IR

Taisnības nav ne Dombrovskim, ne Ušakovam

Viedokļi

articulus100. Pēc Matīsa iecelšanas satiksmes ministra amatā vairs neizsauc izbrīnu Dombrovska un Vienotības agrākie lēmumi.
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  5.marts 2013 13:02
andiscalitis Cerams torti dabušu uz 8. martu kā jaunina

Xi1oyfp688j9h6bm3cz

 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 15:53
Džerijs Šterns Tātad laiks sekot pieredzējušāku valstu piemēram, kurās sabiedrības nevienlīdzība ir samazinājusies, un beidzot ieviest progresīvo nodokļu sistēmu.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 13:05
Plus_opiniondzeris49 Var tikai pievienoties visam teiktajam, Latvijā nodokļu sistēma un pabalstu sistēma strādā par labu bagātākajai iedz. kategorijai, nevis ienākumu izlīdzināšanai, jēdziens "pabalsts", ar ko domāts pabalsts tikai tiem, kam tas tiešām nepieciešams, pilnībā degradēts, dodam naudu gan tiem, kam vajag, gan tiem, kam tas galīgi nav nepieciešams, pie kam, jo tu bagātāks, jo tu dabū lielāku "pabalstu", nesen kā taču kāds ierēdnis saņēma pāri par 100000 "pabalstu", kaut, oficiāli ar att. sievieti pat sareģistrējies nebija, pabalsti vispār būtu jāmaksā nevis no soc. budžeta, bet, pamatbudžeta, lai neiztukšotu soc. budžetu, visa soc. aizsardzības sistēma mums ir kas vidējs starp populismu un atbalstu tiem, kam tas nav nepieciešams, solidaritātes princips pilnībā iztrūkst.
Latvijā katastrofāli trūkst adekvātas kreisās partijas, kas varētu par to visu runāt, mums ir tikai populisti ar neskaidru orientāciju un labējie, arī ar neskaidru orientāciju, kas svārstās no populisma līdz galēji labējai ekonomiskai politikai.
Par to visu būtu jādomā Viņķelei, kura, tā vietā, nodarbojas ar neadekvātiem paziņojumiem un to, kas uz viņu neattiecas, un nespēj saprast, ka viņa ir LM, nevis FM, viņas uzdevums nav taupīt naudu, bet gan rūpēties par cilvēku labklājību, ienākumu izlīdzināšanu, un novērst nabadzību, tik neadekvāts, nekompetents, un augstprātīgs LM, kurš pat savas funkcijas īsti neaptver, Latvijā vēl nav bijis.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  5.marts 2013 13:22
salamandrs tas viss ir puppu mizas - glv., ka latviskijas čngl-slātav. i-netā iekšā tak arī KRIEVI zvērā kā nāk !!!
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 13:55
zirnekliene Šeloba Un vēlreiz... Nebūs mums normāla partiju politiskā spektra, kamēr nenotiks DDD.
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 16:02
Plus_opiniondzeris49 Tad jau nekad nebūs, jo nekāds DDD te nenotiks, tas, manuprāt, ir skaidrs pat tiem, kas par to runā.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:25
salamandrs kapeika - tad nu tā - vai nu pusidiņi vai nelieši .... va kas pa vidu ... MĪKSTIE JAU NU 100% -
BET BET BET BET BET - galvenais ir tas, ka plaša publika ko ta citu prasījusi būtu ???
- Va būtu ko ne tādu dabūjuse ?
Ko gribējuse nebūtu ?
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 13:54
Krix Labs raksts, bet visam nevarēju pievienoties :

1) Pirmkārt par NĪN...ir jāsaprot, ka NĪ burbuļa iespaidā 140 tūkstoši ir kļuvusi cena, ko var maksāt vidusmēra ģimenes māja, ja nav vēlēšanās dzīvot nekvalitatīvā jaunā projektā vai saspiestā padomju laika tipveida dzīvoklī. Lieki teikt, ka cena nav adekvāta LV algām(arī augšējā līmeņa, kur nu vēl vidējai aritmētiskai - kurai bankas pat nedod kredītu zemā līmeņa dēļ). Uzturēšanās likuma dēļ Jūrmalas kadastrs iz uzkāpis debesīs un NĪN no turienes vienkārši spiež laukā iedzīvotājus, kas tur ir dzīvojuši sen, bet kuriem ne tuvu nav tika daudz naudas, lai maksātu līdzīgus nodokļus kā krievu iebraucējiem ! Nosakot mehānisku likmi, kura starp citu jau tagad ir viena no augstākām Eiropā un iekasējot to no pilnīgi visiem, tostarp tiem, kam nelaimējies iedzīvoties no seniem laikiem ekskluzīvā rajonā - nekas nemainīsies, vienkārši iedzīvotāji tiks izspiesti no bagātam slāniem patīkamām vietām...Nu nevar vēlēties, lai pie ļoti maziem ienākumiem, kādi mums Eiropā neaupšaubāmi ir, ieņēmumi no NĪN būtu lieli...Pirmkārt ir jāizbeidz sildīt neadekvātas cenas ar apšaubāmas izcelsmes Austrumu naudu, otrkārt ir jāizveido patiesa kadastra sistēma, kas atspoguļo patieso situāciju tirgū, treškārt nodokļiem ir jābūt sasaistītiem ar reāliem ienākumiem !
Par atbalstu nabadzīgajiem - atkal varam runāt par to, ka nabadzīgi pēc Rietumu standarta LV būtu 80-90% iedzīvotāju, pēc mūsu metodikas tā jau ir gandrīz puse. Var protams izsēt bagātos, lai atlaides un atbalsts nepienāktos tiem, kuriem pēc tā nav nepieciešamības, bet tad ir jārēķina cik šāda informācija izmaksās un kā to uzturēs un atjaunos. Lielajam vairumam minētie atbalsta pasākumi tiešām palīdz!
Par kapitāla nodokļiem - tur gan var piekrist visam un uz 100%, pašlaik uzņēmumi, kā vietējo, tā arī ārvalstu investoru tiek vienkārši pumpēti laukā - neieguldot ne attīstībā, ne darbiniekos, savu peļņu maksimizējot uz vienkārša darbinieku noslodzes pieauguma, vietējās bankas ir pilnas ar nerezidentu naudu un no visa šā ir jāmaksā tikai 10% kapitāla pieauguma nodoklis, iepretīm augstajiem darbaspēka nodokļiem, turklāt jāņem vērā, ka pretēji mājoklim, kapitāls ieguldījums neprasa un pēc būtības tiešām ir luksusa prece, pretēji vienīgajam mājoklim !
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  5.marts 2013 14:21
tgruntmanis Mums jabut atklatiem pret sabiedribu kura dzivojam. Nav daudzas valstis pasaule, kuras subsides trucigu cilveku atrasanos bagato rajonos un tadi vienmer bus, vai tas ir Francija, Kalifornija, Italija vai kur citur, ja cilveks nevar vairs atlauties vairs dzivot sini rajona, tad IR jamekle dzive rajona kur letaki ipasumi. Es labi apzinos ka tas izklausas necilvecigi, bet ta tas diemzel ir, ta ir patiesiba. Iznemumiem vajadzetu but loti maziem, piemeram cilveks kas ir 70 gadu vecs, pensionars un dzivojis ipasuma no 1990 gada, par to butu jadiskute, bet mes nevaram iedomaties, ka visi cilveki vares turpinat dzivot dargos rajonos, tikai tapec ka vini tur vienmer dzivojusi.
Runajot pavisam precizi, ja ipasums ir 140 000Ls dargs, banka aizdevusi 80%, tad videjais masksajums menesi ir ap 900-1000Eiro, gimenem kas var sadu maksajumu atlauties, nevajag 8Ls pabalstu menesi lidz berns ir 15 gadu vecs. Par sadu ipasumu, ipasuma nodoklis Rigas centra ir starp 300-600Ls gada, un ari so ipasuma nodokli nav pareizi samazinat uz 150-300Ls, ar domu ka tas stimules dzimstibu, tacu to butu gruti iedomaties. Es apzinos, ka dala lasitaju man nepiekritis.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 18:29
Edgars Avotiņš Krix - dažos jautājumos var Tev piekrist (piemēram par to, ka UA tirgošana par ieguldījumiem NĪ tikai kropļo tirgu -krīzes laika tas vēl bija kā nebūt attaisnojams, bet kāpēc to turpināt tagad?)
Bet par "vienīgo mājokli" - pilnīgi garām. Līdzīgi šeit pirms nedēļas viena kundze raudāja, ka "normāla ģimene tērējot 1200kwh ..."

Domāju, ka labākais risinājums būtu valdībai atvieglot īres noteikumus (atļaut nemaksātāju izviest no dzīvokļa) un tas attiecīgi iepludinātu īres tirgū daudz dzīvokļus. Ja ēkas piederētu vienam īpašniekam tad automātiski atrisinātos gan problēmas ar piespiedu nomu, gan siltināšanu, gan komunālo rēķinu nemaksātājiem utt. Arī pašam parādniekam būtu labāk, ja viņu laicīgi izsviestu no liela dzīvokļa un viņš būtu spiests domāt par lētāku dzīvesvietu, kamēr parāds nav uzaudzis nepanesams.
Un ja būtu pietiekami daudz lētu īres dzīvokļu, tad cilvēki mainot darbavietu varētu noīrēt dzīvokli tuvāk jaunajam darba - samazinātos transporta problēmas, piesārņojums utt.
Šis cilvēku pieradums pie pastāvīga nopirkta dzīvokļa vai savrupmājas mākslīgi sadārdzina mājokļa izdevumus, transporta izdevumus utt.

Interesantā veidā savas "privātīpašuma" tiesības dabūja izbaudīt tikko kāda Rīgas grausta iedzīvotāji - dienesti nolēma, ka tur vairs dzīvot nevar un īpašnieki var iet kur grib, viņu graustu nojauks un īpašniekiem būs jāsedz nojaukšanas izdevumi. Tur bija kādi 11 īpašnieki - maz ticams, ka viņi spēs kaut savas sadrumstalotās īpašumtiesības uz to zemes pleķīti kaut kā izmantot.
Un tagad padomājiet - cik daudz privatizētu dzīvokļu ir padomju blokmājās, kuru projektētais lietošanas laiks jau ir beidzies. Nu labi - 51% iedzīvotāji vienosies un renovēs un daļa no tām mājām vēl noturēsies kādus 20 gadus - bet drīz aizvien vairāk būs tādu "privātīpašnieku", kas saņems rēķinus par savu graustu piespiedu nojaukšanu.

Tiesa gan - itkā jau no "resursu" viedokļa būtu pareizi, ka ceļoties kadastra vērtībai un NĪN nabadzīgie cilvēki no Jūrmalas utml vietām izvāktos un senču īpašumus no viņiem nopirktu turīgie, BET ... Problēma ir tā, ka kadastra vērtība paceļas visā Jūrmalā, bet iespējamā pārdošanas cena ir augsta tikai pie pašām kāpām, bet tie kas dzīvo aiz dzelzceļa spiesti maksāt augstu NĪN, bet reāli pārdot īpašumus nevar. Tur nu kadastra sistēma būtu jādala sīkāk.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 19:51
Optiskais Tēmeklis Uģi Gruntmani...

Vispirms jau Latvijā nav partiju, tikai ppolitizēti ekonomisko un savtīgo interešu pulciņi, kurus to dalībnieki mēģina uzdot par partijām. Tieši ekonomiskā savtīguma/finansu segregācijas dēļ arī pārvaldes darbības un likumdevēja -- Saeimas -- mazdarbibas un bezdarbiba vēlēsanu kampaņam ir kalendārie sasinājumi, bet nav pārtraukumu: pabasti tiek dalīti visiem vēlēšanu -- elektorātu uzturēšanas -- dēļ. Faktiski izpildvara -- Vienotība kā birojnieku partija, kam nav ražotāju atbalsta savā elektorātā ar to nodarbojas sevišķi centīgi, pakal dzenas SC-- nepārtraukti par nodoklmasātāju naudu piekukuļo savus vēlētājus: arī tos turīgos, kam, Uģi, ka Tu saki, pabalstu sīknauda faktiski nav vajadzīga, toties kuru izpildvara izdala, stutējot savas partijas.

Dabiski, ka velti gaidit, lai KNAB -- ka pārsvarā vienas partijas politisks ierocis -- sāktu cinīties ar šo korupcijas paveidu!

Cits jautājums, vai pamats gandarijumam par Vienotibas politekonomisko pašnāvību? Protams, nē. No valstiskajām pārējām nav nopietna varas potenciāla. Turklāt Vienotibas sateliti koalicijā ļauj bez ierunām Vienotibai stumt varu uz SC pusi. Tikko -- aizvakar? -- SC mierigi pašreklamējas, piedāvajot palielināt nodokļos par veselības aprūpi izdoto daļu: tagad tā ir Ls 150 ... gadā (!), Repšes pavadā 2009 gada rātnais Dombrovskis ar sadistisku prieku toreizējos Ls 300 nocirta uz pusi, bet sevi pašlepnais un valstiskumā vājredzigais Andris Vilks pat nav iedomājies kaut ko audzēt atpakaļ. Toties kadu PR var Vienotiba sev sarikot par sliktajiem no SC, kuri piedāvā -- šoreiz godīgu un loģisku! -- ricibu... :)
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus 8 ATBILDES  ATBILDĒT  5.marts 2013 14:37
articulus100. Optiskais Tēmeklis
Varēji Vienotību vairs nebārt, nu jau viņi kā Godmanis, Šlesers un Kalvītis kopā ar SC gatavi nogremdēt valsti.
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 15:12
Optiskais Tēmeklis Articulus?!

Nav gatavi? Un kā vēl gatavi!...

Protams, smalkāk nekā Godmanis vai Kalvītis, bet, ja nav gatavi, kādēļ tik daudz izdevibu dod SC? Arvien vairāk sāk likties, ka Vienotiba SC nevis vājuma dēl atdodas, bet noguruma dēļ cer dārgi pārdoties. Kas FM ar Vilku traucēja pacelt ārstēšanās izdevumu nodoklatvieglojumus pacelt par latiem 30 -- 50? Maza muļķiba vai liela gudriba? Jau vairs negribas ticēt, ka vienīgi liela augstprātiba un snobu cinisms: piemēru arvien vairāk.
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 15:23
articulus100. Optiskais Tēmeklis
"Nav gatavi? Un kā vēl gatavi!..."

Tieši tāpēc tagad jau viņus vairs nevajag lamāt no panckām laukā. Cita lieta agrāk, kad viņi vēl pieņēma sakarīgus lēmumus.
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 16:05
Optiskais Tēmeklis Vai lamāju? Šodien taču nelamāju, -- vien neizliekos, ka viņu darbības ir neredzamas un nemanāmas, -- tāpat ka kavējumi, mazdarbība un nedarījumi.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 16:38
zanE ...Optiskais Tēmeklis.... "Kas FM ar Vilku traucēja pacelt ārstēšanās izdevumu nodoklatvieglojumus..."
------------------

...Tu, nu gan, esi skopulis!...zini zem kura pakša valdības mājai norakts lielais zelta naudas pods, kuru pa naktīm Vilks pārskaita, bet no rīta ierok par metru dziļāk - bet mums to neatklāj!...nav smuki!....stāsti, kur ir?...iesim visi un izraksim - noliksim Vilkam uz galda un teiksim - re', ku' - še, ku'!....sadali, Vilks, līdzīgi visu, kas mums pienākas!....eh, bet - Tu, ko???....skopulis!!!....
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 18:28
Optiskais Tēmeklis Nu jau Tu šī manevra nozimību pārspīlē. Nu nāksies paciest SC šaikas prasijumu, -- ja pašiem pietruka prāta piemest mazāk, -- lai nebūtu, par ko kasities! Kāpēc Vienotība pat "labākajiem" taktiski politekonomiskā domāšana nav stiprā puse. Vienu Rīgu Ušakovam atdevāt, -- Tavejiem vēl lielas rezerves, ko vēl no Latvijas SC atdot?!
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 18:46
lno Speciāli Gazproma faniem OT un klusajam: www.echo.msk.ru/progr...
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 19:42
lno No 04:33
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 21:22
gunta_leona Taisnības nav ne Dombrovskim, ne Ušakovam - melo viens un otrs
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus 7 ATBILDES  ATBILDĒT  5.marts 2013 14:41
Optiskais Tēmeklis Ir neliela, visai svariga atšķiriba.

SC un Ušakovs taisnības un patiesības izmanto, lai tiktu pie varas Latvijā.

Valdim Dombrovskim Latvijā neinteresē ne taisniba, ne patiesiba, -- viņam te vairs tālākas nākotnes nav, viņam vismaz Brisele utml.... ar IMF/SVF, PB, ECB interesēs tuvāka, un vienīgi Vienotibas vagoniņi Saeimā un izpildvaru kabinetos centīsies savu lokomotīvi daudziem iespējamajiem līdzekļiem no turēt uz varas sliedēm Latvijā. Protams, ari tagadējas koalīcijas lipekļi to turpinas vēlēties, vai, ja... nebūs ceribu piesūkties
Vienotibai uz vēl 4 gadiem, tad pārdos ari koalicijas tagadējos čomus un piepirksies citam kompānijām: noteikti uz varas iegūšanu reālākām. :)
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 15:18
Plus_opinionaldis Vienmēr ar lielu interesi ieklausos Valda Dombrovska tiešajā runā. Ne reizes neesmu skalausījis ne mazāko melu iezīmi, kādas biezā slānī var dzirdēt un lasīt mēdiju interpretācijās, tajā skaitā no bijuša žurnālista Ušakova.
Kā eksakto zinātņu parstāvim Dombrovskim ir zināms, ka pasaule pamatā funkcionē pēc dabas likumiem, kas ne ar kādiem meliem nav ietekmējami. Ar meliem vērtības var tikai kādam atņemt, bet ne radīt. Tas, ka galvenokārt pateicoties Dombrovskim, valsts tiek vilkta ārā no bedres, kurā to iegrūda Šlesera-Šķēles kliķes meli, ir lielākā vērtība, kādu esam guvuši pēc neatkarības atjaunošanas.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 16:06
Optiskais Tēmeklis Aldi, paklausies ne tikai Valda Dombrovska tekstus, bet -- ļoti ieteicami -- ari noklusējumus. Tie viņam ik pa laikam loti izteiksmīgi, un -- ne mazāk saistoši par izteikumiem.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 16:36
Normunds Nav melojis? Ar nagiem, ragiem un zobiem cīnījās pret NA ierosinājumu palielināt minimālo māmiņalgu, bet pēc tam uzdeva to par savu labo darbu. Pretīgs, divkosīgs melis tas Dombrovskis un visa Vienotība.
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:35
Bet Tas, ka Latviju salīdzina ar Igauniju un Lietuvu nabadzības līmeņa procentos nav īsti pareizi, ja gribam redzēt tieši to, ko parāda vissvarīgākie ekonomikas rādītāji, un tas ir Latvijā ir vislielākā pelēkā ekonomika salīdzinot nomaksāto nodokļu % ar valsts kopproduktu. Tieši šie 30 - 40 % pelēkās ekonomikas arī mūs atstāj ēnā aiz Lietuvas un seviški jau Igaunijas.
Tā kā vaidēšanai, ka Latvijā ir lielāka nabadzība par pārējām Baltijas valstīm, es īsti neticu pelēkās ekonomiskās zona dēl!!!
Labi, liksim lielākus ienākuma nodokļus tiem, kas parāda savus ieņēmumus, bet ko iegūsim? Iegūsim to, ka pelēkā zona paliks vēl lielāka!!!
Cik nesen lasīju, tad it kā uzrādīts tiek, ka vairāk nekā 1000 Ls pelna tikai 1.4% no iedzīvotājiem, kam nu galīgi neticu, jo tie uzrādās galvenokārt tikai valsts un banku sektorā, bet kur tad privātbizness: ostas lielie uzņēmumi utt!
Jā, reģionos dzīve ir smagāka daudzkārt un algas ir zemākas- tas ir tiesa.
Ne jau valdība uzliek nekustāmā īpašuma nodokli, kurš manuprāt, ir galīgi nesakārtots, jo drīz būs tā, ka savu īpašumu nedrīkst sakārtot to siltinot, jo tad dabūsi maksāt ne tikai paņemto kredītu, bet arī lielākus nodokļus.
Tas, ka mūsu valstī īpašumi ir pārvērtēti un kadastrālās vērtības uzpūstas, pati pārliecinājos savā pilsētā. Manuprāt, nekustāmā īpašuma nodoklis ir jādiferencē un kadastrs ir jāpārskata. Pašvaldību treknie runči dzīvo trekni arī turpmāk pa saviem pašvaldību uzņēmumiem! Nemaz negribas pieminēt ūdens saimniecību, par kuras pakalpojumiem tiek plēstas milzu summas. Kā man teica viens rada gabals, kurš izbraucis uz dzīvi ASV jau gadus 12 atpakaļ, ka pensionāram Latvijā dzīve ir pārāk dārga un viņš atpakaļ dzīvot Latvijā , kad dosies pensijā ASV, neatgrieztos.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 09:47
tgruntmanis Es protams piekritu Jums, ka peleka ekonomika Latvija ir liela, un par to ir daudz un objektivi ticis rakstits.
No si petijuma izriet ka 10% gimenem Latvija neto vai pec nodoklu ienakumi ir 1600Ls menesi, un tas protams ir labi ka ir sadi ienakumi. Ka Jus teicat, salidzinot Rigas ielas un Parizes, NY ielas braucosos auto izskatas ka procents kam neto alga ir virs 1600Ls varetu but lielaks. Tacu esmu pret darba speka apliksanu ar lielaku uenakuma nodokli, kamer to nav izdarijusi Igaunija, Lietuva jo tas veicinas razojosas rupniecibas sinis vaklstis, un neviss Latvija.
Tiem kam ir ipasumi 140 000Ls apjoma (lielu dalu sastadis partikusi cilveki kas tagad perk ipsumus lai iegutu Latvijas un ES uzturesanas atlauju), centra par sadu ipasumu, ipasuma nodoklis ir starp 300-600Ls gada, un tas ir loti maz. Ari par luksusa auto ko perk "darbam" un savadak nodokli butiski japalielina.
Pabalstus, ka piemeram 8Ls gomenes pabalsts ko izmaksa katram bernam lidz 15 gadu vecumam, kapec tiem kas sanem neto 1600Ls ir jasanem sis pabalsts, var protams teikt ka tas ir maz, tacu ja tie pienemsim ir 100 000 berni, kas dzivi partikusas gimenes, tad tas ir 800 000 Ls menesi, jeb 9milj Ls gada,varbu summa nav liela, bet tas pec butibas ir nepareizi ka tada tiek maksata visiem.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 18:43
Bet Vai Jūs atceraties, ka pavisam nesen mēģināja ierobežot šo ģimenes pabalstu.
Tas bija pavisam nesen, liekas, ka sakarā ar budžeta kosolidāciju 2010, vai 2011. gadā, kad tieši tā Labklājības ministrija mēģināja darīt un sāka diskusiju, ka pabalstu maksāt vajag tikai trūcīgākām ģimenēm. Sākās milzu ažiotāža par to, kā tad tā, bet kāpēc gan visi, kam ir bērni, to nav pelnījuši utt! Tā kā domāju, ka visiem nekad nebūs labi, darīsi ko vai nedarīsi, jo tas jau pieredzēts , pie tam pavisam nesenā pagātnē. Bez tam, kas būs tā robeža starp bagātajiem un nabadzīgākajiem, vai 1000 Ls mēnesī vai 500 Ls mēnesī, nemaz te nepieminēšu aplokšņu algas.
Pati strādāju privātbiznesā un to labi redzēju, tā kā man lai nestāsta, ka privātbizness maksā tikai algas, kuras apliek ar nodokļiem. Tāpēc es esmu pret diferencētu Ienākuma nodokli, jo tā vēl vairāk dabūsim pelēko zonu.
Vai tad Francija tagad ir apmierināta ar savu Orlandu, kurš gribēja noģērbt bagātos 1 , ... % cilvēkus. Tagad visi, ne tikai bagātie, cik saprotu, ir neapmierināti ar savu prezidentu.
Ne jau tie nieka 1.4 % no Latvijas lielāko algu saņēmējiem varēs uzturēt nabagos, kuriem izskatās ir ērti tādiem būt. Manuprāt, tāda Maskačka vien ir "Latvijas lepnums" un pierādījums tiem, kuri nevēlas strādāt, bet saņemt labumus kā komunismā.
Jā, jāpalīdz ir vecākiem ar bērniem- tam es piekrītu, bet papildus līdzekļi budžetā ir jāsaņem no ostām, kuras vēl joprojām neko nemaksā valsts budžetā nevis ar nodokļiem pamatīgi jāapliek strādājošais, kurš uzrāda patieso algu!
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  7.marts 2013 13:35
Ieva Nikoleta Dāboliņa Liels paldies par šo rakstu. Tas saliek visu pa punktiem. "Vienotība" ir pilnībā pārņēmusi bijušo TP un LC nišu un ieradumus, kas ir vēl ciniskāki, jo cilvēku izmisums vairs nav mērāms tajās kategorijās, kā tas bija 90 gadu vidū. Vispretīgākais, ka visu laiku tiek melots par gādību un rūpēm un godīgumu. TP vismaz to nedarīja.
Paldies, ka ar šo mazo, bet svarīgo pilienu palīdzat drupināt to sūdu stalaktītu.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 14:48
yndi halda "...par divu miljonu eiro vērtu īpašumu Ls 300 gadā, kā tas aprakstīts avāzē "New York Times", kamēr Dallasā, kas nav sociālās līdzestības paraugs, par šādu īpašumu būtu jāmaksā Ls 20 000 nodoklis),..."

Nav korekti salīdzināt ar ASV, amerkāņiem nav nedz PVN, nedz akcīzes, un īpašumu nodoklis ir praktiski vienīgais, ar ko vietvara var gūt ienākumus, tāpēc tik augsts. Eiropā NĪN ir 2-3 reizes mazāks. Protams, 6000 pret 300 tik un tā ir atbaidošs skaitlis.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  5.marts 2013 14:52
lno Apšaubu šos 300 Ls. Tie varbūt varētu būt Jūrmalā, kur Truksnis dod atlaides visiem, kuri deklarējuši tur dzīvesvietu. Man par zemi vien 400 Ls/g, kaut gruntsgabals aiz dzelzceļa.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 15:31
Mārtiņš Ļoti, ļoti labs raksts!
Varu tikai pievienoties šim viedoklim.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  5.marts 2013 15:56
Optiskais Tēmeklis Vienīgi žēl, ka stiprākā un tagadējās varas partijām... kā parasti/ierasti... neliksies ne zinis un turpinas iesākto, nevis valstij un publikai/vēlētājiem vēlamo/vajadzīgo.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 16:44
Jozefs Knehts https://

 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 16:28
Plus_opinionaldis Austrumu gudrība: savā dzīves laikā cilvēkam jāizdara trīs lietas - jāiestāda koks, jāuzaudzina dēls, jānosit čūska.
ASV prezidents Kenedijs nāca ar saukli. Nejautājiet, ko valsts var jums dot. Jautājiet, ko jūs varat dot savai valstij. Tieši viņš glāba situāciju, kad pasule vistuvāk bija nonākusi pie atomkara sliekšņa. Arī pēctecim Džonsonam bija sauklis. Cīņa pret nabadzību. Izvērstajai sociālajai programmai bija rezultāts. Džonsona prezidentūras laikā nabagu skaits ASV pieauga vairākkārtīgi.
Situācija Latvijā ar lielāko sociālo budžetu starp Baltijas valstīm tikai apstiprina likumsakarību. Pabalstiem ir negatīvā puse - tie veido ubaga sindromu un degaradē sabiedrību, it sevišķi tās virišķo daļu, kurai daba uzlikusi galvenās rūpes gan par ģimeni, gan valsti.
Mūsu problēmu risinājumi meklējami citos virzienos. Tā ir sabiedrbas struktūras atsevišķu daļu nesabalansētība, ka rezultāta vairākas no tām nesamērīgi uzblīdušas, pienācīgi nefunkcionā un ieguvušas parazitējošu raksturu. Viskaitīgākie ir mēli kokteilī ar pozitīviem saukļiem, ar kuriem parazitēšanas iespējas tiek gūtas.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus 6 ATBILDES  ATBILDĒT  5.marts 2013 16:58
zirnekliene Šeloba aldis
Bla, bla, bla...
Par parazītismu labāk parunā ar valsts uzņēmumu valžu locekļiem, kuri saņem 4000Ls praktiski ne par ko, ar augsta ranga amatpersonām, kuras "savieto" n-tos amatus, ar Šlesera šoferu dēliem un Dolgopolova mazdēliem utml. publiku.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 17:14
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Viss mazāk parazītiska, vīrišķīga, bez kādas vajadzības pēc sociālā budžeta, bez ubagiem un bez nabagiem ir vergturu iekārta.
Tā ir visprogresīvākā saimniekošanas forma, es par to jau sen aģitēju. Man prieks, aldi, ka esi manā pusē.
Kopā esam spēks, skaties, Latvijas Banka un Latvijas valdība arī ir mūsu pusē.
-----------------------------
Par pirmajiem oficiālajiem vergiem mēs varētu pasludināt visus vīriešus, kuri ir bez darba vecumā no 12 līdz 60 gadiem, kuri iztiek no pabalstiem, pensijām un tuvinieku atbalsta, bez citiem ienākumiem. Pie labas veselības un bez kaitīgiem ieradumiem, esošus eksemplārus. Vergus varētu saņemt tie, kuriem ir lielākie ienākumi. Jo lielāki ienākumi, jo vairāk vergus var saņemt. Minimālais ienākums piemēram 5.000Ls par to var saņemt vienu vergu u.t.t.
------------------------------
Savukārt vergturu pienākums būtu rūpēties par vergu veselību un nodarbinātību. Te būtu jāizdod speciāls vergu un vergturu likumdošanas kodekss.
------------------------------
Jā, savukārt verdzībai nederīgos eksemplārus - slimos, dumos, narkomānus, bomžus, disidentus un vienkārši citādākos - sabiedrības veselības vārdā vislabāk būtu nesāpīgi iemidzināt.
--------------------------------
Pēc tam pamazām varētu arī ieviest verdzenes sievietes un vergus bērnus. Kā arī atklāt pirmos oficiālos vergu tirgus. Samaksa tikai zeltā vai euro.
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 17:36
articulus100. aldis
Lai nepieļautu ka nonāk līdz kodolkaram, ASV kā suni nošāva to mūdzi. Būtu izdarījuši ātrāk, līdz "Karību krīzei" nebūtu nonācis. Ja līdz šim nezināji, kādu ļaunumu tas bija nodarījis savai valstij un civilizētai pasaulei, palasi par Monro lomu ASV politikā un kas viņa bija.
 -9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 17:40
Normunds aldi, tu atkal gribi iestāstīt, ka Latvija ir anomālā zona, kur likumsakarības, kas darbojas Zviedrijā, Somijā, Lielbritānijā pie mums nedarbojas. Beidz muldēt muļķības, ej ko noderīgāku padari.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:39
Normunds korporācija konsolidācija, ar Tādu programmu Tev vieta Vienotībā
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:42
tgruntmanis Aldi, man gruti pateikt ko Jus domajat "nabagu skaits pieauga vairakkart", ir absoluti skaidrs ka poverty prezidenta Johnsona laika BUTISKI samazinajas, ja "nabagi" ir domati tie, ko atbalstija, ka cilvekus pec 65 gadu vecuma, kam lidz tam nebija vecuma pensija, tad protams iztereta nauda tam butiski pieauga. tacu ir skaidrs: In the decade following the 1964 introduction of the war on poverty, poverty rates in the U.S. dropped to their lowest level since comprehensive records began in 1958: from 17.3% in the year the Economic Opportunity Act was implemented to 11.1% in 1973. They have remained between 11 and 15.2% ever since. Sos faktus ir gruti apstridet.
Kam es piekritu, ka Latvija vajag ieguldit daudz vairak naudas parkvalifikacijas programmam, ja cilveks no tam atsakas, vai piedavata darba atsakas 1-2 reizes, tad pabalsts butiski samazinas lidz izzud. Es esmu pret muzigiem bezdarbniekiem, kas ir veseli, bet negrib stradat, tadi jasamazina lidz minimumam, kas saprotams nav viegli, bet ir izdarams.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 18:55
Plus_opinionGundars Dāvidsons Nu nebus tik vienkarshi. Pasaulee specigaka un inovatiivaakaa ekonomika, ar radoshakajiem uznemejiem, labakajam augstskolam un visu citu vis- vis- veel aizvien ir ASV, ar Gini, kursh uz Eiropas fona gandriz iziet arpus atteela. Sheit links, ASV atrodama 41. vietaa, Latvija - 86.

www.cia.gov/library/p...

Ar to negribu teikt, ka lielaka vienlidziba nav velama. Ir! Tikai stasts ir daudz sarezgitaks par liberalju (kaa Stiglitz) popularizeto. Negribas diskutet detalaas Uga Gruntmana priekslikumus, bet lielakoties tie visi raditu perversus stimulus un nelabveligas blaknes ar bremzejosu ietekmi uz ekonomiku. Kapec negribas diskutet? Jo driz (saskana ar vecajiem planiem vajadzetu but menesa laika) ir paredzets, ka iznaks World Bank petijums par shiem jautajumiem Latvijaa un tad ari bus jega runat. Cik saprotu, valdiba tapec ari nav steigusies ar kadu lemumu pienemsanu.

Kaut gan mazliet savu viedokli pateiksu: Latvijas gadijumaa visi shie priekslikumi ir stipri nenozimigi, salidzinot ar milzigo nevienlidzibas plaisu iespeejaas, ko veido musu pamataa izglitibas, bet arii veselibas aizsardzibas un drosibas sisteemas. Vienlidzigas iespejas visiem butu jabut prioritatei (tas ari ir iemesls ASV unikalitatei, valsts negarantee vienlidzigus ienakumus, bet garantee vienlidzigas iespejas), pec tam, ja nauda paliek pari, var domat par monetaro ienakumu izlidzinasanu vai tml.
 -8  Radius_box_plus Radius_box_minus 17 ATBILDES  ATBILDĒT  5.marts 2013 19:32
tgruntmanis Gundar, Jus laikam jokojat. ASV garante visiem vienadas iespejas? Ta bija lielaka taisniba 6-70 gados, kad tiesam bija iespejas, un cilvekiem so iespeju rezultata reali vareja mainit savu socialo slani. Tagad tas ir loti sarezgiti, jo cilveki ar mazam algam ASV dzivo nabagos rajonos, kur skolas sanem mazak lidzeklu neka bagatos rajonos, pecskolu programmas nav iespejamas. Ludzu izlasiet The Economist in depth aprasktu www.economist.com/new..., tam butu jabut musu nakotnei.
Vel jo vairak "pabalstu"dalisana visiem kam tos nevajag iespejams ir makroekonomiski sikumi, tacu tie kas sanem 150Ls, tiem noteikto tas ta nav! PB in depth petijumi ir vajadzigi un pamacosi, tacu tie neparada realo situaciju "uz vietam" un to drausmigo trukumu kas redzams slimnicas, milziga dala no ta ir socialas probelmas kas redijusas mediciniskas. Es esmu absoluti PAR, vsiem vienadu isepeju klut par kaut ko, un protams negarantejot vienadus ienakumus, jo to noradis smagais darbs ko katrs ielicis, un ari geni.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:17
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Šodien, sēžot rindā pie ārsta bija iespēja apcerēt jaunākos taupības un konsolidācijas panākumus. Pirms manis rindā bija pāris tikko amnestēto cietumnieku. Pēc tam, runājot ar ārsti, izrādījās, ka viens ir slepkavnieks, ar 15 gadu cietuma stāžu. Ceru, ka amnestētie, pateicībā vispirms ķersies pie atbrīvošanas/taupīšanas autoriem.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:33
Plus_opinionGundars Dāvidsons 2 Ugim. Visi ASV berni ~6-7 gadu vecumaa iziet cauri nacionalajai testu sistemai (CogAT utt.), kas vinus sadala kastaas. Parasti, ja tajaa vecumaa bernam ir spejas, ir dazadas iespejas izvilkt vinus no attiecigas vides un tas ari tiek darits. Par iespeju mainit socialo slani, dazi teiktu, ka tas ir ilgstosas meritokratijas un iedzimtibas rezultats. Kaut gan esmu ari lasijis petijumus, ka shis atskiribas var gadities ari dazadu metodologiju delj.

PB petijuma ideja, cik sapratu, ir taisni paradit realo situaciju "uz vietam" (t.i. micro limenja). Paradisu uz jusu piemeru. Domaju nevienam LV nav noslepums, ka loti liela dalja no cilvekiem uz 150 LVL ir stradajosi nelegalaja ekonomika un patiesiba sanem vairaakkaartiigi lielaaku algu. Tatad kas sanak, ja mees apliekam ar nodokliem stradajosos un atbalstam eenu ekonomikaa stradajosos? Valsts pakalpojumus jau abi izmanto vienadi... Protams, es nezinu, cik taa ir izplatita paradiba, bet tapec ari butu verts ar petijumiem to uzzinat.

Par noverojumiem slimicas - tas taisni ir tas, ko es saku! Ka varbut jadomaa, kaa trucigajiem nodrosinat labaku veselibas aprupi, nevis meginat izspiest atkal kaadu santiminu neapliekamaa minimuma celsanai, kursh teiksim pa 30% aiziet nelegalas ekonomikas atbalstam.

T.i. Jusu priekslikumus attieciba uz pieeju bernudarziem, kapitala nodokli, lidzmaksajumiem ves aizs. sistema atbalstu, bet tie ir stipri nepietiekami level playing field radisanai un kopuma pieeja izsit no fokusa to, ka vienadu iespeju trukums ir musu galvenaa problema, nevis tur Gini vai "kaa mees izskatamies Eiropaa".
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:39
Normunds Domaju nevienam LV nav noslepums, ka loti liela dalja no cilvekiem uz 150 LVL ir stradajosi nelegalaja ekonomika un patiesiba sanem vairaakkaartiigi lielaaku algu.
==================================
Šo pieņemam par aksiomu un valdībai nekas nav jādara. Ļoti ērta pozīcija. Vēl būtu nabadzība jāaizliedz ar likumu.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:50
tgruntmanis Gundar, nezinu varbut kaut ko esmu palaidis garam. Man aug 3 berni ASV, nekad neesmu redzejis ka kadus vinus vai citus skiolas bernus "sadalitu" ar kada testa palidzibu spejigos un mazak spejigos. Nedomaju ka skola ko butu no mums slepusi. Tacu katra tiksanas reize ar vecakiem no musu partikusa rajona, mammas un papi ir loti neapmierinati ka dalu no musu ipasuma nodokla naudas kads panem prom no musu labo skolu rajona. Tad es vieniem saku, ka musu skola man skiet it viss, visi iespejamie sporti, valodas, pulcini....bet dienvid Dallasa (nabadzigs rajons), skolu spelu laukuma vecas riepas, sarusejusas ar atskabargam spelu laukumi, nerunajot par to kas notiek skola pasa. Ta NAV lidziga dota iespeja! Ludzu izlasiet si petijuma rezultatus ttp://www.rebaltica.lv/lv/p...
Paldies.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 21:07
nulle "Level playing field" vajag visas Eiropas mērogā.
Ja tā nebūs tad viss ko Latvijas valdība darīs būs kaķim zem astes.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 21:07
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Nu, ja Brežņevs jau arī teica, kad viņam stāstīja par to, kāds kirdik ir PSRS gaidāms - ko man te stāstāt muļķības, es taču zinu, kā kolhoznieki maisus vagonos krauj - divus maisus vagonā, vienu maisu sev.
-----------------------
Ar ko tas viss beidzās mēs labi zinām.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 21:11
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Bet, vispār ceru, ka EURO lejupejošais kanāls, īslaicīgais euro pakritiens šodien beigsies un, ka ieraudzīsim EURO vēl vismaz 1.38 un augstākā līmenī. Protams, apvienotu ar naftas un izejvielu cenu pieaugumu. Ir šodien visas pazīmes šīm manām cerībām.
-------------------
Tas būs patiešām jauki vērot un piedalīties EURO vērtības pieaugumā komplektā ar inflācijas pieaugumu un konkurētspējas kritumu euro zonā. Nāvi devalvācijai, lai dzīvo euro vērtības pieaugums!!!
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 21:19
Econ Viss ir daudz vienkāršāk - pabalsti jāpiešķir tiem, kam nepieciešams, ne augsti apmaksātiem LB baņķieriem, tēlojot, ka tas kaut kāds level playing field. Tikai jāspēj noteikt, kam vajag un jādod tā, lai pie tiem nepierastu.

Latvija ir milzīgas atšķirības iespējās? - tad, ja vecākiem nav, ko saviem bērniem uz galda likt, to sauc par milzīgu atšķirību iespējā nodrošināt pamatvajadzības. Citas iespējas nāk pēc pamatvajadzībām un nestāstiet, ka pēc LB kursa ar monetāro politiku Latvijā nav ne bezdarba, ne nabadzības. Jūsu minētos tekstus var atrast dažos ASV lielās depresijas izraisītāju gara darbos. Kas LB baņķierim ar milzu algu mazsvarīgs, tas citam ļoti būtisks. Ne visi pēc LB monetārās kursa par bezdarbniekiem un nabagiem pataisītie ir ar "perverse incentive".

ASV food stamps pieeja Latvijai nav nepieciešama.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 22:43
Plus_opinionGundars Dāvidsons Naja, reading comprehension Latvija vienmer ir bijusi problema. Vai es teicu, ka nevajag palidzet tiem, kas sanem 150 LVL? Nee. Noteikti vajag. Ko es teicu ir tas, ka daudzi pie zemaas robezas isteniba sanem 500 LVL, bet oficiali 150... Kas nozime, ka deretu izpetit situaciju, vai tadi ir daudz. Teiksim, ja tadi ir 10%, tad pareizi ir celt neapliekamo, bet ja ir 80%?

Tas bija 'velreiz skaidrojums', parejo, ko te dazs saredzejis, es vispar neesmu teicis. Nez, kur vinji to visu izrauj, pashi izfantazee pretejas puses argumentus un tad meegina atspekot. Nu ok, veiksmi shaja darba... :)

2 Ugim. Ieprieks teiktais uz Jums neattiecas. Nu ok, par ASV lai taa butu. Tad gan vispar sanak, ka pat ar ierobezotu level playing field (lower-middle class un uz augsu ASV tada gan ir) var stipri daudz panakt...
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 23:07
tgruntmanis Man loti patik Economist, te bus labs raksts par social mobility in US www.economist.com/nod..., jo nevaru pilniba piekrist Jusu teiktajam, ir skaidrs ka ASV pedejos 50 gados social mobility ir BUTISKI samazinajusies.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 23:19
tgruntmanis Sis rakts ir precizaks un "dzilaks" www.economist.com/new...
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 23:23
Normunds Vienotībnieki tieši tāpat skandē, ka nabadzības nav, ka gandrīz visi saņem uz ķepas lielu naudu. Bet tad kāpēc netiek pieņemti mēri nodokļu nemaksāšanas izskaušanai? Cietumā liek tikai no 10000 Ls. Te es iesaku 3 lietas: 1) palielināt sodus par nodokļu nemaksāšanu, tajā skaitā naudas sodus, cietumsodus; 2) visus algas nodokļus uzlikt par pienākumu maksāt darba ņēmējam, bet darba devējam uzlikt par pienākumu informēt VID par izmaksātām algām; 3) nodokļu inspektori saņem 50% no valstij atgūtās summas.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 23:55
Bet Normund, tad mini tādus mērus, kuri ierobežotu aplokšņu algas?
Nosauc!
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 09:57
DikembeSakamoto Bet, tikko nosauca, izlasi vēlreiz. Manuprāt pats galvenais ir samazināt nodokļus mazajiem ienākumiem. No minimālās algas vispār nebūtu jāmaksā nodokļi.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 11:07
Ķīps Uz Guntaru Dāvidsonu. Pilnībā piekrītu Jūsu viedoklim. Gini indekss pats par sevi nav rādītājs, domāju, ka tas ir ļoti labs Kubā vai Ziemeļkorejā (neesmu gan redzējis šo valstu datus), bet zinu, ka tas ļoti slikts ASV- kā jau minējāt. Liels Gini indekss rada stimulus no nabadzības izrauties, lai cik ciniski tas neskanētu, savukārt mazs - nerada stimulu strādāt, jo izdzīvot jau var arī nestrādājot. Mobilitāte ir tā, kas šo risina. Tas ir tas termins ,ko lieto ekonomisti kontekstā ar GINI un, kurš minēts arī Grundmaņa komentārā. Mobilitāte rada šīs vienādās iespējas, pat ja tās ASV ir kritušās. (sk. piemēram ekonomista Hasslera pētijumus)
Tāpēc piesaucot tikai slikto Gini indeksu Latvijā, ir tas pats, kas pateikt mašīnas krāsu, nenosaucot marku. Tā pati par sevi auto neraksturo.
Diemžēl žultsgāzēju rindās tas ir populārs arguments- Latvijā tāpēc ir tik slikti, ka liela sociālā plaisa. Īstenībā jau kapitālisms ir, lai visi kļūtu bagāti, nevis visi kļūtu nabagi. Tas bija raksturīgs sociālismam. Mums tauta prasa pēdejo - atņemt algas, novienādot, ekspropriēt..
Manuprāt, tās daļēji ir sociālisma sekas. Tā paaudze, kas kolhozu un fabriku laikos varēja zagt, dzert un vienalga saņemt algu, ir zaudējusi šo iespēju, un apvainojusies. Sociālisms lielā mērā ir šo paaudzi radījis. Domāju, ka šī kategorija sastāda lielu daļu no tā sauktajiem nabagiem. Jo, lai kaut kas būtu, tomēr ir kaut kas jādara... Un varbūt pat ne tas labākais, jāpastrādā par apkopēju kādu laiku, jālasa ogas mežā, jāpastrādā par RIMI kasieri, kamēr ko labāku atrod. Ir jāgrib, un ir jādara...

Un tiem, kas mīl pārprast - es neesmu pret nabadzības mazināšanu, es esmu pret pabalstiem sliņķiem un dzērājiem.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 12:06
tgruntmanis Es ceru, ka neesmu teicis to ka GINI index ir tas pec ka vajadzetu vertet visu. Tacu mes dzivojam regiona, kura ir valstis ar vismazako GINI index pasaule, kur bernu nakotni nenosaka vecaku rociba, un iespeja tikt uz augsu ir piedavata gandriz visiem, ja iegulditas spejas un darbs, ludzu izlasiet so rakstu Economist www.economist.com/new...
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 19:00
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Jā, pasaules inovatīvākā ekonomika rullē.
--------------------------------
Te daži dati par to, salīdzinot 2007 / 2013, iepriekšējo DOW maksimumu un tagad jauno maksimumu, salīdzinot
--------------------------------
• Dow Jones Industrial Average: Then 14.198.10; Now 14.286.37

• Regular Gas Price: Then $2.75; Now $3.73

• GDP Growth: Then +2.5%; Now +1.6%

• Americans Unemployed (in Labor Force): Then 6.7 million; Now 13.2 million

• Americans On Food Stamps: Then 26.9 million; Now 47.69 million

• Size of Fed's Balance Sheet: Then $0.89 trillion; Now $3.01 trillion

• US Debt as a Percentage of GDP: Then ~38%; Now 74.2%

• US Deficit (LTM): Then $97 billion; Now $975.6 billion

• Total US Debt Oustanding: Then $9.008 trillion; Now $16.43
trillion

• US Household Debt: Then $13.5 trillion; Now 12.87 trillion

• Labor Force Particpation Rate: Then 65.8%; Now 63.6%

• Consumer Confidence: Then 99.5; Now 69.6

• S&P Rating of the US: Then AAA; Now AA+

• VIX: Then 17.5%; Now 14%

• 10 Year Treasury Yield: Then 4.64%; Now 1.89%

• EURUSD: Then 1.4145; Now 1.3050

• Gold: Then $748; Now $1583

• NYSE Average LTM Volume (per day): Then 1.3 billion shares; Now 545 million shares
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 19:46
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Inovatīvākajai ekonomikai būs ļoti, ļoti jāsaņemas, praktiski jāizdara neiespējamais, lai pārdzīvotu EURO zonas sabrukumu un Ķīnas nekustamā burbuļa plīšanu jau tuvākajā laikā.
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  5.marts 2013 19:50
nulle Eirozonai tak jau pagājšgad vajadzēja sabrukt...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:00
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Maldies, nevajadzēja.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:02
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Jā un, ja mēs šeit ieliktu šādus ciparus par euro zonu, īpaši par tādiem ziloņiem kā Itāliju, Spāniju, Franciju. Par patiesībā bankrotējušām valstīm, tad normāli cilvēki muktu neatskatoties, nevis stātos tur iekšā. Bet, nu LB un valdība jau visu zina un saprot labāk.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 20:23
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Te var aplūkot Ķīnas sagatavoto.
Scary New Satellite Pictures Of China's Ghost Cities
China's notorious ghost cities are a disaster waiting to happen, according to a new report from 60 Minutes.
Take it from the CEO of Vanke, the country's largest residential real estate developer, who tells 60 Minutes that developers are deep in debt, projects are being abandoned, and things could get ugly fast. The nightmare scenario could be like America's housing crash but worse.

Read more: www.businessinsider.c...
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 19:58
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 19:58
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 19:59
demografs Labi, ka autors mēģina šķetināt nabadzības nastu, ko Latvijā uzkrauj vairumam ģimeņu ar 3 un vairāk bērniem. Tomēr vairākas būtiskas lietas cienītais autors neizprot - piemēram, "māmiņalgu" minimums netiek maksāts visām ģimenēm neatkarīgi no to ienākumiem - bet tieši tām 40% visnabadzīgākām ģimenēm, kam šis ir vienīgais vai galvenais ienākums. Tām kurām ir lielāki ienākumi - dabūn attiecīgi lielāku māmiņalgu. Protams, ka šeit vajadzīgi griesti - jo manuprāt nav vajadzības maksāt māmiņalgu lielāku par 500 vai 700Ls. Agrāk nabadzīgās māmiņas bija spiestas iztikt no 50Ls mēnesī, tagad to pacēla uz 100Ls. Tas protams nav pietiekoši - jo ar ši summu jāiztiek gan mātei, gan bērnam!
Līdzīgi arī par neauglības ārstēšanas izdevumu segšanu. Varbūt tikai tiem 10%, kas ir turīgas, šos izdevumus nevajadzētu segt, bet lielais vairums, ieskaitot pat tās, kas nav nabadzīgas, nekad nevarētu sakrāt tās lielās summas, kas vajadzīgas procedūrām. 10% bagātnieku dēļ liegt pārējām cerību varbūt tikt pie sen gaidītā bērniņa?
Ilmārs Mežs
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  5.marts 2013 21:48
tgruntmanis Nekada zina negribetu teikt ka partikusam gimenem nevajadzetu palidzibu pie neauglibas arstesanas. Gluzi preteji, to noteikti vajag sniegt!
Tacu ministrei jabut konsekventai, si artsesana viennozimigi ir planveida, tatad ja nodokli nav maksati no minimalas algas (ar iznemuma grupam), tad so arstesanu sanemt nevar, ka ari partikusajiem vajadzetu lugt kadu dalu no sim izmaksam, tas tacu ir absoluti godigi un logiski.
Par 100Ls pabalstu runajot, protams ka virknei maminu tas ir vajadzigs, tacu tas japieskir atkariba no gimenes ienakumiem, nevis no ta vai mamina strada vai ne.
Daudzas partikusas gimenes sievietes nestrada, vai sim gimenem ari jamaksa sie 100Ls, runa mana raksta ir par to ka kritiski nepieciesama ir diferenciacija atkariba no ta cik ir household ienakumi.
Lidzigi ir ASV, VISIEM nav nepieciesama vecuma pensija (jeb social security), to budzets nevar "pacelt" un tas iedzis bankrota pat so bagato valsti!
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 23:00
Normunds ha, Latvijā prezidentam, miljonāram Bērziņam ir lielākā pensija valstī, un viņš jau pensijā ir saņēmis vairāk, nekā savulaik iemaksājis sociālajā budžetā. Tas ir welfare komunistiem, kuru nodrošina valdība uz pārējo rēķina. Vienotība šajā jautājumā neko nevēlas mainīt.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013
Ķīps Grundmaņa kungs, nedefinējiet lūdzu to robežu cilvēkam, kurš ir pārticis un kurš nav. Ģimene, kurā neviens nestrādā, ir X bērni, bet kurai pieder privātmāja, ir pārtikusi vai nav? Nav ,ja platība mazāk par x kvadrātmetriem.. ir, ja ir vismaz viena vannas istaba.. vai divas, ja nav garāžas, jeb var tāda būt...
Bezdarbniece, ka kļūst par RIMI kasieri, no kura brīža ir pārtikusi, vai tomēr nav? A, ja viņai ir uzkrājumi? Cik? vai otrādi, ja ir kredīti? Un, ja pieder automašīna, vecs žigulis, labs pasāts... Akcijas, kuras neko neienes. Vai tādas, kas ienes..

Var ,var visu nodefinēt- tik vajadzēs ierēdņu armiju, kas šķiros, skaitīs, pārbaudīs, vajadzēs pārsūdzības iestādījumus utt. Cik tas maksās?
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 12:19
tgruntmanis Par partikusiem es nosati nosaucu grup kuri pec nodoklu ienakimi ir 1600Ls menesi, kas oficiali Latvija sastada 10% no iedzivotajiem. Tacu ka jau atbildeju, ieprieksejam rakstitajam, ja cilvekam ir 140 000Ls ipasums (vertiba janosaka maksimali objektivi) tad tas varetu but slieksnis kur ipasuma nodokli var butiski palielinat, jo par tik lielu investiciju Latvija pieskiram uzturesanos atlauju un celosanu par ES. Par sadu ipasumu Rigas centra ipasuma nodoklis ir ap 400Ls gada, kas ir loti maz, jo ja ipasums pirkts godigi ar bankas palidzibu, tad tas menesi kreditu atmaksajot izmaklsa ap 1000Eiro, sadai giemenei nevajadzetu pieskirt 50% nodoklu atlaidi, jo tas bernu naksanu pasaule nestimules. Es nezinu vai sapratu Jusu domu pareizi.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.marts 2013 19:06
demografs Bet daudzas autora domas,īpaši par nerezidentu un banku nodokļiem ir vērtīgas! Žēl, ka VM noraida sadarbības piedāvājumu, bet man iet līdzīgi ar LM
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.marts 2013 21:55

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai

    Vald_ba_tuk_s_mat_ss_andrejs_terentjevs-second_compact
    Nākamais raksts

    Beidzot jāmaina sapuvusī sistēma (117)

    Latvija kļūs bagāta tikai tad, kad likumi kaut ko nozīmēs arī reālajā dzīvē