IR

Jelgavā iemūrē kapsulu, atklājot jaunās vagonrūpnīcas būvniecību 22

Iecerēts, ka pirmie vagoni no konveijera noripos jau nākamā gada rudenī
5.jūnijs 2013 12:08

Svinīgā ceremonijā, iemūrējot simbolisku kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm un piedaloties Valsts prezidentam Andrim Bērziņam, trešdien tika atklāta "UVZ Baltija" rūpnīcas būvniecība Latvijā.

Valsts prezidents svinīgajā uzrunā pateicās visām projektā iesaistītajām pusēm par sadarbību, kuras rezultātā tapis projekts, kas sekmēs Latvijas un Krievijas sadarbību, ziņo LETA.

"Es ceru, ka Jelgavā varētu būt jauna cukura fabrika, bet labi, ka šī vieta atradusi šādu saimnieku. Es ceru, ka jaunais projekts būs ilgāks nekā Jelgavas cukurfabrika un ne ar tādām beigām," sacīja Bērziņš, paužot cerību, ka drīz jau varēs runāt par Klusā un Atlantijas okeāna savienošanu caur Latviju.

Pasākumā piedalījās arī Krievijas Federācijas rūpniecības un tirdzniecības ministrs Deniss Manturovs, Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, koncerna "Uralvagonzavod" ģenerāldirektors Oļegs Sijenko, a/s "UVZ Baltija" padomes priekšsēdētājs Konstantīns Djomins un valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks.

Plānots, ka no lielākā Krievijas vagonbūves koncerna "Uralvagonzavod" rūpnīcas Jelgavā pirmie vagoni no konveijera noripos jau nākamā gada rudenī, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "UVZ Baltija" valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks.

Rūpnīca atradīsies bijušās Jelgavas cukurfabrikas teritorijā, tās būvniecībā un teritorijas labiekārtošanā uzņēmums plāno investēt 14 miljonus latu (20 miljonus eiro). Līdz brīdim, kad rūpnīca varēs reāli sākt piedāvāt sadarbības partneriem pirmos vagonus, vēl jāveic virkne darbu. Paredzēts, ka ražotnes būvniecība noslēgsies 2014.gada rudenī, līdz tam arī Jelgavas pašvaldība apņēmusies sakārtot ar to saistīto infrastruktūru.

"Pēc rūpīgas iespējamo ražošanas vietu, apkārtējās infrastruktūras izpētes, kā arī nekustamo īpašumu tirgus cenu analīzes, mūsuprāt, esam atraduši ideālu būvniecības vietu - Jelgavu. Būtiski ir tas, ka arī pašvaldība ir pretimnākoša un ieinteresēta gan investīciju piesaistē, gan jaunu darba vietu radīšanā," piebilst Sačiks.

Ar pilnu jaudu vagonbūves rūpnīca sāks darboties 2015.gada sākumā. Ražotnē būvēs un komplektēs dzelzceļa vagonus, kā arī nodrošinās to remontu un apkopi. Gadā plānots uzbūvēt līdz 2000 dažāda veida kravas vagonu.

"Latvijai ir vairākas būtiskas priekšrocības - ģeogrāfiskā dislokācija, likumu sakārtotība, kapitāla drošība, darbaspēka pieejamība un izmaksas. Skatoties uz visu kopumā, secinājām, ka Latvija ir tā vieta, kur attīstīt un veidot biznesu un paplašināt darbību Eiropas Savienībā," skaidro Sačiks.

Uzņēmums "UVZ Baltija" dibināts 2012.gada jūlijā. Tā apmaksātais pamatkapitāls ir pieci miljoni latu. 100% "UVZ Baltija" akciju pieder koncerna "Uralvagonzavod" kompānijai "UVZ International S.a.r.l.".

1936.gadā dibinātais "Uralvagonzavod", kura 100% akciju pieder valsts īpašumu federālajai pārvaldes aģentūrai "Rosimuščestvo", aptver ražošanas uzņēmumus, zinātniski pētnieciskos institūtus un konstruktoru birojus. "Uralvagonzavod" būvē vilcienu vagonus, ceļu būves mašīnas un kara tehniku. Koncerna apgrozījums 2011.gadā bija trīs miljardi ASV dolāru (aptuveni 1,6 miljardi latu).

 

Ieteikt šo rakstu? Jā(0)

Populārākie viedokļi

Pauze Kas varētu būt potenciālie pircēji? RU tehnoloģijas LV izpildījumā...???
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  5.jūnijs 2013 14:28
ierados Sadarbība ar krieviju? Nu forši, forši, forši!! Nu savāks tā fabrika pāris tūkstošus cilvēku, nu nostrādās viņi pusgadu. Un tad izrādīsies, ka ziķeri vadībā nonākuši maksātnespējā. Tāpat kā Liepājā. Atkal pusotra tūkstoša Krievijas ķīlnieku. Un Jelgava ar savu pastulbo pagastveci.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.jūnijs 2013 17:40
Thomas Brīnums kad kautko sāk celt, bet Latvijā jau ir vagon rūpnīca! Kapēc jāceļ otra un jāveido konkurenci tik mazā teritorijā? Un kur ir līguma nosacījumi? Intresanti ir izlasīt uz kādiem noteikumiem to rūpnīcu Krievija ceļ Latvijā?
Protams atkal valsts noslēpums :D Bet ja godīgi Latvijā ir ar tiem slepeniem sadarbības līgumiem tik daudz sūdi sataisīti ka maz neliekas. Kam tad tas uzņēmums piederēs Krievijai vai Latvijai?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  5.jūnijs 2013 15:02

Skatīt visus viedokļus → Pievienot viedokli →

DELFI