Igaunija un Somija vienojas būvēt divus sašķidrinātās gāzes termināļus • IR.lv

Igaunija un Somija vienojas būvēt divus sašķidrinātās gāzes termināļus

20
Igaunijas valdības vadītājs Tāvi Reivass. Foto: Evija Trifanova, LETA

Plānots, ka projekts izmaksās aptuveni 500 miljonus eiro

Igaunijas premjerministrs Tāvi Reivass un Somijas premjers Aleksandrs Stubs pirmdien vienojās par divu sašķidrinātās dabasgāzes termināļu būvi abās valstīs, kuru savienos cauruļvads, ziņo LETA.

Pagaidām vēl nav apstiprināta cauruļvada un termināļu būvēšanas finansējuma iedale, bet projekta “Balticconnector” atklāšana paredzēta 2019.gadā.

Plānots, ka projekts izmaksās aptuveni 500 miljonus eiro. Igaunija un Somija cer saņemt finanšu atbalstu no Eiropas Savienības (ES).

Sašķidrinātās gāzes terminālis veicinās abu valstu enerģētisko neatkarību, kas ir būtisks faktos Krievijas neparedzamās rīcības dēļ.

Projekts paredz liela sašķidrinātās dabasgāzes termināļa būvēšanu Somijā, kas reģionam piedāvās dabasgāzi par konkurētspējīgām cenām. Igaunijā tiks būvēts mazāks terminālis, ko ar Somiju savienos cauruļvads, tādā veidā savienojot Somijas un Igaunijas gāzes tirgus.

“Balticconnector” projekts paredz izveidot arī savienojumu uz Inčukalna pazemes gāzes krātuvi Latvijā.

Igaunija un Somija vienojās, ka projekta realizācija tiks uzsākta tiklīdz tas būs iespējams tehniski un ekonomiski, taču termināļiem un cauruļvadam 2019.gadā vajadzētu darboties. Puses arī vienojās, ka projekta pilna apmēra neīstenošanas gadījumā līdz 2016.gadam sašķidrinātās dabasgāzes terminālis tiks uzbūvēts tikai Igaunijā.

Pagājušā mēnesī sašķidrinātās dabasgāzes terminālis tika atklāts Lietuvas ostas pilsētā Klaipēdā.

 

Komentāri (20)

    klusais > lno 18.11.2014. 21.46

    Jau biju izlasījis :) :) :)

    Mani Jūrmala nekad nav uzrunājusi …

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    zanE. > lno 19.11.2014. 09.58

    ….Kalvi….vai pats esi bijis Bolderājā?…Daugavgrīvā, kuru arī sauc par Bolderāju?….

    …norādot uz Jūrmalu kā TUA citadeli, Tu droši vien būtu pārsteigts, ja mēģinātu noskaidrot, cik Jūrmalas īpašumi iegūti ar termiņuzturēšanās atļaujām un cik tie nopirkti bez kādām TUA….lielākā daļa Jūrmalas īpašumus sapirkās jau līdz TUA ieviešanai…un pērk joprojām bez kāda ierobežojuma un TUA pieprasīšanas…bet mītus uzturēt – tas ir nesalīdzināmi aizraujošāk…patriotiskāk?….

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    v_rostins > lno 19.11.2014. 10.17

    klusais

    pat mazu mājeli blakus savam elkam, čekas pidrillai, Šļeseram, arī ne?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lno > lno 18.11.2014. 22.46

    klusais. Vīnogas skābas?:)

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Kalvis Apsītis > lno 19.11.2014. 02.58

    Mani vecvecāki dzīvoja Jūrmalā (Asaros) – turienes privātmāju rajonā reizēm ciemojos, tur varbūt vēl dzīves vide ir OK. Bet Jūrmala kopumā man ir nesaprotama un ne visai simpātiska vieta. Viena no nedaudzajām pilsētām Latvijā, kur pašvaldības priekšgalā regulāri nonāk bandīti. Stāsta, ka manai vecvecmāmiņai bijis pretējs viedoklis – par labu Jūrmalai. Kad viņas znots (mans vectētiņš) 1930-tajos gados piedāvājis visai ģimenei pārcelties uz savu vecāku lauku saimniecību Kurzemē (Džūkstes apvidū), viņa esot teikusi, ka kara posts iešot Jūrmalai secen – jo neviens nebūšot tik traks, lai šaurajā zemes strēlē starp Lielupi un jūru dzītu iekšā smago kara tehniku. Vēlāk – 1940.-1945.g. tā arī noticis – pie Džūkstes bijuši diezgan lieli postījumi, bet Asaros – visas koka mājiņas veselas.

    Bet mūsdienās – saprotu tos cilvēkus, kuri šo Raimonda Munkevica un TUA mīļotāju citadeli nevēlas redzēt. Arī man tur diezgan daudz kas riebjas – neraugoties uz to, ka tur pavadīta daļa bērnības un joprojām dzīvo mani radinieki. Daudzi jūrmalnieki veicina šo attieksmi – pat līdz tādiem sīkumiem kā iebraušanas maksa vieglajiem auto. Nemaz nerunājot par Kauguriem, kur dominējošais “kontingents” ir tāds, kādu citur būtu īpaši jāmeklē. Nav runa par valodu, bet par dzīvesveidu – attieksmi pret publisko telpu, alkoholu, likumu ievērošanu… Bolderāja, Vangaži, Salaspils HESa ciematiņš un Kauguri – tās ir vietas, no kurām vajadzētu izvairīties. Tā arī ir Latvija, bet diezgan īpatnēja. Tāpat kā “inner city” Detroita vai Baltimora ASV.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

lno 18.11.2014. 19.43

klusais. Kas gan būtu jāskaidro? Ka pazemes gāzes krātuve joprojām LG, lasi Gazprom rīcībā? Ka mums pagaidām iespējamā alternatīva, pateiecoties lietuviešiem?

+7
-5
Atbildēt

6

    klusais > lno 18.11.2014. 21.44

    lno – priecīgas :) :) :) par energotirgus liberalizāciju runājot … nu jau kādu gadu Latvijā tirgo atkal daļēji Skandināvijas benzīnu :) :) :) , jo Lietuva tā arī nav atjaunojusi Mažeiķu – Meitenes dzelzceļa posmu , ko veiksmīgi demontēja :) :) :)

    Par šaursliežu dzelzceļu uz Berlīni varam padiskutēt :) par gāzes tirgu arī :) Pirmie divi jautājumi – cik plānots kravu virzienā Helsinki -Berlīne ? Cik dārgāk par gāzi maksājam mēs attiecībā pret Lietuvu , kurai nu jau ir terminālis :) :) :)

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    klusais > lno 18.11.2014. 23.30

    lno – neko jaunu nepastāstīji … tas notiek ne jau tagad , bet jau pasen… bieži pieminētie igauņi ir šo jautājumu risinājuši pārdodot terminālus krieviem un tur kustība notiek, lietuvieši draudzējas ar baltkrieviem . Dzīve nav statiska , tā ir kustībā :)

    Bet par gāzi tā arī neizstāstīji , kur ir zaudējumi redzamā laika periodā nosaucot konkrētus skaitļus vai vismaz virzienus .

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    klusais > lno 18.11.2014. 20.01

    lno – vienkārši uzziņai –

    LG Akcionāru sastāvs

    “E.ON Ruhrgas International GmbH” 47,23 %

    AAS “Gazprom” 34,00 %

    SIA “ITERA Latvija” 16,00 %

    Pārējie akcionāri 2,77 %

    Kopējais vērtspapīru skaits 39 900 000

    Nominālvērtība 1,00 LVL (1,42 EUR)

    Iņcukalna gāzes krātuve pieder valstij un ir izīrēta LG .

    Bet par lietas būtību – kur šobrīd mums ir kāds zāģis par gāzes piegādēm – cenas? piegāžu pārtraukumi ? kas ?

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    v_rostins > lno 19.11.2014. 10.25

    klusais

    cik plānots kravu virzienā Helsinki -Berlīne ?

    __________________

    Saki čekistu vagīna, par cik procentiem ir noslogota dzelzceļa līnija Rīga – Maskava un kādi kravas pieaugumi gaidāmi, kad tūlīt Krievijas ekonomika būs pilnīgi sagrauta, lai pēc Šļesera ieliktnīša, padļugas Magones, ierosinājuma tur noraktu milzu naudas?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lno > lno 18.11.2014. 20.07

    klusais. Pupu mizas īpašnieku %, ,ja valsts nevar uzsākt gāzes tirgus liberaliāciju:) Kā apmāts vienmēr pūt Maskavas stabulē, vai tā būtu koalīcija ar SC, austrumu virziena dzelzceļa modernizācija vai gāzes tirgus atvēršana?:)

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    lno > lno 18.11.2014. 22.40

    klusais. Liec smaiļikus, cik vēlies, tie nākotni nenoteiks. Pakatīsimies, cik kravu pēc pāris mēnešiem ies pa Krievijas dzelzceļu, jau tagad krievi savas kravas cenšas vest uz savām ostām.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

Jānis V. 18.11.2014. 13.41

Priekš kam Latvijai vajag termināļus? Mēs šeit neesam nekādi leišu nabagi un varam par Krievijas gāzi samaksāt visaugstāko cenu. Un ja arī ko šeit tādu būvētu, tad tas būtu ne Zelta tilts, bet gan platīna GK.

+8
-7
Atbildēt

3

    klusais > Jānis V. 18.11.2014. 19.14

    lno – paskaidro tuvāk :) kur mums tagad zāģis ?

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    klusais > Jānis V. 18.11.2014. 15.55

    Jānis V – sašķidrinātā gāze uz šodienu maksā dārgāk … leiši ar likumu ir ieviesuši obligātu iepirkumu . Tagad katra sevis cienoša valsts būvēs termināli , kaut gan Latvijas trumpis ir gāzes glabātuve , kas nav nevienā citā no kaimiņvalstīm :)

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    lno > Jānis V. 18.11.2014. 19.07

    klusais. Par neatkarību jāmaksā dārgi. Latvijas trumpis joprojām Gazprom rokās:)

    +11
    -6
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu