IR

Ušakovs: nav īstais brīdis runāt par okupāciju

Viedokļi

j_zalitis Atslēgas frāzes: "vienādi uztvertu" un "nav nekāda sakara".

Rezumē - tiksim pie varas, novienādosim viedokļus un tad arī visi kopā atzīsim, ka nekādas okupācijas nav bijis.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:03
Plus_opinionrinķī apkārt Ne latviski, ne krieviski runājošajiem SC vēlētājiem ar vēsturiskajiem notikumiem nav nekāda sakara. +++ vai to Ushakovs gribeeja pateikt, ka man kaa latvietim nav nekaada sakara ar to latvieshu tautas dalju, kura gaaja bojaa gulagaa, vai tika nomociiti tepat Latvijaa? To vinjsh gribeetu gan :))

Vienu un to pashu dokumentu par darba turpinaashanu 10. Saeimaa parakstiija visas triis koaliicijaa jau esoshaas partijas, vieniigi SC ne, liidz ar to paraadot, ka vinji ir tie, kuri censhas kriizi izmantot savu politisko meerkju sasniegshanai.
Vinji sola krievvalodiigos izvest ielaas, shaadi uzsverot savu etnisko piederiibu kaa argumentu, kursh mums latvieshiem buutu peekshnji jaarespektee. Bet tas ir valsts apveersuma meeginaajums
 +40  Radius_box_plus Radius_box_minus 30 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:05
viesturs_501 Esmu SC vēlētājs, mani paziņas un gimenes locekļi ir SC vēlētāji.
Mans jautājums "īstajiem latviešiem" - ko jums dos tas, ka SC "oficiāli" atzīs okupāciju?
Priekšvēlēšanu TV diskusijā SC izvirzītais kandidāts G.Jirgensons kā personīgu uzskatu izteica okupācijas fakta atzīšanu - pats to redzēju un dzirdēju.
Arī es personīgi uzskatu, ka fakti liecina par Latvijas Republikas okupāciju, ko veica PSRS.
Nu, un kas jums, man un mums visiem no tā? Kas manās? Jā, Latvijas okupācija bija, bi-ja! BIJA!!! ... Nu, un kas tālāk?
 -6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 12:41
viesturs_501 (Turpinājums.) Esmu cilvēks kam okupācija KĀ PRINCIPS mūsdienu politikā šķiet bīstams un nevēlams, jo apdraud arī Latvijas iedzīvotāju patstāvību lēmumos par savu valsti. Okupācija nozīmē, ka lēmumu pieņēmējiem jābaidās par savu dzīvību, ja viņu lēmumi nepatīk kādas citas valsts valdībai. Tāpēc interesējos par varas maiņu Afganistanā. Tur bija vistīrākais PSRS valsts terora akts pret likumīgo valdību - valdību saindēja iesūtīts diversants-pavārs, valdības pili ieņēma PSRS specnaza trieciengrupa, varu uzurpēja PSRS atbalstītas aprindas, valsts attīstība tika ārēji manipulēta PSRS vajadzīgā virzienā u..tt. Jautājums "īstajiem latviešiem", kas dzimuši padomju laikos - VAI JŪTATIES LĪDZATBILDĪGI, KĀ OKUPĒTĀJVALSTS IEDZĪVOTĀJI?
Tas pats par Latvijas karavīru klātbūtni Irākā - VAI JŪTATIES LĪDZATBILDĪGI, KĀ OKUPĒTĀJVALSTS IEDZĪVOTĀJI?
Secinājums - iedzīvotāji parasti nejūt savu atbildību par okupāciju, kuru veic valdība.
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 12:42
viesturs_501 (Nobeigums.) Jautājums - ko patiesībā jūs visi gribat no SC? Cik saprotu, vēlme ir vienkārša - lai SC stāv malā VIENMĒR.
Bet ko jūs darīsiet, kad neapmierinātība ar bezdarbu, ar Latvijas depopulāciju, ar ekonomisko stagnāciju un trulo nebeidzamo "konsolidāciju" aizslaucīs uzticību Vienotībai?
TAD IT ĪPAŠI SVARĪGA BŪS izmisīga Saskaņas bīdīšana malā. Un TĀPĒC, jo lielāks haoss ir Latvijā, jo "krieviskākai, maskaviskākai un impēriskākai" jābūt Saskaņai.
Šādi jūs chakarējat valsti un savus vēlētājus. Bet tam redzamas beigas, jo cilvēku dzīves nevar bezjēdzīgi un nebeidzami izniekot!
 -8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 12:42
betijacelmale Kur tagad palicis SC deputāta kandidāts G. Jirgensons? Vai okupācijas fakta atzīšana bija iemesls viņa neievēlēšanai, vai pietika tikai ar latvisku uzvārdu?
Par spīti tavai un G. Jirgensona pārliecībai par okupācijas faktu lielākais vairums SC elektorāta neatzīst, bet galvenais - nevēlas to faktu atzīt.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 13:07
Plus_opinionrinķī apkārt Jautājums - ko patiesībā jūs visi gribat no SC? Cik saprotu, vēlme ir vienkārša - lai SC stāv malā VIENMĒR.++++ Tu te visu esi salaidis vienaa putraa, bet tas taadelj, ka rakstiiji no sirds :) Un taadelj arii nejuuti, ka tas esi Tu, kursh pretstata krievvalodiigos veeletaajus paareejiem LR pilsonjiem. Latvijaa ir padsmit partiju, SC - viena no taam. SC sanjeem 20 un cik tur mandaatus Saeimaa. Taatad nepilnu treshdalju no iespeejamiem. Tad, kas taa par aritmeetiku, kura ljauj Tev pieprasiit SC elektoraatam iipashas tiesiibas? Ar ko vinji ir labaaki par mani, jo es zinu, ka ar manu viedokli neviens taa neaukleesies laikaa, kad politisks speeks par kuru es esmu balsojis, nonaaks mazaakuma.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 13:10
betijacelmale "Bet ko jūs darīsiet, kad neapmierinātība ar bezdarbu, ar Latvijas depopulāciju, ar ekonomisko stagnāciju un trulo nebeidzamo "konsolidāciju" aizslaucīs uzticību Vienotībai? "
Bet ko, nedod Dievs, SC darīs nonacis pie ruļļiem, kad vajadzēs nevis šķelt un kūdīt uz nemieriem, bet STRĀDĀT? Viņi to nav spējīgi. Un pierādījums tam ir "darbs" Rīgas domē, kuru viņi saņēma ar 150 milj. pārpalikumu, bet šobrīd ir 30 milj. deficīts.
 +8  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 13:24
Plus_opinionrinķī apkārt Viesturs - Un vispaar jau, es aatrumaa rakstot, pielaidu kljuudu. Nav te runa par krievvalodiigo veeleetaaju kaa monolitu masu. Ir arii izjemumi un Tu esi tam piemeers - latvietis, kursh balsoja par SC, bet zanE mineeja piemeeru, kad krieviski runaajoshi jaunieshi brauca uz Riigu, lai nobalsotu par Vienotiibu. Runa ir par iipashu shii briizha Latvijai naidiigu ideologiju, kuras neseejs LV ir SC
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 13:26
Haris Viesturs: Tas pats par Latvijas karavīru klātbūtni Irākā - VAI JŪTATIES LĪDZATBILDĪGI, KĀ OKUPĒTĀJVALSTS IEDZĪVOTĀJI?
==========================
Jā, es jūtos "līdzatbildīgs". Bet tas neizsaka visu. Jo mums praktiski nav citas izvēles.

Mums, vismaz "intelektuāli godīgajiem":), jāspēj atzīt, ka paši sevi (Latviju) militārajā nozīmē esam nodevuši ASV rīcībā - praktiski kā vasaļvalsti.
Cerībā uz relatīvu nodrošinājumu pret mūsu vienīgo īsto ārējo apdraudējumu pārskatāmā pagātnē un nākotnē - Krieviju.

Šķiet, mūsu karavīru statusu Afganistānā un Irākā būtībā var salīdzināt ar leģionāru statusu - to pašu leģionāru, ko VL pieminēs 16. martā.:) Arī leģionāri cīnījās, subjektīvi uzskatot, ka to dara Latvijas labā, kaut gan plašākā mērogā vērtējot, viņi tikai pildīja kādu "pasaules vareno" vēlmes.

Un varam pat nelauzīt galvu par to, kādu ASV elišu intereses pašlaik tiek realizētas Afganistānā un Irākā.
Jā, manuprāt, mūsu situācija DIEMŽĒL ir raksturojama tik vienkārši un nepatīkami.

Un, mani, piemēram, šķebināja savulaik Ozoliņa "Dienā" paustā divkosība, kad viņš, attaisnojot gaidāmo Irākas karu, pat sāka demagoģiski zākāt Hansu Bliku (ANO ekspertu grupas vadītāju), kad tas pārliecinoši apgalvoja, ka Irākā nav masu iznīcināšanas ieroču.
Kāpēc nevaram godīgi paši sev pateikt, KAS IR KAS?
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 13:49
viesturs_501 SC ir Latvijai naidīga ideologija? KAS to te saka? Vai Jūs runājat VISAS Latvijas vārdā un spriežat VISU vēlētāju vārdā - kas ir naidīgi un kas nav, kas ir labi un kas nav?
Jūsuprāt, es nespēju patstāvīgi spriest - vai man izdevīga ekonomiska sadarbība ar kaimiņiem, vai man vajadzīgs EKSPORTA pieaugums?
Ja Saskaņas ideologija man nebūtu pieņemama, es nebūtu Saskaņas biedrs!
Cilvēciski ir ļoti grūti ieturēt savaldīgu toni, ja ir sajūta, ka kādas svešas intereses ekonomiski pilnīgi smacē nost, ja ir sajūta, ka kādi sveši ļaudis mani iztēlo par ļaundari, Latvijas nodevēju, Maskavas agentu u.tt. Pacietībai ir savas robežas. Kad beidzas cerības uz sapratni, kad beidzas pacietība, tad vadzis lūzt... Atgādināšu, ka 1991. gadā man bija līdzīga sajūta - jāmaina lielas lietas, jo stagnācija smacē nost bezcerībā! Kad daudziem ir šāda sajūta, laiki mainās! Varat patstāvīgi izdomāt - ko tas var nozīmēt pieteikami drīzā laikā?
 -10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 14:04
Krišjānis Liepiņš Lielākā daļa ebreju saprot, ka no holokausta fakta nekādu ekonomisku labumu iegūt nevar, bet tik un tā jūt aizvainojumu, dzirdot šī fakta noliegšanu.
Tieši tāpat ir ar 1940. gada PSRS okupāciju un latviešiem - jā, neko taustāmu, nekādu ekonomisku labumu neiegūstam un neiegūsim, bet sajūta dzirdot kādu sakām, ka 40. gadā nenotika okupācija, ir aptuveni tāda, ja kāds mēģinātu ieskaidrot, ka tavu tuvinieku nenoslepkavoja, par spīti patiesībai.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 14:04
Haris jāmaina lielas lietas, jo stagnācija smacē nost bezcerībā! Kad daudziem ir šāda sajūta, laiki mainās! Varat patstāvīgi izdomāt - ko tas var nozīmēt pieteikami drīzā laikā?
====================================
Ja šāda sajūta ir SC "konsolidētajam" elektorātam, tad tam, pārņemot latviešu iecienīto "mierpilnas dezertēšanas" taktiku, ir pat ļoti lielas iespējas doties plašajā pasaulē.

Tik tiešām vēl plašākas nekā latviešiem - vai nu uz pārtikušajiem Rietumiem, vai nabadzīgāko, bet kulturāli un lingvistiski tuvāko Krieviju, piemēram, uz arī pat klimata ziņā līdzīgo Kaļiņingradas apgabalu.

Un daudzas pazīmes - galu galā, nesenā vēsture kopš neatkarības atjaunošanas - liecina, ka Latvijas krievi tik tiešām paši pamazām "aizgūst" latviešu temperamentu. Tā ka cerības uz "mierpilno dezertēšanu", manuprāt, ir.:)
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 14:17
betijacelmale "Jūsuprāt, es nespēju patstāvīgi spriest - vai man izdevīga ekonomiska sadarbība ar kaimiņiem, vai man vajadzīgs EKSPORTA pieaugums?"
Jā tieši tā - tu nespēji spriest. Vai Rīgas pilsētā, kur SC ir pie teikšanas, ir ekonomisks uzplaukums? Kur ir tie "eksporta tirgi", kas Rīgai ir pavērušies lieliskās SC sadarbības rezultātā ar austrumu kaimiņu?
Rezultāts ir 30 milj. deficīts pretstatā - sk. augšā iepriekšējos komentāros. Tad ko muti dzesināt un solīt to, ko nevarat pildīt? Es atbildēšu arī uz šo jautājumu - kā tad citādi var pamatot piekāpšanos politiskajās prasībās. Un atrodas ļautiņi arī latvieši - tu tai skaitā, kas tam notic. Nožēlojami.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 14:37
Haris Viesturs:
Nu, un kas jums, man un mums visiem no tā? Kas mainās? Jā, Latvijas okupācija bija, bi-ja! BIJA!!! ... Nu, un kas tālāk?
==============================
Viens no SC līderiem, Kļemņķevs, pēc "sarunu neizdošanās" ļoti zīmīgi, bet ne oriģināli izteicās, ka: "А когда мы говорим - мы согласны забыть все обиды, нанесенные нам за минувшие 20 лет, готовы вместе работать, нам говорят: "А давайте вместе почитаем историю!".
rus.tvnet.lv/novosti/...

Šīs problēmas sakni labi parāda frāze: "все обиды, нанесенные нам за минувшие 20 лет".
Bet, ja reiz ir bijusi OKUPĀCIJA, tad NAV NEKĀDA PAMATA šai "pārinodarījumos" bāzētajai ideoloģijai, ko krievi paši rūpīgi uztur kopš neatkarības atjaunošanas.
ATJAUNOŠANAS, nevis neatkarības IEGŪŠANAS.

(skat. turpinājumu)
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 14:39
Haris (turpinājums)

Nav pamata apvainoties, nav pamata pieprasīt vēlēšanu tiesības nepilsoņiem, nav pamata pieprasīt krievu valodai kaut kādu, piemēram, no igauņu valodas atšķirīgu statusu.
To saprot arī Urbanovičs: "Если есть оккупация, значит, есть оккупанты, колонисты и их надо из Латвии увозить. И опять двадцать пять." Nē, tas viņam tātad tomēr neder.
www.telegraf.lv/news/...

Tā kā 20 gadus Latvijas krievi ar Krievijas atbalstu ir mērķtiecīgi kopuši un attīstījuši šo ideoloģiju, tad tagad, pat "atzīstot okupāciju", būtu vajadzīgi GADI, lai šo ideoloģiju pašu rokām noārdītu un attiecīgi SC mainītu savu būtību.
Bet to taču neviens pat negrasās darīt, vai ne?:)
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 14:40
Krišjānis Liepiņš "vai man vajadzīgs EKSPORTA pieaugums?"

Jā, Tev tas ir vajadzīgs, ja nevēlies piedzīvot vēl vienu "burbuli" un vēl vienu šādu pat krīzi! Mūsu ekonomikai ir jābalstās uz konkurētspējīgu un eksportējošu ražošanu, nevis iekšējā patēriņa apkalpošanu, jo mūsu iekšējais tirgus ir pārāk mazs.
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 14:43
Plus_opinionrinķī apkārt Viesturs - Vareetu jau sheit izveerst plashu diskusiju par sho teemu, bet tam nav jeegas. Mees abi esam apmeeram vienaudzhi, taatad nobriedushi jau un viens otru nepaarliecinaasim. Tikai piebildiishu, ka es neesmu aizmirsis Rubika samidu OMON fonaa. Shobriid vinjsh ir viens no Taviem vadonjiem, paarstaav Tavas un Tavu domu biedru intereses Briselee un dodas pie prezidenta kaa parlamentaaris no juusu nometnes paarspriest peecveeleshanu situaaciju LV. Man ar to pietiek, lai uztveertu juus kaa naidiigu speeku, kursh ir drauds manai valstij.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 14:52
zanE ...Viestur!..
..."- ko jums dos tas, ka SC "oficiāli" atzīs okupāciju?"...
--------------
...Tu sāc no nepareizā gala...Tu esi latvietis un iedalījis sabiedrību jūsējos un mūsējos....jau pašos argumentu pamatos Tu esi uzbūvējis sienu starp sevi un citādi domājošajiem...izskatās, ka Tev ir vēlēšanās sēdēt aiz šīs sienas...labi, paliec tur!...
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 15:38
viesturs_501 Haris 14:17 => "... nesenā vēsture kopš neatkarības atjaunošanas - liecina, ka Latvijas krievi tik tiešām paši pamazām "aizgūst" latviešu temperamentu. Tā ka cerības uz "mierpilno dezertēšanu", manuprāt, ir.:)"
------------------------------------------------------ Tā vienkārši nevarēšu aizbraukt un sākt dzīvi jaunā vietā, nedomāju arī, ka tā "mierpilni dezertēšu" un klusi samierināšos ar nabadzību, ar trulu zagšanu un nekaunīgu smadzeņu skalošanu... Nav šaubu - VAI TAISĪŠU trobeli, ja nekas nemainīsies? Vēl ir tikai jautājums – KAD?
Kāpēc nevienu domājošu latvieti neuzrunā šāda oficiālā statistika:
1935.g. – Latvijā bija 1.467.035 latvieši, 1959.g. – 1.297.881 latvieši, sarukums par 169.154 vai vidēji 7048 gadā (24 gados). Okupācijas beigās 1989.g. bija 1.387.757 latvieši, PIEAUGUMS par 89.876 vai vidēji 2995 gadā (30 gados). Neatkarīgā Latvijā 2009.g. bija 1.340.143 latvieši vai SARUKUMS par 47.614 vai vidēji par 2381 gadā (20 gados). Vai JUMS tas nerosina DOMAS – kas notiek?
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 17:34
betijacelmale Viestur, tev viena maza neprecizitāte - 1949. ,1959. un tālākajos gados šeit gandrīz vai neviena latvieša nebūtu palicis, ja robežas, kā tagad būtu vaļā:)) Šo faktu tu kaut kā biji piemirsis:))
Ir grūti bez smiekliem lasīt tavus argumentus.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 18:23
viesturs_501 betijacelmale=> Vēlreiz pārliecinos, ka pret INTERESĒM nekādi racionāli argumenti NEDARBOJAS, skaitļi nerosina domas, ja domas rada nepatīkamas sajūtas. (Neuztveriet to personiski - es to attiecinu ļoti plašā politiskā nozīmē.) Izskatās, ka mūsu ekonomiskās intereses ir atšķirīgas, attiecīgi, katram ir sava un atšķirīga izpratne par to, kas pašiem un Latvijai būtu labs un vēlams... Kaut kā tas drīzumā risināsies tālāk...
 -2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 18:31
betijacelmale Jūs man neatbildējāt. Vai te daudz latviešu būtu palicis, ja padomju laikos robeža būtu vaļā?
Un nevajag man par ekonomiskām interesēm stāstīt. Kam šodien viegli?
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 18:59
ReinisRZ Viestur:

Mana nepatīkamā attieksme pret SC ir vienkārša. Varbūt sagremo šito:

- SC neatzīst okupāciju (kuras dēļ praktiski puse latviešu tautas tika iznīcināta)
- SC deputāti atklāti iestājas par Latvijas kursu uz Krieviju (nez kāpēc esam iedomājušies, ka Krevija būs glābiņš..paskatieties kā tur cilvēki dzīvo)
- SC vēlas ieviest krievu valodu kā oficiālo valodu (tādējādi apdraudot Latvijas kultūras ilgtermiņa pastāvēšanu)
- SC deputāti ir atklāti pauduši neuzticību Latvijas valstij
- SC atklāti aicina uz nemieriem ar cilvēkiem ielās
- Tīri par saimnieciskiem jautājumiem: SC Rīgas Domē saņēma budžetu ar 150 milj. pārpalikumu..tagad ir 30 milj. deficīts..bail iedomāties, kas notiktu ar valsti..SC māk tikai runāt un provocēt

- Un vispār kāda velna pēc man kā vēlētājam būtu jāņem vērā partiju, kura saņēma 1/3 daļu balsis. Es atbalstu partijas, kuras saņēma 2/3. Tātad ar kādām tiesībām SC pieprasa sev īpašu statusu. Padomā Viestur.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 19:02
Plus_opinionrinķī apkārt ja par ekonomiskajaam intereseem, tad es tieshaam neveeleetos, ka LV nonaaktu jeb kaadaa atkariibaa no Krievijas. Krievija ir nabadziibai nolemta valsts. Vinji var dariit visu - var likt saviem bajaariem griezt baardas nost, kaa Peteris 1, var savus biznesmenjus seedinaat aiz resteem, ka Hadarkovski. Visos laikos Krievija ir bijusi nabadziiga, tumsoniiga valsts un savu kaiminjtautu laasts, kaa tas ir mums. Bet par to, ka ~ ... Nav šaubu - VAI TAISĪŠU trobeli, ja nekas nemainīsies? Vēl ir tikai jautājums – KAD? Ceru, ka tu to dariisi likumaa paredzeeta kartiibaa, citaadi nonaaksi aiz resteem :))
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 19:50
ReinisRZ riņķī apkārt

piekrītu par to ekonomisko pusi. nevaru nosaukt nevienu valsti, kas atklāti draudzējoties ar Krieviju un lienot viņiem d**** dzīvotu plaukstošā ekonomikā un demokrātiskā valstī ar ievērotām cilvēktiesībām un vārda brīvību.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 20:18
viesturs_501 Riņķī apkārt => Redzi, draudziņ, restes nebaida. :)
Arī 1991. nebaidīja - ir tādi laiki, kad jāceļas un jāiet par savu zemi, lai par mājās sēdēšanu nebūtu kauns no nākamām paaudzēm. Un tad labāk ceļā nestāties. :)
Grūti noticēt, ka nederīgu kārtību straume aizslauka. Bet tā vienmēr Latvijā bijis - kad pacietība beidzas, izmaiņas notiek. :) Patīkamu smaidīšanu :)))
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 21:10
betijacelmale "Kaut kā tas drīzumā risināsies tālāk..."
Plāns jau izstrādāts? Esi lietas kursā? Maskava atsūtīja?
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 21:12
edge_indran Kamēr 'vieturs_501' domā, izteikšu savu versiju par alternatīvo vēstures situāciju. Ja Kārlis Ulmanis 1940.g.17.jūnijā savā vēsturiskajā uzrunā Latvijas tautai sava aicinājuma: 'Palieciet savās vietās,es palikšu....' būtu teicis - 'Labāk mirt brīviem, nevis dzīvot ....', tad tik daudz latviešu pēc 50 okupācijas gadiem 1990.g.4.maiju nebūtu sagaidījuši/pieredzējuši....
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 21:22
Plus_opinionrinķī apkārt Viesturs - Ok,prieks par Tevi, ka esi starp saveejiem un cinjai gatavs :)
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 21:38
edge_indran Vai 'Viesturs_501' labi saprot, kas 2010.g. nav tā, kā 1991.g. - kā ir izmainījusies sabiedrība ? Spriežot pēc 'Viestua_501' komentārā rakstītā rodas sajūta, ka Viesturs cer, ka arī 2011.g. (?) varēs Latvijas sabiedrības aktīvāko daļu iekustināt ar kādu 1991.g. barikāžu laika saukli (ideju) - 'Par Jūsu un mūsu brīvību!' -?
Kāda ir SC ideoloģija vienā sauklī - piedāvājumā/solījumā sabiedrībai ? Nemanīju pirms 10.Saeimas ko jēdzīgu no SC puses, tādi, 'kaut kādi/ 'ne cepti, ne vārīti' man likās tie divi/tēvs(Urbanovičš)-dēls(Ušakovs) iz SC reklāmas plakāta.
Kas pašlaik var vienot sabiedrību situācijā, kad parāds būs jāatdod (naudā vai graudā) ?
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 21:38
viesturs_501 Izsaku savu personisko viedokli: redzu 4 lielākos politiskos personāžus(1.PLL pozicionējas kā "biznesa attīstītāji, darba vietu radītāji, ekonomikas veidotāji"; (2.Vienotība+VL/TuB/LNNK uzstājas kā tie, kuri "vislabāk zin, kas ir labs vai ļauns Latvijai");(3.ZZS - "atbalstītāji, kuri palīdz lielākajiem darītājiem")
Personāži 1. un 2. savā starpā NERUNĀ - ekonomika un eksports - tā "NAV TĒMA", ārpolitika, izglītības politika, sociālā politika u.c. ir atrautas no "biznesa veidotājiem". Vai ir vēl citi, kas publiski pozicionējas "biznesa" nišā? Tad, manuprāt, Saskaņas, kā 4. personāža loma - veidot reālistisku motivāciju sadarbībai starp "biznesu" un "nācijas interesēm". Neviens cits to nedarīs, bet Saskaņai nav citas jēdzīgas funkcijas (nevar ņemt nopietni, ka Saskaņa="krievu" intereses, jā arī tās, bet NE TIKAI TĀS, jo Saskaņā ir arī sociāldemokrātiskās = "strādājošā vidusslāņa" intereses!).
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  25.oktobris 2010 14:07
dzeris49 " Ne latviski, ne krieviski runājošajiem SC vēlētājiem ar vēsturiskajiem notikumiem nav nekāda sakara. Tāpēc šis brīdis nav īstais, lai par to runātu,” uzskata Ušakovs.".
------------------------------------------------------------------
Nu jā nav nekāda sakara, un tā tas, pārsvarā, arī ir, vainīgi bija Staļina un Hitlera režīmi un M-R pakts, tad kāpēc par to nevar runāt?
Kāpēc SC taisni tā arī nevarēja pateikt - jā, bija okupācija, mēs to atzīstam un nosodam, bet, SC pie tās nav vainīgs un nevar uzņemties par to atbildību?
Kā tas izskatītos, ja, piem., Vācijā, kāda partija atteiktos publiski atzīt un nosodīt nacistiskā režīma noziegumus?
Atsakoties tos atklāti nosodīt, SC kļust par Staļina režīma advokātu, nevis distancējas no tā.
 +55  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:09
Haris Kāpēc SC taisni tā arī nevarēja pateikt - jā, bija okupācija, mēs to atzīstam un nosodam, bet, SC pie tās nav vainīgs un nevar uzņemties par to atbildību?
=================================
Tāpēc, ka Ušakovs un SC konsolidētais elektorāts ar to pauž, ka "LV nav pirmskara, bet LPSR mantiniece. No tā izriet murgi par 1/3 iedzīvotāju tiesību ierobežošanu un ignorēšanu", kas savukārt ir SC ideoloģijas pamats.

(atbildē izmantoju "lno" lietoto formulējumu:))
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 13:36
ARTs Džeri, Tu neticēsi ... es Tev ieliku plusu ! :)
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 20:53
Plus_opinionilmac SC baidās atņemt saviem vēlētājiem ILŪZIJU, ka viņi Latviju ir atbrīvojuši nevis okupējuši. To viņi vienkārši vēl nav spējīgi pieņemt. Acīmredzami izlīgums var tikt panākts vienīgi tikai tad, ja to akceptēs kremlis.
Grūti spriest, KĀPĒC SC nepieņēma Vienošanās par sadarbību priekšnoteikumus.Šī Vienošanās bija publicēta interneta portālos, un, ja Jūs papētītu III sadaļu par ideoloģiskajām tolerances pamtnostājām, tad redzētu, ka okupācijas atzīšana no SC politiķiem, lai viņi tiktu koalīcijā, nemaz netika prasīta.Tieši otrādi -"respektējot sadarbības partneru uzstādījumu dažādību un atšķirības", sadarbības partneriem bija jāvienojas vienīgi par to, lai Saeimas un MK darba kārtībā neparādītos "iniciatīvas, kas vērstas ar Latvijas okupācijas (Padomju Savienības un nacionālsociālistu Vācijas) fakta un ar to saistītu apstākļu PĀRSKATĪŠANU".
Kā zināms, Latvijā (piem.,gan deklarācijās, gan Satversmes tiesas spriedumā par Abreni)un starptautiskā līmenī okupācijas fakts tiek atzīts.
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 15:56
Plus_opinionklejotājs lai ušakovs kaut ko tādu mēģina ebrejiem pateikt, ķīpa, ka nav īstais laiks par holokostu runāt. vai arī liek tiem pašiem krieviem, kas mūs par fšistiem dēvē, aizmirst par otro pasaules karu. jo tālāk karš pagātnē, jo greznākas un iespaidīgākas parādes maskava rīko. ušaks mums lekcijas nelasīs.
 +48  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:21
Plus_opinionlno klejotājs...nav īstais laiks par holokostu runāt...
_____________________
arī par "Lielo Tēvijas karu", jo pasaulē nav beigusies finansu krīze:)
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:31
TanteSidra Dombrovskis pareizi darija ka neielaidas nekadas spekulacijas ar SC uz sho temu.
nekadu sarunu, nekadas andeles un nekadas baltas lapas, shi ir lieta kura - torg njeumestjen.
sevi cienoshas nacijas parlamenta darbibas pirmajam solim tagad vajadzetu but izdotam likumdoshanas aktam kas nosaka kriminaltiesisku atbildibu par okupacijas fakta noliegshanu lidzigi ka ar holokausta noliegshanu tas jau ir daudzas pasaules valstis.
 +23  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 15:18
Plus_opinionKalvis Apsītis >>> Ne latviski, ne krieviski runājošajiem SC vēlētājiem ar vēsturiskajiem notikumiem nav nekāda sakara. Tāpēc šis brīdis nav īstais, lai par to runātu,
=====
Toties sakars ar to ir SC politiķiem. Ušakovs 2009.g. 13.oktobrī piedalījās okupāciju godinošā mītiņā - bit.ly/bngtUT . Arī šogad (tieši laika posmā, kad SC bija saņēmuši Dombrovska aicinājumu darboties valdībā) līdzīgu mītiņu organizēja SC ietilpstošā Sociālistiskā partija. Arī atzīmējot 9.maiju SC politiķi izliekas nemanot, ka šie pasākumi neaprobežojas ar karavīru piemiņu - tajos izmanto PSRS atribūtiku un ordeņlentītes.

Tiesa, okupācijas neatzīšanā reizēm grēko arī citi, it īpaši pašvaldībās - bit.ly/aVfPpQ (ieskaitot Valkas mēru no ZZS). Joprojām latviešu presē pirms attiecīgām gadadienām plaši lieto PSRS okupācijas laika apzīmējumus - "Lielais Tēvijas karš", "Uzvaras diena", "atbrīvošana", u.c. Tādēļ labi, ka "Vienotības" topošās valdības deklarācijā beidzot izskanējusi apņemšanās neturpināt totalitārās ideoloģijas paliekas vai sabiedrības šķelšanu ar kādu citu ieganstu.
 +22  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:26
betijacelmale "Tāda koalīcija, kura veidojas tagad, kur ir nez cik partiju un nez cik interešu grupu iekšā, nebūs rīcībspējīga.”
Bet gadījumā, ja SC pievienotos V. un ZZS, būtu vēl vairāk partiju un vēl lielākas pretrunas. Attiecīgi rīcībspēja būtu vēl zemāka:))
Nepārdomāts arguments. Sēdies, Ušakov, divi!:))
 +30  Radius_box_plus Radius_box_minus 13 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:28
Plus_opinionrinķī apkārt taads pats nesekmiigais savaa laikaa izraadijaas Gorbochovs, kursh nenjeema veeraa to, ka PSRS bez krieviem dziivo arii citas tautas ar savu pasaules uztveri.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 12:15
Plus_opinionaldis Krieviem ir īpatnība - bez lielākas vai mazākas manipulācijas ar realitāti argumentēt nav spējīgi. Iespējams, mantojums no Bizantijas kultūras. Lielākās problēmas sākās, kad saviem meliem paši sāk ticēt. Noticēja savai izredzētībai un paši sagrāva ar milzīgiem upuriem veidoto vēsturē varenāko impēriju, kuru tagad tāpat ar meliem un no spēka pozīcijām mēģina atjaunot.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 13:20
Plus_opinionlno riņķī apkārt. Toties Valdimirs Iļjičs ņēma vērā un ar mazo tautu palīdzību uzspridzināja feodālo impēriju ar divgalvaino ērgli, lai atjaunotu ar sirpi un āmuru:)
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 16:41
Plus_opinionrinķī apkārt Un, kaa ar saukli - visu tautu proletaarieshi savienojaties? Man liekas,to, ka katrai tautai ir sava domaashana V.I njeema veeraa tikai teoretiski :)
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 10:12
betijacelmale Pag, pag, riņķī apkārt! Ka tik tas pēdējais nav citāts no K. Marksa? :)
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 12:03
Plus_opinionrinķī apkārt vai tad tas nav viens un tas pats ? :)
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 12:17
betijacelmale Nē, riņķī apkārt:) Tie nav divi atšķirīgi pseidonīmi vienam personāžam:) Tie ir divi atšķirīgi personāži:)
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 12:22
Plus_opinionrinķī apkārt Dizhens skolotaajs un izcils skolnieks - tie ir lielumi, kas sapluust, papildina viens otru. Reizeem tachu nevar saprast pa kuru briidi juura paartapusi okeaanaa :)
 +1  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 12:35
betijacelmale Un kurā brīdī prāta vingrinājumi pārvēršas par reālu murgu. To es par viņu darbiem.
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 12:45
Plus_opinionrinķī apkārt Kaa prakse raada, murgiem par kuriem mees runaajam, laiks nav noteicoshs. Tie piekjeras iipashai mentalitaatei :)
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 12:57
betijacelmale Kāds varētu paprātot - pie kuriem nosacījumiem mentalitātei sākas un notiek atlabšanas process, vai tāds vispār ir iespējams, vai - tomēr! - to var tikai laiks ārstēt? :)
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 13:02
Plus_opinionrinķī apkārt Tas ir neaarsteejami :(
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 13:12
Plus_opinionEbenemezers Ušakam patiik taada koaliiķija kaa Riigas domee , tur pilniiga riiciibas speeja , opoziiciju var neņemt galvaa...
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 18:55
Plus_opinionLatweets Labi, nerunāsim par okupāciju, parunāsim par to kā RD uzmetīs pensionārus ar dāsni iedotajām atlaidēm sabiedriskajā transportā.
 +16  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:29
Plus_opinionAndrew a H..jego znajet..citējot pašu ušakovu..jā ..un sveiciens bļ.. Bogdanovai
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 17:54
ir_viedoklis VAJAG PAR TO RUNĀT! UN AICINĀT VISUS RĪGAS PENSIONĀRUS VIZĪTĒ (kā saka ielās) PIE RD VADĪBAS!
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 10:00
Dolārs ...Ne latviski, ne krieviski runājošajiem SC vēlētājiem ar vēsturiskajiem notikumiem nav nekāda sakara...

Kas tad nu?! Ušakovs nogalinājis visus Tēvijas kara veterānus? Man vēl šogad 9. maijā likās, ka vairāki tūkstoši arvien staigāja zelta zobus un ordeņus spīdinādami. Bet ja reiz šis saka, ka SC vēlētājiem nav nekāda sakara ar tiem cilvēkiem... kazi, jamie būs balsojuši par PCTVL.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus 2 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:49
Plus_opinionlno Dolārs. ...vairāki tūkstoši arvien staigāja zelta zobus un ordeņus spīdinādami.
__________________
Neskaud. biežāk dzeltens bleķis:))
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 16:46
Dolārs Populārākais vieds kā atšķirt- iekost ar zobu. Zelts ir mīkstāks. Bet kā pie vella lai šādā gadījumā nosaka? :-P
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 17:00
Janka. Tik tiešām Ušakova argumenti tikai norāda uz to, ka Dombrovska izvēle bija absolūti pareiza atsakoties no šīs sabiedrotās. Okupācijas fakts taču pastāv, tam ir ļoti smagas sekas un tās mēs izbaudīsim vēl ļoti ilgi. Nevar taču noliegt ka komunisti speciāli šeit iepludnāja sveštautiešus, lai sagrautu šīs valsts pašus pamatus, jeb pārkrievotu mūs, tā padarot par Krievijas sastāvdaļu. Jo vairak mēs būsim spiesti vairīties no šīm patiesībām, jo grūtāk mums būs pārvarēt šī nozieguma sekas. Sekas mēs redzam ik uz soļa, kad latvieši savā starpā runā svešā, okupantu mēlē. Mēs strauji zaudējam savu Latvisko identitāti, savu kultūru un pašcieņu. Vai par to nav jārunā? Par to ir jākliedz pilnā balsī. Un to SC neatbalsta. Toties viņi pieprasa otru valsts valodu, to gan. Daudzi latvieši domā ka krievi viņus ļoti ciena par savas dzimtās valodas nelietošanu. Būtībā krievi uz tādiem skatās kā uz nožēlojamām prostitūtām. Tādus neciena neviens. Tāpēc VL valdībā ir galēji nepieciešams.
 +24  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 11:49
Plus_opinionChiepa Protams, ka nav pareizais laiks runāt par okupāciju! Sen būtu to atzinuši, pārstājuši glorificēt padomiju un atmetuši etnisko dalījumu, un sākuši strādāt kopīgas Latvijas nākotnes labā - sen visiem būtu labāk!
 +18  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 12:09
betijacelmale Itkā tas būtu SC mērķis:))
Ne jau par to viņiem naudu no "mātes barotājas" sūta:))
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 14:09
Easy Par okupāciju jārunā katru dienu. Jo okupācijas tiešās sekas ir mūsdienu Latvija. Arī pēc 20 gadu neatkarības, HOMO SOVIETICUS, gan latviešu, gan krievu, rullē, un ētikas ka nauda jāpelna ar savu lietderīgu darbu nav ne vieniem, ne otriem.Pie tam, krieviem tāda arī prakstiski nekad nav bijusi un droši vien nebūs.
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 12:28
Gatis Ozoliņš Atsaukdamies gan uz Staļina represijām, gan uz veletāju eksaminēšanu Ušakovs tēlo muļki "aizmirstot", ka pamatā ir runa par Latvijas valstisko statusu - atjaunota vai jaundibināta valsts.
 +18  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 12:31
meklēju atbildes..... es domāju Ušakovs ir mācījies no nepareizas Vēstures grāmatas.jo ir dzirdēts ka daudzām krievu skolām vēstures grāmatas piegādā Krievija.Tāpēc jau Ušakovs nezina neko,vai arī negrib sadusmot Krievijas sponsorus,kas sponsorēja vēlēšanas.
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 12:34
ReinisRZ Lai atlaistu Saeimu vajadzēs referendumu, uz kuru jāatnāk ap 660 000 cilvēku. Maz ticams Nil, maz ticams...SC tikai un vienīgi var cerēt uz ZZS prostitūciju, kas arī būs maz ticams, jo ZZS ir diezgan silti iekārtojušies un Vienotībai valdības stabilitātes vārdā diemžēl nāksies pieļaut dažu prettiesisku likumu pieņemšanu, kas ZZS ir tik vitāli svarīgi.
 +10  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 12:49
Plus_opinionaldis Nilam Ušakovama
Tieši tāgad ir īstais brīdis, īpaši akcentējot reizē ar okupantiem ienākušo Latvijai svešo politisko un biznesa kultūru ar meliem, zagšanu, partneru uzmešanu, valsts varas un tiesibas sargājošo institūciju korumpēšanu. Seriāls 'Banģitskij Peterburg' Latvijai njav pieņemams. Mums nav ne naftas, ne gāzes ko mafiju cīniņos dalīt un pārdalīt. Mums vērtības jārada pašiem, mūsu galvanais resurss ir tautas talanti, kuru izmantošana prasa godīgus spēles noteikumus. Ja SC pieņemākais partneris izrādījies PLL astoņkājis ar skatu uz austrumiem, tad mums nav pa ceļam.
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 12:55
Plus_opinionpecisk Štrunts par okupāciju, kas mani "sajūsmina" un ko SC ilgi nepiedos, ka tā vietā, lai censtos noliegt okupāciju, viņi pat necenšas runāt kā tad īsti risināt valsts problēmas. Tas ka esi opozīcijā nenozīmē ka tev par to nav jādomā. Neko vairāk par Urbanoviča "taisam deficītu uz 10%" neesmu dzirdējis. Un kā Ušakovs taisās risināt RD finanšu problēmas?
 +17  Radius_box_plus Radius_box_minus 3 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 13:47
betijacelmale Netaisās. Pareizāk sakot - nezina, kā risināt. Teica, ka pagaidīs līdz brīdim, kad tiks valsts budžets izstrādāts.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 14:16
Ululiņš Pārdosies, Betij, pārdosies. Iepriekšējā RD esot šiem atstājusi 150 mio, kurus pendži nobraukuši un vēl mīnusos 30 mio. Bet pie varas ta nav tikuši... Tagad šiem saka: "Atdodiet!"
 +11  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 14:30
betijacelmale Šī iespēja man nebija ienākusi prātā, ka šī nodarbe - pieklājīgā vārdā "pārdošanās" var vairot pilsētas budžetu:))
Uzreiz saku - es viņu pakalpojumus nepirkšu, neviens no viņiem mani ne... - kā lai pieklājīgi pasaka? A, neiekārdina! Un vispār - neesmu pērkamas mīlestības atbalstītāja:))
 +2  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 14:41
Bet "Ušakovs arī uzskata, ka apspriežams ir jautājums, vai budžeta deficītam nākamajā gadā jābūt 6% no IKP. Viņaprāt, to nevar izvirzīt kā priekšnosacījumu, lai kvalificētos tālākiem sarunu raundiem par iekļaušanos valdībā."

Tātad , lai tik Latvija tērē un tērē, tāpat kā RD, vairāk nekā pelna un aizņemas un aizņemas ar vien vairāk grimstot parādos! Vai tad jaunajiem tāda parādu nastā slīgstoša valsts būs vajadzīga?
Paldies Dievam, ka SC Dombrovskis atšuva no koalīcijas!
Draudētāji atradušies! Lai referendumā SC atbalstītāji uzvarētu tiešām, tad latviešu tauta būtu jāiedzen galīgi badā! Kur viņi ņems 2/3 no saeimas vēlēšanās piedalījušamies pilsoņu skaita?
 +9  Radius_box_plus Radius_box_minus 1 ATBILDE  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 15:58
Easy Ekonomiskā situācija 2011. gada otrā pusē sāks pasliktināties,turpinās pasliktināties 2012. gadā ( jo tā notiks visā pasaulē dekooperācijas rezultātā -pirmās pazīmes ir valūtu kari, protekcionisms, kas jau sākušies). Vēlētājs būs visai neapmierināts, bezdarbs pieaugs. Un valdība tur neko nevarēs darīt. Šajā laikā (2011. beigas-2012 sākums) varētu sākties etniski nemieri Latvijā, ko ar savu retoriku un darbību veicinās SC un , iespējams, Krievija, kā vainīgo uzrādot nacionālu valdību un SVF, Eiropas Savienību. Kā reakcija, protams, būs latviešu nacionālisma un patriotiskuma nostiprināšanās plus jauna emigrācija...Tikai uz kurieni?
 -5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 09:45
bolero_10 Un vispār, sāk rasties dusmas. Kāpēc SC elektorātu jārespektē vairāk nekā Vienotības, VL-TB un ZZS vēlētājus??? Kas aizstāvēs mūsu intereses un vēlmes???
Vai esat ievērojuši, ka Urbanovičs, Ušakovs u.c. saskaņieši nekad uz būtiskiem jautājumiem neatbild konkrēti?? Atbildes vienmēr izplūdušas, nekonkrētas, runāsim, skatīsimies, pētīsim.
Mēs piedzīvosim tieši tādu pašu SC politiku, ja ņemsim viņus koalīcijā, - darbi atšķirsies no vārdiem, būs viltīgas runas un zemiska darbība!!!
 +18  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 17:05
BaltaisPrieks Krievu minoritāšu tiesības Latvijā tiek pārāk daudz aizsargātas un izklaigātas. Es šobrīd, staigajot rīgā, jūtos kā mazākumtautības pārstāve. Vai latviešiem jāgaida, kad viņu Latvijā būs tikai 49%, lai mūsu tiesības sāktu ievērot? Ušakovam gribas teikt vien vienu - to, ko Līdaka toreiz tā skaisti no tribīnes uzkliedza.
 +12  Radius_box_plus Radius_box_minus 7 ATBILDES  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 18:48
Toms Zariņš Piekrītu par to jušanos mazākumtautībai. Pie luksofora stāvot pa kreisi - krieviski, aiz muguras - krieviski, pa labi - krieviski. Brīžam tiešām tā jocīgi paliek. Bet man šķiet, ka latvieši Rīgā arī ir mazākums, ja ne puse iedzīvotāju.
 +6  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 10:22
Haris Bet man šķiet, ka latvieši Rīgā arī ir mazākums, ja ne puse iedzīvotāju.
================================
Rīgā pašlaik [oficiāli] ir 544 tūkstoši iedzīvotāju, no kuriem salīdzinoši lielam skaitam – 20 procentiem – nav Latvijas pilsonības. Pēc tautības 41 procents rīdzinieku ir latvieši, 43 procenti krievi, bet vēl 16 procenti pieder citām tautībām. Mājās 60 procenti rīdzinieku, pārsvarā arī jauktajās ģimenēs, sarunājas krievu valodā, latviešu valodā – 39 procenti.
(Latvijas avīze, 12.10.10.)
www2.la.lv/lat/latvij...

Zīmīgi, ka formāli latviešu īpatsvars ir LIELĀKS par to īpatsvaru, kuri mājās runā latviski.
Līdz nacionālai valstij atbilstošām integrācijas tendencēm vēl ļoti tālu.
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 10:36
Haris Nevaru rimties.:) Nacionālas valsts sakarā...

Atkārtošos, jo man tiešām ir "zobs" uz vienu sabiedrībā pazīstamu sievu. Uz Ēlerti.

PIRMS VĒLĒŠANĀM
Ēlerte plātījās, ka esot par nacionālu valsti, kur "latviešu valoda nostiprināta publiskajā telpā" un "integrācijas pamats ir latviešu valoda", kur "integrācija nenozīmē to, ka, ja ir latvieši un krievi, tad mēs runāsim pa pusei latviski, pa pusei krieviski".
www.elerte.lv/kapec/
gudrasgalvas.lv/kandi...
www.politika.lv/temas...
 +5  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 10:58
Haris Toties PĒC VĒLĒŠANĀM...
Ēlerte: "Politiskajiem līderiem ir tiesības runāt arī ne-valsts valodā, ja tā labāk iespējams izskaidrot savu pozīciju" ("Однако политические лидеры имеют право говорить и на негосударственном языке, если таким образом могут лучше донести свою позицию до общества.")

Un arī tieši šo tekstu, kā atklāj "Ķeļegraf", Ēlerte teikusi KRIEVISKI ("Сама она говорила в эфире радиостанции на негосударственном языке")
www.telegraf.lv/news/...
 +4  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 10:58
Haris Krasā kontrastā ar šo Ēlertes DIVKOSĪBU ir citas politiķes - Inas Druvietes - nostāja.

Druviete jau daudz gadu ar Latvijas žurnālistiem runā latviski un ik palaikam aicina tā darīt arī citus politiķus un valsts amatpersonas, lai tik tiešām "latviešu valoda tiktu nostiprināta publiskajā telpā", kā to liekulīgi sludina arī Ēlerte.

Pats jaunākais Druvietes izteikums par šo tēmu:
"Apzinoties, ka tas ir sauciens vējā, es tomēr aicinu ministrus un deputātus ar mūsu valsts plašsaziņas līdzekļiem runāt tikai latviešu valodā. Kvalitatīvs tulkojums, protams, tiks nodrošināts, bet vienlaikus parādīta attieksme pret valsts valodu un pret lietu patieso kārtību. Un tam nebūs nekāda sakara ar necieņu pret minoritātēm vai citām valodām, tā būs SAVAS PAŠCIEŅAS parādīšana. [...]
Amatpersonām valodas prasme un lietojums ir ne tikai ar funkcionālu, bet arī ar simbolisku nozīmi. Un tieši simboliskajai nozīmei ir ļoti liela jēga."
(Neatkarīgā, 16.10.10)
 +7  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 11:18
Plus_opinionlno Haris. pievienojos.
 +3  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 13:22
edge_indran Varbūt Ēlertes kundze pabijusi New York (NY štatā) ? Runā, ka tur integrācijas labā pat 3/trīs valodas esot vienlīdzīgas oficiālajā līmenī (dokumenti, komunikācija) ? Varbūt Ņujorkā integrācija ir nesusi kādu labumu, kādu reāli būtisku ņujorkiešu vienotības stiprinājumu ? Ir kādam reāla Ņujorkas pieredze ? Ņujorkieši - padalaties tai valodu lietošanas pieredzē !
Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  24.oktobris 2010 21:48
crazymf Es klusībā cerēju, ka Latvijas partijai nebūs nekādu problēmu pateikt- jā Latvija bija okupēta- tas KF neradītu nekādas juridiskas sekas... acīmredzami SC tomēr nav Latvijas partija...
 +13  Radius_box_plus Radius_box_minus  ATBILDĒT  23.oktobris 2010 20:11

Pievienot savu viedokli

    Lai pievienotu viedokli ⎯

    vai