IR

„Sputņika moments”

Viedokļi

j_zalitis O, izrādās Baltkrievija ir laimes zeme - IKP tāds pats kā LV, milzu investīcijas, bezdarba nav.
Vai ne?

Ir pazīstami 2 ieceļotāji no Baltkrievijas, ja viņiem šito izstāstītu viņi jautātu vai šodien gadījumā nav 1. aprīlis.

Un vēl autors varētu paskaidrot kā tas var būt, ka Baltkrievijā pirktspējas paritāte aug, bet tajā pašā laikā notikusi devalvācija par 56% un inflācija ir bijusi >100%
www.zerohedge.com/art...
www.businessweek.com/...

Tāda dinamika būtu iespējama tikai tad, ja kopā ar minētajām izmaiņām ekonomikā algas tiktu vairāk nekā dubultotas tā, lai atsvērtu inflācijas/devalvācijas efektus.
Vai esmu palaidis garām, ka Baltkrievijā dubultoja algas?
Tad jau gan Lukašenko būtu tautas varonis.
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 10:18
edge_indran ------
Stāsts nav par Baltkrievijas veiksmi, bet gan par to, ka lielākajai daļai pasaules ir veiksmīgāks izaugsmes modelis nekā mums.
=============================================================================
Visus kungus un dāmas aicinu izlasīt visu rakstu. Lieta ir nopietna - dažādas metodoloģijas, dažādas attīstības koncepcijas, dažādi skati uz ESOŠO SITUĀCIJU.

Ošleja kunga rakstītais atsauc atmiņa t.s. dziesmotās revolūcija laikus, kad arī samilzušās problēmas vajadzēja risināt. Risinājums toreiz bij' ģeniāli vienkāršs - sociāli-ekonomiskās modeļa pilnīga nomaiņa. Un kur mēs esam nonākuši pēc prihvatizācijas, denacionalizācijas, konsolidācijas?

p.s. 'We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them.' Albert Einstein

- Ošleja kunga 'domu gājiens' man atgādina marksistu praktizēto pieeju - sak' visa pamatā ir tikai un vienīgi 'ekonomika, ekonomika, ekonomika'.

Если говорить о том, что образует основу человеческих объединений, человеческой жизни, то в марксистские годы вам сказали бы, что это базис, то есть экономика. От этого представления не отказались до сих пор. Если вы следите за средствами массовой информации, смотрите телевидение, читаете газеты — без конца только и твердят: “Экономика, экономика, экономика, экономика”. Это как бы важнее всего.
Я вас уверяю, что это тоже идеология, ложная идеология, и ее специально навязывают, чтобы отвлекать внимание людей от понимания реальности такой, какой она является на самом деле.(..)
Грубо говоря, как это и принято, страну на некоторое время отдали на разграбление мародерам: политическим, экономическим, идеологическим. Так исторически сложилась постсоветская система.''

Постсоветизм Лекция Александра Зиновьева

www.polit.ru/article/...
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 10:41
Plus_opiniontomsmiks Labi punkti!

Cik zinu, atalgojums Baltkrievijā vairākās jomās tika dubultots 2010.gada nogalē pirms krīzes.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 11:09
Plus_opinionžāva Ja gribam redzēt kā klājas ekonomikai, apskatamies ko dara cilvēki! Latvijā ir piedzītas visas lielveikalu autostāvvietas. Tā vien šķiet, ka lielveikali treknajos gados par maz sabūvēti. Savukārt Baltkrievijas veiksmes stāstu labi raksturoja bilde, kurā pārītis pēc devalvācijas panikā stiepj mājās televizoru. Veco televizoru, ar kineskopu. Pēc seju nopietnības izskatās, ka tas ir kas svarīgs vai varbūt pat mūža ietaupījums. Skaisti! Lai dzīvo IKP! Lai dzīvo vadonis! Vadoņa vārdā gatavi kaut zemi grauzt!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 15:35
strautins Jānim Ošlejam, kā vienmēr, ir interesantas domas. Latvijas monetārās politikas stratēģijas pareizība nav bijusi vismaz acīmredzama, maigi izsakoties. Pilnīga taisnība par to, ka lata kursa saglabāšana nav glābusi bankas no to kļūdu sekām. Svarīgākais jautājums gan ir nevis par to, vai vajadzēja politiku mainīt 2008.gada beigās (jau bija par vēlu), bet gan - vai vajadzēja to darīt 3-4 gadus pirms tam.

Tajā pat laikā, kā jau Jānim ir raksturīgi, pa vidu parādās apgalvojumi un datu intepretācijas, par kuriem viņš bez šaubām zina, ka tie ir maldinoši. Piemēram, VID reģistrēto darbavietu, par kurām maksā VSAOI, salīdzinājums starp februāri un augustu, kur ir sezonālie efekti. VID lapa saka, ka šī gada februārī šādu darbavietu bija par 26 507 vairāk nekā pirms gada. CSP dati rāda, ka kopējais aizņemto darbavietu skaits pērnā gada 4.ceturksnī bija par 30.9 tūkstošiem lielāks nekā pirms gada. Darbavietu skaits privātajā sektorā audzis pat par 6%. Lai nu kas, bet izaugsmes trūkums ŠOBRĪD Latvijā nav problēma un šobrīd fiksētais kurss, starp citu, atkal mūsu ekonomikai kalpo labi. Cik ilgi tā būs, to neviens nevar pateikt. Taču pamats patosam par ekonomikas izaugsmes vai politikas modeļa maiņu zūd.
Tāpat ļoti apšaubāmi ir salīdzinājumi starp LV un BY investīciju īpatsvaru IKP. Es būtu ļoti piesardzīgs ar investīciju efektivitātes salīdzināšu tirgus ekonomikā un ne gluži tirgus ekonomikā.
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 10:37
edge_indran -------
Taču pamats patosam par ekonomikas izaugsmes vai politikas modeļa maiņu zūd.
=============================================================================
10% Latvijas iedzīvotāju - nezūd optimisms par 'gaišo nākotni' esošā modeļa ietvaros, kad 90%-iem nav lielu izredžu ko panākt?
- ''(..)Mūsu vēstule Jums iespējams liksies pārāk emocionāla, bet tā tiek rakstīta situācijā, kad Latvijas valsts un tauta ir pakļauta ārkārtīgi straujai un teju neizbēgamai fiziskai un garīgai iznīcībai. Iedzīvotāju skaits 21 neatkarības gada laikā pēc visoptimistiskākajiem aprēķiniem (2011.gada tautas skaitīšana dati) ir samazinājies vairāk kā par 600 000. Ir notikušas nozīmīgas sociālās pārmaiņas, apzināti veidojot krasu sabiedrības noslāņošanos. Pastāvot ideoloģiskajam vakuumam un trūkstot skaidriem valstiskiem mērķiem, iedzīvotāji ir pievērsušies patērnieciskumam, un Latvijā ir izveidojusies spēcīga patērētājsabiedrība. Ir nepārprotami skaidrs, ka tautai un valstij šāds attīstības ceļš nozīmē iznīcību tuvāko desmitgažu laikā (neskatoties uz to, ka atsevišķi ekonomiskie rādītāji varētu arī uzlaboties). Turklāt šis nav vienīgi Latvijas valsts un latviešu tautas nelāgais liktenis - neko krasi nemainot savā pasaules uzskatā un vērtību sistēmā, bojāeja tiek paredzēta visai Eiropai un Rietumu civilizācijai.''

Nevalstiskās organizācijas: Nacionālās ideoloģijas iedzīvināšanu un nostiprināšanu – par sabiedrisko mediju galveno uzdevumu!

www.delfi.lv/news/com...
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 10:47
Edgars Avotiņš Šobrīd mums fiksētais lats atkal kļuvis izdevīgs, tāpēc bez apdomāšanās šādā veidā jāturpina līdz nākamajai krīzei?

Pilna nodarbinātība ... liekas, ka tā tāda sociālisma palieka. Bet krasais nodarbinātības samazinājums izsauca masveidīgu darbaspējīgu cilvēku emigrāciju. No ekonomiķas teorijas viedokļa - tas ir slikti, bet ne parāk - liela muiža - kad vajadzēs piesaistīs viesstrādniekus! Bet kā tas iet kopā ar latviešu tautas eksistenci?
Tāka valsts ideoloģijā šī nianse ir jāmaina - nav jēgas no IKP uc cipariem, ja tiek zaudēti cilvēki - citādi jau šādai valstij vispār nav nekādas jēgas!

Es gan teiktu, ka ir kritiski jāizvērtē iepriekšējo 10 gadu kļūdas un jādara viss iespējams, lai turpmāk tādas vairs nepieļautu.
Manupārt - 2 problēmas piespieda Godmani izvēlēties iekšējo devalvāciju
1) Latvijas Bankas neatkarība un likumā noteiktais pamata uzdevums - nodrošināt lata stabilitāti - Godmanis gribēdams nevarēja veikt devalvāciju - vispirms Saeimā likumi jāgroza, tad vadība jānomaina, utt - respektīvi - to nemaz nebija iespējams īsā laikā īstenot.
2) Milzīgā Eiro kredītu masa

Domāju, ka iesākumā jānovērtē - vai vispār kādi ieguvumi mūs sagaida no pievienošanās Eirozonai. Vai nākošo krīzi vieglāk pārlaidīsim ar Eiro, vai brīvi konvertējamu latu. (Krīzes kapitālismā nav nejaušības - tā ir vairāk vai mazāk cikliska parādība)
Nu un ja tie Eiro labumi turpmāko 10 gadu laikā nav ekonomiski pamatojumi, un vēl pastāv risks par Eirozonas sabrukumu ... tad kāda velna pēc Latvijai būtu jācenšas Grieķijas tradīciju garā jāmēģina piegrozīt inflācija pie Māstrihtas kritērijiem?
Labāk koriģēt Latvijas Bankas uzdevumus, definēt principus, kad un kādā veidā var tik izmantota monetārā politika, ierobežot kreditēšanu citās valūtās.
Nav jau jāņem piemērs no Baltkrievijas - ir arī Čehija un Polija uc ES valstis, kas gan kredītu burbuļa uzpūšanu nepieļāva, gan krīzi pārvarēja krietni veiksmīgāk.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 12:18
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Vai tie, kas atbalstīja cietā lata un nu - pievienošanos eiro - politiku saprot, kādu iespaidu uz liberālajām un demokrātiskajām vērtībām un Eiropas orientāciju atstāj Latvijas saimnieciskā neveiksme?

Vācijas atteikšanās devalvēt marku 1930.gados noveda pie dziļas ekonomiskās krīzes un sekojoši Hitlera nākšanas pie varas, bet viņa sekmīgā krīzes pārvarēšanas politika 1930.gados kalpoja par paraugu daudziem atteikties no demokrātijas un Eiropas vērtībām, tajā skaitā arī Latvijā...
------------------------------------------
Nu, sabruks EURO zona. Sabruks pēc tam ES. Ieraus tas kādu daļu pasaules pamatīgā krīzē uz kādu laiku. Būs arī kādi kautiņi un citi jaukumi. Nu un kas, dzīve un pasaule jau tāpēc neapstāsies. Varbūt nebūs vairāk latvieši pēc tam, bet tas jau arī nekas. Galu, galā cik daudz varenāku valstu, tautu un impēriju ir pazudušas, pazudīs un radušās no jauna. Būs vēl viens skumjš stāstiņš par to kā darīt nevajag, lai banksteriem un ierēdņiem labi.
Redz Štokenbergs arī būvē rūpnīcu Zviedrijā. Nav jau te vairāk variantu šai valstī pēc visa, kas noticis un vēl notiks. Skumji, bet fakts - nav vairs te nekas labojams un vienojams. Cilvēks cilvēkam zvērs te šobrīd.
 -7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 10:59
rinķī apkārt Šādas, ekonomiska rakstura problēmas nerisina šķietami populāros rakstos netā (šķietami tādēļ, ka šaubos, ka arī šādā formātā raksta saturs visiem ir saprotams), bet profesionālā diskusijā. Ekonomisti tāpat kā juristi spēj pārliecinoši runāt no pilnīgi pretējām pozīcijām :)

Ir jau tagad vienkārši - pēc tam, kad krīzes sunim ir pārkāpts, sākt meklēt tā kažokā utis, stāstot, kā būtu bijis pareizāk jādara. Neviens to tagad nepateiks, ir Ošleja kungam šobrīd taisnība, vai viņš kļūdās. Viens gan var notikt - cilvēki noguruši no krīzes, var šādos praviešos mēģināt saskatīt kārtējos "guru," tad gribu atgādināt, ka ļaudis, kuri iestūrēja dižķibelē un tad aizbēga no varas, bija tie, kuri pēc brīža atkal sāka sprediķot par to, kā būtu pareizāk jāsaimnieko, proti, jādevalvē lats. Tad jautājums - kādēļ tad oranžā koalīcija tā nerīkojās tad, kad bija pie varas? Bija visas iespējas to darīt
 +15  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 11:03
edge_indran ------
Krīze? Kāda krīze, kam krīze - a kam 'māmiņa mīļā':
'Ja Latvijas miljonāru pirmā simtnieka visi dalībnieki saliktu savu naudu kopā un sadalītu vienādās daļās -- katram no viņiem pienāktos 17 miljoni latu'

 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 13:54
Andrejs Zviedris Devalvācija ir inde, nevis zāles! Ja devalvēs latu, mēs visi būsim cietēji un par degvielu maksāsim divreiz vairāk. Devalvācijas gadījumā Latvijā sāksies tādi paši nemieri kā Baltkrievijā un pie varas nāks otrs Lukašenka. Un vispār, ja valstij jāpārvar finanšu krīze, nekad nevajag klausīties nekādus ekspertus un vajag darīt visu pa savam, jo eksperti tikai traucē un taisa lieku troksni.

Nost ar pseidoekonomistiem!
:-)))
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus 7 ATBILDES  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 12:22
nulle Un arī uzticība latam būs iedragāta.
Domājiet kāds ticēs premjeram kurš taisnosies: "Mēs vienreiz nodevalvējām, vairāk nedevalvēsim, goda vārds!!"
Visas cenas momentā uzlēks augšā, cilvēku iekrājumi tiks iznīcināti, un būs inflācijas lēciens.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 13:02
edge_indran -------
Bija, ir - un būs!
Jānis Bērziņš, Stradiņa universitātes Politikas zinātnes katedras pasniedzējs: ' (..) Tā kā Latviju pārvalda kleptoparazīti, kas ir sagrābuši valsti, taču joprojām nav sapratuši — ja parazīts nogalina savu upuri, tad arī paši ir pakļauti nāvei, nepieciešamās reformas visu laiku tiek atliktas. Iespējams, ka paši kleptoparazīti nesaskata tajās savu personīgo ieguvumu.'
www.diena.lv/sabiedri...

 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 14:01
Edgars Avotiņš Devalvāciju par devalvāciju sauc tikai tad, ja tiek mainīts fiksēts valūtas kurss. Bet ja fiksētu kursu nenosaka?
Piemēram - Polija - Poļu Zlots 2008. gadā no apmēram 0.20-0.21LVL/PLN nokritās līdz 0.15LVL/PLN 2009. gadā un tad atkal lēnītiņām sāka kāpt. Šodien 0.169000.
Polijas gadījumā to nenosauca par devalvāciju (jo kurss nebija fiksēts) - bet rezultātā Polija krīzi pārcieta krietni vieglāk.
Vai Polijā tāpēc ir nemieri, bardaks, neuzticība zlotam utt ?

Nu vienkārši atbildiet uz šadu jautājumu:
Kāpēc Latvija vienīgā sasniedza 24% IKP kritumu?

Vai mums vienīgajiem oligarhi bija, kuri visu nozaga?
Vai tomēr varbūt tāpēc, ka mums ir nepareiza politika?

p.s. Es nebūt neesmu no tiem bļāvējiem, kas saka, ka Dombrovskis šo visu ievārīja - skaidrs, ka problēma tika briedināta ilgus gadus - Dombrovskis tikai cenšas šo putru izstrēbt pēc tāda scenārija, kādu tam mantojumā atstāja Godmanis. Nu bet tad jāatrod tie problēmas pamati, un jāizlabo!
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 15:37
Ivars Ļoti mazai valūtai ar peldošu kursu ir problēma, ka ļoti vienkārši var veikt tirgus manipulācijas un izraisīt svārstības, kurām nebūs nekāds sakars ar ekonomikas līdzsvara atjaunošanas. Latvijā nosargāt fiksētu valūtas kursu ir ļoti viegli, un tas rada zaudējumus spekulatīvo uzbrukumu veicējiem. Turpretim, ja kurss būtu peldošs, tirgus svārstīšana varētu nest peļņu, bet zaudējumus ciestu vai nu reālais sektors, vai centrālā banka, ja tā mēģinātu iejaukties un, piemēram, mazināt strauju kursa kritumu.

Atceroties Latvijas ekonomikas dalībnieku uzvedību un dažāda veida panikas epizodes, domājams, valūtas tirgus būtu visai tramīgs, kurss ļoti svārstīgs un tādēļ pievilcīgs valūtas spekulācijām. Ja kurss ilgstoši izrādītos nepastāvīgs, ekonomikas dalībnieki censtos pēc iespējas mazāk izmantot latus, un faktiski latu procentu likmju politika tāpat būtu vāja kā fiksēta kursa apstākļos, un valūtu aizstāšanas dēļ nominālā kursa korekciju efektīvā ietekme – mazāka.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 17:40
Andrejs Zviedris Un kāpēc mēs nevarējām novienādot lata kursu ar eiro 1:1, ja jau uz to ejam? Šā vai tā to nāksies darīt. Nebija drosmes skaidroties ar negausīgajiem eirokredītu ņēmējiem, vai varbūt pašu maciņš arī spieda? Un nebija prātiņa tikt galā ar savulaik vieglprātīgajām skandināvu bankām? Ja jau darbotos secīgi un apmēram tā, kā Ošlejs iesaka, nudien mēs šodien tādā bedrē nebūtu.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 18:01
nulle Lai noteiktu 1:1 - būtu lats jānodevalvē par 30% vai jātaisa redenominācija ar visām no tās izrietošajām sekām (jaunas naudas zīmes, jauns valūtas kods, utt).
Praktiskas jēgas nav ne vienai, ne otrai darbībai.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  19.aprīlis 2012 00:58
Edgars Avotiņš Un kāpēc mēs nevarējām novienādot lata kursu ar eiro 1:1,
---------------------------------
Nejau cipariem ir nozīme, bet gan iespējai brīvi svārstīties vai regulēt valūtas kursu noteiktās situācijās.


Piekrītu, ka brīvi svārstošai valūtai ir būtiski mīnusi. Ja jau Soross spēja ar tirgus manipulācijām nograut britu mārciņu, tad latu noturēt daudzmaz stabilu būtu grūti. Neapšaubāmi.
Valūtas kursa noturēšana prasītu gan milzu darbu, gan dažbrīd arī milzu līdzekļus no Latvijas Bankas. Nu un protams, ka uzņēmējiem būtu valūtas risks tirdzniecībā ar Eirozonu (pārējās vietās jau tāpat ir)
Bet salīdziniet ar pašreizējo situāciju - vai tad 24%IKP kritums nav zaudējumi? Un lielā darbaspējīgo cilvēku emigrācija, ko demogrāfi vērtē miljardos latu tuvākajās desmitgadēs?
Nu es saprotu - Polija, Zviedrija - lielākas, stiprākas, bagātākas ... Bet vai tiešām Latvija tik ļoti vājāka, ka nu nekādi?


valūtu aizstāšanas dēļ mazāka ietekme ...
-------
Bet kāda ietekme tad tagad ir Latvijas Bankai ? Pirms krīzes sākuma Latvijas Banka mēģinājāja ierobežot pārmērīgo kreditēšanu Latvijā (itkā jau pareizi) ... paceļot refinansēšanas likmi aizdevumiem latos ... efekts - nulle komats nulle ..., jo pārsvarā lielie aizdevumi Eiro valūtā. Sākoties krīzei, no Latvijas Bankas aizplūda milzu apjoms valūtas rezervju - miljardi - nebūtu saņēmuši SVF aizdevumu - Latvijas Banka fiksi vien būtu sausa un mēs ekonomikā apmainītos ar parādzīmēm nevis latiem. Nu tad kāda tad vispār tagad ir iespēja Latvijas Bankai kautko ietekmēt? Latvijas Banka ir pārvērtusies par spekulanku kantori, kas samērā veiksmīgi spekulē ar Latvijas rezervēm - tas arī viss. Nu vēl ir ekonomiskās situācijas analīze - bet no centrālās bankas funkcijām tur nekas nav palicis - nu teorētiski ir, bet bez reālām iespējām kauko ietekmēt.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  19.aprīlis 2012 10:31
lama Vācijas atteikšanās devalvēt marku 1930.gados noveda pie dziļas ekonomiskās krīzes un sekojoši Hitlera nākšanas pie varas, bet viņa sekmīgā krīzes pārvarēšanas politika 1930.gados kalpoja par paraugu daudziem ...
_____________________________________-
autors esot ekonomists.

labi, ka nav vēsturnieks.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 13:08
edge_indran --------
Labi gan, citādi vēl pastāstītu par K.Ulmaņa veiksmīgās saimnieciskās poļitikas īstenošanas pamatnosacījumiem - par pirmo darbiņu kārtības ieviešanā 1934.g. 15. maijā. Starp citu, viena 10. Saeimas deputāte JanīnaK. ne bez pamata batjķu Lukašu par mūsdienu K.Ulmani nodēvēja.

'Demokrātija - tas ir opijs tautai!' Baudiet demokrātiju, pilsonīši, baudiet lieliem malkiem - galu galā Pašvaldību priekšvēlēšanu kampaņa ir sākusies. Solījumi par Latvijas 'sputņiku' radīšanu tagad birst kā no Santas Klausa maisa:

' Dibinot partiju nolemts, ka tā būs demokrātiski labēji centriska, kuras darbības mērķi būs sekmēt Valmieras kā Vidzemes reģiona uzņēmējdarbības, administratīvā, izglītības, kultūras un sporta centra attīstību, tādejādi veicinot Valmieras pilsētas un Vidzemes reģiona saimniecisko un ekonomisko izaugsmi, uzlabot un nodrošināt vietējās sabiedrības labklājību un dzīves kvalitāti, kā arī veicināt demokrātiskas un pozitīvi domājošas sabiedrības veidošanos un attīstību Valmieras pilsētā un reģionā.(..)
Jau ziņots, ka pēc Tautas partijas un partijas LPP/LC sabrukuma reģionālie līderi jaunas partijas savas politiskās karjeras turpināšanai nolēmuši dibināt arī Valmierā, Preiļos un Kuldīgā.'
www.delfi.lv/news/nat...

- Urrā! Uz to mums atkal jāiedzer (bērzu sulas)!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 13:48
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Vienotības fanāti, kad jūs beigsiet murgot par Latvijas veiksmes stāstu un krīzes pārkāpšanu?
--------------------------
Tas notiks tikai tad (patiesāk nekad), kad būs sasniegts 2007.gada IKP, patēriņš, dzimstība, algas, bezdarbs, mājokļu cenas, investīcijas, iedzīvotāju skaits un citi rādītāji. Līdz tam runāt par kaut kādu veiksmi un krīzes pārvarēšanu ir ņirgāšanās par Latvijas tautu jūsu stilā.
ASV, kur pirms krīzes IKP sen ir pārvarēts, joprojām iet runa par recovery, jo daudzi ekonomikas rādītāji joprojām ir depresētā stāvoklī un bezdarbs 8.2% viņiem skaitās šausmas.
----------------------------
Pēc Vienotības loģikas mums katru piekto gadu nokritīs IKP par 30%, tad 4 gadus pieaugs par 5% kopumā un tā būs baigā veiksme? Beigās ekonomika 1% no 2007.gada, bet Vienotībai krīze pārvarēta un veiksme, ja? Un visa pārējā pasaule sajūsminās un Vienotība paraugs visai pasaulei, ja?
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 14:03
nulle Cenšas tēlot kompetentu investoru/ekonomistu, bet tajā pat laikā kā atskaites punktu paņem 2007. gadu - kur pat ne-ekonomistiem bija skaidrs ka NĪ cenas ir uzpūstas un noteikti kritīs - tā arī notika...
Esmu tevī vīlies. :D
Varēji labāk pacensties...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 15:25
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Kazahstānā šosejas malā atrod pakārušos tālbraucēju no Latvijas.
-----------------------------------
Pazīstu vēl daudzus tālbraucējus, kas līdzīgi izdarījuši pašnāvību ārzemēs, nespējot segt rēķinus veiksmīgajā Latvijā.
-------------------------------------
Pazīstu arī vienu, kurš arī to gribēja izdarīt, bet pēdējā brīdī atrada darbu Norvēģijā, tagad ir kļuvis par tehnisko atkritumu izgāztuves bosu, lieliski spēj uzturēt ģimeni un nevienu brīdi pat ļaunākajos murgos nesapņo te atgriezties. Veiksmenieki un krīzes pārvarētāji, atmostaties, jel.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 14:07
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Miskastēs pamesti bērni, tēvu izvarotas meitas, valsti pametuši cilvēki uz neatgriešanos, pašnāvības, bezdarbs, nespēja segt sociālos maksājumus un pāri visam elites nerēķināšanās ne ar ko ceļā uz EURO un stabilu latu, tā ir mūsu veiksme un krīzes pārvarēšana.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 14:20
lama Miskastēs pamesti..
______________________
pacietīgie investori, žēlsirdīgie maitasputni un pārējie caurkritušie provokatori.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 14:47
edge_indran ------
'Kas māk - tam nāk!' jeb 'Štokija sputņiks' lido (Ošleja tiek radīts-?):

''Viens no bijušajiem apvienības "Vienotība" līdzpriekšsēdētājiem, bijušais tieslietu ministrs Aigars Štokenbergs patlaban ir pievērsies uzņēmējdarbībai - būvē tērauda konstrukciju rūpnīcu Zviedrijā un intervijā aģentūrai LETA apgalvo, ka neplāno atgriezties aktīvā politikā.''

Štokenbergs būvē rūpnīcu Zviedrijā un neplāno atgriezties aktīvā politikā

www.leta.lv/
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 15:03
WAT Par Tevi runājot prof. Preobraženska vārdiem (zin bij tāds tēls daiļliteratūrā):"...разруха не в клозетах, а в головах..."
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 15:11
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Iecavā pie baznīcas atrod pamestu zīdaini
www.kasjauns.lv/lv/zi...
Atkritumos atrod zīdaiņa līķi
Brocēnu novada Remtes pagastā kāds strādnieks otrdien atkritumu izgāztuvē atradis mirušu zīdaini. Bērniņa līķis bija ietīts segā un izmests. Par notikušo ierosināts kriminālprocess.
www.tvnet.lv/online_t...
Tādus te priekš vienotības apmātām lamām vēl var ievietot daudz. Vienotības veiksmes stāts.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 16:16
lama ..pie baznīcas atrod pamestu ..
_______________________
investoru.
Pacietību joprojām meklē.Aiz baznīcas.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 16:30
inghem65 Ko lai dara, ja pēc 50 gadu smadzeņu pūderēšanas ar sociālismu neprotam dzīvot kapitālismā? Lai ietu Ķīnas ceļu ir tikai viens nosacījums - jābūt ķīnietim. Tas pats attiecas arī uz Baltkrieviju, Krieviju, Kongo, Afganistānu, Indiju utt. Devalvācija mums nelīdzēs - "uzvārīsies" tikai daži.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 15:30
Kusunoki Masashige 楠木 正成 An Italian museum is starting an art war, pledging to burn three painting a weeks in protest of government austerity cuts (via @gabpreda).
m.bbc.co.uk/news/ente...
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 16:12
Skats no alas Es gan neklaigātu pret devalvāciju kaut vai 3 apsvērumu dēļ:
1. Matemātiski vai samazina algu par 10%, vai devalvē par 10% nav atšķirību, taču devalvācija gribot negribot skartu absolūti visus, jo algas tika mazinātas selektīvi - kam par 10, kam par 30%, nerunājot par tiem, kas vispār zaudēja darbu, bet citiem vispār netika mazinātas.
2. Ja samazina algu par 10%, tad tev pirktspēja krītas par 10% tajā pašā mirklī, taču devalvācijas gadījumā cenām ir kaut kāda inerce un tās nepagūst uzlēkt par devalvācijas tiesu tai pašā mirklī, kas pirktspējas kritumu zināmā mērā amortizē.
3. Ja daudzās citās valstīs šis instruments tiek izmantots, tad vai tiešām tajās valda duraki, bet mūsu Rimšēvičs, Godmanis un Dombrovskis ir lielie ģēniji?
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 16:15
Kusunoki Masashige 楠木 正成 European Markets Are Getting Destroyed Right Now
European markets continue to tumble, with Spain down well over 3 percent.

Read more: www.businessinsider.c...
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 16:19
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Lama, Vienotība var apmāt tevi, var apmānīt vēl daudzus muļķus Latvijā. Bet tu un tavi idejiskie draugi esat bezspēcīgi pret ekonomikas likumiem. Tirgus visu šo taupības politiku un EURO zonu iznīcinās lupatās, tāpat kā ASV nekustamo burbuli 2008.gadā un pēc tam, kas sekoja mēs labi zinām.
finance.yahoo.com/ech...;
finance.yahoo.com/ech...;
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 16:24
Gatis Neesmu ekonomists, bet man patīk likums: "netērē vairāk, kā tev ir". Tas reālajā dzīvē lieliski palīdz. Man savā prastajā prātā šķiet arī kļūdaini saukt par taupīšanu to, ka tu sāc tērēt tik, cik nopelni - tas taču ir tikai normāls lietu stāvoklis. Taupīšana jau sākas tikai tad, kad tu sāc uzkrāt.
Tā man tāda privāta ekonomikas izpratne. Esmu jau dzirdējis, ka makroekonomika esot daudz sarežģītāka, tur laikam normālie dzīves likumi vairs nestrādā?
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 16:56
Ivars "Ekonomikas likumi" ir gaužām vienkārši. Aizņemšanās nozīmē nākotnes ienākumu tērēšanu šodien. Ja ir priekšnosacījumi, lai nākotnē ienākumi stabili augtu, tad aizņemšanās nozīmē vienmērīgāku patēriņu. Turpretim, ja ienākumi samazināsies, tad tieši taupīšana izlīdzina dzīves līmeņa svārstības, un jostas savilkšana nozīmē vienīgi gatavošanos, lai vieglāk pārciestu vēl grūtākus laikus. Nākotnē Eiropas valstu izdevumi palielināsies, bet ienākumi – samazināties, par ko liecina demogrāfiskās tendences, konkurences saasināšanās ar valstīm, kurās ir zemākas darbaspēka izmaksas, bet uzkrātais valstu parāds ir sasniedzis kritisku līmeni. Taupības politika ir nekas cits kā reālās situācijas apzināšanās. Protams, valsts parādu iespējams reāli samazināt, bet ieņēmumus nominālā izteiksmē palielināt, uzliekot nodokli inflācijas veidā. Problēma ir tā, ka šādi tiek sodīta tā sabiedrības daļa, kura centusies nedzīvot pāri saviem līdzekļiem, bet inflācijai, lai turpinātu iesākto kursu jābūt ļoti, ļoti, ļoti lielai.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 18:03
Edgars Avotiņš Nenoliedzami, ka pārmērīga parādu uzkrāšana ir kaitīga.
Bet Dombrovska politika ņav piemēroja Eiropai kopumā.

Latvija šo taupības ceļu izgāja pirmā, kamēr vēl Eiropā nebija recesija - līdz ar to, stimulējot eksportu (pārsvarā uz Es valstīm), Latvijai izdevās pēc sākotnējā krituma, atjaunot izaugsmi. Un kas galvenais - nostabilizēt tekošo kontu. Tagad Latvijā ir izaugsme - finanšu krīze ir pārvarēta un recesija ir pārvarēta - bet pirmais kritums bija katastrofāls.

Ja šāds scenārijs tiks pielietots visai ES reizē, tad nekas netiks atrisināts ... jo ne tikai nebūs iespējas tik strauji audzēt eksportu, bet gan ES patēriņš un līdz ar to savstarpējais eksports tikai samazināsies. Drīzāk jau šādi pasākumi novedīs pie būtiskas ekonomikas apjoma samazināšanās un ilgstošas depresijas.
Pareizāks scenārijs būtu palielināt naudas masu un tādējādi ar inflācijas palīdzību mazināt parādus.

Piedevām - valdības patreiz cīnas ar pārmērīgajiem valdību parādiem ...
Pareizi - valdību parādi 100-120% utml no IKP ir vājprātīgi. Turpināt dzīvot uz šādiem parādiem ir vājprāts - ir pareizi, ka budžeti ir jāsabalansē, lai parādi nepalielinātos.
Bet tiek aizmirsts, ka valdību parādi Eiropā ir pilnīgs nieks salīdzinājumā ar privātajiem parādiem. Lielbritānijā, Grieķijā ... Arī Latvijā - krīzes sākumā valdības parāds bija ap 1miljardu, kamēr privātie parādi vairāk kā 10x lielāki.
Ar šo straujo taupības pasākumu ieviešanu mēs gan itkā piebremzējam valdības parādu summas pieaugumu, toties nokrītas IKP - rezultātā parādi % no IKP kāpj dubultā - gan dēļ summas pieauguma, gan dēļ IKP krituma.
Mērena inflācija Eirozonā šo problēmu risinātu veiksmīgāk - IKP nekristu, drīzāk jau pieaugtu, kamēr parādi kļūtu nevērtīgāki - gan valdības, gan privātie.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  19.aprīlis 2012 10:54
Gatis Paldies, labs skaidrojums!
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.aprīlis 2012 09:51
Kusunoki Masashige 楠木 正成 European Banks Are Take A Beating Today
www.businessinsider.c...
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 18:24
Krix Ne vienmēr Ošlejam piekrītu, taču šī nebūs tā reize - raksts ir padevies ļoti labs un pamatots. Domāju arīdzen, ka Rimšēvicam savs krēsls jau pavisam drīz ir jāatstāj uz neatgriešanos - tomēr krietni daudz kļūdu pieļauts, kritušas bankas un NĪ burbuļi tajā skaitā !
Kas attiecās uz ''iekšējo devalvāciju'', lai tā strādātu pilnvērtīgi, valūtām ir jābūt piesaistītām pie konstantām vērtībām, piem. zelta, sudraba utt. nevis resursu cenas tiek mērītas dolāros, kurus nemitīgi piedrukā klāt piedodot iekšdevalvācijas nesamērīgi lielu inflāciju klāt pie problēmām ! Diemžēl, lai cik slikts būtu dolārs, eiro ir vēl sliktāks, pietiek paceļot pa Eiropu, lai to redzētu !

P.S. Ošleja replika par plānprātīgo, likumiski diriģēto NĪ burbuli nr.2 - Latvijas izpārdošana krievu naudas maisiem ir trāpijums desmitniekā !
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 18:32
Ivars Var kritizēt bezseguma valūtas īpašu gadījumu – dolāru, kuru Kongress atļauj piedrukāt, kad vien ASV tuvojas tehniska maksātnespēja. Var aicināt atgriezties pie zelta standarta, kur naudas emisija iespējama, iegūstot papildus zeltu, un centrālās bankas būtībā ir zelta raktuves eksotiskās zemēs. Bet kā var apgalvot, ka eiro ir vēl sliktāks par dolāru, kaut monetārās politikas ziņā atrodas kaut kur pa vidu starp abiem ekstrēmajiem gadījumiem?!
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 18:56
Krix Eiro pastāv valstu savienībā, kur ir viens monetārās politikas noteicējs, kas, par gaumi gan var strīdēties, bieži vien darbības veic palēnināti, kaut vai, ja salīdzina ar FRS, Japānas CB, utt., bet ir daudzas fiskālās politikas. Kas no tā sanāk, mēs jau redzam. Turklāt vienoti ''taupības likumi'' neko nepalīdzēs, ja nebūs kāds izlīdzināšanas mehānisms starp dažādi attīstītām un uzbūvētām ekonomikām. Cik ātri ES grib panākt godīgumu varam redzēt pēc platībmaksājumu sāgas....Komentāri lieki !
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 19:50
Edgars Avotiņš Atļaušos atzīmēt, ka priekš pašas ASV jau tas USD nemaz nav slikts. Es domāju, ka visi saprot, ka ASV valdība pat teorētiski absolūti nekādā veidā nevar savu parādu atdot - līdz ar to arī netaisās to darīt - tikai pārfinansē vecos un piedrukā jaunus cik grib un visa Pasaule tos tāpat ņem pretī - un vēl glabā, kā savas valsts rezerves.
Diemžēl vai par laimi neviena cita valsts Pasaulē nav tik politiski un militāri stipra, lai savai valūtai nodrošinātu šādu monopolsituāciju.

Slikts ir nevis USD, bet gan duraki ir tie, kas piesaita savu valūtu pie USD un ilgtermiņā glabā šajā valūtā uzkrājumus.
ASV gūst konkrētu labumu - iegūst papildus līdzekļus (kurus nemaz negatavojas atdot), bet pārējās valstis tikai iegūst no ASV importēto inflāciju.

(Ja kāds netic, ka ASV parādu nav iespējams atdot, tad padomājiet - ASV dolāri no nekurienes nerodas - ASV valdība tos pati nedrukā, bet gan aizņemas no privātas organizācijas - Federālo Rezervju bankas. Teorētiski sākumā bija nulle USD. ASV valdība aizņemas 1000USD uz 1% procentu gadā - pēc gada būs jāatdod 1010USD. Pat ja valdība savāktu un atdotu visus 1000USD, tā nevar atdot 1010USD, jo šo 10USD nav un nekad nav bijuši. Bet arī savākt un atdot šos 1000USD praktiski nav iespējams, jo tas nozīmē pilnībā likvidēt ekonomiku. Tāpēc ASV valdība nodokļos savāc 500USD un aizņemas klāt 1500USD un atdod 1010USD - rezultātā valdība atkal varēs tērēt 990USD iekaustos nedemokrātiskos dolāru nemīļotājus (Huseinu), apritē būs jau 1490USD un ASV valdības parads 1515USD. Tāpēc ASV valdība parādu var samazināt tikai nedaudz un tikai īstermiņā, bet ilgtermiņā ASV parādi tikai turpinās augt. Domāju, ka visi saprot, ka ASV "valdībā" idioti nestrādā - viņi paši arī saprot, ka parādus atdod nav iespējams - tas tikai nozīmē, ka viņi arī nemaz to netaisās darīt.)

Un tā ir tikai nauda, ko "rada" ASV valdība. Bet vēl daudzreiz vairāk naudas "uzrada" privātās bankas. Bankas no katriem 10USD, kas nonāk viņu rīcībā (kā aizņēmums no valdības, vai federālajām rezervēm, vai depozīts) "uztaisa" vēl 9USD (ja rezervju norma ir 10%) un izsniedz, kā kredītu 19USD. Bet ņemot vērā, ka kāds tos 19USD saņem maksājumus un atkal nes uz banku, tad ... naudas masa aug uhhh.

Rezumē ...
Nevajag naudu uztvert kā vērtību. Nauda pati nav vērtība un to ilgi glabāt nav jēgas - tas ir pat kaitīgi - jo nauda vienmēr zaudē savu vērtību, jo kāds vienmēr nodrukā jaunu naudu (pat ja ne latus, tad ASV nodrukā USD un kāds tos atnes uz Latvijas Banku un apmaina pret Latiem)
Nauda tikai parāda proporciju, cik kurš kuram sniegs pakalpojumus.
Bet cik pakalpojumus reāli saņems - tas nav atkarīgs no naudas apjoma vai cipara, bet gan no tā, cik ātri tā nauda tiek apgrozīta - cik daudz tiek ražoti un patērēti pakalpojumi un preces.

Muļķīgākais, ko cilvēks var izdarīt - uzkrāt naudu pensiju fondā - tas ir kā azartspēle, kur labākajā gadījumā var vinnēt ieguldījumu nesamazināšanos, bet sliktākajā gadījumā pazaudēt visu ieguldījumu. Labāka alternatīva? Jaunībā iegūt izglītību pēc tam ieguldīt bērnos - ja labi audzināsi, tad investīcija atmaksāsies vairākkārt, jo būs vairāki berni, kas tev vecumdienās sniegs pakalpojumus.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  19.aprīlis 2012 11:58
Edgars Avotiņš Nedaudz kļūdījos ar Banku naudas radīšanu - bankas no 10USD nevis uztaisa 10+9, bet gan 10+90=100, jo šie 10 sākotnējie USD tiek glabāti rezervē.
Šis gan attiecas ne tikai uz ASV, bet uz jebkuru valsti, kur privātas bankas var izsniegt kredītus no neeksistējošas naudas - arī uz Latviju.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.aprīlis 2012 18:02
indulisri Ošleja raksts ir plašāks. Viņš salīdzina 2 ekonomiskos ceļus, kurus 20 gados veikušas Baltkrievija un Baltijas valstis.
Devalvācija, tā tikai starp citu! Nevar taču autors teikt zombijiem, ka esošā ekonomiskā un varas sistēma ir vienkārši koloniāla! Tāpat jau manāms liels mulsums un neizpratne komentāros!

Bet ekonomikā kā dzīvē! Pie bagāta būs tikai kalpa tiesa! Ja vēlies dzīvot pilnvērtīgi, meklē līdzīgos un pierādi, ka esi labākais un nopelni savu miljonu! Neviens neko nedāvinās, kā daudziem realitātes sajūtu zaudējušiem varētu likties!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 19:29
edge_indran ------
Ja nevar, tad nevajaga - galu galā ir cilvēki, kas nebaidās runāt atklāti:

' I. Brīvers uzskata, ka „labāk ir būt gudram blēdim, ne godīgam muļķim”

(..)
Ivars Brīvers ir Banku augstskolas profesors, Ventspils Augstskolas asociētais profesors un Latvijas Ekonomistu asociācijas Valdes priekšsēdētājs.'

www.diena.lv/blogi/i-...
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 21:33
Plus_opinionArimands Kādu laiku atpakaļ nācās būt Baltkrievijā un mans subjektīvais neekonomista iespaids bija, ka esmu atgriezies 20 gadu vecā, veiksmīgi aizmirstā pagātnē.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 19:37
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Worst Yet to Come as Crisis Rescue Cash Ebbs, Deutsche Bank Says
www.bloomberg.com/new...
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 19:57
j_zalitis Kas liek domāt, ka augstāk lasāmais viedoklis ir objektīvs?
Arī "ekonomists" tur galā pielikts tikai reklāmas nolūkos, jo LV jebkurš var būt "eksperts", ja skaisti prot runāt.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.aprīlis 2012 11:34
Kusunoki Masashige 楠木 正成 Dombrovskis - Latvijai jāatrodas EURO zonas centrā.
----------------------------------------
IMF fears $3.8 trillion forced asset sale by eurozone banks
An escalation of the eurozone debt crisis could force European banks to sell assets worth up to $3.8 trillion by the end of 2013 with damaging consequences for the global economy, the International Monetary Fund has warned.
www.telegraph.co.uk/f...
www.imf.org/external/...
-----------------------------------------------
Dombrovskis vēlas atrasties tā cunami centrā, kurš neizbēgami nāk un atnāks par EURO zonu un tās bankām.
Jo spēcīgāks būs EURO un lats, jo cunami atnāks ātrāk.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 19:51
edge_indran ----
indulisri
Ošleja raksts ir plašāks. Viņš salīdzina 2 ekonomiskos ceļus, kurus 20 gados veikušas Baltkrievija un Baltijas valstis.
Devalvācija, tā tikai starp citu! Nevar taču autors teikt zombijiem, ka esošā ekonomiskā un varas sistēma ir vienkārši koloniāla! Tāpat jau manāms liels mulsums un neizpratne komentāros!
==============================================================================

Mūsu 'lācītis/lāčuks' un viņa 'klans' nekādu ģeopolitiku ES nenosaka - tikai izpilda metropoles-Briseles ''ieteikumus''/regulas. Nav būtiski, ko 'iesaka' izpildīt - Māstrihtas kritērijus/fiskālo disciplīnu, piešķirt naudu Afganistānas armijai vai ievērot vistu labturības noteikumus:

Eiropas Komisijai nav pamata sodīt Latviju par dējējvistu turēšanas labturības prasību neievērošanu

www.lvportals.lv/?men...
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 21:41
eiserts Ošleja kungs no EKONOMISTA arvien straujāk pārvēršas par propagandistu. Kāpēc ?
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 23:24
edge_indran -------
Atbild sputņika 'galvenais konstruktors':

''«Jāatzīst, ka ES līgums par fiskālo disciplīnu iezīmē ceļu pretī divu ātrumu Eiropai, ko Latvija īsti nekad nav atbalstījusi. Bet, ja tā kļūst par realitāti, tad Latvijai ir svarīgi palikt Eiropas kodolā, nevis kaut kur nomalē,» saka Valdis Dombrovskis.''
www.diena.lv/sodien-l...

- Bez otrā kosmiskā ātruma nekāda ''sputņika fenomena'' nebūs - vien kārtējās paģiras, pēc 'ne-treknajiem'/konsolidācijas gadiem....
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  18.aprīlis 2012 23:38

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai

    Grifits_flores_gatisegl_tis_leta-second_compact
    Nākamais raksts

    Nebija lētu triku (52)

    Vienīgais latvietis no starptautisko aizdevēju komandas ekskluzīvā intervijā par to, kā Latvija izglābās no bankrota un kāpēc daudzi tam neticēja