IR

Aptauja: ceturtā daļa pilsoņu referendumā gatava balsot par krievu valodu

Viedokļi

lama Varbūt VVF tomēr brauks mājā- uzrunāt tautu, nevis sprediķos ungāriem demokrātiju?
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus 8 ATBILDES  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 10:41
zirnekliene Šeloba Kāds naivums! Viņai tak no sākta gala bija nospļauties gan par Latviju, gan par latviešiem. Latvija bija vajadzīga vien kā "taburete", kur pakāpties lai piekļūtu amatiem starptautiskās institūcijās un šādā veidā varētu apmierināt savu godkārību, norādot ko darīt ne tikai Ungārijai, bet pat tik ietekmīgām valstīm kā Francija un Itālija. Kāda viņai daļa gar latviešu valodu, ja šobrīd tāaadas sava "potenciāla realizēšanas" iespējas. Žēl tikai, ka daudzi neizprot viņas īsto dabu.
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 10:54
Plus_opinionklejotājs zirnekliene Šeloba

dārgā zirnekliene, nu piebremzē kaut drusciņ :)
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:01
zirnekliene Šeloba OK, "piebremzēšu", bet tikai tāpēc, ka raksts nav par VVF.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:05
Fikseris VVF vairs nav ne prezidente, ne deputāte. Kāpēc viņai būtu šeit visu laiku jāsēž un ar jums jārunā? Un ja viņa to nedara, tad viņai "nerūp Latvija"? Totālas muļķības.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:56
andza Kāpēc viņai būtu šeit visu laiku jāsēž un ar jums jārunā?
-----------
kaut vai tāpēc, ka viņa izmeta miskastē taisnīgāku Valsts valodas likuma versiju, un tagad mēs pļaujam viņas gudrības augļus.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 13:32
zirnekliene Šeloba Savus secinājumus pamatoju uz viņas darbību tieši prezidentes amatā. Kas attiecas uz šo brīdi, viņa paziņoja, ka referendumā nepiedalīsies, jo esot problemātiski nokļūt līdz vēlēšanu iecirknim, toties katru dienu lasam, kā šī pamāca Ungāriju un nu jau pat kritizē Franciju un Itāliju.
Manuprāt, prioritātes kā uz delnas.
P.S. Ar interesi vēroju, kā pie mana viedoķļa par VVF iet uz riņķi "+" un "-" un secinu, ka VVF kults Latvijā patiešām ir spēcīgs, diemžēl...
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 13:34
zirnekliene Šeloba Re, andza jau vienu lietu, ko tieši biju domājusi, pateica. Ar valodas likumu jau viņā tāpēc izrīkojās tā, kā izrīkojās, jo gribēja nodrošināties gan ar augsti stāvošu eirobirokrātu, gan Krievijas atbalstu savā "kāpienā pa karjeras kāpnēm", viņai vajadzēja daudz vairāk, nekā būt mazas postpadomju valstiņas prezidentei. Slikti, ka daudzi neredz aiz viņas intelekta, erudīcijas un prasmes atstāt iespaidu godkārību un personiskās ambīcijas kā darbības motīvu.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 13:36
andza to zirnekliene
VVF taču pareizajiem IRiešiem ir kā svētā govs.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 13:39
Reinis Lazda Virsraksts, ka 1/4 pilsoņu balsošot par krievu valodu, ir aplams! 28%* 62,7% = 17,5% Šajā gadījumā tas ir ļoti būtiski - jo referendumu izšķirs nevis balsu sadalījums starp tiem, kas ieradās, bet % no visiem Latvijas vēlētājiem.
 +24  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 10:43
andza 28 proči - tas gandrīz precīzi atbilst iebraukušo kolonistu skaitam Latvijā. Tieši tā kā tautas skaitīšanas rezultātos: 27% krievi, 3 procenti baltkrievu un 2 procenti ukraiņu. Varam secināt, ka neliela daļa no viņiem ir Latvijas patrioti, pārējie patiesībā ir Krievijas pilsoņi ar LR pasēm kabatās.
Šī referenduma oficiālie rezultāti ir skaidri jau iepriekš, bet, ja turpināsies naturalizācija, pilsonības dalīšana nepilsoņu bērniem un citas zaptlera parķejas pelēko kardinālu izštukotās nelietības, nākamajos referendumos mēs vairs galīgi nevarēsim būt mierīgi.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:25
Plus_opinionARTs Pārlasīju 2xreizes un tā arī neatradu kur ir tā "ceturtā daļa pilsoņu" , kura " gatava balsot par krievu valodu " ?
Ja piedalās 62% un NO TIEM tikai 28% ir "par" , tad stiepies kā gribi - vairāk kā 17,5% nu nekādi nesanāk ...
 +23  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 10:46
andrejs_gr Šis cipars nepārsteidz, protams. Kā zināms, pēdējās vēlēšanās par SC nobalsoja 30%. Bet ja runājam par referendumu, tad 25% "par" būs lielisks rezultāts. Un, lai tas tāds būtu - visi dodamies uz šo pasākumu!
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 10:50
Toms Bergmanis "Šis cipars nepārsteidz [..]"
Valoda valodiņa, ak vai!
Cipari ir no 0-9 un apzīmē decimālās skaitīšanas sistēmas vienību skaitu.
Runa ir par nevis konkrētiem cipariem kādās skaitļa pozīcijās, bet gan par skaitļiem.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:58
aldis Referendums nav pret krievu valodu.
Referendums ir pret Krievijas politisko un biznesa kultūru ar meliem un zagšanu, kura reizē ar krievvalodīgajiem ienākusi Latvijā.
 +16  Radius_box_plus Radius_box_minus 11 ATBILDES  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 10:55
colovrat_evp Referendums nav pret latviešu valodu.
Referendums ir pret Latvijas politisko un biznesa kultūru ar meliem un zagšanu, kura reizē ar latviešvalodīgajiem ienākusi Latvijas valsts pārvaldē.
 -14  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:13
Reinis Lazda Diezgan nemākulīga demagoģija. Meli un zagšana politiskajā vidē nostiprinājās padomju okupācijas laikā, tagad mēs cīnāmies ar sekām.

Arī ar demagoģiju nodarboties, draudziņ, ir jāmāk.
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:15
paps Viņu biznesa vidē ir pat tāds izteiciens "krasivo obmanutj" - t.i. eleganti apkrāpt....
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:01
aldis - Pareizi, Reini, esat sapratis.
Plašā straumē Krievijas melu un zagšanas kultūrā Latvijā ieplūda pēc 1949.gada marta izvešanām un kolhozu dibināšanas. Bez zagšanas un melošanas vairs izdzīvot nevarēja. Vāciešu ievestie un vēlāk iebraukušie krievi iemācīja, kā tas darāms.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:27
colovrat_evp "Reinis Lazda Diezgan nemākulīga demagoģija. Meli un zagšana politiskajā vidē nostiprinājās padomju okupācijas laikā, tagad mēs cīnāmies ar sekām."

- Kā tad! Korupcija ir iekšēji dabiska latviešu pārvaldes iezīme, kas ir lieliski redzams arī filmā "Ceplis".
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:44
Fikseris Referendums ir pret Latvijas politisko un biznesa kultūru ar meliem un zagšanu, kura reizē ar latviešvalodīgajiem ienākusi Latvijas valsts pārvaldē
=============

Ar gadiem ilgu SC atbalstu visos balsojumos. Tagad tie politbiznesmeņi ir izmesti mēslainē kopā ar SC. Beidzot.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:58
Latvijas_maniak M/f "Ceplis" ir tapusi padomju laika, ta ka nevajag atkal klaji melot. Ja atminaties tos laikus, tad loti daudzas filmas par "burzuaziju" tika vertetas caur KP "vertetaju" prizmu, kas loti sasaurinaja kinematografistu iespejas "variet par temu". Viss kas tapa padomju laika, bija aolitisks, jebsu izsmeja "kapitalistus", radija iespaidu, ka pie viniem ir tikai noziedziba un neka cita. Es pat atminos tos laikus, kad milicija mekleja "kaitalistisko proogandu": video magnetofonus, zurnalus u.c. Bet "jaukakais" piedzivojums, bija nejausa ieiesana valutas veikala, iepretim viesnicai "Latvija", pecak ilgi gajam uz "parrunam": gde valutu vzeli, kto vas snaabzajet u.t.t. Negribu es tos padomju "jaukumus" vairs, tapec ari balsosu PRET, lai tie laiki izgaist ka launs murgs, ka teica Gunars Astra sava pedeja varda, tiesas sede!
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 13:17
raitis_licitis >>>Ar gadiem ilgu SC atbalstu visos balsojumos. Tagad tie politbiznesmeņi ir izmesti mēslainē kopā ar SC. Beidzot.
>>>


Tāpēc jau viņējie te tā ārdas. Agonijā.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 14:23
colovrat_evp "Latvijas_maniak M/f "Ceplis" ir tapusi padomju laika"

- Bet tas avots ir Latvijas laikā uzrakstītais romāns, tā ka nu esat koruptīvas kopas pārstāvji:-)

Un tieši tādēļ šo filmu joprojām rāda Latvijas televīzijā, jo tā ir mūžam aktuāla latviešu tautai:-)
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:03
edgarsav Nu gan par niekiem sastrīdējāties. Protams, ka daļa PAR ir arī protesta balsojums pret pastāvošo iekārtu, krīzi utt. Tāpat liela daļa PRET arī ies balsot pret deportācijām utml ar šo konkrēto jautājumu vispār nesaistītām tēmām.

Meli, korupcija, zagšana, nodevība un visas pārējās negācijas gan ir bijušas visos laikos un pie visām iekārtām. Rekā Rietumnieki arī tīri labi māk atbraukt uz Postpadomju vai arābu valstīm un kukuļot (DaimlerBenz vai britu militāristu kukulis Saūda arābijas princim utt)
Nesen lasīju Kalsnavas leģionāra atmiņas - viņš kara pirmajos gados svaigi iesvētīts jaunietis. Tur pārmērīgs alkoholisms (un smučes alkohola reibumā), zagšana, prostitūcija utml lietas ar gana daudz aprakstītas. Var jau kādu daļu uz karu norakstīt, bet nu nekādi supergodīgie jau arī pirms tā 1949. gada visi nebija - tādi paši kā tagad - cits godīgāks, cits mazāk godīgs un ne ar tautību, ne reliģiju, ne partijisko piederību tam nav nekāda sakara.
Nu jā - un "Ceplis" jau divdesmitajos gados sarakstīts - spilgti attēlo, ka arī pirmās brīvvalsts sākumgados gāja apmēram tāpat kā tagad.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 16:11
o_ja3_14 Freimanis raksta, ka PRET varētu balsot Vidzemē 81,7%, Kurzemē 75,1%, Zemgalē 72,4%, Latgalē 38,6%. Kāpēc tieši tā? Vai šie % atbilstu novadu nekolonizācijas pakāpei?
Nesen gadījās ieskatīties Marģera Skujenieka „Latvijā”. Tur viņš min datus par lasītpratējiem. Vēl pirmos krievu laikos 1897. gadā lasītpratēji bija Vidzemē 94.64%, Kurzemē 88,61%, Zemgalē 81,45% un Latgalē 50,31%. Pamanījāt? Ne pašus %, bet rindu, kā % dilšanas secībā sakārtojas novadi. Tāda pati secība saglabājas arī neatkarīgās Latvijas laikā. 1925 gadā % bez šaubām ir auguši, bet rinda paliek tāda pati: Vidzeme 95,47%, Kurzem 92,38%, Zemgale 87,74% un Latgale 64,01%. Tepat Skujenieks min arī datus 20. gs. 20.-os gados par nacionālo sastāvu. Latviešu % pa lielajiem novadiem arī atbilst šai rindai. (Kā zināms, tagad Statistikas gadagrāmata nacionālo sastāvu neuzrāda). Balstoties uz tā, kas ir pieejams, droši var apgalvot, ka vairāk balsos PRET tur, kur ir vairāk latviešu. Tas, ka novadi sakārtojās tādā pat rindā arī pēc izglītotības līmeņa, izsaka vēl kaut ko. Nu, bet te secinājumus var izdarīt katrs pats.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 17:07
Plus_opinionTipiņš Referenduma sakarā derētu atcerēties arī kļūdaino naturalizācijas politiku, kas tika piekopta pēdējo 20 gadu laikā: pilsonība tika dāļāta pa labi un pa kreisi, muļķīgi priecājoties par katru, kas paņēma pakaļ sviesto pilsonību. Tagad šie jaunpilsoņi (savā nospiedošajā vairākumā) cīnās par savām "tiesībām" un sastāda lauvas tiesu to cilvēku, kas vēlas pabeigt okupācijas laikā uzsākto darbu - pārkrievot Latviju. Žēl, ka aptaujā netika noskaidrots, cik liels šo Latvijas pārkrievošanas atbalstītāju vidū ir jaunpilsoņu.
 +19  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 10:56
Bet "Lielākais krievu valodas pretinieku īpatsvars ir vecuma grupā no 65 līdz 74 gadiem, kur pret krievu valodu kā otru valsts valodu iebilst 73,3%, bet par ir tikai 15,9%. Savukārt visvairāk atbalstītāju divvalodībai ir jauniešu vidū no 18 līdz 24 gadiem - šajā grupā par referendumā gatavojas balsot 31,7% iedzīvotāju, bet pret - 61,5%."

Lūk, kur atklājas pēdējo 20 gadu izglītības un politiķu vaina, ka Latvijas krievvalodīgajās skolās tiek audzināti jaunieši, kuri neintegrējas valstī, kurā tie dzīvo! Kādu pilsonību var dot šiem nepilsoņu bērniem automātiski, ja nav nodrošināta šo jauniešu lojalitāte Lat vijai, kura ir dibināta kā nacionāla valsts latviešu un cittautiešu lojālai blakus dzīvošanai uz latviešu valodas kā vienīgās valsts valodas bāzes.
 +22  Radius_box_plus Radius_box_minus 10 ATBILDES  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:08
colovrat_evp Jo vairāk latviešu valodas krievu skolās, jo vairāk ir tiekšana pēc krievu valodas. Tā ka šajā ziņā jums pilnīgi piekrītu, jo vairāk šāda sadisma, ka latviskas mācības krievu skolās, jo vairāk ir SC atbalstītāju un tā tālāk.
 -13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:12
andza Lielākais krievu valodas pretinieku īpatsvars ir vecuma grupā no 65 līdz 74 gadiem
-----------
Tas arī ir loģiski, jo šiem cilvēkiem krievu okupācijas dēļ patiesībā ir izčakarēta visa dzīve. Es varu saprast viņu nepatiku pret jebko, kas saistīts ar Krieviju, okupantu valodu un lielkrievu šovinismu.
 +21  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:17
west Kādu pilsonību var dot šiem nepilsoņu bērniem automātiski, ja nav nodrošināta šo jauniešu lojalitāte.
-----------------------------------------------------------------
Kā var nodrošināt lojalitāti ?
Daudzus gadus padomju režīms mēģināja to ieborēt visiem Latvijas iedzīvotājiem. Neizdevās.
Visspēcīgākais patriotisms rodas tad, kad paskatās savā makā un tā saturu salīdzina ar citiem. Stipra gandarījuma rezultātā aizmirstas valodas, pilsonības un citas pārējās, sīkās neērtības.
 -9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 13:40
Bet Andža!
Manuprāt, daudzi šajā vecuma grupā ir nepilsoņi, jo neprot latviešu valodu, bet tie kas prot ir sapratuši ka Latvijā dzīve ir daudz labāka nekā Krievijā.
Man te kaimiņos ir ieprecējusies super jauka krieviete jau kritni gados un viņa kārtoja naturalizācijas eksāmenu jau pašos 90 gadu sākuma gados. Bērni ir latvieši un mazbērni tāpat. Bez tam viņa ir arī super jauks cilvēks , kura neintrigo par kaimiņiem, kā tās krievvalodīgās, kas čupojas kopā un aptenko kaimiņus aiz muguras, bet priekšpusē tēlo jau nu tik jaukus cilvēkus.
Šī latviski runājošā kaimiņiene nesen apglabāja savu māsu no Pēterburgas, jo ārstēšana Krievijā bija viņai zem katras kritikas un attieksme tāpat. Viņa savu māsu pārveda ārstēt Latvijā, attieksme bijusi pavisam daudz labāka, bet diemžēl viss jau bija pārāk ilgi un nokavēts.
Tā kā es zinu, ka ir arī super jauki krievi, bet maz gan nācies tādus satikt un tāpēc man žēl, ka tik maz- gribētos vairāk sev blakus jaukus citas nācijas cilvēkus.
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:00
andza to Bet
Mans koments gan bija par ko citu.
Bet man kopš bērnības kaimiņos arī dzīvoja tāda pati tante - ievākusies Latvijā kā nožēlojama pauniniece (tolaik viņai bija kādi 20 gadi) no Krievijas 1948. gadā viņa iekārtojās nacionalizētā mājā, (daži no saimniekiem bija izsūtīti, citus vienkārši izdzina). Ap 1990. gadu viņa latviski prata divus vārdus - labden un paldes. Starp citu - viņa strādāja tirdzniecībā - tātad viņai patika "darbs ar cilvēkiem"... Droši vien uzskatīja sevi par internacionālisti. Nedomāju, ka arī vēlāk viņa kaut minimāli centās apgūt latviešu valodu.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:14
andza Bet, kur pazuda Tavs iepriekšējais koments, ar piebildi, ka dzīvo Vidzemē? :)))
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:18
Bet Andža!
Es to izdzēsu, jo arī biju rakstījusi par kādu kaimiņos dzīvojošu krievvalodīgo pāri( ap 70 gadiem), kuri neprot un nesaprot latviski, lai gan dzīvo Vidzemē, kur nemaz tik daudz to krievvalodīgo nav ar kuriem kontaktēties krieviski. Sevišķi jāuzsver vārdi: krievvalodīgie, jo viņi nāk no Baltkrievijas, lai gan vīrs ir polis, un sieva velns zina kas, bet nu dumji gan, ja var nodzīvot mūžu Latvijā, pie tam Vidzemē, un nesaprot ne vārda latviski un viņu dēls tāds pats āmurs. Cik gan dumjam ir jābūt, lai neko nesaprastu kaut arī necieš mūsu valodu. Tā uz viņiem es arī skatos, jo staigāt tā sieviete esot iemācījusies Baltkrievijā tikai 3 gadu vecumā! tad vari iedomāties, kas tie par zemcilvēkiem
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:45
Plus_opinionEbenemezers ...es par taam krievu skolaam jau se esmu rakstiijis , ka taas bija sleedzama otraa dienaa peec neatkariibas atjaunošanas un nekaadu probleemu nebuutu bijis , jo mees vaisrs neatradaamies peeseresaa , neatkariigaa valstii ir valsts valoda un apmaaciibas skolaa par valsts finanseejumu notiek tikai valsts valodaa , krievu skolotaaji , ja var briivi kontaktaaties un vadiit stundas valsts valoda buutu turpinaajuši straadaat , bet paareejie kuri negrib un nevar , vareeja doties liidzi savai padomju armijai , tad mums šodien nekaadu probleemu ar krievu taitiiibas ļaudiim nebuutu valsts valodu nevar vainot cilveektiesiibu neieveerošanaa , taas ir krievvalodiigo žiidu izdomaatas pasakas
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:52
Bet Te nu pilnīgi varu piekrist, jo tad problēmas nebūtu bijušas.Tagad audzēju neizgrieza un nu tam ir metastāzes, jo pārāk jau ielaists.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 16:17
agrunte Bet, šie plikie dati 61,5% vs. 31,7% jauniešu vidū tiešām no sākuma izskatās satriecoši, bet paši par sevi tie tomēr nav pietiekami, lai novērtētu jauniešu noskaņojumu - tāpēc ka pētījumā nav norādīts, cik liels procents jauniešu vidū ir gatavi piedalīties referendumā. Var gadīties, ka jaunieši nav tik aktīvi, un piedalīsies, piemēram, tikai nedaudz vairāk kā puse no viņiem. Tad tos 31,7% var dalīt gandrīz uz 2, t. i. nelojālo cilvēku īpatsvars jauniešu vidū būs tikpat, cik kopumā valstī, nešķirojot pa vecumiem. Var pat izrādīties, ka jaunieši ir noskaņoti labvēlīgāk. Piemēram, ja aktivitāte jauniešu vidū sastāda apaļus 50%, tad nelojālo jauniešu īpatsvars ir tikai 15,85% (31,5% * 50% = 15,85%) - mazāk nekā nelojālo pilsoņu īpatsvars visas valsts griezumā (17,5%, ka te daži komentētāji jau ir minējuši).
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 22:20
colovrat_evp Jābalso par krievu valodu, kā otro valsts valodu, jo pirmā valsts valoda tomēr paliek latviešu valoda. Jo citādi, ja nobalsosiet pret, tad krievu valoda kļūs par pirmo, bet latviešu valoda jau tikai par otro valsts valodu.
 -14  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:09
Bet Nu gan muļķus meklē ne tur.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:11
Plus_opinionJ.Biotops Lielāko problēmu redzu tajos mūsu bāliņos un māsiņās, kas aizies un nobalsos PAR, jo vienreiz taču tiem „viņiem, kas tur augšā” jāparāda, kur es, mēs, tas ir – tauta – novesti. Diemžēl tādu nebūs maz. Mūsu „kultūras cilvēkiem”, gara darbiniekiem, kas zina un māca, ka tauta pēdējos 20 gados iedzīta tādā postā, kāds nekad te nav bijis, klausītāju un sekotāju netrūkst. Jāprotestē taču pret mežonīgo liberālismu, Briseles uzspiesto angļu valodu un citām sorosīdu ļaundarībām. Ak jā, un krievi taču arī ir cilvēki, vakar ar Vasju sastiķējām…
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus 6 ATBILDES  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:12
zirnekliene Šeloba Tādu, kā tu piesauc, būs ap 6% pēc aptaujas rezultātiem. Tie ir kolaboracionisti pēc dabas un tos var mainīt (labot) vien pārdzimšana.
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:17
Plus_opinionJ.Biotops Par procentiem nezinu, bet nedomāju, ka apzīmējums "kolaboracionisti" šoreiz īstais. Aprakstītā parādība daudz smagāka, sakņojas latvju smalko dvēseļu dziļumos.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:33
zirnekliene Šeloba Tos "smalkos dziļumus" rada paaugstināta nosliece uz "Stokholmas sindromu", kā arī daudzos okupācijas un kolonizācijas gados iedragātā pašapziņa, kas t.sk. motivē censties izpelnīties atziņu un uzslavas darbojoties gan pret savas tautas, gan beigu beigās pret paša personiskajām interesēm, kā arī ilglaicīgā trūkuma radītā tieksme raust materiālās bagātības, kas reizēm kļūst par psiholoģisku atkarību.
Apmēram tā... Bet tomēr, par SC utml. partijām arī parasti balso 5-10% latviešu, tā ka tas vnk ir stabils kontingents, kas aiz mazohistiska kaifa vai naivām cerībām, ka sveša vara dos kādus materiālos labumus, noliedz paši savu identitāti.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:46
andza 5- 10 %
Starp tiem ir gan pārkrievoti latvieši, kam ieraksts pasē "latvietis", pēc viņa domām reizēm var noderēt. Bez tam ir arī zināms skaits Latgales patriotu (ne velti, kopš naturalizācija uzņēmusi apgriezienus, SC regulāri uzvar Rēzeknē, par D-pili nemaz nerunājot). Ja latgališi balsotu par latviskajām partijām, tas nebūtu iespējams.
Tad vēl grupa - ar sveštautiešiem precētie vīriņi, kuru ģimenēs viss notiek krieviski un vēl sieviņa nepārtraukti tamborē smadzenes, par to cik "neizdevusies" ir šī valsts.
Ir arī latviešu jaunieši, kas ir naivi un uzrāvušies uz dažādu NVO sabāztajiem batoniem par to cik pareizi ir aizstāvēt "minoritātes". (Man nākas daudz saskarties ar latviešu jauniešiem - viņu neinformētība par Latvijas jaunāko laiku vēsturi brīžiem ir visai šokējoša.)
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:59
Plus_opinionJ.Biotops Nekādi nevaru piekrist ne par „Stokholams sindromu”, ne kolonizācijas gadiem, pārkrievotajiem un jauktajām ģimenēm. Ir jau arī viss tas, bet mans sākotnējais dziedājums bija par citu.
Par latviešu kreisā antiliberālisma tradicionālo iracionālismu un skatu uz austrumiem, par trešo tēvadēlu sindromu, pār nesagraujamo ticību, ka mēs esam cietēju tauta, kam visi gauži pāri nodarījuši, par mūsu cēlo garu, kam pretīga mietpilsoņu sīkmanība un šaurais prakticisms. Tas, kas mani baida, nav radies pēdējās okupācijas gados, bet caur muižu dedzināšnu(maita ir vācietis, kaut gan latviešus toreiz šāva un pēra krievu melnsimtnieki), caur jaunlatviešu rusofīliju (Kokneses saimnieks Pumpura apdzejotajā laikā bija Polockas kņaza vasalis, rads un… tautietis), no Kurzemes hercogistes mītiem un vēl daudz senāks nespējas organizēt savu valsti, tā nonākot citu kalpībā, sākumā – mīkstā un pat racionālā, bet ar gadiem, līdz „filozofiskā gadsimta” (sk. Merķeli) beigām, kad zem krievu valdīšanas verdzība tiešām noformējās īsta un pamatīga. Dziļas tās saknes, ak vai, cik dziļas.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:27
zirnekliene Šeloba Biotops
Sanāca pārrakstīties, gadu vietā tieši biju domājusi "okupācijas un kolonizācijas gadsimtus". "Saknes" jau arī ir nobīdes psihē, kuras šāds stāvoklis nevarēja neradīt, vienīgi piemirsu vēl ģenētisko atlasi, jo verdzības apstākļos arī bija vieglāk dzīvot (un izdzīvot) tiem, kuri arī psiholoģiski spēja kļūt par vergiem.
Kas saistās ar "mistisko skatu uz Austrumiem", tad "krievu noslēpumaino dvēseli" utml. apziņas himēru radītos "svētos grālus" ne jau tikai latvieši meklē, tas vispār eiropiešiem raksturīgi, jo racionālais allaž meklē savu pretmetu, t.i. irracionālo un krievi ir spēcīgi "Potjomkina sādžu" meistari, kuri prot radīt iluzijas, ka viņiem vismaz garīgā plānā ir ko piedāvāt pasaulei.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:40
indulisri Ja latviešiem būtu vairāk pelēkās vielas galvā, viņi ar pārākuma apziņu mierīgi noskatītos, kā 5. kolona viena pati maršē uz vēlēšanām. Un tad šis procents izrādītos pagalam niecīgs uz kopējo iedzīvotāju skaitu.
Bet skaitīt % un rēķināt attiecības, tas nu ir pagalam neauglīgs pasākums. Tas ir tas, ko vēlas referenduma ierosinātāji. Un rādās, ka viņi to iegūs, iegūs publicitāti, tiesības skandēt savu viedokli.
Un izskatās, ka latvieši kārtējo reizi paliks ar gariem deguniem. Valodu jautājumā valdošā elite nedarīs neko, krievi turpinās konsolidēties ap SC un gūt atbalstītājus. Bet nākošās vēlēšanās varēsim SC apsveikt ar uzvaru, jācer vēl ne ar divām valsts valodām!
 -10  Radius_box_plus Radius_box_minus 16 ATBILDES  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:20
andza vienmēr esmu teicis, ka tā būs.
Jo vairāk mēs aicināsim pret, jo vairāk balsu būs par.
Ja būtu konsekvents boikots - vairums cik necik domāt spējīgo krievu uz referendumu vispār neietu. Brīvdienā ir daudz patīkamākas nodarbes...
Pašreizējais ZRP un Vienotības aicinājums balsot pret neapšaubāmi mobilizēs arī pretējo pusi. Jo sāksies reāla sacensība un "cīņa" par procentiem.
--------
Kad būs saskaitītas balsis, tad es ar interesi gaidīšu ZRP reakciju.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:31
Plus_opinionARTs indulis ... Tā ir tikai viena no teorijām. Ir arī citas, diezgan reālas, ka daudziem krieviem arī beidzot apniks mūžīgais aplauziens.
Un vēl daudzas citas, visvisādas variācijas, starp citu pat ticamākas nekā tavējā.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:33
zanE ....indulisri...."krievi turpinās konsolidēties ap SC un gūt atbalstītājus."
-------------------
...parakstu vākšanas akcija parādīja gluži ko citu:

...savāca ~ 188 tūkstošus parakstu, pirmajā nedēļā parakstījās nedaudz vairāk par 4 tūkstošiem - katastrofa!....tika izspēlēta pašcieņas kārts un urbušaki nolēma upurēt balto un pūkaino smukmūlīti, tā sagraujot viņa turpmāko politisko karjeru - norakstīja!...
...sākās masīva un agresīva reklāmas kampaņa, apelēts pie sirdsapziņas, pašcieņas, piesaukta māte un dzimtene, kūdīts un bikstīts...bet...pielietojot visus iespējamos smadzeņu skalošanas līdzekļus mēneša laikā tas iedarbojās tikai uz 176 tūkstošiem krievu....
...kāpēc - tikai?....pēdējās vēlēšanās par SC un PCTVL nobalsoja 267 tūkstoši balstiesīgo, no tiem Rīgā - 121 tūkstotis....Latvijā dzīvo ~ 365 tūkstoši krievu, kopā ar pārējiem cittautiešiem ~ 526 tūkstoši....

....pat visnedomājošākajam indivīdam bija un ir saprotams, ka referendumā nav pilnīgi nekādu cerību panākt krieviem labvēlīgu rezultātu, savu spēku tie varēja demonstrēt - savācot pēc iespējas lielāku skaitu parakstu vākšanas akcijā....tas neizdevās!...pat par SC un PCTVL balsojušie vairāk kā 100 tūkstoši šajā farsā atteicās piedalīties, bet skatoties kopumā uz balstiesīgo krievvalodīgo skaitu Latvijā - vairāk kā 200 tūkstoši...

...pieņemsim, ka tie ir vienaldzīgie, bet varbūt tomēr tie 100 tūkstoši vairs nav tik viegli manipulējami un daļa no viņiem sāk saprast - kādiem mērķiem tiek izmantoti....

...arī nākamais briestošais referendums par pilsonības piešķiršanu visiem nepilsoņiem var sagādāt urbušakiem pamatīgu vilšanos, jo....arī krievi saprot, kādas sekas var iestāties, ja pie pilsonības tiks visa pelēkā masa, kura apslinkusi, bet apveltīta ar krietnu nekaunības devu...
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 11:57
zirnekliene Šeloba Es gan esmu skeptiska par to 100000 "apskaidrību". Balsošana ir anonīma, atšķirībā no atstātā paraksta. Vnk ir vairāk un mazāk piesardzīgi cilvēki un šajā ziņā krievi no latviešiem neatšķiras.
Protams, ir arī cits faktors - parakstīties varēja mēnesi, bet balsot tikai vienu dienu.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:02
andza daudziem krieviem arī beidzot apniks mūžīgais aplauziens
----------
kāds aplauziens? Rīgā, Daugavpilī un Rēzeknē viņi jau ir pie varas. ja nemaldos arī Jūrmalā viņi ir valdošajā koalīcijā. Vēl tikai nedaudz jāpaciešas (jāpacieš naturalizācijas pazemojums) un arī Ventspili un Liepāju kontrolēs viņi.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:08
Plus_opinionrinķī apkārt indulisri. Pajautā sev - kā tas ir iznācis, ka referenduma sakarā un diskusijā par tēmu - ir, vai nav jāpiedalās latviešiem referendumā Tu es nonācis Lindermaņa pozicijās, kurš arī aicina latviešus nepiedalīties referendumā, jeb piedalīties un balsot " par" , krievu valodu, kā 2. valsts valodu.

Un pie reizes uzdod sev otru jautājumu - kas tas ir par mērķi, kuru sev uzstādijis ir SC - organizēt savu elektorātu referendumam, kura gala iznākums tā pat ir skaidrs? Negribēsi taču Tu apgalvot, ka SC apzināti gatavo sevi sakāvei? :) Kāds no tā labums?
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:08
andza zirnekliene Šeloba Es gan esmu skeptiska par to 100000 "apskaidrību".
--------------
Ja kāds domā, ka "par" būs knapi 200 tūkst, tad tas ir naivs cilvēciņš. Palasiet "krievu" presi - kā tur kompostrē smadzenes! Bez kautrēšanās, ar viegli maskētu naidu pret tautu, kuras zemē viņi dzīvo. Ar savas izcelsmes pārākuma apjūsmošanu, ar tiesību pamatošanu uz mūsu zemi utt.
p.s. 180 t savāca, jo zināja, ka pietiks. Tā jau 30 tūkstoši vairāk, nekā nepieciešams.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:13
Plus_opinionPelēkais Vilks riņķī apkārt (12:08) Atkal 10-to reiz pa apli riņķī apkārt.

Laikam māte nav mācījusi, kas notiek kad olas baltumu "pārputo".

Par nonākšanu "Lindermānīša pozīcijā" gan bija īsts nelieša un demagoga cienīgs arguments.

Tas laikam piedien jaunajam stilam, kas pamazām sāk nostiprināties IRā, vienlaikus ar sulainisko tieksmi "diskutēt" ar troļļiem un izrotāties ar citu sulaiņu novērtējumiem.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:23
Plus_opinionrinķī apkārt Pelēkais Vilks. Ja atmetam liekas emocijas - Lindermanis aicināja latviešus nedoties krusta karā pret krievu valodu :)
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:36
colovrat_evp "andza daudziem krieviem arī beidzot apniks mūžīgais aplauziens
----------
kāds aplauziens? Rīgā, Daugavpilī un Rēzeknē viņi jau ir pie varas. ja nemaldos arī Jūrmalā viņi ir valdošajā koalīcijā. Vēl tikai nedaudz jāpaciešas (jāpacieš naturalizācijas pazemojums) un arī Ventspili un Liepāju kontrolēs viņi.
ATBILDĒT 26.janvāris 2012 12:08"

-- Да будет так.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:48
Plus_opinionPelēkais Vilks Netaisos ar tevi ielaisties.
Es nekādā kaŗā doties vēl arī pirms Lindermaņa aicinājumiem.
Fakts ir un paliek fakts:

Tika noskaidrots, ka ar maximālu, mēnesi ilgstošu kampaņu ar "smagu" politisku figūru upurēšanu, ar Kremļa resursu patērēšanu Latvijā tomēr atradās 184 tūkst. absolūti nejolālu uz konfrontāciju orientētu "jaunpilsoņu".

Ar kādu vēl intensīvāku kampaņu, ar kādiem vēl oriģinālākiem lozungiem varētu panākt kaut vai to pašu skaitli vienas dienas balsojumā?

Skaidrs, ka ne ar kādiem citiem, atskaitot vulgāru balsošanas rezultātu viltošanu.

Un te nu pieslēdzās Latvijas dižie politiskie stratēģi un stratēģes, eksperti un ekspertes, virtuālie klaķieri un klaķieres.

Staigāšana riņķī apkārt varēja sākties ar jaunu spēku.

Netaisos revidēt savus uzskatus par Pitagora teorēmu, tādēļ vien, ka kāds Ļindermans, būdams vairākus gadus jaunāks par mani, arī kaut kad apguvis šo teorēmu.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 13:00
colovrat_evp "zanE ...arī krievi saprot, kādas sekas var iestāties, ja pie pilsonības tiks visa pelēkā masa, kura apslinkusi, bet apveltīta ar krietnu nekaunības devu"

- cik "aplatviskotajām" jābūt smadzenēm, lai kaut ko tādu murgotu.

Pirmkārt. Krievu masa nav pelēkākā par latviešu masu, vismaz. Otrkārt. Domāt, ka kāda tauta nav pelnījusi pilsoniskas tiesības, ir tīrais rasisms.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 14:08
colovrat_evp "Pelēkais Vilks Netaisos ar tevi ielaisties.
Es nekādā kaŗā doties vēl arī pirms Lindermaņa aicinājumiem.
Fakts ir un paliek fakts:

Tika noskaidrots, ka ar maximālu, mēnesi ilgstošu kampaņu ar "smagu" politisku figūru upurēšanu, ar Kremļa resursu patērēšanu"

-- Вы очень плохо знаете ситуацию в Латвии. Ушаковым никто не жертвовал. Он сам по себе достаточно независимое политическое лицо. Вы думаете, что, если Россия помогает Ушакову, то он не принимает самостоятельных решений? Вы очень ошибаетесь, притом, это системная ошибка. Ни в одной системе, влючая тоталитаризм, невозможен подобный диктат. Даже в Ставке у Сталина решения принимались коллегиально: если тот или иной генерал не берётся за реализацию того или иного плана, то план либо отменяется, либо передаётся другому генералу. То есть у вас некий рудимент -- даже не крепостничества, потому что и при крепостничестве не было возможно полное порабощение чужой воли, и крепостной тоже мог выбирать, идти ли ему на оброк, работать в город, или оставаться на барщине. У вас некий инцестуальный синдром с порабощением воли. Как мне представляется. Достаточно характерный вообще у людей. Так что не переживайте.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 14:35
Latvijas_maniak Diemzel, "vilciens ir aizgajis", referenduma "garigo tevu" vajadzeja jau sen izsutit no valsts par pretvalstiskam aktivitatem. Tagad, vena alga, vai ej uz referendumu, vai neej, jebkurs iznakums tiks traktets par sliktu Latvijai un latviesiem kopuma! Ja neiesim uz referendumu, tad vares teikt: redz, latviesiem vienalga kada valoda - ja iesim un parbalsosim, tad teiks: latviesu "nacisti" ir neiecietigi pret mazakumtautibam, un tad Muiznieku Nilam bus ko brekt: "integracijas iespeju liegsana", "mazakumtautibu tiesibu ignoresana", "nacisms atdzimst Latvija"! Tici man, ar Lavrovs ar savu "brigadi" pievienosies. Diemzel, musu Latvija ir ieklauta KF "teritorialas integritates" plana, esam Baltijas valstu vajakais posms, jo musu 20 gadu ilga iecietiba ir radijusi sadu "vesturisku" iespeju, apsaubit latviesu tiesibas uz savu valsti. Bet vienalga, paradot latviesu vienotibubalsojuma PRET, mes, iespejams, atversim eiropiesu acis, kaut vai ta pasa brita acis, vai vacu mediju, kuri kritizeja Latviju par "nacisma" slavinasanu. Nevienos laikos nav cieniti glevuli, glevuli ir nicinati, tad ej un pieradi, ka neesi glevs vai vienaldzigs - BALSO PRET!
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 14:50
colovrat_evp "Latvijas_maniak Diemzel, "vilciens ir aizgajis", referenduma "garigo tevu" vajadzeja jau sen izsutit no valsts par pretvalstiskam aktivitatem. Tagad, vena alga, vai ej uz referendumu, vai neej, jebkurs iznakums tiks traktets par sliktu Latvijai un latviesiem kopuma"

- Об этом есть хорошая статья в Вестях сегодня, что русские обыграли латышскую элиту на ею же созданном юридическом поле:

www.ves.lv/article/20...

" Референдум - слишком сильное потрясение для власти, а для русской общины это мобилизующее и обнадеживающее действие. И эти два фактора уже не могут оставить общество таким, каким оно было. Латышское население оказалось информационно не готово к такому развитию событий. Большая его часть пребывает в потоке официальной идеологии, этнических стереотипов, пропаганды и невосприимчива к новой информации. Интерес к тому, что обсуждается в русском информационном пространстве, есть только у узкой группы специалистов по общественным отношениям, но они-то как раз и наиболее ангажированы властью.

Поэтому все произошедшее застало латышское общество врасплох. Отсюда это недоумение: "Мы были так толерантны к русским, а они хотят референдум, да еще на основе конституции..."

"Изначально, 20 лет назад, политические вопросы демократического равноправия в Латвии сознательно были выведены в поле юридическое, на котором они не могут быть решены. Любой межэтнический компромисс разбивался о законы, созданные силой политической власти. И вдруг русское гражданское общество само начало играть на этом поле, демонстрируя высокую социальную обучаемость, политический интеллект и мобилизационную волю".

"...референдум - это не столько попытка уравнять в правах латышский и русский языки, сколько достойное стремление отстоять право каждого человека быть иным".
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:28
Plus_opinionARTs P.Vilks .... nu kāda tad ir tava teorēma, kādēļ tas viss notiek ?
Kas ir "sazvērnieki" teorijā ?
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:52
lama ZZS aicina savākt vismaz vienu miljonu parakstu par latviešu valodu kā vienīgo valsts valodu
www.zzs.lv/zzs-aicina...
---------------------------------------------------
un kā ZZS pašvaldību vadītājiem iet ar sava aicinājuma "'izvešanu dzīvē"?
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:21
indulisri Nepievienojos tiem, kuri domā, ka valodu, un ne tikai, jautājumi var atrisināties paši par sevi. Tā nenotiek!
Sākotnēji, pirms gadiem 10, 9. maijā sanāca vien daži tūkstoši, pagājušajā un aizpagājušā gadā jau runājām par 100. Tur arī redzami kā uz delnas SC darba augļi un jaunatne! SC mērķtiecīgi un prasmīgi rīkojas, daudz prasmīgāk kā visas valdošās partijas un mafijas kopā ņemot.
Viņi izmanto valstiskā patriotisma un idejas neesamību. Līdzko latvieši atbrīvo nacionālo džinu, tā vāc sev punktus. Ar bezdomāšanas klaju bļaustīšanos vien šajā spēlē nāksies zaudēt.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:26
edge_indran -----
'Spēks ir patiesība', taču monopolizēt Patiesību nevienam neizdosies. Var apmānīt, var 'paņemt un uzmest', bet ne jau ilgstoši...
- 'У кого правда — тот и сильней':

 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 14:50
Plus_opinionARTs indulis ... Tur arī redzami kā uz delnas SC darba augļi
--------------------------------------------------------------------

Naivums. SC mūlāpi bez Kremļa naudas un pavēles ne uz ko tādu nav spējīgi.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:54
indulisri r.a. Lindermanis vienkārši provocē! Viņš baidās, ka latvieši var neiet vēlēt> Tev tas joprojām nav pielecis?
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:32
IvarsA Cerams, ka pēc aplauziena ar valodu krievu elektorāts pagurs. Līdzīgi kā Igaunijā pagura pēc nesekmīgiem mēģinājumiem tikt valdībā. Bet Lindermaņa un co. stāsts vairāk izskatās pēc bezdarbnieka/psihopāta mēģinājumiem tikt pie Maskavas finansējuma palielinājuma. Un ņemot vērā, ka uzdevums ir destabilizēt par katru cenu, no šī nelieša varam tikt vaļā tikai ietupinot cietumā....pantu piemeklēt jau varēs ne vienu vien.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 12:50
Plus_opinionTipiņš >IvarsA
"pantu piemeklēt jau varēs ne vienu vien" - mūsu gļēvie varturi arī uz to nebūs spējīgi.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 16:56
colovrat_evp На самом деле очень хороший результат. 28 % -- это значит, что русский надо вводить вторым государственным языком. Ведь по европейским стандартам, достаточно, чтобы второго языка потребовали 20 % жителей. А ведь еще и неграждане. С негражданами будет все 40 %.

Даже если 28 % редуцировать до 17,5 % -- всё равно успех, потому что на предыдущем этапе 187 тысяч, это было только 12 %. То есть число наших сторонников постоянно растёт. И многие латыши к нам присоединяются.

Каюк латышской Латвии:-) Наконец-то. Даже латышам она надоела. Они хотят демократическую, а не латышскую Латвию. Это две большие разницы.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 13:06
edge_indran ------
''Они хотят демократическую, а не латышскую Латвию.'' - ??????
============================================================================
А. Зиновьев: Термин «демократия» не только ненаучен. Он стал многосмысленным. Никакого подлинного смысла не существует. Просто – десятки определений. Речь не идет даже о том, чтобы найти какой-то подлинный смысл этого слова или выяснить, что же такое подлинная демократия. Выяснить надо, с чем мы сталкиваемся в нынешней ситуации. Дело в том, что в западной идеологии, в пропаганде путем выделения и идеализации привлекательных частностей западной государственности создан идеологический миф о демократии. Его и навязывают другим народам. С какой целью? С той же, с какой в свое время европейцы спаивали алкоголем индейцев. Чтобы их ликвидировать и завоевать соответствующую территорию. Навязывая этот несуществующий в реальности миф другим народам, добиваются того, что эти народы и их страны разрушают. Разрушают их социальный строй, их систему государственности…
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 14:36
raitis_licitis Palasi kolovrat labāk šito. Komentāri?

В понедельник в «Независимой газете» вышла статья Путина, в которой он потребовал ужесточить наказания для приезжих.

В ней же Путин развил мысль об экзаменах по языку для мигрантов, предложив дополнить его списком из 100 книг, который обязан прочитать каждый приезжий.

Национальный вопрос стал частью повестки дня российской власти еще в прошлом году после погрома на Манежной площади. Путин неоднократно заявлял, что приезжие должны уважать местное население и соблюдать не только законы, но и обычаи.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus 10 ATBILDES  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 14:40
edge_indran -------
Krievijā jau tādu ''politisko idiotismu'', kādu paveica Latvijas varneši 1991.g.15.oktobrī - jau pat Jeļcins and Co. neizdarīja. Krievijas piemērs ir nevietā - citi mērogi, jo pat Maskavas apgabals (Moskovija) - tās ir vismaz 5-as Latvijas. Ne jau Čēčēnijā, Tatarstānā, u.c. daudznacionālajos apgabalos kādu krievu valodu ieviesīs kā vienīgo obligāto, vai krievu tradīcijas liks ievērot musulmaņiem....
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 14:57
colovrat_evp "raitis_licitis Palasi kolovrat labāk šito. Путин неоднократно заявлял, что приезжие должны уважать местное население и соблюдать не только законы, но и обычаи".

- Латыши должны уважать русские обычаи. Вот о чем статья Путина.

В Латвии вначале появилась русская нация, а уже потом, и с разрешения Российской Империи, возник латышский народ: стало быть, интеграция должна происходить на основе русского языка. Путин прав.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 15:09
Bet Interesanti, vai kāds šito kiriļicu arī lasa? Es vismaz nelasu.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 16:19
raitis_licitis Reizēm. Es tā arī neesmu sapratis, vai šamais ir ķerts (komentārs 15:09 jau ir AIZ absurda robežas), provokators vai IR'a līdzeklis, kā vairot komentu skaitu.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 16:25
Bet raiti!
Tavā vietā neiedziļinātos un nelasītu to kiriļicu, tad atkristu Tavi jautājumi, lai gan domāju, ka droši, ka pirmais variants, lai gan to komentāru 15 un min neesmu lasījusi un arī netaisos.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 16:39
edgarsav "В Латвии вначале появилась русская нация, а уже потом, и с разрешения Российской Империи, возник латышский народ"
--------
Krievu nācija??? Kad kurā brīdī?
Tas, ka Latvijas teritorija bija Krievijas impērijas sastāvā, tas ir nenoliedzami. Bet pirms tam jau bija arī Livonija, tad Polija, tad Zviedrija.
Ja Tu par krievu nāciju mēģini nosaukt to, ka Krievijas impērijā visi bija krievu nācijas sastāvdaļa - kas protams no viena viedokļa tā ir, bet tad tomēr jāatzīst, ka te jau pirms tam daudz dažādas "nācijas" bija. Ja ar nāciju domājam tādu organizētu tautu, kam savs valstiskums, neskatoties uz to, ka viņi ir mazākumā šajā teritorijā, tad jau šeit pirmā nācija bija Balt-Vācieši, jeb livonieši. Bet vēl pirms tam šeit pastāvēja pašu latviešu priekšteču valstiskie veidojumi (nu labi - tie nebija apvienoti pa visu tagadējo Latvijas teritoriju)
Bet visu šo laiku šeit lielākā daļa iedzīvotāji ir bijuši ar dzimto latviešu valodu. Jā - Latvieši visā teritorijā valsti izveidoja tikai .. 1920. gadā (ņemot vērā, ka 1917.1918.1919. gados daļa bija vēl okupētas) Bet tajā brīdī latvieši bija absolūtais iedzīvotāju vairākums un balstoties uz tautu pašnoteikšanās tiesībām pieprasīja savas valsts atzīšanu un Latviju atzina gan R-Valstis, gan toreizējā Padomju Krievija.

Pat, ja var piekrist, ka neņemot vērā vāciešus, poļus, zviedrus uc, bet skatoties tikai latviešus un krievus - jā visā Latvijas teritorijā "krievu" valsts bija ātrāk nekā "latviešu" valsts, tad nu ar krievu valodu gan tam praktiski nav nekāda sakara. Kurzemē un Vidzemē krievu valodu kā valsts pārvaldes valodu ieviesa tikai uz īsu brīdi apmēram no 1880. gada līdz 1914/17. Tad tikai sāka skolās papildus latviešu un vācu valodām arī krievu valodu mācīt.
Latvieši, kā tauta jau bija noformējušies pirms Krievijas impērijas, tikai mums nebija savas valsts, jo vienmēr varu bija sagrābuši kādi kaimiņu iekarotāji - un šajā ziņā krievi šeit ne ar ko neatšķīrās no vāciešiem, poļiem, zviedriem utml.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 16:50
colovrat_evp Самый трудный для латышей тест -- это тест на нацизм, они на нем часто проваливаются. Вот вам загадка: у вас одно мнение, у русских -- другое. Кто из наших двух сторон прав?

Вы, будучи нацистами, не задумываетесь отвечаете: "Конечно, правы мы!" Потому, что мы бла-бла-бла, потому что мы -- латыши, потому что здесь Латвия и так далее. В общем, вы пытаетесь брать криком.

В этом и кроется ваш нацизм. На самом деле, обе стороны правы и обе не правы. А правда кроется в совместном труде и сотрудничестве ради добра, любви и жизни. Однако вы, будучи нацистами, до этих простых истин додуматься не можете.

И еще одна латышская ошибка. Многие из латышей, будучи неудачниками, не живут свою жизнь, но оглядываются на других и им завидуют. Отсюда доводы типа: "В России нет двух госязыков, и у нас невозможно", -- или "В любом нормальном государстве один госязык", - и так далее. Несмотря на то, что есть Бельгия, Швейцария, Испания, Финляндия, Канада и так далее, с более чем одним государственным языком.

Мой для вас диагноз: вы привыкли врать себе, о себе, о других.

Поэтому нынешняя ситуация для вас неразрешима. Вы просто не видите ситуации, но живёте в своих фантазиях и прочих комплексах.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 17:30
edgarsav Tu gan neatbildēji par to, kur izrāvi to krievu nāciju, kura šeit esot bijusi ātrāk par latviešu tautu ...
Man ir zināmas aizdomas, ka tas nāk no pareizticīgās baznīcas/ lielkrievu/ padomju vēstures "interpretācijas", ka viss, kur kādreiz kāds pareizticīgais lūgšanu namiņš ir bijis, vai kur hronikā ir pieminēti mesli (nodokļi) Kijevai, Polockai, vai Novgorodai - ka tās ir "senās slāvu zemes" un savukārt Lielkrievu nācijai "esot pienākums šīs zemes apvienot" (jeb skaidrāk izsakoties iekarot)

Par to Tavu pēdējo komentāru gan zināmā mērā varu Tev piekrist. Nu par to, ka cilvēki pārāk melnbaltos toņos domā - (manējais viedoklis un nepareizais viedoklis) - bet ar to niansi, kas tas gan neattiecas tikai uz latviešiem, bet uz daudziem citiem ar.
Un pilnībā varu Tev piekrist, ka svarīgāk būtu domāt par to, kā normāli dzīvot tālāk šajā valstī, ko jāuzlabo, nevis ļauties radikālajiem politiķiem iesaistīt sevi bezjēdzīgos kašķos.

Jāatzīst, ka tas vai šeit būs tikai viena valsts valoda vai divas ...
Es personīgi ticu, ka jābūt vienai. Tieši ticu!
Man protams ir pamatojumi:
gan vēsturiski - ka Latvija jau sākotnēji dibināta, lai īstenotu latviešu tautas pašnoteiksanās tiesības, šajā teritorijā, kas jau tūkstoš gadus ir pārsvarā latviešu un to priekšteču apdzīvota;
gan praktiski - ka divu valsts valodu ieviešana, ja ar to saprot pilnīgi visas valsts informācijas dublēšanu divās valodās - būs gan dārgi, gan apgrūtinoši. Piedevām - tas jau īsti neatrisina to problēmu, ko SC piesauc - ka vecajiem cilvēkiem esot grūti latviešu valodu iemācīties - ja nu vienīgi tantiņa iesniegumu krievu valodā varēs iesniegt, bet visos citos gadījumos (piemēram lai strādātu kādā amatā, kur nepieciešamas valsts valodas zinašanas) nāksies mācīties gan latviešu, gan krievu valodu (nevis nemācīties latviešu valodu)
Līdz ar to -es ticu, ka lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju, būtu labāk, ja Latvijā būs viena valsts valoda - latviešu.

Bet nu no tīri praktiskā viedokļa - šo jautājumu izšķirs pilsoņi referendumā. (es gan neredzu ne mazāko iespēju, ka referendumā varētu tikt savāktas PAR balsis, un rakstā minētā statistika zināmā mērā to pamato)

Un latviešu valodai es saredzu pavisam citus apdraudējumus, nevis šo referendumu. Ja turpināsies tendence, ka Latvija katru gadu zaudēs desmitiem tūkstošus iedzīvotājus, un tas, ka emigrē un pārsvarā neatgriežas jauni cilvēki, tas neizbēgami novedīs pie situācijas, ka agri vai vēlu Latvijā nāksies ielūgt jaunus imigrantus. Un līdz ar to latvieši neglābjami zaudēs vairākumu Latvijā. Un no šāda viedokļa es stipri šaubos, vai izdosies ilgi saglabāt latviešu valodu valstī, kur latvieši būs mazākums.
Demogrāfijas problēmas apdraud gan Latvijas ekonomiku, gan latviešu valodu daudz, daudz, daudz vairāk nekā šis referendums.
Un, lai gan pēdējās divas Saeimas demogrāfiju noteikušas par vienu no prioritātēm, reāli pilnīgi nekas nav sākts darīt. Nu labi - pāris aktuālākās problēmas ir apzinātas - un šeit es teiktu, ka pirmā aktuālākā ir bērnudārzi - lai vecāki var strādāt un pelnīt iztiku un arī nodokļus. Nu galu gālā - varētu kautvai aptaujāt tās sievietes, kas izdara abortu - dabūsiet precīzu sarakstu, kas ir tas, kas biedē sievieti dzemdēt bērnu. Ir bezjēdzīgi aptaujāt tas sievietes, kas dzivo pieRīgas savrupmājā un saka, ka viņām tas 8Ls pabalsts neesot noteicošais (loģiski - viņām nav)
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 19:57
colovrat_evp "edgarsav
Es personīgi ticu, ka jābūt vienai. Tieši ticu!
/.../ja ar to saprot pilnīgi visas valsts informācijas dublēšanu divās valodās - būs gan dārgi, gan apgrūtinoši."

- Даже самые радикальные политики, как Жданок или Бузаев, не предлагали полного дублирования. Даже они. И тем более Центр согласия.

Даже Жданок и Бузаев ссылаются на финляндский вариант, где чиновник ОБЯЗАН знать русский язык -- в Риге, Резекне, Даугавпилсе, Лиепае и Вентспилсе -- но НЕ ОБЯЗАН знать русский язык в Талсах, Валмиере и Тукумсе. ЦС со своим статусом регионального языка предлагает то же.

Ваш довод -- "ja ar to saprot pilnīgi visas valsts informācijas dublēšanu divās valodās" -- это демагогическая ложь Единства и Аболтини, для разжигания ненависти к русским и их языку. Они приписывают своим оппонентам то, что те не говорили. И это постоянно: bnn-news.ru/ushakov-m...

Честно говоря, не очень верю в латышский язык, и на латышах поставили крест даже сами латыши. Как сказала ВВФ, возможно, что латышский в качестве государственного продержится только два-три поколения: www.diena.lv/diena-tv...
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 20:35
edge_indran ------
ДЕРЖИМО́РДА, держиморды, жен. (разг.). Человек с грубо-полицейскими наклонностями. (По имени одного из действующих лиц комедии Гоголя "Ревизор", полицейского Держиморды.)
dic.academic.ru/dic.n...
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 20:46
Luix Parasti gan Kolamvrot īpaši nemēdzu lasīt, bet nu šodien džeks (?!) ir elementā - tādas pērles nāk ārā! Visam vakaram jautrība garantēta :D
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 17:39
raitis_licitis Es domāju, ka tur vesela brigāde strādā:) Jo pretējā gadījumā viņam tak nekam citam laika neatliek - skola, darbs, bērni utt., nevar paralēli eksistēt, ja praktiski jebkurā diennakts laikā ir jāizkārnas internetā.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 19:28
andza Viņš ir vai nu saskaņas centra vai Antonijas ielas darbinieks. Agrāk viņu sauca 4eloveks, tad buena, tagad sevi nosaucis krievu nacistu organizācijas vārdā. Tas. ka tas ir viens un tas pats darbonis- nodod citāti, ko viņš reizēm izmanto.
Bet, nu jau, acīmredzot, nespēj savaldīties. Laikam nervi netur...
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 20:19
edge_indran -----
Ja tāds vietnē IR nerakstītu, tad tādu virtuālu komentētāju vajadzētu izdomāt! Bez tāda jau šeit diskusijas nebūtu interesantas - būtu tāds, kaut kāds ''pīļu dīķis''. Lai darbojās!
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 20:44
Plus_opinionKaspars Grinbergs piekrītu edge, colovrots ir kā sāls pliekanajā lāpnešu zupā.
 -7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 21:57
Plus_opinionKaspars Grinbergs ...bet fakts, ka V.V.Putins atbalsta vienu valstsvalodu konkrētā valstī, man patīk un mani iedvesmo. Šis kungs ir jācitē!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 22:02
edge_indran ------
Protams,galu galā ar Putinu nāksies vienoties. Vajag tikai vienu lietu apjēgt, prātā paturēt - priekšvēlēšanu runās un programmās solītais, ne vienmēr tiek izpildīts kā plānots'/solīts.
Papildus info pārdomām:
'(..)В рамках общества шоу Путин - заложник и смертник, ибо в обществе шоу тот, кто имеет хоть остатки совести обязательно проигрывает перед мерзавцами. Поэтому у Путина, имеющего гены служения, в рамках шоу нет шансов выиграть.'
Путин-психотерапевт или от чего всех нас (всё общество) должно вылечить Дело
www.kroupnov.ru/pubs/...
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.janvāris 2012 22:33
Plus_opinionKaspars Grinbergs ...protams analīze Krupnovam novatoriska, tomēr izlasot (paldies par linku), man šķiet, ka robežas starp vēlamo un neizbēgamo viņam pašam nav skaidras. Būtībā viņš par modernām tehnoloģijām modificētu viedā (starec) prototipu
:)))
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.janvāris 2012 00:02
Plus_opinionKaspars Grinbergs ... un tomēŗ, ievirze Krupnovam interesanta...
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.janvāris 2012 00:06
Reksis Ja turpināsies pilsonības dāvāsanu, jau pēc pieciem gadiem, mēs uz referendumu iesim un balsosim, par izstāšanos no ES, un iestāšanos Krievijā, jo starpība abu starpā nav liela. Arī PSRS laikā tortes receptūru un daudz ko citu vajadzēja saskaņot ar Maskavu, kā tas šodien jādara Briselē.Tāpat izdomātais stulbais jēdziens nacminoritātes. Latvijas krieviem blakām etniskā dzimtene un plašā ar krūmiem aizaugusī teritorija, bez krievu cilvēkiem, bet Latvijā vini uzspiez, ka esot nacminoritāte un pieprasa krievu valodu par valsts valodu un pilsonības nulles variantu un citas privilēgijas.Mēs saprotam, kāpēc jums tas viss ir vajadzīgs.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.janvāris 2012 07:06
Reksis Ja turpināsies pilsonības dāvāsanu, jau pēc pieciem gadiem, mēs uz referendumu iesim un balsosim, par izstāšanos no ES, un iestāšanos Krievijā, jo starpība abu starpā nav liela. Arī PSRS laikā tortes receptūru un daudz ko citu vajadzēja saskaņot ar Maskavu, kā tas šodien jādara Briselē.Tāpat izdomātais stulbais jēdziens nacminoritātes. Latvijas krieviem blakām etniskā dzimtene un plašā ar krūmiem aizaugusī teritorija, bez krievu cilvēkiem, bet Latvijā vini uzspiez, ka esot nacminoritāte un pieprasa krievu valodu par valsts valodu un pilsonības nulles variantu un citas privilēgijas.Mēs saprotam, kāpēc jums tas viss ir vajadzīgs.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  27.janvāris 2012 07:07

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai