IR

Uzvarētāja – valsts valoda

Viedokļi

Plus_opinionžāva Kad apskatu kabeļtelevīziju piedāvājumus, redzu, ka ne valsts valoda, nedz arī kāda cita ES valoda būtu guvusi jelkādu uzvaru.
 +24  Radius_box_plus Radius_box_minus 9 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 08:39
Plus_opinionžāva Kamēr latvieši abonēs un apmaksās kabelenes ar krievu mēdijiem, turpināsim dzīvot vienotā krievijas informatīvajā telpā un galvenais !!!paši to uzturēsim!!!
 +16  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:05
alias Kamēr par retranslāciju nebūs jāmaksā tikpat, cik maksā LNT un TV3, tikmēr būs šīs divas informatīvās telpas. Pēdējais laiks likt maksāt par Krievijas kanālu retranslāciju. Un maksāt pēc tiem pašiem cenrāžiem.
 +23  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:26
Plus_opinionžāva Nē, tas ir skatītāju balsojums. Tas nav aiziet ielikt krustiņu, tas ir tas par ko cilvēki maksā ar savu naudu! Tā ir cilvēku izvēle.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:31
bimbo1 tas tikai apliecināja ka Vienotība un Nacionālā apvienība konfrontē, šķeļ sabiedrību un nevis vairākums saliedē sabiedrību. Redz pie kā var novest nekompetenti bļauri.
 -16  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:31
Plus_opinionžāva Nekompetenta ir izvēles iespēju nepiedāvāšana.

Referendums tikai parāda, ka vairākums joprojām dzīvo pēc principa ka jāpriecājas par to ko kungs dos. Bet citi kā mazs bērns pārbauda robežas līdz kurām tiem atļaus iet.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:41
colovrat_evp В Ирландии в очереди к урне скандировали: "Суню валуода, суню валуода!"

По-моему, это всё-таки неправильно. Ведь собаки - это лучшие друзья людей. Не надо их оскорблять. А то они и укусить могут. Так я считаю. И совершенно непонятно, почему создатели клипа отнесли это наименование на свой счет. Латышский язык звучный, хотя и мелкий, и, по сравнению с русским языком, не столь важный в мире. Русский язык -- язык ООН, а латышские президенты говорят в ООН с трибуны по-английски, не считая свой язык достаточно важным, и в в этом они, конечно, правы. "Суню валуода", это, по-моему, вообще не оскорбление, даже если "собачьим языком" назовут латышский, английский или, например, русский языки:

Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:07
Fikseris Tas ir viss ko vaņkas sovoki māk- okupēt, apspiest, un saukt citas mazāku tautu valodas par suņu valodām. Ļoti kulturāli un toleranti. Puškins ar šiem sovokiem lepotos :) Tāpēc krievijā ir kārtība, nevis lielākais alkoholisms un heroīna patēriņš pasaulē. Un Zimbabves līmeņa korupcija :)))
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 13:37
Plus_opinionje@hotmail.lv Nu jevlampijs aizšāvis nedaudz greizi - tā skandēšana sākas - Nav... un tālāk kā tekstā,
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 15:15
destra bimbo1 Redz pie kā var novest nekompetenti bļauri.

Nekompetentie bļauri izrādījās Išaks un viņa SC varza.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 20:17
lama Uzvarētāja – valsts valoda
____________________________

?
Ja paraugās uz sabiedriskajiem(?) mēdijiem - uzvarēja " freundschaft-družba!" un timuriešu gars.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  20.februāris 2012 08:42
Plus_opinionje@hotmail.lv Nu, manuprāt, uzvarēja Aboltiņa. Ķipa - paši pūta, paši dega. Tagad vismaz ir par ko sist sev pa krūti un saukt - uh, uh, uh. Malaca sreģi avca.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 15:21
Ķīps Latgalē tradicionāli balso prokrieviski. Latgale tradicionāli ir visnabagākā ar visvairāk sadzīviskām problēmām. Latgale brauc uz Rīgu prasīt atļauju pārkāpt likumus. Latgalē ir vislielākais bezdarbs, No Latgales visvairāk brauc peļņā.

Interesanti, vai tā būtu, ja Latgale nebalsotu prokremliski?
 +14  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 08:43
krizo_sensi Latgale jau savulaik tika atrauta no pārējās Latvijas teritorijas visai ilgu laiku, ilgu periodu Krievzemes pakļautībā arī bija, dzimtbūšanu vēlāk atcēla. Likstas šo reģionu vajājušas daudz. Un tur daudz krievvalodīgo ir, to noliegt nevar. Tāpat kā Rīgā un vēl dažos novados. Tā tas ir izveidojies.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:46
colovrat_evp Латгалия вообще случайно в составе Латвии оказалась, в этом Латгалии не повезло. Была бы сейчас частью России, вероятно, там бы царил оптимизм:-)

Латгалия вошла в состав Латвии в результате референдума. Как правильно сказала Т. Жданок: "В результате референдума вошла, в результате референдума может и выйти".
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:10
Fikseris Nosmējos :))) Kur krievijā ārpus Maskavas un Pēterburgas ir optimisms? Tu sovok kolovrat vispirms aizbrauc apciemo krievijas provinces. Pat Latgalē ir labāk. Tāpēc jau jūs krievi nebraucat uz krieviju.



 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:34
vēdzele Nav tiesa: paskaties CVK mājas lapā, kā balsoja Latgales novadi! Lepojos, ka mani draugi Aglonā un Baltinavā nobalsoja PRET!
Un rīcībai attiecībā uz Latgali jābūt: jānodrošina LV televīzijas un radio pieejamība visās vietās; pēc iespējas vairāk latviešu skolu - lai izņēmuma kārtā paliek mazās lauku latviešu skoliņas.
Jāpalīdz īstajiem letgaļiem, nevis jāver vaļā pilsonības/naturalizācijas likums, lai vilktu iekšā tos, kas nemaz te nevēlas būt.
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 13:36
Ķīps Atbalstu Latviešu valodas dienu - 18. februārī.
Tā tomēr ir mūsu uzvara, un uzvaras ir jāatzīmē!
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 08:44
colovrat_evp День победы - 9 мая. Или 8 мая, если уж вы так хотите жить по-своему.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:11
tarax_tara Kaapeec tu, trakais suns, nelieto savu veco niku - chelovek?!
Ja tev aizliegtu komenteet netaa, tu laikam nosmaktu no dusmaam un naida...
Ej pie sava gjumenes aarsta, aarsteejies un beidz mociit muus ar savu klaatbuutni! Tava nostaaja jau sen visiem ir zinaama un mums nav jaabuut kaa miskasteem, kur tu nepaartaukti vem...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 14:06
zanE ...tarax_tara...
...ieraugot šo transseksuāļa aci - var mierīgi "rullēt" pāri, šeit neviens vairs tam savu laiku netērē....
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 14:52
destra tarax_tara
Nevienam nav jānolaižas līdz lasīšanai kiriļicā.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 20:19
tarax_tara Sorry, noraavos.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 21:59
Bronks Es neredzu nekādu pamatu autores priekam vai eiforijai. Referenduma rezultāts nav valsts valodas nostiprināšana, bet liels, skaļš signāls, ka tas ir jādara nekavējoties. Likumdošana ir jāveido daudz stingrāka un konkrētāka. Visas sarunas par dialogu var nolaist podā. 20 gadu laikā krievi nespēja novērtēt mūsu toleranci, un turpina dzīvot kā "dzeguzes" mūsu zemē.
Naturalizācijas tempu kāpums radīs tikai vēl lielākas problēmas.

p.s par Latgali. Man liekas, šis reģions dzīvotu daudz labāk, ekonomiskā nozīmē, ja tur būtu cits etniskais sastāvs. Bet tas ir tikai mans viedoklis.
 +36  Radius_box_plus Radius_box_minus 16 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 08:51
Plus_opinionrinķī apkārt Latvieši vēl jo projām apzinās to, cik svarīga ir piederība savai tautai. Šinī referendumā varējām par to pārliecināties un par to ir jāpriecājas, tas ir tas galvenais. Jāpriecājas arī par to, ka referendumā aktīvi piedalījās paaudze, kura ir dzimusi neatkarīgā Latvijā, jāpriecājas par to, ka latvieši, kuri šobrīd dzīvo ārpus Latvijas nav pazaudējuši emocionālo saiti ar Latviju, tas ir tas pozitīvais, kuru atnesa līdz šis referendums.

Pārējais viss - tās ir okupācijas sekas, pret kurām ir jācīnās, bet tās nevar likvidēt ne vienā dienā ne vienas paaudzes laikā
 +22  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:02
mar4ii Piekrītu par Latgali. Padomju savienibas atliekas jau nespēj pacelt neko.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:33
Plus_opinionVita Bronks - kopa ar citiem latviešiem stāvot rindā pie Latvijas vēstniecības Stokholmā - bija tomēr varbūt ne eiforiska, bet ļoti pacilāta sajūta, redzot cik daudzi bija ieradušies. Tās dienas rītā modos ar domu, ka iešu balsot par savas dzimtenes neatkarību. Tā es to arī redzu - valoda bija tikai iegansts, tikai viens solis Putina plānos uz padomijas (vai kā viņš to sauca) renesansi.
Domāju, ka lietas ir jaredz kompleksi lielākā perspektīvā. Latviešu valoda ir jāsargā, bet varbūt savādāk kā tas darīts līdz šim. Manuprāt no defensīvas taktikas jāpāriet ofensīvā - piemēram, - cik iespējams jākliedē monolītā t.s. krievvalodīgā kopiena, šķīdinot to minoritāšu grupās, ko krievvalodīgie sakās pārstāvam.
Jāmēgina - atspriegot valodu lietošanu.
Esmu rakstījusi jau agrāk, bet varu atkārtoties. Juridiski un ekonomiski svarīgu informāciju izplatīt Latvijā lielāko minoritāšu un kaimiņutautu valodās: bez krievu arī igauņu, lietuviešu, poļu, ebreju, baltkrievu utml.
Organizēt policijā, veselības aprūpes iestādēs u.c. darbu tā, lai latvieši netiktu spiesti lietot krievu valodu - izmantot tulku pakalpojumus. Kā šeit Zviedrijā to dara - gadās viņiem likumpārkāpējs, kas neprot/negrib saprast zviedru valodu - viņiem ir līgums ar tulku firmām - tiek organizēta tulkošana pa telefonu. Kas ir diezgan laikietilpīgs process pirmām kārtām pašam likumpārkāpējam.
Valsts tv būtu janodrošina ziņas lielāko minoritāšu valodās utt.
Mums ir jābut gudriem, asprātīgiem un jā - viltīgiem - ar ietiepību vien labus rezultātus grūti panākt, kašķi mēdz ņemt virsroku.
 +21  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:13
kolpants nu tad brauciet un savu darbu parādiet, ka tiem slaistiem latgaļiem un krieviem rokas ne no tās vietas aug.
Tikai atļaušos atgādināt, ka arī pirmās republikas laikā visvairāk laukstrādnieku bija no Latgales.

bet ja jūs uzskatāt, ka Latgales ezeru, uzkalnu, purvu bagāta zeme ir tik pat viegli kopjama kā Zemgalē un Kurzemē, tad man vairs nav ko jums teikt.
 -8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:15
Bronks Vita: Par policiju... Latvijā cilvēks ar likumu tiek pratināts dzimtajā valodā, latvietis latviešu, krievs krievu. Tiesās ir tulki. Bankās un veikalos apkalpots tāpat, krieviski. Ir krievu skolas un bērnudārzi( par valsts līdzekļiem), avīzes, Tv, pat Latviešu Tv kanāli rāda ar subtitriem krievu valodā. Tā var stāstīt vēl gari un plaši.
Ko tas ir devis 20. gados??? Kā redzam gandrīz NEKO 270 000 pret mums 315 000 vienkārši netiek pie vārda.
Dodam tik vēl bonusus un gaidam, kad dzims šī tolerance:)
 +19  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:28
Bronks kolpants: Tā jau ir ar to Latgali, zeme slikta, saule spoža, ziema barga, tāpēc labāk iekapāt šnabi un pagrauzt semočkas:)Tagad man kļuva skaidrs, kāpēc arī kaimiņu folklorā Jemeļa guļ uz pečkas un pārvietojas pa dzivi po ščučemu veljenjiju po majemu hotjenjiju:)
 +16  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:33
kolpants Organizēt policijā, veselības aprūpes iestādēs u.c. darbu tā, lai latvieši netiktu spiesti lietot krievu valodu - izmantot tulku pakalpojumus.

==========
o jā, piedāvājiet šo Dzintaram, kas aizrādīja Zatleram, ka tas atļāvās vērsties pie krieviem krieviski-ka tas neveicinās valodas apgūšanu.
Un tagad jūs piedāvājat par valsts naudu tulkus algos, lai tiem idiotiem (pēc Āboltiņas teiktā) tulkotu latviski visu! baidos ka jūsu ierosinājums diez vai atrādīs pateicīgas ausis!

Kaut gan īstenībā risinājums samērā labs. Neformāli Daugavpils jau to arī dara. Bet risinājums novēlots, jo tagad latvieši uzskatīs to kā piekāpšanos krievu priekšā, jo agrāk to nevarēja, bet tagad pēkšņi piekrīt.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:33
kolpants Bronks
jūs Latgalē padzīvojiet laukos gadu savā saimniecībā, tad jums būs labāks priekšstats. Cik saprotu, par 1.republikas situāciju palika nepamanīts, jo neiederas "krievi Latgalē neprot strādāt"
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:35
Bronks kolpants: Es ar Jums nestrīdos par lauksaimniecības specifiku šajā novadā. Pieņemsim, negrib tur kartupelis augt..., tad kāds ir Jūsu risinājums??? Dodiet mums pabalstus un ļaujiet atklāti ar kontrabandu nodarboties?:) Jeb, lai kāds atbrauc un uzbūvē kādu rūpnīcu, kur strādāt varētu?
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:42
brmbrmm Mana vecāmāte 2. pasaules kara gados nokļuva Krievijas čuhņā, kur nabadzībā mitinājās vietējie tumsoņas - liels bija viņu pārsteigums, ka ar latviešu čaklumu un prasmēm var īsā laikā panākt pārtikušu dzīvi - kādu vietējie nekad netika baudījuši.
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:03
Plus_opinionVita Bronks - Bet kāpēc tikai krieviski - un kā ar latgaļiem, lībiešiem, poļiem, čigāniem u.c. Tāpēc jau krievvalodīgie liekas tik monolīts spēks, ka oficiālā Latvija dala savus iedzīvotājus - latviešos un krievvalodīgos.
Par izmaksām. Nu vienu lietu zviedri man ir iemācījuši – visam ir cena un par visu ir jāmaksā. Arī par demokrātiju, brīvību un labklājību.
Zviedru finanšu ministrs reiz izteicās: „I grund och botten är det så att det är häftigt att betala skatt om man vill ha en välfärdsstat” (Pašos pamatos ir tā, ka nodokļus maksāt ir vareni, ja vēlas labklājības valsti...).
Man vajadzēja vairākus gadus Zviedrijā, lai saprastu, ka vairums zviedru tā arī domā nevis tikai zobus sakoduši maksā augstus nodokļus. Es negaidu, ka Latvijā līdzīga pārliecība tuvākajā nākotnē pletīsies tikpat plaši kā Zviedrijā. Bet ceru – pamazām visi – gan tie, kas maksā, gan tie, kas lemj par izlietojumu – sapratīs, ka demokrātijai, brīvībai un labklājībai ir sava cena un priecāsies, ka var to maksāt ar naudiņām nevis ar asinīm un dzīvībām.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:08
colovrat_evp "Man liekas, šis reģions dzīvotu daudz labāk, ekonomiskā nozīmē, ja tur būtu cits etniskais sastāvs"

- Ваше нацистское мнение меня ничуть не удивляет, оно в этой среде и должно быть популярно.

Уверен, что победили мы. Потому что появились козыри в виде реального требования русского языка в самоуправлениях.


"Мэр Резекне: инспекцию по государственному языку нужно ликвидировать Одна языковая община штрафует другую языковую общину за то что она, другая, за её же деньги, сидит у неё же на шее.
А потом требует любви и приглашает в интеграцию.
Странные у вас ролевые игры": www.ves.lv/article/20...
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:14
Plus_opinionex-diena-lasitaji Nevajag gan aizmirst, ka nopratināšana dzimtajā valodā tiek atļauta pat ksenofobiskajā Japānā, jo citādi nopratināmais var tikt nepareizi saprasts, kas nevieš uzticību tiesu sistēmai (protams, Japānā, ja nekļūdos, tiesu sistēma ir saglabājusies no laikiem, kad nevainības prezumpciju vēl nepazina, tādēļ, nokļūstot viņu nagos, Jūs jau esat baigās ziepēs, jo nevis policijai ir jāpierāda Jūsu vaina, bet gan Jums jāpierāda sava nevainība).
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 16:14
WAT Kolpant, man vecvectēvs no Latgales, vietējais katolis, ar saimniecību ap 50 ha, i ne ko nesūdzējās ( tieši tāpat kā viņa dēls, mans vectēvs- kurš LR neatkarību aizstāvēja 1914-1920 gados,un otrs dēls kā nacionālais partizāns - sovoku sapūdēts tirgus laukumā) saimniekoja kā nākas, gan modernas lauksaimniecības iekārtas bija , gan ģimene, gan ekonomika, tik sovoki ar vietējo "staroveru" (ko darīt ,ka šie saimniekot ne tuvu tik labi nemācēja? A neko savējiem sarkanajiem nodot)palīdzību uz Sibīriju palīdzēja pārcelties.
Tā ka par Latgales grūtdienību nevajag , grūtdienīgi ir konkrēti ļautiņi , nevis visi šajā novadā dzīvojošie.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 17:18
con brio Pilnīgi piekrītu. Bet kā panākt, lai kāds no valdības elites ieklausās Jūsu un manā viedoklī, man gribētos domāt - tautas lielākās daļas viedokļi? Šobrīd atkal ejam pa ierasto bezziepju ielīšanas ceļu, piedodiet par rupjību. Visos LTV raidījumos - Panorāmā, 100. pantā kreņķējas un prāto, kā uzlabot krievvalodīgo dzīvi, bet neizskanēja neviens viedoklis, ka uzvara referendumā parāda tikai to, ka tautai ir vajadzīga latviešu valoda, bet nebūt nerāda, ka viss ir kārtībā.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 23:37
andrejsg Nestrīdēšos par "dzeguzēm". Tikai par Latgali.
Sajūsmina Jūsu teiciens par to, ka "šis reģions dzīvotu daudz labāk, ekonomiskā nozīmē, ja tur būtu cits etniskais sastāvs."
Bravo!!! Ko Jūs ar to domājat? Kā mēģināsiet paskaidrot pateikto tiem, kuri Jūs apvainos etniskā neiecietībā un naida kurināšanā (ja tur būtu vairāk vairāk vai mazāk latviešu, krievu, igauņu, baltkrievu, ukraiņu, amerikāņu ..., tad reģionā saimnieciskā dzīve sekmētos labāk)?

Kā Jums šķiet- ziemeļamerikas valstis ASV un Kanāda dzīvotu daudz labāk, ekonomiskā nozīmē, ja Kolumba ekspedīcija nebūtu izjaukusi tur pastāvošo lietu kārtību? Ja, teiksim, nekāda Kolumba nebūtu, bet kaut kad ar laiku Amerikas pamatiedzīvotāji pirmie kaut kā būtu atbraukuši līdz Eiropai?
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  21.februāris 2012 01:11
Plus_opinionurga N.Ušakovs ir iekapsulējies savu vēlētāju atbalstam, bet tālāk viņš neredz, arī tas viņam neko nenozīmē, ka viņa vēlētāji 18.02.2012. nav vairākumā. Vienā gadījumā tas ir noteicošais pamats aizvainojumam, bet citā gadījumā tas viņam neko nenozīmē. Vai tā nav laipošana?
Ja SC vēlas risināt sabiedrības saliedētības problēmas, tad būtu vēlams, lai tās nevadītu N.Ušakovs - tās arī ir vēlētēju prasības, turklāt kā Rīgas mērs viņš nav respektējis vairākuma vēlmi.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 08:53
alias Cilvēki ar šo referendumu ir pamodušies un faktiski šoreiz izglāba valdošo pakaļas. Kad pamodīsies valdošie? Kam vēl jānotiek, lai tiktu nostiprināta likumdošanas bāze tā, lai šādi valsts pamatus graujoši referendumi vispār nevarētu notikt? Vai tiešām mūs rudenī gaida nākamais referendums par pilsonības piešķiršanu visiem? Un atkal ieplūdīs milzu ārvalstu finansējums no austrumu puses reklāmas kampaņas apmaksai? Ar steigu ir jāmobilizē juristi un jāķeras pie darba! Tādiem Lindermaniem ir viens ceļš! Uz tiesībsargājošo iestāžu gaiteņiem ar pilnu atskaiti par finansējumu!
 +15  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 08:57
Bet Manuprāt, krievi, kuri mīņājas pie robežas lai te iespruktu un baudītu pilnu komfortu, caur migrācijas likumu, tagad ir apmulsuši. Tagad tikai saeimai jāpieņem stingrāki likumi, lai tik viegli Satversmi grozīt nespēj ienācēju pūļi. Es domāju, ka migrācijas likums ir jāpārtrauc un uzturēšanās atļaujas ir jāpārtrauc izdaļāt, jo dzirdēts, ka tās neko nedod Latvijas finanšu sistēmai, it sevišķi jau izpārdodot nekustāmos īpašumus, jo tie kļūstot dārgāki un nepieejamāki mūsu tautai.
 +20  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:59
yopcix alias, mīnuss tev no manis. Mēs savu valsti glābām. Savukārt, nodalīt atsevišķi "valdošos" kā nezināmu ļaunu sugu ir tipiski krievu garā - lai pašiem nav jāuzņemas atbildība. Būs vēl kāds līdzīgs referendums - atkal iesim un glābsim... un atkal valsti, nevis valdību vai sazin ko vēl!
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:24
alias nodalīt atsevišķi "valdošos" kā nezināmu ļaunu sugu ir tipiski krievu garā
______________
Mani neuztrauc mīnusi pie maniem komentāriem šajā resursā, par cik neesmu Vienotības fans, bet jā, pieredze rāda, ka cilvēki, kas tikuši pie varas, tik ļoti atsvešinās no realitātes, ka rada pat bīstamus draudus mūsu valstij. Tā tas ir bijis arī precedentā ar nupat notikušo referendumu.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 13:58
tarax_tara to Alias
Manupraat saak paaraadiieties jaunas ieziimes valdiibaa. Piem Kjiilis izbraukaajis visu Latviju, tiekoties ar cilveekiem un staastot par paredzeetajaam reformaam(cik labi, ka tas ir saacies tieshi izgliitiibas laukaa, kas ir tik svariiga ilgterminjaa).
Taa ir muusu naakotne - taadi ministri kaa Kjiilis. Varbuut kaadi no vinjiem pashlaik veel skolojas aarzemees...bet mees vinjus piedziivosim un naakoshaas paaudzes varees pluukt muusu lielaas pacietiibas augljus.

Veelreiz teikshu - mees esam saakushi satuvinaaties - vara un tauta!:)
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 14:16
silvija_grunte Viņi grib būt šīs zemes saimnieki!
25% (skaitlis noapaļots) balsstiesīgo vēlētāju, un tas nav maz, un ar to mums jārēķinās, grib būt mūsu Latvijas īstie saimnieki un noteicēji, tāpat kā tos 50 gadus pirms atkal atguvām neatkarību, būtu viņi. Mūsu māte Latvija viņiem esot kā ļauna pamāte, kas ļauj gan justies kā mājās, bet neļauj justies (mājās - Alla Petropavlovska LNT 16.02. 21:20) kā saimniekiem, kā toņa un likumu noteicējiem.
„Mēs neesam tikai viesi!” klaigā krievu prese, izsakot savas pretenzijas, nesaskatot krieviski runājošajai pilsoņu daļai nekādus pilsoņa pienākumus un nepārkāpjamas lojalitātes robežas.
Bet ja jau ir tik slikti, ja nav saimnieka sajūtas, ja saimnieks vēl aizvien savā zemē grib būt tāds pilsonis, pat neatkarīgi no tautības, kas mīl un ciena šo zemi, un negrib, lai Latvija ir mazā Krievija, tad citas izejas, kā pamest šo zemi, neredzu. Katra tauta īsti laimīga jūtās tikai savā zemē, mājās un es nespēju saprast šo vēlmi sevi tā mocīt svešos ļaudīs, vēl jo vairāk tad, kad īstā tēvzeme neskaitāmas reizes ir aicinājusi savus tautiešus atgriezties. Vienīgais izskaidrojums šādai pašmocībai varētu būt kāds svēts uzdevums, kāds mums nezināms nolīgums, palikt un jaukt gaisu, palikt un traucēt, palikt un kaitēt. Nedrīkst aizmirst, ka arī pret neatkarību nobalsoja 25% !!!!.
1991. gada 3. marta aptauja par demokrātisku un valstiski neatkarīgu Latvijas Republiku: piedalījās 1 666 128 (87,6%) balsstiesīgo, par 73,7% - pret 24,7% (atbalstīts)
Tātad nekas nav mainījies. Tagad šķiet nelīdzēs arī sabiedrības labas gribas žests: Labas gribas Manifests, jo to krievu tautības žurnālists Mamikina kungs jau paguvis visciniskākajā veidā to izķēmot un pazemot, uzrakstot un publicējot Anti manifestu, nelabas gribas gara darbu.
Nelabas gribas antimanifests
Kāpēc es atbildēju „Nē!" Labas gribas manifestam
Andrejs Mamikins 16.februāris 2012 14:00

Tas rada baisas sajūtas, it kā būtu satikts pats elles nelabais.
Pēc referenduma mana attieksme pret referenduma ierosinātājiem nav kļuvusi naidīga, arī dziļā neizpratne, par mūsu vainu zudusi. Tagad skaidri zinu, vaina nav ne latviešu tautā, ne Latvijas valstī, vaina ir tajos cilvēkos, kas aizvien nav zaudējuši cerības atgriezties lielās Krievijas paspārnē………….
 +21  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:06
Plus_opinionARTs silvija ... 25% (skaitlis noapaļots) balsstiesīgo vēlētāju, ... grib būt mūsu Latvijas īstie saimnieki un noteicēji, tāpat kā tos 50 gadus pirms atkal atguvām neatkarību
-----------------------------------------------------------------------

Ceru, ka Jums tas būs patīkams precizējums - tikai 17% :)

www.ir.lv/lv/news/opi...

Mūsu alus : Referenduma iznākumu pamatā nosaka PAR balsojuma rezultāts, bet pretsvars tam ir pārējie. Pārējie ir tie kas nobalsoja PRET + tie kuri nepiedalījās, jo referenduma rezultātus rēķina no balstiesīgo skaita.
Tātad Rīgā PRET nobalsoja 63% pilsoņu no piedalījušos skaita + nepiedalījās 23% no kopējā balsotāju skaita. Aptuveni rēķinot no kopējā skaita Rīgā PAR ir nobalsojuši tikai 27,7% balstiesīgo iedzīvotāju.
Latgalē tādejādi PAR nobalsojuši ir tikai 33,4% balstiesīgo.
Tad nu pie šādarezultāta diskusijās būs arī jāturas
Rīgā PAR tikai 27,7% bet PRET otru valsts valodu 72,3%, Latgalē PAR 33,4%, PRET 66,6%,jo PRET viedokli varēja izpaust divejādi - velkot krustus vai ignorējot.
Tātad Latvijā kopā PAR ir nobalsojuši 17,7% balstiesīgo, bet PRET kopumā 82,3%
 +16  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:26
Keita, 4udo ART pieskaiti tikpat (mazliet vairāk) nepilsoņu, būs pat vairāk.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 14:33
zanE ...Keita....ir pienācis laiks, lai sāktu domāt ar savu galvu, nevis piedalīties mītu izplatīšanā...

....Latvijā šobrīd ir 290 660 nepilsoņi, tajā skaitā bērni vecumā līdz 18 gadiem....

www.csb.gov.lv/statis...
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 15:10
Plus_opinionlno

 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:49
ciniits 18. februāris patiesi ir kļuvis par Valsts nozīmes datumu: kā AP 1991. g. 21. augustā pasludināja Latvijas atgūto neatkarību, tā Latvijas tauta 2012. g. 18. februārī izglāba valsti no politiķu pieļautā kauna un, iespējams, no neatkarības zaudēšanas tālākā perspektīvā.
Taču (re nu – nez kāpēc rodas vēlme tēlot atmodas laika Godmani un brīdinoši pacelt rādītājpirkstu – „Bet!”) skumji ir tas, ka mēs – 21 gadu pēc neatkarības atgūšanas! – tikai krīzes brīžos spējam apzināties, ka esam valstsnācija, kura ir atbildīga par visu, kas notiek teritorijā, ko no austrumiem un rietumiem ienākušajiem ienaidniekiem mūsu tēvi un vectēvi atbrīvoja sūrajās 1919.-1920. gada cīņās un ko viņu pašaizliedzīgais darbs no drupām pārvērta par vienu no eiropeiskākajām valstīm. Šodien esam Eiropas sāpju bērns – bez savas pašapziņas, bez skaidri definēta nākotnes redzējuma. Zviedrijā mītošais Ūlafs Jāņsons (Uldis Ģērmanis) jau okupācijas gados ar sev tik raksturīgo smīnu vaicāja – „Vai latvietim noteikti jābūt lētticīgam?”, un arī jaunajā gadu tūkstotī Egīls Levits ir spiests konstatēt - „Iemesli šādam "gļēvlatviskam kaunīgumam" ir dažādi – padomju okupācijas režīma latviešu tautai uzspiestās mankurtizācijas sekas, ar to saistītie latviskās mazvērtības kompleksi, neizpratne par to, kas ir un kas nav leģitīmi demokrātiskā, tiesiskā un nacionālā valstī, atpalicība no politiskās un juridiskās domas attīstības citās Eiropas valstīs, pārprasts politkorektums.”
Un visa šo negāciju buķete sāk vērt ziediņus jau pirms referenduma – top svinīgi parakstītais un vēl svinīgāk ļaudīs izvadītais Memorands (vairāki, galvenokārt vecāka gadagājuma cilvēki, to saprata kā rosinājumu nepiedalīties referendumā - „miers baro, nemiers posta”, „nerausti lauvu aiz ūsām, tad viņa nerūks”, „ja sit pa vienu vaigu, pagriez otru” utt.); pirmsreferenduma dienā Valsts eks-prezidents, kurš sakās aizstāvam vienu valsts valodu, Latvijas pilsoņus (!) uzrunā ne-valsts valodā; tūlīt pēc tam, kad tauta savu neapstrīdamo gribu ir izteikusi, dažam labam varturim sāk likties, ka Satversmes 2. pants ir domāts vienīgi tam, lai dzēstu pašu pieļauto ugunsgrēku, un viņš, ne acu nepamirkšķinot, sāk runāt par to, cik būtiski ir kārtējo reizi piekāpties, piekāpties, piekāpties. Mēs, referenduma eiforijas apmāti, neprotestējam.
Līdz nesapratīsim, ka vairs nedrīkstam būt aitu bars, kam saimnieks, lai sadzītu kūtī, var uzpucināt sargsuni, nekas nemainīsies.
 +41  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 09:55
Plus_opinionlno ciniits. Pefekts!:)
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:00
Plus_opinionelfa 18.februārī bija sajūta ,ka 50 gadus latvieši saņēmuši sitienus pa vienu vaigu .Tagad, pāri pa miljonam cilvēki, bija spiesti pagriez otru vaigu .Pazemojoši ,ja jāpierāda,ka esi Latvijas Pilsonis .Kam par to jāpateicas ?Skumji ,ka bijuši tādi ''muļļas '',kas šo provokāciju pieļāva!
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:37
edge_indran --------
Nenovēršami'-,jo ar tādiem skaistiem vārdiem jau objektīvos procesus neietekmēt:

' Cilvēki no Latvijas emigrēs vēl trīs četrus gadus, kuru laikā valsti pametīs vēl aptuveni 100 000 iedzīvotāju, prognozē šā gada Spīdolas balvas ekonomikā ieguvējs, Latvijas Universitātes profesors Mihails Hazans. '

bnn.lv/eksperts-tuvak...
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:54
Plus_opinionTipiņš "Kāda persona, kura nav pasludināta par non grata, uzsita ar pātagu un sacēla kājās vairāk nekā miljonu pilsoņu ne tikai Latvijā, bet praktiski visos kontinentos." - un mūsu valdošā gļēvlatviešu koalīcija un valsts drošību "sargājošie" dienesti turpina mierīgi gulēt tālāk, valsts galvenais grāmatveidis, grozīdams savu pīļknābi, TV ekrānos (vakar "nekā personīga") turpina vāvuļot par nepieciešamību paātrināt naturalizāciju un nepilsoņu motivēšanu kļūt par pilsoņiem. Laikam grāmatveža un viņa vadītās gļēvlatviešu valdības mērķis ir panākt situāciju, lai nākamajā pretvalstiskajā referendumā balsis dalītos 50 uz 50, bet aiznākamajā jau būtu 60 pret 40 valsts ienaidnieku labā.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus 6 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:13
lama Kāda persona, kura nav pasludināta par non grata, uzsita ar pātagu un sacēla kājās vairāk nekā miljonu pilsoņu ....
___________
Patiesībā gan Lindermans, gan Osipovs ir izpildītāji, tie reālie vadītāji ir sabiedrībai ir mazpazīstami cilvēki.
Viens no tiem ir Aleksandrs Gapoņenko, kas ir izveidojis šīs biedrības [«Dzimtās valodas»] atbalsta komiteju, un šajā komitejā notiek šis koordinēšanas un vadīšanas darbs. Un šiem cilvēkiem ir cieša saikne ar mūsu politisko opozīciju - «Saskaņas centru» un «PCTVL»», atklāja Reiniks...
www.tvnet.lv/zinas/la...

...Бывший национал-большевик Линдерман и егo подручный Гапоненко (ядреное сочетание, что-то эдакое коминтерновско-зубатовское) замутили в Латвии референдум по русскому языку как второму государственному. Не думаю, что это их личное творчество. Родство данного мероприятия с путинской спецоперацией «Бронзовый солдат», приведшей к массовым беспорядкам в Таллине, очевидно. ...
www.newsland.ru/news/...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:22
Plus_opinionARTs Tipiņ, kā Tu nobalsoji ? :)
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:22
Bet Tipiņ! es par Tevi brīnos? Vai tad nu Valdis Dombrovskis, kurš ir tikai valdības vadītājs tagad nu vainīgs pie visa. Viņš taču ir izpildvara nevis lēmējvara. Likumi ir jāievēro. Nav likumu nav arī lemšana! Manuprāt , saeimai ir jāpiestrādā un tai skaitā tieši zatleriešiem, kuri pašlaik ir tas vājākais koalīcijas posms, jo grib pieškirt dubultpilsonību Krievijas un citiem austrumu virziena esošajiem krievvalodīgajiem. Lūk, tas jau ir bīstami, jo papīrus Krievijā sataisīs tūkstošiem un atradīsies tādi "pilsoņi", kuriem būs saknes bijušas Latvijā!!! Lūk kur bīstamība un vaina nevis Dombrovskis vainīgs, jo viņam ir citi darbi jādara nevis jāpilnveido Pilsonības likums utt!Un kur tad vēl migrācija slikums. Lūk, vārti, kas jāaizver pirmkārt!
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:08
Plus_opinionTipiņš >Arts
Un kā Tu domā?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:11
Plus_opinionTipiņš Bet! Nevajag par mani brīnīties! Un ja jau Dombrovskim ir citi darbi darāmi, tad lai viņš nemurgo par naturalizācijas paātrināšanu un nepilsoņu motivēšanu naturalizēties, jo tas ir tā ceļa turpinājums, kuru bijušie komunisti un čekas aģenti, un tagad arī gļēvlatviešu koalīcija iet jau 20 gadus - vairo valsts ienaidniekus un aicina uz "dialogu".
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:14
Bet Tipiņ, Paskaties uz darāmajiem darbiem arī no labākās puses, jo nostiprināt latviešu valodu, lai tā būtu nepieciešama krievvalodīgaiem, būs tieši labs burkāns, jo valodai ir jābūt nepieciešamai, Piemēram, labi, ka augstākā izglītība ir latviešu valodā, jo ta ir burkāns krieviski runājošiem jauniešiem. Nebūtu vēl šis burkāns palicis- nemācītos viņi latviski!!!
Tas, ka tie vecie mācīsies latviski, ir pilnīgi neticami, vismaz man, jo man te blakus mājās divās dzīvo tādi 70 gadnieki, kuri savā mūžā nav varējuši un arī nevarēs iemācīties latviski, jo viņi patiešām ir stulbi, lai mani lamā par to ko saku, jo redzu, kas viņi ir, jo pat radio un TV klausoties var iemācīties valodu- tā vienkārši pielīp. Viņiem ir dēls un tas tāds pats glups. Taisni brīnos, nenobrīnīties par viņu neaptēstību te Vidzemē!
Tā kā tie nepilsoņi ne mācīsies , ne viņiem ir spējas to darīt vairākumā! Viņi droši vien jau veci un atstās šo valsti drīzumā.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:08
Plus_opinioningamaulina Šeit ir nedaudz savādāks skatījums uz rezultātiem! :) sedlenieks.wordpress....
Tā kā komentārus līdz galam neizlasīju, tad man liekas, ka šis būtībā saskan ar ARTs norādīto atsauci! :)

Un man īsti neiet pie sirds, ka IR ir sācis likt rakstus krievu valodā, sāku šaubīties par šī izdevuma kvalitāti. Bet risinājums varētu būt šāds- autoriem, kuri vēlas publicēties ar rakstiem krievu valodā, nodrošināt arī tulkojumu latviešu valodā. Tā mēs visi stiprināsim latviešu valodas lietošanu publiskajā vidē. Arī IR būtu par to jārūpējas!
 +21  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:16
lama >ingamaulina

lai nu paliek visādi sedlenieki.Nav kādas vajadzības viņus lieki popularizēt.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:25
Plus_opinioningamaulina lamai: Lūgums pa punktiem pamatot, kādēļ?
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:06
brmbrmm Par ko tad īsti bija referendums? Juridiski, jā - par valodu, bet emocionāli?

Ref

 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:35
lama 1991. gada 17. marta referendums-Par(kāda sakritība) PSRS saglabāšanu.

415 147- Par.
lv.wikipedia.org/wiki...
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:02
Plus_opinionTipiņš Ļoti labs salīdzinājums! Tas lieliski parāda, ka pirms 20 gadiem neveiktā deokupācija un dekolonizācijas un iedomātā "integrācija" nodrošināja to, ka valsts ienaidnieku skaits Latvijā ir nemainīgi augsts. Ja ienaidnieku vecā paaudze pamazām izmirst, tā tomēr ir spējusi atražot stafetes pārņēmējus. Te arī liels nopelns ir tam, ka valsts uztur skolas okupantu valodā.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:18
brmbrmm Tieši tā - atceramies kaut "maita krieva" gadījumu, "kad Leģionāru atceres dienā, kāda jauniete, konfliktējot pie Brīvības pieminekļa, iepļaukāja večiņu un viņai uzspļāva." zinas.nra.lv/latvija/...


Vai arī šo: "Laulību ceremonijas laikā, jaunās sievas dumpinieciski noskaņotā meita sākusi izteikt pretenzijas par to, ka kāzu ceremonija nenotiek, viņasprāt, valsts valodā – krieviski. "zinas.nra.lv/latvija/...
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:44
Bet "Šāda diena nekad neļautu aizmirst 2012. gada 18. februāri, kad Latvijas pilsoņi pauda nepārprotamu atbalstu valsts valodai."

Nu tad beidzot gan virsrakstā gan rakstā skaidri pateikts, ka uzvarētāja referendumā ir valsts valoda- latviešu valoda.
Man personiski tā sarūgtināja pašmāju TV1 un TV3 žurnālisti, kuri nu tā norūpējušies par krievu valodu Daugavpilī, Rēzeknē un Zilupē, ka galīgi sagājuši kāsī, jo Latgalē taču vairākumā, ja nemaldos, no 26 novadiem tikai 3- jos pārsvars balsotāju skaitā bija krievu valodai nevis latviešu Pret! Tā nevar pieskaitīt visus Par krievvalodīgo balsojumus un tad vaimanāt, ka Latgalē lūk tikai 44% iedzīvotāju ir Pret!
Nu šitie negatīvi vērsti žurnālisti mani ir nokaitinājuši, ka gribētu lai viņus nomaina vismaz TV1, jo tie "koķiki" ir vāji žurnālisti, kuri neredz galveno notikumu analīzē! Man kauns par mūsu žurnālistiem.
Žēl, ka vairs nav 'tādi žurnālisti kā Strautmane, Jaunalksne, kuri aiz kokiem spēj ieraudzīt mežu un arī kaut ko pozitīvu savai tautai nevis kultivē negatīvas emocijas, kā tas ir pēc šī referenduma.
 +14  Radius_box_plus Radius_box_minus 8 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 10:49
Plus_opinionlno Bet. Žēl, ka vairs nav 'tādi žurnālisti kā Strautmane, Jaunalksne, kuri aiz kokiem spēj ieraudzīt mežu un arī kaut ko pozitīvu savai tautai nevis kultivē negatīvas emocijas, kā tas ir pēc šī referenduma.
_______________________
Vai Tu to domā par Strautmanes pārliecību, ka SC bija jāņem koalīcijā? Arī šobrīd viņa parliecināta par dialoga nepieciešamību.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:07
ciniits Vai atļauts nepiekrist, Bet? - "uzvarētāja referendumā ir valsts valoda- latviešu valoda.". Manuprāt, - diez vai. Mans formulējums: uzvarētāja referendumā ir tauta, kura apzinās gan valsts neatkarības, gan savas valodas vērtību.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:13
Bet Es atceros Strautmani tikai no senākiem laikiem. Ja Tu saki, ka viņa , taču cerams, ne tagad, grib SC valdībā, tad izslēgšu viņu no jēdzīgo žurnālistu vidus. Tad jautājums, kurš tad ir kaut cik jēdzīgs žurnālists latviešiem? Vai tad tagad visi ir kolabrocionisti?
Nu tad aizmirsu ,vienīgi Ozoliņš ,un gan jau vēl te Ir žurnālistu vidū kāda dāma!
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:14
Bet Cinīts! Tad jau Tevi var vēl precizēt: uzvarētāja referendumā ir latviešu tauta nevis latvijieši!
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:15
Plus_opinionlno Bet. Pārāk bieži gribas jautāt, kas notiek ar politologiem, žurnālistiem? Prāta aptumsums? no paša rīta jau tiek runāts ar izlīgumu, dialogu, piekāpšanos...Jekateriņičeva izteica neapstrīdamu domu: Nekādu dialogu, jo padomju cilvēku kopienai nav leģitīmu līderu. Dialogs ar ko un par ko? Hermanis runā par nodevējiem, Novodvorskaja par komunistiskās ideoloģijas sakropļotiem cilvēkiem, bet "gaišie" spēki tikai drillē savu plati par integrāciju. Vai tas nav salīdzināms ar perpetuum mobile izgudrošanu?
 +17  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:26
ciniits "Latvijieši" nekad nav bijuši un NEBŪS tautas daļa, ja nemainīs savu attieksmi pret valsti un tās vērtībām. Nekad nav bijis gods vienādot homo sovieticus, kuri šodien dzīvo 20 gadus senā, neatsaucamā pagātnē, ar Latvijas tautu. Tik lielu absurdu lūdzu man neinkriminēt, jo pretējā gadījumā man būtu steigšus jāmeklē ceļš uz Aleksandra augstumiem. Paldies, šādu iespēju neizvēlos.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:00
lama . Pārāk bieži gribas jautāt, kas notiek ar politologiem, žurnālistiem? Prāta aptumsums? no paša rīta jau tiek runāts ar izlīgumu, dialogu, piekāpšanos. ..
__________________
Jāpiekāpjas ātri. Kamēr jūra vēl aizsaluse.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:04
Bet Ino!
es jūtu, ka tajos polittehnologos nav ko klausīties, bet viņiem gan ir jāpasaka, lai viņi iet ratā! Es neklausīšos vairs un neklausos, ja man tas kož ausīs. Vienreiz jābeidz likt latvietim līst krievvalodīgo priekšā un viss. Jāsit pretī, ja tie memļuki to paši nesaprot. Vai tik ne Ilgas Gravas audzinātie polittehnologi Stradiņa universitātē?
Vecā zagļu nomenklatūra ir izveidojusi savus ruporus un nepadodas tik ātri! Galvenais, lai rodas jauni talantīgi žurnālisti un drosmīgi nevis padevīgi saviem naudas devējiem, bet tas vēl nākotnes jautājums.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:13
agrunte Kārtējā obligāta karogu izkaršana 18. februārī? O jā, ko tad citu varēja gaidīt no latviešiem. Būs ar ko nodarboties policijai - tvarstīt un sodīt savus līdzpilsoņus - latviešus, kuri aizgulējušies un nav izkaruši karogu laikā. Vai, daudz strādājot, aizmirsa to izdarīt vispār. Lindermaņi un Kravcovi ļoti priecāsies par šo Žigures priekšlikumu, latviešu policijai jābūt nodarbinātai ar pašiem latviešiem. Tikmēr pilsētā, kura ir apkarusies ar karogiem, visos veikalos visi skaļruņi bļaus krievu mēle, lai latviešu bērniem jau no agrā vecuma rastos sajūta, ka viņi ir piedzimuši svešā valstī.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:05
ciniits Nav runa par karogiem, bet par pašvērtības apziņu, par to, ka (cerams) sapratīsim laiku laikos - vērtības ir jāaizstāv, un mēs to spējam.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:16
agrunte Cinīti, paskaties uz to no citas puses. Izceļot latviešu valodu ar karogiem noteiktā dienā, iznāk tā, ka runāt savā valstī savā valodā ir kaut kas īpašs, ka tas nav pats par sevi saprotams. Visām tautām tas ir pats par sevi saprotams, bet latviešiem nē. Ar karogu izkaršanu latviešu valodai tiek vēl vairāk simboliski atņemts ikdienišķums un dabīgums. Latviešu valoda tiek pielīdzināta Lietuvas neatkarības atgūšanai (kad arī jāizkar karogi) un citām parādībām, kuras mēdz būt tikai reizi gadā (piemēram, Valentīndienai).
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:34
agrunte Sovokiem parādisies lielisks iemesls ņirgāties par latviešiem. Visās pārējās dienās, atsakoties runāt valsts valodā, viņi piebildīs "Razve segodņa ir valsts valodas dienā? Do 18. fevraļa eščo daleko. Kupi sebe kalendaŗ, esli ne znaeš, kakoje segodņa čislo".
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:49
ciniits Vispār jau pareizi: ja kāds man uzšņāks "govori po russki", es, kautri actiņas nolaidis, sākšu vervelēt ne-valsts valodā; ja kādam iepatiksies uzlikt kājas uz mana galda, kur stāv maize, es steigšus noslaucīšu viņa pazoles. Viss - mīļā miera labad. Jā, un ja paši esam pieļāvuši, ka 21 gadu pēc neatkarības atjaunošanas ir jādodas pie urnām, lai apliecinātu, ka valstī ir pamatvērtības, kuras es nepieļauju apšaubīt, - tad piekrītu, tā ir pasaulē unikāla situācija. Situācija, kurā uzvarēja taisnīgums un godaprāts. Tāpēc - vēlreiz saku - manuprāt runa ir par spēka apziņu sevī, nevis par to, vai šī diena būs karogota vai ne. Karogus mēdz izkārt un noņemt. Atbildības sajūta nepieciešama allaž.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:11
mūsu alus Referenduma izraisītājiem nebija svarīgs skaitliskais rezultāts, bet gan paša referenduma esamība. To pat atklāti pateica Lindermans, Ušakovs. Par to brīdināja Novodvorska un Borovojs. Tālākā rezultātu tulkošana ir tikai polittehnoloģijas jautājums. Un to jau mēs praksē redzam jau tikai vienas dienas periodā. It sevišķi runājot par Latgali. (skat. ARTa vai ingamaulina dotās saites) Ko mēs redzam sabiedriskajā un citās TV, ko lasām visapkārt? Redzam, ka tiek tracināti pilsoņi pret Latgali. Un tikai ar skaitļu intepretāciju par skaitļiem. Vai tāda ļauna vēlme pašu rokām iegrūst Latgali Krievijas skavās? Iznīcināt to latvisko, kas tur vēl palicis un palēnām sāk atdzimt? Tad par kādu uzvaru te var būt runa?
Lai nu privātie informācijas līdzekļi pelna naudu kā grib, bet no sabiedriskajiem ruporiem būtu jāprasa atbildība par sagrozītas informācijas izplatīšanu. Par CVK vispār negribu runāt. Gaidu viņu oficiālo paziņojumu...
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus 7 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:06
Bet mūsu alus!
Viņi vienkārši blefo, jo negaidīja, ka latvieši tā ies par savu valodu balsot!
Ka stad viņiem tagad atliek teikt, ja rezultāts ir graujošs un šis rezultāts iespaidos arī ES saaicinātos komisārus, jo tie tak gribēja pagaidīt un sagaidīt rezultātus.
Ne jau par velti tagad krievija bļaustās un pieskaita klāt nepilsoņu balsis, jo skaitlis, kas parādās referendumā krieviem ir nelabvēlīgs un tāpēc viņi arī bļaustās. pietika paskatīties uz Ušakova satriekto ģīmi tajā referenduma vakarā, un bija skaidrs, ka viņš ir zaudējis, pie tam to lieliski sapratis. Būtu veltīgi un dumji atzīt no šiem krieviem, ka viņi atzīs savu sakāvi. Viņi vinmēr sevi raksturojuši ar lielo bravūru- tā sakot, tēlo pervij pāreņ po ģerevņi!
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:20
lama ..Ko mēs redzam sabiedriskajā un citās TV, ko lasām visapkārt? Redzam, ka tiek tracināti pilsoņi pret Latgali. Un tikai ar skaitļu intepretāciju par skaitļiem. Vai tāda ļauna vēlme pašu rokām iegrūst Latgali Krievijas skavās? ..
____________________________________________________________
Tā izskatās.

Reportāžas no Daugavpils tādas tendenciozas. Pie tam- ar Daugavpili un Rēzekni kā ar akmeņiem kalā mēgina noslīcināt pārējos Latgales novadus. Hermaņa definētās publikas cienīgi izgājieni.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:25
ciniits Piederības sajūtu valstij nevar iedēstīt kā puķīti dārziņā. Taisnību sakot, arī es brīnos par referenduma rezultātiem Latgalē. Protams, ir zināma Latgales nacionālā daudzveidība. Taču latgaliskā pašapziņa man šķita ļoti būtisks faktors, kuru es, prognozējot iespējamos rezultātus, ņēmu vērā. Tomēr izrādījās, ka ļoti daudziem latgaliešiem, īpaši pierobežā, būtiskāka šķita iespēja nodarboties ar kontrabandu vai arī vēlme ekonomiskajai situācijai likt pretī valsts pamatprincipu noliegumu. Gribot negribot atmiņā atnāca Francis Trasuns un viņa aicinājums, kas tagad - Latgales Mārā "Vienoti Latvijai!". Aicinājums izskanēja Latvijas rītausmā. Vai Latgales mērķis ir sagaidīt rietu?
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:32
edge_indran ------
Kad beigsi brīnīties un skaistus ''dzejoļus'' rakstīt, tad aizbrauc uz Latgali. Pabraukā pa laukiem - papriecājies par sasniegto 20 gados! Varbūt sāksi domāt par notikušo, sāksi reāli izvērtēt demokrātijas un brīva tirgus ieviešanas labumus? Pat liel-reformators Repše tagadiņ' 'gudrs' palicis - un aicinājumus izteic:
'Repše: Jādomā par ekonomisko attīstību, tad mazināsies arī etniskās nesaskaņas '

www.diena.lv/latvija/...

- Gaidīsim vēl 20 gadus, gan jau 'brīvais tirgus' un rietumu demokrātija sakārtos Latgali un visu Latviju?!
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:16
Bet ciniits
Nu nav visa Latgale taču nobalsojusi Par!
No 26 novadiem Latgalē , 21 nobalsojis PRET krievu valodu!!! Nevajag pieskaitīt Daugavpils un Rēzeknes tūkstošus krievu visai Latgalei lai to nogremdētu krievvalodīgo skaitā. Nav Latgale kopumā nobalsojusi Par!
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:18
Fikseris Lielākā daļa Latgales balsoja PRET. Puse no visām Par balsīm bija Daugavpilī.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:25
zanE ....balsojums Latgalē:

www.tn2012.cvk.lv/rep...
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 15:21
Haris Rīgas Latviešu biedrības valde un dome jau pirms referenduma nāca klajā ar ierosinājumu 18.februāri pasludināt par karogotu Valsts valodas dienu.
===================================================
Vēlos atgādināt, kādu Jaunā gada sagaidīšanu "Māmuļas" telpās (!) pieļāva šī nu dikti patriotiskā Rīgas Latviešu biedrības valde:

"[...] вечер в стиле "Moulin Rouge", который пройдет в Доме латышского общества в Риге в новогоднюю ночь."

www.devro.lv/index.ph...
showtime.delfi.lv/new...

Vēl pagājušajā gadā piezvanīju šai dāmai - Laumai Celmai, kura ir "projektu vadītāja, grāmatvede-auditore"
rlb.lv/index.php?p=89...

Sarunā ar viņu uzzināju, ka
(a) RLB ēka ("Māmuļa") savulaik būvēta ARĪ par krievu (uzņēmēju) naudu; (b) viņi (RLB) neesot nacionālisti; (c) RLB priekšsēdētājam Gailītim tāda Jaunā gada svinēšana esot pieņemama, jo atšķirībā no manis, viņš nacionālo naidu nekurinot.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:33
mūsu alus Bet,
zanE....un meli, meli, meli - "319 000 nepilsoņu bija liegts izteikt savu viedokli"....Latvijā šobrīd ir 290 660 nepilsoņi, tajā skaitā bērni vecumā līdz 18 gadiem....
www.ir.lv/lv/news/opi...
---------
Vai nebūtu mums arī laiks paspēlēties ar skaitļiem un pie nenobalsojušiem pieskaitīt bērnus līdz 18 gadiem? :)
... par nobalsojuši kādi 15% (nav man patieso datu)...
Un ja mēs vēl demagoģiskāk pacenstos, tad sanāktu šāds avīžu virsraksts...
"Par otru valsts valodu nobalsoja tikai 13% no iedzīvotājiem!" :D
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 11:48
puika Ciparu kaujas :D
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  21.februāris 2012 16:20
mūsu alus Muļķīgi, bet jā :D
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  21.februāris 2012 17:58
edge_indran -------
Prieks, ka šis nav ne pirmais, ne pēdējais referendums - vēl būs lielāki svētki, kad 11. Saeimas atlaišanai parakstus vāks?
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:02
ciniits Priecāties nevienam nav liegts: katram jārūpējas, lai organismā palielinātos C vitamīna līmenis. Tikai... vai šis nav gauži destruktīvs prieķelis? Arī balons priecājās, priecājās, kļūdams arvien lielāks, tikai rezultāts bija (un būs, būs, edge_indran!)- paukš! Pāri paliek tik nožēlojama lupetele.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:21
Fikseris Vēlēšanas uzvarēs Visu Latvijai.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:23
edge_indran ------
Kā var nepriecāties līdzi Žīgures kundzei? ''Paukš'' - un 1.7. miljoni par uzvaru:

''Patiesās ainas ieraudzīšana maksāja aptuveni 1,7 miljonus latu. Mierina tas, ka šī summa iztērēta atklāti un zināmam nolūkam, nevis tā, kā notika ar G-24 kredītu miljoniem, „Latvenergo" trim miljoniem vai vēl kādiem citiem lieliem valsts līdzekļiem, kas pazuduši, tā teikt, bez galiem. Šī nav zemē nomesta vai pa vējam aizlaista nauda.''

- Un vēl viens ''paukš'' - un vēl viena uzvara, kā arī svētku diena?
Vēlreiz, vēlreiz - un vēl daudzas reizes!

 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:57
ciniits Reiz pārplīsis balons (SC) ir un paliek tikai lupata. Gauži nozēlojama un atkritumos izmetama. Un ar tādu biedēt??? - vajag taču kaut kripatiņu humora izjūtas! Un valsts PIENĀKUMS ir nepieļaut absurda atkārtošanos. Tā ja, edge_indran.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 13:05
Fikseris Uzvarēja Latvija un zaudēja Homo Sovieticus. Un tas tā būs kamēr visi Homo Sovieticus izmirs un šajā pasaules malā beidzot iestāsiet miers un sāksies īsta attīstība.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:18
edge_indran ------
Homo globalis savu poļitiku piekopj jau sen, tā kā drīzumā ''uzvarētāji'' varēs Latgali pilnībā okupēt?
- ''No 1990. līdz 1998. gadam iedzīvotāju skaits Latgalē samazinājās par 6,7 procentiem. No 2000. gada līdz 2011. gadam iedzīvotāju skaits Latgalē samazinājās par 21,1 procentu. Ne dabas stihijas, ne mēris šo Latvijas zvaigzni nav piemeklējuši. Tikai politika.''

Cilvēki domā, kā izdzīvot, vara – kā izdzīvot cilvēkus

zinas.nra.lv/viedokli...
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 12:49
Fikseris Latgalē pašvaldības vada SC un viņu labie draugi LPP/LC. Šur tur arī SC draugs Lembergs. Jāprasa viņiem, kāpēc tik daudz cilvēku brauc prom.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 13:04
edge_indran ------
Vēl un vēlreiz jāprasa, ja visa patiešība vēl nav atklājusies:
' Patiesās ainas ieraudzīšana maksāja aptuveni 1,7 miljonus latu.'

- Vēl un vēlreiz, vēl daudzas reizes!
Starp citu - NA gatavo kaut kādus priekšlikumus,- laikam gatavojas ar pašvaldību ''saimniekiem'' vienoties?
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 13:27
Fikseris NA ierosinās referendumu atlaist Rīgas domi. Sen jau bij laiks :)
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  20.februāris 2012 13:39

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai

    Referendums_a_it_cija_ogr__edijsp_lens_leta-second_compact
    Nākamais raksts

    Saliedēta sabiedrība. Humānais priekšstats (38)

    Integrācijas politikas pamatdokuments veidots bez izpratnes par cilvēka sabiedrisko būtību