IR

Latvijas iedzīvotāju skaits turpina sarukt

Viedokļi

Personalatlase Manā programmā viens no punktiem: Demogrāfiskās situācijas uzlabošana.
Radius_box_plus Radius_box_minus 11 ATBILDES  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:02
gudrītis sāc ar sevi :)
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:30
Personalatlase Pag, pag...es vēl jauna :) Bet manā ģimenē NOTEIKTI būs 3 bērni.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:33
gudrītis Vairums tā arī domā, es vēl paspēšu, man būs trīs bērni, tāpēc arī tāds rezultāts. Tikai dabā kaut kā maz to trīs bērnu ģimeņu
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:48
Personalatlase Bet šobrīd valstī nav tik stabila situācija, lai es pat varētu plānot bērnus. Es negribu, lai maniem bērniem būtu jāmokās. Gribu viņiem labklājību un stabilitāti ilgtermiņā.
 0  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:51
gudrītis Spēcīgi, kā gan tevi vecāki radījuši :)
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:00
Personalatlase ..man ir ļoti, ļoti žēl savu vecāku..un varu viņiem tikai pateikties par to kam ir gājuši cauri. Bet tas nav publiski apspriežams. Ja būtu iespēja parunātu zem četrām!
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:02
margerio Nu tad, kā saka, neizrunājies. Man ir trīs...
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:02
Personalatlase Apsveicu :) Mēs arī esam trīs! mani vecāki godam ir izpildījuši programmu.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:07
TrakaisKursis Es negribu izklausīties cinisks - bet stabilitāti un labumu mēs pamanām vien atskatoties, tātad, retrospektīvā. Šādi spriežot pastāv liela iespēja palaist garām savu vilcienu. Latvieši pat lielāku krīžu laikos (kari, pilnīgs ekonomikas sabrukums u.t.t) ir spējuši izaudzināt un izmācīt divus-trīs bērnus. Kur tad tagad ir problēma? Mēs esam palikuši mīkstāki? Vai uzskatām, ja nevar to pa šiko, tad nav vērts vispār?
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:10
Personalatlase Ziniet kas IR iemesls tam visam...jo šodien mums vairs NAV problēmu redzēt to kā visas lietas tiek sakārtotas ārzemēs. Ja nemaldos tad pat PSRS laikos bija gandrīz neiespējami vai tiešām neiespējami izkļūt no PSRS robežām. Mēs arī tikām turēti dezinformācijā, kas notiek rietumos un tikām piebāzti ar info no PSRS kā par vislabāko un stabilāko modeli!
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:21
gudrītis Pīedodiet meitenes, visa pamatā ir sieviešu emancipācija.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:28
Plus_opinionj_zalitis Nevis uz mirušo, bet nedzimušo rēķina.

Tas, ka cilvēks mirst ir dabiski, tas, ka nedzimst - ne pārāk.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:06
Personalatlase Bet arī tas, ka cilvēka dzīves ilgums valstī ir acīmredzami zemāks kā citur Eiropā nav dabiski.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:32
Plus_opinionChiepa AIZBRAUKUŠO, aizbraukušo rēķina!
Pilnīgi piekrītu, ka tas, ka cilvēki mirst, ir dabiski...
šobrīd cilvēki masveidā aizbrauc. Un lielākā daļa nemaz neiet pieteikties, ka aizbraukuši... līdz ar to aizbraucēju cipars pilnīgi noteikti ir daudz daudz lielāks!
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:40
alias Nu nez vai vairāk par kādu pusotru miljonu vairs ir. No tiem vairāk kā puse pensionāri un bērni, tad nu kāds pusmiljons vai drusku vairāk ļautiņu ir sarakstā uz nodokļu maksāšanu. Nez kā būs ar tik niecīgu pienesumu budžetam.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:09
Personalatlase Latvijā ir lēns un mokošs holokausts, kuru Mēs paši neapzināmies!
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:33
andrejs_gr Ilgermiņā (50+ gadi) tā ir visvarīgākā, visbūtiskākā un izsķirošā mūsu valsts un tautas pastāvēšanas problēma! Un visvislielākā problēma ir tā, ka šo demogrāfijas problēmu var atrisināt tikai atrisinot daudzas citas problēmas (īstermiņa un vidēja termiņa). Demogrāfijas problēma kā atesevišķa, atrauta no citām, nav risināma!
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:18
JansK Tieši tāda pati statistika, vai vismaz tendence ir arī Vācijā.. Tur tā īsti nevarētu sūdzēties par kaut kādām milzu krīzēm.. Kaut kādam līdzsvaram jau uz Zemes jābūt - kamēr Āzijā un Indijā cilvēki multiplicējas uz velna paraušanu, mēs viņiem atbrīvojam dzīves telpu :)
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:39
krabis Būsim godīgi, LV tuvākajā nākotnē nespīd demogrāfiskā izaugsme viena vienkārša iemesla dēļ: Pārāk liels pensijas vecuma cilvēku un viņi kā zināms 99% gadījumos nereproducējas. Tā kā droši var teikt, ka mums vēl mirt un mirt līdz sasniegsim zināmu līdzsvaru.
Bet, ja valsts savā politikā ieviestu ienākumu nodokļu atlaides abiem vecākiem, kas rūpējas par bērnu (reģistrējušies laulībā vai ne, tas ir diskutabls jautājums), tad tas būtu zināms progress. Īpaši ja ņem vērā, ka efektivitāte būtu atkarīga no ienākumu līmeņa.
Un aizmirstiet par māmiņu algām - pat skandināvijā šāda sociālā palīdzība ir ekstra, būsim godīgi.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:45
Personalatlase Norvēģijā ginekoloģisko darbu galvagalī ir abortu taisīšana.
 -1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:48
krabis Atvainojiet, nesapratu/neuztvēru kontekstu.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 15:50
Plus_opinionChiepa Ko var bļaut par tām nodokļu atlaidēm??? Jau tagad IR nodokļu (IIN) atlaides par apgādībā esošajiem (bērniem, vecākiem, vīru/sievu - ja bez darba, utt.). Gribi vēl lielākas? vai citiem nodokļiem?
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:45
krabis Jūs smejaties, vai ironizējat?

Ls 22,- par bērnu?
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.augusts 2010 12:27
Personalatlase Ar to gribēju pateikt, ka mūsos tik ļoti ir ieēdies kapitālisms, ka liekas, ka naudas nekad nebūs pietiekami, lai varētu sākt domāt, ka JĀ tagad jūtos stabili un, ka varu veidot ģimeni.

Arī Norvēģijā notiek ļoti bieži aborti: Jo pirmkārt, tur dzīve ir tā iegrozījusies, ka valda vispārēja patvaļa. Precos, šķiros; Guļu ar vienu, otru, trešo - arī viņiem demogrāfija klibo.

Šveicē, kā arī citur Eiropā vidējais vecums, kad cilvēki vispār sāk apsvērt domu par ģimeni ir TIKAI pēc 30, kad nu liekas, ka beidzot ir stabilitāte.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus 4 ATBILDES  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:00
Plus_opinionpecisk Precīzi. Kā zināms, dzimstībai ar ekonomisko attīstību ir tikai pastarpināts efekts. katrā ziņā tai nav tik lielas nozīmes. Vienkārši latviešiem ir ārkārtīgi augstas dzīves līmeņa prasības. Kāmēr tās nav piepildītas, par mazuli daudzi i nemaz nedomā. Galu galā, visa pasaule vaļā. Koncerti. Braukāšanas par ārzemēm. Gadžeti. Tam visam vajag līdzekļus. Sīkais - tas visu to atņem vismaz uz gadiem trim. Bet es negribu gaidīt trīs gadus uz jaunāku datoru vai televizoru. Gribu tagad.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:12
Personalatlase Ziniet kas IR iemesls tam visam...jo šodien mums vairs NAV problēmu redzēt to kā visas lietas tiek sakārtotas ārzemēs. Ja nemaldos tad pat PSRS laikos bija gandrīz neiespējami vai tiešām neiespējami izkļūt no PSRS robežām. Mēs arī tikām turēti dezinformācijā, kas notiek rietumos un tikām piebāzti ar info no PSRS kā par vislabāko un stabilāko modeli!

Pār citēju savu komentāru TrakajamPeksim
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:22
Imigrants Jūs sākat savu diskusiju par demogrāfiskās situācijas uzlabošanu ar apgalvojumu, ka Jums NOTEIKTI būs 3 bērni. Tad , taisnojoties kāpēc Jums tomēr tie bērni nevar būt, Jūs lēkājat pa galējībām - brīžiem te dzīve par grūtu, tad atkal jānodrošina liela individuālā labklājība. Fakts ir, ka daudzbērnu ģimenes ir sastopamas pārsvarā trūcīgās vai ļoti reliģiskās valstīs. Tā kā te nav ne viena ne otra, Latvijas demogrāfisko situāciju var uzlabot tikai imigrācija. lai cik te visi negvelztu par bada nāvi, Latvijas sociālā uzbūve ir tuvāka attīstīto valstu modelim nekā jaunatīstības valstīm. tas nozīmē, ka imigrācija ir vienīgais veids, ka atjaunot darbaspēku un nodokļu maksātāju pulku. Jautājums ir tikai vai imigrantus spēsiet integrēt?
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.augusts 2010 11:19
Personalatlase Jā, šodien Apollo lasīju šo viedokli, ka bezdarbu spēs mazināt tikai cilvēku aizbraukšana. Un jums ir taisnība, ka attīstītajās valstīs demogrāfisko situāciju uzlabo imigranti, piemēram, Šveice un Vācija arvien vairāk un vairāk ir turku apdzīvota, kuram ir, kuram nav pilsonība tas jau cits jautājums.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.augusts 2010 11:32
Plus_opinionKrista_Baumane Ja kādu politiķi šī tendence patiesi uztrauc, varējāt lūdzu laipni neapgriezt "māmiņu/tētu algas" pirmajā bērna kopšanas gadā - kā tad, interesanti, strādājošs cilvēks lai vienlaikus samaksā kredītus un rēķinus un producē jaunus nodokļu maksātājus?!
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 16:55
WAT Vai, vai, mīlīši, ne jau fiška naudiņās ,emancipācijās un citos niekos. Pazudis ir vecais līdzsvars starp INDIVĪDU un SOCIUMU, diemžēl indivīds piedrāž sociumu nu jau vismaz no ~ 50 tajiem (mums tuvējajā pasaulē, bet sākās jau ~ 20.gs. sākumā), jo ne jau sociumam vajag gadžetus, ceļojumus,baudas, adreanalīnu utt... TO vajag indivīdam, DARBAM(Pienākumam) nav nekāda vērte, vērte ir tikai ALGAI (tiesībām). Vai indivīdam vajag kinderus pa lielam ( ja nav stipri reproducēšanās instinkti), nē, vieglāk taču maksāt soc. nodokli, veidot pensiju fondu utt., ko vecumdienās vai nebaltās lietāt, un dzīvot TIKAI SEV, bērns taču ir viena vienīga indivīda dzīves salaušana, atteikšanās utt...
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  5.augusts 2010 17:30
WAT Principā jau nelaime ir ielaista baisi ( ne tikai LV)lai varētu bez nopietneim zaudējumiem izārstēt, pie vainas tik neatgriezeniskiem procesiem arī pēckara sociālā sistēma ( bet administratīvajiem aparātiem tā patīk akumulēt lielas naudiņas!!!).Pensijas, pabalsti,visvisādu pašsaprotamu pienākumu "aldziņas". Labot arī vajadzētu sākot ar soc.sistēmu sajūdzot demogrāfiju
(arī atvašu atdevi kā tādu) , paša nomaksātos nodokļus un paša saņemamo sociālo atbalstu (algoritmi ir detaļas). Nevis sajūdzot tikai pēdējos divus. Tad lēnā garā izķeiptu,tik skaidrs ka lērums penšu(arī topošo), kam nevienas atvase, vai vesela kaudze ,bet sīņi vai narki ( šitā lieta pa lielam ir vacāku nolaidība, ptu,ptu ptu pār kreiso plecu) un nav nekādu iekrājumu, kā arī nav nekādu attaisnojošu iemeslu šādai eksistencei ( neauglība, cita pataoģija, nelaimes gadījums vēl šis tas) pārejas fāzes beigās nāktos domāt par ragutiņām, ziemu un egļu vēri.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 17:30
WAT Bet neko, toties būtu ILGTSPĒJĪGS sociums nākotnē ( kurš gan grib ziemu,ragutiņas, egļu vēris un vēl nakts un TU viens ,knapi kustošs, pa zarapakšām jau redzi lodājam zaļgani mirdzošu acu pārus!"
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  5.augusts 2010 17:31
Optiskais Tēmeklis Inerces pēc tiek te vairumā runāts par motivācijas trūkumu bērnu radīšanai...
Satraukties gan vajadzētu par tagadējās valdības mērķtiecīgu cenšanos eksportēt darbaspēku: 4 900 dvēseļu pusgadā: vara6t paskaitīt/uzskaitīt, kuros Latvijas miestos ir 5 000 pieauguši darbņēmēji: tātad par vienu tādu miestu mazāk. Valdībai ši tendence patīk un tā, lielākoties klusām, to atbalsta: pērn Latvijas naudas apritē no Īrijas vien ienāca Ls 280 miljoni, -- kāda vella dēļ Dombrovska MK kompānijai censties attīstīt te ražošānu un pakalpojumu sniegšanu, ja pašreizējo tarifu, cenu un -- līdz ar tiem! -- nodokļu augstuma uzturēšanai pietiek ar izbraukušo vēlmi palīdzēt izdzīvot te palikušajiem vecākiem un bērniem?!
Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  5.augusts 2010 19:52
Imigrants Jā, tūlīt atkal Dombrovskim ķersimies klāt. Kā ir ar darba devējiem, kas nesamierinās ar pieticīgu peļņu (jo ar to nevar nopirkt Porsche Cayenne) bet uz algu rēķina mēģina nopelnīt vairākus simtus procentus peļņas? Kā vēl ar darba devējiem, kas maksā aplokšņu algas tādā veidā liedzot darba ņēmējam sociālās garantijas? Un kuri ir tie pūļi darba devēji, kuri, ja nebūtu Dombrovska sastādītie šķēršļi, investētu ilgtermiņa ražošanā nevis meklētu fikso peļņu? tas laikam ir padomju mantojums, ka putnēnam ar atvērtu knābi gaidīt kad valdība kaut ko tur iemetīs, bet neuzņemties pašam atbildību par neko.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.augusts 2010 11:57
Optiskais Tēmeklis Imigrants! Ha-ha... Kādēļ lai neķertos Dombrovskim klāt?! Tieši Dombrovskis taču nespēj saraut nabassaiti ar savu politiskās izaugsmes garīgo tēvu Einaru Repši. Tieši abi viņi Repšes premjerēšanas laikā, likumus pārkāpjot, par vairākiem mēnešiem aizkavēja PVN atmaksas lielajiem nodokļu maksātājiem, radīja zaudējumus biznesam, lai politisko spalvas spodrinātu ar Valsts Kases tā uzmuhļitajiem cipariem. Tieši Dombrovskis lepojas ar vīrišķību pacelt varu, ko citi šim pie kājām nometuši, bet šo varu izmantot, lai celtu savus reitingus zviedru baņķieru un ES finansistu acīs, un, tikko viņam būs iespējas nebūt pie varas Latvijā, viņš būs pirmais, kurš karjeru turpinās Eiropas vai citās starptautiskajās finansu institūcijās. Un tādēļ tieši viņš ir tas padomiskais produkts, kurš MK vada padomiski, neko te neattīstot, vienīgi grābjot/reketējot no te palikušajiem to naudu, ko sapelnījuši ārpus Latvijas strādājošie.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.augusts 2010 14:39
Ķīps Latvijā, tāpat kā Vācijā, kur ir tāda pati tedence , iemesls ir viens- egoisms. "Es ngribu pazemināt savu dzīves līmeni, ierobežot savu brīvību, bremzēt karjeru..." Materiālie apstākļi ir atruna.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  6.augusts 2010 11:40

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai