IR

Asīzes tikšanās: miers un pārmaiņas no lūgšanas

Viedokļi

Plus_opinionrinķī apkārt Dievs mūs (cilvēkus, cilvēci) ir radījis anatomiski gandrīz tik līdzīgus, bet mentāli tik atšķirīgus.
Mēs nespējam izskaidrot, kādēļ tas tā, bet tas nav iemesls, lai šo mīklu (problēmu) vienkāršotu, vai vispār izmestu ārā, kā neatbilstošu krāmu 21. gadsimtam.
Nākas lasīt arī šeit komentos " mežonīgo liberāļu" :) domu graudus, kur viss atšķirīgais, kas valda starp tautām tiek nolīdzināts līdz ar zemi, bet vēlme savu atšķirību nosargāt tiek pārdēvēta par fobiju. Taču Dievs neko nedara tā pat vien. :) Arī dažādas un tik atšķirīgas rases, un tautas netika radītas " tā pat vien" .
Par ko pārvērstos cilvēce, ja " pārprastais, vai formālais multikulturālisms", no kura jau pamazām raisās vaļā Eiropa, tiešām pārņemtu pasauli? Man nāk prātā salīdzinājums ar "sociālistisko triecienceltni," kuras klātbūtne saindēja sociālo un eko klimatu ne tikai pašas šīs " būves" robežās, bet arī simtiem kilometru radiusā ap to.
Manprāt atslēgas frāze J. Rubeņa pārdomām ir - "... Tad sanākušie devās uz 12 atšķirīgām vietām Asīzē, lai katrs lūgtu saskaņā ar savu tradīciju..."

Vārdu skaot - caur savu tradiciju ir jācenšas veidot pasauli labāku, nevis pasaule " jāuzlabo" , laužot savu tradiciju. Bet tas nozīmē, ka arī mums latviešiem ir sava tradicija jākopj, nevis jāvīpsnā par " prievītēm" un "pastalām", kuras šai lietai piederas.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus 6 ATBILDES  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 10:10
edge_indran -------
Rainim pieder aicinājums:''Ne nievāt pasauli, tik viņu saprast!' -
- Kā mainījusies pasaule pēdējo 25. gadu laikā, to jau ikviens, kas jau 1986.g. bij' spriestspējīgā/apzinīgā vecumā, tagad vērojot TV vai internetā vakardienas ziņu izlaidumus var viegli secināt. Ja pūlis ar saucieniem:'Dievs ir visuvarens/Allah akbar!' metas līksmībā ap līķi, tad .......tad prātā attaust dejas uz nogāztā pieminekļa Rīgā 1991.g. augustā. Pasaule dramatiski mainās, jo bez Asīzes konferencēm bij' arī citas bij' tais 1980-os gados. Citas bij', ar citām sarunām, plāniem un iecerēm. Šodien redzam sekas, tā kā Rubeņa kunga jautājums par 'nejaušībām' ir diskusiju vērts.
p.s.
Kad kustības ''Atdzimšana un atjaunošanās'' dalībnieks iestājās 'Klubā21', tad....
Fragments no Andreja Kavača grāmatas “CILVĒKS VĒSTURES VĒJOS”
tautastribunals.eu/?p...
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 10:26
Plus_opinionlno Speciāli edge_indran: Par pasauli nevis jāsūkstas, bet jāiemācās tajā dzīvot, jāsaprot, kas mums īsti vajadzīgs, lai tiktu galā ar jaunajiem izaicinājumiem
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 11:00
Haris riņķī apkārt:
Par ko pārvērstos cilvēce, ja " pārprastais, vai formālais multikulturālisms", no kura jau pamazām raisās vaļā Eiropa, tiešām pārņemtu pasauli?
===============================================
Cilvēcei tas nedraud. Multikulturālisma sērga izplatās tikai balto (eiropiešu) valstīs un kultūrās. Lai paskatāmies kaut vai uz Āziju vai Tuvajiem Austrumiem.

Šķiet, multikulturālisma izplatīšanās fenomenu veido šādi faktori:
dabiskā un pasaules mērogā unikālā eiropiešu tolerance pret citām kultūrām;
fanātisko eiropiešu liberāļu mesiānisms (piem. Iveta Kažoka);
dažu eiropiešu kultūrai nepiederošu grupu ieinteresētība un attiecīgi atbalsts šādām idejām (...:) ),
dažu eiropiešu kultūrai piederošu grupu ieinteresētība un attiecīgi atbalsts šādām idejām (piem., krievi Latvijā, Leiboristu partija Lielbritānijā www.telegraph.co.uk/n...)
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 11:08
buen-a Kādēļ Dievs radījis latviešus?

Vai Viņš par to nežēlo?

Bet kas izdarīts, tas izdarīts.

Tā nu tas ir.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 12:04
Viesturs Ja to ticības lietu ņem nopietni, tad var cerēt uz saticību, neatkarīgi no pārliecības. Un tas nudien varētu vienot. Bet teikt, ka iedziļinoties tradīcijās atšķirības mazinās, tā nu gan nav tiesa.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 15:43
Plus_opinionrinķī apkārt Bet kurš tad saka, ka atšķirības jānivelē? :)Gluži otrādi - savas tautas atšķirības ir jāsargā, bet kaimiņa jāciena, kad atrodies viņa zemē. Un tikai šādi dzīvojot, var uzturēt to burvīgo pasaules kontekstu, kurā Francija ir dabiski franciska, vai Latvija arī ārpus Brīvdabas muzeja ir latviska utt
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 16:21
KRUSTTEVS macitajs rubenis aizmirsis ka savas kristibaas pie altara solijies but uzticamam luterticigajam..seit vina katolu parrakstitais ekumenisma reklam buklets liecina par preteejo..macitajs ir aizmirsis ka katoli ar 2000g.septembra vatikana deklaraciju Dominus Iesus..ka kristus baznica savaa pilnibaa atrodas tikai katolu baznicaa..ir atteikusies no saviem ekumenima maldiem un vel jau 1976 pavils sestais savaa 24.maijaa konsistorijas uzrunaa kardinaliem pazinoja..ka but arpus petera komunikacijas mantiniekiem ir but arpus baznicas..visa 2000 gada vasara un rudens bijis pilns negaiditiem visu religiju antiekumeniskiem pazinojumiem...zinot 2000 gadu katolu baznicas vesturi uzticeties katoliem kaut vienaa vinu solijumaa butu mulkigi..un to macitajam rubenim ka istenam lutera baznicas delam vajadzeja zinat..
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus 6 ATBILDES  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 11:02
Plus_opinionrinķī apkārt Latvija ir izņēmums pārējā kristīgajā pasaulē tieši ar savu ekumēnisko " garu", jeb " domu" , kura valda starp konfescijām, protams", konfescijām stingri pieturoties pie savām tradicijām. Un tas ir tikai apsveicami, man tā liekas.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 11:23
KRUSTTEVS tikai nezino neko par realu kristigo draudzu dzivi var murgot par ekumensko garu un domu..visas kofesijas ir savilktas sarkanas linijas un tikai arpus kristtietibas esos var apgalvot sadas mulkibas.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 11:33
Plus_opinionrinķī apkārt Tu maldies. Piemēra pēc - Latvijas kristīgo baznīcu draudžu atbalstītais ekumenisks Krusta ceļš un Krusta pagodināšanas dievkalpojums Rīgas Domā un daudzi citi piemēri, bet ok - droši vien, katrs paliksim pie savas pārliecības :)
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 11:44
KRUSTTEVS staigat pa vecrigu vai pastaveet,pasedet vienaa baznicaa NAV ekumenisms.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 11:48
Plus_opinionrinķī apkārt Uzgoglēju, kas tas ir ekumeniska kustība, atradu šito un te ir atbilde tam, ka mums abiem ir taisnība :)

www.lelb.lv/lv/?ct=ek...
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 11:52
edge_indran ------
Tas ir svēts mantojums, vismaz desmit gadsimtos uzkrāts. Daudz mīlestības enerģijas, pacietības, sviedru un asiņu ir patērēts, lai tas multikulturālisma process šai Dievzemītē gludāk noritētu. Un kādus svētītus augļus tas dabiskais attīstības process nesis - der tika atcerēties vēsturi, tos cilvēkus, kas Latvijas (Rīgas) vārdu pasaulē nesuši: J.Berlins, S.Eizenšteins, Ms.Keldišs, M.Tāls, V.Pikulis,S.Voroncovs, A.Raikins u.c.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 14:22
KRUSTTEVS ari azisa franciska un citu "sveto" nedzistosaas retas -stigmas nekur iznemot daziem kotolu ariesiem nav piemetusas..nesen brazilijaa pec tada "svetaa" naves pie vinas atrada entaas skabes pudelites..
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 11:36
buen-a Vispār teksts par garu. Tas ir domāts tādiem pašiem infantīlajiem ļautiņiem, kā raksta autors. Līdz pusei izlasīju, tālāk jau garlaicīgi. Cik var malt vienu un to pašu, cik labi lūgties un tā tālāk. Un vārdu "transcendēt" nav jau tik grūti tulkot latviešu valodā, piemēram, "iekšēji vienot".
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 12:06
lama Patiešām, varbūt Kristus vēsti, viņa Kalna runu jāmācās atklāt pilnīgi no jauna? Varbūt lielākās problēmas nav meklējamas attiecībās starp reliģiskajām tradīcijām, bet savas tradīcijas dziļumus un iespējas slikti apguvušos cilvēkos, kas gan sevi sauc par kristiešiem, musulmaņiem vai hinduistiem, bet īsti vēl nav sastapušies ar Dievu, Esības Pamatu, kas ir ikvienas autentiskas reliģiskās tradīcijas mērķis?
____________________________________________________

laikam gan.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 12:12
buen-a Редкостный бред. То же самое, что сказать, давайте больше никогда не чихать и не сморкаться. Человек зол и агрессивен от природы. Он может пытаться себя контролировать, но не может себя контролировать полностью. "Собирать друзей богатством неправедным" как единственный выход. Ибо праведного богатства не бывает. Читайте библию.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 12:57
edge_indran ----
Svētajos Rakstos par Asīzes Francisku neko konkrēti gan neesmu atradis, bet viņa dzīve un sekmīgā darbošanās franciskāņu ordeņa radīšanā (uzņēmējdarbība-?) ir ne tikai apbrīnas, bet arī rūpīgas izpētes vērta. lv.wikipedia.org/wiki...
p.s.
Izlasot par Asīzes Franciska attieksmi pret bagātību (privātīpašumu), prāta attaust sen lasītais par tēmu - privātīpašums ir pasaules lielākais ļaunums: ''(..)Komunismam raksturīga nav vis īpašuma likvidēšana vispār, bet gan buržuāziskā īpašuma likvidēšana.(..)
komunisti var izteikt savu teoriju vienā tēzē: privātīpašuma iznīcināšana.''
www.satori.lv/raksts/...
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 14:51
Plus_opinionmaraberzina Man ir tāda ilūzija, ka tad, ja cilvēks patiešām apgūst savas tradīcijas dziļumus, tad pavisam dabīgi pieņem atšķirīgos un vairs neredz jēgu visādiem starp - nacionāliem, reliģiskiem, mantiskiem u.tml. konfliktiem - t.i.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 21:12
Janka Ļoti bieži savā dzīvē mēs par Dievu atceramies tikai atrodoties baznīcā, bet ikdienā paši sevi ieceļam dievu kārtā un atļaujam sev lemt citu likteņus, atļaujamies tiesāt citus, par sevi pilnībā aizmirstot. Vai tad jebkuram no mums nebūtu vispirms jāparūpējas par sevi pašu, par savu likteni un savu godu?. Bet bieži mēs tik ļoti "mīlam" citus, ka par sevi pilnība aizmirstam. Tikai nonākot sabiedrībā mēs nesaprotam, kāpēc mūs nenēsā uz rokām, bet apspļauda un nomētā ar akmeņiem? Un tad mēs beidzot aptveram ka tikai lūk es esmu labs cilvēks, bet visa sabiedrība ir muļķi un nepateicīgie, kurus man tāpēc ir tiesības izmantot, kā veiklākajam un gudrākajam.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus 8 ATBILDES  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 13:21
Bolero_10 Viegli būt pazemīgam Dieva priekšā, bet cik grūti saglabāt lēnprātību un mīlestību cilvēku priekšā ...
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 13:55
edge_indran ------
Nav viegli Dieva vārdu pasaulei īsi, skaidri un saprotami paskaidrot, ar svētītiem darbiem apliecināt! Sv.Pāvils gan to apskaidrošanu labi pieprata - no viņa der pamācīties, lai šodienas sofistus jeb 'talantīgos smadzeņu skalotājus'(M.Zālīte)ātri varētu atmaskot. Lasīsim un pārlasīsim Svētos Rakstus: ''22. Tad Pāvils, stāvēdams areopaga vidū, sacīja: Atēnieši, es redzu jūs visās lietās pārāk reliģiozus!
23. Jo es, apstaigādams un aplūkodams jūsu dievekļus, atradu arī altāri, uz kura bija rakstīts: "Nepazīstamajam Dievam". Ko jūs nepazīdami godinājat, to es jums sludinu.
(Jaunā Derība.Apd 17, 1 - 34)
www.catholic.lv/main....
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 14:28
buen-a "Janka Ļoti bieži savā dzīvē mēs par Dievu atceramies tikai atrodoties baznīcā, bet ikdienā paši sevi ieceļam dievu kārtā un atļaujam sev lemt citu likteņus, atļaujamies tiesāt citus"

-- Отняли у русских гражданство и хотели отнять язык. Покайтесь, нацики.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 15:19
Janka >buen-a. Tev zem tā poda laikam smadzenes ir izkusušas saulē un rādās rēgi. Es tev mēli esmu izgriezis, ka tu vairs nevari parunāt, vai kā citādi atņēmis runas spēju? Bet varbūt Dieviņš to izdarīja, jo tu tāpat neko prātīgu pateikt nevari. Un lielākais naciķis esi tieši tu, jo visu laiku meklē kašķi kā utaina cūka.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 16:33
buen-a Какой же вы, однако, злобный.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 20:01
nulle Jā - dievs ir - un tas esmu es - neviena cita nav - neviens par mani nelems tiesu. Un ticēt es varu tikai sev pašam.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 00:13
lama Jā - dievs ir - un tas esmu es - neviena cita nav - neviens par mani nelems tiesu.
___________________Skat.:
Bairons.Kains.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 18:45
zanE ...buena...
...Atsevišķus interneta komentārus, kas varētu būt nacionālo vai rasu naidu izraisoši, DP izvērtē atbilstoši Krimināllikuma 78.panta prasībām un tiek lemts par kriminālprocesa sākšanu.

Krimināllikuma 78.pants paredz atbildību par darbību, kas apzināti vērsta uz nacionālā, etniskā vai rasu naida vai nesaticības izraisīšanu, kā arī par tādu pašu darbību, ja tā saistīta ar vardarbību, krāpšanu vai draudiem vai ja to izdarījusi personu grupa vai valsts amatpersona, vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vai organizācijas atbildīgs darbinieks, vai ja tā izdarīta, izmantojot automatizētu datu apstrādes sistēmu. Krimināllikumā paredzēts sods ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz desmit gadiem....
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 18:58
buen-a Франциск был грандиозная, но противоречивая фигура.

Он совершал невероятные вещи. Например, однажды "ar Dieva balsi pamudināts" набрал в большое блюдо разных кушаний, от сладкого до супов и солений -- и начал всё это есть. И, соответственно, его вырвало. Вроде даже испортил желудок. После всех своих эксцессов он испортил себе здоровье. Прожил 44 года.

Его стигматизация до конца неясна. Мне, например, кажется, а не мог ли он сам расковыривать у себя стигмы "Божьим голосом побужден".

Перед смертью видел серафима, который якобы к нему прикоснулся, откуда и стигмы. Туманная история, точно только, что серафима видел, а поднял тот его или не поднял, приконсулся или не прикоснулся, Франциск высказывал нечетко. Гулял где-то. На природе серафима и встретил. В горах.

Честертон считал, что Франциск по своему уровню мог вполне создать свою религию, альтернативную христианству. То есть он уровня Иисуса Христа. Католики и христиане очень не любят думать, поэтому плюются от таких мыслей.

Франциск разговаривал с животными. С солнцем, "Братец солнце". "Братец волк" его встретил, но не съел. С птицами разговаривал. Якобы понимал их язык.

В общем, это огромный случай в истории человечества, Франциск. И как бы какой-нибудь лицемер типа автора ни пытался вам говорить, что он понимает Франциска лучше вашего, это только тщеславие и комплекс неполноценности со стороны святош. Невозможно понять до конца ни одно существо, тем более Франциска.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 15:26
nulle Dieva nav.
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 22:49
Bolero_10 Dievs ir!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 22:53
nulle Dieva nav - tātad arī pēcnāves dzīves nav.
Bet tieši uz pasaciņas par pēcnāves dzīvi arī balstās kristietība un pārējās reliģijas.
Pareizāk sakot - uz cilvēku bailēm no nāves.
Aiz visas tās filozofijas kalniem n-tajām grāmatām par un ap reliģiju utt...
Apakšā ir pavisam primitīva lieta - MAN BAIL MIRT.
Tāpēc baznīca arī sludina ka nāves nav - pēc nāves tu atdzimsi un nokļūsi paradīzē. Tev tikai jātic kristietības mācībai.
 -4  Radius_box_plus Radius_box_minus 6 ATBILDES  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 23:40
nulle Bet nekādas pēcnāves dzīves nav.
Tu nomirsi un sapūsi - un tas arī viss - tevis nebūs vairāk.
Tāpēc lūgšanas ir veltīga laika šķiešana - tās nekam nepalīdz, jo tu lūdz tukšu gaisu.
Nekādu dievu nav kas tās uzklausa.
Pēc nāves neviens tevi neatalgos ne par tavu ticību, ne par labajiem, ne par sliktajiem, ne par kādiem darbiem.
Jo nebūs jau ko atalgot.
Nekāda svētā gara vai dvēseļu nav - "tava dvēsele" izzūd reizē ar tavu smadzeņu darbību.

Šī dzīve ir vienīgais kas jums ir - neizšķiediet to velti visādās bezjēdzīgās "lūgšanās" un "kalpošanās dievam" jo tas viss ir meli.
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  22.oktobris 2011 23:47
lama Dieva nav - tātad arī pēcnāves dzīves nav.
______________________________________
Česlavs Milošs reiz aizrādīja, ka tieši šis ir īstais opijs tautai - mierinoša doma, ka Dieva nav - tātad arī pēcnāves dzīves nav un
par sastrādāto nenāksies atbildēt.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 12:36
nulle Tā nu diemžēl ir - ja cilvēki nesodīs, tad neviens cits arī ne.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 13:00
lama ja cilvēki nesodīs, tad neviens cits arī ne.
___________________________________
Mierinoši.

Un, ja tomēr sodīs?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 15:59
o_ja3_14 nulle "...uz pasaciņas par pēcnāves dzīvi arī balstās ...reliģijas. Pareizāk sakot - uz cilvēku bailēm no nāves..."
---------------------
Jā, apmēram tā jau varbūt arī ir. Vai varbūt, kā daži apgalvo - uz cilvēku bailēm no mirušiem. Kā nekā, reliģijas izcelsmi saista ar zemkopības sākumiem, ar laiku, kad senie mednieki vācēji apmetās vairāk vai mazāk pastāvīgās dzīves vietās. Ir jau arī vēl citas hipotēzes. Ja šie jautājumi interesē nevis tādā ah! un oh!, bet piezemētākā līmenī, laba lasāmviela atrodama research blogging vietnēs.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 17:05
nulle Gandrīz visas reliģijas šādā vai tādā veidā sola labumus, bet PĒC nāves.
Vai tā ir kristiešu paradīze, vai tā ir budisma/hinduisma un kādu vēl ismu reinkarnācija.
Un nejau ta viņu dievi sola.
Bet cilvēki - visādi pāvesti/priesteri/lamas/mullas un tā tālāk.
Kāpēc man jātic kaut kādam celibētam pedofīlam kurš to lasa no grāmatas ko sarakstījuši un pārrakstījuši velns zina kas?

Zinātnei pamati ir daudz stiprāki - jo tās teorijas STRĀDĀ.
Dators kas man priekšā ir pierādījums ka viss ko mēs zinām par elektromagnētismu varētu būt diezgan tuvu patiesībai.
Atšķirībā no reliģijas - tas ko zinātne ir atklājusi ir reāli pielietojams un pārbaudāms.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 17:21
nulle Dzīvei nekādas absolūtas jēgas nav.
Tikai tāda jēga kādu tu pats tai piešķir.

Jo vairāk es izglītojos jo smieklīgāka un bezjēdzīgāka man šķita reliģija.

Tāpēc sviediet laukā bībeles un veriet vaļā fizikas, matemātikas utt grāmatas.
Jo vairāk jūs sapratīsiet kā pasaule darbojas jo "caurumaināka" škitīs kristietības versija.
Es arī kādreiz biju kristietis.
Bet tad notika liela nelaime - es sāku interesēties par zinātni.
Sāku izglītoties.
Es mēģināju loģiski pamatot kristietības mācību - nesanāca - jo vairāk par to domāju jo lielāki buļļa sūdi tā izrādījās.
Tad nu loģiski - nācās to atmest - un tagad esmu ateists.
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 00:07
nulle Tāpēc Rubenis nav "cienījama darba darītājs", bet gan pekstiņu stāstītājs, jo visa viņa mācība balstās uz meliem, ko zinātne veiksmīgi ir apgāzusi.
Un tā nu par laimi reliģija ir pretīga smirdoņa no pagātnes kas kļūst arvien mazāka, jo šo pussprāgušo dinozauru pamazām aprok zinātne.
 -8  Radius_box_plus Radius_box_minus 13 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 00:11
Plus_opinionlno nulle. Jo vairāk es izglītojos jo smieklīgāka un bezjēdzīgāka man šķita reliģija.
______________________
Parasti, jo vairāk cilvēks "izglītojas", jo vairāk viņš apjauš, cik maz zina un saprot. Ar tevi ir otrādi. Tātad "lielu ļaunumu tev izglītība nav nodarījusi":) Starp karojošu ateistu un reliģiozu fanātiķi var likt vienlīdzības zīmi. Ja zinātne spētu kaut ko apgāzt, tad sen jau visi tempļi būtu pārvērsti par bankām vai prieka mājām. Piedod, bet tu man atgādini pēckara pagasta aģitātoru ar nepabeigtu sākumskolas izglītību, kurš austprātīgi visiem stāsta, ka pēc desmit gadiem visi dzīvos komunismā. Nu bet turpini izglītoties, varbūt gaisma uzausīs arī tavā ateista cellē. Rubeņa griesti gan tev neaizniedzami kā blusai mēness, lai arī cik augstu tā necenstos uzlekt:)
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 08:36
nulle Parasti, jo vairāk cilvēks "izglītojas", jo vairāk viņš apjauš, cik maz zina un saprot.
--------------------------
Tur tā lieta - zinātne atšķirībā no reliģijas neapgalvo ka zina visu.
Un jo vairāk tu uzzini par pasauli jo saproti ka tā ir krietni sarežģītāka, skaistāka un interesantāka par to primitīvo un blāvo karikatūru par kādu to mēģina pataisīt reliģija.

Par ticību - jā man arī ļoti patiktu nokļūt paradīzē un dzīvot svētlaimē mūžīgi.
Bet man labāk patīk skarba patiesība nevis skaisti meli.
Diemžēl vairums cilvēku labāk izvēlas otro. Tāpēc arī tās baznīcas un tempļi vēl joprojām eksistē.
Ticība nav nekāds tikums, bet gan netikums - un no tās jātiek vaļā ja gribi zināt patiesību, nevis dzīvot savu patīkamo fantāziju pasaulē.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 12:03
lama Zinātnei jau piemīt baznīcas atribūti-priesteru kasta, ticīgo pulks, kas neko nesaprot, bet tic saviem priesteriem uz vārda,un arī pretenzijas uz teokrātisku varu- kaut vai piezemētā(pagaidām) profesionāļu valdības veidolā.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 13:16
edge_indran ------
Asīzes Francisks:''Līdzgaitniekiem izvirza divus mērķus - dzīvot nabadzībā un sludināt evanģēlisko dzīvi pasaulīgajiem cilvēkiem'' lv.wikipedia.org/wiki...
- Par šito tēmu 'lama' iecienītais un bieži piesauktais zinātnieks arī vienu labu grāmatu uzrakstījis:'Pa Golgātas ceļu / ИДИ НА ГОЛГОФУ':
''(..)После извлечения этот человек уверял меня в том, что я сам не знаю цены себе, что мне надо присвоить все высшие ученые степени, дать институт и клинику. Я сказал ему, что мои способности имеют силу только при том условии, что я веду свой нынешний жалкий образ жизни, что получив все то, о чем говорил он, я эти свои способности утрачу немедленно. Будь я профессором из почтенного института, я не смог бы вылечить его. Ведь его лечили многие специалисты, светила, не так ли? А результат? Существо, принимающее ежедневно ванну, спящее на хрустящих простынях и питающееся свежими овощами зимой, не может творить чудеса. Оно может вытворять только пакости.''
www.zinoviev.ru/rus/g...
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 13:32
nulle Ja esi pārāk stulbs vai vnk ignorants, tad protams baznīcas mācība ir daudz vieglāk saprotama.
"Pēc nāves tevi gaida visādi labumi - tev tikai jātic Jēzum." - viss.

Zinātniskā metode ir vienīgā saprātīgā ar ko izzināt pasauli.
Visas pārējās ved strupceļā.
Reliģija jau ir pietiekoši ilgi turējusi cilvēci attīstībā atpakaļ.

www.hilarious-picture...

Ļoti laba ilustrācija ar ko atšķiras zinātniskā pieeja no reliģijas.

www.rantingnewyorker....
 -3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 13:38
lama ..pussprāgušo dinozauru pamazām aprok .
___________________________________
Izteiksmes kaisme vien jau liecina, ka neesi zudis baznīcai.

Ticības lietas Tev nav vienaldzīgas. Nepavisam.
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 16:12
o_ja3_14 lama 13:16
Nu, nu. Šoreiz nu gan tu šauj par tālu.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 16:35
lama par tālu..
____________________
Ne guži zinātnei vispār, bet noteikta domāšanas veida pārstāvjiem ar pretenziju uz zinātnisku pasaules uzskatu.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 17:33
o_ja3_14 lama
Es pirms vairākiem gadiem kaut kur Hoseina Aršama vietnēs (home.ubalt.edu/ntsbarsh/ – neesmu pārlasījis patreizējās, iespējams, ka te ir cita redakcija) uzdūros interesantai cilvēku klasifikācijai atkarībā no to komunikācijas spējām. Ir TICĪGIE; to dzīve pākārtota ticībai un savas ticības dēļ tie ir gatavi iet nāvē; ne fakti, ne pierādījumi nespēj grozīt to ticību (un visu, kas izriet no tās). Otra grupa – cilvēki AR PĀRLIECĪBU; tiem ir savas „sarkanās līnijas”, bet nav izslēgts, ka fakti un loģika var tās „pārbīdīt”. Un trešā grupa – REĀLISTI; to domāšanu nosaka tikai fakti un uz tiem balstīti secinājumi. Ja mēs piņemtu šādu skatījumu, tad tie zinātnes vīri, ko tu minēji, laikam vairāk atbilstu 1. un 2. grupai.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 19:15
lama ..cilvēku klasifikācijai atkarībā no to komunikācijas spējām..
_______________________________________________________
Klasifikācija interesanta.

Un- kā cilvēki iekļūst kādā no šīm grupām? Iedzimtība? Vai kādas noteiktas attīstības rezultāts?

Uz faktiem paļauties var dažādi.Saules gaita pār debesjumu ir acīmredzams fakts. Var cieši turēties pie acīmredzamā un nepieņemt nekādus skaidrojumus.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2011 11:13
Plus_opinionlno lama. Esi nu tik labs un iedod Betijai linku par Papa lietu.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2011 11:23
lama Klausuos un paklausu!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2011 13:29
Plus_opinionlno Kad man bija ap gadiem divdesmit, omīte žēlojās, ka neesot piespiedusi mani apgūt 3 lietas - klavierspēli, vācu valodu un ticību. Toreiz nodomāju, ka labi spēlēt tiešām nebūtu slikti, bet kam man valoda un Dievs? Atmodas laikā nožēloju, ka nerunāju vāciski, bet tagad apskaužu tos, kuri spēj ticēt...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus 5 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 08:47
edge_indran -------
Apskaud - un nenožēlo, jo arī 20 gadus pēc 'atmošanās' ir iespēja teiciena dziļāko būtību/jēgu apjēgt!
Laß einen Dummkopf zu Gott beten, er wird sich die Stirn aufschlagen. Blinder Eifer schadet nur / Der Narr bricht sich selbst im Bett ein Bein
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 12:47
Plus_opinionrinķī apkārt Laß einen Dummkopf zu Gott beten, er wird sich die Stirn aufschlagen...++++ es saprotu, ka bez norādes uz saiti, šis Tavs koments baigi labi izskatās, bet labāk jau tomēr nesprēgāt :)

sibiria.beryosa.net/r...
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 13:26
edge_indran ------
Labāk nelaist ''lažu'', lai arī 2011.g. aiz J.P2 sen senā pasākuma censtos turpināt Reigana, Tečeres u.c. liberālistu murgus īstenot!
Ja nav vēlmes savus grēkus apjēgt un kļūdas labot, tad nu labāk turpināt 'ballēties' pa pagānu gaumei - nav ko letiņiem galvu pret zemi dauzīt:

Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 16:03
lama ..apskaužu tos, kuri spēj ticēt.
____________________________
Daži saka, spēja ticēt esot īpašs talants.
Talanti gan reizēm varot atklāties pavisam negaidīti.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 16:15
Bolero_10 >> lno ... bet tagad apskaužu tos, kuri spēj ticēt...
===
Tu noliec Dieva priekšā savu brīvo gribu ticēt Viņam un ļauj Viņam darboties Tavā dzīvē.
Tā arī saki - Dievs, es gribu Tev ticēt, palīdzi man, vadi mani!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 16:34
nulle Vēl te varam pafilozofēt.
Kristiešu dievs nav vienīgais.
Var tak izdomāt jebkādu un ticēt tam...
Piemēram dievs kas mani ielaidīs paradīzē ja katru dienu 15:00 pēc Vladivostokas laika uztaisīšu 3 pietupienus.
Dievs kurš mani glābs ja es ticēšu viņa 3 dēliem, Jānim, Pēterim un Andrim kurus pirms 436iem gadiem pienagloja pie bordeļa sienas.
Dievs kurš radīja šo pasauli pirms 3 dienām.
un tā tālāk... possibilities are endless - neviena nav īpaši labāka vai sliktāka, patiesāka vai nepatiesāka par kristietību.

Tikpat labi varm kliegt - o Andra un Pētera tēvs, kura dēli tika upurēti pie bordeļa sienas - palīdzi man ticēt tev! Vadi mani pie svētās prieka mājas kur tavu dēlu asinis tika izlietas!
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus 26 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 17:00
lama Vadi mani pie svētās prieka mājas..
_____________________________
Spriežot pēc ! zīmju skaita tai "'sv. prieka mājā" jau esi nonācis.

Daudzi cilvēki pārdzīvo līdzīgas krīzes.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 17:14
nulle Mēs jau varam pielūgt arī dievu kura vectēvu ar skavu pistoli pienagloja pie mana kaimiņa kūts pirms 5 gadiem.

Vai arī dievu kura mazdēlam neatvērās izpletnis kad tēvs šo nometa no mākoņa maliņas pestīt cilvēci.

Kas kam tuvāks.
Citam patīk bārdaini 33gadnieki pienagloti pie 2 koka gabaliem.
Citam varbūt plikpauraini 48gadīgie kas cieta riteņbraukšanas sacensībās no Gaiziņkalna virsotnes.
Reliģijas un ticības brīvība, baznīca atdalīta no valsts.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 17:27
Plus_opinionlno nulle. Ja jau sevi uzskati par zinātnes korifeju /nezinu kādā jomā/, kā tad nezini, ka arī zinātne pētī dažādas paranormālas parādības, piem. garu izsaukšanu? Ja cilvēks ar nāvi pazūd nebūībā, kā tad var izsaukt viņa garu? Kā dažreiz parādās miruši tuvinieki un brīdina par draudošu nelaimi? Vari jau mani uzskatīt par jukušu, bet painteresējies par šīm parādībām.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 17:52
lama Reliģijas un ticības brīvība, baznīca atdalīta no valsts.
______________________________________
Jā.
bet sirdsmiera kā nav tā nav.
Vai ne?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 18:14
nulle Zinātniskā metode, protams, ir pielietojama arī paranormālu lietu pētīšanai.
Var pētīt garu izsaukšanu un tamlīdzīgus brīnumus.
Es gan nezinu nevienu pētījumu kur tādu lietu eksistence arī būtu apstiprināta.
Un es runāju par nopietniem zinātniekiem, nevis "ekstrasensu cīnītājiem" un pārējiem kaimiņzemes sviestiem.

Man, katrā ziņā, nekādi mirušie nav rādījušies.
Un dzīvē vispār neko pārdabisku neesmu pieredzējis.
Tāpēc arī tādām lietām neticu.
Tas ka tam kristieši tic - nav nekāds brīnums. Ja tic viena veida sviestiem, tad līdzīgiem sviestiem arī var mierīgi.

Ir jau arī izsludinātas dažādas balvas par paranormālo lietu pierādīšanu - kopsummā kkur pāri 2 miljoniem. Bet kaut kā neviens tās nav savācis.
www.skepdic.com/randi...
Visi garu izsaucēji un tamlīdzīgie uz priekšu - ejiet pēc sava miljona.

Nav runa par sirdsmieru.

Jebkuru ideju, viedokli un teoriju drīkst un vajag kritizēt.
Jo vairāk jo labāk.
Tāpēc jau zinātne attīstās ka katrs sīkums tiek kritizēts un pārbaudīts un nederīgie tiek atmesti.
Zinātnē nekādu dogmu nav. Viss ir pārbaudāms un apgāžams.
Tikai tā ir iespējams nonākt līdz patiesībai.

Savukārt reliģijai un ticībai tas ir nāvējoši.
Tā skaitās ķecerība. Un viduslaikos par to meta uz sārta.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 18:16
lama Nav runa par sirdsmieru.
__________________________
Tiešām?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 19:04
Plus_opinionlno Raudive bija pierakstījis 300 sarunas, NTV necik sen bija pārraide ar zinātnieku piedalīšanos. Liecību daudz, būtu tikai vēlēšanās zināt. Vai tad kāds apstrīd poltergeistu jeb tā vairs nav paranormāla parādība?
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 19:06
o_ja3_14 Ino.Parasti jau es tev piekrītu, bet baidos, ka te, lai nu cik eksaltēti viņš neizteiktos, drīzāk būtu jāpiekrīt "nullei". Redzi, visi šie pārdabiskie notikumi(telepātija, rīkstniecība, miroņu balsu dzirdēšana, karošu locīšana u.c.) neatbilst vismaz vienam kritērijam - atkārtojamībai (un laikam apgāžamībai arī ne). Tu noteikti esi dzirdējis par tādu rakstnieku - Michael Crichton (rakstīšu oriģinālrakstībā, lai atkal neiznāktu blamieris, kā toreiz ar Hawking), latviski tulkots tikai Andromedas celms, bet ir rādīts vesels lērums ķinīšu pēc viņa grāmatām - Juras laikmeta parks, Kongo, Sfēra u.c. Viņam ir arī grāmata Travels, kurā viņš (ļoti pārliecinoši) stāsta par sevis paša pieredzi pārdabisko parādību laukā: sarunāšanos ar augiem, auru (spožuma ap galvu) redzēšanu, tikšanos ar tēva garu, dakšiņu locīšanu (kā tai Matrix filmā) u.c. neticamas lietas (No tā, ko es par šādām lietām esmu lasījis, viņš varētu būt visnopietnāk ņemamais). Lasot nerodas iespaids, ka Crichton mēģinātu lasītāju piemuļķot, dumjš viņš arī nebija (kā nekā pēc profesijas ārsts) un grāmatas pēdējā nodaļā- Postscript: Skeptics at Cal Tech – viņš ir gluži sašutis, ka zinātnieki viņa teikto neņem par pilnu. Man tā šķiet, ka viņš rakstīja par to, ko VIŅŠ redzēja un VIŅŠ sajuta, bet ar to nepietiek, ja to nespēj atkārtot citi. Diemžēl tāpat (ieskaitot arī rīkstniecību) ir arī ar citām paranormālām lietām. Tie nav zinātniski pierādīti fakti. Tur tad viss tas āķis.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 19:59
indulisri Ar tādu pieeju nevar atrisināt jautājumu. Sāciet ar to, ka visi cilvēki ir ticīgi. Tā tas patiešām arī ir. Atšķiras tikai ticības objekts. Vienam vecāki, otram bērni, trešam jaukais papagailītis, viena no tūkstoša reliģijām utt.. "Patiesība" cilvēkā iemājo tikai 2 veidos. Viens - pārdzīvota dzīves eksperimenta rezultātā, otrā veidā - ticības ceļā. Otrā varianta "patiesība" aizņem daudz vairāk mūsu prāta. Piemēram, kā var zināt, ka zeme apaļa , ka tā griežas, ka Francijas prezidents ir Sarkozī, ka Lembergs pārkāpis likumu? Ticība un tikai ticība! Cilvēks tā uzbūvēts!
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 20:44
o_ja3_14 indulisri Ar tādu pieeju nevar atrisināt jautājumu.
---------------------
Atrisināt kādu jautājumu?
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 20:50
lama lai nu cik eksaltēti viņš neizteiktos, drīzāk būtu jāpiekrīt "nullei".
_________________________________________---
Jā.
Jaušama neofīta dedzība jauniegūto ticību aizstāvot.
Piekrist(vai tikpat liesmaini iebilst) varētu- vienīgi tad, ja pats būtu kvēls neofīts.

"nullei" būtiski ir uzsvērt"nav".Un dedzīgi un kvēli uzsvērts "nav" var gluži nemanāmi pārtapt par tikpat dedzīgu un kvēlu"ir".

"nullei" ticības lietas nepavisam nav vienaldzīgas.

Un karojošais ateisms jau ir reliģija- tikai ar mīnuszīmi.Tam ir savi pravieši un mocekļi.Savi svētie raksti.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 20:51
agrunte Nulle, pievienojies mūsu baznīcai! Vai pat divām, es vienlaikus piederu divām baznīcām - Church of Kurt Cobain un FSM. Spageti Briesmonis pavisam nesen reāli pierādīja savu eksistenci, gudrību un varēnību - viņš atturēja mani no balsošanas par Zatleru (starp citu - paldies tev, Spageti Briesmoni! Līdz šim pat nebiju nemaz pateicies).
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 20:59
indulisri "Jā.
bet sirdsmiera kā nav tā nav.
Vai ne?"
.......
o_ja3_14. Es par šo lamas sirdsmiera jautājumu, kura sakarā cilvēki vēlā vakarā pārdomā dzīvi un savu ticību. Ne vairāk.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 21:06
nulle Jā lama - izskatās ka tāpat kā igauņu mainstream politika šeit tiek uztverta kā nacionālradikālisms.

Tā arī veselīgu skepticismu vietējie ticīgie nezkāpēc uztver kā kaut kādu slimīgu fanātismu.

Salīdzinot ar visādiem baznīcu dedzinātājiem - mani uzskati vēl ir tīri mēreni.

Es tikai aicinu kritiski izvērtēt reliģijas mācīto, nevis pielaist baznīcām uguni un apšaut visus mācītājus.

"nullei" ticības lietas nepavisam nav vienaldzīgas.
---------------------------------------------------
Kur es esmu teicis ka tās lietas man ir vienaldzīgas?
Tieši otrādi - tāpēc es kļuvu par ateistu - jo man nav vienalga.
Ja es nebūtu sācis rakt dziļāk - tā arī paliktu par kārtējo "svētdienas kriestieti" kas tic "tāpēc ka viņa vecāki ir ticējuši", "tā ir pieņemts" utt.
Es neesmu nekādā -1 punktā - es esmu 0 punktā.
Ateisms ir cilvēka defaultais stāvoklis. Mēs visi par ateistiem piedzimstam - un tad mums iestāsta visādas pasakas.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 21:12
o_ja3_14 indulisri
Paldies! Nesūdzos.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 21:23
lama Dziļākā nozīmē jau ticīgs cilvēks(neatkarīgi no konfesijas) ir tas ,ko reizēm sauc par optimistu.Cilvēks,kas uzticas -akceptē pasauli ar visu tās šausmīgo un prātam neaptveramo daļu-vienmēr saskata gaismu tumsībā.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 21:23
indulisri lama Dziļākā nozīmē jau ticīgs cilvēks(neatkarīgi no konfesijas) ir tas ,ko reizēm sauc par optimistu
..........
Vēl dziļākā nozīmē tā pāriet mīlestībā vai fanātismā.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 21:30
o_ja3_14 lama 20:51
Tas laikam par mani, kaut arī greizi. Neiejaucos jūsu "ticības" strīdos. Pateicu tikai to, ka šajā gadījumā piekrītu "nulles" argumentiem (jo viņam vismaz ir argumenti). Bet, kas attiecas uz dedzīgiem ticētājiem, tad izskatās, ka drīz ies vaļā krusta kari. Jāmūk tālāk. Kas tad nezin, kas draud ķecerim, ja sapulcējušies tik daudz ticīgo. Varbūt mani var glābt steidzīga piesliešanās lidojošo spageti konfesijai? Tad gan varēsi mani saukt par neofitu.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 21:36
lama Es tikai aicinu kritiski izvērtēt reliģijas mācīto, nevis pielaist baznīcām uguni un apšaut visus mācītājus
_________________________________
Paldies.
Tas liecina par lēnprātību un iecietību.

Cilvēkiem,kas vēl atceras Hruščova laika antireliģiskās brošūras un "stengazetas" Tavi teksti varēja radīt deja vu izjūtas.

j--autājums no lpsr laiku skolnieku aptaujas:
Kas tevī izveidoja ateistisko pasaules uzskatu?

atbilde-televizors.

rezultāts-skolā skandāls.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 21:38
lama Tas laikam par mani, kaut arī greizi.
_______-___________________________-

Tad kāpēc greizi?
/..tad izskatās, ka drīz ies vaļā krusta kari.../

ūja!
apsolīja tak nededzināt un nešaut.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 21:50
o_ja3_14 lama
Tad kāpēc greizi?
------
Nu, kā? Es tak teicu, ka neiejaucos jūsu "ticības" strīdos. Un konfesijā lai apsolījos iestāties. Kaut arī lidojošā spageti (brrrrriesmoņa). Bet tomēr kaut kas.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 22:02
lama Vēl dziļākā nozīmē tā pāriet mīlestībā vai fanātismā.
______________________________________
fanātisms drīzāk būtu fundamentāli neticīga cilvēka izpausme(pasaule pašos pamatos ir ļauna un ar to jācīnās jebkuriem līdzekļiem).
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2011 10:44
lama ..konfesijā lai apsolījos iestāties. Kaut arī lidojošā spageti (brrrrriesmoņa). Bet tomēr kaut kas.
___________________________________
Piederības apziņa ir svarīga.

--un
""nulles" teksti rāda, ka cilvēks nav pakļāvies totālai patērētāju sabiedrības indiferencei-šīs lietas viņu skar.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2011 14:35
indulisri lama:anātisms drīzāk būtu fundamentāli neticīga cilvēka izpausme(pasaule pašos pamatos ir ļauna un ar to jācīnās jebkuriem līdzekļiem).
............
Domāju, ka neticīgu cilvēku pasaulē nav un nevar būt. Tikai baznīca šķiro ticīgajos un neticīgajos, un par ticīgajiem dēvē tos, kuri tic baznīcas dogmai. Bet visus pārējos bez pamata apsaukā par neticīgiem.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2011 19:39
lama Tev taisnība -parasti neticība ir ticība ar mīnuszīmi .

Neticīgs cilvēks savā gandrīz galējā izpausmē-uzskata pasaule pašos pamatos ir ļauna un ar to jācīnās jebkuriem līdzekļiem- visāda veida destrukcija ir attaisnojama, jo pasaule(univerzums) ir slikta, neizdevusies utt..
Totāla galējība -absolūts pesimisms(maksimāla neticība) vispār neizpaužas rīcībā vai runā- jo nav taču jēgas.
Tātad-kamēr kāds kliedz lamājas, vaimanā, visu noliedz un pastrādā posta darbus- tad jau uz kaut vēl cer(tic).Savā ziņā.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  25.oktobris 2011 17:38
indulisri lama, nē!!! Cilvēks netic Dievam, bet tic savai mīlestībai, lidinās virs zemes kā eņģelis. Cilvēks netic Dievam, bet tic saviem bērniem. Viņam ticības pietiek un vairāk nevajag. Viņš savu bērnu dēļ gatavs sauli nonest un nolikt pie kājām. Ticība idejai, darbam, beigu beigās sunītim Bonītim. Kāds pesimismims! Lieliski cilvēki, gandarīti ar savu uz zemes atrasto ticību! Viņu ticībai nevajag debesis! Tikai tur tā atšķirība!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  25.oktobris 2011 21:34
KRUSTTEVS veel talajaa 1965 gada otraja vatikana konsija pienemtajaa dokumentaa par katolu baznicas atieksmi pret ekumenismu teikts kustiba uz vienotibu nosaukta kaa ekumenisms un vienotiba ir iespejama tikai visiem dazados veidos tiecoties pievienoties vienigajai istajai kristus dibinatai baznicai katolu..un pavestu kaa svetaa petera apustulisko mantinieku.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 17:40
KRUSTTEVS visa otraa vatikana konsila pienemtaa ekumeniskaa doma ir kaa visu citu kristiesu baznicu un draudzu ieklausanas process katolu baznicas pasparnee.kristiesu apvienosana zem katolu baznicas sparna.tads luk ir katolu ekumenisms.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 17:44
zars Dalībnieki /.../aicina pasaulei atklāt, ka eksistē vēl cita miera dimensija un cits ceļš, lai to pasludinātu.
____________

Pēdējo gadsimtu laikā Latvijā allaž līdzās, turklāt relatīvi mierīgi (izņemot karojošā ateisma laikus), pastāvējušas vairākas ticēšanas. No vienas puses, šai viedokļu dažādībā cilvēks varēja apmulst, no otras - mums ir privilēģija veikt apzinātu izvēli,kurai, salīdzinot ar aklu ticēšanu, ir pavisam cita pievienotā vērtība, ja tā var teikt.

Raksta autors ar savu piemēru parāda, ka, kas meklē - atrod. "Es skaitīju un nonācu līdz vienam" - tā Ziedonis. Katram ir savs ceļš, bijusi tik gribēšana to meklēt.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 20:28
edge_indran ------
Raksts IR par meklēšanu, ceļiem un mērķu īstenošanu saucas 'Es jau varu piecus neliešus nosist.....':''(..)Ņemot kredītu, Rubenis lauku īpašumā ir izveidojis patīkamu, nelielu koka namu garīgajā praksē ieinteresētajiem....
www.ir.lv/2011/7/20/e...
- Šoreiz runa ir par citu tēmu - miers un pārmaiņas no lūgšanām, ar ļoti interesantu jautājumu pašā raksta noslēgumā.
Kas atceras laiku pirms 25 pieciem gadiem? Kādas pārmaiņas notikušas pēc tām ticīgo lūgšanā pavadītajām n-ām stundām?
Manuprāt, situāciju pēc notikušā pēdējos 25. gados visprecīzāk raksturo ne tikai manis priekš Ino citētais vāciskais teiciens par durakiem un ticības apliecinājumu, bet arī angļu mēlē dziedātā dziesma, kas bij' Topos 1986.gadā:

 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 22:42
KRUSTTEVS cekas 4.nodalas bijusie darbinieki varetu daudz ko intresantu pastastit par ar ar savas izdomatas kristietibas formas sludinasanu pelnoso macitaju.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2011 00:56
Plus_opinionlno zars... Katram ir savs ceļš, bijusi tik gribēšana to meklēt.
__________________
Labs:)
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 22:34
edge_indran ------
Kā ar english, Ino? Piespieda padomju skolotāji apgūt vismaz vienu svešvalodu? ''This is the time / This is the place
So we look for the future / But there’s not much love to go round
Tell me why, this is a land of confusion.''
- Padomija 1980-os gados bija juceklīga valsts, taču iemeslu smaidīt un smieties bij' bezgala vairāk kā šodien. 'Kas par daudz, tas par.....'- ?
p.s.
Ja atmiņa mani neviļ, tad šodienas politiskā jucekļa radītājs tai 1986.g. savu ārsta pienākumu (zvērestu) godam izpildīja - un uz Černobiļu to briesmīgo kodolnegatījumu likvidēt devās.
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 22:48
Plus_opinionlno edge_indran ------
_______________
Slikti, ļoti, lai dan RPI vienīgais no kursa angļu valodu nokārtoju uz teicami /kursa biedri uz 3/. Padomijā bija prieki bez gala - prieks par izcīnīto gaļu, šampanieti, tualets papīru, grāmatu, skaņu plati..:)
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2011 23:18
lama Do not feed the trolls" - "DNFTT
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2011 14:36
edge_indran -------Ino
...ar pašu galviņām izdomāja, ar pašu rociņām saražoja. Brīnumainas lietas Ulmaņlaika un Ulmaņlaikā dzimusī paaudze pēc 2.Pasaules kara paveica - Latviju no gruvešiem pacēla. Dīvaini, vai ne - tauta neiznīka un pa padomijas plašumiem labākas dzīves meklējumos neklīda. Kā tā - tiešām ko jēdzīgu tām pēckara paaudzēm izdevās sasniegt pateicoties padomju sociālajai sistēmai?
''Mēs tikai nopietnāk strādājām. Saruna ar Jāni Rubuli''
la.lv/index.php?optio...
p.s.
''Dīvainas'' lietas priekš modernās rietumu patērētājsabiedrības - arī kāds Pāvils reiz pateica, vai ne?
''Bet ja mums ir uzturs un apģērbs, būsim apmierināti ar to!
Jo tie, kas grib kļūt bagāti, krīt kārdināšanā un sātana valgā, un daudzās nevajadzīgās un kaitīgās kārībās, kas cilvēkus grūž pazušanā un samaitāšanā.(1 Tim 6,8-9.).
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2011 15:21
kents smieklīgs pozētājs tas Rubenis - kad bija jāapliecina solidaritāte ar citu ticību / reliģiju pārstāvjiem, tad no viņa ne zilbi nevarēja dzirdēt (piemēram, agresija pret Irāku kuru pat pāvests nosodīja)

tāpat šis liekulīgais 'samierinātājs' paklusē par to, kas notika ar tiem, kuri atļāvās kritizēt ASV valdības dienaskārtību ASV 'tuvējās ārzemēs' C-Amerikā
(piemēram, ASV pakalpiņi nogalināja bīskapu Oskaru Romero un vēl sešus jezuītus)

viņš Atmodas laikā arī varēja šitā pasprediķot
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  25.oktobris 2011 16:55
edge_indran -------
Nepiekrītu, - un diezin vai kāds, kam tagad nekustāmā īpašuma iegādei paņemtais kredīts jāatmaksā - par 'smieklīgo pozētāju' piekritīs.
Paskaties uz vecajām atmodas laika veterānu sejām - uzreiz sapratīsi, kas ir kas. Kam tagad jācieš - www.ir.lv/zurnals/67/...
a kas var 'american big smile' demonstrēt - kalniete.lv/2011/10/1...
p.s.
Atmodas laikā 1988. - 1991.g. daudzi daudzo ko vairāk varēja, galu galā padomju sociālās sistēmas labumus jau neviens cits kā divas pēckara paaudzes (Ulmaņlaika) trešajai nodrošināja. Kas par apmātību uznāca - kāpēc vajadzēja paaudžu saiti pēc 1991.g.21.augusta pārcirst (VEF likvidēt, laukus/zemniecību deldēt, utt.utml.)?
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  25.oktobris 2011 21:42
kents Rubenis taču lētajos kredītos nebūs iegrābies - visu laiku tā sprediķoja par materiālo vērtību piesārņotu uztveri / dzīvi

Rubeņa atskaites punkts ir garīgās vērtības nevis kredīta atmaksāšanas grafiks

īsumā - Rubenis tāds banku partiju teologs vien sanāk un no Liberation Theology priesteriem viņš bēg kā velns no krusta :)
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  26.oktobris 2011 17:23

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai

    Zatlers_vjadombrovsksi-second_compact
    Nākamais raksts

    Valdība un tārpi (99)

    Valdība demokrātiskā valstī vienmēr top tāda, kādu tajā brīdī var izveidot. Un vienmēr kādam šķiet, ka citāda būtu labāka.