Viena brauciena pilnas biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā būs 1,15 eiro (papild.) • IR.lv

Viena brauciena pilnas biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā būs 1,15 eiro (papild.)

21
E-talons. Foto: Lita Krone, LETA

Rīgas sabiedriskajā transportā četrkāršos sodu par braukšanu bez biļetes

Tā kā valdība nav piekritusi sadarboties ar Rīgas domi pilsētas sabiedriskā transporta finansēšanā, kā arī to, ka ir traucēts piemērot atšķirīgus apmaksas noteikumus rīdziniekiem un nerīdziniekiem, no šā gada 1.februāra stāsies spēkā jaunas biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā, aģentūru LETA informēja Rīgas domē.

Pēc “Rīgas satiksmes” izmaksu aprēķiniem, jaunā pilnās biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā no februāra būs 1,15 eiro.

Līdz ar biļetes cenas paaugstināšanu Rīgas sabiedriskajā transportā pieaugs arī līgumsods par braukšanu bez biļetes, proti, tas paaugstināsies no pieciem eiro līdz 20 eiro, piektdien Rīgas domē notiekošajā preses brīfingā pastāstīja “Rīgas satiksmes” vadītājs Leonīds Bemhens.

No 1.februāra biļešu cenu līdz 1,15 eiro par braucienu plānots palielināt arī Rīgas mikroautobusos. Domē skaidro, ka oficiāli par šo jautājumu lems Rīgas domes Satiksmes departamenta autotransporta komercpārvadājumu licencēšanas komisija sēdē otrdien, 20.janvārī.

Domē skaidro, ka no 1.februāra viena brauciena cena pilsētas sabiedriskajā transportā tiks pielīdzināta uzņēmuma “Rīgas satiksme” pašlaik aprēķinātai viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksai.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, uzņēmums “Rīgas satiksme”, ņemot vērā gan prognozēto pārvadājamo pasažieru skaitu, gan dažādu resursu cenu izmaiņas – degvielas, elektrības cenu kritums un citi, – ir pārrēķinājis viena pasažiera pārvadāšanas pašizmaksu sabiedriskajā transportā 2015.gadam. Tagad tā ir 1,175 eiro – zemāka par līdzšinējo 1,20 eiro līmeni. Jaunās braukšanas maksas (tarifa) aprēķins ir saņemts Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā.

Ņemot vērā, ka tieši šāda summa – 1,175 eiro – norēķinos rada ievērojamas tehniskas problēmas, viena brauciena biļetes galīgā cena tiks noteikta 1,15 eiro.

Rīgas dome skaidro, ka “turpinot sociāli atbildīgu politiku”, Rīgā tiks saglabātās visas esošās atlaides un brīvbiļetes, bet daudzām plašām grupām tiks noteiktas jaunas atlaides, saglabājot viņiem esošās biļešu cenas.

Nestrādājošie pensionāri, skolēni, visu grupu invalīdi arī turpmāk Rīgas sabiedrisko transportu varēs izmantot bez maksas. Skolotājiem, pilna laika studentiem, daudzbērnu ģimenēm un citu pasažieru kategorijām, kurām ir tiesības saņemt atlaides, braukšanas maksa nemainīsies un paliks 2014.gada līmenī. Strādājošie pensionāri arī saņems braukšanas maksas atlaidi, kas ļaus viņiem saglabāt līdzšinējo viena brauciena cenu – 0,60 eiro.

Tiks piešķirta jauna atlaide nepilna laika studentiem, kas turpmāk saņems tādu pašu atlaidi kā pilna laika studenti, proti, par vienu braucienu maksās 0,30 eiro.

Rīgas dome arī turpinās būtiski dotēt abonementu biļešu cenas “Rīgas satiksmes” pastāvīgajiem klientiem. Rezultātā abonementu biļešu cenas tiks palielinātas ļoti piesardzīgi un dažas cenas joprojām saglabāsies zemākas, nekā tās bija 2013.gadā. Piemēram, dārgākajai mēnešbiļetei (visiem transporta veidiem, visiem maršrutiem, visām mēneša dienām) cena palielināsies par 25% – no 40 eiro līdz 50 eiro.

2013.gadā cena šai biļetei bija 45,90 latu jeb 65,50 eiro.

No 1.aprīļa plānots celt tarifus arī “Rīgas satiksmes” apsaimniekotajās autostāvvietās

No 2015.gada 1.aprīļa plānotas izmaiņas “Rīgas satiksmes” apsaimniekoto autostāvvietu tarifos, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

“Rīgas satiksme” skaidroja, ka A tarifa zonā no 1.aprīļa līdzšinējo 1,99 eiro vietā par vienu stundu būs jāmaksā 2,50 eiro. Par 0,15 centiem tiks palielināts arī katras nākamās stundas tarifs, sasniedzot trīs eiro.

B tarifa zonās par stundu tarifs plānots divu eiro vērtībā līdzšinējo 1,42 eiro vietā. Arī maksa par katru nākamo stundu sasniegs 2,50 eiro.

C tarifa zonā 1,14 eiro vietā tarifs pieaugs līdz 1,50 eiro, un par 0,29 eiro pieaugs arī tarifs par katru nākamo stundu.

D tarifa zonā līdzšinējo 0,85 eiro par stundu vietā būs jāmaksā viens eiro, savukārt par katru nākamo stundu – 1,50 eiro.

Visbeidzot R tarifa zonā tarifs par vienu stundu pieaugs par 0,73 eiro, sasniedzot piecus eiro, savukārt katras nākamās stundas tarifs pieaugs par 0,89 eiro, sasniedzot astoņus eiro stundā.

(papildināta ar pēdējo sadaļu par autostāvvietām)

Komentāri (21)

klusais 16.01.2015. 13.16

Tā vietā , lai ieviestu kārtību izdevumu daļā tiekiets vienkāršākais ceļš celt ieņēmumu daļu :) Izskatās , ka RIgas kase būs pienākusi pie iztukšīša :)

+21
-1
Atbildēt

0

ierados 16.01.2015. 13.52

Ar to Ušakovs ir atzinies, ka maks ir tukšs! Ausaiņa kabatas uzņēmums RS “sazāģējis” budžetu ka skaidas vien noput. Visas tās e-talonu sistēmas, displeji un tablo busos, pārējās izdarības RS un kabatas arodbiedrībā ar organizētsjiem “tautas gribas” izpaudumiem. Tā nauda no kaut kurienes taču jāņem. Neviens normāls saimnieks reāli trūcīgos laikos tā nerīkotos. Cilvēkiem jābraukā uz darbu par minimālu atalgojumu. Latīņamerikāņi dēļ biļešu cenām uztaisa pilsētā ļembastu nedēļas garumā. Mēs – ievēlam ausaiņus.

+20
0
Atbildēt

0

J.Biotops 16.01.2015. 14.06

Kā vēlējām, tā brauksim!

(Tikai bez pasaciņas, ka latvieši par to nav balsojuši)

+19
-6
Atbildēt

4

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu