IR

Muižnieks: Jādomā, kā krievus iekļaut Latvijas informācijas telpā

Viedokļi

nulle To jau vajadzēja pirms 20 gadiem, bet LV kā ierasta ir kaut kāda muļļāšanās un nespēja nodefinēt mērķi ko grib sasniegt...
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  1.februāris 2012 17:15
Plus_opinionžāva Pašlaik gan izskatās, ka integrācijas politika tiek veidota reversā veidā - dosim latviešiem vairāk informācijas krievu valodā un tad visi agrāk vai vēlāk ieceļojušie vai viņu pēcnācēji sāks straumēm apgūt latviešu valodu. Tas ir neloģisks eksperiments.

Otrs jautājums, kādēļ tik mazs uzsvars ir uz citu valodu un kultūru apguvi, kādēļ sabiedriskajā televīzijā faktiski tiek ignorētas ukraiņu, baltkrievu, lietuviešu valodas, nemaz nerunājot par lībiešu, latgaliešu, čigānu, un ēbreju valodām?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 01:22
nulle To es arī saku - iesākumā vajag izdomāt - ko vajag panākt - integrēt, asimilēt, deportēt vai vēl kaut ko - un tad attiecīgi rīkoties.
Nevis tā kā šeit - kaut ko muļļājas 20 gadus - un loģiski ka rezultāts nekāds - daži emigrējuši, daži integrējušies, dažiem vienalga, daži gaida PSRS atpakaļ un daži fano par Putinu.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 02:03
Plus_opinionžāva Jātiek skaidrībā pašiem ar sevi. Nav iespējams veidot integrācijas politiku ja nav uz ko integrēt. Kāda jēga piemēram radīt vienas un tās pašas informācijas dublikātu svešvalodā? Vai tas var pārvilināt radikāļus? Nē. Vai tas palīdz integrēties tiem, kas to vēlas? Nē. Informācijas dublēšana svešvalodās tikai samazina nepieciešamību un iespēju integrēties. Asimilācija ir kaut kas pavisam cits un to neviens negrasās darīt, neviens negrasās likt ģimenēs runāt tikai vienā valodā, aizmirst par kulturālām saknēm.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 08:01
Plus_opinionLoveLove Pilnība piekrītu Nilam Muižniekam, ka krievvalodīgo auditorija ir jāiekļauj objektīvas informācijas telpā, kurā tiek sniegti analītiski, kritiski un galvenais, redakcionāli neatkarīgi viedokļi par to, kas notiek Latvijā. Šobrīd šķiet, ja kāds nedēļu no vietas izmantotu vienīgi krievu valodā pieejamos informācijas avotus, varētu rasties sajūta, ka runa ir par kādu svešu un ne pārāk draudzīgu valsti. Esmu pārliecināta, ka Latvijā netrūkst kvalitatīvu un analītisku krievu valodā rakstošu žurnālistu, bet noteikti pietrūkst neatkarīga un objektīva krievu valodā komunicējoša medija.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  1.februāris 2012 17:18
andza bet noteikti pietrūkst neatkarīga un objektīva krievu valodā komunicējoša medija.
-----------
Bet kas to lasīs?
ja jau būtu pieprasījums pēc tāda, sen jau būtu tapis...
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:39
Plus_opinionAldis Krievs, kas grib lasīt neatkarīgus un analitiskus rakstus, lasa tos latviešu laikrakstos. Arī rietumu medijos.
Bet tie, kam patiesība neinteresē, lasa savus (!) krievu laikrakstus.

Nevar taču piespiest fānātisku kristieti lasīt Darvina darbus. Viņš lasīs bībeli un tikai.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:52
POLIITIKAKAL Viņi jau integrējas. Ik pa brīdim kāds buena vai kolovrats ierakstā kādu dzēlību
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 17:19
agrunte "Cerēt, ka mēs tikai raidīsim latviski un viņi to sadzirdēs, ir ļoti naivi..."
Citiem vārdiem, jāpaplašina krievu valodas īpatsvars valsts TV, valsts radio un visās privātajās raidstacijās. Skaidrs! Neko citu no Muižnieka arī negaidīju. Visas integrācijas receptes ir ļoti vienkāršas - latviešiem jārunā un jāraksta krieviski, un tad krievi noteikti integrēsies! Kā tad...
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  1.februāris 2012 17:23
andza tikpat naivi, kā cerēt, ka iemācoties (par valsts naudu) latviski, viņi kļūs par Latvijas patriotiem.
Mums jau ir Kabanovs un bija tāds Petropavlovskis - kurš nekautrējoties teica, ka viņam Latvijas pilsonība vajadzīga, lai cīnītos pret Latviju.
Kāda kolonista vai okupantu pēcteča formāla atbilstība pilsonības iegūšanas prasībām nebūt neliecina, ka viņš būs lojāls Latvijas pilsonis.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 17:50
andrejs_gr Jums abiem ir taisnība. BET ko tad darīt?
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:03
andza Latvijā jāievieš valsts valoda par reālu valsts valodu. Kamēr valsts un pašvaldības iestādēs visus apkalpos ne jau minoritāšu valodās, bet tikai krieviski, mēs nevaram cerēt, ka ukrainis,ķīnietis vai armēnis, vai baltkrievs, iebraucot mūsu zemē, apgūs latviešu valodu.
Jāpanāk krievvalodīgo skaita samazināšanās.
pirmkārt, nevajag mācīt krievu valodu latviešus skolās.
otrkārt, lai krievi un jau pārkrievotie iebraucēji, kas nevēlas iekļauties mūsu sabiedrībā, turpina savā vidē tusēt krieviski,
treškārt nepārotami jāliek visiem saprast, ka savādāk nebūs, lai jaunie iebraucēji būtu SPIESTI saprast, ka TE ir Latvija.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:18
agrunte Andrej, pat ja visu atstāt "kā ir" un nedarīt vispār neko, laiks darbojas mums par labu. 20 gadu laikā latviešu īpatsvars pieauga no 52% līdz 60%. T. i., šobrīd mēs atrodamies tajā pat punktā, kur igauņi bija savā valstī divdesmit gadus atpakaļ. Tieši tas arī uztrauc SC, PCTVL, Muižnieku un viņiem līdzīgos, un viņi cenšas mākslīgi paplašināt krievu valodas lietošanu, mēģinot apturēt šo vilcienu. Mums vajag vnk turēties pretī SC un Muižnieka mēģinājumiem apgriezt notikumu attīstību pretējā virzienā. Pat ar to vien jau pietiktu.
Bet vēl labāk krievvalodīgo integrāciju varētu veicināt krievu valodas stundu samazināšana latviešu skolās, kā uzrakstīja Andža. Pret šādu rīcību nevarētu iebilst neviens tiesībsargs.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:51
Plus_opinionAldis andrejam_gr

Var izmantot Luksemburgas pieredzi.
Tur pēc Otrā pasaules kaŗa bija aizliegta vācu valoda. Par to pat Kabanovs rakstīja savos rakstos.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:55
kaspars712 Ir jādomā, kā viņus dabūt ārā no Latvijas. Lūk par to ir jādomā...
Muižniek. Tava prettautiskā rīcība "velk" uz nodevību...
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  1.februāris 2012 17:26
ABC Ak, nu cik var ļerkšķēt lāpnešu garā bez jēgas un sapratnes.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 17:35
nulle Ar dabūšanu ārā nav problēmu - pa 11 gadiem 300 000 tika "aizdabūti" - gan latvieši gan krievi...
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 17:46
andza to nulle. Piekrītu - nav tik slikti - iebraucēji dodas jaunas, vēl labākas dzīves meklējumos. Būtu baigi svarīgi panākt ar likumu un citu normatīvo aktu līdzeķliem, lai viņi vairs nevarētu Latvijā atgriezties. Tātad one way ticket. Ja grib atgriezties - lai dodas uz Krieviju
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 18:40
Plus_opinionAldis ABC

Bet kāda vaina, ja krievi aizbrauks?

50 gadu laikā viņi brauca no Krievijas uz Latviju. Tas speciāli tika veicināts. Tika būvētas nevienam nevajadzīgas rūpnīcas un dzīvojamās kastes, kur viņus izmitināt.
Paskaties Latvijas kartē, kā pilnīgi latviskajā Vidzemē varēja rasties pilnīgi krieviska Seda? Nevarēja atrast dažus simtus latviešu apkārtējos ciemos? Vajadzēja vest krievus ar visām ģimenēm?

Kāpēc, lai neveicinātu krievu izbraukšanu?
Kāpēc valsts nevarētu sniegt informāciju KRIEVU VALODĀ speciāli krieviem ar dažādiem darba un dzīves piedāvājumiem dažādās pasaules malās? Sīki aprakstot kā izbraukt, kā iekārtoties, kā atteikties no Latvijas pilsonības vai nepilsoņa pases, utt.

Pēc izcelsmes esmu krievs, bet es esmu ar abām rokām par to, lai nelojālie krievi aizbrauktu projām no Latvijas. Un jo tālāk, jo labāk.
Viņiem tur būs labāk.
Un mums bez viņiem šeit būs labāk.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 20:02
Plus_opinionAldis Turklāt lielākā daļa krievu ar saviem parakstiem ir apliecinājuši, ka viņi ir pret latviešu valodu, tātad arī pret latviešiem un pret latviešu valsti.

Latviešiem ir visas tiesības prasīt, lai viņi atstātu Latvijas teritōriju.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 20:04
Ķīps Tā ir! Integrācijas politika ir izgāzusies. Tāpat izgāzīsies ideja integrēt uz otru pusi - paplašināt krievu valodas lietošanu.
Tāpēc NEVAJG integrēt - vajag lojalizēt! Saku jau to nez kuri reizi. Vajag nevis spiest mācīties latviešu valodu, bet radīt gribēšanu to darīt. Valoda nav noteicošais, noteicošais ir tas, kā indivīds sevi saista ar sabiedrību- vai kā Latvijas patriots, vai kā emigrants, kas uz laiku dzīvo svešā valstī.
Pie kam tas neattiecas tikai uz sveštiešiem ,tas attiecas arī uz to latviešu minoritāti, kas ir padevusies, un dodas uz ārzemēm baroties no svešu tautu pabirām. Jo tā vai citādi, Latvija viņiem ir pie kājas - tāpat kā tiem, kas sevi identificē ar svešu valsti.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 17:52
Reksis Vēl viena kļūda, kas ir pilnīgā pretrunā ar to, ko Latvija solīja, kad iestājāmies ES, ir valodas regulēšana privātajā sektorā, kas pēdējos gados ir ļoti plaši izvērsusies.
-------------
Muižniek, tieši pretēji 1999.g. VVF prezidentes uzspiestais un abalstītais valodas likums, faktiski ir novedis latviešu valodu šodien šādā situācijā. Ja jūs cenšaties to atbalstīt un gribat izdarīt spiedienu, lai tiktu noņemti visi ierobežojumi, tad jūsu rīcība ir, tieša nodevība pret latviešu tautu un tās pastāvēšanu. Man nav cieņas un respektā pret jums kā komisāru. Manās acīs jūs būsiet kā zināmais komisārs garā ādas mētelī, kas skatās uz austrumiem.
 +14  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 18:00
andza Bija laikraksts Diena krievu valodā - sākotnēji ar visai lielu tirāžu. Pat pēc prihvatizācijas tas saglabāja samērā lielu popularitāti, jo daudziem sveštautiešiem bija izveidojies priekšstats, ka Diena ir kaut kas līdzīgs valdības oficiozam. Tad Diena kļuva par TP propagandistu. To juta ne tikai latvieši, bet arī krievi. Tirāža sāka strauji kristies. Beigu beigās "objektīvās" informācijas sniedzējs krieviski izbeidza savu eksistenci.
////
Kā ir tagad? - reiz paklausījos raģio esveha pļus. Tur no Latvijas nav ne smakas - tikai Rietumu un krievu mūzika. Latviešu vispār nav. Un šis radio it kā pieder latviešiem? :)
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 18:33
andrejs_gr Jāiekļauj, jāiekļauj... to jau arī "Saktas puķu tente" saprot, ka jāiekļauj. BET KĀ TO IZDARĪT? Ja jau būtu pieņemami risinājumu, nešaubos, ka tas jau sen tiktu izdarīts. Reāli ir tā, ka efektīvu instrumentu nav. Ir taču 2 vietējie TV kanāli (LTV7 un TV5), kas raida krievu val. Ir vairākas radiostacijas. Un kas? Nekas! Ir viens veids kā viņus "iekļaut" - nogriezt Krievijas TV kanālus un pieieju interneta resursiem. Reāli? Protams, ka nē. Varbūt varam vietējos autorraidījumus izveidot vismaz tik pat kvalitatīvus un pievilcīgus šai publikai kā KF TV un tādējādi viņus izkonkurēt no info telpas? Arī nē. Kas atliek? Šis ir kārtējas gadījums, kad kāds "baigi gudrais" zina ko vajag. Tikai kā to panākt? Jā, tas jau ir cits jautājums... Un arī man atbildes nav. Un nevienam nav.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus 9 ATBILDES  ATBILDĒT  1.februāris 2012 18:56
andza piekrītu.
Viens no mūsu dzimtā IRa komentētājiem jau pareizi piezīmēja, ka medija saturu nosaka lasītājs/skatītājs.
Nu nevajag viņiem (Latvijā dzīvojošiem krievu šovinistiem) objektīvu, kaut cik pozitīvu infu par Latviju. Viņiem vajag mēslus par mūsu zemi.
Tikko uzvaru Jaunatnes olimpiskajās spēlēs izcīnīja mūsu hokeja individuālais meistars Augusts Valdis Vasiļonoks. Ieskatījos rus.delfi. - pat pie šīs ļoti pozitīvās, politiski neitrālās ziņas bija tik daudz pretīgu komentāru, gan par mūsu hokejistu, gan par Latviju.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:26
colovrat_evp Вы проигрываете потому, что не верите в себя.

А вы не верите в себя потому, что страдаете глупостями.

Дался вам этот латышский язык! Надо думать о жизни, а не о смерти.

Если латышский язык обречен, то он всё равно умрет. Вам нужно жить сегодня и сейчас. Тогда, может, еще и не умрет. Даже сильные скандинавские страны жалуются на языковые проблемы под давлением английского языка.

Вообще многие латыши такие глупые люди. Помню, когда я был на баррикадах, так эти умники говорили со мной... по-латышски. То есть латыш, это такое удивительное существо, не все, конечно, много образованных, умных людей, но очень много деревенщины. Как, впрочем, и среди других народов.

Но вообще у Латвии мало перспектив. В силу недостаточности интеллекта у элиты и ее патологической жадности.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:32
colovrat_evp "
andza Ieskatījos rus.delfi. - pat pie šīs ļoti pozitīvās, politiski neitrālās ziņas bija tik daudz pretīgu komentāru, gan par mūsu hokejistu, gan par Latviju."

- А вы побольше кричите о своем языке и навязывайте его русским.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:36
colovrat_evp "andza piekrītu.
Viens no mūsu dzimtā IRa komentētājiem jau pareizi piezīmēja, ka medija saturu nosaka lasītājs/skatītājs."

- Это двухсторонний процесс.

"Nu nevajag viņiem (Latvijā dzīvojošiem krievu šovinistiem) objektīvu, kaut cik pozitīvu infu par Latviju. Viņiem vajag mēslus par mūsu zemi."

- Всякое действие вызывает равное противодействие. Другие люди, это только продолжение вашего диалога с собой и с вашими демонами.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:38
agrunte Andrej, likvidēt (aizliegt) būtu nereāli, bet visai reāli būtu aplikt RUS kanālu retranslāciju ar papildu nodokli. To varētu nosaukt, piemēram, "integrācijas nodoklis" vai "nacionālās televīzijas atbalstīšanas nodoklis", ar attiecīgu pielietojumu.
Mums pa kabeļiem izplāta stipri vairāk mekā miljonu atsevišķu TV kanālu no Krievijas (es domāju, atsevišķu eksemplāru visādās kabeļtelevīzijās pakās). Ja, piemēram, noteikt, ka katrs retlanslējamais RUS kanāls izmaksā katram abonentam 1 Ls mēnesī, tie būtu vairāki miljoni gadā un Latvijas televīzija varētu uzplaukt.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 20:02
Plus_opinionAldis andrejam_gr

Kāpēc jāiekļauj?
Tas rada pretestību.

Pilnīgi otrādi, jāpadara iekļaušanās sarežģītāka, grūtāk sasniedzama, tad tā būs pievilcīgāka.

Ja pilsonību varētu iegūt tikai imigranta mazdēls, tad pilsonībai būtu simtreiz lielāka vērtība.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 20:08
Plus_opinionAldis Ja cilvēki skatās Krievijas TV un lasa Krievijas medijus - tas vēl nav ļaunākais.

Jo Latvijas krievu plašsaziņas līdzekļi ir simtkārt naidīgāki par Krievijas plašsaziņas līdzekļiem. Krievijas plašsaziņas līdzekļi raksta par Krieviju. Nu un lai viņi aizrijas ar Krievijas ziņām.

Būtu jānosaka, ka jebkuŗš plašsaziņas līdzeklis Latvijā vispirms ir jābūt latviešu valodā. Un ja šis plašsaziņas līdzeklis veiksmīgi darbojas latviešu valodā, tad tas drīkst arī dublēt savu saturu citās valodās.
Tas nozīmētu, ka krievi lasītu to pašu, ko lasa latvieši.

Galu galā cilvēkiem ir svarīgas vietējas ziņas. Ja viņi lasītu tikai Krievijas plašsaziņas līdzekļus, viņi neko nezinātu par Latviju. Un ja viņi grib zināt par to, kas notiek apkārt, viņi lasītu vai nu latviešu presi, vai arī krievu valodā dublēto latviešu presi.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 20:13
colovrat_evp "agrunte Andrej, likvidēt (aizliegt) būtu nereāli, bet visai reāli būtu aplikt RUS kanālu retranslāciju ar papildu nodokli. To varētu nosaukt, piemēram, "integrācijas nodoklis" vai "nacionālās televīzijas atbalstīšanas nodoklis","

-- Es to nosauktu par "nacionālā naida kurināšanas nodokli".
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 20:21
colovrat_evp Это невозможно, потому что вопреки европейским конвенциям.

В 2003 году под давлением ЕС отменили норму 30 % на языке нацменьшинств, 70 % на государственном языке.

Мечтать бывает вредно, потому что непродуктивно.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 20:24
andrejs_gr Colovrat - - "А вы побольше кричите о своем языке и навязывайте его русским". Gudram, intiliģentam un kulturālam cilvēkam vietējās valodas mācīšanās nemūžam nebūtu jāuzspiež. Viņš to vienkārši pats ātri un kvalitatīvi apgūtu. Un vispār - priecājies, ka jums šeit netika radīti tādi apstākļi 90.gados kā piemēram Uzbekistānā vai Turkmenistānā. Tur lielākā daļa krievu, kā tev labi zināms, fiksi vien atgriezās uz matušku atpakļ un jautājumu par divvalodību tajās valstīs pat nav neviena kam ierosināt.
Bet vispār labāk ierosinu visiem ignorēt šo lielkrievu šovinistu. Mēslu labāk neaiztik, jo tad, kā zināms, tas smirdēs vēl vairāk.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  1.februāris 2012 19:59
andza tikko mīnusu skaits pie viņa komentiem sasniegs apaļu nulli, viņš būs spiests mainīt kļičku - tieši tā notika, kad viņu sauca buena. Buena pazuda - pēc kāda laika uzradās kolovrats.
Tāpēc viņa krieviski rakstītos komentus vispār nelasu it kā to nebūtu.
Diskutēt ar viņu ir bezjēdzīgi, jo diez vai viņš pats tic tam, ko raksta.
Tāpēc - ignorēsim viņu.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 20:16
edge_indran ------
Ja ne ''viņš'', Lindermanis un vēl 180 tūkstoši, tad jau arī 18. februāra referendumu varētu ignorēt - tāpat jau 19. februārī nekas nemainīsies.
Varbūt pēc vēl viena referenduma - par pilsonības piešķiršanu - sāksies kādas jēgsaturīgas diskusijas, pārrunas, dialogs?
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 20:49
colovrat_evp "andrejs_gr Colovrat - - "А вы побольше кричите о своем языке и навязывайте его русским". Gudram, intiliģentam un kulturālam cilvēkam vietējās valodas mācīšanās nemūžam nebūtu jāuzspiež."

- Тогда почему латыши не учились ливскому языку, а сейчас не учатся латгальскому языку?

Обычно маленькие народы идут к большим народам. А большие народы не идут к маленьким и не учат их языки. Закон жизни.

Это факт, что ливы исчезли, потому что члены семьи -- латыши -- не говорили по-ливски.

Так что чья бы корова мычала.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 21:05
colovrat_evp "Un vispār - priecājies, ka jums šeit netika radīti tādi apstākļi 90.gados kā piemēram Uzbekistānā vai Turkmenistānā."

-- Если бы да кабы, то во рту росли бы грибы, и был бы не рот, а целый огород. Если бы такие "обстоятельства" были созданы, то здесь была бы Южная Осетия.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 21:08
Roberts Integrēt Latvijas krievu latviešu valodas informācijas telpā ir praktiski neiespējami, dēļ Krievijas informācijas telpas tiešās klātbūtnes un Krievijas kā tādas ģeogrāfiskā tuvuma.

Piemēram, Mākslīgi radīts mēdijs (piemēram TV kanāls) priekš Latvijas krievvalodīgaijiem nekad nespēs konkurēt piedāvātajā saturā (izklaide, filmas, sports, raidījumi) ar Krievijas TV kanāliem.

Tādejādi nav iespējama arī nekāda "integrācija", un arī Latvijas kultūras "soft power" ir pārāk vājš, lai piesaistītu/integrētu pilnībā pašpietiekamu (Latvijas zemē) krievu kultūras grupu, kurai ir salīdzinoši "milzīga bāze".

Ir tikai viens "ierocis" - demogrāfija, ja latviešu procentuālā proporcija Latvijā turpinās palielināties - tad būs daudz lielākas iespējas integrēt/asimilēt un zudīs nepieciešamība pēc tik daudzām krievu skolām.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 21:07
Plus_opinionAldis Latviešu kultūra un krievu kultūra nav savietojamas. Tāpat kā eļļa un ūdens.
Divi konfliktējoši pasaules uzskati, konfliktējošas paradeigmas.

Vieniem ir svarīgi aizstāvēt savu neatkarību.
Citiem ir svarīgi pakļaut citas tautas savai imperijai, uzspiest savu valodu, tēlot atbrīvotājus.

Cilvēki Latvijā negrupējas pēc ideoloģiska principa (latviešu un krievu līberāļi atbalsta līberāļu partiju, latviešu un krievu konservātori atbalsta konservātoru partiju, utt.).
Tie grupējas (arī balso vēlēšanās) tieši pēc nācionāla principa.
Jeb pēc pseidonācionāla principa (pārkrievotiem nekrieviem ir krieviem līdzīgs pasaules uzskats).

Latvieši atbalsta Latviešu leģionārus ne jau tāpēc, ka viņiem būtu kāds sakars ar nācionālsociālistu Vāciju, bet gan tāpēc, ka leģionāri kaŗojuši pret krieviem (pret agresoru).
Latvijas krievi tik uzsvērti atbalsta Sarkano armiju ne jau tāpēc, ka tā kaŗojusi ar Vāciju (Hitlera Vācija jau sen neeksistē un nevienam tā nav vajadzīga), bet gan tāpēc, ka tā ir okupējusi Latviju.

Te vienkārši ir kultūras paradeigmu nesavietojamība.
Latvieši ir savā dzimtenē.
Krievu dzimtene ir Krievija. Katru vietu, kur viņi dzīvo, viņi cenšas pārtaisīt par Krievijas daļu.

Ja krieva smadzenēs nav šīs imperista paradeigmas, tad viņš vairs nejūtas īsti kā krievs un atsakās no sava krieviskuma kā nevajadzīgas lietas.

Visa krievu kultūra ir caurausta ar imperisma idejām - vēstures izpratne (uzvaras, uzvaras, uzvaras, pat ja tās ir Pirra uzvaras), pareizticība (viena lielvalsts-turētava, viena valoda, viena ticība), attieksme pret savu valodu un citām valodām. Ja Hitlers bija prasts (prasti sludināja vienas nācijas pārākumu par citām nācijām), tad krievu kultūrā nācisms ir izteikts citādi - "krievu valoda ir diža un varena" (kas netieši ieaudzina krievu bērnos, ka citas valodas nav dižas un nav varenas, tātad ir mazvērtīgas), "krieviem ir sava īpaša krievu dvēsele" (kas psīcholoģiski nozīmē, ka citiem nav tik cēlas dvēseles, tātad viņi ir mazvērtīgāki) utt. Krieviskums ir pilns ar nācisma idejām.

Protams, tā ir tikai viena medaļas puse.
Otrā puse ir tradicionāla mazvērtības sajūta, kas piemīt krieviem. Krievija vienmēr bija atpalikusi valsts salīdzinot ar Eiropu.
Ja daži krievi centās atzīt Krievijas atpalicību un aicināja mācīties no Eiropas, tad dominējošais bija cits viedoklis - Krievijas atpalicību sauca par īpašo Krievijas attīstības ceļu. Tāda schizofrēnija, psīches sadalīšanās - no vienas puses pašiem krieviem cenšas iegalvot, ka krievi attīstības un progresa nesēji dažādām atpalikušajām Vidusazijas un Sibirijas tautām, no otras puses, ne par ko negrib atzīt savu atpalicību salīdzinot ar Eiropu, meklējot pamatojumu atpalicībai un saucot atpalicību kādā cēlākā vārdā.

Arī Krievijas uzvara Otrajā pasaules kaŗā krieviem ir tik svarīga ne jau tāpēc, ka viņi uzvarējuši "vācu fašismu". Krievu komūnisms (tas pats fašisms) krieviem ir nodarījis daudz lielāku ļaunumu nekā vācu nācionālsociālisms. Viena totālitāra režīma uzvara par otru totālitāru režīmu nevar būt par pamatu lepnumam.
Krievu lepnuma īstais pamats ir tas, ka atpalikuši krievi ir uzvarējuši augsti attīstītus civīlizētus vāciešus. Eiropas civīlizācijas sagraušana un puseiropas pakļaušana kompensē krievu mazvērtības jūtas, attaisno viņu acīs savu atpalicību.

Lielkrievu pašapziņa turas krievu nācismā. Tiklīdz šī paradeigma sabruks, sabruks arī pati Krievija.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  1.februāris 2012 21:59
TanteSidra Aldis 21:59
paldies par sho rakstu. izlasiju ljoti uzmanigi, visam teiktajam piekritu.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:27
nulle Nu jau - krievs - tas nenozīmē lielkrievu šovinists bet ir starp viņiem tādi, diemžēl.
Tāpat kā latvietis - nenozīmē lāpnesis.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 02:13
Plus_opinionrinķī apkārt Latvijas krievu politiskās simpātiju un antipātiju proporcijas attiecībā pret demokrātisku un totalitāru ideoloģiju ir un pārredzamā nākotnē būs aptuveni tādas pašas, kādas tās šobrīd ir Krievijā. Latvijā šis putinisms lielas daļas krievu prātos ir iezīdies pat vēl indīgāk, kā tas šobrīd ir Krievijā, jo tur kur mēs neesam, tur vienmēr zāle ir zaļāka :) Bet tas nenozīmē, ka mums vajag tagad viņus visus bez atšķirības un jēgas lamāt.

Latvijā cilvēki ir jādala nevis pēc tautības, bet pēc viņu pārstāvētās ideoloģijas un šai robežšķirtnei ir jābūt principiāli stingrai - nepārkāpjamai. Nevar būt nekādas runas par sadarbību ar SC un viņam uzticīgo elektorātu, bet tajā pašā laikā mēs nedrīkstam neievērot starp krieviem demokrātiski noskaņoto ļaužu daļu, lai arī viņi ir stiprā mazākumā šobrīd. Zatlera vislielākā kļūda bija tā, ka viņš gribēja "sadraudzēties" ar visiem krieviem uz reiz, neskatoties uz viņu ideoloģisko pārliecību un mēģināja slēgt kaut kādu apšaubāmu savienību caur SC " no augšas", nevis sāka risināt 50 gadu ilgās okupācijas sekas " no apakšas".

Kas attiecas uz krievu info telpu, par kuru runā Muižnieks - piekrītu viedoklim, ka Latvijai ir praktiski neiespējami konkurēt ar blakus esošo Krievijas info telpu, kura mērķtiecīgi strādā uz savu auditoriju arī ārpus Krievijas robežām.
Vienīgais ko mēs varam darīt, un kas ir jādara - tas ir jāsāk cenzēt krievisko info telpu Latvijā. Nedrīkst pieļaut to, ka info telpā parādās materiāli, kuri atklāti ir vērsti pret LR un latviešu tautu un tas viss paliek bez ievērības. Tā nav demokrātija, šāda situācija tikai norāda uz mūsu demokrātijas vājumu.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  1.februāris 2012 22:01
Plus_opinionAldis Pilnīgi pareizi.

Nav vērts domāt par to, kā integrēt tos, kuŗi negrib integrēties. Šāda integrācija nav iespējama.

Bet var vairāk uzmanības pievērst divām citām nelielām krievu grupām:
- tie, kas veiksmīgi integrējas vai asimilējas, un kas grib integrēties vai asimilēties;
- tie, kas grib repatriēties.

Kas ir vajadzīgs krievam, kas grib asimilēties? Iespējams, viņš grib latviskot savu vārdu un uzvārdu. Likumā būtu jāparedz dažādi vārda un uzvārda latviskošanas varianti, ar piemēriem. Piemēram, MK noteikumi par svešvalodu personvārdu atveidošanu ir ļoti labi, jo tajos ir daudz piemēru. Līdzīgi varētu būt MK noteikumi par vārdu un uzvārdu maiņu. Var atmest piedēkļus: Bogdanovičs > Bogdanovs > Bogdans.
Vai kāds varbūt grib nevis latviskoties, bet derusificēties. Karimovs > Karims. Ar dažādiem skaidriem piemēriem var rosināt cilvēkus izvēlēties sev piemērotāku risinājumu.
Ja krievs grib asimilēties - kas viņam būtu jāapgūst, lai viņa kultūras bagāža būtu līdzīga latvieša kultūras bagāžai, lai viņam būtu vieglāk iekļauties latviešu sabiedrībā, lai viņam vieglāk būtu iejusties latvieša ādā? Kā viņam izbaudīt dainu (latviešu reliģijas) skaistumu? Kuŗas grāmatas viņam ir jāizlasa? Kuŗiem vēstures momentiem pievērst uzmanību un labāk izprast? Tie ir sīkumi, bet tie var viņam palīdzēt.


Otrā grupa - tie, kas grib repatriēties. Jāpalīdz viņiem ar informāciju, lai viņi zinātu, cik viss ir vienkārši. Ja viņi zinās, viņi to apsvērs. Un varbūt īstenos savu sapni atgriezties savā dzimtenē.


Abu šo grupu piemēri ir pozitīvi. Jo vairāk cilvēku asimilējas latviešos vai citādi integrējas latviešu sabiedrībā un jo vairāk cilvēku veiksmīgi repatriējas, jo vairāk citu gribēs sekot vienam vai otram risinājumam.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 22:28
andza Kas attiecas uz krievu info telpu, par kuru runā Muižnieks - piekrītu viedoklim, ka Latvijai ir praktiski neiespējami konkurēt ar blakus esošo Krievijas info telpu, kura mērķtiecīgi strādā uz savu auditoriju arī ārpus Krievijas robežām.
----------------------------------
Ja Muižnieks ir spējīgs saprast šo,tad viņam būtu jāsaprot, kāpēc integrēt cilvēkus, kuri ir slimi ar lielummāniju un savu pārākuma sajūtu, un vēl tiek "piebaroti" ar naida un tiesību uz mūsu zemi propagandu, integrēt ir praktiski neiespējami.
Jo risinājuma jau nav arī viņam. Ja būtu - mēs to būtu dzirdējuši. Viņš taču diezgan daudzus gadus bija LR Integrācijas ministrs.... :)
Starp citu - vai viņš pats ir sapratis - kāpēc viņš vēlas integrēt tieši krievus, nevis poļus vai lietuviešus?
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:27
kolpants Latvieši atbalsta Latviešu leģionārus ne jau tāpēc, ka viņiem būtu kāds sakars ar nācionālsociālistu Vāciju, bet gan tāpēc, ka leģionāri kaŗojuši pret krieviem (pret agresoru).
Latvijas krievi tik uzsvērti atbalsta Sarkano armiju ne jau tāpēc, ka tā kaŗojusi ar Vāciju (Hitlera Vācija jau sen neeksistē un nevienam tā nav vajadzīga), bet gan tāpēc, ka tā ir okupējusi Latviju.
==============

Absolūti ne tā. Ja jūs sekotu notikumiem, tad redzētu, ka 9.maija plaša svinēšana sākusies tieši pēc 1998.gada, kad parādījās 16.marts. Kāpēc?
Tāpēc, ka neskatoties uz to, ka vara it kā saka, ka abās pusēs karojošie bija vienkārši WW2 upuri un būtu vienlīdzīga attieksme pret tiem, darbos bija un ir acīmredzams uzsvars, ka leģionārus Latvija uzskata par varoņiem, bet PSRS karojošus – faktiski par valsts noziedzniekiem.
Ja būtu objektīvs skats uz tā laika notikumiem, tad būtu ierosinātas lietas gan pret Kononovu, gan pret kādu mežabrāli (jeb nacionālo partizāni), jo arī pēdējiem gadījās kādu civilo noslepkavot. Un gan vieni, gan otrie draudot parastajam zemniekam, atņēma pārtiku. Bet kas notika faktiski? Faktiski lietas pret vieniem un cieņa/gods/pabalsti/sociālā aizsardzība citiem.

Tas pats ar leģionāriem. Tikai dēļ rietumu spiediena noņēma atceres dienas statusu. Pamato leģionāru karošanu ar cīņu pret krieviem, kaut gan uz 1943. gadu bija zināms, cik vācieši ir „balti un pūkainie”, bija zināms, ka latviešus, kas izvairījās no piespiedu mobilizācijas, sūtīja uz lēģeriem, 1944.gadā bija zināms, kas notika ar Kureli un Rubeņa grupu , kas viņi ieminējās par Latvijas neatkarības garantēšanu, arī par soģu bataljoniem, koncentrācijas nometnēm arī. Un tieši tāpēc redzot attieksmi no valsts puses pret vieniem, otrie ar savu 9.maiju protestē.

Un latviešiem masīvi tika potēts, ka tie krievi tur 9.maijā atzīmē Latvijas okupāciju, nevis vienkārši uzvaras dienu, kuru viņi svin gadu desmitiem. Tur ir tikai krievu valoda, un nav latviešu. Protams, jo vairāki latvieši veterāni tagad kautrējās par karošanu PSRS pusē, viņi taču redz pēc darbiem, nevis vārdiem, kurā pusē karojošie ir tie labie, un kuri –tie sliktie. Un viņu mazbērns prasīs – tu ko vecotēv, iesi ar krieviem 9.maijā okupāciju svinēt, tu ko?
Un protams, ka politiskie spēki no abām pusēm to izmanto, jo tas ir ļoti ērts un efektīvs līdzeklis mobilizēt savu vēlētāju.
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus 17 ATBILDES  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:04
Plus_opinionrinķī apkārt kolpants... neskatoties uz to, ka vara it kā saka, ka abās pusēs karojošie bija vienkārši WW2 upuri un būtu vienlīdzīga attieksme pret tiem, darbos bija un ir acīmredzams uzsvars, ka leģionārus Latvija uzskata par varoņiem, bet PSRS karojošus – faktiski par valsts noziedzniekiem. +++ ja PSRS būtu izvākusi savu karaspēku pēc kar beigām no Latvijas Republikas teritorijas tā pat kā no Austrijas, tad šodien visā Latvijā godātu CA kritušo karavīru piemiņu, bet... tā ka pēc 2.pasaules kara beigām PSRS armija, kā okupācijas karaspēks, netika izvests no LR teritorijas - gluži otrādi, balstoties uz šī karaspēka klātbūtni, staļinisti veica savas represijas pret civiliedzīvotājiem, miera apstākļos deportēja no mājām daudzus tūkstošus cilvēkus - sievietes, bērnus tai skaitā, veica piespiedu nacionalizāciju utt, tad nekā citādi kā par ienaidnieku LR teritorijā " padomju" armiju uztvert nevar.
Un tie ir meli, ka 9. maijā Pārdaugavā tiek pieminēti kritušie karavīri un tikai. Tā jau ir tradicija, ka katru gadu 9. maijā Pārdaugavā pulcējas atjaunotās LR ienaidnieki, lai vēlreiz un atkal kārtējo reizi sajustu savu kopējo spēku un stiprinātos turpmākajai cīņai :). Domāju, ka gaidāmais 9. maijs sevišķi izcelsies uz visu iepriekšējo fona.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:20
agrunte Kolpant - superpriekšlikums! Tiesāt un sodīt mežabrāļus otro reizi. SC un PCTVL skaudībā kož pirkstus - kā tik ģeniāla ideja neienāca prātā viņiem pašiem!
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:21
andza vairāki latvieši veterāni tagad kautrējās par karošanu PSRS pusē
-----------------
pareizi dara - karot okupantu pusē ir kauns. Protams, vairums no viņiem tika iesaukti piespiedu kārtā, bet neliela daļa tomēr bija 1940./41. gadā atbalstījuši krievu okupantus. Viņi ir kolaboranti. Franči pēc Otrā pasaules kara savus kolaborantus sodīja ar nāvi. Skarbi, bet taisnīgi.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:33
edge_indran -----RinķīApkārt
Jūs cien./god. labāk par šodienas situāciju Latgalē padomājiet -, tad, iespējams, apjēgsiet par 9. maija popularitātes pieauguma iemesliem!
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:35
kolpants Tātad, uzskatāt, ka viņi bija pareizi sodīti pirmo reizi? Tad kāpēc tagad skaitās varoni?
Kas nebija vainīgi, ir reabilitēti. Kas tomēr vainīgi - kāpēc tad to vismaz neatzīst, nevis piešķirt visiem pabalstus?
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:36
kolpants sadaliet divās dažādas mapēs divus notikumus un jums būs vieglāk. Saucot visus PSRS veterānus par kara noziedzniekiem, neko citu, ka vēl plašāk svinēt 9.maiju, jūs nepanāksiet.

attiecībā uz "jā izvestu". Vēsture nezina tādu "kas būtu". Un kas būtu, ja nebūtu revolūcijas (vai apvērsuma, kā kuram patīk) 1917.gadā? un kas būtu, ja latviešu sarkanie strēlnieki nepalīdzētu Ļeņinam noturēt varu?

un kāpēc tad jūs godinātu CA, ja viņi aizietu 1945.gadā. tad jūs tā negodinātu leģionārus? kas mainītos attiecībā uz paša kara notikumiem?
 -7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:41
kolpants andza. Toties leģionāri necīnījās okupantu pusē? arī tie, kas brīvprātīgi iestājās 1941. un "karoja" soģu bataljonos?
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:53
Plus_opinionrinķī apkārt kolpants.attiecībā uz "jā izvestu". Vēsture nezina tādu "kas būtu"....+++ nevajag jaukt vēsturiskus faktus ar šo faktu analīzi un secinājumiem no laika distances :)
Piemēram, tajā brīdī, kad latvieši sveica ienākošo nacistiskās Vācijas armiju kā atbrīvotājus, viņi neko nezināja par Molotova - Ribentropa paktu, viņi nupat kā bija pārcietuši Baigo gadu. Tagad mēs - no laika distances saprotam, kas tolaik notika un varam arī izdarīt kaut spriedumus par to- " kas būtu, ja būtu" :)

"...Saucot visus PSRS veterānus par kara noziedzniekiem, neko citu, ka vēl plašāk svinēt 9.maiju, jūs nepanāksiet..." +++ absolūti lielākā daļa CA armijas kareivju, tā pat kā Vācu armijas kareivju nebija kara noziedznieki, taču viņi bija spiesti, vai aiz pārliecības dienēja noziedzīgas varas armijās. Tādi ir fakti un tā arī uz šīm lietām jāskatās - es varu pieņemt, ka padomju un vācu armijas kareivis ir 2. pasaules kara upuris, pie nosacījuma, ka atzīstam faktu, ka abas šīs armijas bija noziedzīgas varas instruments.
Par latviešiem padomju armijā, leģionā, meža brāļiem - tās ir tik zināmas lietas, ka negribas to visu malt atkal cauri, laiku kavēt :)
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:02
TanteSidra rinķī apkārt 23:20 _...ja PSRS būtu izvākusi savu karaspēku pēc kara beigām no Latvijas Republikas teritorijas tā pat kā no Austrijas, tad šodien visā Latvijā godātu CA kritušo karavīru piemiņu..._
~~~~~~~~~~
kad krievi 1948 izvacas no Austrijas tie uz atvadam tika sveikti ar pukjpodinjiem.
Vines iedzivotaji tos meta no balkoniem svinigi marshejoshai karaspeka kolonnai uz galvam.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:06
kolpants ko lai dara, nacisti tiem bija tuvāk pie sirds, tādus plašumus varēja savējiem austriešiem iekārot, no ebrejiem atbrīvoja.
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:11
Plus_opinionrinķī apkārt TanteSidra. To es nezināju :)) Bet tās ir sadzīviskas detaļas, kuras dzīvi padara jautrāku :) Man arī viena vācu paziņa stāstīja anekdotes par laiku, kurā CA kareivji dzīvoja viņu mājās. Labi, ka šādos brīžos cilvēkam vēl saglabājas humora izjūta :)
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:11
andza kolpants andza. Toties leģionāri necīnījās okupantu pusē?kolpants andza. Toties leģionāri necīnījās okupantu pusē?
--------------------------
Tātad Tu beidzot esi sapratis, kāpēc latvieši, kas karoja krievu okupantu pusē, par to kautrējas? Vai arī neesi?
Ja gan krievi, gan vācieši ir okupanti, tad tu saproti, ka Latvijā svinēt Krievijas "uzvaras dienas" nozīmē godināt vienus no okupantiem? Vai arī Tev tomēr tavējie - krievi - nešķiet okupanti. Kā tad īsti ir?
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:16
andza to Tante Sidra.
man gan ir ziņas, ka krievu okupanti no Austrijas aizvācās tikai 1955. gadā. Krievi visu laiku cerēja tur nodibināt sociālistisku republiku. Tur bija vairākas sacelšanās, asiņainas apspiešanas un citas okupantu zvērības, bet austrieši izturēja un beidzot viņi aizvācās
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:21
kolpants nu tad izskaidrojiet man lūdzu, kāpēc karot Vācijas armijā bija labi, bet PSRS nē? kāpēc vieni tagad varoņi, citi nē?

Uzvaru par Vāciju svin arī citur Eiropā, tikai stundas starpības pēc 8.maijā, tā kā 9.maijam ir skaidra vēsture. Toties jūs paši sev iepotējāt, ka tā ir okupācijas svinēšana. tad jums arī uz Eiropu jāatvainojas, kāpēc viņi atzīmē.

un ja nebūtu sāktas "dejas" ap 16.martu, arī 9.maijs būtu daudz mierīgāks svinēts, ja vispār būtu tik plaši pie uzvaras pieminekļa
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:29
TanteSidra andza,
jaa, ar gadu parrakstijos. 10 gadus bija okupacija, lidz 1955, - paldies.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:38
hmmmm ... kolopants. ...kas būtu, ja latviešu sarkanie strēlnieki nepalīdzētu Ļeņinam noturēt varu?
-----------
pateikšu. vienkārši un skaidri - ja Ļeņins nebūtu solījis mazām nācijām pašnoteikšanās tiesības, tad arī (arī! jo ne tikai latvieši atbalstīja krāpniekus - boļševikus)nebūtu aizstyāvējuši. Tas ka tā bija kļūda, to mēs redzam tikai tagad. Judeņīčs, Deņikins, Bermonts-Avalovs neko tādu nesolīja un ne latviešu ne igauņu, ne somu atbalstu nesaņēma. Un tas bija netālredzīgi; žēl!
Kas attiecas uz popularizēto tēzi, ka pateicoties latviešu strēlniekiem boļševiki tika pie varas, tad jautājums - ko vērta ir tauta (tuvu 200 mlj.), kuru 17 žīdi(atvainojos! nevis žīdi, bet ebreji) un ~3000 šautenēm bruņoti veči var nolikt "uz ceļiem"? (nupat gan lasīju, ka latviešiem esot bijušas 10 divīzijas, t.i. aptuveni 12 - 15 tūkst.kareivju; nu ko var teikt - ja mani atmiņa neviļ, tad Krievijā par vēstures izkropļošanu iestājas kriminālatbildība)
Redzu vajadzību precizēt - man nav pretenziju, stop!ne tā! drīzāk - naida, necieņas, noniecināšanas pret krieviem kā tautu. Taču lielākai (domāju ~95%)šīs tautas daļai iepotēts: "mi vperedi plaņeti vsej", nemaz nerunājot par tieksmi mācīt "pareizi dzīvot". Laikam jau komunisma mantojums. Tad lūk, šis mantojums liek man izturēties ar neuzticību pret šiem "demokrātiem" un "cīnītājiem par cilvēktiesībām".
Par ko stāsts? domāju ka Muižnieks savas augstās izglītības un rietumu pieredzes dēļ nesaprot specifisko situāciju Krievijas ietekmes dēļ.
P.s. varbūt viņam nav izgadījies palasīt Karganova formulētās nostādnes? tad būtu laiks, tepat IR-ā nesen bija!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 02:49
hmmmm ... Kolopant-am. Uzvaru par Vāciju svin arī citur Eiropā, ...

Pamēģini saprast; nesvin uzvaru pār Vāciju; un pat - nesvin neko! vienkārši piemin karā kritušos! Vēlreiz - Eiropā piemin, bet Krievijā svin! Starpību uztvēri???

...un ja nebūtu sāktas "dejas" ap 16.martu, arī 9.maijs būtu daudz mierīgāks svinēts (par "svinēšanu" skat iepr.!:)
Atļaušos atgādināt, ka t.s. "dejas" sākās 2005.gadā, kad Krievija atsūtīja savus specialkorespondentus filmēšanai (nu labi - pieversa uzmanību) un noorganizēja strīpainos, jo līdz tam šis gājiens bija kluss un mierīgs, kas būtībā skāra tikai pašus dalībniekus un viņu piederīgos (ja kas, paskaidroju: "piederīgie" nozīmē - radinieki) kā arī Latvijas vēstures entuazistus. Šodien jau ir savādāk!
Kas attiecas uz SS tanku divīzijām "adolf hitler", kas radītas lai iznīcinātu ar kāpurķēdēm krievijas sādžas, tad nevajag - tāir izstrādes iekšējai lietošanai Krievijā.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 03:13
kolpants Var jau krievus informēt caur vietējo krievu/latviešu kanālu. Piemēram, ziņas lasīt krieviski un apakšā lai iet teksts latviski.
Tikai jāievēro viena lieta, kaut gan tas ir grūti, ņemot vērā 21 gada pieredzi – ziņas par Krieviju labāk vispār nerādīt, nevis rādīt ar domu „nu redziet, cik tur ir slikti, lai cik kārdinoši tas nebūtu”. Jo lai kāda Krievija tagad ir, tā ir tomēr cilvēkiem dzimtene. Un ja kāds mēģina dzimteni rādīt negatīvajā gaismā, neko, izņemot tieši pretējo efektu, tas neizraisīs. Cilvēku var piesaistīt stāsts, ka šeit ir labi, nevis stāsts, ka tur ir traki švaki.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:13
nulle Mani krievu draugi Krieviju par savu dzimteni neuzskata.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 03:10
Plus_opinionKaramba Daudz ir nokavēts un sapurgāts, bet jādomā par nākotni.. Nezinu labāku recepti,kā plaukstošu,taisnīgu un cilvēcīgu valsti. Tikai tādā gribēs dzīvot,piederēt,ar to identificēties.Bez vilkšanas " aiz ausīm". Jeb divpusējs process.No sadzīves," ielas līmeņa" kur katrs var dot savu artavu,izvēloties spļaudīties vai sarunāties.Un otra puse- politika.Kurā aizvien pie teikšanas ir latviešu partijas.Viņām,kā saimniekiem,attiecīgi arī atbildība domāt ko iesākt.Diemžēl, mūsu politikā pagaidām katastrofāli trūkst personību un konsekventi pildāmu ideju.Visu čakarē aizvien jaunās vēlēšanas un politiznesa kašķi. Par tādu integrāciju,taču neviens nopietni nav domājis.Tā,ķeksītim un birokrātiem paļurināts.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:18
edge_indran ------
Par ko tad N.Muižnieka kungs augsto ES komisāra amatu saņēma - ja 'integrācija' ir izgāzusies? Par ko A.Piebalgs tik lielā cieņā Briseles eirokrātu kabinentos, ja Latvijas izglītības sistēma pēc 1990-o gadu 'šoka terapijas' tagad atkal jāreformē? Šie vīri ir labi pastrādājuši, tādus trikus uztaisījuši, ka tiešām var romāna un k/f 'Mērnieku laiki' turpinājumu rakstīt un filmu uzņemt.
Kaut vai vienu jautājumu sev katrs var uzdot : 'Kas par to maksās?' - par 18. februāra referendumu, par 10 iepriekšējiem - un nākamajiem t.s. integrēšanas, asimilācijas vai kādu citu 'šuri-muri'?
Kurš kuru tā vienkārši ''paņēma un uzmeta'' ?
p.s.
Bez Nila Muižnieka jau Latvijā vēl viens Nils iz ASV ''austrumkrastiešu'' desanta diženas lietas sastrādāja. Bez Nila Melngalvja jau Bankas Baltija un Parex lietas tik gludi un eleganti netiktu atrisinātas....
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  1.februāris 2012 23:31
kolpants rinķī apkārt. "nezināja" varēja tiešam attiecināt uz 1941.gada brīvprātīgi aizejošiem. Toties uz 1943.-1944.gadiem daudz kas bija zināms. Jūs gribat teikt, ka 1944.gadā citi leģionāri nezināja, kas notika ar Kureli un Rubeni, nezināja, kas notika ar tiem, kas atteicas dienēt leģionā, nezināja par ebrejiem, koncentrācijas nometnēm un rasu teoriju? Atļaujošos tam neticēt. Zināja. Bet tā kā tā bija piespiedu mobilizācija, gāja, jo baidījās no represijām. Bet kur tad te varonība un cīņa par dzimteni, ka to tagad pasniedz?
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  2.februāris 2012 00:24
Plus_opinionrinķī apkārt Tas viss ir traģiski - holokausts, rasu teorija utt,bet komunisti ar saviem gulagiem neatpalika no nacistiem ne soli un tas viss ir jāskatās vienā kontekstā. Latvieši visā šajā ellē bija ierauti pret savu gribu. Gan PSRS, gan nacistiskā Vācija bija LR ienaidnieki. Bet, ja par šodienu, tas pretīgākais visā šajā stāstā ir tas, ka tagad - šīs dienas Latvijā ir spēki, kuri lepni sevi personificē ar staļinistu slepkavām un ar pašapziņu joprojām atzīmē savu " uzvaru" šeit Latvijā pār latviešu tautu, ja par uzvaru var saukt masu slepkavības, deportācijas un laupīšanu. Šādas lietas netiek aizmirstas paaudzēm ilgi
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 01:17
hmmmm ... kolopant! "Tikai jāievēro viena lieta, kaut gan tas ir grūti, ņemot vērā 21 gada pieredzi – ziņas par Krieviju labāk vispār nerādīt, nevis rādīt ar domu „nu redziet, cik tur ir slikti, lai cik kārdinoši tas nebūtu”. Jo lai kāda Krievija tagad ir, tā ir tomēr cilvēkiem dzimtene. Un ja kāds mēģina dzimteni rādīt negatīvajā gaismā, neko, izņemot tieši pretējo efektu, tas neizraisīs. Cilvēku var piesaistīt stāsts, ka šeit ir labi, nevis stāsts, ka tur ir traki švaki."
-----------
Vecīt! Tevi atlaidīs no darba. tik īsā tekstā pieļaut divas stratēģiskas kļūdas nav pieļaujams.
1. Krievija - dzimtene. Sorry, bet kā paliek ar tēzi, ka te "esam dzimuši un mūsu senču kapi šeit"?
2. "Cilvēku var piesaistīt stāsts, ka šeit ir labi, nevis stāsts, ka tur ir traki švaki.
Bet kur tad LV masmedijos ir texti par "Krievijā švaki"? tas tak nāk no pašu Krievijas raidītāju ziņām. Es piem.skatos PTP planeta un TVCi. Visas tās idejas, kas tur tiek apspriestas eiropā pat neierosina ( bija tāda - kukuļņēmējs nav noziedznieks, viņš taču nevienu nav nogalinājis! paliek sāņus tas, ka kukuļņēmējs izveido (varbūt nejauši!) tarifu - ko kas maksā. Cik ātruma pārkāpšana un cik slepkavība!
No radiniekiem cilvēki labi zin kāda ir ekonomiskā situācija Krievijā (par policijas/milicijas visatļautību pat nerunājot), tāpēc jau ar sūdainu koku nevienu atpakaļ "dzimtenē" neiedzīsi!
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 03:39
hmmmm ... sauc;eja balss tuksne;i: Muižniek! dona jau pareiza. tikai nav izpildāma! Latvijas budžts nepavilks, nemaz jau nerunājot par izpildītājiem. Nav mums tāda līmeņa smadzeņu! Krievijā demagoģija un smadzeņu skalošana ir nostādīta augstākajā līmenī. Priekš tā atlasa labākos no labājaiem un apmaksā valsts budžets - naftas nauda.
Garām!!!
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 03:56
IvarsA No Muižnieka savulaik atteicās visa Rietumu latviešu kopiena radus ieskaitot, ja domāja, ka nav visi mājās. Muižniekam dikti velk uz komunistiem un skaidrs, ka pats mācijās "dižā" Ļeņina valodu ar skubu. Tagad dos "padomus" kā paplašināt krievu val. telpu.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  2.februāris 2012 09:25

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai