Saistību mudžeklis • IR.lv

Saistību mudžeklis

4
Zīmējums — Ernests Kļaviņš
Inta Lase

Iepriekšējais vadītājs Bertolts Fliks nepadodas – viņa veidotais saistību tīkls var kļūt liktenīgs airBaltic

Pēdējā mēneša laikā cīņa par ietekmi nacionālajā lidsabiedrībā pazudusi no mediju galvenajām ziņām, taču klusums ir mānīgs. Vairākas tiesvedības un cesijas darījumi rāda – lidsabiedrības privātie akcionāri nav padevušies un izmanto iepriekš izveidotās, samudžinātās saistību ķēdes, lai atgūtu ietekmi airBaltic

Fliks prasīs maksātnespēju?
Šīs cīņas redzamākais pierādījums ir šķietami nezināmas kompānijas Veriko prasība atzīt airBaltic privātā akcionāra Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) maksātnespēju, jo BAS nespējot savlaicīgi samaksāt 3,6 tūkstošu latu parādu. Tiesības atprasīt šo parādu Veriko ieguva pagājušā gada 9.augustā, slēdzot cesijas līgumu ar Norvik Bank, kura BAS sniedza brokeru pakalpojumus. Cesijas darījums notika tikai nedēļu pēc tam, kad par Veriko vienīgo īpašnieku kļuva Luksemburgā reģistrēts uzņēmums Aerienne Services Group, kuru savukārt tikai 8.jūnijā nodibināja toreizējais airBaltic prezidents Bertolts Fliks. Tas notika dažas nedēļas pēc tam, kad KNAB ierosināja tā saukto «oligarhu lietu», kurā kratīšanas notika airBaltic un citos uzņēmumos, lai izmeklētu, vai tie slēpti nepieder Aināram Šleseram, Andrim Šķēlem un Aivaram Lembergam.

Veriko pieprasītā BAS maksātnespēja labi parāda, kā tiek torpedēta airBaltic darbība. Ja tiesa atzītu BAS maksātnespēju un kompānijas administrators būtu lojāls bijušajiem lidsabiedrības privātajiem akcionāriem, tam būtu iespējas nezināmiem ārzonu uzņēmumiem cedēt visas BAS un airBaltic finansiālās saistības un līgumus, tā paralizējot lidsabiedrības darbu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu