Fotoradars • IR.lv

Fotoradars

50
foto: Evija Trifanova/LETA
Pauls Timrots

Vai tev to vajag? 

 Vai dieniņ cik sen tas bija, kad reizē ar Ceļu policijas priekšnieku Edmundu Zivtiņu braucām uz Lietuvu skatīties kā tur strādā fotoradari! Tas bija kādā 2005. vai 2006. gadā. Starp citu, tos uzstādīja uzņēmums no Latvijas. Tolaik šķita, ka tas ir pāris mēnešu, nu varbūt gada jautājums, un tādi pat aparāti būs arī pie mums. Bet nu jau ir nomainījušies kādi četri vai pieci iekšlietu ministri, bet fotoradari ir tikai trīs (nu varbūt četri, ja Daugavpilī sašautais ir salabots)! Efektīvi. 

Man jau ir apnicis klausīties, ka tūliņ būs. Jums noteikti arī, bet jau kādu laiku man ir aizdomas, ka tos fotoradarus, pa īstam, nevienam nevajag. Padomājiet paši! Autovadītājiem vajag? Nē. Viņiem no tā tikai izdevumi. Policistiem vajag? Nē. Tie aparāti viņiem atņem maizi. Satiksmes drošībai vajag? Diez vai, jo ātrums jau no tā nemazinās, ka tevi nofotogrāfē. Tikai vēlāk makā naudas mazāk.

Var tikai nojaust, ka fotoradaru ieviešanai kaut kur ir baigā pretestība. Tik liela pretestība, ka gadiem nevar tikt galā. Visu laiku atrodas kāds iemesls to lietu atlikt. Visnotaļ loģisks un pat juridiski pamatots iemesls, taču nupat jau fotoradari ieviešanas ilgumā pārsitīs jauno bibliotēku. Lai kurš šai lietai ķertos klāt, sākumā saka – tūlīt būs – it kā neredzētu, kādas grūtības viņu sagaida. Bet tad uznāk apgaismība, kāds apskaidro, kā tās lietas ir pa īstam un tad – nekā.

Zīmīgi, ka nekad neviens sākumā nezina, ka nesanāks. Vienmēr startē ar optimismu un tikai vēlāk saprot, ka kaut kādi tur likumi neiet kopā un tāpēc nedrīkst. Varētu atrast citātus no visiem iepriekšējiem iekšlietu ministriem, kur viņi sola, ka tūliņ būs, bet kur tagad ministri, kur radari? Varbūt saderam? Es domāju, ka arī šīs reizes TŪLIŅ BŪS kaut kādu iemeslu dēļ norausies. Kā jums šķiet?

 

Komentāri (50)

disassociative 11.03.2011. 11.55

Fotoradarus Latvijā vajag, bet ne kā peļņas gūšanas instrumentu, bet kā kustības drošības uzlabošanas instrumentu. Radaru 5 m aiz zīmes 70 nevajag, taisnā šosejas posmā, kurā lidotāju ātrums ir 180, vajag. Uz precīzi 50 vai 90 km/h noregulētu radaru nevajag, ar kļūdas pielaidi vajag. Pie skolas arī vajag. Un pie bērnu dārza. Un uz Salu tilta arī. Bet vispirms traki gribētos ceļus, pa kuriem var normāli braukt nevis sist mašīnu.

+26
-4
Atbildēt

1

    lebronj2356 > disassociative 11.03.2011. 12.00

    Tieši tā, un vispār vajadzētu padomāt, vai var likt radaru uz šosejas ar mazāk par 2 joslām katrā virzienā, ja pa tām braukā autofurgoni vai kas cits, kas neiekļaujas plūsmā. Tie sliktie ceļi jau ir dabīgs lidotāju kavēklis un vai kāds ir padomājis cik gadā Latvijā dabū importēt autodaļu dēļ šīm bedrēm ? Nez un par vilkšanos arī sodīs, jo satiksmi jau tas ar traucē un padara bīstamu ! Es nedomāju, ka Latvijai ir uz sitienu jāizdod nauda laikos, kad braucēju finansiālu iemeslu dēļ paliek mazāk !

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

liina 11.03.2011. 13.50

Es par radariem, ja tos novieto bīstamos posmos un pirms tiem kā civilizētās valstīs uzstāda brīdinošo zīmi. Neiebilstu arī, ja daudzviet radara vietā aiz zīmes būtu izbāzeņi, galvenais uzdevums – ātruma ierobežošana būtu saniegts. Un pa lēto.
Bet Zivtiņstila radars, kuru novieto vietā, kur ātruma pārsniegšana nerada nekādu risku, kam nepieciešams algots apsargs un, kas noregulēts sodīt no +1km/h, man nav vajadzīgs.

+10
-1
Atbildēt

0

tereze_ziberte 11.03.2011. 12.02

Sabiedrība ir pieradusi spēlēt ar policistiem kaķos un pelēs. Vēl vairāk, varas struktūrām šī spēle ir tīri pa prātam. Nedomāju, ka naudas dēļ, bet gan tīri profesionāla ieraduma dēļ. Policisti nevis palīdz satiksmei, palīdz pārgalvīgiem autovadītājem “savākties”, bet slēpjas krūmos, izmanto mobilos radarus, lai “medītu” pārkāpējus.
Kur tas bija? Ja pirmajā cēlienā parādās bise, tad beigās tā noteikti izšauj.
Taču tā jau nav policijas vai valdības, bet gan ļaužu problēma. Ļaužu, kuri joprojām domā kategorijā – nav pieķerts, nav nozieguma.

+9
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu