IR

Rosinās brīvības cīnītājus godināt 17.martā

Viedokļi

west varētu godināt nevis 16., bet 17.martā, un drīzumā uz šādu diskusiju partnerus aicinās Nacionālā apvienība "Visu Latvijai!-TB/LNNK", kuras biedri šogad vēl atzīmēs leģionāru piemiņu tāpat kā līdz šim, 16.martā
----------------------------------------------
Varētu. Kapēc tad nesākt jau šogad, eksperimenta veidā ? Jeb cirks jau ir apmaksāts un atteikties nekādi nav iespējams ? Krievijas TV "fašistu - cilvēkēdāju" šova sponsorus taču nedrīkst pievilt, vai ne ?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:12
Plus_opinionlno Gājienā no Doma baznīcas uz Brīvības pieminekli plāno doties Saeimas sekretārs Dzintars Rasnačs, kurš to pamato ar Saeimas deklarāciju "Par latviešu leģionāriem Otrajā pasaules karā", kas pieņemta 1998.gada oktobrī.
____________________
Savu principialitāti Rasnačs daudz spožāk varēja nodemonstrēt, neparakstot Muižnieces viltoto protokolu:)
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus 6 ATBILDES  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:15
Plus_opinionĶencis&Pāvuls preciizi, Ino
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:31
Ciniķis Ino, nevajag no mušas pūst ziloni, Tev šis Rasnača paraksts visu laiku neliek mieru, Tu esi uz to tik ļoti ieciklējies, ka pie katras izdevības to piemini. Šo parakstu viņš uzšņāpa uz dažas nedēļas veca sēdes protokola, par kurā lemtajiem jautājumiem viņš jau sen bija aizmirsis un neiedomājoties, ka Muižniece varētu tik prasti viltot - tas taču tik cilvēciski no Rasnača puses, vai ne? Vai Tu vienmēr cītīgi pārbaudi katru papīrīti, ko Tev iedod parakstīt sen pazīstams (ne obligāti tuvs un draudzīgs) kolēģis? Un starp citu, ja Rasnačs būtu cītīgi toreiz protokolu izlasījis un atklājis Muižnieces viltojumu, Muižniece nebūtu nonākusi līdz tiesai. Paklau, bet varbūt Rasnača neuzmanība Tevī izraisa tik lielu sašutumu tādēļ, ka Muižniece nonāca uz apsūdzēto sola?
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:04
Plus_opinionlno Tipiņš. Ieciklēšos vienmēr un visur, neskatoties uz partijas piederību, ja manuprāt kāds izturēsies negodīgi. Ja Rasnačs komisijas sēdē vienīgais nebūtu balsojis Pret - tātad atbalstījis Muižnieces viedokli, un arī tagad pazinojis, ka toreiz pieņemtais komisijas lēmums bijis nepareizs, tad varētu Tev piekrist. Pateikšu vēl vairāk. NA pievienojās TB/LNNK sliktākā daļa - tā kura vienmēr atbalstīja kampējus un kuru dēļ partija sašķēlās.

Paklau, bet varbūt Rasnača neuzmanība Tevī izraisa tik lielu sašutumu tādēļ, ka Muižniece nonāca uz apsūdzēto sola?
____________________
Nevajag jau savu elku dēļ pazaudēt veselo saprātu:)
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:38
Ciniķis "Nevajag jau savu elku dēļ pazaudēt veselo saprātu:)" - man Tevi jāapbēdina - man nav elku. Vismaz pagaidām.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 12:39
nulle Jebkurā gadījumā - pat ja Rasnačs nezināja par viltojumu - viņam tātad šķiet normāli parakstīt kaut ko nemaz nelasot to ko paraksta.
Cilvēkiem ar tādu attieksmi nav vietas Saeimā un valdībā - slikti ka nacionāļu vēlētāji to nesaprot.

Un vēl sliktāk ir ka pati nacionāļu partija to nesaprot un liek sarakstos tādus kā viņš...
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 14:11
con brio Piekrītu tipiņam. Tagad jau neviens neko labu vai pareizu nedrīkst pateikt, vispār neviens nedrīkst muti vērt vaļā, jo tūlīt kāds vecs grēks tiks bāzts acīs. Cik tas ir ērti - sēdēt pie datora un visus noriet. Man prieks par Rasnača lēmumu.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 15:44
andrejs_gr Nu partijas ir pārņemtas ar jaunu svinamo (piemiņas) dienu ieviešanu. ZRP pasvieda vispār oriģinālu ideju dot katram iedzīvotājam vienu brīvdienu gadā, kurā viņš var svinēt da-jeb-ko. Tagad atkal kaut kas tiek mākslīgi piedāvāts. Turpinām mētāties un kaut ko meklēt. Ceru, ka ne zatleriešu ideja, ne arī šis piedāvājums cauri neizies. Vienkārši nav jācenšas kaut ko mākslīgi radīt. Tas nebūs nekas paliekošs un nozīmīgs, ja vismaz pusei no iedzīvotājiem tie notikumi un ko tas ir balstīs, neko neizteiks, neraisīs nekādas emocijas. Visu cieņu, protams, K.Čakstem, bet, piedodiet, tas tiešām nebija tāds notikums, kurš ir tā vērts, lai to tagad atzīmētu kalendārā. Ja VL tas ir svarīgi - lai viņi to atzīmē: iet gājienā, rīko ikgadēju konferenci utt. Bet nevajag to tagad visiem uzspiest. Mums ir 11.neovembris - tad arī piemienam visus brīvības cīnītājus.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:18
betijacelmale Ir daļa sabiedrības, kas nezina, ko Latvija svin 11.novembrī. Ieteiksi to dienu atcelt? Vai varbūt izņemt no skolu bibliotēkām un skolēnu somām Krievijā izdotas vēstures mācību grāmatas, atlaist, kā kvalifikācijai neatbilstošus vienu-otru vēstures skolotāju, un dažus skolu direktorus?
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 09:58
Ciniķis >Betija
Pilnīgi piekrītu Tev rakstītajam ar piebildi, ka, diemžēl, būtu jāatlaiž nevis vienu otru vēstures skolotāju un direktoru, bet ļoti daudzus.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:12
con brio Ak, Betij, Tu man patīc ar katru dienu vairāk! Esmu jau Tevi pieskaitījusi saviem domubiedriem.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 15:46
ciniits Pilnīgi piekrītu andrejam_gr: par daudz to svinamdienu, par daudz! Kāpēc, teiksim, ir vajadzīgi atsevišķi Ziemsvētki un pēc pusgada - Jāņi? Racionālāk un ekonomiski izdevīgāk taču ir abas šīs dienas apvienot Miķeļos. (utt., utjpr.) Vācam parakstus!!!
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:26
Plus_opinionlno ciniits. Nu lielas grūtības letiņiem, lai saprastu, kur nopietnība, kur ironija:) Stiprinies:)
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:51
con brio Pareizi, cinīt! Bet varbūt apvienojam visas dienas un strādājam tikai vienu nedēļu gadā?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 15:49
Plus_opinionĶencis&Pāvuls Luk piemers kur aiz koka politiki neredz (vai negrib redzeet) mezhu un kaarteejais gadiijums kur paraadnieki izdara piespeeli usakoviem.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:30
Janka. Nabaga Rasnačš! Atkal zobi ciskā, ai, ai ai. Bet arī šī ideja manuprāt ir lieliska, jo tā tiktu likt akcents tieši uz Latvijas okupācijas faktu no abām valstīm, pie kam netiktu ignorēti arī leģionā dienējušie Latvijas brīvības cīnītāji. Te tieši iederas dziesmas vārdi: Mēs sitīsim tos utainos,
Pēc tam tos zili pelēkos... .
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus 7 ATBILDES  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:38
Plus_opinionlno Janka. Piekrītu:)
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:49
west Janka
Leģionāri nav "Latvijas brīvības cīnītāji". Tie ir nelaimīgi cilvēki, kas pašā jaunības plaukumā iesaukti svešā okupācijas armijā. Tieši tas pats attiecas uz sarkanajiem.
Latvijas brīvības cīnītāji bija 1918. gadā.
Karošanu jebkuras okupantu armijas sastāvā nevar godināt. Var izteikt tikai visdziļāko līdzjūtību kritušajiem un apsolīt sev, ka tas nekad vairs nenotiks.
 -7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:56
Plus_opinionlno west. Leģionāri nav "Latvijas brīvības cīnītāji".
________________________
Nu nevajaga izdarīt tik kategoriskus spriedumus. Viņi izmantoja tās iespējas, kādas tiem liktenis bija lēmis. Neaizmirsīsim viņu pašaizliedzību un drosmi, kam pateicoties pāris simt tūkstošiem cilvēku izdevās izvairīties no sarkanā mēra.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 09:05
Janka. >west. Tad jūs gribat apgalvot ka tie jaunekļi kuri toreiz brīvprātīgi aizgāja dienēt leģionā gāja cīnīties par Hitlera Vāciju? Vai tiešām nekad neesat sastapis nevienu bijušo leģionāru, vai nekad neesat ne ar vienu no viņiem runājis un klausījies viņu stāstīto? Bet ja neesat, tad arī nerunājiet, tad jūs neesat kompetents to darīt.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 09:16
west Janka.
Esmu ticies ar vismaz 5 leģionāriem,kas iesaukti vācu armijā piespiedu kartā. Vuņus burtiski tvarstīja, lai tur dabūtu.
To, kur viņiem dienēt un uz kuru pusi šaut, noteica vācu virsnieki.
Atkārtoju - piespiedu dienests svešas armijas sastāvā nav nekāds gods, bet nacionālais pazemojums. Norvēģi sen jau to ir sapratuši un atzinuši.
Tikai mūsu kantainajiem "patriotiem" tas nekādi nepielec.
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 09:51
con brio Pareizi, karš ir ļaunums, karā Latvija tika ierauta un neguva neko, tikai slogu kaklā. Tāpēc jau tik atšķirīgi notiek pasākumi 16. martā un 9. maijā. Bet varoņi bija, jo 16. - 19. martam uzveica daudzkārt spēcīgāko ienaidnieku. Tas tikai pierāda, ka latvieši prot karot, ja zina par ko.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 15:53
con brio West, kā vienmēr apbrīnoju Tavu neloģiku. Karot svešā armijā par Dzimteni ir negods, bet ar "savu" armiju ieraut puspasaules karā, pēc tam to vardarbīgi pārdalīt ir milzīgs gods, par kuru jālīksmo pat 70 gadus pēc kara.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 15:56
Plus_opinionurga /Ieskatieties rūpīgāk politiķos, kas saldā balsī čukst jums ausī - mēs esam vienīgie, kas aizstāv jūsu nacionālās intereses. Paskatieties rūpīgāk un jūs konstatēsit, ka lielākā daļa no šiem cilvēkiem nevēl jums labu, jo nevēl mieru un līdzsvaru valstī. Neļausim diskusiju telpu pārņemt dažiem cilvēkiem. Mēs arī te esam, un mēs katrs tikpat lielā mērā pārstāvam latviešus un krievus. Vajag runāt par savu pārliecību./

Nu gan jāsaka: riņķī apkārt (lai piedod riņķī apkārt) un turpat tajā pašā vietā.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:51
Plus_opinionrinķī apkārt Labs priekšlikums, sevišķi tādēļ, ka tas saistāms ar Konstantīnu Čaksti, Latvijas Centrālo padomi, žēl, ka šāda ideja neienāca prātā tiem, kuri izvēlējās par leģionāru piemiņas dienu noteikt tieši 16. martu. Ir šis datums tomēr divdomīgs - taču piekrītu arī tiem, kuri saka, ka šogad 16. marta atceres pasākumus nedrīkst atcelt.
Kremlis un SC to uztvertu kā uzvaru, kā Latvijas demokrātisko spēku piekāpšanos putinistiem, nedrīkst radīt viņiem šādu ilūziju.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus 13 ATBILDES  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:53
Plus_opinionlno rinķī apkārt...Kremlis un SC to uztvertu, kā uzvaru, kā Latvijas demokrātisko spēku piekāpšanos putinistiem, nedrīkst radīt viņiem šādu ilūziju.
______________________
Arī taisnība - uz vēdera lienot, neviens par čempionu sprintā nav kļuvis:)
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 08:56
Plus_opinionĶencis&Pāvuls Kad beidzot latviesiem pienāks tie laiki, kad savu izvēli varēsim pamatot savadak ka tikai piekapsanos vai nepiekapsanos? Sim notikumam ir Latvijas un Eiropas konteksti. Ne jau tadelj ka kadam piekāpjamies vai ne, bet gan tadelj ka diemzel vācu formas terpi Eiropas cilvekiem ( un ari Latviesiem tai skaita) saistās ar noziegumu. Tas butu 7x pietiekoši lai saja datuma izvairītos no skaļiem pasākumiem , pasu raditiem vai citu uzspiestiem. Lestene ir vieta kur atcereties šos liktenjus.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 09:54
betijacelmale Ķencis & Pāvuls, nu, nevajag, nesagrozi faktus. Ne Eiropai, ne Amērikai, pat ne Krievijai sen jau nav nekādu iebildumu pret vācu formas tērpiem. Katru gadu daži bijušie frontinieki tiekas un sadzer - tādā veidā simbolizējot, ka karš ir beidzies un tas tiek rādīts TV ziņās gan Eiropā, gan Krievijā. Tikai revanšisti Latvijā, ģērbušies karnevāla tērpos, piesprauduši sev pie krūtīm dzeltenas Dāvida zvaigznes, apkaunojot to tūkstošu un miljonu cietušo piemiņu, kurina naidu.
 +14  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:08
Plus_opinionrinķī apkārt Ķencis&Pāvuls. Caur Tavam komentam ineliģenti :) spīd cauri karsta vēlēšanās " sadzīvot", tikai jautājums - par kādu cenu?:) Piekāpjoties tiem, kuri zaimo ne tikai mūsu karavīru piemiņu, bet arī mūsu valsti, kurā paši dzīvo?

Protams, ka mūsu senčiem ir taisnība, kad viņi teica, ka " miers baro, bet nemiers posta", taču ar gļēvu sevis noliegšanu neviens vēl nav iemantojis ne mieru, nedz cieņu pret sevi.

Lasīju reiz vienu Monteņa eseju, kurā viņš, apcerot jēdzienu - drosme", izstāstīja vienu epizodi no viduslaiku ikdienas - aplenktā pilsētā ielaužas ienaidnieks, sākas laupīšana, nežēlīga slepkavošana, bet tad iebrucēju vadonis pamanīja dažus kareivjus, kuri nenolika ieročus, bet bez jebkādām izredzēm saglabāt savu dzīvību, ar pārcilvēcīgu drosmi turpināja cīņu.

Šī epizode uz uzvarētāju vadoni atstāja tik spēcīgu iespaidu, ka viņš pārtrauca pilsētā laupīšanu, bet drošsirdīgos ienaidnieka kareivjus īpaši godināja :)

Protams, šo epizodi nevar tā vienkārši " pārnest" uz mūsdienu Latviju un kā gatavu recepti lietot, cīnoties ar mūsu ienaidniekiem, taču šis stāsts varētu rosināt pārdomas par tādiem puspiemirstiem jēdzieniem mūsu sabiedrībā kā gods, pašcieņa... :)
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:20
saule_laime Piekāpties Pļutinam un viņa pakalpiņiem SC nedrīkst nekādā gadījumā, bet nedot strīpainajiem fašistiem zīmēties gan vajadzētu. Ir vienkārši jāpadomā, kā izdarīt tā, lai atcere pasākums būtu vēl īpašāks kā parasti, bet pie Mildas ālētos nožēlojamu zebru bars. Piemēram, svinīgi ielikt pamatakmeni pieminekļa būvniecībai, "Vilku" koncerts karavīriem. '
Vienkārši ir jāiespridzina intelekts, lai sevi paceltu, bet pretinieku parādītu kā muļķus. Paši viltīgākie čekisti ir bijuši latvieši. Lasīju, ka Putinam uz galda bijis foto čekistam, kuram viņš gribējis līdzināties, un šis čekist esot bijis latvietis. Bet mūsdienās mēs vaimanājam par krievu polittehnologu viltību. Kādēļ mēs paši nevaram būt pietiekami gudri un viltīgi? Ja, viņiem ir daudz naudas, bet mums ir daudz svarīgāka priekšrocība- mēs viņus saprotam, bet viņi mūs nesaprot.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:22
pirozkovs Ķencis&Pāvuls...Sim notikumam ir Latvijas un Eiropas konteksti. Ne jau tadelj ka kadam piekāpjamies vai ne, bet gan tadelj ka diemzel vācu formas terpi Eiropas cilvekiem ( un ari Latviesiem tai skaita) saistās ar noziegumu.
_______________________
Un gimnastjorkas un kirzinieki saistās ar atbrīvošanu? Jāatgādina, ka franču un vācu militāristi 8. maiju atzīmē kopā, bet latviešu karavīri, kuri karoja frontes pretējās pusēs, izlīgumu panāca jau Atmodas laikā.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:25
Plus_opinionĶencis&Pāvuls Nezinu Betij. Neesmu manijis ne Elizejas laukos ne Londona līdzīgus pasākumus ar deputatu un ministru piedalisanos, tas ka neatbalstu skalu pasakumu rikosanu saja datuma nenozīmē ka es tagad esmu sajūsmā no tiem kas izmanto holokausta upuru pieminu politiskiem nolūkiem.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:26
Plus_opinionĶencis&Pāvuls Rīki apkart. Man ir sajuta ka tu mani tulko parak vienkarsi. Ne "inteligenti" ne "sadzīvot" nav mani motīvi pasi par sevi. Es redzu tā lietas un uzskatu ka nedaudz emPatijas dzive palidz. Es jutos labi ari ar savam spējam aizstāvēt manas intereses un es lieliski jutos ka latvietis.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:31
betijacelmale Ķenci un Pāvul, toties es katru gadu cīnos ar spēcīgu vēlmi aiziet un noraut tās dzeltenās zvaigznes. Tie nobarotie mūļi, aizmirsuši vai pat nekad nav dzirdējuši dzimto valodu...
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:42
Plus_opinionlno Ķencis&Pāvuls. Vai tas nav nožēlojami, ka Betijai, Novodvorskai, Jekateriničevai jāskaidro latviešiem elementāras lietas?
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:48
ciniits Žetons, pirozkov! Jums vēsture nav tumša bilde - tieši Vilis Krūmiņš uz Ziemsvētkiem saaicināja Dabas muzejā gan savējos - Strēlnieku apvienības vīrus, gan leģionārus. Un sarunas bija gaaauži interesantas (labi, ka tās nedzirdēja tie, kas latviešu strēlniekus sūtīja Otrā pasaules kara cīņās Latvijā!).
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:50
Plus_opinionĶencis&Pāvuls Betij, es loti labi saprotu Tevis sacito un man ari tas skiet zaimojoshi.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:37
Plus_opinionĶencis&Pāvuls Ino, vai tas nav nozelojami, ka tu man to saki?
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:39
Janka. Pasākumi taču jau ir pieteikti un tos pārcelt nebūtu reāli iespējams. Rīgas domei un viņu tālajiem priekšniekiem tas dikti nepatiktu. Tad Putinam pazustu kārtējais pirmsvēlēšanu trumpis un iespēja vēlreiz izgāzt mēslus pār Latviju. Kaut gan mēslu viņam krājumā nekad nav trūcis. Tur nestāv klāt neviens profesionāls šinderis.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 09:22
zanE ...tikai Rasnačs aizmirsis vienošanos ar VL, kāda tika panākta valdības veidošanas laikā 16.marta sakarā...varbūt kāds no VL viņam to varētu atgādināt?....

...neviens neliedz nolikt ziedus, pieminēt un godināt, bet...vajag izvērt,kā to darīt...
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 09:39
dzeris49 Muižnieces jaunākajam izpalīgam Rasnačam gribot - negribēt sevi jāparāda kā "vislielākajam patriotam", lai sevi mēģinātu reabilitēt.
Bet, vispār, demonstratīva politiķu piedalīšanos šinī pasākumā turpat, kur tie strīpainie, manuprāt, nāk par labu tikai strīpainajiem "antifašistiem", SC, Ušakovam, Krievijai, utt., bet, ne Latvijas valstij.
Un arī uzticību VL vārdam un solījumiem nevairo, izskatās, nekur tālāk par populismu viņi tā arī nav tikuši.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 09:41
ciniits Ai, vēsture, vēsture, esi gan tu viena piņķerīga padarīšana! Šī diena tika iedibināta klaidā 1952. gadā, leģiona karavīriem atceroties pirmo un vienīgo abu divīziju kopējo kauju pie Veļikajas un godinot kritušos cīņubiedrus. Pēc kara leģionāri izveidoja „Daugavas Vanagu” organizāciju, kas gadu gaitā sakuploja visā pasaulē. Līdz ar to Latvijā iespējams rīkoties gan šā, gan tā, 16. marts pasaulē ir bijis, ir un būs Latviešu leģiona atceres diena.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 09:52
IvarsA Kad beidzot ievilks vienlīdzības zīmi starp Hitleru un Staļinu, tad arī ar svētkiem un sēru dienām būs skaidrība.

Lai mūs glauda glaudi,
Lai mūs draudē draudi:
Zinām lapsas, zinām vilkus,
Zinām paši sevi.

Zeme sviedrus svīda,
Zemes asins zīda,
Divas čūskas, divas lielas,
Divas lielas, melnas.

Zīdāt asins, čūskas,
Neizbēgsat tūskas,
pušu sprāgsat raustoties -
Zeme paliks mūsu.
(Rainis)
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:20
lama 17. martā Zemgales mežsaimniecības Īles meža iecirkņa teritorijā svinīgi iesvētīja Baltijā lielāko daļēji atjaunoto nacionālo partizānu ziemas mītni – bunkuru...
gulags.wordpress.com/...

Tas reizē bija cieņas un piemiņas apliecinājums tiem 15 kritušajiem latviešu un lietuviešu partizāniem, kā arī vēlāk gulaga nometnēs mocītajiem līdzbiedriem, kuri 1949. gada 17. martā šeit izcīnīja savu pēdējo kauju ar PSRS Valsts drošības ministrijas (VDM) jeb čekas karaspēku.


Baltijas valstīs lielāko bunkuru 1948. gadā Īles mežos izbūvēja apvienotās latviešu – lietuviešu grupas partizāni, lai turpinātu cīnīties pret padomju varu. 27 cilvēku lielo grupu vadīja gados jaunais komandieris Kārlis Krauja (īstajā vārdā Visvaldis Brizga)

...1949. gada 17. martā 24 partizāni, kas tobrīd atradās bunkurā, izcīnīja savu pēdējo kauju pret 760 vīru lielo Valsts drošības ministrijas jeb čekas karaspēku. Bojā gāja 15 partizāni, deviņi tika sagūstīti un kopā ar atbalstītājiem izsūtīti uz Sibīriju..
www.latvia.travel/lv/...
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:46
ciniits Un pie viena, lama, neaizmirsīsim arī to, ka daudzi leģionāri pēc 8. maija sagāja mežos un kopā ar citiem mežabrāļiem pierādīja, ka jaunā vara balstās tikai un vienīgi uz okupantu durkļiem. Daži īlenieši vēl šodien ir mūsu vidū. Taču Īle nebija vienīgā, kur kopā cīnījās latvieši ar lietuviešiem, latvieši ar igauņiem. Jo ienaidnieks bija kopējs.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:57
Ciniķis Diemžēl, šis NA priekšlikums rada bažas, ka viņi pamazām sāk pārņemt Saeimas gļēvlatviešu darbības stilu un lēnām sāk līdzināties pārējiem valdošajiem gļēvlatviešiem, kas gatavi atkāpties no principiem "mīļā miera labad", kaut arī gan vēsture, gan cilvēku individuālā pieredze liecina, ka šis princips nekad nedod gaidītos rezultātus. Pat mūsu tā saucamais prezidents beidzot šoreiz skaidri un gaiši izteicās par 16. martu, bet NA sāk šajā jautājumā meklēt atkāpšanās ceļus.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  28.februāris 2012 10:55
zirnekliene Šeloba Tieši tā! Varbūt priekšlikums pats par sevi nav slikts, taču esošās situācijas kontekstā tas tiks iztēlots kā kapitulācija. Turklāt no pseidocietumniekiem un citiem provokātoriem 17. martā šādas izmaiņas arī nepasargās. Mana attieksme pret prezidentu ne tūvu nav viennozīmīga, tomēr šodienas paziņojums par leģionāriem un 16. martu izraisa cieņu.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:03
ciniits Mūžu dzīvo, mūžu mācies :-). Pastāvēs, kas pārvērtīsies :-) utt. Paaudzes nāk/aiziet, cilvēki atceras/aizmirst. Katram ir tiesības rīkoties, kā uzskata par pareizu/izdevīgu. Taču vienlaikus ikvienam ir sava galva uz saviem pleciem, līdz ar to - izvēle. Piemēram, man ir totāli vienalga, ko atbalsta/noliedz kāda partija vai organizācija. Ceru, ka neviens no mums nekad neuzzinās, ko nozīmē brist kara dubļus un bezspēcīgi noskatīties, kā līdzās krīt draugs un cīņubiedrs, ar kuru ēsts no viena katliņa. Es turpināšu darīt to, ko, dzimtenē atgriezies, ik gadu darīja kāds sirms kara ziņotājs, - 16. martā nolikšu baltu ziedu Brīvības pieminekļa pakājē. Jo šis piemineklis atceras, ko nozīmē laiks, kad "Dievs, Tava zeme deg!".
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:09
zirnekliene Šeloba Tev vienalga... Toties Krievija un tās rokaspuiši šeit svinēs uzvaru, jo šāds ierosinājums no NA puses tiks iztēlots, kā padošanās EP spiedienam.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:16
ciniits Ja vārda turēšanu un rīcību uzskata par vienaldzību, tad Jums, lama, taisnība - man ir vienalga. Absolūti vienalga, ko domā/dara citi.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:23
ciniits Atvainojos lamai - sajaucu adresātu: mana atbilde bija domāta zirneklienei Šelobai.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:30
zirnekliene Šeloba Es biju domājusi "vienaldzību" pret partiju un varas nostāju, nevis apņēmību rīkoties pēc paša ieskatiem un sirdsapziņas, kas protams ir laba lieta.
Vnk atgādinu par tiem, kuriem NA nostāja ne tikai nebūs vienaldzīga, bet vēl arī iedvesmos uz jaunām "uzvarām" ... ar šīs pašas EP starpniecību kaut vai.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:37
ciniits Acīmredzot NA apvienība ZINA, kāpēc, kādu apsvērumu vadīta, bet - nekonsultējoties ar karavīriem (kuri ABĀS frontes pusēs toreiz cīnījušies, [skat. - 24.februāris (2012), plkst.10:40 | Portāls nra.lv], izteica KOPĒJO viedokli par 16. martu), nāk ar šādu gauži negaidītu iniciatīvu.
Protams, tie, kuriem tas izdevīgi, šo viedokli tiražēs un apjūsmos. Un, ja NA vēlētāji savukārt nespēj loģiski izvērtēt NA rīcību, - tur neviens nevar līdzēt. (Ko par šo ierosmi domāju es, to jau pateicu NA.)
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:55
Plus_opinionNasing spešal! Cik var ņemties! Nu, nav 16.marts Latvijas svētki. Mēs taču nevaram atzīmēt visas kaujas, kur latvieši ir karojuši! Principā tad sanāk, ka 8.maiju arī ir jāatzīmē, jo latvieši jau komunistu rindās arī bija.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus 9 ATBILDES  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:21
ciniits ASTOTAIS (UN NEVIS DEVĪTAIS!!!) maijs ir Otrā pasaules kara beigu diena, kad pasaule atceras karā kritušos (vienalga, kurā pusē cilvēks būtu karojis). VISUS. Bojā gājušos nemēdz šķirot.
Savukārt devītais maijs ievada Latvijas trešo okupāciju.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:27
zirnekliene Šeloba "Cik var ņemties! Nu, nav 16.marts Latvijas svētki."

Svētki nav, ir PIEMIŅAS DIENA. Tie, kuri uzskata par vajadzīgu pieminēt leģionārus, to arī dara. Tiešām, cik var ņemties?
"Svētki" ir tikai krieviem 9. Maijā, visi pārējie dienu iepriekš piemin II P.k. bojāgājušos, nevis "svin uzvaru".
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:43
Plus_opinionNasing spešal! @zirnekliene Šeloba
Latviju vajadzētu nodēvēt par Latvijas Piemiņas Republiku, kurā katru dienu ir kāda piemiņas diena. Tā vietā, lai izraibinātu kalendāru, ir labāk/interaktīvāk/interesantāk jāmāca vēsture skolās un ir jārīko vairāk publiski pasākumi (atceres koncerti, izstādes, konferences utt.).
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 14:31
zirnekliene Šeloba Tāda nu mums ir tā vēsture pateicoties ģeogrāfiskajam stāvoklim, kas visām lielvarām allaž ir licies interesants no stratēģiskā viedokļa.
Gribot negribot sanāk daudz ne pārāk gaišu notikumu, ko pieminēt. Piemiņas dienas kalendārā ir "vēstures mācīšana" tiešā veidā, kas liek ikgadu atsvaidzināt atmiņā vienu vai otru notikumu, kas citādi varētu 10-20-30 gadus pēc skolas absolvēšanas izgaist no atmiņas.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 15:17
lama ..Piemiņas Republiku, kurā katru dienu ir kāda piemiņas diena.
_________________ un kā tad vajadzēja demokrātiskā valstī? Ir cilvēki,kam tās dienas ir un paliek nozīmīgas:
www.ir.lv/blogi/polit...
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 16:04
Plus_opinionNasing spešal! @lama
Nejauc demokrātiju ar valsti. Demokrātija ir process. Valsts ir rezultāts. Rezultāts kopējai vēsturiskai atmiņai, kultūrai, tradīcijām, valodai un teritorijai. Un šajā gadījumā 16.marts nav kopēja vēsturiska atmiņa, tāpat kā 8.maijs. Tās ir marginālijas, kas uztur dažādību, bet nekādā veidā nestiprina valsts pamatus. Piemiņas dienas, svētki, ko atzīmē ļoti neliela daļa sabiedrības un ko potenciāli neatzīmēs lielāka sabiedrības daļa, nav jāliek kalendārā.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 16:49
Plus_opinionNasing spešal! @zirnekliene Šeloba
Ja paskatās kalendārā, tad tas ir tik raibs un daudzas atceres dienas pārklājas piem. 25.marts, 14.jūnijs un decembra 1.svētdiena (Pret latviešu tautu vērstā totalitārā komunistiskā režīma genocīda upuru piemiņas diena) - vēsts ir viena (komunisma upuri), bet trīs dažādas atceres dienas.
Tāpat var paskatīties uz 8.maiju, 4.jūliju, 23.augustu, kas piemin 2.pasaules kara upurus. Vēl grib pielikt 16.martu. 4 dažādas atceres dienas par vienu karu!!!

Kas notiktu, ja mēs kalendārā ieliktu visas kaujas, kur latvieši ir jebkad piedalījušies (sākot no 12.gs.)?
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 16:53
lama Nejauc demokrātiju ar valsti..........Piemiņas dienas, svētki, ko atzīmē ļoti neliela daļa sabiedrības un ko potenciāli neatzīmēs lielāka sabiedrības daļa, nav jāliek kalendārā.
_________________
Tad par ko īsti Tava runa- valsti, demokrātiju ,kalendāru?
un vai 16. marts IR kalendārā? Un ja nav kalendārā, tad viss nokārtots? Čapajeva un Peķkas sindroms- ja mēs viņus neredzam-viņi ar mūs neredz.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 21:50
lama ..14.jūnijs un decembra 1.svētdiena (Pret latviešu tautu vērstā totalitārā komunistiskā režīma genocīda upuru piemiņas diena) - vēsts ir viena (komunisma upuri), bet trīs dažādas atceres dienas. ..
_______________________________
Redz-ir cilvēki,ko arestēja un izsūtīja 14. jūnijā, ir tādi, ko 25. martā. Un vēl ir cilvēki kuru tuviniekus nogalināja Krievijā 1937/38 gados- viņi bija latvieši -PSRS pilsoņi..un kamēr dzīvi šie cilvēki un viņu tuvinieki- Tu nebūsi tas,kas liks viņiem sakrāmēt " trīs vienā".

jaungadu, Ziemasvētkus un Jāņus ar derētu apvienot? Kā arī pirmdienas , pastardienas un warfolomejevskij utreņņikus?
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 21:59
colovrat_evp Лучше на 18 марта. Это день Парижской коммуны.

Или на 20 марта, это всемирный день франкофонии. А там, где франкофония, там и до русофонии недалеко.

Кстати, 16 марта, если правильно, это День образования подразделений экономической безопасности в системе МВД России;
День республиканской гвардии Казахстана

www.vprazdnik.ru/praz...
Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:34
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:35
colovrat_evp Кстати, сегодня, 28 февраля, международный день эпоса Калевала

0001-001-chto-takoe-kalevala

Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:37
lama .....................
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...............Apvienība pret nacismu. Organizācijas vadībā bijušais Jūrmalas domes deputāts Jānis Kuzins.

"Apvienība pret nacismu runā ar dažādu valstu pārstāvjiem. Aicina starptautiskos novērotājus uz šo te pasākumu, kolēģus gan no Somijas, gan Eiropas Parlamenta, no citām valstīm, lai viņi paskatās, kas šeit notiek," Nekā Personīga stāstīja Apvienības pret nacismu valdes loceklis Kuzins.

Kuzins ir tikko atgriezies no Maskavas. Tur Krievijas domes augšpalāta rīkoja konferenci Pasaule bez nacisma. Konferences laikā Maskavā atklāja izstādi, lai pierādītu latviešu zvērības pret krievu un baltkrievu bērniem otrā pasaules kara laikā. Krievijas televīzija Centrs, to atspoguļojot, apgalvoja, ka fašisti ir arī Latvijas valdībā un pie varas esošie Latvijā ir nacistu pēcnācēji.

Uz Maskavu kopā ar Kuzinu brauca arī Saeimas deputāti Nikolajs Kabanovs, Sergejs Dolgopolovs, Eiroparlamentāriete Tatjana Ždanoka, krievu tiesību aktīvists Aleksandrs Gapoņenko, Saskaņas centra valdes locekle Elizabete Krivcova un Latvijas Antifašistu komitejas vadītājs Josifs Korens. ................
www.diena.lv/latvija/...
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:41
Plus_opinionlno lama. Tad jau uz Maskavu devies Latvijas nacistu zieds! Zig hail, fīrer Putler!:)
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 11:58
colovrat_evp Котэ, фашизм не пройдет:

194750_adolf-kitler

Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 12:33
lama ...A. Gapoņenko savas cerības liek, kā viņš raksta, uz tā sauktajiem intelektuāļiem, kas mēģinot pulcēties ap prezidentu. Šie intelektuāļi paužot labas domas, spriež A. Gapoņenko, taču neesot gatavi spert reālus soļus. Pats V. Lindermans krievvalodīgajai "Vesti" stāsta, ka esot bijušas un saglabājušās cerības, ka noformēšoties pragmatisks latviešu centrs, ar kuru varēšot sarunāties (Rozenvalds, Kamenska, Kačoka. "Vesti", 17. februārī)....
la.lv/index.php?optio...
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 12:36
ciniits Slikti mērķēts, Vladimir Iļjič! Gauži slikti: neviens no šīs trijotnes nav figūra, kurā kāds, izņemot, protams, dažus vējriteņus (uz kurieni papūš, uz turieni ripo) klausītos. Nenoliedzu, ka pašam Lindermanam netrūkst ne avantūrisma, ne smadzeņu (tas nekas, ka viņa smadzeņu ievirze ir man nepieņemama), taču spēle (ne tikai šī) ir zaudēta. Un - pa visu līniju.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 14:59
colovrat_evp Хорошо смеется тот, кто смеется последним.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  28.februāris 2012 15:24

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai