"Vienotība" oficiāli izvirza Seili izglītības un zinātnes ministra amatam (papild.) • IR.lv

“Vienotība” oficiāli izvirza Seili izglītības un zinātnes ministra amatam (papild.)

49
Topošās koalīcijas partneri - Nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK līdzpriekšsēdētājs Raivis Dzintars (no kreisās), Ministru prezidente Laimdota Straujuma, "Vienotības" līdere Solvita Āboltiņa un Zaļo un zemnieku savienības frakcijas priekšsēdētājs Augusts Brigmanis pēc tikšanās informē masu mediju pārstāvjus par atbildības jomu sadali jaunajā valdībā. Foto: Ieva Čīka, LETA

Valdību varētu apstiprināt 5.novembrī

Partijas “Vienotība” valde trešdien nolēma virzīt “Iespējamās misijas” vadītāju Mārīti Seili izglītības un zinātnes ministra amatam, ziņo LETA.

Seile ir ieguvusi maģistra grādu matemātikā Latvijas Universitātē, kā arī maģistra grādu Tventes Universitātē Nīderlandē, kur apguva izglītības un apmācības sistēmu veidošanas zinātni.

Pirms darba “Iespējamā misijā” Seile strādāja celtniecības jomas uzņēmumā “Primekss”, kur dažādos laikos ieņēma dažādas pozīcijas – biznesa procesu direktores amatu, personāla direktores amatu, kā arī valdes locekļa amatu. No 2002. līdz 2008.gadam Seile strādāja uzņēmumā “Maxima Latvija”, kur bija personāla direktore, bet pirms tam ieņēma mācību daļas vadītāja amatu.

Pirms tam, no 1998.gada līdz 2004.gadam, viņa bija “Skolu atbalsta centra” direktore, savukārt no 1996.gada līdz 1998. gadam bija “Sorosa fonda” projektu vadītāja.

Seile no 1992.gada līdz 1996.gadam strādāja Preiļu 1.vidusskolā par matemātikas skolotāju un direktora vietnieci.

Jau ziņots, ka Valsts prezidents Andris Bērziņš trešdien, tiekoties ar topošās koalīcijas partneriem, neesot izteicis iebildumus pret kādu no ministru kandidātiem.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma (Vienotība) pēc tikšanās sacīja, ka politiķi informēja prezidentu par iespējamo valdības sastāvu, kā arī valdības deklarācijas projektu. Prezidents arī nav izteicis iebildumu pret kādu no ministru kandidātiem, piebilda valdības vadītāja.

Straujuma pastāstīja, ka rīt plāno tikties ar Satversmes aizsardzības biroja vadītāju Jāni Maizīti, lai skaidrotu jautājumus par pielaidi valsts noslēpumam jaunajiem ministriem.

Jauno valdību varētu apstiprināt nākamnedēļ, 5.novembrī.

Līdz nākamajai nedēļai ir plānots pabeigt darbu pie valdības deklarācijas “slīpēšanas”. Arī prezidents izteicis vairākus ierosinājumus, pie kā būtu jāstrādā jaunajai valdībai, piemēram, obligātā iepirkuma komponentes jautājuma un risinājumiem saistībā ar tā dēvēto nolikto atslēgu principu.

Otrdien topošās koalīcijas partneri vienojās par atbildības jomu sadali jaunajā valdībā. “Vienotību” jaunajā valdībā varētu pārstāvēt Ministru prezidente Laimdota Straujuma, finanšu ministrs Jānis Reirs, ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs, iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis, satiksmes ministrs Anrijs Matīss, savukārt izglītības un zinātnes ministra amata kandidātu partija oficiāli vēl nav nosaukusi. Partija šim amatam uzrunājusi “Iespējamās misijas” vadītāju Mārīti Seili, bet par viņas kandidatūru “Vienotība” šodien vēl lems valdes un frakcijas sēdē.

Zaļo un zemnieku savienību (ZZS) jaunajā valdībā varētu pārstāvēt zemkopības ministrs Jānis Dūklavs, aizsardzības ministrs Raimonds Vējonis, labklājības ministrs Uldis Augulis, ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola, kā arī Guntis Belēvičs veselības ministra amatā.

Tāpat ZZS politiķis Edgars Tavars būs parlamentārais sekretārs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM), savukārt nacionālajai apvienībai “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK varētu būt parlamentārais sekretārs kādā no “Vienotības” vadītajām ministrijām, par ko vēl jāvienojas.

Nacionālajai apvienībai jaunajā valdībā varētu būt vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards, tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs, kultūras ministre Dace Melbārde, savukārt Ināra Mūrniece varētu kļūt par Saeimas priekšsēdētāju.

(papildināta no sākuma)

Komentāri (49)

Kamielis 29.10.2014. 18.07

Personīgi nepazīstu, bet lasot mēdiju informāciju brīnos kā var pierunāt tik sakarīgu cilvēku kļūt par ministru, ak jā viņa jau ir vadījusi taču “Neiespējamo misiju”.

Nu ko no sirds vēlu lai izdodas ko uzlabot pēc būtības un lai ministrijas nekustamo īpašumu staļļos nepaslīd kājas!

+9
0
Atbildēt

0

jautajums_4 29.10.2014. 14.49

Man toties ir! Oi, oi, oi…

Reāli atbalstu divus- Vējoni un Rinkeviču. Viss!

+9
-2
Atbildēt

0

DikembeSakamoto 29.10.2014. 15.01

Aicinu sirdsapziņas deputātus Rībenu, Buiķi, Kursīti nebalsot par valdību, kamēr tur ir Gerhards, citādi aizies NA pa skuju taku tāpat kā TB/LNNK.

+5
-5
Atbildēt

6

    v_rostins > DikembeSakamoto 29.10.2014. 21.59

    DikembeSakamoto

    Gerhards ir tipisks Kalvīša ēras reālpolitiķis

    ____________

    Vai tiešām viena nepatīkama Gerharda dēļ, esi gatavs atdot savu valsti izpostīšanai dombrovskiem, āboltiņām, pabrikiem, kozlovskiem, rinkēvičiem, matīsiem un citiem prokremliskiem mērgļiem?

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    aivarsk > DikembeSakamoto 29.10.2014. 15.11

    Nedomāju, ka Gerhards ir lielākā problēma šajā valdībā, nav jau viņa noziegumu saraksts tik garš, ja vispār ir.

    Cita lieta ir kozļiks, rinkevičš, matīss utt.

    http://www.youtube.com/watch?v=qZrZTszbUSY

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    aivarsk > DikembeSakamoto 29.10.2014. 21.21

    Ekonomikas ministram atbalstīt kāda kredīta ņemšanu jau nu nav grēks.

    Grēks bija to naudu nofenderēt un uzmest valsti. Tikai tur citi darboņi bija, ne jau Gerhards. Pārmest var FM vai VK, kāpēc neprasīja akcionāru personīgus galvojumus.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > DikembeSakamoto 29.10.2014. 18.53

    Džeris – Gerhards arī minējis, ka «rekonstrukcijas rezultātā uzņēmums iegūs nozīmīgas priekšrocības tirgū, jo savā nozarē kļūs par modernāko uzņēmumu Eiropā.

    —————————————————————————

    Tas starp citu joprojam ir spekā – modernizācija jau tika veikta un LM ir modernākais. Tā ka šie ieguvumi nav zuduši.

    LM bankrots saistīts ar Pasaules un Eiropas ekonomiskās krīzes izraisītu būvniecības apjomu kritumu Pasaulē un līdz ar to samazinajās LM produkcijas noiets. Un līdzīga situacija ir ļoti daudziem metalurģijas uzņēmumiem Pasaulē.

    LM situāciju īpaši pasliktināja daži “īpaši” apstākļi:

    1) akcionāru vēlme izņemt daudz naudiņas pa kreisiem ceļiem pat krīzes laikā

    2) OIK strauja celšanās

    Bet ja nebūtu ekonomiska krīze, tad LM būtu izdzīvojis ar visās šīm nebūšanām – gan kredītu atmaksātu, gan akcionari turpinātu uzdzīvot, gan par elektrību samaksātu … Tiesa gan – ja akcionāri nebūtu bijuši pārāk alkatīgi, iespejams, ka tad LM butu arī krīzi pārdzīvojuši.

    Bez tās modernizācijas LM neatbilda ES eko un energoefektivitates normām – tā ka, ja valdība nepalīdzētu taisīt modernizāciju, tad būtu vispār likvidēts.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > DikembeSakamoto 29.10.2014. 15.29

    Kāda tur problēma, tipisks NA ministrs, ne labāks, ne sliktāks par pārējiem.

    “Iespējams, tieši «labās» vadīšanas spējas ļāvušas Gerhardam savulaik «izbīdīt» valsts galvojumu uzņēmumam AS Liepājas metalurgs.

    Izpētot Finanšu ministrijas dokumentāciju, kas saistīta ar galvojuma saņemšanu, portāls Pietiek atklājis, ka toreizējais ekonomikas ministrs Gerhards vēstulē, kas datēta ar 2009.gada sākumu, ne tikai «lūdzis rast iespēju izskatīt jautājumu par galvojuma sniegšanu AS Liepājas metalurgs», bet arī minējis virkni iemeslu, kuru dēļ valsts galvojuma sniegšana uzņēmumam dos iespaidīgu labumu.

    Gerhards arī minējis, ka «rekonstrukcijas rezultātā uzņēmums iegūs nozīmīgas priekšrocības tirgū, jo savā nozarē kļūs par modernāko uzņēmumu Eiropā. Tiks ievērotas visas Eiropas Savienības prasības vides aizsardzības jomā. Tiks paplašināts ražotās produkcijas sortiments, paaugstināta tās kvalitāte, kā arī tiks samazināta produkcijas pašizmaksa ar nosacījumu, ka produkcijas apjoms palielināsies».

    Neskatoties uz to, ka Valsts kase savos ziņojumos bija minējusi veselu virkni riska faktoru, ekonomikas ministrs Gerhards savā vēstulē nav minējis nevienu pašu riska faktoru vai potenciālu problēmu, kas varētu likt rūpīgāk apsvērt valsts galvojuma sniegšanu Liepājas metalurgam.

    Ar savām «vadīšanas» spējām Gerhards izcēlies arī satiksmes ministra amatā, kad, tā vietā, lai risinātu dažādus konfliktus, no «augšas» tika dots uzstādījums «neaiztikt Fliku».

    Kāda tur problēma, tipisks NA ministrs, kas milzigi “aizstāv” valsts interses, domā par to no rīta līdz vakaram.

    “Kā norāda vairākas ar lidsabiedrību airBaltic saistītas personas, Satiksmes ministrija (SM) tikai publiski izlikusies, ka prasmīgi risina domstarpības gan par airBaltic preču zīmju atgūšanu lidsabiedrības īpašumā, gan par valsts intereses ierobežojošā airBaltic akcionāru līguma grozījumiem, gan par airBaltic vairākus miljonus lielo parādu lidostai Rīga.

    Utt., par Gerhardu vēl daudz ko var atrast, bet, tie taču visi meli, īstenībā, viņš taču ir “idealists un patriots”, pareizi, aivarsk?

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    DikembeSakamoto > DikembeSakamoto 29.10.2014. 15.46

    Gerhards ir tipisks Kalvīša ēras reālpolitiķis, kas noveda valsti līdz kliņķim, kas jums visiem laborotorijas peles atmiņa? Tā ir katastrofa! Vai neatceraties, ka TB/LNNK nepārvarēja 5% robežu Rīgas domes vēlēšanās? Jūs atkal čakarējat savu tautu, savus vēlētājus? Jūs atkal braucat miskastē ar saviem bezprincipu shēmotājiem.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu