turcijā vai Jordānijā bēgļu nometnēs – nu tur tad tiešām var palīdzēt bēgļiem un daļu no tiem uzņemt atbilstoši ANO bēgļu programmām.

    Bet Vidusjūrā slīkstošos, vai tos kas Ungārijā nepakļaujas policijai vai Francijā uzbrūk Lamanša tunelim – bez šaubām jāarestē un jāizraida.

    Vienotība mēdz rādīt uz Latvijas bēgļiem 2. PK laikā …

    bet cik zināms, tad viņi:

    a) bēga Vācijas okupācijas iestāžu kārtībā un nonāca bēgļu nometnēs Vācijā

    b) bēga pa taisno no Kurzemes uz Zviedriju

    abi varianti likumīgi un tur reģistrējās un ievēroja noteikto kārtību. Un tur rakstīja pieteikumus uz tālāku izmitināšanu – nevis iesaistījās kriminālās shemās, lai nokļūtu pabalstu paradīzēs

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu