IR

Klusuma brīdis

Viedokļi

lama kas gādāja transportu?
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  9.februāris 2012 18:03
hardisk Tie paši kuri noslēguši vienošanos ar Vienoto Krieviju. Joprojām visiem plakātiem viens un tas pats mākslinieks, pie tam ar ne pārāk labām latviešu valodas zināšanām. Vispār tur kāds Latgalietis bija?
 +16  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 18:27
lama kur Daugavpils romu tautības biznesmeņi no autoostas apkaimes?

Vai arī-šos tā lieta neskar?
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 18:29
edgarsav Nu taisnība jau ir, bet tomēr vajadzēja vispirms domāt "kā glābt Latgali" un tad samazināt "legālo kontrabandu". Nevis kā tagad, ka Skrjudžs tikai tagad sāk fantazēt par "desanta vienību" un ka vajagot katrā pagastā savu biznesa konsultantu izvietot ...

Situacijā, kad Latgalē tāpat nav darbavietu, atņemot iedzīvotājiem kautvai šādu ienākumu gūšanas veidu, un vietā neko neradot - vai nu viņi būs spiesti prasīt sociālos pabalstus, vai emigrēt uz "īrijām" darbameklējumos.

Piedevām - šī ir tāda "pakazuhas" cīņa. Reāli šādi ievesto preču daudzums bija vien nieks, salīdzinot ar nelegālo kotrabandu. Muitas kriminālpārvaldes priekšnieks nesen publiskā intervijā teica, ka apmēram 80% kontrabandas esot muitas amatpersonām zināma ...
www.zz.lv/portals/kri...
Nejau mazie muitnieciņi to piesedz. Izdzen no "biznesa" Sportu, noķer pāris kravas, ko parādīt mēdijiem un process turpinās pa vecam. Kautkā neizskatās, ka "tiesiskuma" koalīcija kautkā baigi iespringtu nelegālo kontrabandu apkarot.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  9.februāris 2012 18:33
lama ..nelegālo kontrabandu ..
____________________________
un nelikumīgos noziegumus?
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 18:44
Janka Nākošais būs čigānu pikets pret aizliegumu zagt zirgus, vai braukšanas ātruma pārsniedzēju pikets pret foto radaru pielietošanu uz mūsu ceļiem.
 +16  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  9.februāris 2012 18:57
TanteSidra LC bija deputats kas teica - "chiganu berniem nav ko est tapec vinji tirgo narkotikas".
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 22:31
edgarsav "Legālo kontrabandu" gluži nevar salīdzināt ar zirgu zagšanu. Zirgu zagšana skaidri un gaiši ir pretlikumīga. "Legālā kontrabanda" (ar to saprotot preču ievešanu atļautajos daudzumos) pati par sevi nav nelikumīga - viss notiek atbilstoši likumam, tikai ne gluži tā, kā tas paredzēts - varētu teikt negodīgi.

To drīzāk var salīdzināt ar Zatlera Reformu partiju - pats Zatlers aktīvi bīdīja vēlēšanu likumā grozījumus pret lokomotīvēm - lai nevar visos vēlēšanu apgabalos saraksta 1. numuru ielikt Šleseru vai Šķēli. Un kad likums pieņemts, pats izdomā kā šo likumu apiet - nosaucot partiju savā vārdā. Tas nav pretlikumīgi, bet skaidrs, ka negodīgi.

Vēl viens piemērs - NEPLP ievēlēšana - likums paredz ievēlēšanu Saeimā, bet lai kolīcija 100% iedabūtu padomē tikai "pareizos" cilvēkus, komisijā izvirzīja tikai 5 "pareizos" kandidātus uz 5 vietām - vēlēšanas labākajās Padomju laika tradīcijās!
(Es šeit neņemšos apgalvot, ka šie 5 cilvēki ir slikti vai nepareizi - cerams, ka būs labi. Bet pats process, kā koalīcija viņus tur iedabūja ir bezkaunības kalngals)
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 10:38
Vaļuks Domāju ļoti laba skola būtu, ja iebāztu raksta autoru Kārsavā ar dzīves vietas nemainīšanu uz gadu, un tad apskatīties kādu dziesmu viņš dziedātu.

Neviens domājošs cilvēks nesaka, ka tā braukāšana ir baigi laba padarīšana. Ko citu cilvēkiem darīt, ja tajā pašā pilsētā ir bezdarbs 50%? Tā vai tad nav traģēdija? Vai tik tiešām kādam liekas, ka cilvēks no labas dzīves sēž robežas rindās ziemā vairākas stundas (pat 24), lai tikai nopelnītu 10Ls?

Mani izbrīna, ka tik aktīvi tiek celts jautājums par likumisko pusi, bet tas, ka cilvēki nevar savādāk sevi nodrošināt, tas paliek otrajā plānā.

Šis likums nestrādā sabiedrības labā. Šo problēmu (braukāšanu) varēja atrisināt taču daudz vienkāršāk un patīkamāk — attīstīt ekonomiku un papildus veidot atlaides degvielas uzpildes stacijām.

Kāpēc jūs neintervējat vietējos neatkarīgus darboņus? Tie jums pastāstīs īsto situāciju!
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus 9 ATBILDES  ATBILDĒT  9.februāris 2012 19:08
Fikseris Jautā vietējai Kārsavas pašvaldībai, ZZS, kāpēc tur ir 50% bezdarbs un nekas neiet uz labo pusi. Paši noteikti vainīgi esat. Ievēl visādus Lemberga stipendātus, jo "rietumu sorosīti ir liberasti", paši neko nedara, tikai visu no valdības gaida, un tad brīnās, ka bezdarbs ir tik liels.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 20:31
vilburs Redzi, Vaļuk,arī pašiem jākustina pirkstiņi.No valdības jāgaida ir tikai makšķere (sakārtota uzņēmējdarbības vide), bet zivi jānoķer Tev pašam (jāiesaistās uzņēmējdarbībā).Nedomāju gan, ka tuvu pie tranzītceļiem Latgalē kravasmašīnu šoferi varētu kvalitatīvi paēst', nomazgāties un atpūsties. To visu vajadzētu jums pašiem- latgaļiem organizēt, nevis cigaretes bez akcīzes tirgot.Ņemiet taču vienreiz kājas apakšā
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 20:46
Vaļuks Fikseris>
Jā, pašvaldība varētu darīt daudz vairāk.

vilburs>
Tas jau sen notiek. Un ir arī kafejnīcas un naktsmītnes.

Man neliekas loģiski, ka pierobežas novads ir tik nabadzīgs. Kāpēc muitas nodokļi skrien uz Rīgu, kur VIDā kaut kādi aptaukojušies purni lēnā garā skaita ienākumus? Vēlāk atsviežot kaulus jaunā ceļa izskatā.

Un jūs man mācat, tak strādā vēl vairāk. Labi, strādāju, kungs Rīgā paliek bagātāks, bet es atkal uz vietas. Varbūt vajadzētu kaut kā godīgāk dalīt sapelnīto? Jums tā neliekas?
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 21:02
dzeris49 Nevajag tik daudz runāt par to uzņēmējdarbību, visur pasaulē ar uzņēmējdarbību un savu biznesu spēj nodarboties tikai ap 10%, tāpēc visi uzņēmēji nekad nebūs, un nevar būt, lielākā daļa var būt tikai algoti strādnieki.
Un valstij, pirms tā cilvēkiem atņem kādas iespējas nopelnīt, piezīmēsim, līdz šim pilnīgi legālas, vajadzētu ko piedāvāt cilvēkiem vietā.
Šinī gadījumā valsts vietā nepiedāvā it neko.
Un vairākums jau gatavi strādāt, bet, nav jau kur, vienīgais ceļš šiem cilvēkiem atkal būs Īrija, vai arī Krievija, uz turieni arī brauc strādāt, tāda ir galīgi greiza šīs valsts politika.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 21:17
TanteSidra Vaļuks
laikam jau busi tas pats Latgales separatists no Zatlera partijas Juris Viļums. kada doma tev un partijas biedram Gunāram Igaunim uz referendumu? vai protesta pret kontrabandas ierobezhoshanu balsosiet abi par krievu valodu?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 22:44
Vaļuks Varējat jau neslinkot un atvērt manu profilu, tur atradīsiet visu nepieciešamo informāciju par mani. Es parakstos zem saviem vārdiem, atšķirībā no jums!

No mana twittera: "Tie, kas piedalās referendumā par krievu valodu, ir fašisti, nacionālisti vai kompleksaini tipi, neatkarīgi no balsojuma."
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 23:25
TanteSidra paldies, par tevi viss skaidrs.
tad Jurim Viļumam un Gunāram Igaunim pavaicashu es to pashu atsevishkji.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 23:35
Optiskais Tēmeklis Vaļuk un Dzeri!
Vaļukam taisnība par to, kurp aiziet nodokļi no reģiona! Tiesiskā koalīcija izliekas par beigtu vai, atkal prasti, -- par tālu no zemes un/arī par dumju: daļa nodokļu aiziet turp, kur reģistrēts uzņēmums! Meksikāņu pārņemtais, reanimētais "Cemex" Saldus apriņķa Brocēnos, palīdzot Brocēniem sev spiests taisīt pašreklāmu, piepalīdzot Brocēniem, -- cik nu palīdz: paši lēnām sakārto iepriekšējos gados izrakņātos karjerus, kas pašiem vajadzīgi: palīdz, nevis sistēmiski strādā, tādēļ, ka "Cemex" juridiski skaitās Rīgā un tas juridiski arī drīkstētu Brocēniem uzškaudīt, toties nodokļu ieņēmumi palielinās un aug Rīgā! Tas ir liela auguma piemērs, jo pat TEC-2 nav ieguldīts tik daudz naudas, cik "Cemex"-ā. Vai attapies ir Pavļuts, vai ir iežagojies kāds cits koalicionārs? Premjers? Vilks? Vilkam un premjeram pie kājas, jo excel tabuliņām pietiek ar gala rezultātu? Un šai dumībai ar Latgales tagadējo kampaņu nekāda sakara?
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:49
Jānis Bediķis Vai tu tiešām lolo cerības, ka tajā Kārsavā, vai kur tur vēl, kādreiz vēl kūsās dzīvība? Mēs dzīvojam 21.gadsimta Latvijā, ne vairs 20. gadsimta LPSR. Tas nozīmē, ka tu nevari atļauties faktu, ka tev kāds 'nedod darbu', uzskatīt par traģēdiju. Šis ir iespēju laikmets, un cilvēks, kurš uzskata, ka ir tikai 2 iespējas- vai nu zagt, vai mirt badā, ir mudaks. Ja nav nekā Kārsavā, tas ir ok, brauc uz Rīgu. Lauku 'izmiršana' ir dabisks process. Tas, ka tā tiek uzskatīta par traģēdiju, ir ulmaņlaikos radītā mīta par latvieti-lauķi sekas.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 21:35
Plus_opinionEbenemezers ... ja taa ir Lagales glaabšana( legaalais kontrabass) tad jau mees vareetu iet pret Apini un šnabi un smeeķus saakt paardot jau pirceejiem no 10 gadu vecuma , tas buutu akuraat adekvaati
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  9.februāris 2012 19:27
Fikseris Vai legalizēt kokaīnu :) Visi uzreiz bagāti būtu :))
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 20:33
edge_indran ------
Latvijā (Latgalē, īpaši-?) kā Amsterdamā - Juris ir 'par': 'Atbalstu ideju par marihuānas smēķēšanu uzraudzītās vietās, jo šāds modelis ļoti efektīvi darbojas Amsterdamā - tā portālam Diena.lv saka telekomunikāciju un IT nozares žurnālists un blogeris Juris Kaža.'

Kaža: Amsterdamas kafijas namu modelis strādā
www.diena.lv/latvija/...
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 20:40
Optiskais Tēmeklis Ebenemezers...

Var jau pret Apini neiet, bet pašreklāmas dēļ LC "bigfoot-s" medijos cīnās pret alkoholu, kaut konjaku nesmādē nu itin nemaz: ja slinkums pašam ieliet, uzbļauj blakusesošajiem.

Vēl jautrāk ar Apiņa cīņu pret smēķēšanu: nav jau, protams, nekas labs, bet Apinis tik regulāri iesaistās publiskā pļāpāšanā par nesmēķēsanu vispirms jau tādēļ, ka pats saistīts ar pretsmēķēšanas plāksteru izplatīšanu, tirgošanu: business = business, kaut tos pašus plāksterus un citus līdzekļus lētāk ievest "legālajā kontrabandā", jo te cenu dēļ tie ir jāapzelta.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 14:39
dzeris49 It kā jau formāli pareizi, bet, politiski, manuprāt, stipri kļūdains lēmums.
Pareizāk būtu, kamēr nekas, kas varētu sekmēt darbavietu rašanos, tur nav izdarīts, pievērt uz to acis un ļaut cilvēkiem izdzīvot.
Vēl jo vairāk, ka tur nevienam nav noslēpums, ka īstā kontrabanda tiek vesta vagoniem un autokravām, un ar to valsts vai nu nespēj, vai nu negrib cīnīties.
Kaitējumu valstij šie cilvēki nodara minimālu, bet, vismaz sevi un savus tuviniekus uztur.
Krievija par šo lēmumu tikai aplaudēs, nepatiku pret valdību tas tikai vairos, un SC būs jauni atbalstītāji.
Cietpauraina politika, imitācija cīņai ar kontrabandu un zināma "atriebība" tiem, kas vairākumā balsoja par SC, kuras rezultatā nabadzīgākais ES reģions kļūs vēl nabadzīgāks.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus 21 ATBILDES  ATBILDĒT  9.februāris 2012 19:28
edge_indran ------
Tas ir likumsakarīgs process ceļā uz rietumvalsts modeli, taču runāt par to atklāti uzdrošinās tikai bijušie politikāņi:
'Māris Kučinskis atklāti pasaka to, ko visi zina, bet par ko Latvijas politikā, sabiedriskajā dzīvē un žurnālistikā nav pieņems runāt. Šeit joprojām dzīvo pareizās frāzes par reģionu līdzsvarotu attīstību, kurā vieta, protams, ir ikkatram nomaļākajam pagastam. Kurš kaut kad varētu attīstīties pie izprotošākas valdības vai labākos laikos. Kučinskis pasaka, ka tā nav. Eiropā laukos nodarbināto īpatsvars nepārsniedz piecus procentus, un arī Latvijā brīnumi nenotiks. Latvijas lauku iedzīvotāji nepārceļas darbā uz pagastu centriem. Viņi pārceļas darbā uz Īriju.'

www.diena.lv/latvija/...
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 20:14
Plus_opinionrinķī apkārt Dzeris. Piekrītu Tev, bet diez vai viņi to dara aiz atriebības :) Tas tāds farizejisks šāviens pašiem (mums) kājā, bez praktiska ieguvuma. Līdzšinējā "politika" attiecībā pret Latgali - viena liela kļūda, kuras dēļ zaudējam Latgali - atdodam to putinistiem
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 22:11
dzeris49 Man, reizēm, sajūta, ka valdībā sēž apaļi idioti, kuri redz kādus skaitļus un tabulas, pieņem kādus lēmumus, par šo lēmumu tālākām un politiskām sekām vispār nedomājot.
Par to, ka kādam ienāktu prātā padomāt par cilvēkiem, kuriem viņi ar to laupa vienīgo iespēju nopelnīt, un, burtiski, piespiež tos atstāt Latviju, vai arī pārkāpt likumu, laikam vispār pat nav vērts iedomāties, "augstie kungi" par tādiem sīkumiem nedomā.
Ja samazinātu kaut par 20% izdevumus, kas mums aiziet visai ierēdniecībai, valsts un pašvaldību administrācijai, kaut kur kopā ap miļjardu, cik atceros, un ir daudz lielāki, kā tai pat Igaunijai un Lietuvai, pietiktu gan Latgales atbalstam, gan daudz kam citam.
Tagad visi Latgales pierobežas iedzīvotāji tiek pataisīti par kādiem tur kontrabandistiem, utt., bet, viņi jau visu darīja pilnīgi legāli.
Man tāda sajūta, ka notiek tāda vienas sabiedrībaas daļas kūdīšana pret citu, viss tas izskatās stipri nožēlojami, un tikai, lai sabiedrība nedomātu par to, ka nekādi reāli panākumi cīņā ne ar ēnu ekonomiku, ne ar kontrabandu nav, ēnu ekonomikas īpatsvars turpina pieaugt, un ir divreiz lielāks nekā Lietuvā vai Igaunijā, cik atceros.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 22:27
zanE ...Dzeri....

...totāli tracina šie "legālās kontrabandas" atbalstītāji!...ko tur nabaga cilvēciņi ieved, tik tādu nieku vien!....nieku?....nu tad - ņemam kalkulatorus un paskaitām:

...pēc muitas rīcībā esošām ziņām stundā robežu šķērso vidēji 20 vieglās automašīnas
...tātad - ņemsim mazāko ievesto degvielas daudzumu (bāka + 10 l kanna), apm. 50 litri...
...diennaktī robežu šķērso: 22h x 20 = 440 vieglās automašīnas (22h, jo muitnieku maiņas notiek no 8:00 - 9:00 un 20:00 - 21:00)
...parēķinām 440 a/m x 50 l = 22 000 litri degvielas, kuri tiek ievesti 1 diennakts laikā, bet mēnesī ir ~ 30 dienas...
22 000 x 30 = 660 000 litri!!!....un tās ir tikai vieglās a/m, kur vēl fūres un autobusi ar rezerves bākām!?!....
...vai valstij vajadzēja uzlikt ierobežojumus?....

P.S. ...tas ir tikai viens robežkontroles punkts...

...žurnālisti apspiestajiem kontrabandistiem pajautāja - cik liela ir peļņa, bet aizmirsa pajautāt - cik no peļņas ir nomaksāti nodokļi...
...tie nodokļi, kas aizietu Tavu bērnu izglītības un veselības nodrošināšanai....ceļu remontam un infrastruktūras izbūvei...pabalstu paaugstināšanai un pensiju fondam....
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 00:10
Plus_opinionrinķī apkārt zanE. Kurš saka, ka " legālā konrabanda" ir kaut kas pareizs? :) Bet tik pat nepareizi ir skriet ar galvu sienā. Iedomājies situāciju - līdz šim brīdim viss šis " bizness" darbojās saskaņā ar likumu. Tagad - " bac" un saskaņā ar grozījumiem viņiem šito lietu atņem. Kurš vainīgs? Kurš kļūst par galveno ienaidnieku? Valsts, protams.
Kursīte saka, ka latgalieši ir ļoti emocionāli ļaudis :) Es pilnīgi ticu, ka šāds solis ietekmēs referenduma rezultātus. Āboltiņa prognozēja, ka SC mēģinās rudenī atlaist Saeimu un viņa nemaz nebija tik pārliecināta, ka tas putinistiem neizdosies.

Protams, ka ir jādomā, kā šo situāciju uz robežas normalizēt. Jādomā ir arī, kā normalizēt situāciju visā Latgalē. Tur nekas nenotiks, ja valsts nesāks rīkoties. Sprūdžs taisās iesēdināt katrā Latgales pašvaldībā pa biznesa konsultantam. Baigi labi, tad vēl jāsagaida brīdis, kad šis solis nesīs augļus, cilvēki tur sāks strādāt un tad taisām robežu ciet. Tā būtu tā pareizā secība, citādi - vienīgais ar ko mūsu valsts tur Latgalē nodarbojas, tas ir - audzē SC elektorātu. Stulbi tas ir, piekrītu, bet Tev ir kāds cits priekšlikums?
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 00:58
zanE ...riņķī apkārt...

...nu, ko?....paņemsim Tavus maksātos nodokļus, manējos, vēl kāda - aizsūtīsim uz Latgali un mēģināsim viņus pieradināt vai atgriezt pie Darba?....mācīsim viņiem Darba tikumu un tad, ja nu kāds no tiem to būs atcerējies, tad "piegriezīsim" kontrabandu?.....ja viņiem būs iespēja nodarboties ar kontrabandu - tici, viņi pie Darba nemūžam neatgriezīsies!....

...problēma ar "legālo kontrabandu" Latgales pusē uzradās tikai vakar?...valsts slikta, jo mēģina to apkarot?...kādam tā atslēga bija jāpagriež!...nevienam nebija dukas to izdarīt....kad nu kāds to izdara - tas ir ļaunais?...kāpēc mani, Tevi un pārējos Latvijas iedzīvotājus vajag pazemot, tikai tāpēc, lai izpatiktu kādiem, kuri negodīgi pieraduši dzīvot daudzu gadu garumā?....

....kad tad novilksim to strīpu?...šogad vēl - ne!...nākošgad lietaina vasara, aiznākošo gadu - barga ziema....un tā nākošos 20 gadus?....tas pats, kas ar krievu skolām!....vienmēr būs kāds aizvainotais, traumētais, sašutušais....cik ilgi var?...kāpēc Latgales lauki ir aizauguši?...tāpēc, ka vieglāk aizšaut pār robežu, nekā domāt, kā izaudzēt kaut ko uz tās pašas zemītes.....

...Panorāmā žurnālisti jautā - cik Jūs nopelnījāt?....bet neviens nepajautāja - cik samaksājāt nodoklos!...johaidī!...kādā greizo spoguļu karaļvalstī mēs dzīvojam?...

...kāpēc vidzemniekam un kurzemniekam sūri un grūti strādājot nodokļi jāmaksā no minimālās algas, bet ar "īpašajām vajadzībām" apveltītajiem jārada iespēja dzīvot no kontrabandas?....

...riņķī apkārt....skumjākais ir tas, ka, it kā saprātīgi domājoši cilvēki meklē vieglāko ceļu attaisnot nelikumības un mēģina izpatikt, nesadusmot, "nekaitināt" krievvalodīgos latgaliešus - jo tā var zaudēt vēlētāju balsis....jau gadiem ir pieņemti aplami likumi, lai tikai kādam izpatiktu....cik ilgi vēl tas turpināsies?....cik?...
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 02:00
dzeris49 Zane, to jau zinu, ka tu esi Vienotības lakstīgala un advokāts vienā personā.
Tikai, iespaids tāds, ka tu čivini savu čivināmo, bet to, ko raksta citi, dzirdēt negribi.
Vai vienkārši nespēj apjēgt, ka, ir reizes, ka uz kaut ko jāpiever acis, ka politiskie zaudējumi var būt daudz lielāki, nekā ekonomiskie ieguvumi, par to šeit iet runa, nevajag skaidrot ābeces patiesības par to, kas ir, un kas nav kontrabanda, un kur aiziet nodokļi, te idioti nesēž, nolasi labāk, tāda veida lekciju kādā bērnudārzā.
Tu te pieminēji medicīnu - tā jau ir nolaista līdz tādam kliņķim, ka cilvēki, un pat bērni, nespēj saņemt vajadzīgo palīdzību, un tas notika taisni jūsu laikos, varbūt, paskaidro, kur pazūd tā nodokļu nauda, kas aiziet medicīnai?
Vajadzētu tā ka sākt atbildēt arī par saviem darbiem, ne tikai grūst visu uz krīzi un oranžajiem.
Un nevajag atkal kūdīt kurzemniekus pret latgaliem, utt., ko tu te dari, lēta demagoģija, no tā, ka Latgalē kļūs sliktāk, Kurzemē labāk nekļūs.
Un zaudējumi, ko nodara šie cilvēki, ir nieks, salīdzinot ar tiem zaudējumiem, kas tiek nodarīti ar īsto kontrabandu, ēnu ekonomika ap 40% tev neko neizsaka?
Kāds ir aprēķinājis, kas valstij lētāk - ja šie cilvēki paši sevi apgādās, vai, ja viņi sastāsies rindā pēc pabalstiem, aizbrauks no valsts, un nobalsos par SC?
Mums visaprobežotākie, izskatās, salasījušies tur, kur pieņem lēmumus, un kuri redz tikai cipariņus un tabuliņas, nevis politisko aspektu un cilvēkus.
Pastāsti, labāk, kāpēc ēnu ekonomikas īpatsvars turpina pieaugt, un sastāda daudz lielākus skaitļus, kā Lietuvā vai Igaunijā?
It kā jau "oranžie" sen nav pie varas, kas traucē tagad?
"Futbols" nav, bet, kontrabanda kā gāja lielos daudzumos, tā iet.
Un visu laiku mani interesē doma - kurš ierēdnis stādīja to Latvijas attīstības plānu, un kā viņš dabūja tādu skaitli - 2014 gadā vidēji katrs iedzīvotājs apmeklēs 1,8 teātra izrādes gadā ( vai mēnesī, neatceros), un bija tur starp tiem pāri par 600 punktiem vēl daudz kas smieklīgs un dīvains, no sērijas "domādams neizdomāsi".
Kurš tad bija tas ģēnijs, kas par šo garadarbu iebāza kabatā žūksni nodokļu maksātāju naudas, nevari apmierināt manu ziņkāri?
To jūs uzskatāt par "strādāšanu"?
Jūsu ierēdniecība noteikti palaiž vējā daudz vairāk naudas, bet, likumīgā veidā, nekā nodara tie Latgales "kontrabandisti".
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 06:29
Plus_opinionrinķī apkārt zanE. Vienīgais attaisnojums tam, kādēļ cilvēki tērē savas dzīves daļu, rakstot komentārus, kuri pēc dienas pazūd un izgaist bez pēdām, ir tas, ka šādā ceļā mēs nonākam pie kaut kādas patiesības :)
Kopš es te čatojos, es divas reizes esmu šīs nodarbes iespaidā koriģējis savu domāšanu :) Pirmā reize bija Zatlera sakarā, kur mans viedoklis no " nezinu" stāvokļa pārtapa lielā mīnusā un otra reize saistībā ar gaidāmo referendumu, kad savas domas mainīju par 180. Ļoti vēlētos,lai viss sakārtotos tā, ka esmu kļūdījies arī trešo reizi - "legālās kontrabandas" sakarā un šie grozījumi likumā izrādīsies tās īstās zāles ar kuru situāciju šajā reģionā ārstēt.
Nevajag runāt par to, ka Latgalē cilvēki nevēlas strādāt, tas ir ļooooti netaisnīgi. Arī Kurzemē, blakus manai vectēva mājai, kura ir pārvērtusies par mūsu dzimtas vasaras māju, dzīvo kaimiņi, kuri smagi strādā no rīta līdz vakaram un dzīvo pilnīgā nabadzībā, jo, acīm redzot, nav viņiem, kas pasaka priekšā, kas būtu jādara, lai viņu darbs nestu augļus.
Latgale ir gluži tāda pati saimniecība, kurā dzīvo šādi ļaudis, kā manas vasaras mājas kaimiņi un valsts pienākums ir radīt " biznesa plānu", lai šo situāciju tur mainītu. Tikai valsts ir spējīga piesaistīt tādas investīcijas, lai šo situāciju Latgalē mainītu gan ekonomiskā, gan arī kultūras ziņā. Valstij ir jārada situācija latgaliešiem, kurā viņi atcerētos, ka viņi tomēr ir latgalieši, nevis kaut kādiem migrantu " perekaķi poļe" rada.
Pielīdzināt Latgali Latvijas Ahilejas papēdim varētu tikai neglābjams optimists. Manā uztverē Latgale ir tas kritiskais punkts Latvijas pierē, kuram pietiek uzsist ar knipi, lai mūsu valsts sašķīstu sīkās lauskās. Pārspīlējums - varbūt, bet patiesība ir šim pārspīlējumam te pat līdzās.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 07:52
zanE ...Dzeri...labprāt atbildētu uz katru Tavu populistisku jūtu uzbangoto jautājumu,bet....kādam ir arī jāstrādā, lai varētu samaksāt nodokļus, nodrošināt darba vietas un celt labklājību "īpašajā saudzējošā režīma ekonomiskajā zonā" - tā kā, nāksies Tev pagaidīt līdz vakaram....

...vienu gan Tev vēlētos pajautāt - vai tas, ka kontrabanda tiek atklāta vairāk kā iepriekšējos gados ir ēnu ekonomikas pieaugums vai uzraugošo iestāžu sistemātisks un labi padarīts darbs....

...padomā, varbūt izdomāsi!...
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 09:26
zanE ...riņķī apkārt....tie latgalieši, kas strādā un savu dzīvi sakārtojuši - tie pie valdības nama nestreikoja, tie dara savu darbu un - paldies, viņiem par to!...un šiem ļaudīm arī ir kauns, ka viņu vārdu nelietīgi vazā...parunā ar tiem cilvēkiem, kuri nevar atrast sev strādniekus un Tu redzēsi pavisam citu ainu....

...ne vienmēr tam, kurš skaļāk bļauj - ir taisnība....

...jauku dienu!...
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 09:45
andza dzera 10.februāra 06:29 komentāram pievienojos par 99% :)
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 10:39
dzeris49 zanE - kā jau gaidīju, neatbildēji ne uz vienu, "labprāt atbildētu, bet jāstrādā" nav atbilde.
Laikam jau, stādi kārtējo "ģeniālo" plānu Latvijas attīstībai?
Kantoris raksta, nauda nāk, darbs visiem ir?
Jo nav jau ko, īstenībā, atbildēt, tur jau tā nelaime.
Un jautājumi galīgi nav populistiski, bet, ciešā sakarībā ar tām jūsu brīnišķīgām un ļoti "iedarbīgām" aktivitātēm kontrabandas apkarošanas jomā, šaubu nav, pēc tam, kads daļai Latgales iedzīvotāju liegsiet iespēju nopelnīt, ēnu ekonomika saruks vismaz divreiz, un sastādīs nevis 40, bet, 20%, un būsim gandrīz vai sasnieguši Lietuvas līmeni.
Vēl tikai vajadzēs likvidēt iespēju ievest tās preces arī vienreiz nedēļa, un ēnu ekonomika mums izzudīs pavisam.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 10:51
Optiskais Tēmeklis Vai mūžigi vajadzēt pievērt acis, kā saka Dzeris? Ne īpaši labi. Vai viss tik vienkārši lieliski, kā mīlestības pret Vienotību kaislē puto ZanE? "isti labi ne viena galējība, ne otra, tomēr --...
1. ... nākamgad pašvaldību vēlēšanas un ar šo Latgales iniciatīvu koalīcijas partijas laikam jau Latgali nolēmušas ziedot SC par labu: tīši vai tīši, -- kas zina?! Ja jau LVM "ziedojumus" brālīgi uz pusēm dala staltie politbasketbolisti Vienotības Jaunups un Lembergpartiju apvienības hūtenieks, nav izslēdzama arī zemdeķa draudzība... Vai kaut ko zaudēs latgalieši? Zaudēs vissīkākie legālkontrabasi, jo tiem nebūs naudas, par ko pašfinansēties līkumam caur Igauniju! Vidējie iebrauks trasi, bet vai tikmēr lielie kontrabandisti kaut ko mainīs? Diez vai? Vai pēc Vaškeviča ar mazJaunupu regulāri nekonsultēsies kāds cits?

Vai ZanE un viņējie var atbildēļ? Ja FM un MK kopumā, ārlietu ministriju ieskaitot, būtu vienojušies ar Igauniju ES ārējo robežu kontekstā, līkuma mazajiem kontrabasiem -- "puslegālās" kontrabandas "altiem" nebūtu: nekā ģeniāla. Šobrīd vairāk izskatās pēc FM mazo pionieru karjeristiskas izrādīšanās, jo paņēmiens vienkārši nav sistēmisks.

Līdzīgi ar Ls 1000 vērtu pirkumu stučīsanu VID no katras bodes: cik izmaksās šīs ziņošanas administrēšana? Kā saka liepājnieki, ja gribas kaut ko nopirkt, arī par Ls 1000, līdz Klaipēdai nav tālu. Citiem nav tālu līdz tiem pašiem igauņiem, jo īpaši Valkā -- tur valcēnieši no Valgas tirgoņiem varētu kolketīvo kaimiņu atlaidi dabūt... :) Par pirkumu fiksēšanu publiski cepas FM mazgariņš Jarockis, -- it kā neopietiktu pierādījumu, ka VD un AV jau gana daudz zviedru banciniekiem palīdzējuši: bankas iemanoties no viena Ls 1000 pārskatījuma sev savākt no Ls 20 -- Ls 40, spīdot cauri kārtējais banku lobējums...

Jaunie karjeristi sevi atzīmē at inicatīvām, bet cik šīs iniciatīvas turpmāk būs rentablas? Varbūt kādam ir zināmi jau gatavi, bet nepubliskoti aprēķini?
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 10:55
betijacelmale Dzeri, lielākā daļa to cilvēku sen saņem pabalstus, jo oficiāli nekur nestrādā. Tātad - pienākas pabalsti. Vai tu domā, ka viņiem sirdsapziņa neļauj tiem pieteikties?
:))
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 10:55
dzeris49 Tam, ko teica Optiskais, var tikai pievienoties.
Ar šo lēmumu mūsu "jaunie karjeristi", pareizāk sakot, "jaunie cietpaurīši", pilnībā iegrūda lielāko Latgales daļu CS apkampienos.
Un par to sistēmiskas pieejas pilnīgāko iztrūkumu var tikai piekrist, visas tās aktivitātes izskatās pēc pēc atsevišķu muskuļu grupu raustīšanos insulta slimniekam, kad kopējas koordinācijas nav.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:12
andza Vēl viens Vienotības vadītās FM izgudrotais ģeniālais pelēkās ekonomikas apkarošanas instruments - prasīt lai uz iepirkuma čeka būtu ne tikai veikala zīmogs (kā līdz šim), bet arī pārdevēja paraksts un paraksta atšifrējums. Un vienalga cik liels ir pirkums. Kaut kāds sviests! Pārdevēji kavē laiku, rindā stāvošie nikni.
Kāds labums no ši paraksta? Var kāds paskaidrot? :)
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:18
dzeris49 Vai viņi paši var to paskaidrot, tur tas jautājums.
Birokrātijas kārtējais uzbrauciens uzņēmējdarbībai, kas nedos nekādus rezultātus, toties dos jaunas iespējas regulēt, baudīt, kontrolēt, tātad, arī jaunas darbavietas sev, mīļajiem, un jaunu parazītu armiju.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:31
Optiskais Tēmeklis It kā nezinātu, ka tai pārdevējai pēc 3 mēnešu "izmēģinājuma" parādīs durvis un par miniMīzētu algu saimnieks sāks "izmēģināt" nākamo: vienotībiskāk jau būtu pircēju ar čeku pēc paraksta sūtīt pie bodes saimnieka, -- "Maximā": pie leišiem, galerijā Centrs -- uz Norvēģiju.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:55
zanE ...andza....ar uzņēmējdarbību sāki nodarboties tikai vakar?....uz EKA čeka pārdevēja zīmogs un paraksts nepieciešams bija jau no 2007.gada!(tobrīd Vienotība rīkojumam pat klāt nestāvēja!)....
...bet šoreiz darbība ir vienkāršota - agrāk EKA čekā bija jāiedrukā saņēmēja/pircēja rekvizīti un pārdevēja trīcošām rokām to darīja bezgala ilgi un tracināja rindā stāvošos....šobrīd pietiek tikai ar zīmogu un pārdevējas parakstu....vai atšķirību jūti?...:)
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 17:58
zanE ....Dzeri..."Birokrātijas kārtējais uzbrauciens uzņēmējdarbībai, kas nedos nekādus rezultātus, toties dos jaunas iespējas regulēt, baudīt, kontrolēt, tātad, arī jaunas darbavietas sev, mīļajiem, un jaunu parazītu armiju."

....Tev patīk runāt par jebkuru tēmu, kaut no tās nejēdz ne tik, cik melns aiz naga...ja tā vēlies īsināt savas garlaicības māktās dienas - tad iebilst nevaru...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 18:32
zanE ....Optiskais Tēmekli...
"... nākamgad pašvaldību vēlēšanas un ar šo Latgales iniciatīvu koalīcijas partijas laikam jau Latgali nolēmušas ziedot SC par labu"...

...nu, nevajag baidīt kaķi ar pūsli!...intereses pēc paskatījos,kā Latgalē balsots iepriekšējās vēlēšanās, kuras partijas bijušas latgaļu favorīti visus šos gadus...

- 5.Saeimas vēlēšanas - savienība "Latvijas Ceļš", "Līdztiesība"
- 6.Saeimas vēlēšanas - Latvijas Sociālistiskā partija, Čevera "Saimnieks"
- 7.Saeimas vēlēšanas - Tautas saskaņas partija, LC, Latvijas Sociāldemokrātu partija
- 8.Saeimas vēlēšanas - PCTVL - 57 707; "Latgales gaisma" - 14 745 /apzināti minu skaitļus, lai spētu salīdzināt, kuras partijas programmas latgaļiem ir svarīgākas/
- 9.Saeimas vēlēšanas - SC, Šlesera Pirmā partija/LC, PCTVL
-10.Saeimas vēlēšanas - SC, PLL, Vienotība
-11.Saeimas vēlēšanas - SC - 60 784, ZRP - 15 787, ZZS

....vai Tev šķiet, ka pat atverot un noņemot muitu uz robežas ar Krieviju - Latgalē vēlētājs pēkšņi sāks balsot par latviskām partijām?...
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 21:23
TanteSidra _"...benzīnbāka pilna "līdz ūkai". Ja to bez akcīzes nodokļa nomaksas ieved reizi nedēļā - patiešām nekas dižs jau nav - arī bieži piesauktajam "pašu patēriņam"..._
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nu nu, - pašu patēriņam 70 litri uz nedelju diezkas nav? uz 7 dienam dalot 100 km diena ar to var nobraukt.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus 10 ATBILDES  ATBILDĒT  9.februāris 2012 22:27
dzeris49 Un labāk būs, kad viņi visi stāvēs rindā pēc pabalstiem, vai vispār pametīs Latviju?
Cilvēki apgādāja savas ģimenes, kāda velna pēc vajadzēja viņiem to iespēju aizklapēt?
Tu domā, tur ir kā Rīgā, kaut kādu darbu vienmēr var atrast? Nu nav tur tā.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 22:48
TanteSidra Dzeri, es nezinu ka valsts varetu aktivizet to rajonu bet tas ir jadara. nezinu ka par cilvekiem lai pataisa tos kam domashana jau ir ka griekjiem.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 23:31
dzeris49 Ar grieķiem te salīdzinājums neder, grieķi krāpās un aizņēmās naudu, zinādami, ka atdod nevarēs, šie cilvēki nolikti bezizejas situācijā.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 06:38
betijacelmale Par pabalstiem jau uzrakstīju augstāk, Dzeri. Kāpēc tu domā, ka tie cilvēki nesaņem pabalstus? Viņi tak oficiāli nekur nestrādā.
"šie cilvēki nolikti bezizejas situācijā." Tas ir kronis. Esmu reizēm Balvos bijusi. Es arī neatteiktos dzīvot tā, kā tur viens otrs "trūkumcietējs". Tici man - daudz labāk materiāli nodrošināts.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:04
edgarsav Cik tad lieli ir pabalsti, tādam, kas vairāk kā gadu officiāli nestrādā?
Ja nav bagāta pašvaldība, kā Rīga, kas var dalīt simtiem latu pabalstos, tad cilvēks var saņemt Garantēto ... kā viņu tur sauc - līdz 40Ls (Ja Tu pats piehaltūrējot nopelni 10Ls mēnesī, valsts iedod klāt vēl 30Ls, lai sanāktu 40Ls mēnesī, ja tu mēnesī nopelni 40Ls (sēņojot utml), tad klāt nesaņem neko - un tālāk viss atkarīgs no pašvaldības sociālā dienesta)

Un domājiet, ka tagad šajās Latgales pašvaldībās pēkšņi palielināsies nodokļu ienākumi, ko pabalstos maksāt?


Es nesaku, ka tā legālā kontrabanda ir laba - bet gan to, ka vispirms ir jārisina pamatproblēmas - kāpēc cilvēkiem tajā reģionā nav normālā darba, nevis jānolikvidē pēdējās piepelnīšanās iespējas.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:13
dzeris49 Un, pēc tavām domām, labāk, lai viņi dzīvo nabadzībā un trūkumā?
Lepni dzīvo tur tikai tie, kas iesaistīti lielas kontrabandas piesegšanā un vešanā, mums jau mūsu "tiesiskuma koalīcija" tā arī nepieņēma likumu par nulles deklarēšanu visiem, komplektā ar legālo prezumpciju, tāpēc nevienam muitniekam nevar pajautāt, no kurienes viņam simtiem tūkstošu vērta savrūpmāja, dārgs autiņš, utt.
Tie mazie dzīvo tikai kaut cik normāli, un lai viņi būtu arī dzīvojuši, kam tas tik milzīgi traucēja, izņemot Statoilu, kura benzīnu tur nepērk?
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:18
TanteSidra dzeris49
OK, es tev pievienojos, man rodas iespaids ka tu un Optiskais vairak esiet tema iebraukushi, - es nesludinashu to par ko neesmu parliecinata.
tam uzreiz varu piekrist ka nav gudri kadam kautko atnjemt preti neko nedodot.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:51
Optiskais Tēmeklis Edgariņ, puisīt, nepiemini sēņošanu! Sēnu tantei, lai legāli pārdotu sasēņoto, finministra Repšes laikā izgudrotais beku laušanas PATENTS jāpērk pirms iešanas uz mežu, un Vilkam, kā no Jaunā Laika totēmiem/vadoņiem vēl arvien bailīgam, nav vēl bijis dūšas to stulbumu mainīt!

Starp citu... Vienotība utml. pirmš vēlēšanām solīja nodokļus necelt. Šur tur jau necēla arī, bet Vienotības Vilkam aiz muguras Vienotības Viņķeliene noorganizēja socnodokļa pastumšanu!... tomēr mazliet uz augšu, kaut par procentiņu ar pimberiem, TOMĒR! Kam? Pašnodarbinātajiem, jo par tiem nebļauj pat arodbiedrību Krīgers... :) Vēl trakāk, -- tā kā pašnodarbinātie krīgeristos nestājas, Krīgera barota būtne par ES fondu naudu "pētījumos" māca pašnodarbinātos -- augsta bezdarba laikos! -- mērdēt un izskaust īpaši.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 12:04
betijacelmale Nezinu, cik lieli pabalsti ir un nezinu, cik tie kopā sanāk. Neesmu lūgusi un neesmu interesējusies. Un man neskauž, ja cilvēki dzīvo pārtikuši. Ja viņi to ir nopelnījuši ar darbu un ievērojot likumus.
Un tie, konkrētie cilvēki to darīja arī "treknajos gados", kad darba roku trūkums bija liels.
Konkrēts piemērs - "treknie gadi", Krievijas pierobeža, vecas muižas ēkas parka vidū renovācijas darbi, pāris simts metru tālāk - silikātķieģeļu piecstāvenes. Darbu vadītājs sūdzas - sludinājumi visur izlikti, staigāts pa mājām - nav strādnieku, neviens negrib. Vietējiem labāk tīk saņemt pabalstus, braukāt uz Krieviju pēc lētā šņabja un cigaretēm un atlikušajā laikā pļēgurot. Ir izdevies sarunāt no tuvējā miesta ugunsdzēsējus, kas brīvajāā laikā ir ar mieru piestrādāt. Tas arī viss.
Un nestāstiet, ka tā ir grūtā dzīve, kas SPIEŽ tā rīkoties. Tā ir vēlme dabūt vairāk, strādājot mazāk. Tik vienkārši.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 12:05
Optiskais Tēmeklis TantiSidri...

Par Dzeri nezinu, bet kopā ar kolēģi mēs tai tēmā ne tikai iebraucām, bet pusotru gadu regulāri braucām pa visiem pierobežas pagastiem, sākot ar Baltkrievijas pierobežu Krāslavas rajonā līdz pēdējam Balvu novada un Krievijas robežas sadurpunktam un = redzējām pilnu spektru, kāds viena atrodams.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  11.februāris 2012 21:25
indulisri "Ja minēto preču daudzumu septiņkāršo..."

Tas vienīgais skaitliskais pamatojums, kuru autors visticamāk no savas utubungas būs izzelējis. Viss pārējais - pasūtījuma lirika, kas paredzēta avansa atstrādāšanai.
Ļauno latvijas kontra - bandītu darbībā cietušie? Nabadzīgais norvēģu Statoils! Nepērkot latgalieši viņu oilus!
Lai peļņu un pārdošanu darītu ienesīgāku, konkurentu kontra jāizkvēpina!
Tā tapa likums un autora "Klusuma brīdis".
Ja kāds brīvā laikā iedomātos paraudzīties uz šo problēmu, tad viņam vajadzēja būt nojausmai par dažām lietām.
Cilvēku skaitam, kas tādi pelna sev iztiku, cik lielus apjomus ieved, kā tas iespaido nodokļu ieņēmumus?
Un kā viss mainīsies, kad sāks darboties pieņemtais likums? Cik daudz cilvēku pametīs Latviju vai meklēs valsts pabalstus?
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 22:36
alias Ja cilvēku piespiež pie sienas, it sevišķi bijušo padomju cilvēku, viņš tik un tā izdomā, kā izdzīvot. Ja oficiāli pēc likuma var vest reizi nedēļā 2 paciņas cigarešu, polšu un bāku, tad neoficiāli, pa pareizajiem kanāliem, ar pareizā lieluma aploksnītēm var vest, cik vajag. Faktiski ar šo likumu tiek lobēta korupcija uz robežas.
Un otra lieta. Esam ES valsts, Igaunija arī. Bet Igaunijā citi likumi. Vai mēs esam vienā ES, Igaunija citā?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  9.februāris 2012 23:08
edge_indran -------
Pirmā - un pati svarīgākā lieta: izpildīt Briseles direktīvas un Vašingtonas rekomendācijas. Par sekām satraukties nav jēgas, galu galā par ''valsts nozagšanu'' jeb korupciju augsākajos varas līmeņos Pasaules Bankas eksperti jau 1999.g. ziņoja:
«Valsts nozagšana» Latvijā ir ļoti aktuāla

www.diena.lv/arhivs/v...
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  9.februāris 2012 23:42
edgarsav Nedomāju, ka Tur uz robežas mazais muitnieciņš vairs var paņemt kukuli par kontrabandas pārlaišanu. Tur tomēr visu laiku vairāki cilvēki, rotācija, filmēšana utt. Līdz ar to tas mazais, kas ved ar vieglo mašīnu tur ar savu piecīti neko nepanāks.

Lielāko daļu kontrabandas Latvijā ved ar vilcieniem, fūrēm ... Un piesedz to augstas amatpersonas - muitā, VIDā utt Nocēla Vaškeviču no amata, kuru apsūdz kontrabandas piesegšanā ... Domājiet, ka kontrabanda samazinājās? Domājiet vien - vairāk izskatās, ka tikai saņēmēji ir nomainījušies.
Tak palasiet ziņas - kad atrod kādu kontrabandas noliktavu, tad tur runa ir par simtiem tonnu - tie nav apjomi, ko ar žigulīti ved.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:04
Optiskais Tēmeklis Un, ja Latgales sīkvedēji glābjas, metot līkumu caur Igauniju, iegūst vispirms jau Balvi, -- grūtāk Rēzeknes un Krāslavas vedējiem. Nu, iespēra Vilka biroja cilvēki Jarockim pa pakaļu, Stinkam arī, Robežniece pa logu sētā paskatījās un "racuha" gatava! MK un premjera līmeņos ar Igauniju par līdzīgām prasībām vienoties prātā nenāca? Varbūt arī nāca, -- varbūt igauņi, kas parasti rēķina precīzāk un ne tikai 1 partias pašreklāmas dēl, iebilda? Ko iebilda un kāpēc LV FM pionierus pasūtīja? Vot, to uzzināt būtu interesanti.

Ja IR būtu ieinteresēta, profesionāli vadīta žurnālistu komanda, jau pirms nedēļas kāds būtu sildījis ar ausīm telefonus un babulējis ar Igaunijas attiecīgajiem dienestiem, kādēļ tie svā Krievijas pierobežā neiešuj rāvējslēdzēju... :) Ja to nedara, tad laikam jau nevēlas valdību un Vienotību ar tās koalicionāriem traumēt. A, varbūt, prasti izdomas pietrūkst?
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:08
andza Cik saprotu, tad izdevīgi braukāt ir tikai nepilsoņiem? Bet īstiem latgaliešiem nepieciešamas vīzas, kas regulāri jāatjauno? Tad nu gan ir par ko uztraukties, ka kādi iebraucēji vairs nevarēs uz robežas darboties atspoles režīmā... :)
p.s. Vai arī pierobežas iedzīvotājiem ir atvieglots vīzu režīms?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 13:58
zanE ...alias....katra valsts savu iekšējo tirgu var aizsargāt pēc sava prāta, nepārkāpjot ES likumus un vienošanos....
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 18:27
Pauls Internetā noskatījos LTV raidījumu, kur tieši sprieda par šo jautājumu. Sak - skaidrs, ka nav labi un vajadzētu ko darīt, bet ķersimies klāt tiem, kurus varam atrast. Nemeklēsim....
Faktiski valsts parāda jau sen zināmu stāstu: mums viena alga, dari ko zini un kā uzskati par labāku, BET - ja atradīsi iespēju, mēs atradīsim Tevi. LV eksistē daudzas lietas un situācijas, kuras zina noteikti cilvēki, daļa sabiedrības, bet kuras nav pierādāmas. Kontrabandu lielos apmēros atbalsta valsts līmenī un neviens to nevēlas mainīt [no tiem, kas var!]. BET Latgales cilvēkiem ķerties klāt - O, Draudziņ! Tur mums rokas knašas! Cilvēks ir izdomājis, tak valsts viņam traucē. Jo ir nespējīga!!!!! Tāpēc grābj pate... Un? Mums no Latgales vajag aizmēzt visus????
Vai tiešām tikai Starkovs, Rautakalio, Vētra, Bagatskis spēj redzēt laukumu.... ???? Jeb visiem šķiet, ka tūdaļ iestāsies pasaules gals?
Es uzskatu, ka patlaban šādas darbības ir saprotamas un pieļaujamas. Ja valsts ir finansiāli un morāli bankrotējusi, bet vēl vēlas kaut ko paņemt... Tikai - paņemt kam?
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus 6 ATBILDES  ATBILDĒT  10.februāris 2012 08:31
zanE ...Pauls....varbūt iesaki tiem "ļoti gribošiem" strādāt - noreģistrēt savas firmas, legalizēt savu uzņēmējdarbību, maksāt nodokļus un braukt pār robežu paceltu galvu....darīt to kaut vai piecreiz dienā!....ierobežojumu nekādu!....
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 09:35
edge_indran --------
Kam laba dzīve (labklājības līmenis) Latvijā?
- Pauls Raudseps:''Mobilizēta cilvēku saujiņa bieži vien uzspiež savu gribu amorfam vairākumam''

www.ir.lv/2012/1/10/p...

p.s. Valsts pārvaldes strukturālās reformas ne bez pamata ir palikušas uz papīra.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 09:44
edge_indran ------Pauls
Nejautā valsts pārvaldei par 'Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2007 - 2013' īstenošanu dzīve un plānotā VALSTS IZAUGSMES MODEĻA "CILVĒKS PIRMAJĀ VIETĀ" ietvaros panākto.
www.likumi.lv/doc.php...

p.s. Info pārdomām: Cilvēki domā, kā izdzīvot, vara – kā izdzīvot cilvēkus
No 1990. līdz 1998. gadam iedzīvotāju skaits Latgalē samazinājās par 6,7 procentiem. No 2000. gada līdz 2011. gadam iedzīvotāju skaits Latgalē samazinājās par 21,1 procentu. Ne dabas stihijas, ne mēris šo Latvijas zvaigzni nav piemeklējuši. Tikai politika
zinas.nra.lv/viedokli...
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 09:54
Pauls >>>>Zanei. Ir pasaka par Ganuzēnu un Velnu. Velns bēra cepurē naudu. Bēra, bēra, tak nemanīja, ka cepure caura un zem tās ir milzu bedre.
Katram cilvēkam, kas kaut mazuliet interesējas par LV kā valsti vai vismaz pilsoņu kopumu, ir skaidrs, ka valsts nauda aiziet tur - tai bedrē. Es diemžēl neesmu ne no viena hm.... "politiķa" manījis vai dzirdējis solījumu, ka nodokļu nauda ar šo dienu vai nakti tiks tērēta lietderīgi, efektīvi un mūsu labā. Un tas ilgst 20 gadus. Uz šī fona Tavs teksts skan samerā nelietīgi, lai neteiktu pretvalstiski. Padomā ar galvu, ja tāda Tev vēl saglabājusies.... Nez vai Tu esi gatava aiziet uz tirgu un biezpiena vai gaļas vietā iegādāties necaurspīdīgu maisu ar uzrakstu "Jēra stilbs" vai "Tītara fileja". Diemžēl mums to tagad piedāvā. Un jau gadus 20. Man Latgalē ir daudz draugu, radu un kursabiedru un es viņus saprotu un atbalstu. Un viņiem ir 100% taisnība.
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 12:41
Ķīps bet kas Jums liedz iet un to lietu sakārtot? Ja negribat - vai nav jāsāk ar to? Ja nevarat, vai tad nav labāk paklusēt?
Mēs paši, arī Jūs, es ceru , esam tos politiķus savēlējuši, viņi nenokrita no Marsa, viņus Jūs, Jūsu ģimene, draugi un radi ievēlēja. Tāpēc pārmetumi viņiem ir pārmetumi mums pašiem. Sen jau nav Padomijas centrālkomiteja, ko Maskava iecēla. Ir mūsu pašu Bāleliņi, ko ievēlējām. Un dažus arī neieēvelējām, Šleseru, Kulkuli, Bendrāti. Tātad varam neievēlēt! A kāpēc Jūs ievēlējāt tos pārrejos, kurs tagad lamājat? Kāpēc lamājat , ja ievēlējāt?
Tāpēc ka burkšķēt aiz stūra ir daudz vieglāk?
Un lielam pilsētas mēram jau nav nekas, ka samugļījis ar autobusiem, jo ir draugs taču Kremļa pārstāvim Rīgā.
Jo tas jau ir tieši tas pats, tik citā mērogā..,
Vieni šmaucas ar nodokļiem, citi ar iepirkumiem, interesanti , kur tie otrie rodas?
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 14:33
Pauls >>>Ķīpam. Nekur nekas nerodas. Es, piemēram, nemitīgi izpalīdzu dažiem kaimiņiem un paziņām. Pēkšņi - t.s. namu pārvalde man vēsta - šie par mani raksta sūdzības. Satiekas, prasa, bet neko pateikt nevar. Pie tam sūdzibas ir dīvainas - es vēlu nāku mājās.... Un ēst gatavoju... Un.... Kāda problēma man to pateikt, ja jau naudu un malku var paprasīt? Te - manuprāt - ir tāds prozaisks, bet korekts un īsts rādītājs! Varai var stučīt, bet tic jau kaimiņam, ko nostučī.... JO - prasa jau man! Ne jau pārvaldei!
Neesmu vēlējis Tevis uzskaitītos tēlus, bet ... Man personiski valsts līmenī gribētos: Andris, Valdis, Solvita.... Nostājas TV kameras priekšā un saka: Šodien ir 2012. gada.... ES - Valsts tas un tas.... JUMS LV Pilsoņi un iedzīvotāji apsolu, ka no šīs dienas NE-viens lats valsts naudas netiks tērēts nelietderigi un neefektīvi. Mes neķersim Ls5 ņēmējus, bet skatisim lielas lietas. Mēs - nu - vispār sāksim domāt.... 2012. gadā domat par likumu vai likumību ir naivi, jo tam pēc būtības nav jēgas... Personiski esmu runājis X reizes - problēma ir, likums neļauj, bet - tur ir tāds vai šāds darījums viena koalīcijā vai citā... Un?
Es par lielāku patriotu uzskatu to džeku, kas vēl ir Latgalē, nevis to, kas skaļi bļauj un viņu vēlas sodīt!!!!!!
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  12.februāris 2012 14:59
edgarsav Nu kautvai palasiet SVF ziņojumu - Latvijas ekonomiskā stabilitāte panākta uz nabadzības un bezdarba pieauguma rēķina.
Un šis ir tieši tāds pats lēmums.

Rezultāts būs papildus cilvēku emigrācija prom no Latvijas, kas vēlāk - ekonomikas pieauguma periodā, mums atspēlēsies kā darbaspējīgu cilvēku trūkums, imigrācija utt
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  10.februāris 2012 10:54
Optiskais Tēmeklis Edge, kādēļ lai atlikušos darbspējīgos, Latvijai faktiski veģetējot uz citu ES valstu rēķina, nepaspiestu ārā -- neturpināt eksportēt, ja ārpusē strādājošie katru gadu vidēji iesūta Latvijā Ls 210 -- Ls 250 miljonus?! Derētu uzzināt pērnā gada rezultātus, -- Ls 250 milj. bija 2010., Las 220 milj. bijuši vissmagākajā krīzes gadā -- 2009. Ja ārpusnieki stutē savus te vēl palikušos bērnus un vēl nemirušos pensionārus, tas taču rentabli: bēdīgāk būs, ja bērnus pārvāks pie sevis, bet pēdējos pensionārus apraks.

Priekš kam valdībai skubināt ekonomisko attīstību Latvijas iekšpusē? Darbaspēka eksports ir tik izdevīgs, turklāt ārpusnieki ne tikai paši pelna, bet arī šļūc uz citu valstu sociālās palīdzības, par ko attiecīgi mazāk jāapgrūtina mūsu vadoņgalvas. Forši taču! Pašreizējās valdības ir apmierinātas ar rādītājiem, kas nodrošina pašreklāmu. Pēdējo 3 valdību PR ir ļoti profesionāli un prasmīgi, pat veiksmīgi veidots!
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:24
skaitlis Tā jau arī notiek. Bērnu paņem no skolas sola un aizbrauc. Kad bez atbilstošas veselības aprūpes nomirs vecāki pensionāri, tad nauda neplūdīs.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:52
Plus_opinionKaramba Manuprāt,ja ievests/pārdots bloks cigarešu 2 dienas pabaro dzīvu,esošu Latvijas bērnu, tad -lai ved! Nu kāds tas kaitējums.. ?.. drīzāk otrādi- viena ģimene neiet uz pagastu lūgt ēdamo...Ir taču arī kāda cilvēcība..Kamēr vagaru domāšana protams ir- instrukcija,izpilde, un biezāka bulciņa uz dsp galda ar līdakasti ..

Par reālo kontrabandu tonnu tonnas zaļā gaismā, un jau 20 gadus.. Pietiek ar vašiku vien.. lai nojaustu..

Kamēr Pirmās Latvijas laikā muitnieki no atrastā saņēma %. sev. Bez nodokļiem. Tik vienkārši - papētīt vēsturi un atrast velosipēdu :) Vēl gan viņi bija arī savas Dzimtenes patrioti.. te instrukciju nav..
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:31
skaitlis Nebūs Latgales iedzīvotāji tie, kas tagad metīsies pirkt degvielu tikai statoilos par latu litrā. Nav cilvēkiem ienākumu, lai to atļautos. Aizņemsies naudu un aizbrauks uz britu salām pie radiem un draugiem.
Jau tagad mājas un dzīvokļi stāv tukšiem logiem,mātes paņem bērnus no skolas sola un brauc uz Angliju uz neatgriešanos.Aizved nāktoni lieliem soļiem. Toties esam panākuši konkurētspēju Eiropā uz nabadzības rēķina.
Valsts ir pāroptimizēta, viss centralizēts, koncentrēts Rīgā un pāris lielajās pilsētās, laukos nav ne transporta, ne veselības aprūpes.

Nešaubos, ka valdībai tas nenācās viegli, cilvēkiem laikam vieglāk.
Rokas trīc dusmās, kad lasu, ka komersanti pērk simtiem luksus automašīnu, lai savu dibenu pārvadātu ar maksimālu komfortu un vēl valsts atmaksātu 21% PVN par komercdarbībā ieguldīto.
Man kaimiņš Latgalē tur 2 govis un pāris aitas pašpatēriņam. Darba nav 20 gadus, sieva arī 20 gadus nestrādā. Saka, ka nav nākotnes, jo strādā no rīta līdz vakaram saimniecībā, bet pietiek tikai ēšanai. Citi kaimiņi pat govis netur, jo nav par ko nopirkt. Bet ministrs saka, ko jūs gaužaties, veidojiet savus uzņēmumus, pelniet, izrādiet iniciatīvu.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:47
zanE ....skaitlis...minēšu citu piemēru - radiem, kuri dzīvo Zemgalē ir liela saimniecība....bet Latgalē mītošie radinieki ciemu reizēs gaužas par savu grūto dzīvi...zemgalieši, labsirdīgi būdami, piedāvā - dosim jums grūsno govi, būsiet paēduši un teļš būs nākamais jaunlops, arī divus jērus varam iedot - dzīvojiet, strādājiet, palīdzēsim!....tikai radagabals pagalam nelaimīgs - kūtij durvis neesot un, kas pļaušot sienu?... un tad jau nekur no mājas prom nevarēšot tikt - govij pie astes būs jāsēž!....
...zini, manējie nospļāvās un teica - kas kauna neprot, tas bada nemirst!...

...kas ieaudzinās un liks latgaliešiem atgriezties pie Darba Tikuma?...partijas?...valdība?...Eiropa?...vai tomēr pie vainas ir padomju laikā iebarotā "patiesība" - mēs esam īpaši, mums pienākas!...
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 18:19
dzeris49 "Strādīgie" zemgaļi un "slinkie" latgaļi?
Latgalē sen esi pati bijusi, vai tāda vienkārši ir "partijas līnija"?
Pat nerunājot par to, ka tādi vispārinājumi nekad neatbilst patiesībai, par politkorektumu esi kādreiz kaut ko dzirdējusi?
Izskatās, neesi.
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 19:28
zanE ...Dzeri...
...vai tiešām ar Tevi tik bēdīgi?...nespēj uztvert rakstīto?...tas nav vispārinājums, tas ir piemērs no manu radinieku vēlmes palīdzēt saviem "daudzcietušajiem" Latgales radiem....

...pozitīvisma kampaņu sagribēji?...
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 19:37
Optiskais Tēmeklis ZanE, šis Tavs stāsts gan ir sulīgs un lielisks! Tu kļūsti ticama un esi ticama tieši tad, kad runā pašas reāli piedzīvoto. Tiesa, līdzīgi tipāži ir redzēti arī citos novados un ne vienmēr tie ir bijuši bēgļi no Latgales vai ieprecējušies/pieprecēti latgalieši.

Dzeri, piemēri ir dažādi, -- tādēļ ZanE nav aplama, kur nu vēl politnekorekta! Tu, Dzeri, nu gan šoreiz sarunāji, -- tātad politikas dēļ vajag liekuļot un verbalizēt pēc padkrieviešu principa "govno-o, no svojo-o"?!

Dzeri, arī man no dzīves politnekorekts (?) piemērs. Ventspilī pirms pāris gadiem 2 aktīvu pensionāru ģimenei palīgos grāvja un santehnikas tranšeju rakšanā utml. smagajos darbos pieteicās kādreizējs LPSR milicis, vēlāks un pensionējies LV policists, paātrināti atvaļināts (it kā) par nepietiekamu valsts/darba valodas zināšanu. Samaksu no pensionāriem prasīja regulāru, raka... nu tā, kuro reizi sanāca... Kad darbdevēju pāra večuks nomira, arī algotnis tika aicināts pie bēru galda... Kad piegāja promejot pie radiem atvadīties, palūdza vīna pudeli līdz... Nu, neierasti, bet lai jau... Pēc neilga laika izrādījās, ka jau pirms vīna pudeles pieprasīšanas labu konjaku jau bija savācis pats -- bez atļaujas: var teikt, ka nekaunīgi nozadzis... Vēlāk, kad atsākās ikdiena, noskaidrojās, ka pazuduši vairāki labi darba elektroinstrumenti utml.

Dzeri, vai tādēļ es esmu teicis, ka visi krievi, bijmiliči un atvaļinātie policijas kinologi zog?
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 20:13
zanE ...Dzeri....te Tev vēl kāds "polit-nekorekts" pastāsts:

..."Viņa reti dodas ārpus mājām Vārkavas novadā Latgalē, jo 19 gadu ir bez darba. Ģimene pārtiek no pabalstiem. «Te nekā nav,» viņa saka par darba iespējām. Pavisam citu Latgales seju - steidzīgu un priecīgu - rāda zemnieks Gunārs Stuburs. Tikko sarīkojis cūku bēres, caur ūsām smej - depresija Latgalē? Tā jums Rīgā liekas....

...Par to, kāda palīdzība Latgalei noderētu, saimnieks attrauc: «Mums pašiem tā kā visa ir gana.» Vienīgais, ko vajadzētu - lielāku atbalstu platību tiešmaksājumos. «Lai būtu tādi maksājumi kā Eiropā,» viņš bilst. 90. gadu sākumā zemnieku saimniecību sācis ar trim gotiņām un pāris cūkām. Tagad govju ir 15, vēl arī pieci seši teļi. Saimniecība ir tuvu simt hektāru platībā. Saražoto pienu iepērkot Preiļu siers. Saimniecībā strādā tikai ģimenes locekļi, arī dēls Artis (23) - pēc studijām atgriezies Vārkavā.

Ar bioloģisko saimniekošanu Stuburu ģimene nodarbojas pēdējos astoņus gadus. Ne vienmēr veicies gludi - aizpērn vētra sējumus nolīdzinājusi līdz ar zemi, graudu nebija, tāpēc cūku pulku nācās likvidēt, palikušas tikai pāris sivēnmātes. Taču Gunārs par dzīvi nesūdzas: «Nu ar greznu auto mēs nebrauksim, bet pašiem pietiek.» Arī darbu varot atrast visi, kuri tiešām vēlas. Viņš saka: «Te viss ir, vajag tikai rokas pielikt.» Saimniecībā ar pāris stundiņu zemes parakšanas nepietiekot - kā «simtlatnieku» darbos. Te jāstrādā no septiņiem rītā līdz deviņiem desmitiem vakarā."

www.diena.lv/latvija/...
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  11.februāris 2012 17:42
Ķīps Pikets un tā atbalstītāji , arī šeit komentāros, labi raksturo latviešu taustu - zagt drīkst, ja to dara maz un pieklājīgi. Vai nav absurds? Jo kontrabandists jau nesamaksā to, ko par to pašu preci samaksā Kuldīgas iedzīvotājs. Tādējādi brašais kontrabandists latgalieti nodara pāri rapšu audzētājam Kuldīgā. Un kurš negrib vieglu naudu? Pabraukājies pāri robežai un smuka peļņa, a tur jāstrādā melnu muti... Kontrabandists nesamaksā nodokli, no kura savukārt tiek uzturēti ceļi, policija vai skolotāji Rēzeknē. Kuri arī bļauj, ka mazas algas, nav darba vietu utt. Kur valstij nauda radīsies, ja ne no nodokļiem. Nu nav mums naftas kā Krievijā, nav citu naudas pumpīšu, no kuriem maksāt pabalstus, taisīt jaunas darba vietas utt.
Tā kā regresiju radam vien paši. Un latgalieši visizteiktāk. Var prasīt darba vietas, fondus, atbalstus, var ņemt lāpstu un iet rakt...
Var burkšķēt par valdību un neiet uz vēlēšanām, bet var taču arī tajās kandidēt un dzīvi mainīt. Ja jau tik daudz vienādi domājošu, tad kādam tak būtu jāuzņemas un valsta pārvaldē jātaisa izmaiņas. Ja ir tik daudzi, kas atbalsta kontrabandu, tad ievēlēs un atbalstīs. Un varēs pieņemt likumu, kas Latvijā atļaus kontrabandu. Uz priekšu, ko gaidat? Tas tak nav neiespējami, uztaisīja reiz tak ne no kā muļķu partiju, piemēram, a te kontrabandistu papilnam, cita masa apakšā...
Bet tas nav bļaut piketā, tur ir jādomā, jādara, jāorganizē..

Par šeit minēto Tūrismu. Tas lielā mērā ir mīts, ka ar to var pelnīt naudu. Cik reizes paši esat šādu iespēju izmantojuši, cik reizes atstājuši naudu Latgales viesu mājā? Jā, cerība ir uz ārzemniekiem, bet ar ko tie atšķiras no tevis? Ko tādu leitis, igaunis vai polis meklēs Latgales viesu mājā? Ezers, laivas, saulrieti, zirgi tak ir pašam. Tāpēc Latgale ir pilna ar viesu namiem, kas ar cerībām un kredītiem tika sabūvēti un nu stāv tukši... Cik ar ezeriem pievilināsi? Makšķerniekus? Bet tie brauc tur, kur labi ķeras.
Tā gan nav tikai Latgales problēma. Nu nav Latvijā nekā tāda, kas radītu masveida tūrismu. Ne siltums, ko visi gribam, ne liels aukstums, kas eksotika, ne unikāli dabas veidojumi. Pa kādam iezim, upei, ezeram. Smuki, jā... Bet vai tāpēc braukt? Rīt brauksi?
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus 15 ATBILDES  ATBILDĒT  10.februāris 2012 11:52
Optiskais Tēmeklis Ķīps... :) ZanE-II... Ja Tev tik daudz garas verbālas taisnības, pastāsti, kādēļ sīko kontrabasu apkarošanā līkumu caur Igauniju neaizklapēja?

Par tūrismu Tev daudz taisnības. Ir arī nianses: ne visas viesu mājas tukšas. Līgumos par ES atbalstu bija ierakstīti 5 gadi biznesa neveiksmes gadījumā. Latgalē bijusī robežsargu ģimenīte paši lepni stāstīja, ka nekādas viesu mājas nav un i nabyus! Viesu māju uzcēla par ES naudu kā māju meitai, -- atliek tikai tos 5 gadus nogaidīt, lai juridiskā "biznesa neveiksme" sāktos: meita tai viesu mājās ievākšoties jau nākamajā dienā pēc attiecīgā datuma... :)Nav tie latgalieši ne tik dumi, ne neizglītoti kā izliekas.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 12:15
nulle Kas - latgalieši švakāki par mūsu prezidentu?
Šamais jau ar tieši tāpat sev māju uzcēlis...
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 12:48
Ķīps Par sīko kontrabasu nezinu, bet kontrabandu gan domāju, igauņi, aizklapēs.
Un jājautā jau viņiem, ne man.

Aizdomājos par vienu simptomātisku lietu- pēdejās vēlēšanās Latgalē vinnēja Interfrontisti- SC. Un Latgale nu ir vislielākā ķezā...
Nu latgalieši solās atbalstīt krievu valodu. Kādā ķežā viņi būs tad?
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 14:40
skaitlis Dulls esi? Tev sāks ripot nodokļi kasē, ja šie 200 cilvēki aizsitīs ar naglām māju durvis Latgalē, izņems bērnus no skolas un iekāps ar maisu Ryanair lidmašīnā uz Īriju? Kur tev, āzi, no tā kāds labums atleks?
Turklāt vēl 500 cilvēki nevarēs atļauties pirkt degvielu par latu un domās par aizbraukšanu.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 16:35
Ķīps tātad drīkstam nodokļus nemaksāt? Tavai mātei pensiju ar nemaksāt! Un skolu taviem bērniem aizslēgt? Un ātro palīdzību izdzenāt?

Un tie, kas brauc - lai brauc, ja negrib cīnīties par Latviju, strādāt Latvijas labā, lai brauc īriem apakšbikses mazgāt...

Mans paziņa Latgalē nesen meklēja kādu, kas malku sacirtīs.. Nebija tik traki- trešais atrastais izdarīja,.. nepagāja ne divi mēneši...lielas pagales, bet tas nekas...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 17:00
Optiskais Tēmeklis Ķīp, un nu pēc šī "sarežģītas problēmas vienkāršā risinājuma" nākamgad, pašvaldību vēlēšanās Vienotībai, VL un ZRP ir kādas cerības? Ar šo gājienu tieši šobrīd nākamgada pašvaldību vēlēšanu iznākums ir izšķirts par labu SC, jo katrā latgaļu piektā tīkliņakcīžnieku pusē, protams, stāv vismaz pāris saksaņotāju. Pat pa Vienotības ziņotājam vairs katrā pagastā nebūs, -- Vienotībnieki kādreiz kadru maiņu tā attaisnoja, laikam AirBaltic valdē: vismaz zināšot, ko šie tur runājot... :)

ZanE-II/Ķīp, nu nekautrējies, atbildi beidzot, kādēļ palika līkums caur Igauniju tiem latgaliešu akcīžpreču važoņiem, ja jau viss tik pareizs? Nu aizstāvi taču meistarīgāk Vienotības izpausmes!
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 17:02
Ķīps Latgalē visi balso par SC. Re kur rezultāts. Nu taisās krievu valodu atbalstīt. Būs labāk?
Par Igauniju nezinu - precīzāk par šo caurumu uzzināju šeit. Domāju, ka tā ir ne tikai Latvijas problēma, bet arī Igaunijas, un viņi jau nu tiešām kontrabandu neatbalstīs, un līdz tādiem piketiem, kas atbalsta nelikumības, jau nu nenolaidīsies...
Vispār kārtējo reizi pārliecinos par mūsu godaprātu- termins "legālā kontrabanda" vien ir ko vērts...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 17:39
zanE ...Ķīps...paldies!...prieks lasīt!...un patīkams pārsteigums, ka starp šeit rakstošajiem vīriešiem kāds apveltīts arī ar loģisko domāšanu...:))

...piebildīšu par Igauniju - tā ir Krievijas - Igaunijas robeža un ja, latgaliešu desants traucēs vienmērīgu robežas šķērsošanu, igauņiem ir visas tiesības pieņemt lēmumu uzlikt TR ceļa nodokli,kā tas jau kādreiz tika izdarīts Lietuvā....un tas būtu tikai - loģiski!...:)
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 18:05
Ķīps paldies... brīžiem jūtos, kā meža dīvainītis, jo brīžiem šķiet, ka esmu vienīgais, kas aizstāv godīgumu, nepabalsta korupciju, grib, lai politiķi būtu 'tīri', lai Latvijā dzīvotu tās patrioti un ar savu darbu nestu pienesumu Latvijai.
Mans tas šķiet pašsaprotami, bet esmu te izņēmums.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 18:20
zanE ...Ķīps....
....mīnuss zem Tava komentāra izsauc smaidu...
...laikam, tā ir šīs auditorijas likumsakarīga atbilde un situācijas novērtējums...pelēkajai masai nav pieņemami, ja kāds no tās atšķiras...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 19:52
Optiskais Tēmeklis ZanE, varu pajautāt tieši un vēlreiz: ja loģiski būtu bijis austrumu robežu piegriezt, sinhronizējoties kopēju labo mērķu labad ar Igauniju, kādēļ tas netika darīts?! Un, kad Tu pati iepriekš tik kaismīgi runāji, kādēļ Igaunijas līkumu nepieminēji pati? Tikai tādēļ, ka tie, kas neizdarīja īsti un līdz galam, kārtējo reizi ir Vienotībnieki? Jeb -- negribētos ticēt -- nevēlies redzēt savējo aplamības un/vai pusdarītas "pareizības"?
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 20:21
zanE ...Optiskais Tēmekli....gandrīz vai jāsaka - paldies, ka neierosini dzeloņdrātis novilkt starp Igauniju un Latviju...
...tad man gribas Tev pajautāt - vai ir kāds likums, lēmums, rīkojums valstī pieņemts, kuram tūlīt nerastos noliedzēju un protestētāju bari, kuriem smadzenes sāk strādāt pastiprinātā režīmā - kā šos likumus apiet?...

...laikam būs jāpiekrīt prezidentam Bērziņam, ka mēs vēl neesam izauguši līdz tam, lai savu rīcību saistītu ar "PAR" nevis mūžīgo "PRET"...
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 20:43
mūsu alus Zane, neej uz referendumu, tur būs mūžīgais PRET jāliek :))
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 21:35
zanE ...Mūsu alus....bīsties Dieva - mani no pareizā ceļa novest!...:))

...lai kādam referendumā nesajūk - lai jau mājās uz rokas ar flomīti uzraksta...un mazbērni,pirms došanās uz vēlēšanu iecirkni - varētu pārbaudīt...:))
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 22:32
Optiskais Tēmeklis ZanE, prosņis i poj, -- esmu labticīgs un ceru, ka ar Bērziņa "PAR" recepti neiesi uz refrendumu! Vai/tomēr -- tiešām oblomījos?!

(Tu reizēm tik kaismīgi uzstājies, ka zaudē laukumu: Tavs Bērziņa piemērs bez operatīvā precizējuma ir spilgts piemērs... :)...)
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 23:51
nulle Tā kā neesmu nepilsonis (nav izdevīgi uz krieviju braukāt) - tad atradu citu veidu kā izdzīvot - emigrēt uz Rīgu.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 12:50
kolpants vietējo pašvaldību, it īpaši ja tā ir no SC, var spārdīt līdz bezsamaņai, bet lietas būtību tas nemaina - viss biznes mēģina koncentrēties ap Rīgu, vai vismaz ap lielām pilsētām. jo tuvāks noiets, labāki transporta sakari, lielāks iedzīvotāju skaits, no kura izvēlēties darbiniekus.
pie tam dažreiz biznesmeņi no Rīgas nez kāpēc pārliecināti, ka ražotnē Latgalē var maksāt teju divreiz mazāko algu, jo "šeit viss ir lētāks". Bet kas tur lētāks? Pārtika Rimi veikalā Rēzeknē lētākā nekā Rīgas RImi jeb gāze apkurei trīsreiz mazāk maksā, jeb degviela uz pusi lētāka Statoila Preiļos?
un tad ja cilvēkam rokas aug no pareizas vietas,viņš brauc strādāt un dzīvot uz Rīgu.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  10.februāris 2012 14:15
Optiskais Tēmeklis Un... arī lielie kontranbandas speciālisti, kuri muco, konteinerē un fūrē, nepaliek Latgalē, -- brauc uz Rīgu konstultēties, kamēr Rigā arī paliek: konsulTantam/onkulim, (Vienotības) mazJaunupam tuvāk.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 14:57
kolpants ir versija, ka tos mazos arī spiež īstenībā ar tādu domu, lai vēl vairāk atbrīvotu lauciņu lieliem spēlētājiem. Jo kurš pirks no nopietna vīra, ja kaimiņš arī ved?
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 15:20
Plus_opinionOregano Vai tiešām tie, kas raud par kontrabandistu grūto likteni, patiesi tic, ka vienā brīdī šie paši kontrabandisti no laba prāta izlems pārtraukt savu nodarbošanos, ķersies pie regulāra darba un sāks maksāt nodokļus??? Tas ir tikpat reāli, kā cerēt, ka Šķēle kādu dienu pateiks "pietiek, manas ģimenes labklājība ir nodrošināta" un atteiksies no saviem sashēmotajiem biznesiem. Es tad labāk ticu Ziemassvētku vecītim un rūķiem.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  10.februāris 2012 16:54
kolpants atkarīgs, par kuriem kontrabandiestiem runājiet. Lielie tāpat nekur nepazudīs. ja jau valsts iestādes atzīst, ka vairāk par 80% no apjoma ienāk caur lieliem spēlētājiem.
mazie, jeb privātie pie regulāra darba neķeries, jo tāda nav. Un tāpēc izvēles ir divas:
1.braukt meklējumos uz Rīgu vai Īriju
2.iet uz pašvaldību pēc pabalsta.

rezultātā daļa aizbrauc, otra daļa iztukšo tāpat tukšus pašvaldību budžetus.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  10.februāris 2012 22:48
Plus_opinionOregano Nevajag te demagoģiju bīdīt! Pēc analoģijas, atcelsim sodu par 100 latu nozagšanu, jo ir taču citi, kas nozog vairāk. Un parādi man kaut vienu sīko kontrabandistu, kurš būtu atteicies no sociālā pabalsta tāpēc, ka atradis citu ienākumu avotu! Viņiem jau sen taciņa uz pašvaldību iestaigāta ;))
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  13.februāris 2012 09:00
aivarsk Negodīgus nodokļus neviena vara nav spējīga iekasēt. Šis likums tika pieņemts lielo kontrabandistu interesēs, kas degvielu ved vilcienu sastāviem un cigaretes konteineriem. Protams, ka pierobažā tas bija ienākumu avots, bet kāds ir cēlonis? Tā ir nepareizā un pirktspējai neatbilstošā nodokļu sistēma. "Paldies" dombrovska tupumam un vienotības zaglīgumam aizstāvot lielos īstos kontrabandistus.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  11.februāris 2012 11:22
Plus_opinionodiņš Daudzviet, ne tikai Latgalē - zeme pārdota, meži nocirsti un nu vēl atņem kontrabandas rūpalu. Ko lai cilvēks iesāk?
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  11.februāris 2012 22:30
zanE ...nuja!...grūti viņiem:

..."Annai ir astoņu gadu darba stāžs - visi nostrādāti kolhozā. Tiklīdz 1993. gadā kolhoza laiki beidzās, viņa nav varējusi darbu atrast. Mācīties arodu viņa nesadūšojās. Arī pagaidu darbus arvien grūtāk vasarās atrast. Piemājas zemes gabaliņā Anna neko neaudzējot, zeme esot smaga. Pabalstos Annas ģimene varot saņemt «virs 200 latiem, bet zem 300». Dzīvojot knapinoties. Arī vīrs ir bez darba - strādājot gaterī, sabeidzis muguru. Viņi saņem pabalstu garantētā iztiktas minimuma (GMI) nodrošināšanai un bērnu pabalstus. Lai saņemtu GMI pabalstu, Annai jāpiedalās līdzdarbības pasākumos. Viņa gardi nosmejas: «Malka jāpanēsā, sniegs jāpatīra, ja nav nekā, tad sēdi divarpus stundu. Tā mēs pagasta mājā istabiņā visi tur sēžam.»"

www.diena.lv/latvija/...
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  11.februāris 2012 23:12
Plus_opinionodiņš Es gribēju teikt, ka esam atdevuši makšķeri un zivis tik gaidam...
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  12.februāris 2012 22:43
Plus_opinionlno Kas notiek ar IR lasītājiem? Zanei jāsāk skaidrot vielementārākās lietas?:)
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  12.februāris 2012 09:16

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai

    Kalkulators_nauda_aneteskuja-second_compact
    Nākamais raksts

    Finanšu disciplīnas likumam kļūdaina aprēķina metodika (13)

    Izmantotā pieeja Finanšu disciplīnas likumam ir kļūdaina, daudz labāk sekot Zviedrijas paraugam