Reklāmisti Rīgā maina transporta pieturvietas, varēs izvietot arī politisko reklāmu • IR.lv

Reklāmisti Rīgā maina transporta pieturvietas, varēs izvietot arī politisko reklāmu

42
Šāda partijas "Saskaņas centrs" politiskā reklāma sabiedrisko transportu "rotāja" 2011.gadā pirms Saeimas ārkārtas vēlēšanām. Foto: Evija Trifanova, LETA
Madara Rudzīte

Viņķelis: Darījuma starpnieks “Pilsētas līnijas” reklāmas tiesības ieguvis kā “pateicību par sadarbību ar pietuvinātām personām”

Lai arī pēc šogad mainītajiem Rīgas domes (RD) noteikumiem uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem politiskā reklāma bija aizliegta, uz jaunajām sabiedriskā transporta pieturvietām, kuras par saviem līdzekļiem Rīgā uzstāda reklāmas kompānija “JCDecaux”, priekšvēlēšanu aģitācija ir atļauta.

“JCDecaux” direktore Jeļena Brokāne intervijā Ir.lv teica, ka politiskās reklāmas izvietošanai ir ierobežojoši noteikumi Rīgas kultūrvēsturiskajā telpā (piemēram, daļā Vecrīgas, Mežaparka, Ķīpsalas un Kalnciema ielas rajona vēsturiskajā apbūvē), bet pilnīgs politiskās reklāmas aizliegums ir “salti meli”.

Darījums par pieturvietu ierīkošanu un reklāmas laukuma iegūšanu noslēgts starp diviem privātiem uzņēmumiem – “JCDecaux” un “Pilsētas līnijas” (PL), kam savukārt ir tiesības izvietot reklāmu pašvaldības uzņēmuma “Rīgas satiksme” (RS) transporta līdzekļos. Konfidencialitātes dēļ netiek atklāts, vai par šo darījumu tika rīkots konkurss.

Tāpat Brokāne neatklāja, uz cik ilgu laiku “JCDecaux” drīkstēs izmantot sabiedriskā transporta pieturvietas, lai tur izvietotu reklāmu. Taču pasaules pieredze liecinot, ka vairākās Eiropas pilsētās, ieskaitot Parīzi un Viļņu, aģentūra veidojusi pilsētas pašapkalpošanās riteņu nomas, pretī saņemot tiesības 10 gadus uz velosipēdiem izvietot reklāmu.

Lai arī jaunās pieturvietas Rīgā patiešām tiek uzstādītas par privātiem, nevis pašvaldības līdzekļiem, lielāko daļu sabiedriskā transporta pieturvietu izmanto pašvaldības uzņēmums “Rīgas satiksme” (RS).

RD opozīcijas deputāts no “Vienotības” frakcijas Pēteris Viņķelis portālam Ir.lv atzina, ka “darījuma starpnieks PL savulaik bez konkursa ieguva tiesības izvietot reklāmu RS transporta līdzekļos un uz RS infrastruktūras – pateicība par sadarbību ar pietuvinātām personām”.

Šogad Rīgas dome grozīja 2012.gadā pieņemtos noteikumus, kas pilnībā aizliedza politisko reklāmu Rīgas vēsturiskajā centrā un vēsturiskajā apbūvē. Pieņemtie grozījumi nosaka, ka “priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu laukums nedrīkst būt lielāks par 2,5 kvadrātmetriem” UNESCO aizsardzības teritorijā, Rīgas vēsturiskajā centrā, kā arī daļā Mežaparka, Ķīpsalas, Pārdaugavas un Kalnciema ielas koka apbūves rajonā.

Kā portālam teica Rīgas pilsētas būvvaldes sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Ilze Žūka, noteikumi šogad mainīti pēc grozījumiem Reklāmas likumā. Likums noteica, ka pašvaldībai vairs nav tiesību pilnībā aizliegt priekšvēlēšanu aģitāciju pilsētvidē. Tas darīts, lai “reklāmas nedominētu pār arhitektūru un nekļūtu pārāk „agresīvas”, bet tajā pašā laikā neliegtu iespēju reklamēties”.

Pieturvietu nomaiņa Rīgā šovasar notiek jau ilgāku laiku. RS pārstāvis Viktors Zaķis teica, ka pieturvietu jumta konstrukciju atjaunošana sākusies ar 3. un 6. tramvaju posmu rekonstrukciju. Projekta pirmajā posmā līdz gada beigām paredzēts nomainīt 300 pieturvietu, no kurām “JCDecaux” jau uzstādījuši 39. Kopumā tiks atjaunotas 800 pieturvietas visā galvaspilsētā.

 

Komentāri (42)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu