IR

Ķīlis: par skolotāju algu pieaugumu varētu runāt no 2014.gada

Viedokļi

Optiskais Tēmeklis Ķīļa skaidrojumā uzsvērts, ka IZM nav apspriests nodoms jebkādā veidā rosināt skolotāju skaita samazināšanu, un ministrija neplāno to darīt arī nākotnē.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 16:10
lama Pieņēmuma līmenī var uzskatīt, ka optimizācijas process notiks dabiski, ja tiks mazināts birokrātiskais slogs, un arī skolēnu skaits samazināsies," norāda ministrs
______________________-- aa?

eee?

dabiski?
iekārtos jaunas kapsētas?
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 16:27
Plus_opinionLidumnieks Vēlreiz paudīšu apnicīgu viedokli:
Pamatojoties uz kādiem stingriem argumentiem Ķīlis nonācis pie viedokļa ka skolotāju ir par daudz.

Manā izpratnē ir nepieciešams uzlabot izglītības kvalitāti, popularitāti un pieejamību, jo cik es saprotu, tad vispārīgos novērtējumos mēs esam ~ 40 - 50 vietā pasaulē. Ņemot vērā to, ka mūsu dabas resursi ir ierobežoti, vairāk varam nopelnīt ar intelektuālo darbu, tādēļ jātiecās uz globālā novērtējuma pirmo desmitu (pirmie ir somi).

Sākt ar otru "galu", sakot, ka skolotāju par daudz nav saprātīgi. Izskatās, ka šis reformators aizgulējies 2009. gadā, kad katrs atlaistais valsts budžeta uzturēts darbinieks bija "atbalstāma" nepieciešamība.

Šobrīd vienkārši izskatās, ka Ķīlis vēlas gūt lētu popularitāti.
Ar cilvēkiem, kaut arī tie pārsvarā ir valsts budžeta uzturēti skolotāji, ar šādiem izteicieniem spēlēties vienkārši nedrīkst. Skolotāju un viņu profesijas prestižs ir pēc iespējas jāceļ, nevis politiski pretīgā veidā jānoniecina. Šā iemesla dēļ uzdrošinos šo Ķīli vienkārši nosaukt par nelgu, kuru, izskatās, ka bērnībā vienaudži izmantojuši par "boksa maisu".

Ļoti singri uzskatu, ka reformām ir jāvirzās uz kvalitatīvu "lēcienu", nevis uz "rūgtām" zālēm. Tiesa, ir fobija, ka "rūgtas" zāles ir ārstējošas. Tomēr, Latvijas gadījumā nav nepieciešama ārstēšana, bet gan jauni izaicinājumi un saprotami mērķi.

Kāda tad Ķīlim ir tā Latvijas izglītības vīzija, mērķi un uzdevumi. Lai tos tad nosauc - no tā arī varēsim secināt, vai ir nepieciešamas reformas, lielāki vai mazāki uzlabojumi, vai vienkārši uzlabojumi ...
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 16:34
roberts_j Piekrītu šādam situācijas novērtējumam.

Izskatās, ka Ķīlis raustās šurpu turpu ar dažādām idejām, nemaz nezinādams, ko īsti grib panākt.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:29
yndi halda "Šobrīd vienkārši izskatās, ka Ķīlis vēlas gūt lētu popularitāti."

Ja viņa mērķis būtu popularitāte, vai daudz prātīgāk nebūtu solīt, piemēram, ka tiks paceltas skolotāju algas? Vai Jūs dzīvojat greizo spoguļu pasaulē?
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:33
Plus_opinionLidumnieks Lētu popularitāti gūst ne tikai ar nereāliem pozitīviem paziņojumiem, bet ar tādiem, kas sabiedrībai vienkārši liek uztraukties. Tā šis cilvēks vienkārši liek par sevi manīt.

Nākamais solis - tiek mediju centrā un runā, ka domājis ko pilnīgi citu, daudz ko labāku.

Pasekosiet, redzēsiet ... :)
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.janvāris 2012 08:02
Plus_opinionLidumnieks Man taču komentārs bija par to, ka skolotāju ir par daudz un daudzi no esošiem zaudēs darbu.

Iznāk, ka esmu komentāru devis par algu palielināšanu ... :)

yndi halda - Jums taisnība - dzīvoju/jam "dinamiski" greizu spoguļu zemē, vai ne! Varbūt to nosauksim plašāk - reforma.

Nopietni, tiešām vēlētos reformas, kas nodrošinātu izglītības kvalitāti Latvijā atbilstošu pirmajam desmitniekam pasaulē. Vienīgi tiešām mani nopietni uztrauc lētas "reformas", kas domātas elektrorātam nevis nozarei un kas var būtiski aizkavēt mūsu valsts aatīstību.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.janvāris 2012 08:53
Plus_opinionEbenemezers nu beidzot pienaacis laiks taisiit ciet taas krievu skolas ...
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:10
Andrejs Zviedris Tā mētāties ar muldamo nu gan ministra kungs nedrīkst. 6000 skolotāju velk uz ceturto daļu no visa valsts kopskaita. Pateikt, ka skolas pašas varēs izlemt - katru ceturto atlaist un saņemt vairāk, vai neatlaist un saņemt mazāk - tas jau nav mierinājums. Jo neviens jau nezina, būs viņš starp tiem trim laimīgajiem, vai arī tas viens upuris. Stress tagad pārņems visus, un uz ilgu laiku.

Ķīļa kungam tos savus nebeidzamos varbūtību scenārijus tomēr vajadzētu izspēlēt vispirms savā smadzeņu podā vai vismaz šaurā kabinetā konsultantu klātbūtnē, nevis spļaut ārā visu, kas uz mēles, pirms vēl nostrādājis fīdbeks ar domāšanu, un izglītības darbiniekos un to ģimenēs nav sēta panika. Lai gan nu jau, izskatās, ir par vēlu.

Pavisam jocīgi ir, ka šāds ārprāts izskan no ministra, kurš sev pieņēmis veselus divus komunikācijas padomniekus, papildus jau esošai komunikācijas nodaļai.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus 7 ATBILDES  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:18
roberts_j Retā reize, kad pilnībā piekrītu jūsu viedoklim.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:27
Toms Bergmanis Jūs nodarbojaties ar demagoģiju- jūs savā komentārā paužat sašutumu par notiekošo, taču nepiedāvājiet alternatīvas. Bērnu skaitam nepārtraukti samazinoties skolas netiek aizpildītas, kāda iemesla pēc tos skolotājus būtu jāalgo un ko viņi tajās skolās darīs?
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:41
roberts_j @ Toms Bergmanis
________________________

Runa jau nav par to, vai ri jāatlaiž vai nav jāatlaiž skolotāji. Runa ir par ko citu. Vispirms vajadzētu izstrādāt kādu vīziju - kādi ir mērķi, kurp ejam, kurā virzienā attīstām izglītības lietas. Un tad jāizanalizē situācija un jānosaka kā mērķi sasniegt - likvidējot vai ceļot skolas, atlaižot vai pieņemot skolotājus, vai pieliekot katram bērnam klāt pa vienam skolotājam; kur novirzīt finanses, kam tās nogriezt u.t.t., un tad nākt klajā ar lēmumu ar visu argumentāciju un realizācijas mehānismiem, nevis katru dienu raustīties šurpu turpu ar paziņojumiem.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:51
Andrejs Zviedris Tas nebija spēles noteikumos - komentārā iekļaut alternatīvus piedāvājumus lietām, ko ilgstoši nespēj atrisināt ne MK, ne IZM. Pirms vispār kaut ko ieteikt, ir jāredz skaitļi un cipari. Tas ir dīvaini, ka šāda atklāsme par 6000 liekajiem skolotājiem IZM radusies tikai šodien. Ko viss tas aparāts ir darījis iepriekš? Es jau pat neprasu tādu brīnumu kā korelāciju starp skolēnu/skolotāju skaita samazinājumu ar izbraukušo skaita pieaugumu uz UK, Irl, De un Nor, ar variācijām.

Ja skolotāju skaits draud kļūt par lielu, tad tomēr jāstrādā pie valsts programmām pārkvalifikācijai un darbā iekārtošanai. Ja vadzis ir lūzis (pēkšņi negaidot uzradies nenormāli liels lieko skolotāju skaits), tad jārīkojas ātri, nav šaubu. Bet paziņot šādu pliku faktu bez jebkādām sagatavotām alternatīvām satrauktās sabiedrības nomierināšanai - no labas valsts pārvaldības puses tas ir bullšits. Buļļa kaka.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:56
Toms Bergmanis Man ir grūti piekrist Jūsu teiktajam:
1) Ķīlim ir sava vīzija par to, kādas un kādā veidā īstenojamas nepieciešamās reformas;
2) Manuprāt, par raustīšanos nosauktās darbības ir diskusija ar sabiedrību, sabiedrības iesaistīšana reformu procesā, kas, man šķiet, ir labāka, par kāda 100% gatava plāna uzspiezšanu.

Jūs sakāt, ka nepieciešama analīze. Es piekrītu, taču man šķiet, ka analizēt nepieciešamo nenozīmē sēdēt kabinetā un sarakstīt papīru kaudzīti. Manuprāt, tabulu bīdīšana ir notikusi 20 gadus un šis ir pirmais ministrs, kurš regulāri tiekas ar sociālajiem partneriem, lai diskutētu par nepieciešamo. Man tas šķiet vienīgais pareizais veids kā mēģināt saprast kādu izglītību mēs gribam, jo izglītoti tiks nevis Ķīļa vai ministrijas ierēdņu bērni, bet gan mūsējie.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:03
Plus_opinionNasing spešal! Nav jābūt matemātikas doktoram, lai sarēķinātu, ka uz 20 tūkst. dzimušajiem katru gadu, mēs iegūstam 9x20+3x20x60%=216 tūkst. skolēnu labākajā gadījumā; 28/216=7.7 skolotājus uz skolēnu. Ja vēl ņem vērā to, ka pilsētas skolās klasēs parasti ir 20 skolēni, tad laukos skolotāju skaits uz skolēnu ir dramatiski mazs. Ko darīt?
1) turpināt optimizēt skolu tīklu;
2) brīvās vakances ļaut aizpildīt esošajiem skolotājiem nevis pieņemt jaunus;
3) samazināt pedagoģijas programmas augstskolās un paplašināt programmu specializācijas
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 19:17
Toms Bergmanis "28/216=7.7 skolotājus uz skolēnu." Tik vien kā tie ir skolēni uz skolotāju.

Bet piekrītu, 7.7 studenti uz akadēmisko darbinieku var būt bagātās UK un ASV augstskolās, nevis Latvijas nabadzīgajās laiku skolās.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 19:31
Plus_opinionNasing spešal! Nepagāja ne diena kopš Ķīlis paziņoja par ministrijas reogranizāciju, un medijos parādās ziņa par skolotāju atlaišanu. Sagadīšanās vai uzbrukums kā aizsardzība?
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:23
lilijao Man ir priekšlikums sākt ar IZM. 1) izsludināt konkursu uz jaunu ministru, 2) atlaist 50% IZM ierēdņu, kuri "pieauguši" pie saviem krēsliem un arī izsludināt konkursu uz jaunām brīvām darba vietām. Bet Ķīlim es ieteiktu iet paārstēties uz Sarkandaugavas slimnīcu.
 -7  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:24
Toms Bergmanis Diezgan radikāla nostāja.
Ko Jūs piedāvājiet likt vietā?

Manuprāt Ķīlis ir 1. izglītības ministrs 20 gadu laikā, kurš tiešām nodarbojās ar izglītības sistēmas reformām, tādēļ arī viņš nav populārs.

Tautai patīk teikt, ka reformas ir nepieciešamas un, ka tā vairs nevar turpināties, taču nonākot pie darīšanas, tiek piedāvāts darītāju vest uz Sarkandaugavas slimnīcu.
Man tas šķiet muļķīgi.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 17:47
edge_indran -------
Lai ir 'pirmais', jo metode jau divdesmit gadus labi iepazīta :
'Ķīlis sola samazināt skolotāju skaitu'.
Par 'skaistām acīm' jau izglītības un finanšu sektora reformators Latvijā 1990-os gados A.Piebalgs (Banku Baltija kāds atceras-?) lielā cieņā un augstā krēsla Briselē netika. Labi pastrādāja Piebalgs, vēl labāk reformēs Ķīlis? Tā turēt!
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:05
dzeris49 Es sapratu tā, ka skolām tiks piešķirta rīcības brīvība pašām izlemt, cik skolotāji tām vajadzīgi, un cik tās var atļauties esošā finansējuma ietvaros, un tas varētu izraisīt skolotāju skaita samazināšanu.
Un vīzija varētu būt ļoti vienkārša - konkurentspējīga izglītības sistēma nākotnē, varētu strīdēties tikai par taktiku, kādu ceļu izvēlēties, lai to sasniegtu.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:11
Andrejs Zviedris Skolām nevar būt rīcības brīvība pašām lemt par skolotāju skaitu pie konstanta finansējuma, jo tām ir jāīsteno valsts uzdevuma izglītot VISUS skolēnus noteiktajā vecumā ar noteiktām prasībām. Ir jāstrādā ne tikai ar "labajiem" skolēniem, bet arī ar grūtgalvjiem un palaidņiem. Līdz ar to faktiski ir grūti pielietot objektīvus kritērijus, pēc kādiem vērtēt pedagoga darba kvalitāti un diferencēt atalgojumu. Rezultāti olimpiādēs nav rādītājs, jo labi strādāt ar sliktu kontingentu ir nesalīdzināmi grūtāk un smagāk nekā ar labu kontingentu. Ja skolām ļaus vaļu pēc tirgus ekonomikas principiem ierobežota finansējuma apstākļos, tās meklēs tikai labos skolēnus. Galu galā visi sliktie koncentrēsies vienuviet vislielākajās nomalēs ar vistrulākajiem kadriem, kuriem viss po barabanu.

Pēc būtības valsts skolām vismaz sākumskolas un pamatskolas līmenī ir jābūt ar izlīdzinātu kontingentu, kadriem un piedāvājumu. Noteicošais kritērijs - dzīvesvietas tuvums.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:23
dzeris49 Nu un kādā veidā tas ļauj skolām izvēlēties, kurus bērnus izglītot, kurus nē, un vispār izvēlēties skolēnu kontingentu?
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.janvāris 2012 09:25
Andrejs Zviedris Man diemžēl jāsecina, ka šī nav pirmā reize, kad Ķīļa kunga sniegumu nespēju novērtēt pozitīvi un kā kompetentu. SAK vadītāja amatā viņa rīcībā nereti bija sakatāmi no politoloģijas un valsts pārvaldes viedokļa greizi spriedumi un risinājumi, lai arī pasākums beidzās ar patīkumu blīkšķi rīkojumā NR.2, tomēr - nevis kā mērķtiecīga darba rezultāts, bet tieši pretēji - ar izgāšanos un Zatlera reakciju par spīti.

Tagad Ķīļa kungs atkal ķēries klāt vispārējās izglītības un tās pārvaldes lietām, kur man ir 20 gadu pieredze, un redzu pilnīgu haosu domās un darbībās. Man nav par ko priecāties no šāda pienesuma. Tur būs ziepes.
 -8  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:11
Toms Bergmanis "kur man ir 20 gadu"

Jums ir 20 gadu pieredze izglītības pārvaldē, bet pie haosa IZM vainīgs ir Ķīlis?
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:18
Andrejs Zviedris Jūs tagad pārraustiet. Es nepārmetu Ķīlim iepriekšējo kļūdas, bet es saku - viņš uzsāk ne tā, ne tur un ne ar to. Jo tādi izmainītāji ir redzēti un pietiekami daudz es varētu nosaukt uzvārdus un nedarbus, bet no viņiem visiem Ķīlis sāk ārdīt visnaskāk un vishaotiskāk.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:27
Toms Bergmanis Nepārprotiet, šis nebūs ad hominem un es nevēlos būt rupjš, bet tādi kā Jūs arī ir redzēti kaudzēm (vismaz tā šķiet, taču varbūt es kļūdos).
Proti studējot 3 gadus kādā no Latvijas augstskolām, man bija tas gods atskatīties uz daudziem jo daudziem gudriem vīriem ar 20 gadu vai vēl lielāku stāžu. Viņi parasti grozīja galvas un teica, šis nebeigsies labi, šādi nevar, tādus mēs esam redzējuši daudz utt. utjp.
Vienīgā starpība ir tā, ka es varu uzskatīti uzvārdus, taču ne nedarbus, jo nekas nav izdarīts.

Ar šo es gribēju teikt, ka mums ir daudz to, kas zina kā nevajag, bet ko un kā vajag ne.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:40
Plus_opiniondeis Esošajā demogrāfiskajā situācijā samazinās skolēnu skaits, līdz ar to loģiski mazināsies skolotāju/skolu skaits. Bet tie, kas vēlas, ka uz vienu skolēnu ir 1 skolotājs (ar mazu aldziņu un atbilstošu darba kvalitāti, ja protams nav entuziasts) nedraudzējas ar galvu - valstij ir tik daudz naudas, cik ir, turklāt ir arī parādi saradušies.
Tāpēc esmu par reformām (efektīvāk, labāk darīt to pašu ar adekvātu darbinieku skaitu) un beidzot tādas arī parādās. Savādāk jau nelabi paliek nākotnei gatavojoties - kurā skolā bērni "iedabūjami", lai vispār kaut cik sakarīgu izglītību iegūtu.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:48
IvarsA Skolnieku skaits samazinās, bet skolotāju nē? ...Un samazināsies vēl. Ķīlim taisnība, ka tā tas nevar turpināties. Kāpēc turēt 100 darbinieku, ja vajag 50. Vai būtu arī jāveic kādas programmas izveide skolotāju pārprofilēšanai? Lai gan modelis, ka skolotāji paši var izlemt turēt liekos un saņemt mazākas algas, vai saņemt vairāk un atbrīvoties no balasta ir gana pareizs...nu vismaz loģisks. Privātā sfērā vispār nav šādu jautājumu. Paldies un viss.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  4.janvāris 2012 18:53
Marthas_father cik var kult sviestu? Latvijā ir pāri par 800 skolu. pieņemsim, ka ar 10 klašu komplektiem. ja no katras klases pazudīs 1 bērns (vairāk kā 8000 kopā) , nenozīmē , ka varēs iztikt ar mazāku skolotāju skaitu. parējie tāpat jāmāca. var jau samazināt skolu skaitu , noteikti arī vajag, bet jautājums - vai valsts var garantet katram noklūšanu skolā un atpakaļ? šaubos.
p.s. skolas jau sen tiek galā ar darbinieku problēmu, starp citu.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.janvāris 2012 01:10
IvarsA pazudīs1 bērns !!! ???? Martas tēt, tu ko?.....
Pilsētās stāv tukšas skolas.Veselas skolas vienā gabalā- tukšas , vai aizpildītas ar formālu figņu. Tur kur bija 3 pārpildītas vidusskolas ar A,B,C,D,E,F,G klasēm tagad..... ir nepilnas divas ar A,B,C,.... Pēdējo 5-10 gadu laikā...!!
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.janvāris 2012 03:01
Malējais kretinē pats galvenais:
viss šis sen bija jāreformē Vienotībai, kura visu laiku stāsta, ka nu jau esot iestājusies visaptveroša laime.
bet nē, izrādās dažiem viss tikai sākšoties.
nomierinamies no Dombrovska runu aizkustinājuma un pēkšņi.....ak vai!
izrādās šo "dažu" ir baisā skaitā, vesela mazpilsēta savāksies....un ne tikai izglītības jomā tādi atrodas.
augoņi gluži pušu sprāgst, bet visu laiku stāstīja, ka būšot jau labi, paši uzsūkšoties. tagad daži grib ķerties klāt, Dobrobskis "dajot dobro". Taču slimnieks kliedz un sper dakterim. Bet Dombrovskis stāv malā un saka.... Nu, davai, kas ir!
un tauta sadalās....vieni piebalso Dombrovskim, a citi sola sadot dakterim bietē, ja aiztiks nabaga cietēju.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.janvāris 2012 09:34
Ķīps Kīlis nemētājas, bet patreiz vāc viedokļus. Atspēriena fakts ir konstatējumā, ka no gadu laikā Izglītības sistēma ir tā IZM "noreformēta",ka esam noslīdējuši visos izglītības rādītājos pasaulē. Šobrīd pārmest Ķīlim darbošanos var tikai tie, kas ir par "status quo" saglabāšanu, jo Ķīlim idejas ir , kamēr pārijiem tā ir tikai "ka tik kaut kas nenotiek" līmenī. Ticu Ķīļa erudīcijai un tam, ka netiks veiktas muļķīgas reformas. Pietiek jau ar tām, kas bija līdz šim- piemēram, eksakto priekšmetu degradācija, vai "profesiju ierobežojums" skolotājiem.
Man personīgi nepatīk tendence audzināt bērnus par patērētājiem egoistiem, bet neaudzināt viņos čaklumu, atbildību utt. Tas izriet no tām tēzēm, ka bērni ir pārslogoti, mājas darbi nav vajadzīgi, nav iespējas apmeklēt deju kursus, gads jāpagarina... Bet vai "izaudzinot" šos egoistiskos luteklīšus mēs arī sagaidām , ka viņi čakli strādās Latvijas labā?

Es par to, ka lecekts stādiņi ,iznesot ārā, ātri nonīkst.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.janvāris 2012 11:48
saule_laime Man ļoti patīk, ka Ķīlis sauc kopā visas iesūtītās puses un mēģina rast klāru bildi par bērnu, vecāku, skolotāju, pašvaldību interesēm, mēģina rast daudzmaz sakarīgu prioritāšu sarakstu un vajadzīgos kompromisus.
Vēl man ļoti simpātiska liekas ideja, ka apmācības proces ir jāindividualizē "zem" katra bērna vajadzībām. Lai nav tā, ka kauslis Janka tiek norakstīt kā potenciālais cietumu klients jau pirmajā klasē. Manuprāt, tieši šis ceļš ir pareizais tik mazai tautai ka mūsējā, kur katrs indivīds ir nozīmīgs, bet katrs "norakstītais" bērns ir milzīgs zaudējums.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.janvāris 2012 14:38

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai