atmodaa leenaam un pamazaam iespiedaas komoonisti un veelaak ar milziigiem aplausiem publika Mežaparkaa uzņeema Gorbunovu , saakaas valsts izlaupiišana dikteeta no kremļa , sodiem mums ir pie divsimts miljonaaru , valsts milziigos paraados un pilseetas meeris bez paraksta tiesiibaam trijzvaigžņu ordeņa kavalieris ar 140 kriminaallietu seejumiem uz muguras , esam tur kur esam , bet vai saakumaa taa bija domaats? paši uz veeleešanaam gaajaam .... lembe populaaraakais , nav ko teikt .
Ceturtdaļgadsimts pirmajai tautas demonstrācijai
Viedokļi
atmodaa leenaam un pamazaam iespiedaas komoonisti un veelaak ar milziigiem aplausiem publika Mežaparkaa uzņeema Gorbunovu , saakaas valsts izlaupiišana dikteeta no kremļa , sodiem mums ir pie divsimts miljonaaru , valsts milziigos paraados un pilseetas meeris bez paraksta tiesiibaam trijzvaigžņu ordeņa kavalieris ar 140 kriminaallietu seejumiem uz muguras , esam tur kur esam , bet vai saakumaa taa bija domaats? paši uz veeleešanaam gaajaam .... lembe populaaraakais , nav ko teikt .
------
Tāpēc 1987.gada vasaras ļoti veiksmīgā norise nav spontāns un nejaušs notikums, bet gan rūpīga, labi pārdomāta un taktiski veiksmīgi novadīta kopēja darba iespaidīgs rezultāts.
==============================================================================
Nav vairs ''ļaunuma impērijas'' - nav vairs PSRS,LPSR un padomju sociālās sistēmas labumi (bezmaksas izglītība, medicīna - vispārēja nodarbinātība, nodrošināts mājoklis,utt., utml.). Sociāli orientēta valsts ir veiksmīgi 'demontēta' (prihvatizēta, denacionalizēta, konsolidēta).
''Padomju vilciens ir aizgājis'' (S.Upleja)
- Uz to mums atkal....kam nav ko...tam jāuzdzied:
Tāpēc 1987.gada vasaras ļoti veiksmīgā norise nav spontāns un nejaušs notikums, bet gan rūpīga, labi pārdomāta un taktiski veiksmīgi novadīta kopēja darba iespaidīgs rezultāts.
==============================================================================
Nav vairs ''ļaunuma impērijas'' - nav vairs PSRS,LPSR un padomju sociālās sistēmas labumi (bezmaksas izglītība, medicīna - vispārēja nodarbinātība, nodrošināts mājoklis,utt., utml.). Sociāli orientēta valsts ir veiksmīgi 'demontēta' (prihvatizēta, denacionalizēta, konsolidēta).
''Padomju vilciens ir aizgājis'' (S.Upleja)
- Uz to mums atkal....kam nav ko...tam jāuzdzied:
Reģistrējoties atrais.lv/ uz Jāņiem i festivālu biļetes i citas interesantas lietas var laimēt :) es jau piereģistrējos, i audiņu tad ātri var dabūt 15 minutes ar sms...
Es Rožkalna vietā nevēlētos atļaut "Ir" publicēt savu rakstu. Jo Rožkalnu izmanto - publicē tikai tad, kad viņš raksta ko nekaitīgu, "pa spalvai" "Ir" redakcijai. Tad, kad "Ir" rodas izdevība sevi parādīt kā "patriotisku" (kā šajā gadījumā), vai arī rakstu var izmantot kā ieroci pret kādu no SAVIEM ienaidniekiem/pretiniekiem.
Atceros, arī "Dienas" laikā, piemēram, Visvaldi Lāci gadiem ilgi nelaida pie publicēšanās, ja viņš gribēja rakstīt par latviešu situāciju un to, ko viņaprāt vajadzētu darīt. Tikai tad, kad viņš uzrakstīja kaut ko kritisku par Lembergu, piepeši "Dienā" parādījās Visvalža Lāča parakstīts raksts.
Vai "Ir" publicētu rakstu (un pašu pat liktu uz žurnāla vāka) ar šādām Rožkalna tēzēm? -
"Vai Latvijas valsts ir latviešu valsts, vai tā ir latviešu un krievvalodīgo valsts, vai ir jādalās ar vēl kādu? [...] Mana atbilde ir skaidra, Latvijas valsts ir latviešu valsts un tamdēļ mums ir jāaizstāv savas intereses visās jomās."
www.vissnotiek.lv/jan...
"Praids ir pārdesmit cilvēku mazās, kā paši homoseksuāļi izteikušies – visskandalozākās organizācijas “Mozaīka”, kuru finansē afērista Dž. Sorosa struktūras, uzmācīga ideja, kura pretēji jau daudzkārt sabiedrības skaidri pateiktajamam demokrātiska vairākuma kategoriskajam NĒ!, vienalga, tiek regulāri bīdīta. Tracinot valsti un šķeļot sabiedrību."
nra.lv/viedokli/janis...
"Cilvēktiesības ir politisks jēdziens, un patlaban ar to notiek manipulācijas. Tāpēc uzskatu, ka jābrīdina sabiedrība par homoseksuālistu aktivitātēm, jo viņi vēlas ielikt kāju likumdošanas durvīs, lai vēlāk tās prastu atvērtu līdz galam."
nra.lv/latvija/60835-...
Atceros, arī "Dienas" laikā, piemēram, Visvaldi Lāci gadiem ilgi nelaida pie publicēšanās, ja viņš gribēja rakstīt par latviešu situāciju un to, ko viņaprāt vajadzētu darīt. Tikai tad, kad viņš uzrakstīja kaut ko kritisku par Lembergu, piepeši "Dienā" parādījās Visvalža Lāča parakstīts raksts.
Vai "Ir" publicētu rakstu (un pašu pat liktu uz žurnāla vāka) ar šādām Rožkalna tēzēm? -
"Vai Latvijas valsts ir latviešu valsts, vai tā ir latviešu un krievvalodīgo valsts, vai ir jādalās ar vēl kādu? [...] Mana atbilde ir skaidra, Latvijas valsts ir latviešu valsts un tamdēļ mums ir jāaizstāv savas intereses visās jomās."
www.vissnotiek.lv/jan...
"Praids ir pārdesmit cilvēku mazās, kā paši homoseksuāļi izteikušies – visskandalozākās organizācijas “Mozaīka”, kuru finansē afērista Dž. Sorosa struktūras, uzmācīga ideja, kura pretēji jau daudzkārt sabiedrības skaidri pateiktajamam demokrātiska vairākuma kategoriskajam NĒ!, vienalga, tiek regulāri bīdīta. Tracinot valsti un šķeļot sabiedrību."
nra.lv/viedokli/janis...
"Cilvēktiesības ir politisks jēdziens, un patlaban ar to notiek manipulācijas. Tāpēc uzskatu, ka jābrīdina sabiedrība par homoseksuālistu aktivitātēm, jo viņi vēlas ielikt kāju likumdošanas durvīs, lai vēlāk tās prastu atvērtu līdz galam."
nra.lv/latvija/60835-...
lno -
Terminu "ienaidnieks" es lietoju, pretstatot Ēlertes laiku "Dienu" (vai "Ir") un Lembergu.
Savukārt "pretinieks", šķiet, tas pats "oponents" vien ir.:)
Manuprāt, "Ir" veidotāji nav tie sliktākie latvieši:), tomēr laikam gan mani uzskati vairākos ļoti būtiskos aspektos atšķiras no viņu uzskatiem, tāpēc man viņi tomēr ir... jā, pretinieki.
Terminu "ienaidnieks" es lietoju, pretstatot Ēlertes laiku "Dienu" (vai "Ir") un Lembergu.
Savukārt "pretinieks", šķiet, tas pats "oponents" vien ir.:)
Manuprāt, "Ir" veidotāji nav tie sliktākie latvieši:), tomēr laikam gan mani uzskati vairākos ļoti būtiskos aspektos atšķiras no viņu uzskatiem, tāpēc man viņi tomēr ir... jā, pretinieki.
Jā, Iesalnieks, Parādnieks un destra - tie ir jūsu domubiedri.
ļoti žēl, bet, jāatstāj jūsu jaukā kompānija, jāiet uz bankomātu, pienāca īsziņa, ka atnāca nauda no Sorosa un Mozaīkas, par liberastu, imperialistu, homoseksualistu un kremlistu ideju izplatīšanu, ar nolūku sagraut vienotību un demoralizēt latviešu tautu.
ļoti žēl, bet, jāatstāj jūsu jaukā kompānija, jāiet uz bankomātu, pienāca īsziņa, ka atnāca nauda no Sorosa un Mozaīkas, par liberastu, imperialistu, homoseksualistu un kremlistu ideju izplatīšanu, ar nolūku sagraut vienotību un demoralizēt latviešu tautu.
dzeris49. Dažreiz domubiedrs ir vairāk kā draugs. Nešaubos, ka Lindermanis tāpat kā tu vienmēr cīnīsies par homo, lesbiešu, biseksuāļu un transpersonu īpašajām tiesībām. Vari būt gandarīts - dzīvnieku pasaulē jauni atklājumi, ko viendzimumu mīlestības nīdēji 100 gadus slēpuši! Izrādās ka pingvīni ir ne tikai sadisti, izvarotāji un homoseksuālisti, bet arī nekrofīli! Tā kā mozaīkas rindas ar laiku droši vien papildinās jauni spēki, jo dzeris ar saviem domubiedriem bieži atrod argumentus dzīvnieku pasaulē:)
dzeris49. Vai ir kāda diena, kad Tu " neuzbrauktu" NA? :) Tie Tev tie lielākie Latvijas ienaidnieki. 127208 LR vēlētājus, kuri nobalsoja par šo apvienību pēdējās vēlēšanās, Tu uzskati par tukšpauriem, vai korumpantiem. Uz kāda pamata? Vai drīzāk nav tā, ka krīzes situācijā Latvijā tieši NA elektorātā varētu meklēt tādus " dīvaiņus" , kādi 1987. gadā bija helsinkieši, vai jaunie garīdznieki no grupas " Atdzimšana un atjaunošanās"?Visu cieņu Vulfsonam, rakstnieku kongresam utt, bet šie notikumi risinājās jau pēc 1987. gada 14. jūnija. Vulfsona runa bija drosmīga, pats rakstnieku kongress arī, bet tas, ko izdarīja helsinkieši pie Brīvības pieminekļa gandrīz gadu pirms šiem notikumiem bija " neprātība" uz kuru ir spējīgi tikai ideālisti, tādi kā Brīvības cīņu dalībnieki, piemēram. Tu esi sev uzdevis jautājumu, kādēļ par patieso Atmodas sākumu šodien vairs tik pat kā nerunā?
Pārlasīju komentārus zem šī raksta - tā skumji palika :) Gandrīz visi komenti ne par tēmu. Un tas ir tikai tādēļ, ka laikam jau tomēr Latvijā ir mainījusies tā vērtību sistēma uz kuru balstoties tika izcīnīta un vēlāk atjaunota Latvijas Republika. Ar tādu " liberāļu" morāli, kāda šodien valda, vai pareizāk sakot, kādu cenšas uzspiest Latvijai šīs dienas " inteliģence," mēs savu valsti neatjaunotu, jo tādi jēdzieni, kā ideālisms, savas tautas mīlestība - tas viss tagad piederas tukšpaurainajiem " dzintara latviešiem" , " lāpnešiem" utt
Un vēl - ja par tādiem epitetiem kā "lāpnesis un dzintara latvietis" :) Es apbrīnoju to pašapziņu ar kādu daļa ļaudis šos jēdzienus lieto. Es tiešām apbrīnoju cilvēkus, kuri paši sevi ir spējīgi pieskaitīt tai mērauklai ar kuru tad tagad tiek mērīts IQ visai Latvijas sabiedrībai kopumā un katram mums atsevišķi :)
Riņķī apkārt - zini, kur ir galvenā sāls, kapēc daži redzami NA darboņi tiek norieti? Ne jau idejās, ko viņi pauž, bet veidā, kā viņi to dara. Jebkurš, kurš pasludinās sevi par vienigo pareizo un teiks, ka pārējie ir kangari, nodevēji utt., uzrausies uz pretreakciju.
Kaut vai kad mazizglītotais Parādnieks kameru priekšā māca pārējos dzīvot - nu vāks, būtu mācījis citus kamīnus mūrēt, to viņš māk un tas viņam padodas. Vai Dombrava izsakās par ārpolitiku vai nervozais puišelis Iesalnieks atkal nespēj savus izteicienus kontrolēt. Un tā tālāk.
Un Tev taisnība, ka nevar dēļ šo dažu aprobežoto indivīdu dēļ 127208 vēlētāju izvēli noniecināt, tikai atceries arī, ka krietni vairāk pilsoņu izvēlējās SC.
Kaut vai kad mazizglītotais Parādnieks kameru priekšā māca pārējos dzīvot - nu vāks, būtu mācījis citus kamīnus mūrēt, to viņš māk un tas viņam padodas. Vai Dombrava izsakās par ārpolitiku vai nervozais puišelis Iesalnieks atkal nespēj savus izteicienus kontrolēt. Un tā tālāk.
Un Tev taisnība, ka nevar dēļ šo dažu aprobežoto indivīdu dēļ 127208 vēlētāju izvēli noniecināt, tikai atceries arī, ka krietni vairāk pilsoņu izvēlējās SC.
rinķī apkārt dzeris49. Vai ir kāda diena, kad Tu " neuzbrauktu" NA?
_________________________________________________ "Intelektuellā feijerwerķa" mērķis jau nav NA, vai VL ,vai vispār kāda partija ""kā tāda"....
Mērkis ir- graut un diskredidēt 18. novembra republiku. Gatavot augsni Urbanovica "'Trešajai republikai"(precīzāk būtu -Latvijas cariste).
Pagaidām to vēl nevar darīt gluži atklāti- te nu reiz dikti noder dūmu aizsegs-cīņa pret "tumsuonīgajiem lāpnešiem".
_________________________________________________ "Intelektuellā feijerwerķa" mērķis jau nav NA, vai VL ,vai vispār kāda partija ""kā tāda"....
Mērkis ir- graut un diskredidēt 18. novembra republiku. Gatavot augsni Urbanovica "'Trešajai republikai"(precīzāk būtu -Latvijas cariste).
Pagaidām to vēl nevar darīt gluži atklāti- te nu reiz dikti noder dūmu aizsegs-cīņa pret "tumsuonīgajiem lāpnešiem".
lama.feijerwerķa" mērķis jau nav NA, vai VL ,vai vispār kāda partija ""kā tāda"....Mērkis ir- graut un diskredidēt 18. novembra republiku. Gatavot augsni Urbanovica "'Trešajai republikai"(precīzāk būtu -Latvijas cariste).
________________________
Bet kā lai atšķir blēdi no derīgā idiota un vai vērts meklēt atšķirību?:)
Hari - saprotu Jūs, kad man aizvakar viens ļoti nacionāls latvietis šo iespēju piedāvāja, es arī sākumā attiecos. Bet viņš mani pārliecināja, ka ja vien varam skaidri izteikt savu viedokli, tad katra publikācija ir svarīga, jo citādi mūsu viedoklis gadiem vispār neizskan.
Un šis mans raksts ir publicēts pilnībā, tādēļ, viss ir kārtībā.
Un šis mans raksts ir publicēts pilnībā, tādēļ, viss ir kārtībā.
kā lai atšķir blēdi no derīgā idiota un vai vērts meklēt atšķirību?:
__________________--
otrējiem tā kaite dažreiz pāriet....
Būtiski ir likt publikai drusku domāt.
piemēram- kā tas gadījās,ka šoreiz par NA nobalsoja arī tādi cilvēki,kam tas agrāk nekad nebija nācis ne prātā, kuri pirms dažiem gadiem būtu skaļi smējušies par tādu pareģojumu?
un
Ne jau tik daudz NA ir progresējis kā- atklājusies bēdu aina politiskā meinstrīma nojēgā par valsts pamatvērtībām.
Vai arī- ne jau SC(kā mums mēģina iepaukot) nodrošina NA panākumus, bet gan
lielo meinstrīma partiju gļēvlatviskais veimārisms.
__________________--
otrējiem tā kaite dažreiz pāriet....
Būtiski ir likt publikai drusku domāt.
piemēram- kā tas gadījās,ka šoreiz par NA nobalsoja arī tādi cilvēki,kam tas agrāk nekad nebija nācis ne prātā, kuri pirms dažiem gadiem būtu skaļi smējušies par tādu pareģojumu?
un
Ne jau tik daudz NA ir progresējis kā- atklājusies bēdu aina politiskā meinstrīma nojēgā par valsts pamatvērtībām.
Vai arī- ne jau SC(kā mums mēģina iepaukot) nodrošina NA panākumus, bet gan
lielo meinstrīma partiju gļēvlatviskais veimārisms.
Dzeri... un kas kopējs disidentiem - helsinkiešiem ar VL, "inelekta neapgrūtinātiem" bijušajiem krievu fašistu - osipoviešu draudziņiem, visprimitīvākajiem nacionālpopulistiem, kas jau, lielā mērā, pārdevušies Lembergam...+++ un tagad visu šito papildini ar konkrētiem faktiem. Un necentrējies uz atsevišķām personībām un notikumiem ar " garu bārdu", citādi es Tev par Vienotības Zaķi atgādināšu un ne tikai to vien :)Un vēl jau viena lieta - Urbanovičs ne vienu reizi vien uz Lindermani un Osipovu ir norādījis, kā uz saviem sabiedrotajiem. Pavisam nesen Urbanovičs atklāti atzina, ka neizslēdz SC sadarbību ar abu " ērgļu" veidoto partiju. Tas nozīmē, ka SC ne ar ko būtisku neatšķiras no šiem putinistiem. Ideja viena - formāts tikai nedaudz atšķiras un, ja tā, tad par Lindermeņa draudziņiem var mierīgi uzskatīt arī Zatleru, par neuzticīgu draudzeni Āboltiņu utt. :) Plānus veidot vienu koalīciju ar Latvijas ienaidniekiem nevar salīdzināt ar kaut kādu fotogrāfiju, kura ir izvilkta no " bērnības albūma" un tagad tiek izvazāta pa visām interneta vietnēm.:)
No LPSR prokurora Jāņa Dzenīša 1988. gada 13. marta intervijas laikrakstā "Cīņa": "Tiesību aizsardzības orgānu rīcībā ir pietiekami liels līdzekļu arsenāls, lai pasargātu sabiedrību no šiem nepievilcīgajiem provokatoriem, kuri pilda Rietumu speciālo dienestu norādījumus. (..) Grupai ir nacionālistisks raksturs,
rietumnieciska orientācija un tās mērķis ir kurināt naidu starp tautām
vip.latnet.lv/lpra/he...
Un kas dzerim49 kopīgs ar Dzenīti?
rietumnieciska orientācija un tās mērķis ir kurināt naidu starp tautām
vip.latnet.lv/lpra/he...
Un kas dzerim49 kopīgs ar Dzenīti?
R.A. - izlaboju komentāru, lai būtu īsāk, bet, no saviem vārdiem neatsakos, un piemērus esmu minējis citos komentāros, neatkārtošos.
lama - tu arī neredzi atšķirību starp helsinkiešiem un vislatviešiem, un starp apstākļiem, kuros darbojas šie abi?
Demagoģija vai "sašaurinātas apziņas" sindroms?
Kaut, īsumā, varu atbildēt - helsinkieši piederēja pie idealistiem, vislatvieši - pie veikalniekiem, kas parādās pēc idealistiem.
Un Zaķis ir tukša vieta, kopā ar Āboltiņu, vismaz, manās acīs.
lama - tu arī neredzi atšķirību starp helsinkiešiem un vislatviešiem, un starp apstākļiem, kuros darbojas šie abi?
Demagoģija vai "sašaurinātas apziņas" sindroms?
Kaut, īsumā, varu atbildēt - helsinkieši piederēja pie idealistiem, vislatvieši - pie veikalniekiem, kas parādās pēc idealistiem.
Un Zaķis ir tukša vieta, kopā ar Āboltiņu, vismaz, manās acīs.
Dzeris...un kas kopējs disidentiem - helsinkiešiem ar VL? +++ mērķis. Bet, ja salīdzina Atmodas sākumu un šodienu, tad spēkus samērs starp LR ienaidniekiem un demokrātiski noskaņotiem LR pilsoņiem būtiski nav mainījies. Tikai riska faktori citi. Toreiz bija jābaidās no represijām, šodien no nodevības
...neredzi atšķirību starp helsinkiešiem un vislatviešiem, un starp apstākļiem, kuros darbojas šie abi?
______________________________
.... interesanti,ka it kā tik atšķirīgajos apstākļos ir manāmas arī apburuošas paralēles...
ko pamana tie, kam nav tik daudz "'tukšu vietu acīs":
zirnekliene Šeloba "Grupai ir nacionālistisks raksturs, rietumnieciska orientācija un tās mērķis ir kurināt naidu starp tautām."
Ja izmet ārā "rietumniecisko orientāciju", atlikusī formulējuma daļa itin labi iederas mūsdienu Latvijas politiskā meinstrīma retorikā.
______________________________
.... interesanti,ka it kā tik atšķirīgajos apstākļos ir manāmas arī apburuošas paralēles...
ko pamana tie, kam nav tik daudz "'tukšu vietu acīs":
zirnekliene Šeloba "Grupai ir nacionālistisks raksturs, rietumnieciska orientācija un tās mērķis ir kurināt naidu starp tautām."
Ja izmet ārā "rietumniecisko orientāciju", atlikusī formulējuma daļa itin labi iederas mūsdienu Latvijas politiskā meinstrīma retorikā.
R. A. - neatkarīga un latviska Latvija ir mērķis ne tikai NA, bet arī V, RP, pat ZZS, jādomā.
Un tālāk sākās atšķirības - ko nu kurš ar to saprot, un kā to mērķi sasniegt.
Un, vai tai Latvijai jābūt arī demokrātiskai un liberālai, ne tikai neatkarīgai.
Un tur nu viedokļi atšķiras.
Un arī - vai tas mērķis dažam nav tikai līdzeklis personiskās labklājības vairošanai, patriotiskai retorikai, un populistikai ienaidnieku meklēšanai, gan starp latviešiem, gan starp cittautiešiem, kā tas ir ar VL - mēs vienīgie esam tie pareizie, un visi pārējie "nepareizie" latvieši.
Un tālāk sākās atšķirības - ko nu kurš ar to saprot, un kā to mērķi sasniegt.
Un, vai tai Latvijai jābūt arī demokrātiskai un liberālai, ne tikai neatkarīgai.
Un tur nu viedokļi atšķiras.
Un arī - vai tas mērķis dažam nav tikai līdzeklis personiskās labklājības vairošanai, patriotiskai retorikai, un populistikai ienaidnieku meklēšanai, gan starp latviešiem, gan starp cittautiešiem, kā tas ir ar VL - mēs vienīgie esam tie pareizie, un visi pārējie "nepareizie" latvieši.
Par to personiskā labuma vairošanu - teicu jau, var Tev piemeklēt piemērus no visām partijām, kur atsevišķs cilvēks - deputāts ir " paslīdējis" - tas ir dabīgi, cilvēks ir grēcīgs :) SC, ZZS, AŠx2 - tie ir piemēri, kuros politiskie spēki nodarbojas ar savu " kabatas politiku", taču tā ir " cita opera"Par populistisku ienaidnieka meklēšanu, NA aicināja nesadarboties ar SC. Tad jautājums - aicinājums nesadarboties ar mūsu valsts ienaidniekiem, vai tas ir populisms? :) Jeb SC nav mūsu ienaidnieki? Zinu jau, Tu tulīt teiksi, ka visas viņu aktivitātes ieiet " demokrātijas rāmjos" un atbilst Satversmei. Piekrītu, un tas tikai nozīmē, ka mums ir darīšana ar gudriem un " izsmalcinātiem" ienaidniekiem, un tas šo situāciju padara ļoti nopietnu.
Nevajag apziņas postkoloniālo sindromu dēvēt par "liberālismu" un "demokrātiskumu".
"Daudzi latvieši, nemaz neaptver, ka diskriminācija ir arī tas, ka cilvēks savā zemē nevar visur - arī darba attiecībās, ja vien nav runa par izņēmuma gadījumu, kad ir saskarsme ar ārzemēm - lietot savu valodu, kas ir arī valsts valoda. Pie tam nav svarīgi, vai viņam prasīto svešvalodu cilvēks prot vai neprot - diskriminācija ir tā, ka viņam nepietiek ar valsts valodu. Tas nozīmē, ka latvieši de facto jūtas - un mankurtizētie latvieši to akceptē kā labu un pareizu stāvokli – būt kā minoritāte savā zemē. Padomju kolonizācijas mentālās sekas ir ļoti dziļas. Prasības, kuras mēs izvirzām ar Darba likuma grozījumiem būtu pilnībā saprotamas Rietumeiropā, par ko liecina tas, ka likumprojekta apspriešanas gaitā savus iebildumus ir izteikušas atsevišķas Latvijas uzņēmēju organizācijas, taču nekāda negatīva reakcija nav bijusi no Rietumvalstu investoru organizācijām. Pieminēšanas vērts būtu arī Larsa Pētera Fredēna (Zviedrijas premjerministra Karla Bilta padomnieks drošībpolitikas jautājumos) grāmatā “Atgriešanās Zviedrijas drošības politika un Baltijas valstu atgūtās neatkarības pirmie gadi 1991-1994” minētais: “Eiropas vēsturē nav atrodams neviens cits gadījums, izņemot Igauniju un Latviju, kur valstis ar starptautiski atzītu suverenitāti būtu tikušas okupētas un kolonizētas izmantojot tik intensīvu imigrāciju, ka tās rezultātā pamatnācijas vairs nevarēja rēķināties ar stabilu vairākumu pašas savā valstī. Padomju varas laikos krievu valodai konsekventi bij radītas priekšrocības uz igauņu, latviešu un lietuviešu valodas rēķina. Daudzas sabiedriskās dzīves jomas – to vidū policijas dienests, dzelzceļa, jūras un gaisa satiksme – bija pilnīgi pārkrievotas."
www.ir.lv/blogi/ekono...
Latviska Latvija patiesi rūp tikai NA, V un ZRP vairāk uztrauc, lai neviens ne Rietumos, ne Austrumos neapšauba, ka šie ir lielāki liberāļi un demokrāti par pašu Sorosu. Pārējais - priekšvēlēšanu retorika. Tāda pārcentīga skolnieciņa uzvedība - lai tik pamana un novērtē.
"Daudzi latvieši, nemaz neaptver, ka diskriminācija ir arī tas, ka cilvēks savā zemē nevar visur - arī darba attiecībās, ja vien nav runa par izņēmuma gadījumu, kad ir saskarsme ar ārzemēm - lietot savu valodu, kas ir arī valsts valoda. Pie tam nav svarīgi, vai viņam prasīto svešvalodu cilvēks prot vai neprot - diskriminācija ir tā, ka viņam nepietiek ar valsts valodu. Tas nozīmē, ka latvieši de facto jūtas - un mankurtizētie latvieši to akceptē kā labu un pareizu stāvokli – būt kā minoritāte savā zemē. Padomju kolonizācijas mentālās sekas ir ļoti dziļas. Prasības, kuras mēs izvirzām ar Darba likuma grozījumiem būtu pilnībā saprotamas Rietumeiropā, par ko liecina tas, ka likumprojekta apspriešanas gaitā savus iebildumus ir izteikušas atsevišķas Latvijas uzņēmēju organizācijas, taču nekāda negatīva reakcija nav bijusi no Rietumvalstu investoru organizācijām. Pieminēšanas vērts būtu arī Larsa Pētera Fredēna (Zviedrijas premjerministra Karla Bilta padomnieks drošībpolitikas jautājumos) grāmatā “Atgriešanās Zviedrijas drošības politika un Baltijas valstu atgūtās neatkarības pirmie gadi 1991-1994” minētais: “Eiropas vēsturē nav atrodams neviens cits gadījums, izņemot Igauniju un Latviju, kur valstis ar starptautiski atzītu suverenitāti būtu tikušas okupētas un kolonizētas izmantojot tik intensīvu imigrāciju, ka tās rezultātā pamatnācijas vairs nevarēja rēķināties ar stabilu vairākumu pašas savā valstī. Padomju varas laikos krievu valodai konsekventi bij radītas priekšrocības uz igauņu, latviešu un lietuviešu valodas rēķina. Daudzas sabiedriskās dzīves jomas – to vidū policijas dienests, dzelzceļa, jūras un gaisa satiksme – bija pilnīgi pārkrievotas."
www.ir.lv/blogi/ekono...
Latviska Latvija patiesi rūp tikai NA, V un ZRP vairāk uztrauc, lai neviens ne Rietumos, ne Austrumos neapšauba, ka šie ir lielāki liberāļi un demokrāti par pašu Sorosu. Pārējais - priekšvēlēšanu retorika. Tāda pārcentīga skolnieciņa uzvedība - lai tik pamana un novērtē.
Zirnekliene - un kāds tam visam, ko tu sarakstīji, sakars ar demokrātiju un liberālismu?
Izskatās, tev visai vājš priekšstats, ko nozīmē šie jēdzieni, varēji jau visu to izlaist, un uzrakstīt tikai beigu daļu - "latviskā Latvija rūp tikai NA...", un viss būtu skaidrs.
andza - tas, ka tu, labāk par mani, pārzini, ko es darīju un domāju 87 gadā, saprotams, liecina, ka tu par mani esi daudz jaunāks adekvātāks, kurš tad strīdas.
Izskatās, tev visai vājš priekšstats, ko nozīmē šie jēdzieni, varēji jau visu to izlaist, un uzrakstīt tikai beigu daļu - "latviskā Latvija rūp tikai NA...", un viss būtu skaidrs.
andza - tas, ka tu, labāk par mani, pārzini, ko es darīju un domāju 87 gadā, saprotams, liecina, ka tu par mani esi daudz jaunāks adekvātāks, kurš tad strīdas.
Tas ir raksts par darba likuma grozījumiem, kurus NA nesekmīgi cenšas izdabūt cauri Saeimai - V un RP centīgi bremzē, laikam jau aiz "liberālisma" un "demokrātijas" apsvērumiem. Ļoti labi redzams, kas kuram ir prioritāte.
Ja reiz ir bail aizstāvēt latviešu tiesības brīvi lietot dzimto valodu pašu zemē, tāpēc, ka kāds var uzskatīt, ka tas ir pretrunā ar "demokrātiju", tad nevajag apvainoties uz apzīmējumu "gļēvlatvieši". Tas atspoguļo būtību.
Ja reiz ir bail aizstāvēt latviešu tiesības brīvi lietot dzimto valodu pašu zemē, tāpēc, ka kāds var uzskatīt, ka tas ir pretrunā ar "demokrātiju", tad nevajag apvainoties uz apzīmējumu "gļēvlatvieši". Tas atspoguļo būtību.
dzeris
Tavus viedokļus par visplašāko tēmu loku esmu "atlasījies" pietiekami, tā ka zināmus secinājumus par Tavu pzoīciju varu izdarīt. Nesaku, ka lasu Tavas domas, bet domu virziens ir skaidrs - agrāk tos veidoja Padomju Jaunatne, vēlāk Diena.
Pazinu dažus tipāžus no padomju laika darbavietas - tolaik uzņēmumā viens no retajiem komunistiem latviešiem, atmodas sākumā radikāļu un nacionālistu nosodītājs, vēlāk, kad jau drīkstēja (Gorbunovs atļāva), "aktīvs" tautfrontietis un sarkabaltsarkanā karoga plivinātājs. Pēc netakarības atgūšanas nekautrējās ielīst LR amatos.
Tavus viedokļus par visplašāko tēmu loku esmu "atlasījies" pietiekami, tā ka zināmus secinājumus par Tavu pzoīciju varu izdarīt. Nesaku, ka lasu Tavas domas, bet domu virziens ir skaidrs - agrāk tos veidoja Padomju Jaunatne, vēlāk Diena.
Pazinu dažus tipāžus no padomju laika darbavietas - tolaik uzņēmumā viens no retajiem komunistiem latviešiem, atmodas sākumā radikāļu un nacionālistu nosodītājs, vēlāk, kad jau drīkstēja (Gorbunovs atļāva), "aktīvs" tautfrontietis un sarkabaltsarkanā karoga plivinātājs. Pēc netakarības atgūšanas nekautrējās ielīst LR amatos.
Un kā tad palaidi garām to, ka es vēl biju oktobrēnu "zvaigznītes" priekšsēdētājs, vēlāk pionieru vienības vadītājs, klasē vienmēr pats brīvprātīgi pieteicos lasīt politinformācijas, augstskolā mans mīļākais priekšmets bija partijas vēsture un marksisms - ļeņinisms, un es biju kursa komjaunatnes sekretārs, brīvprātīgi iestājos kompartijā, kļuvu par partorgu, paralēli pasniedzu zinātnisko komunismu Augstākajā partijas skolā un neklātienē mācījos KGB slepenajā akadēmijā.
Un vēlāk ātri pārkrāsojos, piespraudu auseklīti, sadraudzējos ar Sorosu un Ēlerti, un kļuvu par sorosistu - liberastu, un par šķeltniecisku darbību patriotiski noskaņotu bāliņu vidū Soross mani apbalvoja ar mūža stipendiju, un Kremlis - ar pulkveža pakāpi un Krievijas varoņa ordeni, pie kam to man piesprauda pats Putins( tas gan notika pārāk neafišējot, kā jau tas pieņemts starp dziļi iefiltrētiem aģentiem).
Tā ka galīgi ne visu tu par mani zināji, bet, lai šis jautājums tevi nemoka, ko varēju, pastāstīju, dabiski, ir lietas, ko stāstīt nedrīkstu, ar asinīm parakstījos.
Un vēlāk ātri pārkrāsojos, piespraudu auseklīti, sadraudzējos ar Sorosu un Ēlerti, un kļuvu par sorosistu - liberastu, un par šķeltniecisku darbību patriotiski noskaņotu bāliņu vidū Soross mani apbalvoja ar mūža stipendiju, un Kremlis - ar pulkveža pakāpi un Krievijas varoņa ordeni, pie kam to man piesprauda pats Putins( tas gan notika pārāk neafišējot, kā jau tas pieņemts starp dziļi iefiltrētiem aģentiem).
Tā ka galīgi ne visu tu par mani zināji, bet, lai šis jautājums tevi nemoka, ko varēju, pastāstīju, dabiski, ir lietas, ko stāstīt nedrīkstu, ar asinīm parakstījos.
es biju kursa komjaunatnes sekretārs, brīvprātīgi iestājos kompartijā
------------------------------
par to, ka esi izbijis komunists (kurš ilgu laiku pavadījis krievijā, strādājot plecu pie pleca ar brāļu tautām), kas tagad tēlo liberāli, nekad neesmu šaubījies.
////////
par šķeltniecisku darbību
-----------------
tava "darbība" uz nevienu normālu latvieti neiedarbojas. Vai pats neesi ievērojis?
------------------------------
par to, ka esi izbijis komunists (kurš ilgu laiku pavadījis krievijā, strādājot plecu pie pleca ar brāļu tautām), kas tagad tēlo liberāli, nekad neesmu šaubījies.
////////
par šķeltniecisku darbību
-----------------
tava "darbība" uz nevienu normālu latvieti neiedarbojas. Vai pats neesi ievērojis?
Edmunds Cirvelis – joprojām, pēc izraidīšanas 1987. gada rudenī kopā ar sievu un 2 meitām dzīvo Minsterē, Vācijā. Viņš 10 gadus ir aizvadījis Ziemeļos čekas konclāgerī. Šodien viņam ir 82 gadi.
Ārijs Tomsons – joprojām dzīvo savā privātīpašumā Jūrmalā, aiz Slokas, ir nepārspējams auto meistars, priecājas par saviem izaugušajiem bērniem un enerģiski cīnās ar dzīves problēmām.
Eva Biteniece – pēc vairākiem gadiem aizvadītiem darbos Vācijā, tagad ar ģimeni dzīvo Liepājā.
Jānis Barkāns – visu šo laiku dzīvo Zviedrijā.
Jānis Vēveris – dzīvo Rīgā un strādā Latvijas muitā. Jānis ir dzimis hronists, kurš visu rūpīgi dokumentē un vēstures materiālus glabā kārtīgi mapēs un datumu secibā.
Bet ar to gaišās atmiņas apraujas.
Rolands Silaraups, to dienu galvenais varonis! – pēc smagas vilšanās PBLA, latviešu sabiedrību pameta un visus šos 20 gadus dzīvo ASV.
Alfrēds Zariņš – skolotājs, dzejnieks un publicists, nacionālais partizāns, politieslodzītais, -
aizgāja mūžībā: Alūksnē, 2000.g. 8. novembrī, 78 gadu vecumā.
Heinis Lāma - 90. gadu sākumā viņš Rīgā iekāpa autobusā, lai brauktu uz Kuldīgu, un – pazuda bez vēsts. Tā ir pēdējā liecība par viņu dzīvu, un Interpols joprojām, viņu meklē.
Juris Ziemelis – miris no smagas slimības 1988. gadā, Rīgā.
jurisziemelis.wordpre...
vip.latnet.lv/lpra/ro...
www.latvietis.lv/inde...
Ārijs Tomsons – joprojām dzīvo savā privātīpašumā Jūrmalā, aiz Slokas, ir nepārspējams auto meistars, priecājas par saviem izaugušajiem bērniem un enerģiski cīnās ar dzīves problēmām.
Eva Biteniece – pēc vairākiem gadiem aizvadītiem darbos Vācijā, tagad ar ģimeni dzīvo Liepājā.
Jānis Barkāns – visu šo laiku dzīvo Zviedrijā.
Jānis Vēveris – dzīvo Rīgā un strādā Latvijas muitā. Jānis ir dzimis hronists, kurš visu rūpīgi dokumentē un vēstures materiālus glabā kārtīgi mapēs un datumu secibā.
Bet ar to gaišās atmiņas apraujas.
Rolands Silaraups, to dienu galvenais varonis! – pēc smagas vilšanās PBLA, latviešu sabiedrību pameta un visus šos 20 gadus dzīvo ASV.
Alfrēds Zariņš – skolotājs, dzejnieks un publicists, nacionālais partizāns, politieslodzītais, -
aizgāja mūžībā: Alūksnē, 2000.g. 8. novembrī, 78 gadu vecumā.
Heinis Lāma - 90. gadu sākumā viņš Rīgā iekāpa autobusā, lai brauktu uz Kuldīgu, un – pazuda bez vēsts. Tā ir pēdējā liecība par viņu dzīvu, un Interpols joprojām, viņu meklē.
Juris Ziemelis – miris no smagas slimības 1988. gadā, Rīgā.
jurisziemelis.wordpre...
vip.latnet.lv/lpra/ro...
www.latvietis.lv/inde...
--------
Jānis Vēveris: 'Ierosinājums 14. jūnijā pieminēt deportāciju upurus nāca no Linarda Grantiņa' (Avots, 1989.g. augusts)
- Linards Grantiņš - dzīvs, joprojām darbojas:
' Latvijas cilvēktiesību aizstāvēšanas grupas „Helsinki-86” paziņojums '
Latvijas cilvēktiesību grupa Helsinki-86 apsūdz Vāciju un Franciju par līdzdalību genocīda īstenošanā pret latviešu tautu. Vācijas un Francijas valdības nostāja pret Latviju vienmēr sakrīt ar Krievijas, Izraēlas un ASV vēlmēm. Cilvēktiesības Vācijā un Francijā vienmēr tiek pakārtotas šeit minēto valstu noziedzīgajiem mērķiem pret Latviju. Visi ES "komisāri" pirms ierašanās Latvijā apmeklē Krieviju.
www.pietiek.com/rakst...
Jānis Vēveris: 'Ierosinājums 14. jūnijā pieminēt deportāciju upurus nāca no Linarda Grantiņa' (Avots, 1989.g. augusts)
- Linards Grantiņš - dzīvs, joprojām darbojas:
' Latvijas cilvēktiesību aizstāvēšanas grupas „Helsinki-86” paziņojums '
Latvijas cilvēktiesību grupa Helsinki-86 apsūdz Vāciju un Franciju par līdzdalību genocīda īstenošanā pret latviešu tautu. Vācijas un Francijas valdības nostāja pret Latviju vienmēr sakrīt ar Krievijas, Izraēlas un ASV vēlmēm. Cilvēktiesības Vācijā un Francijā vienmēr tiek pakārtotas šeit minēto valstu noziedzīgajiem mērķiem pret Latviju. Visi ES "komisāri" pirms ierašanās Latvijā apmeklē Krieviju.
www.pietiek.com/rakst...
Fantastiks laiks tas bija - romantisma, cerību un mīlestības pilns! Un kā jau tas tādos gadījumos mēdz būt - ilgi tas neturpinājās, kas arī ir normāli. Pirmais lielas trieciens, kas izmeta no šī sapņa, bija cenu atbrīvošana un sekojošā cilvēku uzkrājumu zaudēšana. Tad ekonomiskās nabas saites ar PSRS pārciršana, kas radīja strauju kritumu rūpniecībā, ko pavadīja kolhozu sistēmas sabrukums. Ne velti ķīnieši, ja grib kaut ko citam novēlēt sliktu, saka - lai tev dzīvot pārmaiņu laikos. 90.g.g. pirmā pues bija nesalīdzināmi smagāka kā ekonomiski, tā arī psiholoģiski par to, ko piedzīvojām pēdējos 3 gados. Tā bija maksa par brīvību, jo šajā pasaulē nekas nav par brīvu.
>dzeris49
ej nu!!! Tiešām??? Kas gan to būtu varējis ieduomāties.....
Un ja konkrēti- kas ir/bija mūsu ideālisti, mūsu blēži un mūsu veikalnieki?
Un galvenais- kāda bija/ir attiecība starp šim trim "' grupām"? Un kāpēc mūsu attiecība starp šim trim "' grupām" ir izrādījusies tik.......... nu teiksim ne seviški labvēlīga valsts attīstībai?
ej nu!!! Tiešām??? Kas gan to būtu varējis ieduomāties.....
Un ja konkrēti- kas ir/bija mūsu ideālisti, mūsu blēži un mūsu veikalnieki?
Un galvenais- kāda bija/ir attiecība starp šim trim "' grupām"? Un kāpēc mūsu attiecība starp šim trim "' grupām" ir izrādījusies tik.......... nu teiksim ne seviški labvēlīga valsts attīstībai?
lama -tu mani pilnīgi satrieci ar savu ironiju.
Idealistu sarakstu, tu, principā, augstāk nopublicēji, pēc tiem jau, pārsvarā, nāca pragmātiķi, kuriem vēl bija kādi ideāli, un vēlāk - blēži un veikalnieki.
Uzvārdus, jādomā, zini pats, atļaušos detaļās neizplūst.
Ino - jā, Ino, tu mani sen esi "iesēdinājis peļķē" ar savu viedokli par Sorosu, seks. minoritātēm, utt., ko es varu iebilst pret tādu intelektuālo pārākumu?
Idealistu sarakstu, tu, principā, augstāk nopublicēji, pēc tiem jau, pārsvarā, nāca pragmātiķi, kuriem vēl bija kādi ideāli, un vēlāk - blēži un veikalnieki.
Uzvārdus, jādomā, zini pats, atļaušos detaļās neizplūst.
Ino - jā, Ino, tu mani sen esi "iesēdinājis peļķē" ar savu viedokli par Sorosu, seks. minoritātēm, utt., ko es varu iebilst pret tādu intelektuālo pārākumu?
lama -tu mani pilnīgi satrieci ...
________________________
ūja! ūja!
tādi glaimi man var sakāpt galvā!
Lai gan:
skaudra patiesība- Tu Džeri esi nesatriecams. Stiprāks par teflonu un līganāks par niedri.
Redzi- ja mēs nemēgināsim saprast kā īsti tur notika ar tiem ideālistiem un kā ar blēžiem, ja nemēgināsim salīdzināt gan ar kaimiņu valstīm, gan(piemēram) Poliju,Čehiju, Slovakiju, Slovēniju, gan tādu bēdīgu piemēru kā Moldova- tad dzīvosim neziņā( kā dzīvojam neziņā par Heini Lāmu) un riskēsim atkal un atkal krist tai pašā bedrē.
________________________
ūja! ūja!
tādi glaimi man var sakāpt galvā!
Lai gan:
skaudra patiesība- Tu Džeri esi nesatriecams. Stiprāks par teflonu un līganāks par niedri.
Redzi- ja mēs nemēgināsim saprast kā īsti tur notika ar tiem ideālistiem un kā ar blēžiem, ja nemēgināsim salīdzināt gan ar kaimiņu valstīm, gan(piemēram) Poliju,Čehiju, Slovakiju, Slovēniju, gan tādu bēdīgu piemēru kā Moldova- tad dzīvosim neziņā( kā dzīvojam neziņā par Heini Lāmu) un riskēsim atkal un atkal krist tai pašā bedrē.
dzeris49 Revolūciju taisa idealisti, tās augļus plūc blēži un veikalnieki, vecā patiesība.
======
tai vecai patiesībai formulējums ir garāks un tam ir divi varianti - kaut gan būtību tas nemaina:
1. Revolūciju uzsāk romantiķi, turpina pragmatiķi, bet rezultātus izmanto nelieši - Dantons.
2. Revolūciju sagatavo ģēniji, īsteno fanātiķi, bet rezultātus bauda blēži - Bismarks
======
tai vecai patiesībai formulējums ir garāks un tam ir divi varianti - kaut gan būtību tas nemaina:
1. Revolūciju uzsāk romantiķi, turpina pragmatiķi, bet rezultātus izmanto nelieši - Dantons.
2. Revolūciju sagatavo ģēniji, īsteno fanātiķi, bet rezultātus bauda blēži - Bismarks
Pieliekot punktu savai pļāpāšanai par šo tēmu, teikšu, ka IR nekādi nesanāk stāvēt par tiem ideāliem, par kuriem riskēja uzstāties Helsinki 86. vēlāk LNNK. IR pārstāv to erzacideoloģiju, ko pauda TF, lai gan arī daži tās spices cilvēki vēlāk mainīja savu nostāju, kā piem. Kalniete, bet daudzi nacionāli noskaņotie neizturēja pārbaudījumu ar varu un naudu...
no raksta
1943. gada 16. marts bija viena no baismīgākajām dienām Latvijas vēsturē. Jo tieši todien sākās mūsu vīru, tēvu, puišu piespiedu mobilizācija okupantu armijā. Vēl jo ciniskāks šis fakts bija tāpēc, ka nācās nostāties iekarotāju pozīcijās. Bet to nu, kā zināms, mūsu tauta nekad nav gribējusi un nav arī darījusi.
— Kad tuvojās kara beigas, savu dēlu slēpu mežā, jo arī viņam, tikko pilngadīgam, draudēja briesmīgais iesaukums vācu armijā, — dzirdēju blakus stāstām kādu sirmu sievieti. — Nepaveicās. Reiz viņš man rakstīja, cik ļoti necilvēcīgi pret latviešiem izturējušies vācu virsnieki.
======
savādi gan, pavisam nesen kādā bērnudārzā stāstīja, ka viņi brīvprātīgi aizgāja aizstāvēt dzimteni, viņi ir varoni.
Un te pēkšņi tādi vārdi "nācās iestāties, briesmīgais iesaukums, necilvēcīgi izturējušies".
1943. gada 16. marts bija viena no baismīgākajām dienām Latvijas vēsturē. Jo tieši todien sākās mūsu vīru, tēvu, puišu piespiedu mobilizācija okupantu armijā. Vēl jo ciniskāks šis fakts bija tāpēc, ka nācās nostāties iekarotāju pozīcijās. Bet to nu, kā zināms, mūsu tauta nekad nav gribējusi un nav arī darījusi.
— Kad tuvojās kara beigas, savu dēlu slēpu mežā, jo arī viņam, tikko pilngadīgam, draudēja briesmīgais iesaukums vācu armijā, — dzirdēju blakus stāstām kādu sirmu sievieti. — Nepaveicās. Reiz viņš man rakstīja, cik ļoti necilvēcīgi pret latviešiem izturējušies vācu virsnieki.
======
savādi gan, pavisam nesen kādā bērnudārzā stāstīja, ka viņi brīvprātīgi aizgāja aizstāvēt dzimteni, viņi ir varoni.
Un te pēkšņi tādi vārdi "nācās iestāties, briesmīgais iesaukums, necilvēcīgi izturējušies".
........postkoloniālisma sindromam Latvijā ir savas īpatnības:
Pēc Latvijas valstiskās neatkarības atgūšanas ienācēji to nav atstājuši, kā tas bija klasiskās koloniālisma jūgu nometušu valstu situācijās (Indija, Alžira u.c.), bet gan turpina dzīvot, izliekoties, ka nekas nav mainījies, ka dzīvo tajā pašā valstī, kāda tā bija agrāk, un nereti cenšas pasniegt savu privilēģiju zaudēšanu kā minoritāšu apspiešanu vai cilvēktiesību pārkāpumus.
Latvijas pamatiedzīvotāji savukārt izliekas, it kā ienācēju nemaz nebūtu, un tos ignorē, uzskatot, ka viņu problēmas nav Latvijas problēmas; tā starp abām iedzīvotāju grupām neveidojas dialogs.
Bijušai metropolei arī šie iesūtītie cilvēki vairs nav vajadzīgi, bet viņu bērni ir dzimuši Latvijā un bieži uzskata to par savu vienīgo dzimteni.
Pēc neatkarības atjaunošanas politiskā vara nokļuva Latvijas pamatdziedzīvotāju rokās, bet ekonomiskā vara lielākoties nokļuva ienācēju rokās, kas izmantojot savus padomjlaika priviliģētos amatus, komunistiskās partijas, komjaunatnes u.c. tā laika valstisku organizāciju naudas fondus un kontaktus, izveidoja gan jaunās Latvijas spēcīgākās ekonomiskās privātstruktūras, gan ēnu ekonomiku,
tā savukārt radot labvēlīgu augsni korupcijai (arī kontrabandai, centieniem izvairīties no nodokļu maksāšanas utt.). To veicināja gan pieredzes un zināšanu trūkums likumdošanā un valsts pārvaldē,
gan valstiskuma apziņas trūkums plašā Latvijas sabiedrībā, nespēja sevi identificēt ar valsti. Tieši “morāli mazvērtīgu cilvēku nonākšanas pie varas un labklājības, plašu sabiedrības aprindu demoralizācija” (5,130) ir viens no kolonizācijas smagākajiem pēcefektiem.
Fakts, ka Latvijas pamatiedzīvotājiem gadsimtiem ilgi bija liegta iespēja veidot savu valsti, ka latviešu aristokrātija tika iznīcināta jau 14. gadsimtā pirms nacionālas valsts izveidošanas ( Rietumeiropā nacionālās valstis pamatos izveidojās Renesanses laikmetā), latviešu sabiedrībai ir svarīgs trūkums, jo tieši aristokrātijai vēsturiski ir bijusi īpaši svarīga vieta valstiskuma idejas nostiprināšanā; Rietumeiropā tieši aristokrātijas pārstāvji paaudžu paaudzēs gadsimtiem ilgi veidoja profesionālās diplomātijas tradīcijas, izkopa valstiski stratēģiskas domāšanas principus.
Līdz pat 19. gadsimta vidum latviešiem praktiski bija liegtas tiesības nodarboties ar jurisprudenci, garīdzniecību, profesionālu mākslu, tirdzniecību, bet padomju laikos – ar Latvijas iedzīvotājiem tradicionālo jūrniecību. Šīs nišas aizņēma cittautieši, tāpēc latviešiem šajās jomās vēl nav izveidojušās spēcīgas tradīcijas; kā rezultātā bieži vērojama neprasme veidot savas valsts tēlu (arī valstisko identitāti) un veiksmīgi aizstāvēt savas intereses starpvalstu līmenī.
Saglabājies padomjlaika komunikāciju stils, kas izpaužas kā: 1) orientēšanās uz korporatīvām jeb partejiskām interesēm nevis uz valstiskām jeb nacionālām interesēm, 2) jēdziena “nacionāls” izpratne kā “etnisks” nevis “valstisks”, un ar to saistītās problēmas, 3) 20. gadsimtā piedzīvoto politisko nodevību un padomju totalitārisma rezultātā izveidojies nepamatots aizdomīgums un sazvērestību saskatīšana, 4) noslēpumainība lēmumu veidošanā un pieņemšanā, 5) rupjība un pavēlnieciskums attiecībās ar padotajiem, 6) nevēlēšanās un neprasme strādāt komandā, 7) skaļa, agresīva runas maniere. .............
www.tautasforums.lv/?...
Pēc Latvijas valstiskās neatkarības atgūšanas ienācēji to nav atstājuši, kā tas bija klasiskās koloniālisma jūgu nometušu valstu situācijās (Indija, Alžira u.c.), bet gan turpina dzīvot, izliekoties, ka nekas nav mainījies, ka dzīvo tajā pašā valstī, kāda tā bija agrāk, un nereti cenšas pasniegt savu privilēģiju zaudēšanu kā minoritāšu apspiešanu vai cilvēktiesību pārkāpumus.
Latvijas pamatiedzīvotāji savukārt izliekas, it kā ienācēju nemaz nebūtu, un tos ignorē, uzskatot, ka viņu problēmas nav Latvijas problēmas; tā starp abām iedzīvotāju grupām neveidojas dialogs.
Bijušai metropolei arī šie iesūtītie cilvēki vairs nav vajadzīgi, bet viņu bērni ir dzimuši Latvijā un bieži uzskata to par savu vienīgo dzimteni.
Pēc neatkarības atjaunošanas politiskā vara nokļuva Latvijas pamatdziedzīvotāju rokās, bet ekonomiskā vara lielākoties nokļuva ienācēju rokās, kas izmantojot savus padomjlaika priviliģētos amatus, komunistiskās partijas, komjaunatnes u.c. tā laika valstisku organizāciju naudas fondus un kontaktus, izveidoja gan jaunās Latvijas spēcīgākās ekonomiskās privātstruktūras, gan ēnu ekonomiku,
tā savukārt radot labvēlīgu augsni korupcijai (arī kontrabandai, centieniem izvairīties no nodokļu maksāšanas utt.). To veicināja gan pieredzes un zināšanu trūkums likumdošanā un valsts pārvaldē,
gan valstiskuma apziņas trūkums plašā Latvijas sabiedrībā, nespēja sevi identificēt ar valsti. Tieši “morāli mazvērtīgu cilvēku nonākšanas pie varas un labklājības, plašu sabiedrības aprindu demoralizācija” (5,130) ir viens no kolonizācijas smagākajiem pēcefektiem.
Fakts, ka Latvijas pamatiedzīvotājiem gadsimtiem ilgi bija liegta iespēja veidot savu valsti, ka latviešu aristokrātija tika iznīcināta jau 14. gadsimtā pirms nacionālas valsts izveidošanas ( Rietumeiropā nacionālās valstis pamatos izveidojās Renesanses laikmetā), latviešu sabiedrībai ir svarīgs trūkums, jo tieši aristokrātijai vēsturiski ir bijusi īpaši svarīga vieta valstiskuma idejas nostiprināšanā; Rietumeiropā tieši aristokrātijas pārstāvji paaudžu paaudzēs gadsimtiem ilgi veidoja profesionālās diplomātijas tradīcijas, izkopa valstiski stratēģiskas domāšanas principus.
Līdz pat 19. gadsimta vidum latviešiem praktiski bija liegtas tiesības nodarboties ar jurisprudenci, garīdzniecību, profesionālu mākslu, tirdzniecību, bet padomju laikos – ar Latvijas iedzīvotājiem tradicionālo jūrniecību. Šīs nišas aizņēma cittautieši, tāpēc latviešiem šajās jomās vēl nav izveidojušās spēcīgas tradīcijas; kā rezultātā bieži vērojama neprasme veidot savas valsts tēlu (arī valstisko identitāti) un veiksmīgi aizstāvēt savas intereses starpvalstu līmenī.
Saglabājies padomjlaika komunikāciju stils, kas izpaužas kā: 1) orientēšanās uz korporatīvām jeb partejiskām interesēm nevis uz valstiskām jeb nacionālām interesēm, 2) jēdziena “nacionāls” izpratne kā “etnisks” nevis “valstisks”, un ar to saistītās problēmas, 3) 20. gadsimtā piedzīvoto politisko nodevību un padomju totalitārisma rezultātā izveidojies nepamatots aizdomīgums un sazvērestību saskatīšana, 4) noslēpumainība lēmumu veidošanā un pieņemšanā, 5) rupjība un pavēlnieciskums attiecībās ar padotajiem, 6) nevēlēšanās un neprasme strādāt komandā, 7) skaļa, agresīva runas maniere. .............
www.tautasforums.lv/?...
izradijaas ka iznemot letu nacionalu pafosu un jusmu neko vairak sie cilveki Latvijai nav spejusi dot..raksta autors vel megina uz vecam ogleem kadu tur karjeras parodiju izveidot musu totali oligarhiskajaa Latvijaa..uz to ir bedigi noskatities ka rozkalns ar savu nagu mauceju borovkovu pie viena galda sez tiesibsatga maajaa un ar mozaiku parspriez kaut ko.nopietnu.
Этот кадр, разумеется, мгновенно затмевает в сознании человека все остальное - и нелегитимность Путина, и ежедневное презрение к праву в России, и добрую сотню тысяч нормальных людей, вышедших на московские улицы с демократическим протестом... Что угодно, только не ЭТО!Теперь, как говорится в программе «Что? Где? Когда?»: внимание, вопрос! Точнее, несколько вопросов.
Как этот человек попал за рамку, находясь, простите за каламбур, в такой форме? Меня и сотню моих знакомых, помнится, винтили за белую ленточку...
Допустим, он переоделся уже за полицейскими рамками - но надеюсь, фашист уже в розыске? Девушек, спевших про Богородицу, начали искать всей Петровкой через час после эпизода...
Люди, специализирующиеся на нацистской экзотике, давно должны быть известны органам - они уже дают пояснения? Или все силы спецслужб ушли на прослушку Навального и Немцова?
Ясные ответы на эти вопросы – или их отсутствие – в короткое время дадут нам ответ на вопрос, что это было. grani.ru/blogs/free/e...
__________________________
Ko nu?:)
-------
Ko nu?
'Bermudu tiesa narkotiku kontrabandistam Zēģelim piespriež 25 gadu cietumsodu'(IR.lv)
- Salīdzinājumam, baisi briesmīgā okupācijas laikā piespriestie sodi:
'Man piesprieda trīs gadus stingrā režīma nometnē, Rožkalnam - piecus gadus stingrā režīma nometnē un trīs gadus nometinājumā' Jānis Vēveris
( 'Tagad, kad patiesība noskaidrota....',Avots, 1989.g. augusts)
Ko nu?
'Bermudu tiesa narkotiku kontrabandistam Zēģelim piespriež 25 gadu cietumsodu'(IR.lv)
- Salīdzinājumam, baisi briesmīgā okupācijas laikā piespriestie sodi:
'Man piesprieda trīs gadus stingrā režīma nometnē, Rožkalnam - piecus gadus stingrā režīma nometnē un trīs gadus nometinājumā' Jānis Vēveris
( 'Tagad, kad patiesība noskaidrota....',Avots, 1989.g. augusts)
interesanti palasīt komentārus zem raksta.
bet Šenderoviča uztraukums saprotams - kuram gribās būt blakus tādiem, kuru forma kaut arī tikai stilizēta, bet tomēr atgadina.
Bet nu lai Šenderovičs skaidrāk tad izsaka savas opozīcijas domu, jo zem lozunga "Россия без Путина" parakstās i nacionālisti i komunisti i liberāļi
bet Šenderoviča uztraukums saprotams - kuram gribās būt blakus tādiem, kuru forma kaut arī tikai stilizēta, bet tomēr atgadina.
Bet nu lai Šenderovičs skaidrāk tad izsaka savas opozīcijas domu, jo zem lozunga "Россия без Путина" parakstās i nacionālisti i komunisti i liberāļi
Majas Viesis 7. jūlijs, 2006
No LPSR prokurora Jāņa Dzenīša 1988. gada 13. marta intervijas laikrakstā "Cīņa": "Tiesību aizsardzības orgānu rīcībā ir pietiekami liels līdzekļu arsenāls, lai pasargātu sabiedrību no šiem nepievilcīgajiem provokatoriem, kuri pilda Rietumu speciālo dienestu norādījumus. (..) Grupai ir nacionālistisks raksturs, rietumnieciska orientācija un tās mērķis ir kurināt naidu starp tautām."
vip.latnet.lv/lpra/he...
No LPSR prokurora Jāņa Dzenīša 1988. gada 13. marta intervijas laikrakstā "Cīņa": "Tiesību aizsardzības orgānu rīcībā ir pietiekami liels līdzekļu arsenāls, lai pasargātu sabiedrību no šiem nepievilcīgajiem provokatoriem, kuri pilda Rietumu speciālo dienestu norādījumus. (..) Grupai ir nacionālistisks raksturs, rietumnieciska orientācija un tās mērķis ir kurināt naidu starp tautām."
vip.latnet.lv/lpra/he...
----------
Pēc padomju sociālās sistēmas sagraušanas 1990-os gados jau vairs nebija daudz tādu ''pastalnieku'', kas vēl vēlējās balsot par revolucionāriem.
'Graut - tas nav celt', tāpēc vietā atcerēties teicienu:
'Moris savu padarījis, moris var iet':
' Kā politiska partija Helsinki-86 bez sekmēm mēģināja piedalīties 7. Saeimas vēlēšanās un 2001. gada pašvaldību vēlēšanās Rīgā.'
lv.wikipedia.org/wiki...
Pēc padomju sociālās sistēmas sagraušanas 1990-os gados jau vairs nebija daudz tādu ''pastalnieku'', kas vēl vēlējās balsot par revolucionāriem.
'Graut - tas nav celt', tāpēc vietā atcerēties teicienu:
'Moris savu padarījis, moris var iet':
' Kā politiska partija Helsinki-86 bez sekmēm mēģināja piedalīties 7. Saeimas vēlēšanās un 2001. gada pašvaldību vēlēšanās Rīgā.'
lv.wikipedia.org/wiki...
-------
Pēc 23.augusta Latvijas avīzes bija pilnas ar notikušā aprakstiem, bet no 1987.gada jūnija man nav aizķēries neviens raksts.
==============================================================================
Iesaku ieskatīties l/ā 'Literatūra un Māksla' - nedēļu pēc 1987.g. 14. jūnija dzejnieks Māris Čaklais 'Redaktora slejā' veltīja rakstu notikumiem pie un ap Brīvības pieminekļa:
'(..)Tiem, kam gribētos pieminekļa ideju - 'TĒVZEMEI UN BRĪVĪBAI' - iespiest šauru gadu rāmītī vai uzspiest kā nostaļģiju pēc kaut kā pagājuša, nepaveicās arī šoreiz. '
p.s.
Neveicas varnešiem un viņu sasniegumu propagandētajiem arī 2012.gadā:
'Kaktiņš: Iedzīvotāji nav noticējuši valdībai par krīzes pārvarēšanu' (IR.lv)
Tā arī 25-u gadu laikā 'smadzenes sakārtot' nav izdevies?
Pēc 23.augusta Latvijas avīzes bija pilnas ar notikušā aprakstiem, bet no 1987.gada jūnija man nav aizķēries neviens raksts.
==============================================================================
Iesaku ieskatīties l/ā 'Literatūra un Māksla' - nedēļu pēc 1987.g. 14. jūnija dzejnieks Māris Čaklais 'Redaktora slejā' veltīja rakstu notikumiem pie un ap Brīvības pieminekļa:
'(..)Tiem, kam gribētos pieminekļa ideju - 'TĒVZEMEI UN BRĪVĪBAI' - iespiest šauru gadu rāmītī vai uzspiest kā nostaļģiju pēc kaut kā pagājuša, nepaveicās arī šoreiz. '
p.s.
Neveicas varnešiem un viņu sasniegumu propagandētajiem arī 2012.gadā:
'Kaktiņš: Iedzīvotāji nav noticējuši valdībai par krīzes pārvarēšanu' (IR.lv)
Tā arī 25-u gadu laikā 'smadzenes sakārtot' nav izdevies?
Reģistrējoties atrais.lv/ uz Jāņiem i festivālu biļetes i citas interesantas lietas var laimēt :) es jau piereģistrējos, i audiņu tad ātri var dabūt 15 minutes ar sms...
Te daudzos komentāros ir noniecināta VL darbība Saeimā, nevaru tam piekrist. Manuprāt, Imanta Parādnieka un Raiva Dzintara darbība ir ļoti augstu vērtējama, viņi ir pirmie Saeimas deputāti, kuri pienācīgi un gudri aizstāv latviešu valsts intereses un pēdējā gadā it sevišķi, ir panākuši, ka par tām nu runā visas partijas. Protams, NA nav parlamenta vairākums, tādēļ nevajag gaidīt brīnumus. Bet viņu intervijas un spēja argumentēti diskutēt par arī ļoti sarežģītiem jautājumiem ir slavējama.
Un katrā ziņā neviens no viņu aprunātājiem nav spējis pat ne tuvu viņiem līdzināties, aizstāvot mūsu nacionālās intereses. Pārgudru komentāru sacerēšana vēl nav politiska darbība valsts labā.
Un katrā ziņā neviens no viņu aprunātājiem nav spējis pat ne tuvu viņiem līdzināties, aizstāvot mūsu nacionālās intereses. Pārgudru komentāru sacerēšana vēl nav politiska darbība valsts labā.
tai bērnudārzā,,,,,,,,,,
_________________________
Tas dzeri49 satrauc
šis- it nemaz:
www.d-fakti.lv/lv/new...
www.ir.lv/blogi/polit...
dubultstandarti Džeri, atkal kā par Zaķi un Sprūdžu...
_________________________
Tas dzeri49 satrauc
šis- it nemaz:
www.d-fakti.lv/lv/new...
www.ir.lv/blogi/polit...
dubultstandarti Džeri, atkal kā par Zaķi un Sprūdžu...
------
Tieši 1987.gada vasarā sākās Atmoda - emocionālais ceļš uz neatkarīgu Latviju.
==============================================================================
IRšos daudzos komentāros tiek paustas patiesas emocijas par LPSR nogalināšanu un padomju sociālās sistēmas sagraušanu, jo statistika par pēdējo 20 gadu laikā Latvijā sasniegto depopulāciju, emigrāciju, bezdarbu, nabadzību, parādiem un korupciju ('valsts nozagšanu') uzskatāmi apliecina atmodas 'emocionālā ceļa' virziena pareizību. Kopš 1987.g. jūnija brīvības un demokrātijas indeksa celšanā ir sasniegts neiedomājams 'progress' - par to katrs var pārliecināties izlasot kāda Jāņa Rožkalna rakstu 'Demagoģija, fakti un praids Rīgā':
'Kā mēs visi zinām, aiz “izvirtības praida” uzspiešanas Rīgai nestāv demokrātisks sabiedrības vairākums....'
nra.lv/viedokli/janis...
Tieši 1987.gada vasarā sākās Atmoda - emocionālais ceļš uz neatkarīgu Latviju.
==============================================================================
IRšos daudzos komentāros tiek paustas patiesas emocijas par LPSR nogalināšanu un padomju sociālās sistēmas sagraušanu, jo statistika par pēdējo 20 gadu laikā Latvijā sasniegto depopulāciju, emigrāciju, bezdarbu, nabadzību, parādiem un korupciju ('valsts nozagšanu') uzskatāmi apliecina atmodas 'emocionālā ceļa' virziena pareizību. Kopš 1987.g. jūnija brīvības un demokrātijas indeksa celšanā ir sasniegts neiedomājams 'progress' - par to katrs var pārliecināties izlasot kāda Jāņa Rožkalna rakstu 'Demagoģija, fakti un praids Rīgā':
'Kā mēs visi zinām, aiz “izvirtības praida” uzspiešanas Rīgai nestāv demokrātisks sabiedrības vairākums....'
nra.lv/viedokli/janis...
-------
Amerikāņu demokrātu padomus vajag ievērot, tad par kādiem tur 'krievu okupantiem' nebūs jāraizējas (kā neraizējās arī 1987.g.):
'2. jūnijā pēc gājiena Par cilvēktiesībām, plkst. 15:00, ASV Valsts sekretāres palīga vietnieks Tomass Melia, ASV vēstnieks Igaunijā Maikls Polts un ASV vēstniece Latvijā Džūdita Gārbere Vērmanes dārza estrādē teica uzrunas klātesošajiem'
www.diena.lv/latvija/...
Amerikāņu demokrātu padomus vajag ievērot, tad par kādiem tur 'krievu okupantiem' nebūs jāraizējas (kā neraizējās arī 1987.g.):
'2. jūnijā pēc gājiena Par cilvēktiesībām, plkst. 15:00, ASV Valsts sekretāres palīga vietnieks Tomass Melia, ASV vēstnieks Igaunijā Maikls Polts un ASV vēstniece Latvijā Džūdita Gārbere Vērmanes dārza estrādē teica uzrunas klātesošajiem'
www.diena.lv/latvija/...
-------
Interesanta vēstule, kura rakstīta 1989.g.6.novembrī Minsterē bija pārpublicēta l/ā Latvijas Jaunatne 1989.g.25.novembrī, parakstījis kāds Jānis Rožkalns:
'(..)
Baisīgā nāves elpa jau jūtama pie mūsu mājas durvīm. Laika atskaite sākusies.
Ir paredzams, ka šī nelaime skars tūkstošiem ģimeņu, pat bērnus....'
- J.Rožkalns paredzēja (Reeperbahn apmeklēja-?), bet man 1989.g. pat vismurgainākajos sapņos pēc Hoļivudas 'Nightmare on ElmStreet' noskatīšanās nerādījās tās ainas, kas pašlaik novērojamas vietās, kur bērnībā indiāņus spēlēju:
' Galvaspilsētas apvedceļa Ķekavas-Jelgavas posma mežmalas un mazie lauku celiņi pārvērtušies brīvdabas bordeļos. '
www.diena.lv/sodien-l...
Interesanta vēstule, kura rakstīta 1989.g.6.novembrī Minsterē bija pārpublicēta l/ā Latvijas Jaunatne 1989.g.25.novembrī, parakstījis kāds Jānis Rožkalns:
'(..)
Baisīgā nāves elpa jau jūtama pie mūsu mājas durvīm. Laika atskaite sākusies.
Ir paredzams, ka šī nelaime skars tūkstošiem ģimeņu, pat bērnus....'
- J.Rožkalns paredzēja (Reeperbahn apmeklēja-?), bet man 1989.g. pat vismurgainākajos sapņos pēc Hoļivudas 'Nightmare on ElmStreet' noskatīšanās nerādījās tās ainas, kas pašlaik novērojamas vietās, kur bērnībā indiāņus spēlēju:
' Galvaspilsētas apvedceļa Ķekavas-Jelgavas posma mežmalas un mazie lauku celiņi pārvērtušies brīvdabas bordeļos. '
www.diena.lv/sodien-l...
Reģistrējoties atrais.lv/ uz Jāņiem i festivālu biļetes i citas interesantas lietas var laimēt :) es jau piereģistrējos, i audiņu tad ātri var dabūt 15 minutes ar sms...
------
Kopsavelkot var secināt, ka abas šīs 1987.gada vasaras masu demonstrācijas radīja to pamatu, uz kura daudz drošāk tālāk varēja būvēt demokrātisku valsts iekārtu un izvirzīt tautas prasību izbeigt okupāciju un atjaunot neatkarīgu Latvijas valsti.
=============================================================================
Dr. sc. soc. LU Filozofijas un socioloģijas institūta vadošā pētniece Dagmāra Beitnere:
'Savā pagājušā gada pētījumā biju spiesta konstatēt, ka esam atgriezušies pie Viduslaikiem raksturīgās gan politiskās, gan ekonomiskās uzvedības.'
(Arnis Terzens: 'Paldies globalizācijai'; saruna ar Dagmāru Beitneri / Kabinets/Delfi.lv)
===============================================================================
Atgriešanās pagātnē - vēsturisks strupceļš:
(..)
А когда массы взбунтовались на самом деле, перестройщики стали марионетками уже неподвластной им истории. Такие массы вышли на улицы и заявили о себе как о значительном факторе социальной эволюции. Массы пошли дальше того, на что рассчитывали перестройщики. И они вынудили перестройщиков не только на антикоммунистическую демагогию, но и на практическую деятельность, которая привела страну к антикоммунистическому перевороту.
Особенность сложившейся ситуации состояла в том, что взбунтовавшиеся массы населении оказались в своего рода исторической ловушке. В обществе сложилась ситуация, которую можно было бы назвать революционной, если бы в реальности назрели предпосылки для настоящего революционного переворота. Но таких предпосылок не было. И массы устремились не вперед, не в будущее, а назад, в прошлое. Псевдореволюционная ситуация могла породить только одно: попытку контрреволюции по отношению к революции, в результате которой возникло коммунистическое общество. С точки зрения эволюции коммунизма массы выступили как сила глубоко реакционная.
Александр Зиновьев, 13.04.05 г.
www.zinoviev.ru/ru/ar...
Kopsavelkot var secināt, ka abas šīs 1987.gada vasaras masu demonstrācijas radīja to pamatu, uz kura daudz drošāk tālāk varēja būvēt demokrātisku valsts iekārtu un izvirzīt tautas prasību izbeigt okupāciju un atjaunot neatkarīgu Latvijas valsti.
=============================================================================
Dr. sc. soc. LU Filozofijas un socioloģijas institūta vadošā pētniece Dagmāra Beitnere:
'Savā pagājušā gada pētījumā biju spiesta konstatēt, ka esam atgriezušies pie Viduslaikiem raksturīgās gan politiskās, gan ekonomiskās uzvedības.'
(Arnis Terzens: 'Paldies globalizācijai'; saruna ar Dagmāru Beitneri / Kabinets/Delfi.lv)
===============================================================================
Atgriešanās pagātnē - vēsturisks strupceļš:
(..)
А когда массы взбунтовались на самом деле, перестройщики стали марионетками уже неподвластной им истории. Такие массы вышли на улицы и заявили о себе как о значительном факторе социальной эволюции. Массы пошли дальше того, на что рассчитывали перестройщики. И они вынудили перестройщиков не только на антикоммунистическую демагогию, но и на практическую деятельность, которая привела страну к антикоммунистическому перевороту.
Особенность сложившейся ситуации состояла в том, что взбунтовавшиеся массы населении оказались в своего рода исторической ловушке. В обществе сложилась ситуация, которую можно было бы назвать революционной, если бы в реальности назрели предпосылки для настоящего революционного переворота. Но таких предпосылок не было. И массы устремились не вперед, не в будущее, а назад, в прошлое. Псевдореволюционная ситуация могла породить только одно: попытку контрреволюции по отношению к революции, в результате которой возникло коммунистическое общество. С точки зрения эволюции коммунизма массы выступили как сила глубоко реакционная.
Александр Зиновьев, 13.04.05 г.
www.zinoviev.ru/ru/ar...
Tāpēc jau VDK ar Peteru uz ātru roku uzcepa LTF un pilsoņu kongress bija vēl ļaunāks par LTF. Tur āža kāja un ragi bija acīmredzami ar neapbruņotu aci - taksometrists un bārmenis bija lielisks tandēms. Ja LTF bija labi nomaskētas lamatas latviešu tautai, kuras liekas nostradāja, bet ne tik labi kā bija iecerēts. Tad pilsoņu kongress jau bija vienkāršu provokatoru bariņš, kur ķēra lētticīgus muļķus.
1987.gadu attceros ar 18.novembra mītiņu, kur Sandra Kalniete un Ko sevi spilgti nodemonstrēja, gaudojot par nomocītajiem Valmieras komisāriem un citām pasaciņām. Secinājums - uzvarēja nevis Helsinki 86, bet gan 18.novembra mītiņotaji pie strēlnieku muzeja.
1987.gadu attceros ar 18.novembra mītiņu, kur Sandra Kalniete un Ko sevi spilgti nodemonstrēja, gaudojot par nomocītajiem Valmieras komisāriem un citām pasaciņām. Secinājums - uzvarēja nevis Helsinki 86, bet gan 18.novembra mītiņotaji pie strēlnieku muzeja.
---------edak1974 :'(..)Secinājums - uzvarēja nevis Helsinki 86, bet gan 18.novembra mītiņotaji pie strēlnieku muzeja.
=============================================================================
Visi vienam mērķim strādāja - kādam bij' uzdevums mītiņot pie Brīvības pieminekļa, kādam pie Latviešu strēlnieku muzeja? ''Ļaunuma impērija'' tika sagrauta, tagad var pilnā mērā baudīt uzvaras augļus. Nevajag būt skaudīgam, vajag saprast - ierindniekiem rožkalniem nepienākās tik, cik plintniecēm kalnietēm un vaiderēm.
Ja kāds 'ierindnieks' vēlas vairāk, tad var droši turpināt prasīt 'savu tiesu un daļu'(K.Skalbe):
' Latvijas cilvēktiesību aizstāvēšanas grupas „Helsinki-86” paziņojums '
Latvijas cilvēktiesību grupa Helsinki-86 apsūdz Vāciju un Franciju par līdzdalību genocīda īstenošanā pret latviešu tautu. Vācijas un Francijas valdības nostāja pret Latviju vienmēr sakrīt ar Krievijas, Izraēlas un ASV vēlmēm. Cilvēktiesības Vācijā un Francijā vienmēr tiek pakārtotas šeit minēto valstu noziedzīgajiem mērķiem pret Latviju. Visi ES "komisāri" pirms ierašanās Latvijā apmeklē Krieviju.
www.pietiek.com/rakst...
=============================================================================
Visi vienam mērķim strādāja - kādam bij' uzdevums mītiņot pie Brīvības pieminekļa, kādam pie Latviešu strēlnieku muzeja? ''Ļaunuma impērija'' tika sagrauta, tagad var pilnā mērā baudīt uzvaras augļus. Nevajag būt skaudīgam, vajag saprast - ierindniekiem rožkalniem nepienākās tik, cik plintniecēm kalnietēm un vaiderēm.
Ja kāds 'ierindnieks' vēlas vairāk, tad var droši turpināt prasīt 'savu tiesu un daļu'(K.Skalbe):
' Latvijas cilvēktiesību aizstāvēšanas grupas „Helsinki-86” paziņojums '
Latvijas cilvēktiesību grupa Helsinki-86 apsūdz Vāciju un Franciju par līdzdalību genocīda īstenošanā pret latviešu tautu. Vācijas un Francijas valdības nostāja pret Latviju vienmēr sakrīt ar Krievijas, Izraēlas un ASV vēlmēm. Cilvēktiesības Vācijā un Francijā vienmēr tiek pakārtotas šeit minēto valstu noziedzīgajiem mērķiem pret Latviju. Visi ES "komisāri" pirms ierašanās Latvijā apmeklē Krieviju.
www.pietiek.com/rakst...
Reģistrējoties atrais.lv/ uz Jāņiem i festivālu biļetes i citas interesantas lietas var laimēt :) es jau piereģistrējos, i audiņu tad ātri var dabūt 15 minutes ar sms...
Patiešām jābrīnās, ka knapi kāds raksta par lietu resp. nekomentē pašu rakstu.Pāris papildusfakti, jautājumi un atziņas (rakstu iz atmiņas, tātad var būt mazas kļūdas):
H86 vēsture vēl nav uzrakstīta un arī tik ātri netiks uzrakstīta. It īpaši, kāda loma bija Valsts Drošības Komitejai.
Bija taču 2 H86 grupas - pirmā L.Grantiņa, M.Barisa, R.Bitenieka Liepājā dibinātā un otra - H86 Rīgas nodaļa, kurā sastāvēja J.Rožkalns u.c. Abas grupas vēlāk viens otru nikni apkaroja, lamāja ar visniknākiem lamu vārdiem un apzīmēja par čekistiem, nodevējiem utt.
L.Grantiņš vēl šodien J.Rožkalnu apzīmē par "bij.disidentu", kas pārdevies čekai. Tā kā Grantiņš sirgst ar šizofrēnijai līdzīgiem simptomiem, tam grūti noticēt.
No otrās puses fakts tomēr ir, ka 14.6.1987 notika stingrā VDK kontrolē un uzraudzībā. M.Vulfsona loma šai dienā, kad viņš pirms ziedu nolikšanas pie Bastejkalna "draudzīgi" stāvēja kopā ar Silaraupu u.c., ir neskaidra, nekāds "helsinkietis" viņš nevarēja būt un arī nebija. It kā tuvumā visu noskatījās arī CK ideoloģiskais sekretārs A.Gorbunovs.
Pie pašas ziedu nolikšanas klāt bija neskaitāmi čekisti un miliči privātās drēbēs, 2."demonstrantu" rindā pie paša Brīvības pieminekļa katrs otrais bija padomju varas parstāvis, Rīgas milicijas šefu Viktoru Bugaju ieskaitot.
Fakts arī, ka "Ausekļa" galvenais redaktors Ivars Žukovskis bija VDK aģents.
Daļēji jau minēts, kas vēlāk notika ar "helsinkiešiem". Bet kamdēļ Silaraups no latviešiem aizgāja (ne jau tikai PBLA rīcības dēļ) un ar motociklu braukā(ja) apkārt pa saulaino Kaliforniju, kamdēļ "bij.disidents" Rožkalns lamā to politisko iekārtu, kas viņam izglaba dzīvību un no "helsinkieša" kļuva par niknu homofobu, īslaicīgais 23.augusta plakāta turētājs V.Turins mainīja savu identitāti, Grantiņš no drošās Vācijas katram otram Latvijas politiķim, māc. J.Rubenim, pašam Rožkalnam u.c. piespriež "augstākos soda mērus", derētu izvērtēt ne tikai vēsturniekiem, bet diemžēl arī psiholoģiem un psihiatriem...
Kamēr VDK arhīvi nav atvērti, H86 vēstures liela daļa paliks miglā tīta.
sigma
Tu solīji minēt pāris papildus (tātad jaunus, nezināmus)faktus. Kur tie ir? Vai tas, ka, kā tu saki, "14.6.1987 notika stingrā VDK kontrolē un uzraudzībā"? To, ka uzraudzībā, var piekrist. Vēl ilgi pēc 1987. gada, visu laiku, kamēr Stūra māja nebija pamesta, VDK droši vien kaut ko darīja. Ja gribi, sauc to par uzraudzību. Nav tikai skaidrs, kā tu saproti vārdu "kontrole". Ja tā, kā to tulkoja krievu laikos - "pārbaude", tad pēc būtības tā pati uzraudzība vien sanāk un tu te esi pielaidis liekvārdību. Ja tā, kā mēs to tulkojam šodien - "kontrole - vadība", tad sniedz pamatojumu šādam apgalvojumam, lai tas kļūtu par faktu.
Tu solīji minēt pāris papildus (tātad jaunus, nezināmus)faktus. Kur tie ir? Vai tas, ka, kā tu saki, "14.6.1987 notika stingrā VDK kontrolē un uzraudzībā"? To, ka uzraudzībā, var piekrist. Vēl ilgi pēc 1987. gada, visu laiku, kamēr Stūra māja nebija pamesta, VDK droši vien kaut ko darīja. Ja gribi, sauc to par uzraudzību. Nav tikai skaidrs, kā tu saproti vārdu "kontrole". Ja tā, kā to tulkoja krievu laikos - "pārbaude", tad pēc būtības tā pati uzraudzība vien sanāk un tu te esi pielaidis liekvārdību. Ja tā, kā mēs to tulkojam šodien - "kontrole - vadība", tad sniedz pamatojumu šādam apgalvojumam, lai tas kļūtu par faktu.
Ja es arī vēl būtu pieminējis baumas, tad sanāktu 5 sējumi. Nekādus jaunus faktus nesolīju, vienīgi papildināju ar J.Rožkalna neminētiem (apzināti noklusētiem?) faktiem.Kur tad es šoreiz par "antisemītiem" :) Tas, ka minēju lapsas (vairākus gadu desmitus "Cīņā" rakstīja ar pseidonīmu "M.Vilks") M.Vulfsona mēģinājumus "piesmērēties" helsinkiešiem?
Bet ja jau par šo tēmu: H86 šodienas vērtējumā protams nevar neņemt vērā, ka L.Grantiņš un R.Bitenieks jau daudzus gadus ir tik smagi antisemīti, ka viņu īstā vieta vismaz ir uz apsūdzēto soļiem tiesā, ja ne cietumā. Bet latviešu vairākums par to protams klusē, ko var arī iztulkot kā klusu piekrišanu.
Ak vai, kāda inteliģences inkarnācija :)"lamai" laikam skaudība, ka izmantoju Šengenas zonas iespējas?
Jā, šai ziņā man pat sakrīt ar J.Rožkalnu, kurš arī ir "iebraucējs no Vācijas":) Sapelnām tur 3 mēnešos, kas pietiek šeit dzīvošanai 9 mēnešus + 3 "bērnu" mācībām labās ārzemju augstskolās. Skaudība? Arī gribat būt tāds "debīlais"? Manā slimnīcā pie "Dreiländereck" darba piedāvājumu netrūkst. (Nupat darbā pieņēmām medmāsu un sanitāru no Dienvideiropas.) Varu sagādāt. Tad arī būsiet "debīlais iebraucējs no Vācijas":)
Vispār skumji, teica "zvirbulēns" un devās ceļā uz Puzes pusi...
lamaiKas iz Jūsu mutes ir domāts nicinoši un ņirdzīgi ("Iebraucējs no Vācijas", citi, kas Latvijā atgriežas no Īrijas u.c., tātad būtu "iebraucēji no Īrijas" u.c.), Jums negribot būtībā pat ir kompliments. Bet ne jau Jums saprast tādus smalkumus. Laikam tomēr kaut kur kaut kad smadzenes mazliet saspiestas.
destrai/m
Ja gugelī meklēju skaidrojumu jēdzienam "antisemītisms", vismaz man rādās tukstošiem linku manā šī jēdziena izpratnē un lietojumā. Ja pa vidu ir kāds cits etimoloģisks skaidrojums šī vārda kādreizējā arhaiskā vai kādā citā semantiskā nozīmē, ko šodien neviens "normāls" cilvēks vairs nelieto, atzīšos, ka nav laika & lustes meklēt un lasīt. Jūs labi zināt, ko es domāju.
Lai pievienotu viedokli ⎯
vai





